משולש ברמודה: המאכזבות של 2020/21 / אורי הדר

בפתיחת כל עונה טובי המוחות מעריכים את סיכויי ההצלחה של קבוצות ה-NBA ושאר הליגות המקצועניות לעונה הקרובה. המומחים מגיעים לרזולציות גבוהות עד כדי מספר ניצחונות מוערך של הקבוצה, ועל המהמרים להחליט האם הם חושבים שהקבוצה תסיים מעל מספר הנצחונות שמעמידים בווגאס (over) או מתחתיו (under). בעונה כל כך מפתיעה, שתלויה בגורמים מבחוץ בדמות מגפה עולמית, להמר בעונה שכזו הוא עניין מסובך ביותר.

נתכנסנו כאן על מנת לבחון את קבוצות הליגה המאכזבות ביותר עד כה, לאחר שעברה כמעט שליש עונה
והאולסטאר מתקרב בצעדי ענק. אקדים ואומר שבטקס ההימורים השנתיים ביני לבין אבא שלי, לקחתי את ה-over על כל אחת מהקבוצות המדוברות: מיאמי היט, דאלאס מאבריקס והטורונטו ראפטורס, לעומת אבי שצדק כאשר לקח את האנדר למאבס ולטורונטו. כמובן שיש לו ותק רב בתחום, כצופה אדוק של הליגה מאז שמשודרת בארץ.

ההנחה שלי הייתה שדווקא בעונה מטלטלת ובגלל מהלכים שעשו באוף סיזן, המשכיות ונסיון בעמדת המאמן
ישחקו לטובת קבוצות כאלה. ספולסטרה וקרלייל בעמדותיהם כבר מעל לעשור ונרס מאמן העונה האחרון ואלוף בעונה שלפניה. אבל אם נביט בגרף המצורף (קרדיט לקירק גולדסברי מESPN) נראה את דאלאס, טורונטו ומיאמי מתכנסות לפינה השמאלית תחתונה – המקום הגרוע ביותר.

אז מדוע הקבוצות הללו משחקות לא לרמתן ולרמת הכוכבים שלהן? איך יצא שקבוצות 'חלשות' מהן כמו ניו יורק, קליבלנד וממפיס רושמות מאזנים טובים יותר? לכל אחת סיבה ייחודית משלה, בואו נצלול לניתוח. 

דאלאס

מאזן (נכון ל-4.2): 14-9, הפסידו 7 מ-10 האחרונים.

אנדר/אובר: 41 (מ-72).

בעיני, הקבוצה המאכזבת מתוך השלוש בעיקר בגלל לוקה. לאחר שבעונה שעברה החזיקה בהתקפה הטובה בהסטוריה העונה המאבס ירדו אל הקרקע. הם מדורגים במקום ה-21 בליגה ביעילות התקפית וישנן מספר סיבות לכך. בראש ובראשונה, הטקסנים במקום האחרון בליגה באחוזים לשלוש עם 32% אומללים, ומדורגים במקום ה21 בקליעה אפקטיבית (TS%) עם 55%. לוקה קולע רק 29% לשלוש, ונראה שהחסרון של סת' קרי משמעותי משחשבו במאבס.

בדאלאס קיוו שהטרייד על ג'וש ריצ'ארדסון ששלח את קרי לפילי יספק להם מימד נוסף לצד לוקה, במיוחד מבחינה הגנתית. שימו לב למוטיב שיחזור פה עוד הרבה, אפקט הקורונה– ריצ'ארדסון פתח את העונה טוב ואז פספס 9 משחקים בגלל קורונה. כמו כן דאלאס איבדו גם את דוויט פאוול, דוריאן פיני סמית' ומקסי קליבר לנגיף, וכולם חזרו במשחק האחרון שבו הפסידו לפיניקס.

אך עם כל הכבוד לצוות המסייע, לדאלאס שתי בעיות מרכזיות: דונצ'יץ' ופורזינגיס. עכשיו אתם בטח חושבים לעצמכם- דונצ'יץ'? באמת? אולי בן ה-21 הטוב בהסטוריית הליגה, שמעמיד ממוצעים מהחלל החיצון? ובכן, הבעיה היא לא בו, אלא בכוח והמנהיגות שדאלאס הפקידו בידיו. לוקה החל את השנה השלישית שלו בליגה, ובשונה משאר העונות, אין לצדו את ג'יי ג'יי בריאה או אפילו דירק נוביצקי בעונתו האחרונה והראשונה של לוקה, על מנת להיות המבוגרים האחראים ולהוביל את הדרך.

אצל המאבס ציפו שלוקה יהפוך למנהיג בחדר ההלבשה ויוביל בעזרת דוגמא אישית, אך לא ציפו שיגיע לא בכושר לעונה. בהסטוריית הליגה אין תקדים לשחקן בן 22 שמוביל מועדון לבד ללא מבוגר אחראי משמעותי, עיין ערך לברון ג'יימס בשנותיו המוקדמות בקליבלנד. 

עכשיו לפורזינגיס, ששיחק את הכדורסל הטוב בחייו בדיסני וורלד, והיה שחקן משמעותי מאוד נגד הקליפרס בסיבוב הראשון עד שנפצע (שוב). קריסטפס נראה העונה רע: קולע רק ב-30% לשלוש, מאחר ברוטציות, כבד ולא אגרסיבי בהתקפה, ממעט להגיע לעונשין ואיטי בשמירה על הטבעת. ביחס לגובה שלו, יכולות הפוסט-אפ עדיין מוטלות בספק. בנוסף, בדאלאס לא החליטו האם כדאי לשחק עם חמישה שחקנים בחוץ כשפורזינגיס סנטר מרווח, או האם הוא יותר טוב בעמדת הפאוור פורוורד. בהיעדר סנטר משמעותי ואיכותי, ובמיוחד בהתחשב באטיות הנוכחית של פורזינגיס, חייב קרלייל על מנת למקסם את היכולות של הלטבי ולשחק איתו בלעדית כסנטר. כל זה מדאיג מאוד, במיוחד כשלניקס יש את הבחירה הלא מוגנת של המאבריקס בדראפט הקרוב.

דאלאס נמצאת בצרות כרגע, במיוחד במערב הכל כך עמוס. היא יכולה להתנחם שאחוזי הקליעה אמורים להתיישר, ההגנה שלהם טובה משנה שעברה וכל החמישייה שלה סוף סוף כשירה. למרות הכל, אני צופה להם עתיד בפליי-אין אם אפשרות לעשות ריצה לפלייאוף.

מיאמי

מאזן: 14-7, הפסידו 7 מ-10 האחרונים.

אנדר/אובר: 41.5.

רבים וטובים חזו להיט פתיחת עונה טובה יותר לאחר הריצה הנהדרת בבועה. הסגל נשאר פחות או יותר אותו הדבר, אך מסתמן שהעזיבה של ג'יי קראודר משמעותית משחשבו. קראודר אילץ את ספולסטרה לעלות בחמישייה עם עוד אחד מהירו\רובינסון\דראגיץ', כולם שומרים בינוניים עד גרועים. ההיט מחזיקים באחת מההגנות הפחות טובות בליגה, מקום 20 ביעילות הגנתית, ירידה ביכולת מהעונה שעברה. בכללי הנט רייטינג של מיאמי לא מחמיא בכלל: 5.5-. 

את יכולת הקליעה המצוינת של העונה שעברה לא לקחו איתם הפלורידיאנים- קולעים רק 35% לשלוש (מקום 24 בליגה) לאחר שדורגו במקום השני בשנה שעברה. בנוסף, מיאמי מאבדת את הכדור יותר מדי (17 למשחק, שני בליגה) והקבוצות נגד ההיט מנצלות את זה מעולה עם 21 נקודות למשחק מאיבודים (הנתון הגבוה בליגה). 

ג'ימי באטלר החל את העונה עם פציעה והמשיך אותה עם קורונה, נראה שירד 15 ק"ג ולמרות זאת עד כה נראה טוב במעט ששיחק מאז חזר. השליטה שלו במשחק והאינטנסיביות תהפוך כל קבוצה סבירה לטובה יותר. ב-80 משותפות של החמישייה עם הירו, באטלר, רובינסון, אוליניק ואדביו, ההיט קולעת פר 100 פוזשנים 117 נקודות וסופגת רק 104 נקודות, נט רייטינג טוב מאוד של 13 נקודות. בנוסף מיאמי משחקת כדורסל קבוצתי נפלא, מדורגת במקום שני בליגה באחוז הנקודות שנקלעות מאסיסט עם 66.9%. סיבה לאופטימיות. 

הבעיה המרכזית של מיאמי בהעידרו של באטלר הייתה סוגיית מוביל הכדור. דראגיץ' הוותיק פתח את העונה לאט ועל נאן ספולסטרה לא סומך. הוא הפקיד בידי טיילר הירו את המושכות בהובלת הכדור. הירו לא מבריק בעונה הזאת, אך הנסיון שהוא סופג בימים אלו כמוביל ראשי עוד יחזור אל ההיט. ללא דראגיץ', ההיט היו לעתים צפויים בפוסט סיזן ועם הכנסת מוביל ויוצר חדש לצד באטלר והשיפור המטאורי של באם אדביו שנועל את הצבע של מיאמי, ההיט יהיו קבוצה שאף אחד לא ירצה לפגוש בפלייאוף. 

גם בעונת 2016-17 ההיט החלו לא טוב את העונה. בחצי הראשון סיימו עם 11-03 ולאחר מכן הפכו את הקערה על פיה וסיימו 41-41, מה שלא הספיק לפלייאוף. בשביל לשחזר את זה העונה ההיט חייבים לנצח 29 משחקים ולהפסיד מקסימום 22, סיטואציה ריאלית מבחינתי לקבוצה הזו, במיוחד כי היא מוכשרת מהקבוצה ההיא. אדביו בעלייה מתמדת, ג'ימי חזר רעב וברגע שישתלב עד הסוף גם הירו יחזור לעצמו עם התקפה יעילה יותר. פחות מפליי-אין יהיה מבחינת הקבוצה הזו אכזבה, ובמקרה כזה יצטרך פאט ריילי לחשב מסלול מחדש.

טורונטו

מאזן: 12-9.

אנדר/אובר: 41.

את הנפילה של הרפטורס היה אפשר לחזות. איבאקה וגאסול עברו לעיר המלאכים וחולמים על עוד אליפות, ובהעדרם אחריות נוספת נופלת על כתפיו של פאסקל סיאקם. עוד בעונה שעברה החוזה שקיבל הפליא אותי, מאחר ולא הראה ניצוצות של סופרסטאר לאורך זמן. כל ההייפ סביב סיאקם התרסק בסדרה נגד בוסטון בבועה, בה הוא היה פשוט מחפיר. תוך כדי צפייה בסדרה היה אפשר להבחין שהגנת בוסטון צופה כל מהלך שלו, במיוחד את הסבסוב הידוע. עם פתיחת העונה הבטחון של סיאקם היה ברצפה, ובתחילת העונה אף סופסל על ידי ניק נרס כשלא אהב מה שהוא ראה ממי שאמור היה להיות האולסטאר של קבוצתו. 

האור בקצה המנהרה של הקנדים הם פרד ואן וליט וכריס בושה. הגארד שלא נבחר בדראפט משחק מצוין, קולע 20 נק' ביעילות יחסית ומספק קשיחות הגנתית לצד הבולדוג קייל לאורי. בושה, הסנטר בן ה-28, מספק עונת פריצה מרשימה. בעונתו הרביעית בליגה קולע 13 נקודות עם 44% לשלוש. מי שהיה אמור לפתוח את העונה כסנטר הוא ארון ביינס האיטי שירד בצורה משמעותית ביכולת הקליעה שלו. 

כמובן שאי אפשר לשכוח את העובדה שהרפטורס החלו את העונה וכנראה גם יסיימו אותה בעיר טמפה שבפלורידה, דבר המעורר חוסר נוחות והסתגלות לקבוצה ולשחקנים בפרט שמשחקים מחוץ לקנדה. מתחילת העונה ניכרת מגמת השתפרות. הנט רייטינג שלהם 1.6 (מקום 12 בליגה), נתון המעיד על יציבות ועל העקביות של הקבוצה של נרס. אינני בטוח שלטורנטו יש עוד מקום בפליי אין, במיוחד כשהרבה מקבוצות המזרח כמו הקאבס, הניקס, אטלנטה וגם שארלוט השתפרו משמעותית. אך כמו שאומרים- אסור לזלזל בלב של אלופים. עוד קפיצת מדרגה מבושה ופרדי, בנוסף לנסיון של לאורי וניק נרס ואולי יצליחו להשתחל לפליי-אין. 

אז מי מבין 3 המאכזבות הנוכחיות תחמיץ את הפלייאוף או אפילו את הפליי אין? והאם לקראת הטרייד דדליין יחזקו את הסגל? ההסטוריה אומרת שהקבוצות הללו מעזות לקחת סיכונים, גם באמצע העונה. את התשובות נקבל בהמשך, ביינתים חוו דעתכם!

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. לדעתי הדרך של המאבריקס לפלייאוף היא הקשה ביותר, בעיקר כי הם משחקים במערב הרצחני וזה מירוץ אכזרי.
    אוהדי ההיט בהחלט יכולים להתחיל לדאוג… מיאמי פשוט לא נראים טוב.
    אני חושב שגם אפשר להכניס את הפליקנס בקטנה שלא מצליחים להתרומם עם זאיון, אינגרם והסגל הרחב שלהם.

    1. תודה סמיילי
      הפליקנס מאכזבים בגלל הכשרון שלהם, אבל אם תשים לב לחלקים מסביב לציון ואינגראם אין בהם שום הגיון. שני גארדים נגרים בדמות לונזו ובלדסו, שני סנטרים קלאסים- אדאמס והייז וכל השאר לא יותר מבסדר. ואן גנדי לא מתאים לשיטה שהם רוצים להוציא לפועל, לא הבנתי את ההגעה שלו לקבוצה.

  2. הקבוצה שהכי מדאיגה אותי משלושתן היא מיאמי (ואולי גם בלי קשר לזה שאני אוהד אותם). טורונטו משחקת יותר טוב מתחילת העונה, אבל גם להיט וגם למאבס יש את התירוץ של הקורונה. מקווה שמשהו ישתנה, בעיקר במיאמי שחייבת להפסיק לתת להירו דקות בתור רכז. זה לא עובד בטווח הקצר ויכול לעלות להם בפלייאוף או במפגש עם הנטס בסיבוב הראשון

    1. תודה רועי. מאמין שהדקות של הירו באחד ירדו משמעותית עכשיו.
      מה לדעתך ההרכב האופטימלי? אצ'יוואה ב4? הירו מהספסל או רובינסון?

  3. ניתוח מצוין, תודה רבה אורי. מסכים עם הכל – גם עם ההערכות המוקדמות שלך, שאמנם התבדו, אבל לדעתי בגלל הקורונה והטמפה, ולא בגלל שהן לא היו מבוססות – יוטה והספרס, עם מאמן ותיק, סגל ממשיך ומקום בצמרת הפתעות, מחזקות את הניתוח שלך, וגם עם זה שהקבוצות האלו יתאוששו, ושוב, על תנאי קורונה.
    .
    הבעיה של דאלאס קצת יותר ארוכת טווח לדעתי, בגלל שהבריאות של זינגר מוטלת בספק גם ביום שאחרי הקורונה. נראה איך, מתי והאם יצליחו להחלץ מהעניין הזה.

    1. תודה רבה מאנו היקר
      הדורבנים לעולם לא מפתיעים לדעתי- הם מה שהם כמו בכל עונה, אלא אם באמת יסיימו בטופ 5 מה שאני לא מאמין שיקרה. יוטה וס"א באמת באותה משבצת של המאמן הותיק והמשכיות של הסגל, אך הקורונה לא פגעה בהם. חלק מזה אולי כי לגוברט ומיצ'ל כבר היה קורונה?
      ויוטה בהחלט נראת מצוין- יעד מפתיע לביל או לאווין ?

      1. לגבי לאבין או ביל ליוטה – לא יקרה.
        הכימיה והחומר האנושי חסר האגו הם בין הדברים הכי משמעותיים בריצה של יוטה העונה.
        אין מצב שיסכנו את זה בהבאה של גארד אנוכי כל שהוא, מה גם שלא צריך.
        מיטשל קלרקסון וקונלי הם בדיון על הקו האחורי הטוב בליגה כבר עכשיו – לא נוגעים בנוסחה מנצחת (אם יתחילו להצטבר פתאום הפסדים בסיטונאות אז אולי, אבל גם אז לא סביר).
        אם יהיה מהלך ביוטה זה יהיה על פורוורד לא על גארד (האמת גם שאלתי בq&a את טוני ג'ונס שהוא הכתב בית של יוטה באטלטיק על העניין והוא אמר בפוליטיקלי קורקט העיתונאי המוכר שזה בדיוק מה שמחפשים.
        אל תהיו מופתעים עם יוטה תנסה לעשות מהלך על טאקר למשל בהמשך העונה).
        .
        תודה על המאמר, הוא כתוב מעולה ואני מסכימה עם הכל לגבי המזרחיות.
        לגבי דאלאס – אישית ניבאתי להם מקום 7-9 ופליי אין לפני העונה. הוויתור על קרי היה בעיניי טעות רצינית ומפורזי אני לא מחזיקה בכלל עוד מהתקופה בניקס, הארדווי נחמד אבל הוא שחקן שישי קלאסי, ברונסון מצויין אבל לא מספיק ושאר הסגל בקושי שווה לדבר עליו.
        אני גם מסכימה עם האשך לגבי קרלייל – בעבר החזקתי ממנו אבל נראה שהוא לא מצליח למצות את הסגל שלו או לעשות התאמות כשדברים לא מסתדרים (ראו את זה בעיקר בהפסדים הכפולים ליוטה ופיניקס – דאלאס פשוט שיחקה אותו דבר בלי לשנות כלום בין משחק למשחק, לא רציני ממאמן 'ברמתו').

          1. גם שמתי לב לזה ואני לא מבינה את זה בכלל.
            מי מספסל כוכב של קבוצה לחצי מהרבע הרביעי?
            אני מבינה את הרצון שהוא יגיע עם אנרגיה לקלאץ, אבל ככה אין קלאץ בכלל, רק הפסדים בדו ספרתי.
            ומסכימה גם לגבי הדאבל טים. יוטה השתמשה בזה לא מעט מולו וזה עבד לא רע.
            אין לדאלאס מי שינצל את המיס מאצ.

            1. (אני מביאה הרבה את יוטה כדוגמא פשוט כי אני רואה בעיקר משחקים שלהם אז… 🤷🏼‍♀️)

        1. מסכים עם כל מה שאמרת לגבי המרקם הקבוצתי של יוטה, שמשפיע גם על איך שהם משחקים. טאקר יהיה מצוין בשבילם.

          על המעבר האפשרי של אחד האולסטארים- בוא נסכים שראינו דברים מפתיעים וחריגים יותר בNBA, אך אני מסכים איתך שזו תיהיה טעות בשביל יוטה. לא לאווין ולא ביל משדרגים אותם מעל הלייקרס ואני לא חושב שגם מעל הקליפרס.

          1. מה שחסר מול שתי הקבוצות האלא זה פורוורד הגנתי.
            לא צריך אפילו קלע שלשות טוב, העיקר שיוכל לשים גוף על לברון/ קוואי.
            אפילו שגם ככה יוטה לא פריירים, נראה מה יהיה אחרי פברואר – ייתן תמונת מצב הרבה יותר טובה על היכולות של הקבוצה.

        2. אני יודע שזה לא יקרה וכו' אבל ג'רמי גראנט זו החתמה של אליפות(בא ניסחף קצת)
          קונלי מיטצ'ל בוגי גראנט וגובר. בהצלחה מול זה.

          1. גראנט כמובן אופציה מצוינת אבל נראית תלושה מהמציאות. טאקר לדעתי יהיה מעולה אבל נראה איך העונה של יוסטון מתקדמת

            1. אני חולמת על טאקר אבל זה לא יקרה אם להיות כנה.
              הוא צחק על גובר כשהוא בכה 🤣

  4. אני מאוכזב מההוקס. משחקים כמו תחת גם בנצחונות, הגנה תחת, רעים מאד, הכי חשוב מאמן תחת.
    שאני רואה מהטיילור גנקינגס עושה בממפיס עם חבורת הזבל שלו שיש בקבוצה ואני רואה את לויד פירס עם סגל ככ טוב ועל הנייר טופ 4 במזרח מחרבן למאזן שלילי ולא מסוגל להכין להתמודדות מול קבוצה פיזית ובכלל ב-3 שנים 0 שיפור אני מתבאס.
    מה שההוקס צריכים זה תיבס שיעביד את החברה האלה 45 דק כל ערב

    המאבס מאכזבים אבל לא ככ אני תמיד טענתי שיש להם סגל פח הבעיה שעונה שעברה הם נתנו לי בראש, העונה זה קורה. לא שציפיתי שיהיו ככ גרועים אבל עדיין זה לא הפתעה מרעישה. הם עוד ישחקו מול זבלי המזרח ויתאוששו ולפלייאוף אין סרט שלא נכנסים אבל בפלייאוף הם כנראה שוב יפגשו את צמד אל איי ושם זה הביתה.

    ההיט זה פחות אכזבה כי לא היה להם שחקנים לא מעט זמן ואלא שחוזרים צריכים לחזור לכושר ולחדות זה לא קסמים. הם יהיו בפלייאוף אבל כנראה ממקומות תחתונים ומשם זה הביתה.

    ראפס מאכזבים בקטנה אבל גם להם יש מספיק ניסיון להיכנס לפלייאוף והם יכנסו אבל משם זה הביתה סיב 1 אם הם לא יפגשו באינדיאנה

    1. תודה אייס טריי, כל מילה בסלע!
      עם זאת, לעומת שנה שעברה אטלנטה נראת שמיים בארץ ויש לזה חלק נכבד אצל דיאנדרה האנטר. הפורווד הופך לסטופר הגנתי ושחקן התקפה יעיל שאפשר לסמוך עליו, ויחד עם העומק שיש לקבוצה מג'ורג'יה אני חושב שזה יספיק העונה לפלייאוף ומשם בונים.

        1. האנטר מעולה!
          לא יודעת אם קוואי הבא, אבל יש שם פוטנציאל טופ שחקני טו וואי בליגה.
          בכללי ההוקס עומדים להיות מצויינים, רק להחליף מאמן (ואני שוב אדחוף את אטקינסון), בריאות ועוד קצת השתפשפות בלמעלה של הטבלה.
          בהתחשב בזה שגאלו 'רק' בן 32, יש לסגל הזה פוטנציאל מצויין לכמה שנים הקרובות (וזה בלי קשר למהלכים עתידיים).
          מה שכן – יאנג צריך לידו מנהיג וותיק שידע לדבר ולנהל את הקבוצה, הוא לא מדבר כמעט ומאוד אנמי בנושא הזה.

  5. אחלה ניתוח. תודה.
    אכן עונות לא טובות של הקבוצות האלו. הייתי מוסיף גם את הפליקנס ואת הסאנס… ובינינו – מילווקי עם מאזן טוב יחסית אבל אחרי כל החיזוקים הם היו צריכים לשמר כוח – לא לאבד.
    *
    דאלאס בבעיה.
    הם גם במקום נמוך באסיסטים בין הקבוצות. בעיני זה יותר מ"לסובב כמה ברגים".
    ומבחינת דירוג – הם במקום הלפני אחרון במערב. המערב די צמוד וזה יכול להשתנות תוך כמה משחקים, אבל לא נראה לי שמישהו חשב שזה יגיע לזה…
    *
    מקווה שמיאמי ייחזרו לקצב אחרי כל הבלגן. זה ממש לא אשמתם.
    *
    לא ציפיתי להרבה מטורונטו. בעונה שעברה הם דווקא הפתיעו לטובה מבחינתי. לא קבוצת תחתית אבל לא חשבתי שיגיעו רחוק.

    1. תודה יונתן היקר
      מילווקי מבצעים עוד ניסויים. בודקים אלו שחקני רוטציה מועילים, איך משלבים את ג'רו הולידיי כמו שצריך ומה עושים עם יאניס בסוף המשחק….
      אני לא רואה אותם מסיימים פחות מטופ 3 במזרח ובעייני הם קבוצת פלייאוף טובה משנה שעברה.

    2. הסאנס מאכזבים אותך כקבוצה?
      מבינה אולי אכזבה מהשילוב של פול ואייטון, אבל הם במאזן חיובי של 11-9, ובמקום ה6 במערב.
      אני חושבת שאין אוהד סאנס שלא היה קונה את הסנריו הזה לפני העונה..

      1. חשבתי שהסאנס יגיעו יותר רחוק… אחרי שידרוגים משמעותיים הם זזו בסך הכל מלהאבק בתחתי של הפלייאוף ללהיאבק על לא לרדת לפלייאין. אבל המערב די צפוי ומשחק או שניים יכולים להקפיץ הרבה מקומות.
        אם זה עוזר – הג'אז מפתיעה מאוד לטובה.
        יש גם כמה שדייקתי במה שחשבתי עליהן (בנקודה זו לפחות). אני לא רק טועה…

            1. לדעתי הביאו את פול כדי שבוקר לא יברח – הוא רוצה פלייאוף וזה הגיוני לגמרי.
              השאלה מה יעשו אחרי.

  6. אורי, קודם כל אבא תמיד צודק 😎
    חוץ מזה, ניתוח מבריק.
    העונה הזאת תסתיים מהר מהרגיל, 10 משחקים פחות זה הרבה. תוך 3-4 שבועות נדע מי מהשלוש קורסת למטה אם בכלל.
    הערכה שלי… שלושתן בפלייאין. אם צריך להמר על אחת שלא תגיע לשם – דאלאס.

    1. טורונטו ומיאמי בהחלט שוות פליי-אין, הבטן במזרח דיי חלשה ועל הנייר הן בהחלט צריכות להיות שם.
      במערב לעומת זאת יהיה קשה מאוד לדאלאס להשתחל. 4 המקומות הראשונים כבר דיי סגורים שם, ואת מקומות 5-6 הווריורס ופיניקס כנראה ייקחו. דאלאס צריכים להיאבק בעצם בכל קבוצה מערבית אחרת שלא עונה לשם ״מינסוטה״ על מקומות 7-9.

  7. ניתוח מעניין.
    אני חושב (וכתבתי את זה גם בתגובות לסיקור משחקי הלילה) שאולי הגיע זמנו של קרלייל כמאמן המאבס. לא שהוא מאמן רע, אבל בכל זאת מאז האליפות ב-2011 הוא לא הוביל את הקבוצה למשהו יוצא דופן. כולנו האמנו ששנה שעברה סימנה תחילה של עידן חדש בו המאבס קבועים בפליאוף, אבל העונה קשה לראות את זה קורה.
    אגב, מבחינת הירידה ברייטינג ההתקפי – לא יודע אם זה בהכרח קשור, אבל יכול להיות שסטפן סילאס היה חשוב יותר ממה שידעו בדאלאס? הוא הרי היה עוזר מאמן שהתמקד בהתקפה, והנה עכשיו דאלאס מג׳עג׳עים, בעוד שבסגל הטלאים של יוסטון סילאס עושה עבודה לא רעה בכלל.

      1. חוץ מאולדיפו, אין שחקן משמעותי בשנת חוזה. אולי אפשר לכלול גם את הרוקי שלא נבחר בדראפט טייט. אבל יש לך את וול, ווד, קאזינס וגורדון שכולם יושבים על חוזה רב-שנתי, ואף אחד לא ציפה שללא הארדן הם יחזרו למאזן חיובי.

  8. תודה אורי על הניתוח
    טורונטו סיימו סופית את התנופה והרוח הגבית שנתנה להם עונת האליפות, ועכשיו הם גם משחקים בפלורידה בלי לראות בית. ינסו להכנס לפלייאין ולפלייאוף ויקוו להתעלות שם ולהפתיע.
    מיאמי בטח ישתפרו ויכנסו לפלייאוף ממקום נמוך.
    דאלאס זה גבולי, מספיק שלוקה מחמיץ שבועיים בהמשך העונה ויהיה להם כבר קשה להשיג את הרכבת.
    יש מצב שזו עונה מבוזבזת אצלם, גם אם איכשהוא יכנסו לפלייאוף, והם יעשו מהלכים בהמשך, כולל אולי החלפת מאמן

  9. תודה, דאלאס מאוד מאכזבת אבל זה לא סותר את הציפיות הלא הגיוניות שהיו פה לאנשים מהם לפני העונה.
    .
    מיאמי וטורונטו לא ראיתי יותר מדי אז רק אגיד בנוגע למיאמי שזה דברים שקורים אחרי עונה של היי ומנוחה קצרה יחד עם כל הבעיות הבריאותיות, קשה להתמודד עם זה ותיתכן נפילה כזאת.

  10. אורי, קלעת בול. אלה שלוש הקבוצות שגם אני הייתי בוחר בין המאכזבות ביותר. אני גם די מסכים עם הסיבות. במקרה של מיאמי ודאלאס – דברתי על כך לפני כמה ימים: "עייפות חומר" של מאמנים. אין ספק שקרלייל וספואלסטרה הם מאמנים טובים מאד ויש להם אליפויות להוכחה. אבל הסברתי זאת: הם (בעיקר קרלייל) שייכים לדור שחלף, עבר לו. צעירי היום מדברים שפה אחרת וחושבים אחרת. להישאר רלוונטי הוא אחד הטריקים המסובכים ביותר.

    1. תודה מנחם!
      לדעתי קרלייל סובל בעיקר מאובר ציפיות כמו גם כל דאלאס, אבל אני מסכים שיש גם חלק של שחיקה. כמו שצוין כנראה שסיילס שמאמן את יוסטון כעת היה בורג חשוב משחשבנו. נראלי שקיובן לא ימהר להעיף אותו כל כך מהר. חוץ מזה, לא יודע איזה מאמן יהיה ראוי מספיק להחליפו כרגע….

  11. לא מסכים שמיאמי מאכזבים, מדובר בקבוצה ובכלל במועדון די עלוב. זו אלופת המזרח החלשה בהיסטוריה שהצליחה הרבה מעבר ליכולתה שנה שעברה ועכשיו דברים מתחילים להתאזן, אני בכלל לא מאוכזב, שימשיכו ככה

      1. מה את מביאה פה דברים פרה היסטורים.
        אני חושב שזו הקבוצה הכי גרועה שהיתה בגמר מאורלנדו של דוויט. (ובקליבלנד הזאת היה את השחקן ניחד ששיחק ב2 מועמדות בגמר באותה עונה, ובסוף ויתר על לקחת את הטעבת אליפות, אחלה ורז'או האיש הטלטים וסחיטת התוקף).

  12. תודה אורי.
    נתת אחלה ניתוח ומנית את הסיבות שבעטיין הקבוצות האלה מאכזבות.
    אבל לדעתי אתה מחמיר איתן קצת, מיאמי עוד תתאושש וטורונטו אפילו יותר, להערכתי היא עוד תתייצב במרכז הטבלה של המזרח.
    מי שבאמת בסכנה זו דאלאס

  13. בסד
    שלום.אני מאמין במזרחיות, אם כי טורונטו סובלת מאד מאין ביתיות.
    לדאלאס יהיה קשה יותר. המערב קטלני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט