מעורב הופס ליום ג' / מנחם לס

1.חצי מיליון – 500,000 קורבנות לקורונה בארה"ב שנה. הרבה דם על ידיו של טראמפ שהודיע לעמו בפברואר 2020: "הנגיף פשוט ייעלם"

עם הנשיא החדש ג'ו ביידן כבר ישנו שיפור עצום באווירה, בחיסונים, כמעט בכל חלק מחיי בארה"ב

חצי מיליון קורבנות לאדמיניסטרציה של הנשיא הקודם טראמפ שהשקיע את זמנו בלהפיץ את 'השקר הגדול' במקום לדאוג ולהנהיג את עמו למלחמה נגד הנגיף. 500,000 קורבנות הם מספר גדול יותר מסך הקורבנות במלחמת העולם ה-I, ה-II, ומלחמת ווייטנאם גם י-ח-ד!!!

2. לבאר ארינגטון: IF I"M A LAKER I WORRY BIG TIME

3. מנחם לס: אני לא "WORRY BIG TIME" בקשר ללייקרס. להיפך, אני 'לא מפסיק לשיר'

אני סתם "HAPPY BIG TIME"

4. הלייקרס – ז"א לברון ג'יימס – מעוניינת בפיג'יי טאקר (הקוץ שהיה בתחת שלו שלו) משך שנים!

אדריאן ווז' (https://www.silverscreenandroll.com/2021/2/20/22293444/lakers-trade-rumors-pj-tucker-rockets-draft-picks מדווח שהלייקרס מעוניינים מאד ב-PJ כאחת ממטרותיהן העיקרית בטרייד עוד לפני הפלייאוף. "הלייקרס מעוניינים בשחקן ווינג, ו-PJ הוא מטרתם הראשית".

מאחר והוא יהיה שחקן חופשי הקיץ, יוסטון תהיח כנראה מעוניינת בטרייד, אם אין לה 'תכניות ארוכות טווח', כפי שאומרים החברים שלי מתל קציר. CPW במקומו? ווסלי מתיוס? או איזו שהיא קומבינציה???

אבל ישנה בעייה כי…:

5. הלייקרס 'מביעים עניין' בדמרכוס קאזינס

לא מאמינים? Report: Lakers interested in DeMarcus Cousins (larrybrownsports.com)

קווין או'קונר מהרינגר שולח טוויטר זה:

מה שיש לי לומר לכל חולי הלייקרס שהעניין בקאזינס עלה בגלל סיבה אחת, ואחת בלבד: הם חוששים ש-AD לא יחזור בקרוב, או יחזור מדדה.

אחרת למה להם בקאזנס – שחקן שהיה להם לפני עונה – וכל מה שעשה היה לגרום לבישולים ושאר 'מעורבים' בקבוצה.

יש לי הצעה ללייקרס: אם הם מביאים את קאזינס, אז שישכרו גם פסיכיאטור מהשוק.

6. סטף קרי יודע כיצד להודות לאוהדיו שבחרו בו לחמישייה ה-1 של האול-סטאר:

7. אדם סילבר מצדיק את קיום ה'אול סטאר'

"'האול סטאר' הוא חלק בלתי ניפרד מעונת ה-NBA", אמר אדם סילבר כשנשאל לפני משחק הנטס בקליפרס. "החלטנו לעשות את כל מה שביכולתנו לעשות מהעונה הזאת 'נורמלית' ככל האפשר. אם כך, אז 'האול סטאר' הוא חלק מהעונה. אני יודע שכמה שחקנים התלוננו ואמרו שהם היו מעדיפים לנוח בבית. אבל אני מכיר את השחקנים האלה ואת 'האול סטאר'. כשהם מגיעים למלון כולם שמחים וגאים להיום שם".

8. הפורמט של האול סטאר (וחוקי המשחק עצמו):

9. לוקה מודה שדמיאן לילארד…

Luka Doncic on All-Star voting results: “I didn’t expect that I was going to start this game. I know that maybe [Damian] Lillard deserved it more than me.”

10. פינת הזכרונות: טימאק קולע 13 נק' ב-33 שניות

11. פינת הרכילות:תראו את החברה החדשה של למלו בול! הדוגמנית IG Model Ashlyn Castro

12. היום לפני…

42 שנה: חבורת שחקני מכללות מנצחת את המכונה הסובייטית בהוקי 3-4 במשחק חצי הגמר באולימפיאדת החורף בלייק פלאסיד, ניו יורק, ההפתעה שעדיין נחשבת להפתעת הספורט הגדולה אי-פעם.

כמה דקות אחרי הנצחון הנשיא קרטר צלצל. אני זוכר את הרגע: קנינו טלוויזיה של "60 עם פרוז'קטור כ6 מטר לפני הטיווי (כמו שפעם ראינו סרטים בקולנוע). הזמנתי את כל אנשי הפקולטה וישבנו כולנו בבייסמנט של ביתי (גייל לא הסכימה בשום אופן לשים את המפלצת בחדר האורחים). איזה 20 אנשי הפקולטה, כולל נשותיהם, וכמה ילדים, כולם השתוללו משמחה. חיבקו אחד את השני. אני רצתי כמו מטורף – כמו ג'ימי ולוואנו בזמנו, לא יודע את מי לחבק ראשון.

זה קרה באמצע השליש השלישי והיו עוד 7 דקות לסיות. 7 הדקות הארוכות בחיי. הסובייטים קצת שלטו, אבל הצעירים האמריקאים לא הסתגרו בהגנה אלא יצאו להתקפות וכמעט כבשו שער נוסף.

השער ניכבש ע"י האמריקאי הקטן – אבל קשה ו-TOUGH כמסמר – מייק ארוזיון, שבדמצותו וגופו גילם את הנבחרת האמריקאית יותר מכל אחד אחר: צעיר מוינטרופ, מסצ'וסטס, שהיה ראש הקבוצה האמריקאית, צעיר שלא ידע פחד מה הוא, ואולי גודל הרגע אפילו לא ניכנס עדיין למוחו ונפשו כי הוא התקיף את הסובייטים כאילו היה איזה זאב קטן המתקיף אריה, ללא מורא ופחד, עד שהאריה כורע על רגליו ואומר 'NO MAS!" (די, לא יותר…).

לפני המשחק מאמן ארה"ב (שהוא גם מאמן אונ' מינסוטה) הרב ברוקס אמר לשחקניו: "כל אחד מהם נולד להיות שחקן הוקי. כשנולדתם – כל אחד מכם – אלוהים החליט שהוא נותן לכל אחד מכם את הכישרון להיות שחקן הוקי. לא רק סתם שחקן. אלא אלוף אולימפי. עכשיו צאו נגד האדומים האלה שאין להם אלוהים, ומלאו את רצונו של האלוהים שלנו".

עיני הצעירים שישבו שם – בני 19, 20, ו-21 – בערו מ…חימה? אנרגיה? רצון לצאת לקרב? היה משהו בהרב ברוקס הזה שהטריף את הצעירים. הם עלו על הקרח לקרב שהיה, למעשה, קרב בין ה-NBA אול סטארס לבין קבוצת אול בסטארס מה-NCAA. דיברו עם 0-12 לסובייטים אבל הילדים האלה עלו על הקרב באמונה שהם הולכים לנצח את הסובייטים האיומים האלה שבשנים האחרונות פיצחו כל קבוצה.

כבר בדקה הראשונה האליל הסובייטי יפה התואר שהיה המייקל ג'ורדן של בריה"מ – וולרי קרלמוב – עם המדים האדומים הסובייטיים בצבע ליפסטיק זוהר נימחץ בין שני ילדים אמריקאים שלחצו אותו כמו בקבוק קצ'ופ מפלסטיק רך, עד שהקצ'ופ הותז החוצה מהבקבוק ופרץ כזרם דק, והוא שוכב על הקרח כנמלה פצועה בעוד ששני אמריקאים בני 19 ו-20 שלומדים היסטוריה אמריקאית ומבוא לכלכלה עומדים מעליו וצועקים 'GET UP!, GETN UP!'.

זה היה הרגע שאיזה ג'ו-שמו לקח את מייל ג'ורדן לבי"ס, ועשה לו טבילה אמיתית. כל שאר האמריקאים הרגישו לפתע שהשד אינו נורא כלל וכלל, ומאותו רגע הם שיחקו כשווים אל שווים עם זריקת סובייטי אל הזכוכית עבור כל זריקה של סובייטי של עוד קרבן אמריקאי. לא היה כאן כל FLUKE. כשהתוצאה הייתה 3-3 היה ברור לכל חוזה במשחק או בטיווי שהאמריקאים הצעירים האלה לא מתביישים להחזיר לאדומים זיג על כל זאק, ושהם משחקים ללא כל רגשי נחיתות נגד אלופי העולם, האלופים האולימפיים, ואולי הקבוצה הטובה בעולם, כולל קבוצות ה-NHL.

השוער של אוניברסיטת בוסטון ג'ים קרייג עצר באלגנטיות כל פאק שהסובייטים חבטו לעברו. הסובייטים חבטו יותר פאקים לשער האמריקאי, אבל ההתקפות האמריקאיות – למרות שהיו פחותות יותר – היו מסוכנות יותר.

משחק הוקי קרח הוא שלושה שלישים של 20 דקות 'נקיות' של הוקי. בגלל הצ'קים הלא חוקיים, האופסיידים, ה-LANE VIOLATIONS , ה-HOOKINGS, ה-ICINGS ועוד ועוד, כל שליש נמשך לפעמים 45 דקות ויותר. המשחק הזה, משחק חצי הגמר, עבר כל כך מהר! כמעט לא היו פאולים ושאר עבירות. PURE HOCKEY AT ITS BEST!. ה-60 דקות של בריה"מ נגד ארה"ב לא היו יותר מ-70-75 דקות ברוטו.

הסובייטים הובילו 1-0. אח"כ הובילו 2-0. ואז הובילו בשליש השלישי 3-2. הסובייטים הפליאו – כרגיל – במשחק המסירות הנפלא שלהם. מין 'משחק חדש' שב-NHL אף פעם לא נראה כי ה'הוקי הקנדי' הוא חבטת פאק ארוכה לפינה, ואז טנקים עפים לעבר הפאק שנחבט לפינה וכשמגן משתלט על הפאק, הטאנק מגיע במהירות של 30 מייל לשעה ומדביק אותו לקרשים.

(אגב, אני קיוויתי שכשהרוסים והצ'כוסלובקים החלו להגיע לליגה, כל המשחק ישתנה למשחק המסירות שלהם, אבל לא לקח הרבה זמן ו'משחק ה-NHL' השתלט על 'משחק המסירות', בדיוק כמו כשלוקה יוצ'יץ' ואחרים כמוהו מגיעים מאירופה, 'המשחק הקבוצתי' הולך לאיבוד וכל אירופאי מיד למד שב-NBA או שיש לך משחק אחד-על-אחד' או שתחזור למוסקבה או פראג)

ב-3-2 האמריקאים תקפו עם כל מה שהיה להם. מרק ג'ונסון – שהפך כוכב NHL אחרי האולימפיאדה, לקח ריבאונד של חבטה של דייויד סילק, והפאק מצא רק רשת, נגד השוער הטוב בעולם – הסובייטי ולדימיר פישקין, שהיה האלוהים של הסובייטים שבארצם אסור היה להאמין באלוהים. 3-3!!!

האמריקאים הצעירים התקיפו עתה כמו להקת זאבים המתקיפים לול פרוץ של תרנגולות. רק דקה וחצי אחרי השוויון, ארוזיון מצא LOSSE PUCK, ומאיזה 8 מטרים ירה פגז שעבר בין ה-PADS של מישקין המגן על רגליו.

3-4!!!

MAYHEM!!!!! באולם. בבייסמנט של ביתי. בכל מקום בעולם שראה את המשחק בטיווי.

הרעש באולם החריש אוזניים. הסובייטים עצמם היו המומים. האמריקאים הצעירים עשו בשכל שלא יצרו חומה אלא המשיכו להתקיף כשיכולים היו.

יומיים אחרי ארה"ב ניצחה את פינלנד במשחק הגמר 2-4, אבל את הניצחון הזה איש לא זוכר.

13. פינת החי: היש או אין חיים בים המלח?

מסתבר שישנם חיים בים המלח. אמנם צורות חיים גבוהות (לדוגמה, דגים) אינן מתקיימות במימיו של ים המלח, אבל יש כמה מיקרואורגניזמים במים המלוחים בעולם. יש בקטריות ואצות מיקרוסקופיות (בעיקר אצת הדונליאלה.) שחיות בים המלח.

לא רבים יודעים זאת, אבל ים המלח מכיל כמות קטנה של מים מתוקים, המגיעים ממעיינות ונמצאים בקרקעית. בסמיכות למעיינות אלה אפשר למצוא סוג אחר של מיקרואורגניזמים, כמו אצות חד תאיות, כחוליות וחיידק גופרית ירוק, לאחרונה התפרסם גם שליד מעיינות המים המתוקים האלה נמצאו כמה סוגי פטריות.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. מנחם התגעגעת לפוליטיקה ולקורונה אה 😂😂😂
    תקשיב אני מקווה שאתה מתכונן לפלייאוף לטורים יומיים כמה הלייקרס טובים ובלתי עצירים ודורסים כל יום טור בבקשה. אל תתבייש. אני צריך אותך לפלייאוף בכושר.
    ובלי שטויות כמו הלייקרס חלשים צריכים לדאוג וכו

  2. מילה על הקורונה:
    .
    תתחסנו.
    .
    (השבוע פתחו בבית החולים גליל מערבי מחלקת כתר (קורונה) ילדים. המשמעות ברורה, הסיבות ברורות. גם מה צריך לעשות בנידון, ברור. תתחסנו)
    .
    תודה, מנחם.

  3. מצד אחד שמח שפי ג'יי טאקר יקיר כיכר סטרומה הוא עדיין מצרך מבוקש בליגה.
    מצד שני למה דווקא בלללייקרס ?
    הרבה רגשות מעורבים…..
    אחלה סיפור הניצחון האמריקאי בהוקי. הנאת ספורט טהורה בהתגלמותה
    🙂

  4. תודה מנחם, אחלה סיפור על ההוקי, אין כמו ההפתעות האלה.
    .
    לחובבי הז'אנר – דווח אחרון על חולי הספרס מציין את קווינדרי, שכבר ידענו, קלדון, דרק וייט, ואסיל ורודי גיי. דרוזן באבל על מות אביו. סאמניץ' וטרה ג'ונס חזרו לסגל, וכקבוצה חזרה להתאמן. מאחל החלמה מהירה לחולים.

  5. אחלה מעורב.
    חברה של למלו נראית סבבה, לטעמי גם הוא(והולך לקבל ברינקס שזה לא מזיק).

    מגניב החיים בים המלח, למדתי במקום שאפשר ממנו לראות את ים המלח, זה ים ממש יפה. אבל מה שכן באיזור של המלונות(לפי דעתי זה נקרא הרכות 5 6 כי זה מלאכותי) קשה לשחות שם, זה שמנוני ברמות. ואוי כמה מלח.

    1. מקום מדהים.
      לא מכיר מקום בים המלח שהוא לא שמנוני ומלא מלח… זה לא המקום לשחות בו… מקסימום גב.
      אני הגעתי לשם פעם אחת בסיום מסלול הדראג'ה, עם שפשפת קשה… אחרי המים המצחינים של הדראג'ה… שרף לי… רקדתי במים😎😲😂😅

  6. אוי כמה קיללתי הבוקר. איזה משחק נוראי. שוב הלייקרס עומדים על המגרש ומחכים לראות מה לעשות. שוב אין מנהל משחק או לוקח יוזמה חוץ ממנו. ופרנק ווגל הטריף אותי. הראל היה עם 26 נק ב 23 דק. לעומתו קוזמה היה נראה כמו אחד שברח מבית משוגעים עם חולצה של הלייקרס ראו אותו ונתנו לו לשחק. למה הראל לא שיחק יותר? או אפילו ביחד עם גאסול? למה להיות מקובע? לא מאמין שאני כותב את זה אני מתגעגע לג׳אבייל מגי. והגארדים של הלייקרס. חבורת פחי זבל. איך מתיוס שיחק 26 דק? טוב. אני אקח אויר וארגע. אזכיר לעצמי שהרי גם ככה את המערב ניקח בהליכה. בכל זאת הלייקרס. ולגבי הנטס… דוראנט בטח יפצע וקיירי והארדן יריבו

  7. מיקי/מאנו למקרה שנשמט מעיניך – ואלה שמות:
    דריק ווייט
    רודי גיי
    קווינדארי וות'רספון
    קלדון ג'ונסון
    דווין ואסל

  8. כל הכבוד דוק, הנס על הקרח מבחינתי אחד מחמישה רגעי ספורט שהייתי עושה הכל להיות שם והתיאור שלך נהדר. זה רק מלמד כמה גרצקי היה שחקן ענק (כמו שניסיתי לתאר בטור שלי לפני חודשיים).
    לגבי האולסטאר, יפה לשחקנים שהם היו מעדיפים לנוח בבית. רובם אגב היו מעדיפים בכלל לקבל משכורת בלי לשחק כל העונה, יש כמה משוגעים שחשוב להם גם לשחק. אני שוב אומר, שינגבו את הדמעות עם הצ׳קים שלהם ויעשו מה שאומרים להם. הסיבה שהם מקבלים סכומים כאלה היא לא בזכותם אלא בזכות הקהל שצופה בהם. ביום שהם יבינו את זה, יקרו הרבה דברים טובים בספורט העולמי.

      1. החלק שהדוק כתב במודגש בירוק, זה בדיוק הסיפור של האוילרס שהיו מבוססים על מהירות וסקייטינג ולא על גירסה של באולינג על הקרח.

  9. תודה מנחמנו
    לא חסרות ציאנובקטריות ואצות במספר מקומות סביב לים המלח ויש גם דג קטנטן אנדמי ששוחה גם באזורים עם מים מליחים שמו נאווית ים המלח, פעם חשבו שזו נאווית המלחות.

  10. IG model?
    נשמע כמו איג נובל של הדוגמניות
    הלייקרס חצי בצרות, היום הם היו גרועים. קאזינס לא יעזור להם יותר מדי אבל טאקר בוודאי שכן.
    כן, מנחם, יש קצת (מאוד) חיים בים המלח, כמו שציינת סוג של אצות. למיטב ידיעתי המים המתוקים יחסית נמצאים דווקא קרוב לחוף היכן שישנם כמה מעיינות, וכמובן בשפך הירדן.
    ישנו פסיפס עתיק מאוד מפורסם שכמובן שכחתי את שמו, בו מתוארים דגים השוחים במעלה הזרם בשפך הירדן, כאילו הם נמלטים מהמים המלוחים של הים.

  11. לברון ג'יימס סוחב פציעה והיה בספק למשחק הזה.
    חבל שלא מציינים את זה בשום אתר ישראלי אבל כל הכבוד לדני שבדרך להכנס להיכל התהילה לפי ההייפ.

    הבעיה של הלייקרס היא לא רק החיסור של שתי שחקני חמישיה משמעותיים בדמות הגבה ושרודר.
    שאר שחקני המשנה לא מופיעים ובדגש על קוזמה,כאחד שציפו ממנו לעשות קפיצת מדרגה וזה לא קורה.

    1. השיקצה עם 3 הפסדים רצופים אז סוחב פציעה חחחחח, הבנתי עבר ניתוח כריתת רגל לפני המשחק אחרי שהיו לו שברים בחוליות בגב (ותודה למקולום). אני לא מכיר שחקן שמשחק פצוע 43 דקות במשחק לא חשוב במהלך העונה הסדירה, נראה לך הלייקרס יסתכנו אם הוא לא היה כשיר ב100 האחוזים?

        1. במצב של הלייקרס אין אפשרות כרגע לתת ללברון מנוחה.
          גם אם הוא פצוע ולא כשיר כדי לשחק ברמה המיטבית שלו.

          אור,הגיע הזמן שתפסיק להיות רפה הבנה.

          1. כן אז הלייקרס תסתכן בפציעה של השיקצה, רק בגלל משחק עונה סדירה… אמרתי לך הוא עבר ניתוח כריתת רגל ויד לו שברים בגב. רק בNBA שחקן יכול לשחק 43 דקות ואז בhoops אומרים עליו ששיחק פצוע.
            .
            בטח שזה השחקן הכי חשוב של הקבוצה וזה משחק זניח בעונה הסדירה, ובטח כאשר מדובר בשחקן ששומר על הגוף שלו בצורה המיטבית ביותר וידוע שלא פחד לקחת מנוחות יזומות בעבר כאשר היה פצוע/חולה.
            .
            רנדי אני מביא לך 5000 ירוק עכשיו עכשיו אם אתה מביא לי צילום MRI של הפציעה של לברון, אם לא אני רוצה שתגיד אני לקקן בלתי נלאה.

      1. אני בטוח שהלייקרס מנצחים את הוויזארדס בכל לילה שלברון ג'יימס נמצא בכשירות של 80%.
        למרות ההגנה הנהדרת של הצ'ימורה והרוקי הישראלי.

    2. בשום רגע לברון לא היה בספק למשחק הזה בכל הדו"חות הרשמיים הוא הופיע כprobable. בגילו ובעומס שלו ברור שהוא תמיד סוחב משהו.
      מעבר לזה זו שיטה של הלייקרס מתחילת השנה וגם חלק נכבד משנה שעברה – לברון ודיוויס תמיד בדו"ח הפציעות. ככה הם יכולים לאפשר להם מנוחה בכל משחק שיבחרו בלי להסתבך עם סילבר.

      1. רציתי לשאול אותך על זה, הרי כל קבוצה נותנת לשחקנים מנוחה כל יומיים, מה החוק בדיוק? מותר להושיב ל-load management? אסור רק בשידור ארצי? ככה זה היה גם לפני שנה ושנתיים?

          1. א) ווהו! סדר עדיפויות!
            ב) איזה כיף לדנבר שלא משודרים אף פעם. עכשיו אפשר לתת מנוחה לג'מאל כמו שהוא צריך. אני מחכה.

    3. כרגיל לברון לא מסוגל לסחוב קבוצה לבד. איפה הוא ואיפה קארי שסוחב קבוצה לגמרי לבד על הגב? בלי דיוויס לברון לא עושה פלייאוף בכלל
      .
      #לברון_לא_מפסיד_הוא_פצוע

  12. מונטרצל הוא היחידי
    שמנסה אבל מדובר בשחקן שבמקום לטחון את הוויזרדס אתמול בקלות נכנס לבעיית עבירות ולא הצליח לשמור לע נגר כמו רובין לופז.

    הפיתרון המרכזי הוא שהלייקרס יחזרו להיות בריאים.
    אני נורא מקווה שדמארקוס זה בדיחה.
    הוא כבר לא נראה כמו שחקן כדורסל .אני לא בטוח אם הוא פחות גרוע מגאסול האח שנראה יותר גרוע ככל שהוא משחק יותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט