אירועי דיומא 16.02.21

שמינית גמר ליגת האלופות/ צפריר אוזדובה

ברצלונה- פסז' (22:00)

איזה משחק פתיחה לשמינית הגמר. פריס חוזרת לקאמפ נואו זה תמיד מרתק ותמיד מזכיר את הרמונטדה האגדית כלומר ה6-1 על פריז. רק שהפעם ניימאר שייך לפריס. רק שלא ישחק בגלל פציעה. ברצלונה מגיעה למשחק אחרי 7 ניצחונות רצופים בליגה והאחרון 5-1 על אלאבס התחיל להפיח אופטימיות במועדון שפתח את העונה בצורה נוראית. ולמרות 7 הניצחונות ההפסד שבוע שעבר לסיביליה בגביע מעלה את השאלה האם ברצלונה לא טובה מספיק מול הגדולות? משורותיה יעדרו ברייטוייט וארואחו רוברטו פאטי ופיקה. לעומת זאת פסז' מגיעה עם מאמן חדש. מאוריסיו פוצ'טינו הארגנטינאי המצוין שעשה חיל עם טוטנהאם ואני מקווה שעכשיו דניאל לוי הנשיא היהודי שלה הבין איזה טעות חמורה עשה שפיטר אותו. בכל אופן פסז' עולה השבוע למקום השני בצרפת היא במגמת עלייה ויש שיגידו פייבוריטית. הבעיה: יעדרו משורותיה שני שחקני מפתח ניימאר ואנחל די מאריה.

מאוד יחסר לפריס

לייפציג- ליברפול (22:00)

לייפציג בעונת שיא שניה רק לבאיירן ויש לה העונה את ההגנה הטובה ביותר בבונדסליגה (ספגה 8 שערים פחות מבאיירן המוליכה) וברצף של שלוש ניצחונות רצופים תארח את ליברפול שנמצאת בעיצומו של משבר. שלושה הפסדים רצופים הדחה מהגביע וכמות פצועים שלא הייתה מביישת את קצין העיר בקרייה (6 שחקנים מהסגל פצועים!) לייפציג תחסר את החלוץ אמיל פורסברג ובליברפול פאביניו בספק למשחק.

NASCAR: מקדאול מנצח דייטונה 500 / מנחם לס

מייקל מקדאול נידבק לBUMPER של בראד קסלובסקי, מחכה, מצפה לרגע הנכון לפרוץ ולנצח את דייטונה 500. גוי לוגנו היה המוביל כשמספר ה-LAPS (סיבובים מסביב מסלול המרוץ; ס"ה 200 סיבובים להשלמת ה-500 מייל, בערך 800 ק"מ) הלך והתמעט. גם מספר המכוניות הלך והתמעט מה-40 שהתחילו. אחרי התאונה הראשונה שתארתי אתמול נשארו 24 מכוניות. מקדאול היה בטוח שקסלובסקי יילך על ההתקפה בצ'אנס האחרון.

הוא באמת הלך להתקפה אחרונה. ואז מקדאול שיחק את הקלף שלו: "לתת לאחרים לשגות".

בסיבוב האחרון קסלובסקי ניסה לעבור את לוגנו, אבל לוגנו עשה עליו BLOCK שגרם לתאונה של שניהם שהתפתחה לעוד תאונה גדולה בסיבוב האחרון. מקדאול נשאר היכן שהיה, ונמנע מהתאונה כשהוא נוהג דרך החור שניפתח כשקסלובסקי עשה את ה-MOVE שלו – כשרגלו נמצאת על הדוושה ללא הפרעה קלה שבקלות במכונית הצהובה מס' 34 שלו , לניצחון כמו נהג מונית ששמו מומי הנוהג ב'שבי' שלו (מודל 1978) ברחוב בן יהודה ואז רח' אלנבי ישר לתחנת אגד הישנה ביום כיפור, לנצחון מדהים, בהפתעה גדולה מאד.

למקדאול היה זה הניצחון הראשון מ-358 נסיונות ב-CUP STARTS כשהוא חוצה את קו הגמר ב-24:15, 9 שעות אחרי שהמרוץ החל בגלל התאונה הראשונה ואז הגשם השוטף שעצר את המרוץ ל-6 שעות.

מקדאול אמר אחרי הנצחון: אחרי המרוץ ה-300 שאלתי את עצמי מה לעזאזל אני ממשיך להשתתף במרוצים המטורפים האלה. אבל אמרתי לעצמי שמצד שני אם אמשיך ללחוץ על דוושת הגאז, יום אחד משהו ייפול על ברכי, וזה מה שקרה. ולא סתם מרוץ, אלא הדובדבן שבקצפת – דייטונה 500".

40 מכוניות התחילו. 11 סיימו.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה הפתוחה – רבע הגמר

יומו השני של שלב שמינית הגמר, שהסתיים אתמול, לא התאפיין בתוצאות יוצאות דופן. הבולטת שבהן, ככל הנראה, הגיעה מטורניר הנשים. ג'סיקה פגולה, האמריקאית בת ה-26 אשר מדורגת במקום ה-61 ולמשפחתה ישנם קשרים הדוקים מאוד לפוטבול ולהוקי קרח בארצה, גברה על המדורגת חמישית בעולם, אלינה סביטולינה האוקראינית, ועלתה לראשונה בקריירה לרבע גמר טורניר גרנד סלאם, שבו הדיחה, עוד קודם, את האלופה היוצאת משנה שעברה, סופיה קנין.
משחקי הגברים לוו אתמול במספר פרישות של טניסאים. מתאו ברטיני האיטלקי לא הופיע למשחק מול סטפנוס ציציפאס עקב פציעה בשרירי בטנו. קספר רוד הנורבגי פרש בפיגור של שתי מערכות מול אנדריי רובליוב הרוסי. מי שניצח בצורה משכנעת הוא אלוף הטורניר לפני 12 שנה, רפאל נדאל הספרדי, שלא איבד מערכה מול פאביו פוניני מ"ארץ המגף".

גברים
06:00 (שעון ישראל): גריגור דימיטרוב (בולגריה)-אסלן קראצב (רוסיה) – הרוסי בן ה-27, שהתגורר בילדותו בארץ ופסע בה את צעדיו הראשונים בענף, הוא הפתעת הטורניר, לאחר שהעפיל מהמוקדמות, לראשונה בחייו, לגרנד סלאם במלבורן. סגנון משחקו ההתקפי מתבטא במכות פתיחה חזקות ומשחק אגרסיבי מאוד עם כף ידו. הבולגרי בן ה-29, שהגיע לחצי גמר הטורניר לפני ארבע שנים, הדיח בסיבוב הקודם בצורה מפתיעה למדי את המדורג שלישי בעולם, דומיניק תים (לא מן הנמנע כי האחרון הגיע עייף למדי למשחק בעקבות נצחונו בחמש המערכות מול ניק קיריוס בסיבוב הקודם). דימיטרוב הוא גם טניסאי מאוד התקפי, שחובט יפה מאוד גם בגב ידו (ביד אחת).
12:00 (שעה משוערת): נובאק דג'וקוביץ' (סרביה)-אלכסנדר זברב (גרמניה) – על אף פציעתו בגב של אלוף הטורניר לא פחות משמונה פעמים, הוא משחק היטב ובסיבוב הקודם התגבר על חובט חזק מאוד בדמותו של מילוש ראוניץ' הקנדי. הטניסאי שיתמודד היום מול המדורג מספר 1 בעולם מתאפיין גם כן במכות פתיחה חזקות ובחבטות עוצמתיות מהקו האחורי. במידה וינצח, זברב ישווה, לכל הפחות, את הישג השיא שלו במלבורן מהשנה שעברה, עלייה לחצי הגמר.

נשים
03:30: סו-ויי שייה (טאיוון)-נאומי אוסאקה (יפן) – הטאייוונית בת ה-35 מופיעה לראשונה ברבע גמר (ביחידות) בטורניר גרנד סלאם. המדורגת 71 בעולם ביחידות ממוקמת בראש דירוג הזוגות (יחד עם הפרטנרית שלה, ברבורה סטריצובה הצ'כית). הצטיינותה במשחק הזוגות ניכרת גם במשחקי היחידות שלה. היא משחקת מעולה ליד הרשת ו"קוראת" היטב, לדברי פרשן "היורוספורט", מאטס וילאנדר, את המתרחש במשחק. יריבתה היפנית, שגדלה וחיה בארה"ב, מדורגת שלישית בעולם וזכתה בטורניר זה לפני שנתיים.

10:00: סרינה וויליאמס (ארה"ב)-סימונה האלפ (רומניה) – שתיים מהשחקניות היציבות בסבב. בעוד שהאלפ, שתחגוג 30 בהמשך השנה, מצטיינת בסבב לאורך כשמונה שנים, יריבתה בת ה-39.5 משחקת נהדר כבר למעלה מעשרים שנה וכך גם בטורניר זה.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה רבה צפריר מנחם ואלכס

    אשר לליגת האלופות
    אני בתחושה שברצלונה מנצחת היום וביותר משער .
    ראשית קומאן לאט לאט הנחיל את השיטה בקבוצה וברצלונה הזו כבר עם 7 ניצחונות רצופים ( למרות שההפסד בסביליה בחצי גמר הגביע מדליק נורה).

    שנית מסי חזר לכושרו הנהדר בגילו זה כנראה לוקח זמן אבל עכשיו הוא לגמרי שם והניצחון 1-5 במוצאי שבת היה המשחק הטוב ביותר העונה של מסי וברצלונה .

    שלישית בפ.ס.ז חסרים שחקנים משמעותיים מאד
    מה שמשאיר אותם בעיקר עם אמבפה שחקן נהדר אך לתחושתי שחקן שצריך עוד שחקנים איתו וקשה לו כאיש מספר 1 באופן בלעדי ( ללא ניימאר ודה מרייה).

    רביעית : חילופי המאמנים לא יטיבו עם ברצלונה .אמנם הארגנטינאי שהגיע בהחלט מאמן ראוי אבל ייקח לו זמן ללמוד את הקבוצה ולהתאים אותה ולכן הפיטורים של טוכל היו בעיתוי רע ( מעבר לכך שהוא מאמן נהדר).

    ולכן לדעתי בוודאי היום זה של ברצלונה וביותר משער ועד הגומלין ….יעברו בוודאי הרבה מים בירדן ….ולו בגלל מזג האוויר בימים הקרובים .

    אשר ללייפציג -ליברפול
    כולם מכירים את המשפט "מה שבווגאס נשאר בווגאס" ( מה שקורה בווגאס).
    אותו דבר באלופות מה שבאלופות באלופות גם אם בליגה לא הולך הרי שהקבוצות הגדולות יכולות פתאום לשים את הזיטונים ….במפעל הגדול ולצאת עם הפרס הגדול ….
    ראינו זאת החל מריאל מדריד 1998.
    וכלה במילאן 2003
    במידת מה ליברפול 05 ( לא הייתה אז גדולה כ"כ).
    בצ'לסי 2012
    ובריאל מדריד בעיקר 2014 אך במידת מה גם 16 ו 18.

    לכן גם היום בפרט ובטורניר בכלל אני רואה את ליברפול אחת הפייבויריטיות לאחר סיטי ומינכן שבאמת דרגה אחת לפחות מעל כל היתר .

  2. תודה לכולם. אסלן קראצב ממשיך לעשות חיל בטורניר. הבוקר הוא חזר מפיגור מערכה לניצחון על גריגור דימיטרוב והעפיל לחצי הגמר. משמעות הדבר, בין היתר, היא ששני שחקנים רוסים יישחקו בחצי הגמר (לא האחד מול השני), כי מחר יתמודדו רובליוב מול מדבדייב ברבע הגמר.

  3. תגיד אלכס, יש לך מושג למה הבראקט בכל הגראנד סלאמים כזה לא הגיוני / הוגן?
    .
    במקום לתכנן את המדורג 1 נגד האחרון (נגיד 64), 2 נגד הלפני אחרון וכו' או לעשות reseeding אחרי כל סיבוב יש איזו שיטה לא ברורה שבסוף למשל המדורגים 1,3,5,8 נמצאים באותו צד של הבראקט לעומת המדורגים 2,4,6,7 ובחצי הגמר המדורג 1 יכול לפגוש את המדורג 3 במקום את 4

    1. אור עונה לך במקום
      יש בארקט מתחילת הטורניר
      קורה לא מעט שדווקא המדורגים הבכירים משחקים אלו מול אלו

    2. שאלה טובה. מודה שלא מבין בענייני ההגרלות השונות, אבל חושב שבכל זאת מגרילים לפי דירוג ושני המדורגים ראשונים לא יהיו באותו הצד של ההגרלה, כלומר יוכלו להיפגש רק בגמר.
      לפעמים באמת כבר בסיבוב הראשון ישנם משחקים "ששווים" הרבה יותר. כך, למשל, דניס שפובלוב, שמדורג 12 בעולם, פגש בסיבוב הראשון את יאניק סינר האיטלקי, שמדורג בעשיריה הרביעית. ייתכן שבעתיד הם ייפגשו במעמדים כאלה עמוק בתוך השבוע השני.

      חושב שגם קיים לא פעם איזשהו יסוד של מקריות. לעתים מישהו יכול לזכות, במקרה לחלוטין, בהגרלה קלה, יחסית, ולהתקדם בעקבות כך במעלה הסיבובים (לעתים זה קורה גם בגלל הפתעות שונות, ש"פותחות" את ההגרלה).

      1. כן, חוץ מזה ששחקנים מאותו "זוג" (1 ו-2, 3 ו-4 וכו') לא יהיו באותו צד – איפה הם כן יהיו ומתי ייפגשו נקבע די באקראי. ממש מוזר

        1. אור הגיוני מאד מכיוון שככה זה בטורנירים צפופים ( למשל גביע עולם/יורו /ואפילו אלופות אשתקד ).
          הסיבה המרכזית היא לוח הזמנים

          שכן שאתה לוקח למשל את שלבי שמינית הגמר שמחולקים ליומיים למשל צמודים ומייד לאחר כך שלב רבע הגמר אתה לא יכול לקחת פתאום שחקן שנח 48 שעות מול שחקן ששיחק אתמול .

          זו הסיבה המרכזית .

            1. 1 יכול לקבל 3 או 4 יש מצב ש 1 מקבל 4 בהחלט שיש
              וכן הלאה
              אממה יש אפשרות ש 1 יקבל את 3 בעוד 25 יקבל את 28 בחצי הגמר
              למה ? כי הבארקט לכל הטורניר נקבע מראש
              אבל אין דבר כזה 1 3 ו 2 4 באופן אוטומטי אלא זו הגרלה שנקבעת בתחילת הטורניר .

            2. שמע, לא נראה לי שאתה קורא מה שאני רושם כי אתה עונה לדברים אחרים. למה שהבראקט ייקבע ככה ש-1 יכול לפגוש את 3 בכלל? למה נדאל המדורג 2 צריך לפגוש את המדורג 5 ברבע הגמר ואילו מדבדב המדורג 4 יפגוש את המדורג 7? מה ההגיון בבראקט לא מאוזן?

            3. אתה שואל למה בכלל עושים הגרלה ?
              היית רוצה שידרגו מראש את 128 הטניסאים ויקבעו מראש 1-128 2-127 וכן הלאה ?
              זו שיטה אפשרית
              אבל ההגרלה היא משהו פיקנטי ומעניין וחוץ מזה מצב שכזה יגביל מאד שחקנים לשנות דירוג
              נניח שאתה 4 בעולם ותמיד גזירת הגורל שלך לקבל מדורג 1 בחצי גמר בעוד 2-3או 6-7 ימנעו ממנו עד הגמר
              ככה שמוצאים משהו שבהחלט מאזן זאת

            4. מספיק לדרג טופ X לא צריך להגיע עד ל-128
              .
              אתה רק מוכיח את הנקודה שלי, אם אתה מקום 4 בעולם והרבה פחות חזק מהטופ 3 למה שתזכה לשחק בחצי נגד מספר 2 ולא נגד מספר 1? ולמה שמספר 3 שהוא יותר טוב ומגיע לו יותר צריך לשחק בחצי נגד מספר 1? בעיה שלך שאתה לא מספיק טוב להיות מספר 3.

            5. חוסר האיזון קיים אבל מוגבל.
              בכל חצי של ההגרלה יש אחד משני הראשונים, שניים מארבעת הראשונים, 4 מתוך ה 8 הראשונים וכך הלאה. בתוך המגבלות האלו יש חופש להגרלה

    1. הוא טוען זאת לאורך מספר סיבובים, אבל מצליח בכל זאת להתקדם עד חצי גמר על אף משחקים קשים מאוד בשלושת הסיבובים הקודמים מול טניסאים בעלי חבטות עוצמתיות מאוד כמו טיילור פריץ, מילוש ראוניץ' ואלכסנדר זברב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט