מחסור בקסם / עידו ישראל (14)

משימה בלתי אפשרית – בשיא הקריירה שלו, בגיל 30, ניקולה ווצ'ביץ' מנסה לסחוב את אורלנדו הפצועה לפלייאוף.

הבעיה היא שלמרות מספרים של אול-סטאר מצידו של ווצ'ביץ', אורלנדו לא מצליחה לנצח. אחרי שנתיים נהדרות שכללו בחירה לאול-סטאר ו-2 עליות ברצף לפלייאוף (לראשונה מאז 2012), נראה שאם ווץ' רוצה להמשיך להתקדם עם המג'יק זאת השנה. העונה נפתחה בצורה מצויין עם 2-5, פתיחה מפתיעה של מרקל פולץ ונהדרת של ווצ'ביץ' ופורנייה שהעלו את הציפיות. 4 דקות לתוך המשחק השמיני של העונה הכל השתנה כשפולץ נפצע וירד מהמגרש. בדיקת MRI הראתה שהוא קרע את הרצועה.

מאז אורלנדו בנפילה חופשית. הם אמנם ניצחו את אותו משחק אבל מאז ניצחו 3 מ-17 משחקים, כשהם משלבים בין הגנה מזעזעת וקול אנת'וני, רוקי מבטיח אבל עדיין לא רכז לגיטימי בליגה. בזמן שהקבוצה לא מתפקדת וסובלת מעוד פציעות (ארון גורדון) ווץ' ממשיך להפציץ. ב-34.4 דקות הוא נותן 24.4 נקודות עם 12 ריב' ו-1.1 חט' בתקופה הזאת. כשאנחנו בעיצומה של עונת השיא של השחקן הכי טוב שלה, איך קרה שהקבוצה פשוט לא מצליחה לנצח?

הגורם הראשון הוא ההגנה. המג'יק ידעו כל הקיץ שלא יהיה להם את ג'ונתן אייזק העונה, אבל לא הצליחו להתכונן כראוי. אורלנדו ירדה מהמקום ה-11 בליגה ל-25 ברייטינג הגנתי ולא מצליחה לכפות איבודים על היריבות (אשתקד מקום רביעי, השנה מקום עשירי).

ריבוי הדקות של ווצ'ביץ' עצמו משפיע לרעה על ההגנה. היא סופגת 12.1 פחות ל-100 פוזישנים כשהוא לא משחק, אבל לא יכולה להרשות זאת לעצמה בהתחשב בתלות ההתקפית בו. ההגנה לא מצליחה לייצב את עצמה ולא נראה שלקליפורד יש פתרונות לכך.

אם ההתקפה הייתה משתפרת המג'יק יכלו להצליח. ההתקפה הייתה נקודת התורפה של אורלנדו בשנים הקודמות ונראה שיש שיפור בהתחשב במצב של פולץ, אבל מאז הפציעה הם לא משיגים נקודות. הכחולים מפלורידה אחרונים ברייטינג ההתקפי עם נתון מזעזע של 103.5 נקודות ל-100 פוזישנים, בלי סימני התקדמות. קשה לי לראות את העונה שלהם מתקדמת לכיוון חיובי מבחינתם, אבל עם בחירה גבוהה שתביא להם כישרון מהדראפט הקרוב העמוס בכישרונות במקומות הראשונים שלו, אנחנו עוד נהנה מהם. אבל לא השנה.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. בדיוק כתבתי בסיקור של אדר…
    .
    .
    עם הפציעות הלא נגמרות של פולץ, במבה ואייזיק אני מתחיל לחשוב שאורלנדו צריכים לפרק את החבילה ולמכור את ווץ', גורדון ורוס בכלל, ולכל מי שייתן להם בחירות גבוהות בדראפט הקרוב בפרט. אם פולץ, במבה ואייזיק אי פעם יהיו שחקנים משמעותיים הם יצטרפו לבחירות החדשות, ואם לא הרי בכל מקרה אין שם עתיד בלי בחירות חדשות.
    .
    תודה רבה עידו

        1. בוסטון צריכה שדרוג בעמדת הסנטר אז היא אופציה ברורה מבחינתי. גם מילווקי הוא יעד ריאלי כי הם צריכים שדרוג והסגנון של ווץ' הוא דומה לשל לופז מבחינת ריווח רק שהוא הרבה יותר טוב

            1. איזו שאלה זאת עידו סמי אוגיליי וטיים לורד, יהפכו את המגיק תוך שנתיים לקונטנדרית ואם הם ממש יעשקו גארד עילית פריצארד

            2. חבילה של פריצ'ארד, רוברט וויליאמס ואולי כמה פינוקים נשמעת סבבה

            3. אפשר לעשות איתך עסקים? יש לי כמה דברים למכור לך. טוסטר מקולקל ואולי גם מייבש שיער.

            4. חחחחחחחחח אני צחקתי מר ישראל. זה נשמע סבבה? אתה מביא לי זבל להשלמת שכר ורוצה תכשיטים?
              באוגיליי ננוחם

        2. יאללה לארוז להם את מייקל פורטר ולעשות טרייד עם דנבר. סתם כדי לראות איך ווצביץ' ויוקיץ' ישחקן ביחד בחמישייה

    1. נכון אבל אף אחד אחד משני הפצועים החשובים לא חוזר השנה ודיברתי בעיקר על השנה. אם יקרה משהו ויחזרו עוד השנה פצועים זה יהיה שווה שפיטה מחדש

  2. אין טעם לשפוט אותם עם כמות הפצועים, אבל אני חושב שיכול להועיל להם להתחיל עכשיו בנייה מחדש. ווצ'ביץ', פורנייה, גורדון ורוס יכולים להיות שווים הרבה בטרייד.

  3. תודה רבה עידו, מעולה.
    מבאס לראות את הפציעות שם, כנראה באמת לשלוח את השחקנים המבוגרים יותר (פורנייה, ווץ', רוס, אולי גם גורדון) ולהתמקד בפיתוח של הצעירים וצבירת פרוספקטים, גם כשכולם בריאים התקרה של הקבוצה הזו היא בינונית. ווץ' שחקן נהדר וחבל שיתבזבז על קבוצה רעה, לא חסרות קבוצות שירצו אותו.

    1. תודה אור
      לדעתי בחירות בדראפט זה עניין נזיל, מאמין שדווקא השנה שיש חמישה שחקנים באמת פנטסטיים בטופ יהיה להם קשה לפספס (אם יסיימו באיזור שהם הולכים לכיוונו)

  4. בס"ד
    תודה רבה.
    חוץ מווץ וגורדון, אני לא רואה הרבה דברים בעלי ערך משמעותי לטרייד.
    הבעיה היא באמת פציעות חוזרות ונשנות, והם די תקועים.
    ללכת לפירוק זה הימור לא קטן, ופי דעתי זה תלוי בתמורה שהם יקבלו בטריידים.

  5. אחלה טור. ווצ'ביץ' ופורנייה שמות שיככבו בפרוייקט הטריידים הדמיוניים השנה. אם למילווקי היה משהו מעניין לתת על פורנייה הוא היה יכול להתאים מאוד. גם דאלאס וגולדן סטייט יעדים טובים גם אם לא הכי ריאליים

    1. תודה רועי. למעשה אני מאמין שגם ווץ' וגם פורנייה ממש מתאימים למילווקי ואמנם אין להם כל כך הרבה מה להציע אבל לא אופתע עם משהו מתבשל שם

  6. יופי עידו. אחת ההנאות הגדולות ביותר שלי באתר היא לקרוא פוסטים טובים – כמו זה שלך – ממתנדבים צעירים שנראה שהם גם מבינים וגם כותבים בצורה קולחת. תראה את חיים, רותם ואחרים שלא מזמן היו בגילך והיום האתר לא יכול בלעדיהם. תמשיך לכתוב וגם אתה תהפוך לאחד מהם. האתר הזה ימשיך להיות מה שהוא רק עם אנרגיה צעירי, ונעורים שמביאים איתם את העולם החדש בו זקנים כמוניט נמצאים, ולפעמים לא מוצאים בו את הידיים והרגליים. למשל, אני עדיין לא יודע כיצד להדפיס מהסלולרי שלי. אולי אתה יודע ויכול לעזור לי?

    בכל מקרה, ווצ'ביץ', הוא ללא ספק אחד הסנטרים הטובים, הצנועים, והאנדרייטד ביותר בליגה. לדעתי הוא 4-5 ברשימת הסנטרים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט