משנכנס אדר מרבים במותחנים – מכבי ת"א וראשל"צ מנצחות את הפועל חולון וירושלים בחצי גמר גביע המדינה / עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי

(איגוד הכדורסל. צילום – עודד קרני)
(איגוד הכדורסל. צילום – עודד קרני)

מכבי ראשל"צ – הפועל ירושלים 90- 84:

גולן גוט הוביל את ראשל"צ בפתיחה עם כמה שלשות מהירות, אך ירושלים נשארו בתמונה וברבע השני אף הפכו את התוצאה. המומנטום האדום המשיך ותמיר בלאט כבר העלה אותם ליתרון דו-ספרתי, אך הם איבדו ריכוז בדקות האחרונות של המחצית, ולהפסקה הקבוצות ירדו כשירושלים ביתרון 2 בלבד, מה שאומר שהכל עוד פתוח.

היתרון הירושלמי הקטן נשמר לאורך רוב הרבע השלישי, כאשר בשלב מסוים הוא גם עלה חזרה ל-8, אך גולן גוט היה האיש של ראשל"צ והוא שוב צימק ושמר על המשחק צמוד. טיילור גם לקח את הכדור האחרון של הרבע ושם סל שקבע שוויון 60 לקראת רבע אחרון שאמור להיות צמוד ביותר.

בריימו היה האיש שהוביל את ירושלים, וטיילור מנגד, והם קבעו שוויון 72 אחרי כחצי מהרבע האחרון, אך אז הכתומים השתלטו על העסק וברחו ליתרון 9. בריימו שוב היה שם עבור הפועל וצימק ל-4, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי וראשל"צ השיגו את הניצחון.

גוט הוביל את קלעי ראשל"צ עם 22, טיילור תרם 17 עם 5 אסיסטים, מיצ'ל הוסיף 16 ו-8 קרשים, לואיס קלע 15 יחד עם 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, מונרו קלע 8 עם 11 ריבאונדים, טישמן הוסיף 4, אביבי ודוברת קלעו 3 כל אחד ופליישר תרם 2.

את הפועל ירושלים הוביל בריימו עם 27 נקודות ו-9 ריבאונדים, היל קלע 23, גם הוא עם 9 ריבאונדים, בראון קלע 11 וחילק 10 אסיסטים, תומאס הוסיף 7, זלמנסון עם 6, בלאט עם 5 ו-7 אסיסטים, ווילסון קלע 3, כהן סבן הוסיף 2 ואדם אריאל שיחק, אך לא קלע.

מכבי תל-אביב – הפועל חולון 87- 85 (הארכה):

מכבי הלכו בפתיחה בעיקר לזיזיץ' שסידר להם יתרון 11- 3 מוקדם, אבל אז חולון התחילו לדייק מחוץ לקשת וקבעו שוויון 15. התל-אביבים החזירו את היתרון ושלשה של פניני קבעה 20- 18 לאלופה בסיום הרבע הראשון. היתרון הקטן של מכבי נשמר לאורך רוב הרבע השלישי, עד שפניני הוביל ריצת 9- 0 חולונית ופתאום הם ביתרון 5, רגע לפני שמכבי צמצמו וקבעו 36- 35 לחולון בהפסקה.

למחצית השנייה עלתה רק קבוצה אחת, וזו הייתה דווקא חולון. הצהובים קלעו שלשות מכל כיוון, בעיקר האריס שקלע 3 שלשות באותן דקות, ופתון זה 53- 38 לחולון. מכבי לא הצליחו לייצר עצירות הגנתיות ומצאו את עצמם פתאום בפיגור 17 ואחר כך בפיגור 61- 45, אך אז 2 חטיפות רצופות של דיברתולומאו סייעו להם לצמצמם קצת ובסיום הרבע השלישי התוצאה הייתה 61- 50 לחולון.

הרבע האחרון שוב נפתח בבצורת התקפית של הכחולים מתל-אביב, ולמעשה הסל הראשון שח הרבע הגיע אחרי 2 דקות והיה בכלל סל עצמי של יובל זוסמן. שלשה של מיילס וטכנית של קלויארו כבר הגדילו ל-67- 50 והחטאה של מיילס מנעה מההפרש לקפוץ עוד יותר. ההתקפה הבאה של מכבי הסתיימה בחוץ שניתן בהתחלה לחולון, אך אחרי זה הכדור הוחזר למכבי ובצדק, וברייאנט ניצל את זה לשלשה.

מכבי החלה בלחץ על כל המגרש ומכאן עד לסיום הזמן החוקי רשמו החולונים 5 איבודי כדור מול 5 נקודות בלבד. ברייאנט דייק פעמיים מהקו כדי לצמק ושלשה של בלייזר הורידה ל-9 ושלחה את חולון. האריס דייק פעמיים מהקו מול 1/2 של ווילבקין וזה שוב 10, אך שלשה של זוסמן צמצמה עוד יותר ושלחה את סטפאנוס דדאס לקחת פסק זמן.

בלייזר יצא מפסק הזמן עם חטיפה ומהלך 3 נקודות שצימק ל-4 בלבד, אבל גיא פניני הגיב בשלשה חמישית שלו לערב זה והחזיר את ההפרש ל-7. בשלב הזה מכבי חזרו למנהג המוכר שהוא ללכת לווילבקין, והוא הגיב בסל, במהלך הבא סחט עבירה בשלשה ודייק את כל הכדורים ופתאום זה 2 בלבד לחולון. החטאות מ-2 הצדדים הביאו את הכדור לווילבקין שלקח על עצמו וקבע שוויון 72, ואחרי איבוד של מגי הוא גם קיבל הזדמנוצ להכריע את המשחק, אבל החטיא. שוויון 72 ויש הארכה אחרי ריצת 22- 5 של מכבי.

בלייזר פתח את ההארכה עם התעופפות לריבאונד התקפה ומהלך 3 נקודות, והיה אחראי גם על הסל הבא בכחול. מגי וג'ונסון שמרו את חולון במשחק מקו העונשין, אבל ריבאונד התקפה של זוסמן קבע 80- 75. חולון המשיכו להישאר במשחק דרך העונשין, אבל סל נוסף של זוסמן העלה את מכבי שוב ליתרון 5. דה זאו הצליח לצמק ל-3 מסל השדה הראשון שלו הערב, ומיד ווילבקין איבד כדור כשמכבי ניסו לשבור את הלחץ, 84- 81 למכבי עם 10 שניות לסיום וכדור של חולון.

דיברתולומאו ביצע עבירה מהירה על מגי שדרש 3 זריקות עונשין, אבל העבירה הייתה מוקדמת והוא כנראה גם דרך על קשת השלוש. בכל מקרה, הוא דייק את הכדור הראשון והחטיא בכוונה את השני, אך הריבאונד נפל לידיים של זוסמן ואז המזכירות עצרה את המשחק ללא שום סיבה. מכיוון שכך, מכבי קיבלו כדור מהצד ודיברתולומאו דייק פעמיים מהקו. מכבי נמנעו מעבירה ביתרון 4 ומגי דייק בשלשה, אך דיברתולומאו שוב נשלח אל הקו, והפעם החטיא את הכדור השני בכוונה וחולון לא הספיקו לייצר זריקה מספיק טובה.

עוז בלייזר הצטיין אצל המנצחים בכל המובנים, כאשר הוא היה הקלעי המוביל של מכבי עם 19, הוסיף 3 חטיפות שהעניקו לו מדד 21 ובדקות שלו על הפרקט מכבי היו בפלוס 16, כך שהוא הוביל את שחקני 2 הקבוצות גם במדד פלוס מינוס וגם במדד משוקלל. ווילבקין קלע 15, כולן ברבעים 3 ו-4, ומתוכן 7 הרצופות שכפו הארכה, זוסמן קלע 13 עם 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, זיזיץ' והאנטר קלעו 11 וחסמו פעם אחת כל אחד, כאשר האנטר מנצח 8- 4 בריבאונד ו-3- 2 באסיסטים, ברייאנט קלע 10, דיברתולומאו קלע 5 בלבד, אבל הוסיף 4 אסיסטים, 5 חטיפת וסחט 6 עבירות, קלויארו קלע 2 בהטבעה וסנדי כהן קלע אחת מקו העונשין.

טיירוס מגי הוביל את קלעי חולון עם 21 כשהוא גם סוחט 9 עבירות, האריס הוסיף 18 עם 4 אסיסטים ובדקות שלו על הפרקט חולון היו בפלוס 12, כך שהעבירה החמישית שלו גם היא השפיעה כנראה, פניני הראה שהוא מופיע במשחקים גדולים עם 17 ב-5 שלשות, מיילס קלע 14 עם 6 ריבאונדים, ג'ונסון תרם 8 עם 9 קרשים, דה זאו קלע 4 ב-1/9 מהשדה עם 6 ריבאונדים, אבל ה-4 שלו הגיעו בשלב קריטי של ההארכה וגם וורקמן מצא את עצמו ברשימת הקלעים עם 3. בורדיון, שזכה באליפות אשתקד עם מכבי, קיבל 10 דקות ולא קלע ועודד ברנדווין קיבל 3 שניות של בילוי נעים על הפרקט.

הנתון של המשחק:

הטבלה הבאה תראה את אחוזי השדה והשלשות של 2 הקבוצות ב-34 הדקות הראשונות מול 11 האחרונות. ניתן לראות שמכבי שיפרו את הקליעה שלהם בדקות ההכרעה, אבל זו הייתה בעיקר ההתקפה של חולון שלא מצאה את עצמה, וזה עוד בלי להזכיר בטבלה את 6 האיבודים מול 3 סלי השדה בשלב האחרון של המשחק.

שדה לפנישדה אחרי3 לפני3 אחרי
מכבי ת"א20/49 = 40.8%10/17 = 58.8% 5/18 = 27.8%3/7 = 42.9%
הפועל חולון21/47 = 44.7%3/18 = 16.7%12/28 = 42.9%2/8 = 25%

הפריוויו:

(אתר מנהלת הליגה)

הערב מצפה לנו ערב קלאסי של כדורסל ישראלי עם משחקי חצי גמר גביע המדינה, בעוד הגמר נדחה כנראה חודשיים ויותר כדי שיהיה אפשר לקיים אותו עם קהל. מכיוון שגם ככה המשחקים הם ללא קהל הוחלט לקיים אותם בהיכל קבוצת שלמה הקטן יותר, על מנת שלא יהיה יתרון ביתיות לאף אחת מן הקבוצות.

18:30 הפועל ירושלים – מכבי ראשל"צ:

במשחק המוקדם של הערב נקבל שחזור של חצי הגמר מהעונה שעברה, כאשר מחזיקת הגביע המכהנת תתמודד מול הכתומים שינסו להדיח אותה. בעונה שעברה נפגשו הקבוצות גם במסגרת חצי גמר הפיינל-פור של ליגת ווינר והמשחק נחתם עם השלשה האדירה של אדם אריאל. בעונות האחרונות אנו רואים מפגשי נוק-אאוט רבים בין שתיהן. האחרון שבהם התקיים בליגה הבלקנית, שם חזרה ראשון לציון מפיגור דו-ספרתי בדרך לניצחון והדחה של ירושלים מהמפעל.

בדרך לגביע הפועל ירושלים עברה את הפועל אילת ואת הפועל גלבוע גליל. מכבי ראשון לציון מגיעה למפגש חצי הגמר אחרי סבבים לא פשוטים מול באר שבע ונס ציונה.

הירושלמים נמצאים בתקופה לא טובה, הם הפסידו 4 מתוך ששת המשחקים האחרונים שלהם. היא הודחה בשלב הבתים של ליגת האלופות, והחליפה לאחרונה מאמנים. מאמנה החדש דאיניוס אדומאיטיס התייחס לתקופה האחרונה של קבוצתו ואמר: "מה שמדאיג אותי הוא בעיקר הוא העליות והמורדות שלנו תוך כדי משחק. אני מאמין בבחורים, הם מתאמנים טוב מאוד, כרגע זה נראה טוב יותר באימונים מאשר במשחקים. בכנות, כרגע אנחנו לא משחקים 40 דקות טובות, אבל גם לא משחקים 40 דקות רעות. אנחנו צריכים לשנות דברים כדי לשמור על יותר יציבות".

גם הכתומים בתקופה קשה כשהיא מנצחת רק משחק אחד מתוך חמשת המשחקים האחרונים, אך כולם בהפרש סל, למעט התבוסה נגד מכבי תל-אביב. מאמן הכתומים גיא גודס התייחס להתמודדות: "מהניסיון שלי, תמיד במשחק אחד אפשר להתעלות. האם זה קשור לחודש האחרון, יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. זה תלוי איך נכין את עצמנו למשחק מבחינה מנטלית, ברור שלירושלים יש את היתרון על המגרש, אבל מה שחשוב הוא להגיע מרוכז".

המפתח המרכזי הוא ההגנה של ירושלים בצבע. בשנים האחרונות דריל מונרו שולט בצבע נגד הירושלמים יחד עם גבוה תורן אחר ואין להפועל י-ם מי שיתמודד איתו היטב, מה שהוביל לכמה הדחות כואבות מבחינת הפועל. לפחות הפעם אדם אריאל בצד שלהם…

הימור: מכבי ראשון תפתיע ותעלה לגמר.

21:10 מכבי תל-אביב – הפועל חולון:

שחזור של גמר 2018 מפגיש את האלופה והקבוצה שתמיד נחשבת פייבוריטית בישראל עם אחת מהיריבות הגדולות שלה, ואולי זו שהכי טובה נגד מכבי במשחקים מכריעים, כאשר הזכור מכולם עד עולם יהיה גמר הפיינל-פור של הליגה ב-2008 והסל של מאליק דיקסון שהעניק לחולונים אליפות היסטורית. הקבוצות נפגשו כבר בגמר גביע ווינר העונה, נפגשו ב-2018 גם בגמר של הליגה ולאורך העונות הסדירות השונות יש לא מעט משחקים צמודים ודרמה בין הקבוצות.

בדרך לשלב הזה במכבי עברו משחק חוץ קשה באשדוד בסיבוב הראשון, ואחריו 2 ניצחונות קלים יותר, בחוץ על הפועל חיפה ובבית בדרבי התל-אביבי, ואילו חולון הביסו את הוד השרון ואת עכו/מטה אשר ואחר כך ניצחו את מכבי חיפה בקרב צמוד יותר ברבע הגמר, כאשר כל המשחקים של חולון היו בחוץ.

מכבי לא שיחקו את שני משחקי היורוליג שלהם, ובמקום זה השלימו כמה משחקי ליגה, כולל 4 ניצחונות רצופים בהפרש מצטבר של 105 נקודות, כך שייתכן שהם נכנסו לכושר התקפי שעוד לא ראינו מהם העונה. טי ג'יי קליין שחתם בשבוע שעבר במועדון כבר נרשם בסגל למשחק, ויהיה מעניין לראות אותו נגד האקסית במדיה הוא זכה בגביע במפגש הקודם בין הקבוצות במפעל הזה.

חולון גם הם נמצאים בתקופה טובה יותר מאשר בפתיחת העונה, אך בתקופה האחרונה הם נראים טוב יותר. בליגת האלופות הם הצליחו להעפיל לשלב הבא, כך שהמפגש הזה יהיה בין 2 הנציגות הישראליות הבכירות שעוד באירופה, ובליגה הם קרובים יותר לצמרת כעת עם מאזן של 8- 5.

המפתח המרכזי למשחק הזה יהיה הקליעה מבחוץ של שתי הקבוצות. בימים שחולון קולעת טוב היא מאוד מסוכנת, וכך גם ניצחה את מכבי בליגה, ואילו מכבי בתקופה האחרונה מגיעה גם ל-100 במשחקי הליגה בהם היא קולעת טוב מבחוץ.

הימור: יהיה צמוד, אבל מכבי יצליחו לגרד ניצחון.

ונסיים עם טבלה של מפגשים קודמים בשלבים מכריעים בין ירושלים לראשל"צ או בין מכבי ת"א לחולון. שלבים מכריעים הכוונה לחצי גמר או גמר גביע, וכן פיינל-פור של הליגה או אפילו רבע גמר אם התקיימה סדרת פלייאוף.

שנהאירועמנצחתמפסידהתוצאה
2020חצי גמר ליגהמכבי ראשל"צהפועל י-ם100- 97
2020חצי גמר גביעהפועל י-םמכבי ראשל"צ90- 78
2019חצי גמר ליגהמכבי ראשל"צהפועל י-ם92- 86
2019גמר גביעהפועל י-םמכבי ראשל"צ82- 67
2018גמר ליגהמכבי ת"אהפועל חולון95- 75
2018גמר גביעהפועל חולוןמכבי ת"א86- 84
2017חצי גמר ליגההפועל י-םמכבי ראשל"צ93- 76
2016גמר ליגהמכבי ראשל"צהפועל י-ם83- 77
2015חצי גמר ליגההפועל י-םמכבי ראשל"צ3- 0 בסדרה
2012חצי גמר ליגהמכבי ת"אהפועל חולון102- 73
2012חצי גמר גביעמכבי ת"אהפועל חולון91- 70
2010רבע גמר ליגההפועל י-םמכבי ראשל"צ3- 1 בסדרה
2008גמר ליגההפועל חולוןמכבי ת"א73- 72
2006חצי גמר ליגההפועל י-םמכבי ראשל"צ66- 65
2000חצי גמר גביעהפועל י-םמכבי ראשל"צ77- 71
1999חצי גמר ליגהמכבי ת"אהפועל חולון3- 0 בסדרה
1991גמר גביעמכבי ת"אהפועל חולון100- 90
1986גמר גביעמכבי ת"אהפועל חולון90- 86
1985חצי גמר ליגהמכבי ת"אהפועל חולון2- 1 בסדרה
1985חצי גמר גביעמכבי ת"אהפועל חולון111- 84
1983חצי גמר ליגהמכבי ת"אהפועל חולון2- 0 בסדרה
1961גמר גביעמכבי ת"אהפועל חולון74- 46
1959גמר גביעמכבי ת"אהפועל חולון53- 47

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה חיים אחלה משחקים לענ"ד שום תוצאה לא תהיה בגדר הפתעה
    גם אני חושב שראשון תנצח וגם מכבי
    אך יותר משוכנע דווקא בראשון

    האנקדוטות שלי כפי שכבר כתבתי במקום אחר.

    1 3 מאמנים זרים במעמד פיינל פור הגביע זה לענ"ד עניין חסר תקדים יותר יוונים מישראלים עם אופציה לשני מאמנים זרים בגמר איני זוכר כדבר הזנ.

    2. מכבי עם הרצף הכי גדול בהיסטוריה שלה ללא הנפת גביע 3 שנים וזאת דווקא אחרי רצף של 8 גביעים ברצף ( השני בטיבו שלה ).

    3.מכבי גם עם 6 עונות ללא דאבל

    4. אולי האנקדוטה המשמעותית מכולם במכבי אין אף אחד בסגל שזכה בגביע תוך כדי שהוא תורם נקודות בגמר.!!!! אני לא זוכר משהו שכזה …לסבר את האוזן מכבי מחזיקה אצלה בסגל מעל 20 שנה לפחות שחקן אחד כל שנה שזכה ביורוליג ( וקלע בגמר)

    במכבי ואין כמעט זוכי גביע דבר שאיני זוכר כמותו
    היחידים שזכו
    1.קליין המצטרף החדש שטרם שיחק במכבי במשחק רשמי היה שותף עם חולון בגביע 2018 אך לא קלע בגמר .

    2. שנה קודם לכן דראגן בנדר היה שותף לגביע האחרון של מכבי אף הוא לא קלע בגמר .

    3 .בעונת 2005-2006 זכה כספי בגביע המדינה ….אבל לא קלע בגמר ….

    מדהים גם ספרפולוס וציוותו טרם זכו בגביע ואף בגמר לא שיחקו

    בראשון הזוכה היחידי בגביע הוא גיא גודס שעשה זאת גם כשחקן ( 3 פעמים) גם כעוזר (3) וגם כמאמן ראשי ( 1 ב 2015 במכבי ) סה"כ 7 פעמים.
    כשחקן הוא גם קלע כשזכה בגביע בניגוד לשחקני מכבי דהיום ( כך למשל קלע 11 בזכייה בגמר 95 לאחר 54-65 על הפועל בדרבי).

    בחולון
    ישנו את פניני שיאן הזכיות בגביע המדינה שעשה זאת ב 3 קבוצות שונות סה"כ 10 גביעים
    ב 6 מהגביעים הללו הוא קלע גם בדאבל פיגרס וזה כלל גם את 2 הגביעים עם ירושלים ( 10ו 11 נק) את הגביע בחולון ו 3 עם מכבי ( כולל 21 בגמר מול נתניה ב 2011).

    גם יוגב אוחיון הניף גביעים 6 במכבי אחד בירושלים למעט גמר אחד בכולם קלע פעמיים בדאבל פיגרס .

    כמובן שירושלים מחזיקת הגביע הנוכחי מביאה מתוכה הכי הרבה זוכי גביע

    לא פחות מחמישה זוכים כאשר בלאט ותומאס זכו ב3 גביעים

    זלמנסון לקח את הגביע רק אשתקד קלע 2 נק בגמר ב 89-92 על נהריה

    בריימו לקח גם את הגביע הבודד שלו אשתקד 9 נק …

    לג'יקובן בראון 2 גביעים בגמר 19 קלע 19 נק והוביל את ירושלים לניצחון על ראשון 67-82
    אשתקד השתדרג ל 26 במשחק נהדר בניצחון על נהריה

    תמיר בלאט מחזיק ב 3 גביעים אך קלע רק בגמר 2019 עם 5 נק .

    טיישון תומאס היה לזר היחידי לקחת 3 גביעים ברצף שלא עם מכבי תל אביב
    הוא עשה זאת בחולון 2018 אז קלע 9 בגמר
    ב 2019 שם 15 בלוח
    ואשתקד קלע 11 ( וקטף 13).

    אגב תמיד שירושלים זוכה בגביע היא חוזרת ומגנה עליו אבל 3 זכיות ברצף לא היו לה

    לסיום מבט לגמר
    מכבי תל אביב וירושלים נפגשו ב 11 גמרים המאזן
    3-8 לצהובים
    גמר ראשון 1996 אז ירושלים מנצחת 65-67
    גמר אחרון עד כה 2017 ומכבי מנצחת 68-82

    מכבי וראשון נפגשו בגמר בודד ב 2012 ומכבי ניצחה 69-82

    מכאן שאם מכבי תשחק בגמר הוא לא יהיה חדש

    לעומת זאת אם חולון תהיה בגמר יהיה זה גמר שלא שוחק בין אם ירושלים בגמר ובין אם ראשון .

  2. טוב סיכום שפוי אחרי שאני התפקחתי

    1. יצאה לכם כותרת מתאימה על אדר …ונהפוכו …זה היה חתיכת ונהפוכו מינוס 17 לניצחון
    אולי הגדול ביותר במשחק נוקאאוט שאני זוכר.
    נכון ראיתי מהפכי נוקאאוט גדולים יותר כגון אוליימפיקוס צסק"א בגמר 2012 אבל בהרבה יותר זמן
    צריך לבדוק זאת מול המהפך בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב בגמר 2008
    שם מכבי הובילה 22 אך "רק" 18 בגמר רבע 3 73-55 ואז תוך דקה וחצי בתחילת רבע 4 ירושלים הורידה ל 73-69

    במובן מסוים זה קרוב לנס קובנה שהיה הנס הכי גדול שראיתי אי פעם בספורט
    אבל נס קובנה היה במעמד הרבה יותר חשוב

    למרות שמבחינת הסגנון זה מזכיר יותר את נס מילאנו

    2. חולון הפסידה משחק שהיה לה ביד משחק שיכול לשבור קבוצה אבל אני מקווה שתתאושש מכך יש בה איכות יוצאת דופן והיא יכולה לדבר חזק בליגת האלופות ובליגה המקומית הרשים אותי מאד פניני בגילו נקווה שתהיה לו עוד עדנה

    3 ירושלים במשבר מתמשך אבל ראשית היא קיימה את ההיסטוריה האומרת תמיד שזוכה מגנה על התואר פעם אחת ודי
    שנית עכשיו הליטאי יקבל שקט לכמה חודשים כאשר פרויקט הגמר יהיה הפליאוף בשאיפה הפיינל פור הצלחה בפרויקט הגמר משמעה אליפות כישלון לעומת זאת יפרק כנראה את הקבוצה

    4. ראשון בעונה רעה עד כה שוב עושה גמר כל הכבוד לגודס .

    5 ישנם סוסים שחורים בהיסטוריית הספורט שהם לא מובנים כזאת הייתה ספרד לדנמרק כאשר הדיחה אותה בחצי גמר יורו 84 ואז בשמינית גמר יורו 86 כשהדנים בשיאם כולל 1-6 על אורגוואי ו 0-2 על מערב גרמניה ובכל זאת ספרד לא נבהלה מ 1-0 ושמה 1-5 כולל רביעייה של בוטרגניו
    אח"כ ספרד ניצחה את דנמרק בבית המוקדם ביורו 88 וכאשר ב 92 ספרד הודחה מהיורו ניצלה זאת דנמרק לזכייה ביורו ..ואז כאלופת יורו היא הודחה מול ספרד במוקדמות גביע העולם 94 והלכה הביתה

    כזה בדיוק המצב בין ירושלים שלכאורה טובה ועמוקה מראשון אך תמיד מפסידה לה
    ניקח את אדם אריאל כמשל אשתקד במדי ראשון קולע שלשת באזר מדהימה שמביאה את ראשון לגמר אתמול לא עשה כלום ושום דבר ב 16 דק' בירושלים (+- של -11 )

    6. מאכזבי חצי הגמר
    בירושלים בראון עם 1/10 מחוץ לקשת ותומאס האנמי עם 7 נק' ומדד 5
    בחולון השחקן שהכי ציפתי ממנו הבלגי דה זאו היה חושך עם כמעט 24 דק' מדד מינוס 5 ומינוס 10 בתוצאה 4 נק ו 6 ר'
    לה הבנתי למה פייטר כוורקמן מקבל רק 13 דק'.

    בראשון הם הסתדרו כמעט ללא דברת הפצוע ואביבי הצעירים גם מונרו לא היה בשיאו 8 נק אבל לחימה של 11 ר' וחכמה של 3 אס חיפו על כך

    במכבי וולקביקין לא הרשים אך בסוף קצת החזיר 15 נק סה"כ

    7. מצטייני חצי הגמר : בירושלים בריימו נתן משחק ענק שלא הספיק 27 נק' 9 רי 8/9 מהשדה 3/6 ל 3 מדד 34 הכי גבוה אתמול
    היל עזר לו עם 23 נק' 9 ר' ומדד 29
    בריימו יכול היה לקבל יותר מ 27 דק'

    בחולון פניני הבלתי נגמר היה נהדר עם 17 נק' (5 שלשות )

    אך הצד השווה שבמנצחים קיבלנו תצוגה ישראלית

    בראשון זה גולן גוט עם משחק חיים של 38.26 דק בהם קלע 22 נק' עם 5 שלשות

    במכבי היה זה עוז בלייזר עם 19 נק בכ 29 דק.

    בכלל הישראלים של מכבי עשו את ההבדל עם 38 נק' משותפות 103 דק' באחוזים טובים של 54 31 75 עם 16 ר ו 11 אס ומדד 38

    8 מה צריך לדעת לגמר ?
    נפגשו בגמר בודד ב 2012 ומכבי ניצחה 69-82 אין שריד מהגמר ההוא למעט גודס אז עוזר מכבי היום מאמן ראשון

    בליגה מאזן כל הזמנים 10-70 למכבי שזה 87.5 אחוז ביחס ממוצע של 78-92
    בפליאוף נפגשו בגמר 2001 מכבי מנצחת 1-3 ( 89-112 ראשון מחזירה 88-95 מכבי מביסה 68-100 וחוגגת אליפות מחוץ ליד אליהו לראשונה עם 107-99 )

    רבע גמר 05 מכבי מנצחת 0-3 ( 74-97 98-65 בחוץ ו 81-88 )

    בכל הקשור לפיינל פור
    חצי גמר 2011 מכבי מביסה 77-100
    בחצי גמר 2016 ראשון מנצחת לראשונה 69-71 וזוכה בתואר היסטורי

    גמר 2019 מכבי מנצחת 75-89
    גמר 2020 מכבי מנצחת 81-86

    9 המצב העונתי רק במוצא"ש שיחקו בליגה מכבי הביסה 77-105
    קודם לכן ניצחה מכבי בחצי גמר ווינר 72-92

    10 אקסים ותארים :
    במכבי כאמור אין זוכה בגביע שגם קלע בזכייה אבל יש מספיק בעלי תארים כמו ברייאנט וילבקין קוליארו כהן דורסי דוברתולימאו וזוסמן כולם זכו באליפויות בארץ האנטר לקח גם יורוליג ושלל תארים אחרים וכן ספורפולוס לקח בארץ ויוון אבל אף אחד לא לקח גביע
    למעט כספי שגם לקח אליפות וכן קליין ובנדר עם גביע
    רק זיזיץ ובלייזר ללא תארים

    בראשון גוט לקח אליפות כנער פוסטר אביבי ופליישר זכה ביורובסקט צעירות וגודס לקח גביע גם כעוזר גם כשחקן וגן כמאמן ראשי
    באקסים גודס היה במכבי וזכה בגביע כאמור בכל סטטוס (וגם באליפות וכן יורוליג)
    בצד השני בלייזר מול האקסית במדיה הפסיד 2 גמרי אליפות וגמר גביע

    11 הסיפור המעניין
    פארגו אקס מכבי חתם אשתקד בירושלים בשביל גמר אליפות מול מכבי בחצי הגמר נתן משחק לפנתאון אך לא זכה לפגוש במכבי בגלל ראשון ..עכשיו קרוב לסיכום בראשון לשחק את אותו המשחק החסר על תואר מול האקסית הגדולה.

    1. תודה.
      בגמר כמובן נעסוק בעיתו ובזמנו. אני רק אזכיר שהגמר המיתולוגי בין הקבוצות היה בסדרת גמר הליגה של 1991 (הפירוט הנוסף יופיע בהזדמנות…)

  3. בושה של שיפוט במשחק מכבי -חולון ורק על זה צריך לדבר עם כל הכבוד למשחק ול"קאמבק" המזהיר. כמעט ארבע דקות של לחץ בלתי פוסק ולא שורקים שום עבירה. פחות מארבע דקות מתחילת המשחק ושורקים טכנית למאמן באמצע התקפה בלי קשר למהלך ובלי אזהרה כדי להשתיק את המאמן של חולון – שריקה מהבית שלא הייתה מתקבלת בשלווה בשום מקום אחר בעולם. שופטים בארץ שופטים על הכבוד שלהם ועם מה שהם מגיעים איתו מראש ולא את מה שהם רואים מול העיניים, ואם הם לא רואים הם אפילו לא טורחים לבדוק במוניטור .ווילביקין עושה אולי עבירה חמישית קצת מעל ארבע דקות לסיום וקאלוירו מתנדב מיד ומקבל הוא את העבירה למרות שבפירוש הלכו על ווילביקין במהלך.

    עבירה לשלוש על מיילס(אפילו רסקין שלא ידוע באהבתו לחולון תוהה אם לא עבירה לשלוש) לא נשרקת ובצד השני זוסמן מוריד לשבע, במקום 13 הפרש שלוש ומשהו דקות לסיום זה שבע. עבירה חמישית למיילס בהארכה שופט ליד שורק אאוט לחולון והשופט הרחוק בוחר פאול ששולח את מכבי לקו.
    לפני ההארכה ארבע דקות לסיום ווילביקין תקוע על הקו מתחת לסל מאחוריו שני שחקני חולון אין לו מוצא והשופט נותן לו עבירה של שתי זריקות על כביכול דחיפה. בהמשך שני שחקנים מתנפלים על שחקן חולון הוא קופץ מנסה למסור נוגעים בו בבירור והוא מאבד בדרך לסל ועבירה, המשרוקיות דוממות.
    ווילביקין מקבל עבירה לשלוש נכונה, אבל כשפניני זורק לשלוש לאחר מכן ונכנסים לו לזריקה שוב אין שריקה כי הרי זה פניני.
    לא שורקים מה שרואים, נקודה.
    סל השוויון המכריע של ווילביקין ספק צעדים שלא נשרקו. במשך כל המשחק השופטים לא הולכים אל המוניטור לאף החלטה. בסיום ההארכה שורקים עבירה לשתיים לא בודקים היכן הרגליים וטוענים שהעבירה כביכול לפני אפילו שלף אומר שצריך לשרוק לשלוש זריקות.
    באמצע העונשין המזכירות משמיעה צפירה הזויה מיד ספי שמש נותן את הכדור למכבי כי לקחו ריבאונד וחולון הפסיקו לשחק, דברים הזוים לחלוטין , הוא אפילו לא בדק מה הלך שם במהלך.
    וגם הכדור שבהתחלה אמרו לחולון, מגיע השופט מרחוק ואומר שהוא ראה דיפלקשיין ול"דעתו" זה כדור של מכבי, לא הולכים למוניטור כלום, זה פשוט לא יעלה על הדעת.

    כן הייתה טעות לא לאפשר את הסל של האנטר כשג'ונסון נגע ברשת וטבעת אבל זה היה באמצע הרבע השלישי.

    כל סוף המשחק וההארכה בזיון אחד גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט