מעורב הופס ליום א': 'אול סטאר' ב-7/3 באטלנטה: עינוי, עונש, ודיכאון – במקום גיל, דיצה, וצהלה / מנחם לס

1.'האול סטאר' המיותר ביותר מכולם (תאמינו לי שניסיתי לכתוב הכול 'קצר' אבל לא יוצא לי)

אול סטאר 1986. הייתי שם…היו ימים!

"אני אהיה שם בגוף כי ההסכם הקיבוצי בין איגוד השחקנים וה-NBA קובע שכל השחקנים הנבחרים לאול-סטאר 'חייבים להופיע בו אלא אם כן הם חולים או פצועים, או אם יש להן סיבות מצדיקות לא להופיע'. אבל בפעם הראשונה בקריירה שלי אהיה שם בגוף אבל לא בנפש" – לברון ג'יימס.

הוא הוסיף:

שאר השחקנים שדברתי איתם מרגישים בדיוק כמוני בקשר לאול-סטאר בעונה מקוצרת ובתקופת COVID 19. אנחנו בעונה מקוצרת אחרי OFF SEASON קצר ביותר. תכנית המשחקים בעונה המקוצרת הזאת היא קשה. אני יודע שלפני שבוע אמרתי בראיון ש'אני אף פעם לא מרגיש עייף', אבל זה היה בנצחון אחרי משחק די קל והייתי במצב רוח טוב. האמת היא שיש לי עתה אפס אנרגיה. אפס התלהבות לטוס לאטלנטה ל'אול סטאר'. כל החברים שדברתי איתם מרגישים בדיוק כמוני. אני אפילו לא מבין למה יש לנו 'אול סטאר' באמצע מגפת הקורונה. האמת? החלטת הליגה היא 'SLAP IN THE FACE'".

ד'ארון פוקס, הכוכב הצעיר של הקינגס אמר: "אני שחקן צעיר. אני אמור להתלהב מ'אול סטאר' כזה. עבורי זה לא 'דבר עייף'. ועדיין אני מרגיש שזה מפגש מיותר. כמובן שתמיד מרגש לפגוש חברים מהעבר, יריבים מהמזרח והמערב, אבל לפגוש חברים עם מסכות? לדעתי כל האול סטאר הזה הוא טיפשי. כמובן שאפילו אני יודע שכסף הוא מה שמניע את העולם, אז IT IS WHAT IT IS".

ג'ורג'יה אינה אחת המדינות המתקדמות בארה"ב בלשון המעטה, כמו שאומרים החברים שלי מתימורים (אם אתם לא מאמינים שיש לי חברים משם, או אפילו אם ישנו יישוב כזה בארץ, GO AHEAD. לכו לבדוק). מספר הנידבקים בג'ורג'יה הוא 787,565 נכון להיום. 4,011 נדבקים חדשים דווחו אתמול. 13,048 נפטרו.

עכשיו הכול בירידה, וגם את זה אני יודע,

עוד דבר אני יודע: אף שחקן – מלבד אלה שנבחרו להשתתף במשחק (או באחד המאורעות האחרים באול סטאר) בפעם הראשונה, ועבורם זה מאורע לחיים – לא מעדיף להיות באיזה מלון בדאונטאון אטלנטה 2-3 לילות במקום לנוח בבית בחופשה שבין הסיבוב הראשון והשני.

אני לא צריך מנוחה, אבל אפילו לי לא בא להיות שם כי הייתי בכל כך הרבה אול סטארים עליונים מהעבר – אול סטארים שגם השחקנים מתו להיות שם – כי פעם הכול היה אחרת. וגם נגיף הקורונה עוד לא נברא.

קחו לדוגמא אחד מהם,

סתם להזכיר אחד מ-30 וכמה האול-סטארים שהייתי בהם. זה מ-1986 כשכוכבו של מייקל ג'ורדן רק החל לזרוח. האול סטאר היה בדאלאס. בד"כ באול סטאר מנצחת הקבוצה 'הביתית', אבל כשהמזרח עולה עם אייזיה תומאס, סידני מונקריף, ד"ר ג'יי, לארי בירד, ומוזס מלון (כשעל הספסל שחקנים כמוריס צ'יקס, מייקל ג'ורדן, קווין מקהייל, רוברט פאריש, ודומיניק ויליאמס) והמערב עולה עם מג'יק ג'ונסון, קרים עבדול ג'אבר, ראלף סמפסון, ג'יימס וורת'י (ושכחתי את ה-5 כי משום מה לא כתבתי אותו). אני לוקח מזכרות אלה מכמה מחברות ישנות שדפיהן מצהיבים – ושכמה מהם שמרתי איכשהו למזכרת עד היום כמו מחברת זו כי זאת הייתה השנה הראשונה שלי ככתב 'ידיעות אחרונות' – ועל הספסל חאכים אולג'ואן, אלכס אינגליש, קלייד דרקסלר, ארטיס גילמור…

לארי בירד לוקח את אליפות ה-3. הגמד ספאד ווב (1.69 מ') מנצח את אליפות הדאנק…

רוב האול סטארים אלה היו נקודות השיא של הקריירה העיתונאית שלי. זיכרונות שאקח עמי לקבר.

עכשיו תוקעים לנו 'אול סטאר' ב-7 למרץ, שללכת לכסות אותו יהיה עונש יותר מתענוג. לכן אני לא הולך. יש לנו באטלנטה שני עיתונאים – עידו שושן ויואב סנה. שהם ילכו אם בא להם.

(ספאד ווב מנצח את אליפות הדאנק של 1986)

2. היש טעם לעונה כזאת? הכדורסל מהנה עכברי הופס כמונו, כמובן, אבל היכן ההגינות (וההיגיון) כאן?

רק ללייקרס לא קורה שום דבר. שום פציעות, שום QUARANTINES. כולם בריאים ושלמים והם – כמו ישו ההיפי – מרחפים על המים!

דוראנט הוצא מהליינאפ פעמיים: בחימום לפני המשחק, ואז ברבע השלישי הוא הוצא שוב, והרפטורס ניצחה.

אז ככה:

1)הוא נסע במכונית עם אחד מעובדי הקבוצה.

2) עובד הקבוצה נמצא חיובי בבדיקת כמה שעות לפני המשחק.

3) דוראנט עבר בדיקה ונמצא שלילי.

4) אבל אולי הוא נושא את הנגיף כי הוא היה באותו מקום שמישהו נמצא אח"כ 'חיובי' והנטס מקבלת צלצול מה-NBA שדוראנט לא יכול לשחק.

5) דוראנט מתחמם עם שחקני הקבוצה (אחרי שהיה איתם איזה שעתיים בחדר ההלבשה) כשהנטס מקבלת את הצלצול, והמאמן סטיב נאש לוחש לו שעליו לעזוב את האולם וללכת לדירתו לקוורנטין (בידוד).

6) כעבור 20 דקות הנטס מקבלת צלצול מה-NBA שב'מחשבה שנייה' מאחר ודוראנט נמצא שלישי הוא מאושר לשחק.

7) אחד השחקנים ממהר לחדר ההלבשה (כשדוראנט כבר אחרי המקלחת וחצי לבוש) ואומר לו שהוא כשר לשחק, ושיחזור כמה שיותר מהר לפרקט.

8) דוראנט מגיע כמה דקות אחרי שהמשחק התחיל והרפטורס כבר פתחה הפרש.

9) דוראנט מיד תורם, הנטס משווים, והנה הם כבר מובילים.

10) ברבע השלישי מגיעה הודעה שלישית (אולי רביעית, מי סופר?) מה-NBA שהוא חייב לצאת מהמשחק ולהיות ב-QUARANTINE – בידוד – ב-14 הימים הבאים.

11) ללא דוראנט הנטס מפסידה לרפטורס 117-123.

12) במחצית נגד פילי הלילה הגיעה הודעה מה-NBA לנטס שאם הוא ימשיך להיבדק ולהימצא שלילי, "הוא יורשה לשחק נגד הווריורס – קבוצתו לשעבר, בשבת". פתאום זה לא 14 ימי בידוד. עכשיו זה אחרי 6.5 ימי QUARANTINE. (הוא יחמיץ שני משחקים, בנוסף למשחק שהנטס הפסידה עתה לפילדלפיה 108-128 כשטוביאס האריס קולע 21. אילו דוראנט היה מסיים עתה את המשחק, הנטס היתה מנצחת ודוראנט היה קולע קרייר-היי של 48 נק').

א.שאלה ראשונה: תגיד לי, שמעון, עושים כאן צחוק מהעבודה? כיצד אפשר לקחת ברצינות את הקרקס הזה?

ב. שאלה שנייה: תגיד לי, זיו פנמה (ONETWO3), אם דוראנט ב-QUARANTINE (כי אולי הוא נושא את הנגיף, למרות שנמצא שלילי בבדיקה), למה כל שחקני הנטס – שהיו אתו בחדר ההלבשה לפחות שעתיים לפני תחילת המשחק נגד הרפטורס – אינם בבידוד? אם הוא – אולי – נושא הנגיף, למה לא שאר שחקני הנטס???

קווין דוראנט הוא עכשיו בבידוד. הוא שלח את הטוויטר הזה:

כל מה שקווין דוראנט רוצה זה: "שחררו אותי!

תנו לי לשחק!!!

3. פינת הטבע

ישנן בטבע המופלא שלנו גם לטאות כאלה:

משום מה בתמונה של ה-LIZARD הזה היה כתוב שזה איגואנה

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. עסקינן דארון פוקס. הבחור נתן השנה קפיצה מרשימה במשחק שלו. בנוסף, לפחות ממה שיצא לי לראות, עושה רושם שהוא ממש התחזק, בעיקר בפלג הגוף העליון.

  2. תודה דוק.
    ובכן, ובתגובה לשאלתך: אין היגיון בשיגעון.
    הוירוס הזה (ככל הנראה אחד מתוך רבים אחרים לבוא) הציב מראה בפני העולם, מנהיגיו ומערכותיו (המסואבות ומיושנות ברובן) וטלטל את המוכר.
    אחד מהסימפטומים של זה הוא חוסר החלטיות שנובע מחוסר הבנה של המצב ומנסיונות (נואשים לעיתים) לתת פתרונות מתוך הסתכלות צרה וללא ראיית תמונה רחבה. זה מוביל למצב כמו של דוראנט – לא, כן, לא, כן..
    החיסון, לדעתי, הוא סוג של גלולת הרגעה למוחות של האנשים אבל הוא לא יוביל לפתרון של מה שהקורונה הביאה דרכה, שהוא להערכתי משהו גדול בהרבה מאשר וירוס כזה או אחר, אלא תחילתו של שינוי לגבי כל מה שהכרנו (זה כבר קורה, בקטן, כמו שאנחנו רואים וחווים בכל הקשור לחיי היומיום, ההגבלות, הסגרים וכיו"ב, אבל זה יילך ויתרחב לכל תחומי החיים ולכל מקום שהוא) כשהתקווה היא שבסופו של התהליך הזה (שאף אחד לא יודע כמה זמן יימשך) העולם – כמו שאנחנו מכירים אותו – יתנקה מהחוליים הרבים שפשו בו, וזה יהיה תהליך כואב שיגבה מחיר כבד.
    כנראה שאין מנוס.
    שני סנט.

  3. מה אגיד לכם, שלושה שבועות שאני לא ישן בלילה מכאבים ויגון על שחקני הנבא המסכנים שנאלצים לשחק משחק אולסטאר ובעיקר על הדושבג לברון שכמובן יש לו תמיד מה להגיד אבל הכל ריק מתוכן. אני לא חושב שידעה האנושות טרגדיה כזו מאז אנטיגונה

    1. מר מרירות אקרא לך. כי אי אפשר להיות סיקסר ולא מריר. תרד מהלייקרס הם הדבר הכי יפה שיש בליגה. גם מבחינת כדורסל וגם מבחינת מסורת. ולגבי קינג ג׳יימס בוא נתעסק בשתי השלשות המדהימות שקלע הלילה בהארכה השניה (להזכיר את הגיל) ואם תרצה אשלח לך את האסיסט המדהים שלו במשחק נגד הנאגטס.

  4. תודה על המעורב הקצר (הצליח לך)
    האולסטאר באמת מרגיש בכוח השנה. כאילו משהו חתום על איזה חוזה וחייבים למרות שלשני הצדדים ברור שזה חסר טעם. דלוח.
    🙂

  5. וקצת הלטאיים שהעלית.
    הראשונה היא כנראה איגואנת פיג'י, יצור בסכנת הכחדה. יצא לי לטפל בזוג כזה לפני כמעט 40 שנה. חיה מרהיבה. רק חבל שלא התרבו אף פעם.
    השנייה מאד מזכירה אגמה, חרדון בעברית, אבל אני בכלל לא סגור על זה.
    שלישי רביעי ושמיני, זכרים של מינים שונים של אנולה/ליס.
    החמישית היא לטאת הקולר האמריקאנית השישית שממית היום של מדגסקר, אולי המין הכי מוכר של זוחל מהאי. כשהייתי שם צילמתי 8 מינים שונים של הקבוצה. מאד צבעוניים ומרשימים.
    האחרונה היא איגואנה מצויה. גידלתי כמה כאלה בעבר.

    1. תודה רבה על הדברים החשובים באמת.

      איגואנות אפשר לראות בארץ במקומות מסוימים מיגי פעם, זכור לי שפעם ירדתי מטרמפ בלטרון, ואז אני רואים איגואנה חמודה רצה בכיף שלה על הכביש, ואז בא ג'יפ והיה לה פחות כיף.

      1. התפקרו פה אבל חתולי הרחוב משמידים אותם קטנים בדרך כלל וקשה להן עדיין לעבור פה את החורף, לא בגלל הגשם אלא הטמפרטורות הנוכות מדיי עבורן.

  6. אכן מיותר
    אגב, באולסטאר של 86 ג'ורדן לא שיחק בגלל פציעה (ומי שהשלים את חמישיית המערב היה אלווין רוברטסון מהספרס)

  7. מיותר או לא (לדעתי כן כי תמיד זה מיותר) – שלברון יבוא בטענות לחבר שלו כריס פול שחתם עם הליגה על קיום האולסטאר, אף אחד לא הכריח אותו. עד כמה שאני מבין זה יהיה למטרת גיוס כסף לתיכונים שחורים (HBCU) ולא סתם כי בא לפול ושהתוכנית של הליגה היא להביא ולהחזיר את השחקנים תוך 36 שעות במטוסים פרטיים.
    .
    לגבי דוראנט, כן זה מגוחך אבל זה המצב שנקבע לפני תחילת העונה וגם על זה השחקנים חתמו אז tough luck KD.

    1. גם אם בא להם, אגב. אין קהל וצריך להשלים הכנסות מאיפשהו כי השחקנים מקבלים כסף כאילו עסקים כרגיל, אז למשוך עוד כמה מליונים בשביל האול סטאר לא יזיק למאזן של הליגה.

  8. נו יופי, תהיתי מתי בכל העונה הזו יקפוץ לחבורת המליונרים הזו שהם בעצם עושים לנו טובה שהם מואילים להגיע למגרש ולזרוק כמה כדורים, שמח לראות שהם לא איכזבו. עם כל ההצהרות שהם מפריחים מאז שהתחדשה הליגה בעונה שעברה, בסופו של דבר מדובר בחבורה של אנשים שמקבלים סכומים של שש ושבע ספרות כדי לזרוק כדור, ומצפים שכולם יתעלפו מזה שהם אשכרה מגיעים למשחק ומתאמצים קצת. אם ללברון ג'יימס כואבת הנשמה להגיע לאול סטאר ולשחק בשביל ההמונים שתן להם עכשיו והם קונים כרטיס ויושבים שם, מסכנים את חייהם רק בשביל להיות קרוב לאליל, שיפרוש. גם ככה הוא עשה יותר כסף משכל המשפחה שלי אי פעם ראתה בכל ההיסטוריה של המין האנושי. שלא יבכה. לא הוא ולא אף אחד מהאחרים. משמח לראות שגם דה'אארון פוקס כבר הבין שהליגה של אבא שלו ושהמטרה שלו היא לעשות מה שבא לו ולגרוף על זה כסף ולא שחס וחלילה הוא שם כדי לעשות לאוהדים שלו ושל המשחק את הכמה דקות ביום שאפשר לראות משהו שהוא לא המציאות שלנו. רק שאנחנו משלמים על זה מכסף שאין לנו, והוא מקבל על זה 24 מליון דולר.

    1. למה שזה יהיה אכפת לו? אם יש כסף למה להתאמץ? זה שפראיירים מממנים אותו מהאוהדים זה בעיה שלהם (גם אני מממן אותו ב50 שח שנתי).
      שימציא פציעה וזהו מה הוא מברבר בתקשות? יגיד איי איי כואב הרגל וזהו כאילו בעיה להבריז מזה.
      ואיזה אוהדים מפגרים בכלל באים לחרא הזה? סתם הצגה מה יש לראות שם? לא ראיתי אולסטאר מאז 2001 וגם לא אראה.

  9. גם ככה האולסטר כבר לא ממש מעניין אותי באופן אישי, כך שהשנה בוודאי שאפשר לבטלו כליל, לפחות אם שואלים אותי…
    תודה רבה על המעורב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט