"BAD LUCK!" – קונספציה חדשה בלייקר-לנד / מנחם לס

"BAD LUCK" – קונספט חדש שעל הלייקרס ללמוד לחיות איתו!

כמובן שכתבנו מספיק על הלייקרס ועל קובי, ולא מגיע להם עוד רבע מאמר עד שלא יקרה שם משהו (דדי רמז אמש ש-"משהו חשוב עומד לקרות", אבל עד שיקרה, עבורי זה לא יותר משמועה ועוד רינון). אבל ביום גשום כזה בצ'פל היל, צפון קרולינה, הגשם והאפרוריות גורמים רק לדכאון, וכשמרגישים דכאון, המילה "לייקרס" פתאום קופצת לראש כמילה צמודה ושייכת.

בא לי לכתוב משהו נוסף על הלייקרס, כי בנוסף לכל הפאשלות שקרו (דווייט האוארד; סטיב נאש), פתאום הגיעה מכה חדשה שלא כתובה בתורה, והיא מכה בראש הלייקרס כפטיש במסמר – בום, בום. אחד אחרי השני. והפטיש לא יפסיק להלום עד שהמסמר כולו ייכנס עמוק-עמוק בתוך העץ, ומאומה לא יעזור אלא גדילה חדשה מהשורש, עם פרסונל חדש ונקי של שחקנים, FROM SCRATCH.

המכה החדשה היא BAD LUCK!

אתם זוכרים את הימים בהם הלייקרס ריחפו על HOOPS AIR שזהר להם, לא משנה מה הם עשו? לא משנה מה עשו, ולא משנה מה החליטו, לעולם לא היתה כל התעוותות, התעקמות, סירוס או שיבוש במה שהם עשו. זה התחיל ב-1979 והמשיך משך 30 נשנה. כל ברייק קיים נפל לרגליהם שדור וכנוע – לשימושם. שחקנים בינוניים לחלוטין הפכו פתאום לכוכבים ברגע שלבשו את המדים המכוערים הצהובים-סגולים, אפילו אם שמם היה ריק פוקס, טרביס נייט, או בריאן שואו. בכל קבוצה אחרת הם היו לוככי פינכה ופתאום בלייקרס הזאת הם הפכו לשחקנים לגיטימיים המנצחים להם משחקים (אני מקווה רק שלא יהיו גולשים שיתחילו להגיב שהכל היתה 'עבודה של פיל ג'קסון. שיהיה לכם ברור אחת ולתמיד: ג'קסון היה מאמן עם יידע כדורסל בינוני עם עוזרים מצויינים, אבל גם הוא – כמו כולם – רכב על אלילת המזל שניכנסה בנשמה של כל שחקן לייקר, כולל מאמנה המוזר).

זאת היתה מין הילה. כבוד. מין "קודש קודשים" שהיה  'לשחק בלייקרס'.

הדבר האיום ביותר שקרה ללייקרס בשנתיים האחרונות הוא לא הפיאסקו עם האוארד ולא הפציעה של קובי. הדבר העצוב (לי? המשמח ביותר!) ביותר שקרה ללייקרס הוא שלשחק בה פסק להיות דבר ייחודי. הכבוד האקסקלוסיבי שהיה "לשחק בלייקרס" הפך לכמעט החלטת ייאוש באין דבר טוב יותר. לא הייתי הולך רחוק עד לומר 'אות קלון', אבל לשחק בלייקרס הפך מכבוד רצוף לשחקן, להיות "קבוצת הברארה" שלו, אחרי שכל האפשרויות האחרות ירדו מהפרק. ולכן יש לה היום את אוסף השחקנים המוזר והבינוני ביותר בליגה.

כיצד הגדירו זאת הבוקר ב-NBA-TV?

 

"THE HALYCON TIMES HAVE TURNED HELLISH!"

 

("ימי הזוהר הפכו לימי גיהנום", ולא אני הייתי שאמר זאת, אלא דאג קולינס ואייזיה תומאס בתכנית הבוקר ב-NBA-TV).

ממש כשקובי עובד על חזרה מתקבלת ברמתה מקריעת גיד האכילס ועושה הכל לייצב קבוצה בעשירון ה-15 בערך של הליגה ולנסות להפכה ליחידה המסוגלת לשחק מבלי לבייש את עצמה (הרי אמש OKC יכולה היתה לנצח ב-40 או 50 הפרש אילו המשיכה לשחק עם החמישייה והרוטיישיון הקבוע שלה), כשבסגל נמצאים 10 או 11 שחקנים, סטיב בלייק נפצע במרפק. בימים ההם, אלוהי הלייקרס היה עושה מפציעה זאת משהו מינורי המושיב את בלייק על הספסל שלושה-ארבעה ימים. אבל היום אלילת המזל לא רוצה להתעסק יותר עם הלייקרס, אז ה-MRI קבע לסטיב: 6-8 שבועות עם אזרחי. וזה כמובן בדיוק בזמן שג'ורדן פרמר פצוע אף הוא.

הלייקרס הפכה ל-'איוב' שאלוהים מנסה לראות כמה יוכל לסבול לפני השבירה הסופית והמחלטת.

הפציעה "החליטה" וקבעה שקובי יצטרך לשחק הרבה פוינט גארד, התפקיד האחרון שהוא רוצה לשחק, והוא אמר זאת בברור.

וזה לא יכול היה לקרות בזמן גרוע יותר: התחלת מסע של 4 משחקי חוץ, שהקריעה הראשונה בהם כבר קרתה. הייתי צריך להיות במשחק הקריעה השני – הערב בשרלוט – וישנה לי אקרדיטציה ב-"COURT SIZE" למי שרוצה, אך התכניות השתנו ואנחנו בצ'אפל היל עם חברים. טוב שכך. אפילו לי לא נעים לראות את הלייקרס נקרעת על 20 ע"י הנמושה משרלוט. ENOUGH EMBARRASSMENT IS ENOUGH אפילו לשונא לייקרס כמוני. אז טוב שלא אהיה במשחק. ואז אטלנטה ביום שני. שם כבר אהיה לראות את ג'ף טיג – ג'ף טיג אמרתם? – מקרקס אותם מאחור, ומילסאפ ואל הורפורד קוצצים את פאו גאסול תחת הסל. המסע יסתיים בעוד התעללות של מייק קונלי בממפיס ביום שלישי. לפחות אוהדי הלייקרס יוכלו לתרץ את ההתבאסות הרביעית ב-"בק-טו-בק".

קובי הגיב הבוקר למשמע דברי קולינס ותומאס, "כן, נצטרך לעשות כמה ADJUSTMENTS".

מה שהוא לא מבין הוא שזה לא עניין של ADJUSTMENTS. זה עניין של הילה שהיתה והתאדתה באוויר. "מזל" שהיה שם המשפחה של הלייקרס, שהחליט שאפילו מזל כבר לא יעזור לה, אז מוטב ללכת עם המזל לקבוצות היכולות להשתמש בו.

מה שקרה הוא שעתה גם ההילה והמזל עזבו את הלייקרס והיא נשארה ערומה כביום היוולדה, ואין לה מושג כיצד להתלבש. למה? כי כל הבגדים שיש לה מקומם בשוק פשפשים, ובגדים חדשים אין לה כסף לקנות.

ה-"BAD LUCK" שלה הוא קונספט חדש לחלוטין לקבוצה שידעה רק "GOOD LUCK", ואני לא מאמין שיש לה את הבגרות הנפשית והאופי לחיות עם "BAD LUCK" עד שדברים יסתדרו. במקום שדברים ישתפרו הם רק ימשיכו בנפילתם החופשית.

בקיצור ולעניין קומראדים, מסטיב נאש ועד ג'ורדן פארמר, מסטיב בלייק ועד קובי בריאנט – כל מה שהיה יכול "TO GO WRONG" באמת "WENT WRONG!". כל קבוצה בליגה חייתה עם זה, מלבד הפרימדונה הלייקרית שמעולם לא ידעה סבל מה הוא.

אז עכשיו כל הדרק נפל עליה ביחד. מה יש? רק לאחרים מגיע?

התוכל לצאת מבור השופכין הזה?

הדראפט הבא עלול להביא לה שחקן לגיטימי. אולי איזה פרי אג'נט ברמה סבירה יסכים לבוא. אולי קובי יחזור ל-80% מרמתו.

אז אם הכל יקרה, מה יקרה?

מקום 8-9 במערב בעונת 2014-15 הוא ניחוש די  טוב. AS GOOD A GUESS AS ANYTHING ELSE!

אני עומד על שלי: הלייקרס גמורה עד לפחות 2018, ועד היא תהפוך לעוד קבוצה כמו כל קבוצה אחרת.

למה? כי לאלוהים נימאס ממנה, והוא החליט שמעתה ועד סוף העולמים, הלייקרס תצטרך להילחם כמו כל אחת אחרת, ללא ה-"GOOD LUCK" שהוא שפך עליה בשלושים השנים האחרונות. מעתה ואילך עליה לעשות זאת בעצמה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. חברה יש לי שאלה.
    מישהו יכול הגיד לי מתי השחקנים הבאים חוזרים מפציעות?
    בראשלי ביל, אנתוני דיוויס, דנילו גאלינרי ודני גריינג׳ר?
    והמשחק שהיה הלילה בין הספרס למינסוטה זה היה המשחק השלמה של המשחק שהיה אמור להיות בניו מקסיקו? ודרך אגב, המאמר מצוין!!

  2. באמת הלייקרס היו מחוסנים מפני מזל רע יותר מדי זמן. הגיע הזמן שגם ילמדו לחיות עם באד לאק. זה רק ייבגר אותם!

  3. שמעו אני מתחיל לראות יותר ויותר ידיעות על טרייד של גאסול- בוזר.

    אם זה הטרייד אז רק שיפנו לי את הדרך למצדה כדי שיהיה אפשר לקפוץ מאיזה צוק בשקט….

    אלוהים רק שזה לא יקרה.

      1. אם לא בא לך על הירידות לים המלח ואז לטפס כל הדרך למעלה יש את הכביש הפנטסטי שיוצא מערד ומגיע לסוללה של המצדה

    1. הלייקרס צריכים גארדים. טרייד של גאסול בבוזר זה להחליף כוס רוח עם ריח דרק אחת למת בכוס רוח עם ריח חרא שנייה למת. מה ההבדל?

  4. הופיע לא מזמן גם משהו על האפשרות של צ'נדלר גאסול. זהירות… אם אתה גבוה רכרוכי בלי הגנה אתה עלול להישאב לMSG!

  5. לא יקרה… הלייקרס הוא קבוצה מזן נדיר כמו יונייטד, מכבי תל אביב (כדורסל), ביירן מינכן.. שלא משנה מה יקרה תמיד ימצאו דרך להיחלץ מבוץ אל הטופ… אז נכון תגיע עונה, אולי אפילו שתיים חלשות ואז שוב בדרך בלתי מובנת היא תחזור לראשות הליגה.
    להזכירכם ב2008 גם הספידו את הלייקרס אחרי עונה לא טובה ואז באורח פלא הם הביאו את גאסול ויצרו עוד שושלת, הלייקרס זה מועדון שלא יכול למות.
    (הכותב אינו אוהד לייקרם)

    1. אתה מודע לזה ש NBA יש תקרות שכר וכאלה שלא כמו בשאר הדוגמאות ההזויות שהבאת כאן, באיירן? מה הפאקינג קשר בנאדם? טוב שלא רשמת ריאל מדריד

      1. עד ריאל מדריד !!!!!!!!
        אם סטרן לא היה מבטל את הטרייד על פול אולי לקליפרס הייתה תקווה.
        הטעות שלהם שהם לא העיפו את גריפין שעוד היה סחורה חמה וכמה קבוצות היו מוכנות ליפול בפח( לאב זעק לטרייד כנ"ל מרקוס )

  6. גבר לא הבאנת את הרעיון אז אני אעזור לך: הרעיון היה שהלייקרס היא קבוצה ווינרית (כמו הדוגמאות) ובגלל זה היא תיצא מהבוץ ומהר ושוב תיהיה חזקה

  7. הטרייד המדובר כולל גם את דנג לא רק בוזר.. אגב דוק הלייקרס לא יצטרכו לחכות עד 2018.. אתה מוזמן לבדוק מי יוצא לשוק ב 2016..

  8. נכון לעכשיו הם מדברים על בוזר ודנג תמורת גאסול ונאש.
    נציגים של הבולס כבר דיברו אתמול עם נציגים של מירוטיץ' שיש לשיקגו את הזכויות עליו…

    אני לא מת על זה כי אני מעדיף בחירת דראפט יותר טובה ודנג אמור להיות שחקן חופשי שאפשר להחתים בכל מקרה, אבל מכיוון שכנראה אין ללייקרס כוונה להשתמש במקום בתקרת השכר בקיץ הזה אלא רק בקיץ אחריו על קווין לאב, אז החוזה של בוזר לא יפריע, וגם ייתן להם חוזה מסתיים ענקי לעונה הבאה למקרה שאיזה טרייד מעניין יצוץ – אולי אפילו עבור לאב כשהוא יסרב לחתום על הארכת חוזה במינסוטה…

    1. אחלה טרייד. על דנג תקבל זכויות לחתימה מחדש ויהיה לו עוד שנה להתרגל למצב החדש ובכל מקרה זה שחקן שהייתי הולך עליו חזק בעונה הבאה כמובן לא בתור מקס פלייר. ובוזר יכול לספק יותר ממה שגאסול סיפק וגם החוזה שלו מסתיים ב 2015.

      1. העניין הוא שאין שום צורך בזכויות עליו לעונה הבאה – הוא יהיה שחקן חופשי בלתי מוגבל, וללייקרס יהיה מקום בתקרת השכר.

        והדבר הכי חשוב הוא אולי דרישות השכר שלו.

        אם זה נסגר באיזור ה 12 – סבבה.

        אבל בהחלט יכול להיות שדאלאס או קליבלנד יציעו לו יותר, ואז יכול להיות שהוא יבחר לעזוב.

        אני חושב שהלייקרס בונים על זה שאחרי טעימה מהחיים הטובים בלוס אנג'לב כשחקן הלייקרס, הוא יסכים לקבל אפילו קצת פחות כדי להישאר שם.

  9. האמת כהרגלה היא באמצע. ההנהלה עושה מצידה חישוב קר ומבצעת כמה מהלכי התאבדות. המאמן והשחקנים מאוד רוצים לנצח. זה לא שהמועדון כולו קיבל החלטה אסטרטגית להפסיד אלא שההנהלה קיבלה החלטה מודעת שאין טעם לבצע שמיניות באויר כדי להיות מקום עשירי ולסתום את התקרה לכמה שנים קדימה ועדיפה שנה אחת של ניקיון .. מהצד השני את השחקנים והמאמנים זה ממש לא מעניין ורוצים לנצח כמה שיותר.

  10. ברור. ג'קסון רכב על אלילת המזל ל-11 טבעות. אבל ספולסטרה זכה בשתיים ללא כל קשר לקנונית וייד-לברון-בוש. גם בשנה שעברה הם ניצחו כי היו ככ דומיננטיים.

    1. עם מייקל ואז קובי ושאקיל, לי היו היום כמאמן 15 טבעות (כי איתי מייקל לא היה מעז לפרוש לבייסבול).

      פיל לא עשה דבר וחצי דבר עבור הטבעות. מה שכן – הוא גם לא הפריע לוינטרס, עוזר מאמנו.

  11. הטמטום של הלייקרס לא פוסק. הוא רק ממשיך.
    הבעייה שלהם הם גארדים, והם הולכים על סוסים בפורוורד (אם בכלל זה נכון, מה שאני לא מאמין. אפילו הלייקרס אינם דבילים נעד כדי כך)

    1. אוי מנחם מנחם..

      קובי, בלייק, פארמר, מיקס , יאנג

      הלייקרס לא אמורים לבצע טרייד בגלל שחלק מהשחקנים פצועים זמנית ויחזרו לשחק עוד העונה. מה יעזור עוד גארד ?

      הלייקרס לא מסתכלים על העונה אלא על העתיד .

      גאסול הוא החוזה סחיר היחידי ( לא מאמין שנאש יכול להיות סחיר לבדו ) ולכן רק הוא יכול לבוא כאופציה לטרייד

      הלייקרס יצטרכו גארד רציני ולא פילר ואת זה הם יוכלו לעשות רק בעונה הבאה

      1. קודם שהמטומטמים ידאגו לחודשיים הבאים שלא יהפכו לבדיחה שממנה לא ייצאו. מכל אלה שציינת רק בלייק ופארמר הם פוינט גארדים, ושניהם בדרגה "C" בליגה.

        הדבר הראשון שהלייקרס צריכה הוא פוינט גארד ברמה הגבוהה של הפוינט גארדים.
        משם זה צריך להתחיל.

  12. שחיתות לצד המזל אף פעם לא הזיקה
    … 2002, משחק ששי, גמר המערב, לייקרס – סקרמנטו, אמרנו?
    ולמי שלא זוכר
    תיאור הוגן של המשחק הזה כבר דורש את הכשרון של מנחם.

  13. אני אוהד עם ראייה קצרת טווח. פחות מעניין אותי מה הלייקרס יעשו ב 2016, מעניין אותי מה יקרה היום-מחר. טרידד של גאסול ונאש מול בוזר ודנג זה טרייד חלומי. שני שחקנים שכבר יודעים איך לשחק בקבוצה שיש בה כוכב על ויתרמו מהיום הראשון. ללא ספק חיזוק ללייקרס. בוזר אגב, שחקן הרבה יותר טוב ממה שהרוב כותבים עליו.
    אני רק לא מבין למה שבולס יקחו את נאש?

  14. אם הטרייד יקרה, נאש יפרוש, הביטוח ישלם את השכר שלו העונה (למרות שהוא עדיין יחשב לצרכי מס), ובעונה הבאה הוא לגמרי יורד מתקרת השכר של שיקגו.

    שיקגו עמוק במס כבר העונה, ואם ירצו להחתים מחדש את דנג (אם הוא יבחר להישאר) – הם ישלמו סכומי מס אדירים בעונה הבאה.

    הטרייד הזה יפטור אותם מה 16 מיליון של בוזר לעונה הבאה, יפטור אותם מתשלומי מס, יאפשר להם להחתים את גאסול על חוזה סביר אם ירצו בכך (והוא מתאים כמו כפפה ליד נואה), ויאפשר להם לעשו עוד דבר אחד העונה, אבל אני לא יכול לכתוב מהו כי בעל האתר לא מאמין שהוא קיים בנבא…

    1. אמרת אז משהו על מינימום משחקים שנאש צריך לשחק כדי להפעיל את הביטוח. הוא אמור להית רשום בטופס כדי להחשב ששיחק?

  15. לגבי הלייקרס, אין ספק שיש שם בעיה, לדעתי אולי הסיבה היא דווקא הקליפרס, פתאום הזוהר של LA צריך להתחלק וזה פוגע בלייקרס כפרנצ'ייז, גם קובי נראה כבעיה סביב ההשתלבות של נאש והווארד ועם הארכת החוזה הענקית (אני יודע שהייתה יכולה להיות גדולה יותר, אבל הוא לא ממש הראה נכונות לוותר בשביל להביא עוד כוכב), הוא המלך הבלתי מעורער של LA וכל פרי אייג'נט יבוא להיות כינור שני וגם זה עם סיכוי קטן לאליפות אלא עם קובי ישחק כאילו הפציעה הורידה לו כמה שנים.
    ביחד נראה ששתי התופעות האלו, הפטירה של באס ותקרת השכר הקשיחה יותר הופכים את הלייקרס ל"אחת האדם", בגלל שזו הלייקרס, זה לא ייקח יותר משנה שנתיים לחזור וגם בדרך הם עוד יכולים לבקר בפליאוף.
    מכיוון שיש פה מומחי טריידים ושמועות מדופלמים, אעלה גם את סוגיית אסיק:
    עם ה- poison של 15 מיליון בעונה הבאה למה שמישהו בכלל ייקח אותו בשלב הזה?לי נראה שיוסטון תקועים איתו עד לטרייד דד ליין של עונה הבאה שם מישהו יהיה מוכן לקחת חוזה גדול נגמר. אופציה מעניינת עוד העונה לדעתי יכולה להיות פיניקס. צ'אנינג פריי + בחירת דראפט של סוף סיבוב ראשון בדראפט הקרוב יכולים לדעתי לעשות את העבודה.
    אם לא, היה מעניין לראות אם מיאמי יכולים לשים עליו את היד איכשהו. עם המשכורת של העונה היה אפשר להעביר אותו אבל אז מס המותרות בשנה הבאה מטורף, מצד שני, זה יכול לשים את המספר 80% ליד הסיכוי שלהם לאליפות במקום ה- 40% שיש שם לדעתי עכשיו וזה אולי שווה את הכסף.

    1. אין שום פויזן לאסיק.

      זה נגמר מזמן.

      הוא מקבל 8 בעונה הזו (כבר פחות כי עברו חודשיים, ו 8 בעונה הבאה.

      למיאמי אין מה הציע, פניקס לא צריכים אותו והוא לא מתאים.

      המועמדות החזקות לדעתי הן קודם כל בוסטון, ואולי גם אטלנטה אם מורי יציע בחירת סיבוב ראשון – כי אני שמעתי שההוקס לא מעוניינים בהחלפה אחד על אחד של אסיק ומילסאפ.

          1. אני הולך עם ה-14+ מיליון. לדעתי השמונה רלוונטי רק ליוסטון ואיך זה מתחלק אצלה לצרכי תקרת שכר. אם אני זוכר נכון זה היה הקץ' בהחתמה, שאצל הבולס אי אפשר היה לחלק אם היו משווים ההצעה, גם ראיתי יותר מאתר אחד שכתב שמי שתרצה את אסיק צריכה לשלם כמעט 15 בעונה הבאה, מילא רשלנות של אתר אחד אבל כמה זה כבר נראה מוגזם.

  16. אה – אוקיי, זה כבר יותר הגיוני.

    אבל זה כמעט חסר משמעות לקבוצות מבחינה כספית, כי למטרות חישובי מס מדובר באותם 8 מיליון.

    אם זה היה הפוך – היתה בעיה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט