קרב עד הדקה ה-90 לפלייאוף / מנחם לס

פוטבול

 

דאלאס קאובויז

הכל היה מוכן לסיום נפלא של 'הקבוצה של אמריקה' דאלאס קאובויס : האיגלס מפילדלפיה הפסידו,  וכל מה שהקאובויז היו צריכים זה נצחון קטן אחד על גרין ביי פקרס, בבית.  וכשהם הובילו ב-23 נקודות במחצית, ראשות ה-NFC EAST היתה בטוחה כמו עוד תמונה של מעודדת עם שדיים מסיליקון בפוסט של מומי.

ואז בא המשבר האיום שרק טוני רומו מסוגל ליצור אחד כמוהו, בדיוק אחרי שספורטס אילוסטרייטד שם תמונתו בשער המגזין וכינהו "אחד מהקוורטרבקים הגדולים בכל ההסטוריה של הקאובויז, שבעייתו היחידה היא חוסר מזל". "חוסר מזל" בצורת שני אינטרספשיונס איומים ברבע הרביעי, שיחד עם הגנה שהתפוררה כאילו היתה חמאה רכה בשמש המדבר של הנגב, הביאו להפסד בלתי יאומן אחרי השליטה המחלטת בחצי הראשון, 37-36.  ההפסד הזה הוא הפסד שהקאובויז לא תצא ממנו. זה כבר יותר מדי.  היא הפסידה בשבוע שעבר במנדיי נייט פוטבול לשיקגו 45-28, והיא חטפה BLOW OUT מניו אורלינס 17-49, אך משום מה ההפסד הזה מרגיש כגרוע מכולם, הפסד שאני מאמין שסיים להם את העונה.

הריצה לפלייאוף – הדרמה ב-NFC

מיאמי דולפינס זכתה בנצחון הראשון על יריבתה מה-AFC EAST ניו אינגלנד פטריוטס ביותר מארבע שנים, אבל לא יהיה להם הרבה זמן להתענג על נצחון 20-24 הזה של הקוורטרבק ריאן טנהיל על הקוורטרבק תום בריידי. "אסטר לנו לחגוג. עלינו להתכונן למשחק הבא", אמר הקוורטרבק הצעיר. הנצחון שהושג אחרי אינטרספשיון של כדור של בריידי באנד זון היה נצחון גדול אילו לא היו עוד דברים בגו:

* ה-NFC SOUTH הוא עדיין SQUARE בכניסה לשבוע הבא: REMATCH בשרלוט בין המובילה לשרלוט, תודות לנצחון קרולינה פנת'רס על הניו יורק ג'טס, וה-FLOP של ניו אורלינס נגד סיינט לואיס.

*ה-NFC EAST הוא UP FOR GRABS. ההפסד של הקאובויז מנע מהם שוויון נגד האיגלס, שחטפו אותה בגדול ממינסוטה. איזו הזדמנות החמיצה הקאובויז!~

* ב-NFC NORTH, הפקרס ממשיכים לנשום והכל ללא הקוורטרבק שלהם ארון רוג'רס. הם הגיעו עם הנצחון הבלתי יאומן על הקאובויז עד חצי משחק משיקגו – שהקוורטרבק שלהם ג'יי קטלר חזר ואיתו נצחון מצויין על הקליבלנד בראונס.

אז זה עכשיו מאבק בין שלוש קבוצות ב-NFC על הוויילד-קארד עם הנצחונות של הסן פרנציסקו ניינרס ואריזונה קרדינלז, ושתיהן יהוו את החום על המפסידות ב-SOUTH בשבוע הבא.

ב-AFC הדראמה לא מגיעה לקרסוליים לזו שב-NFC כששלוש קבוצות כבר בפלייאוף. אבל הקנזס סיטי צ'יפס עשו משהו מעניין אחרי הכל ב-AFC כשהישתוו לדנבר ע"י שהשחילו 56 נקודות לגרונם של הריידרס.

משחקי אתמול

*אטלנטה 27 – וושינגטון 26:

זה מה קורה כשהולכים על שניים לנצחון במקום על אחד לשוויון עם 18 שניות לסיום.

*טמפה ביי 23 – סן פרנציסקו 33:

נצחון רביעי ישר לניינרס, ולקוורטרבק קולין קפרניק יש רייטינג של מעל 100 בשלושה מארבעת הנצחונות.

*ניו יורק ג'איינטס 0 – סיאטל 23:

 

העונה לא יכולה היתה להיגמר מוקדם מספיק לג'איינאס, ולקוורטרבק שלה איילי מנינג שעשה אתמול שיא אישי שלילי של 5  אינטרספשיונס! למזלו שתי טבעות סופרבול קונות זמן.

*דאלאס 36 – גרין ביי 37:

128,000 נשארו יושבים המומים כשהם חוזים בהגנה שלהם ובקוורטרבק שלהם טוני רומו נותנים ליתרון 23 נק' במחצית (3-26) להתמסמס, והכל בשבוע שספורטס אילוסטרייטד עשה ממנו "גיבור", אבל "גיבור חסר מזל". כן? אולי "גיבור שלא מצליח להתמודד עם לחץ"?

*מיאמי 24 – ניו אינגלנד 20:

האם זוהי התוצאה הראשונה מפציעת מסיימת העונה של ה-TE רוב גרונקוסקי, הטייט-אנד הטוב בביזדנס? הפטריוטס היו 4 פעמים ב-"RED ZONE" (פחות מ-10 יארדס מהגול-ליין) וכבשו אותו רק פעם אחת!

*ג'קסונוויל 20 – בופלו 27:

הנצחון הראשון במשחק חוץ של הקוורטרבק הרוקי אי.ג'יי. מנואל, בעזרת הגנה שהכריחה 4 אינטרספשיונס, אבל לשתי הקבוצות זה "העונה הבאה".

*אינדינאפוליס 25 – יוסטון 3:

מסתבר שנתינת השרביט ל-INTERIM COACH ווייד פיליפס לא עזרה (ואולי גם לא של זה שהוא החליף) לכל האינטרספשיונס והפנלטיס של יוסטון אוילרס. מאומה לא השתנה בינתיים.

*קליבלנד 31 – שיקגו 38:

הקוורטרבק של שיקגו חזר וזה טוב, אבל ה-WR ברנדון מרשל ואלשון ג'פרי, והרנינג בק מאט פורטה הם מסוכנים ומצויינים לא משנה מי הוא הקוורטרבק. לבראונס הלוזינג סטריק הגיע ל-5!

*אוקלנד 31 – קנזס סיטי 56:

גם 32 נקודות היו משווים אותם לדנבר, אבל 56 'מרגיש טוב יותר'.  אמנם לריידרס חסרים היו שחקנים, אבל אלכס סמית', הקוורטרבק שהניינרס זרקה בבושת פנים, ממשיך לככב בגדול (הפעם 287 יארדס ו-5 TD'S).

*קרולינה 30 – ניו יורק ג'טס 20:

ככל שיותר הרנינג בק הנפלא דאנג'לו ויליאמס גומע עם הכדור בריצה, כך קטנה אחריותו (וחובת יצירת הטאצ'דאונים) של הקוורטרבק של קרולינה קם ניוטון.

*טנסי 34 – אריזונה 37:

לתת ל-17 נקודות להתמוסס בשש דקות הוא דבר לא נעים המגיע מנשוויל לפיניקס, אבל המדבריים מצאו שוב דרך לנצח עם בעיטה ב-OT. הדבר הבלתי מובן הוא הרנינג-בק כריס ג'ונסון ששוב צומק לפחות מ-50 יארדס נשיאת כדור זה המשחק ה-7 מה-11.

*סיינט לואיס 27 – ניו אורלינס 16:

הסיינטס הם 0-7 בבית ו-4-3 בחוץ, ובשבוע הבא הם טסים לקרולינה עם ראשות הדיביזיה על הקו. ההגנה המצויינת של הקרדינלס גרמה לדרו בריז שני אינטרספשיונס.

 הערב: פיטסבורג – סינסינטי

 

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

    1. גם ליגת ההוקי קרח שם תופסת שם תאוצה ומתקרבת בצעדי ענק ל NBA וזה הכל שאלה זמן עד שתשאיר אותה מאחור. בנוגע ל NFL זו לא שאלה בכלל 🙂

        1. שאלת הפופולריות אינה פשוטה. בערים בהן ישנה קבוצת NHL, הוקי פופולרי ביותר, ובהרבה מקרים הרבה יותר מ-NBA. אבל בארה"ב כולה – בערים שאין בהן הוקי הוא לא כזה פופולרי.

          וקולג' פוטבול ובסקטבול הוא חייה אחרת לחלוטין. משהו הרבה יותר קצר וזמני, אבל בשיאו הוא הפופולרי ביותר, וכמובן שבמידל-אמריקה ובערי הקולג' פוטבול או קולג' בסקטבול, שם הספורטים האלה הם החיים עצמם, אין ל-NFL או NBA דריסת רגל

  1. לניב,

    אני יודע ששי ענה לך אבל מדובר בהבדל עצום !
    אין פה תחרות בכלל. ה NFL הוא על פלנטה אחרת .

    ופיטסבורג ניצחו את סינסנטי אתמול .

    המשחק של היום הוא בולטימור- דטרויט

  2. מנחם, למה הפוטבול כה פופלרי בארה"ב, ואילו הכדורסל והכדורגל לא תופסים שם באותה רמה? בטח יש לך תיאוריה שווה על זה, לא?

  3. לאייל שמעוני,

    יש לי תשובות בשבילך

    1. לגבי שווי שוק – ה NHL זו עדיין ליגה הרבה יותר וותיקה ומסורתית מאשר ה MLS – ואנחנו מדברים רק על שווי שוק לא על פופולריות.
    NHL זה משחק של לבנים וביזנס בין לבנים בלבד.

    2. ממוצע קהל – ה NHL נותן חווית קהל מדהימה, ועלות לעומת התמורה שאתה מקבל הכי משתלם שיש מבין כל הליגות. המשחק דינמי, אין חוץ ומותר להרביץ.
    גם ממוצע הקהל בהיאבקות הוא אדיר אבל מבחינת פופולריות זה משהו אחר.
    אנשים לא הולכים לשחק הוקי בשעות הפנאי זה סוג של הצגה בשבילם.

    אין ספק שלאמריקאי הממוצע ההוקי יותר יעניין כרגע מאשר כדורגל, אבל כבר עכשיו הכדורגל זה הספורט עם הכי הרבה שחקנים רשומים בארצות הברית ( בעיקר בגלל הנשים ..) וזה ספורט המקובל ביותר לגילאי 8 -16 בימינו. הרבה הרבה מעל הוקי.

  4. עונה מרתקת .מנחם האם גם אתה חושב שסיאטל תיקח השנה.
    בכלל מי נראות לך כמו אלו שיגיעו לסופרבול .
    והאם יש סיכוי לקבוצה שלי ? (סאן פרנסיסקו )

    1. אין קבוצה שהיא ממש טובה יותר מהאחרות בטופ. יש 6-8 קבוצות שלא יפתיעו איש אם יגיעו לסופרבול, והניינרס היא אחת מהן!

  5. מנחם תודה אני מרגיש שבולטימור מתחילה לקבל בחזרה את המעמד שלה .היא לא קבוצה גדולה אך היא מה שנקרא ווינרית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט