יומן הניקס (2) של מנחם לס

 

(לי הוא נראה כמו גבלס, לא??)

 

יומן הניקס של מנחם לס (2)

מי שחזה בניו יורק ניקרבוקרס אמש ראה קבוצה המשחקת כדורסל שונה ממה שראינו עד עתה. במה הוא שונה? במקום שאמארה סטודמאייר יישב ויתייבש על הספסל, הוא עולה בחמישייה ומהווה כוח מחודש, רענן תחת הסל. הוא וכרמלו כיסחו לחלוטין את קרלוס בוזר ויואקים נואה. ובעוד כמה ימים כשטייסון צ'אנדלר חוזר, צ'אנדלר כסנטר, אמארה כפאור פורוורד, וכרמלו אנטוני כסמול פורוורד (וקניון מרטין בריא מסוגל לחליף כל אחד מהם) יהפכו לקו קדמי שיהיה טרור לליגה.

הבעייה היא שעד לפני ששה משחקים – כולל הקריעה המקרית לחלוטין נגד הסלטיקס 114-73  והפסד החוץ לקאבס – מייק וודסון היה על הכוונת של ג'יימס דולן לפיטורין.

שמתם לב שהאנליסט הקבוע של ESPN, הקרח הקטן עם הפה הגדול ג'ף ואן גנדי לא היה האנליסט של המשחק? הוא גר ליד השדרה החמישית ורח' 22, בערך עשרה בלוקים מהיכן שנערך המשחק אמש, ו-14 בלוקים מה-HEADQUARTERS של ה-ESPN.

עד לפני שבועיים הוא היה ב-SCHEDULE  של ESPN להיות האנליסט הראשי של המשחק. אז למה הוא לא היה עם המיקרופון?

כי דולן והוא נפגשו לפני שבוע והיה סגור שהוא עומד להחליף את מייק וודסון כמאמן. רק החתימה והזמן המדוייק להודיע על כך עדיין חסרו.

אבל פתאום הניקס החלו לשחק כדורסל. הם לא ניצחו – הם  ק-ר-ע-ו   את המג'יק, ואז את הנטס.  וודסון החליט לשנות את משחק הניקס, ואני הייתי הראשון בעולם לכתוב על זה. וודסון החליט שסטודמאייר הופך לשחקן מפתח, ושימותו כל המקטרגים. סטודנט שלי לשעבר, היום מנהל מחלקת השיווק של הניקס, אמר לי זאת בשיחת טלפון. כתבתי זאת כאן לפני 5 ימים כדי שגם לאלעד רבין יהיה מושג מה הולך עם הניקס.

אמש מייק וודסון סוף-סוף גילה פומבית את החלטתו במסיבת העתונאים אחרי הנצחון המצויין על הבולס, ועכשיו גם אלעד רבין שמע זאת ממנו (אחרי שהוא שמע זאת ממני וגיחך למשמע השמועה). כן, אני יודע, הניקס כמעט פירפרו יתרון של 23 שבנו. אבל רפי ההבנה שכתבו "תראו את הניקס העלובים איך הם כמעט מפסידים אחרי 23 הפרש" לא מבינים את העובדה שהיתה זו הניקס – ולא איזה קבוצה מעולם אחר כמו מיאמי היט – שבנתה את היתרון.

מי שמבין קמצוץ כדורסל צריך להבין את הפסיכולוגיה של בניית יתרון כזה, ואת הפיזיולוגיה ההולכת יד-ביד איתו: המאמץ הגופני והנפשי של בניית יתרון כזה הוא אדיר, ואז בא "משבר פחד האבדון": הפחד לאבד את הדבר הנהדר שבנו. אז מתחילים לשחק כדי לא לאבד את היתרון לפני שהזמן אוזל. זה קורה לטובות הקבוצות בעולם. וזה קרה אמש: הניקס החלה לשחק באקסטרה זהירות כשהם עושים חשבון כמה זמן נותר להם לא לאבד את היתרון לחלוטין, ועדיין לנצח.

מה קרה? הניקס איבדה את יתרונה כשנותרו 7 דקות לסיום. הבולס עלתה ליתרון 5. זה הזמן להישבר לחלוטין. אבל הניקס עם כרמלו וסטודמאייר הידקו את חגורה, החזירו את "רוח הניקס" המוכרת של העבר, וזכו בנצחון נהדר.

ג'ף ואן גנדי WAS NOWHERE TO BE FOUND. למה? כי אילו הניקס הפסידו למג'יק, לנטס, ולבולס במקום לקרוע להם את הצורה, הבוקר – הכוונה ליום חמישי בבוקר בעת שהזקנה נוהגת ואני כותב כשמולי עתה גורדי השחקים של שרלוט בדרכנו לדורהאם, צפון קרולינה – היתה כבר יוצאת ההודעה שג'ף ואן גנדי הוא מאמן הניקס החדש.

עכשיו שטייסון צ'נדלר חוזר, קניון מרטין סוף-סוף הודיע שלראשונה בארבע שנים הוא פטור לחלוטין מהפציעה שסחב כל הזמן ולניקס יש מחליף לפרונט-ליין גברי וחזק שלא פוחד מעשרה זאק רנדולפים או קרלוס בוזרים, ופלטון שסוף-סוף גילו שבעיית תוספת במשקל שלו למרות דיאטה קפדנית היא בעיייה בבלוטת הטירואיד (בעייה מינורית שהתרופה מינלסטטואיד שולטת בה בקלות, וישנם אנשים הלוקחים אותה לכל ימי חייהם), הניקס עומדים לפרוץ, בדיוק כפי שנבאתי ביומני הראשון.

ג'ף ואן-גנדי היה מאמן הניקס שלא סבלתי בשנים 1996-2001, והוא ניכשל ביוסטון למרות שהיה לו את יאו מינג. מצידי שיילך למצוא משרה אחרת. אולי מנהל יחסי הציבור של חברת ג'ונסון וג'ונסון לתרופות. מצידי שיילך לאמן את הלייקרס. רק שבניקס לא ייגע, ואני מקווה שגם מהמיקרופון יעיפו סוף-סוף את הפטפטן, קשקשן, דברן נון-סטופ האונס את המקרופון, ומקשיבים מסכנים כמוני ניכנסים להריון.

המעריצים הגדולים ביותר של מייק וודסון הם שחקניו. הם לא 'הזהירו' את דולן – כי את בעל הקבוצה אתה לא יכול 'להזהיר' – אבל הם הודיעו לו בשפה שאינה משתמעת לשתי פנים שכל האשמה בהפסד האיום והמעליב לסלטיקס חייבת להיות מופנית אליהם – ורק אליהם.

אם יעזבו את מייק וודסון במנוחה, ואם שחקניו יחזרו ויישארו בריאים, רק מיאמי ואינדיאנה יסכנו את הניקס מלהגיע לגמר המזרח!

נ.ב: אם אתם חושדים בי שלאט-לאט אני חוזר לכור מחצבתי, אתם צודקים (ובדרך, אני עומד להפוך את אלעד רבין לאוייב הניקס מס' 1 בשפה העברית, מבצע שכבר התחלתי לעבוד עליו!)

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. דווקא אוהב את ואן-גנדי.
    מקווה לראותו חוזר, בטוח שהניקס יוציאו תחתיו יותר מאשר הבול עץ הזה.

  2. מנחם-
    1- בשארלוט אין גורדי שחקים….
    2- לא משנים שיטה של קבוצה ככה ממשחק למשחק באמצע עונה.
    3-אני מסכים לגמרי שוודי הוא מאמן טוב, והניקס נראו זוועה למרות שהוא מאמנם ולא בגלל שהוא מאמנם.
    4-החולשה של הניקס עד עכשיו היתה בגלל יכולת עלובה של גי אר ובגלל יכולת בינונית של כרמלו. אמארה חוץ מזה שהוא הולך ונהיה דומה לראשיד וואלאס הוא כבר לא באמת פקטור בליגה, לא צריך עין כדורסל יותר מבינונית בכדי לראות את זה.

  3. 5- כן, מסכים אם זה שאם יש קבוצה שיכולה בכלל להציק לשתי הגדולות ובעיקר לבכיניות ממיאמי היא הניקס ולא דטרויט או משהו מצחיק אחר.
    6- הגיע הזמן לחשוף מה הסיפור שלך עם וואן גנדי, נראה לי יש שם משהו
    7- אתה גדול

  4. השמועה החמה שולחת את לאורי מטורונטו לניקס תמורת פלטון, בדיוק כמו שאמרתי בשניה של הטרייד על רודי גיי שהביא את ואסקז לראפטורס.
    סבבה, לפחות נוריד משקל בפוינט.

  5. מומי מאמין שבשנה הבאה הפרופסור יעשה יומן הלייקרס
    איזה מזג אויר דראק
    אין חשק לצאת מהבית ולעקוץ

  6. הדיקצייה של ואן גנדי – זה עקב האכילס שלו. הוא לוקח את המבטא האמריקאי הברור ומאט אותו כאילו היה כור פחם מקנטקי אם מבטא של ניו יורק. אילו היה מדבר יותר מהר היה מכניס את כל הרעיונות שלו ב -10 דקות ונותן להנות משאר החצי שעה.
    אך אילו רק היה פרשן ב TV עם מבטא נורמלי איזה לבנוני מיצרי פלסטינאי או ישראלי שישתלט על השידור.

  7. מל צודק בדבר אחד – ואן גנדי הוא החרטטן מספר 1 בטלוויזיה. כל משחק שהוא משדר אני נאנח ואומר – או נווווו
    מתגעגע כל כך לביל וולטון… דרך אגב הבן המקסים שלו לוק מפרשן עכשיו את הלייקרס יחד עם ביג גיים וורת'י ברשת הכבלים המקומית של הלייקרס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט