דירוג הרוקיז לעונת 2021 – 1 – דצמבר וינואר / עמיחי קטן

המנהג המקובל הוא בערך בכל חודש לדרג את השחקנים החדשים בליגה, המכונים "רוקים", וכך ייעשה גם הפעם. הדירוג הנוכחי אמנם נעשה כבר כמה ימים בתוך חודש פברואר, אבל הוא יתחשב במתרחש מתחילת העונה ועד סוף ינואר בלבד. נתחיל עם כמה ראויים לאזכור ואחר כך נעבור על הטופ 10 עד כה. כשעברתי על השחקנים מצאתי הרבה מאוד מועמדים ראויים, כך שבהחלט ייתכן ששמטתי מהרשימה כמה שמות ראויים.

*כל הסטטיסטיקות נכונות ל-31/1/2021*

ראויים לאזכור:

דני אבדיה (בחירה 9 – וושינגטון) – 6.6 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 55.2% אפקטיבי, 43.2% לשלוש, 62.5% מהקו. הנתונים של אבדיה לא מאוד מרשימים, אבל מדובר בשחקן ההגנה הטוב ביותר של הקבוצה שלו וכרגע גם הקלעי הטוב ביותר. כדאי גם לשים לב לנתונים של אבדיה במשחקים בלי ווסטברוק – 11.8 נקודות, 6 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים, 60.4% אפקטיבי, 50% לשלוש ו-1/1 מקו העונשין (גם מאזן 3- 2 חיובי במשחקים עם אבדיה ובלי ראסל)

ג'יישון טייט (לא נבחר ב-2018 – יוסטון) – לא לגמרי ברור מאיפה יוסטון הביאו אותו, אבל טייט מתברר כהפתעה עצומה ושחקן לגיטימי. טייט אפילו לא הגיע מהג'י ליג, אלא מהליגה האוסטרלית שם הוא כיכב בשנתיים האחרונות, ועדיין מדובר בקפיצת מדרגה מהסוג שלא היינו אמורים לצפות.

פייטון פריצ'ארד (בחירה 26 – בוסטון) – 7.7 נקודות, 2.4 ריבאונדים, 2.6 אסיסטים, 58.9% אפקטיבי, 42.5% לשלוש, 90% מהקו. הרכז הצעיר של בוסטון עם אחוזים נפלאים מכל הטווחים, כך שהוא במרחק 2 סלי שדה מאחוזי 90-50-40 ועל הדרך הוא גם רשם סל ניצחון. יחסית מקבל פחות דקות ביחס לאחרים וגם נעדר מכמה משחקים לאחרונה.

10: אייזק אוקורו (קליבלנד).

בחירה בדראפט: 5.
מספרים עונתיים: 8.5 נקודות, 2.4 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 47.3% אפקטיבי, 29.3% לשלוש, 68.6% מהקו.


הרוקי שמקבל הכי הרבה דקות בינתיים, ותורם הגנה משמעותית מאוד לצד סקסטון וגארלנד שלא מצטיינים בתחום, מה שמסייע לשיתוף הפעולה שלהם להצליח. האחוזים שלו מחוץ לקשת ומהעונשין לא טובים, אבל הוא מסיים לא רע בצבע וקולע בכמות סבירה לשחקן שהמשימות שלו הן אחרות.

9: טייריס מקסי (פילדלפיה)

בחירה בדראפט: 21.
מספרים עונתיים: 9.6 נקודות, 2.1 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, 48.9% אפקטיבי, 29.5% לשלוש, 87.5% מהקו.

מקסי הצטיין בעיקר בתקופה שבה הסיקסרס רצו בהרכב חלקי בגלל הבידוד אליו נכנסו חלק מהשחקנים, כולל משחק של 39 נקודות. בין לבין הוא נע בין החמישייה ובין דקות משמעותיות מהספסל, ומקבל כמובן פחות כדורים כשהקבוצה בסגל מלא.

8: דזמונד ביין (ממפיס).

בחירה בדראפט: 30.
מספרים עונתיים: 9.1 נקודות, 2.9 ריבאונדים, 1.1 אסיסטים, 64% אפקטיבי, 52% לשלוש, 77.8% מהקו.

מוביל את הרוקים באחוז האפקטיבי ואת הליגה כולה באחוזים מחוץ לקשת, ואפילו מגלה לפעמים שיש לו את היכולת להיות גם הקלעי המוביל של ממפיס המאוזנת כשמוראנט עוד לא חזר לפוקוס מאז הפציעה שלו.

7: פטריק וויליאמס (שיקגו).

בחירה בדראפט: 4.
מספרים עונתיים: 9.5 נקודות, 3.8 ריבאונדים, אסיסט, 53.3% אפקטיבי, 43.6% לשלוש, 82.1% מהקו.


הרוקי של שיקגו עושה עבודה טובה כשחקן משלים בחמישייה שקולע זריקות נוחות באחוזים טובים ונותן הגנה די טובה. וויליאמס מכסה את העמדה החסרה לשיקגו ומשלים חמישייה צעירה ולא רעה בכלל.

6: קול אנתוני (אורלנדו).

בחירה בדראפט: 15.
מספרים עונתיים: 10.8 נקודות, 4.4 ריבאונדים, 3.7 אסיסטים, 41.6% אפקטיבי, 31.9% לשלוש, 85.7% מהקו.

אנתוני החל בתור המחליף של מרקל פולץ ועשה את זה לא רע, אך הוקפץ לחמישייה לאחר שהבחירה הראשונה מ-2017 גמר את העונה. מאז האחוזים של אנתוני נפגעו, אך הוא עדיין שחקן משמעותי עבור המג'יק ורשם גם סל ניצחון הזוי נגד מינסוטה.

5: אנתוני אדוארדס (מינסוטה).

בחירה בדראפט: 1.
מספרים עונתיים: 13.6 נקודות, 3 ריבאונדים, 1.8 אסיסטים, 43.7% אפקטיבי, 33% לשלוש, 82.9% מהקו.

הבחירה הראשונה בדראפט הוא גם זה שקולע הכי הרבה למשחק עד כה, אבל האחוזים הרעים וחוסר ההצלחה הקבוצתית משפיעים ביחס לאחרים שנוטלים חלק משמעותי בקבוצות טובות יותר ממינסוטה. בינתיים אדוארדס לא עושה הרבה חוץ מלקלוע, וגם את זה באחוזים לא ממש טובים.

4: עמנואל קוויקלי (ניו-יורק ניקס).

בחירה בדראפט: 25.
מספרים עונתיים: 12.4 נקודות, 2.2 ריבאונדים, 2.5 אסיסטים, 49.5% אפקטיבי, 36.5% לשלוש, 93.8% מהקו.

עוד אחד שתפקידו הוא בעיקר קליעה, אבל קוויקלי גם עושה את זה באופן יעיל יותר משמעותית. נדמה שהניקס זכו מן ההפקר באחת מגניבות הדראפט הגדולות של 2020, לפחות כרגע.

3: ג'יימס וייסמן (גולדן סטייט).

בחירה בדראפט: 2
מספרים עונתיים: 12.2 נקודות, 6.1 ריבאונדים, 0.7 אסיסטים, 1.3 חסימות, 52.6% אפקטיבי, 40.9% לשלוש, 62.3% מהקו.


הבחירה השנייה בדראפט הגיע לסיטואציה לא פשוטה בכלל בגולדן סטייט, ועד כה הוא עומד במשימה באופן סביר לחלוטין. וייסמן אמנם הורד לספסל, אך כמות הדקות שלו לא ממש נפגעה והוא הפך לאחד מהמוציעים לפועל המשמעותיים ביותר אצל הווריורס.

2: טייריס האליברטון (סקרמנטו).

בחירה בדראפט: 12
מספרים עונתיים: 11 נקודות, 3.4 ריבאונדים, 5.4 אסיסטים, 1.1 חטיפות, 59.7% אפקטיבי, 41.7% לשלוש, 83.3% מהקו.

האחוזים מצוינים מכל הטווחים, ניהול המשחק נהדר והאליברטון סומן מראש כשחקן ששווה יותר מהבחירה ה-12 אליה הוא ירד. בינתיים הוא בהחלט עומד בהערכות האופטימיות טרם ולאחר הדראפט ויש לו חלק משמעותי בשיפור של הקינגס לאחרונה.

1: לאמלו בול (שארלוט).

בחירה בדראפט: 3.
מספרים עונתיים: 12.2 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 6.1 אסיסטים, 1.5 חטיפות, 49.1% אפקטיבי, 29.9% לשלוש, 75.5% מהקו.

נכון שהאחוזים של לאמלו לא מדהימים, אבל מדובר אולי ביחיד שיש לו קייס לטעון שהוא בין השחקנים המובילים של קבוצה. המרוויחה כאן היא שארלוט שמקבלת שחקן עם קשיי קליעה מסוימים, בעיקר מבחוץ, אבל כזה שתורם משמעותית בכל תחום אחר על הפרקט, וגם הקליעה שלו במצב לא כל כך נורא.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. המספרים של קוויקלי הולכים ועולים ככל שהוא צובר משחקים, וגם הם לא מראים את הביטחון שבו הוא משחק. קרוב היום שהוא ידיח את פייטון מעמדת הרכז הפותח, וזה בניגוד מוחלט לכל התחזיות בסגל שיש בו שלושה רכזים מנוסים ממנו, ואת אוסטין ריברס, ובהתחשב בעובדה שהגיע כקלעי נטו.

  2. האליברטון מתפקד בסיטואציה מורכבת לא פחות, מאחורי פוקס והילד. ראו עליו בקלות שהוא מתאים לליגה כבר חודשים לפני הדרפט (… ההמשך כולל את הביטויים "טופין" "ניקס", "פאק יו", וכמה "חורי תחת יהירים")

  3. תודה רבה. נהניתי לקרוא!

    האליברטון קוויקלי ולאמלו גם מביאים משהו שפשוט כיף לראות אותם על המגרש. יפה לראות שמאמן כמו תיבודו נותן לקוויקלי דקות חשובות

  4. תודה חיים.
    אם היה אפשר גם דירוג חמישיית הרוקיז (בדומה למה שהליגה מפרסמת), מה שהיה מדלל את החמישייה הנוכחית (אדוארדס, למרות שמשחק לעיתים כsf, הוא גארד, גם קוויקלי).

  5. האליברטון שחקן שחקן, הוא תמיד מוצא תדרך לתרום.
    אני כמעט בטוח שהוא ממובילי הליגה בדפלקשיינס, רק במשחק הלילה היו לו לפחות 5 כאלה, כמעט חטיפות שהובילו לחטיפה של אחר או עצירת הקצב, הבחור סטאד בכל המובנים פשוט שחקן כדורסל מאד שלם עם ביצים ענקיות בקלאץ והוא כולה בן 20, אני ממש לא אתפלא אם הוא יקח תרוקי בסוף למרות שלאמלו יותר מפורסם ועם יותר הייפ.

  6. תודה חיים, מחזור רוקיז טוב, דירוג טוב
    לרוקי העונה הייתי הולך עם הליברטון או אולי לאמלו/וייזמן, נראה בסוף העונה

  7. רק אומר שבאתר של הליגה דני 8.
    .
    הוא השומר הכי טוב והקלעי הכי טוב בקבוצה שלו, זה גם מה שאני חשבתי, וזה שני הדברים שהאנליסטים המפגרים מאמריקה הטילו בו ספק. הוא הולך להיות אולסטאר ברגע שיתחיל להיות יותר חוצפן, מקווה בשבילו שיטרידו את ביל ויביאו מאמן אחר שישים את הכדור ביד שלו יותר

      1. אני הרבה דמיון בין דני למאנו באופי, מאנו אבל הגיע לליגה בוגר יותר וככזה גם חוצפן יותר במובן החיובי, מקווה שיילך בעקבותיו

  8. תודה חיים! התגעגעתי לפינה הזאת.
    .
    וואלה, אולי עוד מוקדם לשפוט, אבל בינתיים מגיע להנהלה של מינסוטה כף-שטות רצינית על הבחירה באדוארדס. וייסמן ולאמלו נראים מעולה, גם בהווה וגם בתקרה שיש לכל אחד מהם להציע. אדוארדס? נראה כמו שחקן שהתקרה שלו היא וויגינס כרגע.. מקווה שאולי נתבדה בעתיד, אבל כרגע למאלו ווייסמן נראים הרבה יותר אולסטאר-material.
    .
    קוויקלי והאליברטון בהחלט מסתמנים כגניבות הדראפט.
    .
    טייט מפתיע כנציג ה״לא נבחרו בדראפט״ של המחזור, אם כי בגיל 25 ברור שהמשחק שלו יהיה יחסית בשל. לא ציינת סטטיסטיקות שלו, אז הנה טעימה קלה –
    8.5 נק׳ למשחק (בערך 52% מהשדה, 33% לשלוש ו-70% מהקו), 5 ריבאונדים ו-1.5 אסיסטים. כל זה ב-26 דקות למשחק ומקום בחמישייה ברוב במשחקים. הוא משחק כ-sf למרות שבסייז הוא יותר שוטינג גארד (בערך 1.93 מטר), אבל מפצה על כך באתלטיות, המון האסל ומוטת ידיים ארוכה יחסית לגובה. יחד עם טאקר בעצם, מדובר על צמד פורוורדים אנדרסייזד שיודעים לנשוך, לשרוט, ולקלוע שלשות מהפינה. רק שבניגוד לטאקר, טייט יודע יותר להיכנס ולקלוע בצבע, וגם מוסר טיפה יותר טוב.
    ופרט טריוויה חשוב שהרבה אנשים באתר יאהבו – הוא עצבן מספיק את הארדן באימון הכנה לעונה, כדיי לגרום לו לזרוק עליו את הכדור. אם ככה הוא מעצבן חבר (לשעבר) לקבוצה, הוא בטוח מציק יפה גם לכוכבי היריבות.

    1. אגב, הסיבה לכך שמינסוטה פישלו בגדול לדעתי, נובעת מכך שניסו לבחור ב״עמדה״ במקום ב״כשרון״. על פניו, הם האמינו שבגלל טאונס וראסל, אין מקום לגבוה מוכשר (וייסמן) או לגארד מוכשר (למאלו), אז הם העדיפו את שחקן הכנף המוכשר. דיחילראבאק, כשיש לך בחירה גבוהה, בטח ובטח הראשונה, תבחר את הכשרון הגולמי הכי מובחר!! עזוב אותך צרכי עמדה. אני בטוח שכל אוהד פורטלנד היה בדיעבד מת שדרקסלר וג׳ורדן יחלקו את הפרקט, במקום פאקינג סם בואי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט