לייקרס-דנבר וארבעה משחקים נוספים בחמישי/ רותם אלרן

מנת השף

5:00 – לוס אנג'לס לייקרס (6-16) VS דנבר נאגטס (8-12)

המשחק הבולט והמעניין ביותר הלילה יגיע אלינו מ-LA, כשהלייקרס תפגוש את הנאגטס למשחק צמרת במערב. שתי הקבוצות נראות טוב לאחרונה כשכל אחת מהן ניצחה 7 מעשרת משחקיה האחרונים, והיום הקרב בין שניים מהשחקנים הבולטים ביותר העונה צפוי להיות מרתק, בנוסף לשעה נוחה לצופים בציון.

לוס אנג'לס מגיעה למשחק כמדורגת השלישית במערב לאחר הג'אז והקליפרס, ועד כה היא נראית נהדר למרות חוסר יציבות של דיוויס וירידה משמעותית במספרים ביחס לעונה שעברה בקבוצה, אבל ההגנה נשארה בטופ, כשהקבוצה ממוקמת במקום הראשון בליגה ברייטינג ההגנתי עם 104.8, וגם בהתקפה היא נראית מצוין בהובלת לברון ודיוויס, כשלצידם נמצאים עוד מספר שחקנים שתורמים לה וגורמים לשיפור משמעותי, כשדניס שרודר מייצר לעצמו ולאחרים, מונטרז הארל מביא הרבה אנרגיה ומארק גאסול משמש כמוסר חכם לחיתוכים. העומק של הקבוצה השנה משמעותי מאוד וניכר בדרך שבה היא משחקת, והיום היא, ובמיוחד ההגנה שלה, תעמוד למבחן מול יריבה קשה מאוד. היום לברון ודיוויס מוגדרים כ-probable למשחק.

דנבר מגיעה לאחר פתיחת עונה איטית ומהוססת מעט כשההגנה נראתה לא מחוברת והקבוצה לא הצליחה לנצח, אבל נראה שהקבוצה התאפסה על עצמה כשניצחה 6 מ-7 המשחקים האחרונים שלה, וההגנה אמנם לא בטופ של הליגה (או אפילו קרוב), אבל היא כרגע יותר נוטה למרכז הליגה מאשר לאחת ההגנות הרעות ביותר בה, כשהיא מדורגת במקום ה-18 ברייטינג ההגנתי שלה העונה, לעומת מקום רביעי בהתקפה. ניקולה יוקיץ' מרשים מאוד העונה ומשחק טוב מאי פעם, ולמרות אכזבה מג'מאל מארי שלא ממשיך לשחק בכושר שמתקרב לזה שהיה בו בבועה, הקבוצה נראית טוב ויכולה להוות מכשול קשה ללייקרס היום.

אני מהמר על ניצחון צמוד מאוד של הלייקרס בקרב הצמרת המערבי.

שאר המשחקים

2:30 – דאלאס מאבריקס (13-9) VS גולדן סטייט ווריורס (10-11)

המשחק השני של הפריוויו והראשון של הלילה מגיע בין עוד שתי קבוצות מערביות מרתקות, כשהקרב בין לוקה לסטף מפגיש בין שניים מהשחקנים היצירתיים והמהנים בליגה.

המאבס מגיעים למשחק עם פתיחת עונה מגומגמת שכללה לא מעט הפסדים בגלל פציעות, בידודים וגורמים שונים שגרמו להמון היעדרויות בסגל, כולל פורזינגיס שלא התחיל את העונה והצטרף לאחר כמה משחקים בשל שנפצע במיניסקוס במהלך הסדרה מול הקליפרס. היום הם מגיעים בסגל מלא לאחר שניצחו במשחק האחרון את ההוקס, וכשכל החלקים שם הם מסוגלים להיות טובים מאוד, לא סתם בעונה שעברה היא סיימה כקבוצה עם הרייטינג ההתקפי הגבוה בהיסטוריה. העזיבה של סת' קרי השפיעה על הקליעה והריווח, אבל נראה שג'וש ריצ'רדסון מתחיל להסתגל ודברים מתחילים להתחבר עבורם.

מצידם של האורחים, גם קוון לוני וגם ג'יימס וייזמן יחמיצו את המשחק, ואין להם עוד שחקן גבוה שמסוגל לתת דקות משמעותיות בעמדת הסנטר, כך שיכול להיות שנראה היום את דריימונד גרין משחק בעמדה בהרכבי סמול בול. הווריורס עד כה נראים מצוין הגנתית כשהם מדורגים במקום העשירי בליגה ברייטינג ההגנתי עם 109.1, ודריימונד גורם משפיע עצום על ההגנה, אך מול דאלאס ופורזינגיס (2.21 מ' להזכירכם) יכול להיות שהגנת הצבע תקרוס. סטף נראה מצוין במשחקים האחרונים ומוביל את הקבוצה, אבל עמדת הסנטר לא נראית טוב כרגע ויכולה להוות הרבה בעיות עבורם היום.

אני מאמין שהיום המאבריקס ינצחו את המשחק, ושווה לשים עין על מה שחד הקרן מסוגל לעשות מול ההרכב הנמוך של הווריורס.

2:30 – אטלנטה הוקס (11-10) VS יוטה ג'אז (5-16)

מפגש בין הקבוצה החזקה בליגה עד כה ליריבה שנראית בינונית למדי במזרח השנה.

הג'אז מגיעים משופרים לאחר עונה מלאת עליות וירידות בשנה שעברה, כשלא עשו שינוי משמעותי בסגל, אך החזרה של מייק קונלי לכושר המזכיר את הכושר שהיה בו בממפיס, יחד עם עלייה ביעילות של דונובן מיצ'ל, כשעד לנקודה זו העונה האחוז האפקטיבי שלו גבוה ב-1.1% ממה שהיה בעונה הקודמת, ולמרות ירידה באחוזי השדה הנתון עלה בשל כך שהוא זורק יותר שלשות וקולע אותן באחוזים גבוהים (זורק השנה 8.5 שלשות למשחק וקולע ב-40.1%). רודי גובר ממשיך להיות אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה ובשל זה הם מדורגים במקום השישי ברייטינג ההגנתי העונה, בנוסף למקום החמישי ברייטינג ההתקפי.

אטלנטה מגיעה במומנטום שונה מאוד מזה של הג'אז, כשהפסידה 3 מ-5 משחקיה האחרונים וכרגע מדורגת במקום ה-14 בליגה ברייטינג ההתקפי שלה, כשזהו מיקום סביר אך לא מתקרבת לפוטנציאל ההתקפי השלם של הסגל שלה. טריי יאנג וג'ון קולינס חלקו לא מעט מחלוקות מחוץ למגרש לאחרונה והקבוצה מתנדנדת, והלילה כנראה לא תצליח להוות תחרות לקבוצה החמה בליגה.

ההימור שלי הוא ניצחון של הג'אז.

3:00 – פילדלפיה סיקסרס (6-16) VS פורטלנד טרייל בלייזרס (9-11)

סיפור נוסף של הפכים יפגיש הלילה בין מוליכת המזרח לבין פורטלנד שנאבקת בשיניים על הפלייאוף כששניים מתוך שלושת השחקנים המובילים שלה נמצאים בחוץ.

פילי נראים פשוט נהדר בתחילת העונה, ובהובלה של אמביד שפורח העונה וסגל הרבה יותר מגובש ומחובר מבעונה הקודמת, הקבוצה נראית כמו קונטנדרית לגיטימית סוף סוף לאחר אכזבות השנים הקודמות. לא הכל שם מושלם, כשבן סימונס עוד מסרב לזרוק מבחוץ ונראה שלקח צעד אחורה התקפית העונה, אבל ההגנה שהוא מספק יחד עם ניהול המשחק הקבוע משתלב מצוין כרגע בקבוצה, כשטוביאס האריס שיפר את היעילות ביחס לעונה הקודמת ונראה טוב בהרבה, סת' קרי משתלב מצוין וקולע באחוזים גבוהים משלוש, דני גרין מספק הגנת פרימטר איכותית, דוויט הווארד ממלא מצוין את הדקות שאמביד לא משחק בהן ואפילו הרוקי טייריס מקסי תורם לקבוצה.

מהצד השני, פורטלנד מגיעה חבולה מאוד ללא נורקיץ' ומקולום הפצועים, ובנוסף לכך גם דמיאן לילארד נמצא בסימן שאלה למשחק הלילה. היה הרבה הייפ סביב הקבוצה לפני תחילת העונה והיא גם נראתה טוב כשמקולום היה מדהים ונורקיץ' אמנם פתח לאט, אבל כעת הקבוצה נמצאת בלי שניהם ובעיקר מנסה להילחם על מקום בפלייאוף ולא ביתיות כפי שצפו לה.

אני מהמר היום על ניצחון נוסף שיתווסף אל פתיחת העונה המצוינת של פילדלפיה.

4:00 – ממפיס גריזליס (7-9) VS יוסטון רוקטס (10-10)

המשחק החמישי והאחרון לפריוויו זה הוא עוד מפגש מערבי, אבל הפעם לא מהצמרת אלא מהמרכז, כשיוסטון שכרגע מדורגת במקום ה-10 תפגוש את ממפיס שמדורגת במקום ה-6 בקונפרנס.

הגריזליס אמנם פספסו מספר משחקים בשל בידוד לקבוצה, אך הם חוזרים לעניינים כשניצחו את הספרס פעמיים, אבל גם הפסידו לאינדיאנה. הקבוצה מורכבת משחקנים צעירים שמתאימים מאוד זה לזה – זאבייר טילמן נראה נהדר בהגנה כבר כרוקי, ברנדון קלארק ממשיך להתפתח התקפית ודזמונד ביין מסתמן כגניבה רצינית, וכמובן שעל שלל הצעירים (יחד עם ולאנצ'ונאס שכרגע מבודד) מנצח רוקי העונה אשתקד, הלא הוא ג'ה מוראנט. הקבוצה נראית טוב מאוד ומנצחת גם בלי שחקנים משמעותיים שמחמיצים משחקים, ועל זה מגיע הרבה קרדיט לטיילור ג'נקינס על היצירתיות והאימון המצוין שלו שם כשהוא מתאים מצוין לצעירים שם כאחד המאמנים הצעירים בליגה.

יוסטון קבוצה מאוד משונה במצב הנוכחי במערב, כשכרגע היא במצב צבירת נכסים כתוצאה מהטרייד על הארדן, אך גם מנסה להיכנס לפלייאוף בהובלת ג'ון וול וכריסטיאן ווד שמפתיעים את כולם השנה, כל אחד מהם מסיבותיו – ווד היה טוב לקראת סיום השנה הקודמת, אך רבים (כולל אותי) פקפקו ביכולת שלו להמשיך בכזו יעילות ויכולת בווליום גבוה לאורך זמן, והעונה הוא מוכיח שהוא מסוגל להיות בתפקיד הזה, ו-וול אמנם בספק למשחק, אבל כשהוא משחק העונה הוא נראה נהדר וכיף לראות שחזר מפציעת האכילס שהושיבה אותו בחוץ לשנתיים שלמות. הקבוצה מעניינת כשגם שחקנים כמו דמרכוס קאזינס ואריק גורדון מחיים מעט את הקריירה שלהם העונה והסיטואציה שנוצרה שם היא מאוד ייחודית, אבל לא בטוח שתספיק לניצחון היום מול הגריזליס שנמצאים בעלייה מתמדת.

ההימור שלי במשחק הזה הוא על ניצחון של הגריזליס והמשך רצף ההפסדים של הרוקטס לאחר ההפסד לאוקלהומה במשחקם האחרון.

לפוסט הזה יש 116 תגובות

  1. תודה על הפריוויו הכתוב היטב.
    אני זורם עם התחזיות.
    איזה נאחס זה להפוך למיקרו-בול. עכשיו יהיה לנו "הרכב מוות" לשבוע לפחות. הבעיה היא שלא מדובר במוות של הקבוצות היריבות…

  2. תודה רותם, מסכים שהלייקרס עוד לא בשיא הכושר, בעיקר לא דייויס שעוד מתאושש מהקיץ כנראה
    הראל ושרודל כבר בהילוך גבוה, לברון ברגיל שלו

  3. לייקרס
    מאבס
    יוטה בשחיטה
    ממפיס עם בתפוצצות של גה סוף סוף שיגיע בעונה
    פילי תמיד גרועה בבק טו בק לא יודע אם אמיד ישחק בלעדיו בלייזרז ידרסו. איתו פילי ובדחוק הוא יעשה לטורקי סוג הדברים שארדואן חולם לעשות לו

  4. לא הייתי מצפה בתחילת העונה שלג'ס יהיה מאזן טוב משל דאלאס. כל הכבוד לחבר'ה מהמפרץ, אבל האשמה יותר בצד של הטקסנים. הרבה בריאות לכולם והלוואי שנראה קרב לוקה-סטף מוצלח.
    תודה על הפריוויו המצויין

  5. ערן סורוקה פרסם עכשיו את תוצאות ההצבעה נכון לעכשיו לאולסטאר.
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=268232567997548&id=100044324205103
    עכשיו, יש 3 שחקנים בפרונטקורט (כי כבר אין סנטרים כמו פעם?) ו-2 בבאק-קורט אז מן הסתם יותר פורוורדים ייקבלו יותר קולות. ויש גם.כמה מועמדים מאוד בולטים בגארד.
    ועדיין:
    ויגינס מוביל בקולות על ג'ה מוראנט ודונבן מיצ'ל.
    מישהו היה חייב להגיד את זה. המשך ערב נעים.

  6. משחקים מצויינים הערב.
    לייקרס-דנבר זה משחק ללקק את האצבעות, אני שוקלת לקום אליו באמת. בכל מקרה, אני דווקא אהמר על ניצחון של דנבר הלילה. יש לי תחושת בטן.
    .
    לגבי דאלאס-גולדן: פורזי אולי ענק אבל הוא מפחד סדרטי מהצבע.
    במשחק מול יוטה היו שלבים ארוכים שהשחקן הגבוהה ביותר אצלנו היה מורגן (2.01) והוא לא ניצל את זה כמעט בכלל.
    אם הוא לא יתאפס על עצמו דחוף אני לא רואה למה גרין לא יוכל לעצור אותו אז אהמר על ניצחון של סטף וחבריו.
    .
    יוטה-אטלנטה אמור להיות ניצחון קליל, מקווה שלא יהיו פדיחות.
    .
    פילי-פורטלנד: כל עוד אין את נורקיץ ויש את אמביד זה אמור להיות ניצחון קל, בקטובק או לא.
    אם אמביד בחוץ יהיה משחק שויווני יותר ואהמר דווקא על לילארד לניצחון עם תצוגת קלאץ.
    יהיה מעניין לראות את סימונס מנסה לעצור אותו.
    .
    ממפיס זה הגילטי פלג'ר שלי במערב עוד מאז עונה שעברה (כשגם אז הימרתי על פלייאוף), העונה הם בכלל מהנים לצפייה וכש jjj יחזור הם יוכלו לתת פייט רציני למקומות 5-8 במערב, הימור שלי הם יסתכלו על הפלייאין מלמעלה.
    ניצחון של ג'ה והצעירים יהיה פה.
    .
    תודה רותם, אתה כותב מעולה!

    1. תודה רבה, ממש כיף לשמוע!
      🙂
      ממפיס בהחלט קבוצה מהנה, ופורזינגיס צריך להיות הרבה יותר אסרטיבי ולחדור לצבע. אולי הדרך לעשות את זה כרגע היא יותר פיק נ' רול במקום פיק נ' פופ עם לוקה, הוא מסיים מעולה מהמסירות האלו.

  7. פריוויו מצוין, ותכלס נראה לי שאף משחר לא ישעמם הלילה, וזאת בהחלט תעודת כבוד לליגה בתנאים הלא פשוטים שיש היום. תבוסה גמורה צפויה כנראה רק בין יוטה לאטלנטה, וגם שם זה יכול להיות כיף לצפיה.

      1. מסכימה, קאפלה וגובר די מאפסים אחד את השני.
        הפער הוא ביכולת של יוטה לעצור את יאנג עם אוניל וקונלי, לעומת האין הגנה של אטלנטה שפשוט לא יכולה לעשות כלום על הגארדים של יוטה.
        וגם העובדה שיוטה פשוט יותר עמוקה עם ספסל טופ 10 בליגה ויכולת להעמיד 4 קלעי שלשות מצויינים בוא זמנית.
        זה משחק שאמור להיגמר במחצית הראשונה, בעיקר כשאטלנטה בבקטובק והם משחקים בבית של יוטה.
        כל דבר אחר ואני אתאכזב מאוד.

  8. אני לא מבין מה פילי עושים
    אמביד נחת לא טוב אחרי בלוק ונפל לרצפה מחזיק את הברך
    הלך.לחדר ההלבשה, חזר אחרי כמה דקות ומשחק עכשיו
    למי אכפת מהמשחק הזה
    תנו לו לנוח ותעשו בדיקות בלי להחמיר את הפציעה אם יש פציעה
    תשלחו אותו ל MRI יא מטומטמים

  9. יאנג מוכיח (שוב) הירב למה הוא שחקן של קבוצות קטנות וימשיך להיות כזה. כל פעם שהוא פוגש קבוצה שלא בא לו עליה ותהרוס לו את הממוצעים, הוא בחוץ.
    רק אתמול שיחק ואפילו לא כל כך הרבה בגלל בעיית עבירות, וכבר היום נזכר מה רויס אוניל עשה לו במפגש הקודם והחליט לוותר על המשחק.
    זה טוב לממוצעים, טוב לטענה שהמאזן הרבה יותר איתו (מול מינסוטה ודטרויט) מאשר בלעדיו (מול מילווקי ויוטה בינתיים).

    1. בעיני, רק מוכיח כמה הלטבי שחקן רך. יש לו צבע שלם פנוי עם שחקנים שלא עוברים 2.02 והוא מיידה שלשות מהלוגו. זה אפילו לא משנה אם הוא קולע או לא, לצערי הרב כמי שמאוש אוהב את דאלאס, הוא רך מדי

      1. הוא מאד פציע אז הוא בחוץ, פחות סיכונים אבל החבורה הזו בדלאס לא עושה דיפנס בכלל…. אולי מנחם צודק לגבי צוות האימון שם!

  10. אוברה רשמית הגיע לעונה.
    32 נק' באחוזים מצויינים ומשחק מעולה שלו מהקצת שראיתי.
    אם הוא ימשיך ככה, גולדן עוד יכולים לעשות משהו העונה.

      1. שימון כבר הרבה זמן מתריע מזה. מה נהייה מהאן בי איי כשכולם מוותרים על הדיפנס?
        ישאירו אותו כנראה לפליאוף.

  11. אמביג' לדעתי לא יכנס לרבע האחרון אלא אם פילי תצליח לצמצם משמעותית ויהיה צאנס לנצח.
    פורט בכלל בלי דיימו ובלי סי גיי.

  12. טוב, נראה לי שדיי תמ"א טקס בפילי. פילי בלי סימונס אבל פורט בלי גיימו וסי גיי, חשבתי שפילי יקחו בקלי קלות.
    פילי בלי סימונס כמו למבורגיני בלי מנוע…. הוא עושה את הקבוצה

  13. קשה לכתוב את זה אבל סימונס חשוב לפילדלפיה.. זה לא תמיד נראה ככה ויש שחקנים שלכאורה יותר מתאימים אבל אין סיבה אחרת לאיך שהם נראו הערב.
    כמו שנכתב בפוסט, התפקיד המשני יותר טוב לקבוצה.

  14. למישהו יש הסבר למה דנבר לא הולכת כל התקפה ליוקיץ' למהלכי פוסט אפ? ניסו פעמיים ויצאו שני לייאפים, ואז מילסאפ, ברטון ושאר הבינוניים מחליטים להתעקש על זריקות גרועות במרום ללכת פנימה לג'וקר

  15. לגאון אין מושג בהגנה עם שראדר מקרקס אותו, הוא נראה מגושם כמו דב בקרקס.
    מאידך בהתקפה הוא קאנון הברברי

      1. בגלל זה וכמובן בגלל לברון ודייוויס הוא אלוף ויהיה כנראה אלוף גם השנה, אלא אם הטריו מברוקלין יתחברו.

  16. הנה שיקסה ממשיך להתווכך, אני הייתי נותן לו טכנית על כל הוויכוחים האלה כי נמאס לראות אותו בוויכוח עם השופטים לפעמים 10 פעמים במשחק.

          1. בני ובין שי עבר חתול שחור שיש לו שביל בצד ושער בצבע סגול וחיוך של ביבי, לא מנסה להתנחמד עם אף אחד אולי פרט למנחם.
            אם היית קורא מה שכתבתי היית יודע שלטעמי הוא השחקן הכי טוב ב 20 השנה האחרונות אולי ביחד עם קובי. ומצד שני הוא דושבאג אמיתי עם עם כל הצעקות והבכיינות לשופטים והפלופינג. לא מספיק שהוא שחקן כל כך טוב, הוא צריך מניפולציות דוחות על השופטים?
            לגבי תלונות לשיפוט, אני ממעט להתלונן והיום בעצם פעם ראשונה השנה שאני ממש מתלונן. היתה עוד פעם אחת אולי שהתלוננתי על שיפוט יותר מדיי טוב לטובת הקבוצה שלי…. אתה מוזמן לעשות חיפוש באתר אם יש לך זמן.

  17. הצעה לאן בי איי, להגביל את משפר הפעמים בהן שחקן מסויים מתווכח עם שופטים, ברגע שעוברים מכסה מסויימת מקבלים אוטומטית טכנית.

  18. שירה בוקר
    לא עוזב את העיר של מומי החציל ארצה
    והוא לפני סיום
    סוגר כבר את השער.
    מרפה מן העניין,
    חומק אל תוך השיר.

    והיא לפני סיום שואלת:
    "האם אתה נשאר?
    האם השיר ימנע מבעדנו להמשיך?"

    "לא עוזב את העיר!"
    הוא אומר לה,
    "עבור אף אחד.
    אנחנו שניים תמיד,
    ביננו אלוהים אחד.
    ואת עבורי
    כמו שתיקה דקה,
    וכך או כך
    לא עוזב גם אותך".

    ואחר כך משום שתכלת,
    הרדיו מעודד,
    רק סימני החוף
    מעוררים ספק.
    והיא מתוך סיום שואלת:
    "האם יהיה מדי?"
    אם היא פתאום תפרוץ בבכי לא מתאפק.

    לא עוזב את העיר…

    שמות לפני סיום,
    והוא פתאום מבטיח,
    מתוך חלום זהיר
    הם נשענים אל ים.
    למות לפני סיום,
    והיא על קו רקיע,
    מתוחה כמו עיר קטנה –
    דמוית שרב.

    לא עוזב את העיר…
    מילים לשיר לא עוזב את העיר

  19. לברון ניצח את מייק בדבר אחד, יש לו פעמיים יותר על השער של הספורט אילוסטרייטד.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח….

  20. שתי שריקות לעבירות שלא היו הוציאו את יוקיץ' ואיתו את כל דנבר מהמשחק. לאחד השחקנים היה מבט כזה: בכלל לא שמרתי איך עבירה?

        1. אני לא לומד? אז אתה אומר ששחקנים לא יכולים להשתפר? הבנתי אותך
          אז אתה חושב שברט בראון מאמן טוב אה? אוקיי
          ורדיש מה זה תותח 😂😂😂
          לא מאמין שהם לא לקחו את אבדיה או הליברטון פאקן אוקונגו

          1. כן תמשיך להכניס לי מילים לפה שמעולם לא אמרתי. ותמשיך להיות גאון בדיעבד ( יש לי עד נאמן על ההתלהבות שלי מהליבורטון לפני הדראפט) תמות נפשי עם פלשתים: טרייד עדיין mvp ומקום 4?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט