מעורב הופס ליום רביעי: היום אני נותן את ה-MVP ללברון ללא היסוס / כל הסיפור של נטס VS קליפרס זה 2-3! / מנחם לס

1.במשפט או שניים על משחקי אמש:

*ברוקלין נגד הקליפרס זה 2-3: 'האיש שלי' קיירי אירוינג היה "9.5" בהתקפה עם 15 מ-23 ו-6 מ-8 מה-3, כולל 8 נקודות רצופות בריצת 0-13 של הנטס שחתמה ניצחון. קווין דוראנט קלע 28 וג'יימס הארדן 23. לקליפרס קוואי 33 ופול ג'ורג' 23, אבל אין להם שלישי. אני לוקח משחק זה בכל הרצינות: הקליפרס היא הקבוצה הטובה ביותר במערב, ואני מאמין שהנטס היא הטובה ביותר במזרח (בקרוב מאד תיאלצו להאמין שאני צודק) ושתי הקבוצות היו במלוא הרכבם. אין הערב כל תירוצים. להארדן, אגב, נעלמה השלשה, אבל הוא היה טוב מאד בהגנה (11 קרשים, 2 חסימות) וחילק 14 לטריפל דאבל מצויין, שהחשוב ביותר הוא שהוא נקבע 'חלק' וללא כל מאמץ מיוחד. מלבד השלשה שנעלמה הוא מרגיש 'טבעי' הרבה יותר משהיה זמן רב, והוא – נראה לי – מצא בית. אגב, מאז שהוא הגיע הרייטינג בטיווי של הנטס עלה ב-69%

*פרד ואן-וליט קובע שיא קבוצה של 54 נק' (כולל 11 שלשות) בנצחון על המג'יק.

*לדני אבדיה היה רבע רביעי טוב, והוא סיים עם 13 נק' ב-5 מ-6 (2 מ-3 מהטריי) ו-7 קרשים ו-NET חיובי. זה לא היה קל נגד קובינגטון וכרמלו אנטוני, ולא הייתי רוצה להשתמש במילה 'למזלו', אבל כן אשתמש בה: למזלו שני הגרמנים דייויס ברטרנס ומוריץ ואגנר גרועים ממש.

*אתמול לא רציתי להכניס את דומנטס סבוניס כשחקן החמישי של הזרים כי חככתי בדעתי בינו לבין ג'מל מוריי. אמש, ב-10 דקות של היילייטס, הוא שיכנכ אותי לחלוטין. השורה שלו – 13 מ-15 (86.6% מהפארקט, רק שתבינו), כולל 2 מ-2 מהטריי ל-32 חיצים, ובנוסף 13 קרשים, ו-NET של 21+ שיכנע אותי סופית שזה (לא לפי הסדר; אני בקושי זוכר אותם) – לוקה, יאניס, יוקיץ' אמביד, וסבוניס.

2. אילו ה-MVP ניתן היום הייתי נותן אותו ללברון ללא היסוס

לברון ג'יימס עם נחיתת המטוס באל.איי אחרי המסע המזרחי: "אני לא יודע עד מתי אשחק. כל מה שאני יכול לומר הוא שאני לא מרגיש אף פעם עייף יותר".

אני מאמין שלו בחרו את ה-MVP היום הבחירה היתה לברון ג'יימס.

כמובן שגילו – 36 – היה עוזר מאד בבחירה.

חובה להודות שבן ה-36 הזה משחק את הכדורסל הטוב בחייו. לא 'הסטטיסטי' הטוב ביותר ולא 'האישי' הטוב ביותר, אבל בוודאי שה'קבוצתי' הטוב ביותר, והוא אף פעם לא הפך את השחקנים לידו לטובים יותר כפי שהוא עושה עתה עם הלייקרס.

הוא הגיב, כשנשאל 'עד מתי?':

“I don’t get tired. I don’t feel tired. I get my sleep; I get my rest, “I have a lot of energy. I don’t get tired and my mindset never gets to the point where it’s like this is a long road trip or I’m exhausted or I’m tired.

“I don’t even think about retiring . When we have our games, I’m ready to go and when we’re not playing, I have an opportunity to rest and get my body back right and my mind refreshed.”

עם 25.2 נק' למשחק ב-33 דקות, שיא קריירה של 413. מהטריי, 7.8 קרשים, ו-7.5 אס', לברון נראה לי השחקן הטוב ביותר ב-NBA והשחקן הטוב ביותר מאז ומעולם בגילו.

3. כולנו החמצנו: טריי יאנג קובע שיא 400 שלשות ב-159 משחקים. איש לא עשה זאת בפחות משחקים.

(זה קרה שלשום במשחק ה-41 נק' שלו וכולנו החמצנו זאת)

4. דון נלסון בטקסט לפופ: "אני לא יכול לחכות שתשבור את שיאי!"

דון נלסון מחזיק את שיא הניצחונות ב-NBA. השבוע הוא שלח מסר בטקסט לגרג פופוביץ':

I can’t wait until you get it,” Nelson wrote – PER SLAM. “That will be a great day for me.”

מה פתאום? למה עכשיו?

הניחוש של שמעון הוא טוב בדיוק כשלי.

לפופ 5 אליפויות ב-25 שנות אימון עילאיות. הוא עם 1,410 ניצחונות. לנלסון 1,458 ניצחונות. פופ צריך רק עוד 48 ניצחונות.

האם יעשה זאת העונה??? – – כי אני לא מאמין שהוא ימשיך לאמן את הספארס אחרי הקיץ עם נבחרת ארה"ב בטוקיו.

"I JUST HOPE HE STICKS AROUND", נלסון הגיב ל'סלאם' שהתקשר אליו בהוואי (הוא הפך לחקלאי עם שדות של מרחואנה 'לצרכים בריאותיים', עלאק.

5. כיצד מתפרסמים במשחק כדורסל אחד באטלנטה בכל העולם, כשכל ההשקעה היא 2 כרטיסים ב-$80?

'COURTSIDE KAREN' צורחת ללברון: "YOU FU…N, ומרימה שלט (LLD'NM" (LERON LIFE DOESN'T MATTER". היא ובעלה יושבים ב-COURTSIDE (כי ישנם כרטיסים לשורה הראשונה בזיל הזול בגלל הקורונה, ואני לא מבין מדוע אוהדים לא חוטפים אותם)

זוהי 'COURTSIDE KAREN'

משך כל המשחק של הלייקרס באטלנטה שלשום הבלונדינית הסקסית (???) – לא לטעמי!- צורחת ללברון "לך להזד…ן"…ו-"POS" (פיס אוף שיט). היום הסתבר שכינוייה הוא 'COURTSIDE KAREN' והיא החליטה לעשות קריירה מללכת למשחקים ולהיטפל לכוכבי המשחק ולעורר מהומות.

סוף-סוף היום זה הצליח לנקבה.

היום גם התפרסם והתברר מי היא.

תמונתה ותמונה בעלה התפרסמו באינטרנט והפכו ל-VIRAL.

היא ובעלה ניזרקו, כאמור, מהאולם.

אבל זה כנראה בדיוק מה שהם רצו:

א) הבוקר היא התנצלה באינסטגראם על התנהגותה.

ב) לברון יצא עם הצהרה ש"לא היה מגיע לה ולבעלה להיזרק מהאולם. אולי היא ירקה, אבל אני לא הייתי אפילו בקרבתה כל המשחק, ולא שמעתי אף קללה"

ג) כשלפנות ערב התמונה הזאת למטה התפרסמה VIRAL בכל האינטרנט, אני בטוח שהיא ובעלה התחבקו והתפקעו מצחוק כי הם ידעו שהם השיגו את מטרתם, וצוחק זה שצוחק אחרון – כי החוזים יתחילו להגיע מכל חור!

6. רוקיס שקלטו את עיני (2): טייריס הליברטון, סקרמנטו קינגס

אם הסרטון הזה לא ישכנע אותך, אז כנראה שמקומך באתר של קריקט:

בסדר. הג'אמפ-שוט שלו הוא SHOT-PUT. אתם יודעים, הדיפת כדור ברזל. אבל הדיפת כדור הברזל מנוגדת לכל חוקי הביומכניקה שנכנסת ב-50-47-82 (אם עושים ספליט של הזריקות שלו). דבר שני, הוא כנראה לא שמע על זריקה מבפנים הקשת. עד עתה – משך כל העונה עד לפני 5 ימים – כל הזריקות שלו מלבד 12 באו מהטריי. הוא עם מנטליות של פוינט גארד אבל יכול לשחק בקלות OFF THE BALL. הוא רשום בפנקסי כרוקי מס' 2 בדראפט אחרי 'המהיר'.

בן ויסקונסין זה בן ה-21, 1.96 מ', לקח אליפות תיכונים ואליפות העולם של FIBA כשהוא ה-MVP של נבחרת ארה"ב U-19 ב-2019 ביוון.

7. הלייקרס TROLLED ראז'ון רונדו שלשום, באטלנטה

הלייקרס החליטו לעבוד קצת על ראז'ון רונדו. כשהוא הוכנס לשחק ברבע הרביעי – והלייקרס כבר מובילים ב-9 נק', פרנק ווגל החליט לקחת טיים. מישהו בלייקרס (הם לא מוכנים בינתיים לגלות מי, אבל זה יתגלה בקרוב, אני מבטיח לכם. אני בטוח שזה היה AD) החליט לעבוד על רונדו עם הפליי שהיה אהוב על ראז'ון בעונה שעברה בלייקרס, "RR21". אבל הם שינו את הפליי כך שאחרי הסקרין – ומסירת הכדור ל-AD – מוסר הכדור לא רץ מימינו של AD כרגיל, אלא שמאלה לכיוון ה-WING, בצד שמאל. קרוסו היה זה שמסר ל-AD ורונדו שמר עליו. הוא חשב שקרוסו ייכנס עכשיו מימינו של AD, אבל קרוסו רץ כמובן שמאלה. מי שחיכה לראז'ון מצד ימין היה שראודר, שרונדו ניכנס בו בפאול חזק.

אחרי המשחק הלייקרס צחקו וגיחכו בחדר ההלבשה על ה-TROLL. ראז'ון – שכה עזר להם לקחת את האליפות בעונה שעברה, ידע שעבדו עליו. הוא סרב להתראיין אחרי המשחק.

אני מבטיח לכם שמשהו לא נעים כלל יקרה בשההאוקס יבקרו באל-איי בחצי השני של העונה.

8. היום לפני…

photo

*82 שנה: לדעתי כיתת היכל התהילה הגדולה מכולן. אז להיכנס להיכל היית חייב להיות משהו מיוחד, לא כמו היום. עומדים משמאל – הונוס וואגנר, גרובר קליבלנד אלכסנדר, 'טריס' ספיקר, נאפ לג'וי, ג'ורג' סיסלר, ווולטר ג'ונסון. יושבים משמאל, אדי קולינס, בייב רות', קוני אק, וסיי יאנג. כמה מהם הם האברהם-יצחק-יעקב של הבייסבול.

*59 שנה: זכיתי להיות שם. בחופשה בין-סמסטרית מהקולג' של ווסטר. רינה ואני הגענו למשפחה בווילקס-ברי, פנסילבינה, ואז לחברים בניו יורק, ובערב הלכתי למדיסון סקוור גארדן ל'משחקי מילרוז' היקרתיים ב-א"ק באולם סגור וזכיתי לראות את אחד מגיבורי הספורט שלי אז, JOHN UELSES, שובר את שיא העולם בקפיצה במוט באולם כשהוא עובר 16 פיט – (16 פיט ואינטש אחד) – הראשון לעבור את סף ה-16. (היום שיא העולם באולם סגור הוא 6.16 מ' – 20.21 פיט).

9. פינת הטבע

השבלול הקובני – Polymita picta

אחד מ-14 בעלי החיים שהוגדרו ע"י ה"יוניסף" כ"בעלי החיים שייעלמו מהעולם תוך 25 שנה". את השבלול הזה מנסים להציל אבל הוא שווה כסף רב ל- POACHES (ציידים בלתי חוקיים), וקשה להשתלט עליהם.

לשבלול שתי מעלות מיוחדות מאד:

א)הוא השבלול הידוע כטעים ביותר. במסעדות יקרה בפאריס ובטוקיו מנה שלהם כ-APPETIZER (מנה ראשונה) עולה כ-$250.

ב) הוא נימכר כתכשיט יקר בכמה ארצות בעולם, בעיקר במזרח הרחוק.

עיני השבלול הן העיניים הגדולות ביותר של ייצור כלשהו ביחס גודלו. הן בוהות בסביבה למשוך hermaphrodites כמוהן, כשהצבעים המיוחדים הם כוח המשיכה המיני הראשי של השבלולים כשהם מחפשים זיון.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 96 תגובות

  1. תודה מנחם, רק החברה האמריקאית החלולה מסוגלת לייצר כזו פרחה מזעזעת שפחות או יותר לא שווה כלום, וזה מאחד שלא סובל את לברון

    1. מסכים איתך! לא יאמן שנותנים לפרחה הזאת במה. לפני כמה שנים מישהו נכנס ערום למגרש כדורגל בשביל להתפרסם והוחלט שלא מצלמים את האוהדים הנכנסים יותר ולא מזכירים אותם. והקארן הזאת (לא מאמין שאני יודע את שמה) הייתה בכל שיחה אתמול של הליגה. בדיחה. כדורסל כבר לא מספיק?

      1. קארן זה לא שמה, צריך לדעת קצת על תרבות אמריקנית יחסי שחורים לבנים כדי להבין
        זה לא חדש שאסור לצעוק ולפנות למאמנים שחקנים בצורה שעוברת את הגבול, אותי הזעירו בסטייפלס סנטר כי צעקתי לדאג קולינס שאין לו מושג ועדיף שיתפטר

          1. כבר כמה שנים לא מכניסים קהל חוץ לפנא-אולימפיאקוס…הייתי באואקה במשחק כזה לפני 3 שנים, החל מהרבע השני אתה לא רואה פרקט בגלל העשן, גם של רימוני עשן ואבוקות וגם של סיגריות ש-18 אלף ירוקים לחוצים מעשנים. היה מטורף.

      2. שו כדורסל? הבקסטבול של סילבר זה ה WWA הבא עם כל ההצגות האלה והפאולים ההזויים.
        רק אנחנו המכורים המזוכיסטים עוד רואים את הזבל הזה….
        אמרו אתמול שטייטום יוצא דופן בחבורה הזו שלא עושה הצגות. שאזכיר שבשניים וחצי המשחקים הראשונים העונה הוא בכלל לא הגיע לקו לזרוק? והכל בגלל שלא עשה את ההצגות של לאורי הארדן לברון ושות….
        כשהוא כבר בא לשופטים בטענות שולחים אותו לקורס בהוליווד… אבל הילד לא שקרן.

      1. הפרחות דמויי זאתי שגדלות בארץ מקבלות השראה בדיוק מדמויות כאלו, או כמו הקרדשיאן זבל, הכל מגיע מהחברה האמריקאית דרך מוצרים אמריקאיים כמו אינסטוש למשל.

  2. מעורב מעולה
    מנחם שים לב לאחוזים של דוראנט מהשדה העונה
    היום 11 מ 13
    אני לא האמנתי שככה ששחקן אחרי אכילס ישחק ככה
    אם הלייקרס הטרילו את רונדו זה קטע מסריח, AD שהוריד 2 ריבאונדים עלובים מול ההוקס עם מצב רוח לבדיחות? הוא משחק די חרא מתחילת העונה. הוא צריך לשנות את הגישה של תיירת בריזורט בקופיפי.
    לגביי לברון, מגיע לו MVP על מפעל חיים

    1. היכולת של רונדו לקרוא את המהלכים של היריבות היא שם דבר בטח באחת שהוא שיחק בה בעונה שעברה. אז זה נראה לי יותר הטרלה של כבוד מנסיון לזלזל בו.

  3. מה אתם מלכלכים על הבחורה היא פצצה וגם חברת ללל. אני אימצתי בחום. נותן לה מנוי וטייטל הכי יוקרתי מיס ביקיני של ללל.
    בעלה דומה לסקוט סטיינר
    מנחם אתה ממש מעוניין לחסל את הנטס אה?
    הקבוצה הכי טובה ובלתי עצירה בדרך לאליפות קלה היא הלייקרס
    מסכן הליברטון נראה אם ישרוד את מנחם משחק הבא

            1. פורמלין וכאלה….
              יחיה עד 120 בשביל לשבור את השיא של ביל ראסל…..
              חכה, שיא הריבאונדים יישבור בעוד 5 שנים.
              בסוף לא תהיה לכם ברירה אלא להגיד שהוא GOAT למרות שהוא גם עז לא קטנה….
              וזה בקטנה לפני שיגיע ל 120 כשהוא מתחזק את הגופה ומשקיע כל שנה באנטי אייגינג.

  4. החלזונות הם בעלי חיים הרמאפרודיטיים כל זכר הוא גם נקבה. נהנים משני עולמות.
    בסקס הצד הזכרי של פרט אחד מזדווג עם הצד הנקבי של הצד השני ולהיפך….

  5. הבנתי שזרקו אותם בעיקר כי הם הורידו מסכות, לא? ושההתייחסות של לברון הייתה לזה שהוא מקווה שהיא לא סיכנה אף אחד מהאנשים שעמדו קרוב אליה בהדבקה. לא נכנסתי לעומק, אולי אני טועה.

            1. יודע, אבל אתה לא בין הסיקיריקים….

  6. תודה רבה מנחם, החלזונות האלה כאלה יפים. חבל שלדורות הבאים לא יהיו כאלה כי איזה הודי עשה מזה שרשרת, או שצרפתי דוחה אכל את זה.

  7. תודה דוק, האמת שהייתי שמח ללכת לאתר של קריקט בעברית, אבל אין כזה… מה שכן, הבחור קולע רק רשת מהשלוש אין וויכוח, אבל 50% ממה שהלך שם זה זריקות שהוא פתוח לגמרי, ובינו לבין הסל אין אפילו גרגר אבק או איזה חתול תועה. גם לא ממש ראיתי אותו קולע מעל חסימה נורמלית, נשאלת השאלה מה קורה שכן מישהו שם גוף ויד, האם עדיין הבחור מוצא את הטבעת והרשת.
    לגבי ההול אוף פיים, צריך לעשות קצת סדר, אמרת 82 שנה, לפי חשבוני זה יוצא 1939. ההיכל נפתח ב1936, עם בייב רות', הונוס ווגנר, טיי קוב,וולטר ג'ונסון וטרייסי מת'יוסון, כמדומני שסיי יאנג וקוני מק נבחרו שנה אחרי ב1937. כלומר שב39, רוב מי שנמצא בתמונה כבר היה בהול אוף פיים, (רות', ג'ונסון, ווגנר, יאנג, מק ונדמה לי שעוד מישהו משמה, לא בדקתי). ככה או ככה, קאדר מפלצתי. כל אחד ואחד שם אגדה בחייו. זה גם לא כמו הול אוף פיימר היום שהוא "שחקן ענק", אלה אנשים שעצבו את הבייסבול בדמותם, סיי יאנג, קוני מק, בייב רות, הבייסבול אחריהם לא היה אותו דבר כמו לפניהם.
    לגבי ראז'ון, נראה לי שזה יותר בקטע של דיסאינפורמציה, במיוחד שהבחור היה פקטור בהמון מהתרגילים שעשו בתקופתו, חייבים לגרום לו לחשוב ששינו ולעשות את זה הכי בוטה שיש כי אחרת הוא פשוט יסמן לחברים החדשים שלו ויהרוס לך את ההתקפה.

    1. אם אני לא טועה, באותה הצבעה מפורסמת להיכל קיבל גם מרטי ברגן 2 קולות. היה קאצ'ר אדיר.
      למה זה משונה? כי מרטי ברגן סבל ככל הנראה מסכיזופרניה פרנואידית, שהובילה אותו לרצוח את אשתו ושני ילדיו בגרזן ואז להתאבד בשיסוף גרונו בתער. והצביעו לו להיכל.

  8. איך זה שתמיד בקבוצות של לברון תמיד יש אירוע שבו צוחקים\מסתלבטים\מקטינים שחקנים אחרים? (דירק נוביצקי מוסר דש). MVP? כנראה שכן. massive douchebag? כנראה שגם כן. בהצלחה לו בהמשך מילוי תפקידו.

    ותודה על המעורב כמובן

        1. יש.
          למה אתה חושב שמישהו הקטין את רונדו?
          כשדיוויס אומר לרונדו "לא ראית את זה" מהספסל זה בעצם אומר – "אנחנו יודעים שאתה מעולה בלקרוא את המהלכים שלנו אבל גם לנו יש טריקים בשרוול." בוא נגיד שאם גם רונדו צחק כנראה הוא לא חושב שמישהו מקטין אותו.

            1. אם זה היה ככה כבר הייתי מובטל…
              ועדיין לא ענית, או שאין טעם לדיון בנושא?

            2. ועוד משהו – זה אולי חסר חשיבות בעיניך אבל לי זה מפריע שמנסים לייחס כאן כוונות זדון לשחקנים על ימין ועל שמאל (אם תשים לב זה די עקבי אצלי בביקורת על "הערות חסרות חשיבות")

            3. דווקא הערה חשובה ובמקום-
              זה לא זלזול בשחקן אלא כבוד לשחקן. הבדל עצום שראוי שיתוקן.

            4. נתתי דוכמה אחת, עם דירק נוביצקי, בטוח שתוכל למצוא עוד כמה.
              ולNO FUNNY, כתבתי שכשחקן יש לי כמעט את כל הערכה בעולם אליו, כאדם פחות

            5. הקטע עם נוביצקי דוחה – אבל איך זה רלבנטי למושא הדיון היום.

            6. ולמען הסר ספק – לברון הוא דוש עם קבלות רק זה לא אומר שצריך לקשור כל דבר אליו.

            7. התיייסתי רק להשוואה בין חיקוי השיעול של נוביצקי לתרגיל עם רונדו. האחד נבע מתוך זלזול והשני נבע מתוך כבוד.
              ולברון הוא אכן דושבאג, בעצמי כתבתי זאת כמה וכמה פעמים (כולל הסבר למנחם מה זה דושבאג 😁)

            8. יש עוד הרבה קטעים. למשל ששיחק את משחק הבקבוק על הספסל.

    1. אתמול קבלתי תגובה ב'מעורב' מדוקטור רזי הופמן השולח לי גם לינק (https://www.israelhayom.co.il/article/847051) השואל אם יש קשר משפחתי בין זה שבתמונה "וקוינט המיתולוגי".. נכנסתי ללינק, וזו היתה תגובתי לרזי שאולי תעניין גם אחרים:
      *

      "רזי, אין לי מושג על קוינט מלבד שהיה המורה המפחיד (וגם הכי טוב!) שאי-פעם היה לי, ללא תחרות. אני זוכר דברים שהיו בינו לביני מכיתות א' עד ו'. הוא בוודאי השפיע בחותמו על חלק מאישיותי ,אם לא עזר אפילו בעיצובה. כשעברנו לטבעון הוא חיבק אותי ואמר לי "תודה שעשית לי 6 שנים מאושרות בהוראה" (זה אחרי שהייתי מס' 1 ב'רמות' וללא יריב בהכאות סרגל על כף ידי כשהוא מחמיץ בערך 90% מהן והיכה על השולחן, – כנראה הרבה פעמים בכוונה). הוא היה המורה שהכניס בי אהבה לכתיבה ועניין בחשבון. הוא היה המורה שפעם הזמין את אמי, הדסה רוזנברג, לישיבת מורים יחד אתי, ובסוף אמר לה: "גברת רוזנברג. אני מרחם עליך שיש לך בן כזה, אבל מה, יש לילד כשרון מיוחד לכתיבה…"
      *

      בשנת-2006 אני העליתי רעיון לעשות 'כנס כתתי ' ב-2007 בבת גלים' לרגל הגיענו לגיל 70 כי חשבתי שזה כנראה יהיה הכנס האחרון. היינו בערך 40 בכיתה והגיעו 35 מהם (שלושה ניפטרו) – כולל אחד מאי קטן בודד 8 מייל מחוף מדינת וושינגטון, אוסטרליה, ארגנטינה, ו-4-5 מארה"ב. פתאום קבלנו בקשה מאברם סבח שנשאר 3 כיתות והיה אתנו כמה חודשים, ואז מארנון קרן שנשאר כיתה ולמד אתנו שנה (ושהפך לאחד מ-6 מארגני הכנס יחד איתי, השחיין לשעבר מיקי הרציג שהיה גם חבר כיתה בוינגייט עם מיכה קניץ, השוער האגדי), וכל העסק התחיל לגדול.
      *

      הכנס גדל למעל 700 משתתפים (רשמי, אבל כנראה היו שם בערך 900). נאלצנו לשכור את אולם הכנסים של הקניון בכניסה לחיפה (מול מת"ם, והכביש העולה לאחוזה). פתאום כל המי ומה רצו להיות שם. מפקד אוניית המעפילים חיים ארלוזרוב, שתי בת דודות בנות 85. יכול להרכיב מהמשתתפים את נבחרת ההוקי של ישראל, וחצי נבחרת הכדורמיים של כל הזמנים. גם קבוצת כדורגל מצויינת היחה שם של שחקני עבר במכבי והפועל חיפה, והפועל פ"ת (ג'רי חלדי), ואפילו אחד ששיחק משחק אחד כשחקן פותח בן 17 בהפועל בלפוריה כשהיתה בליגת העל (אני!)
      *

      מי לא היה שם אני הייתי זה שעדיין נתתי את נאום הפתיחה והתרכזתי בעיקר ב-4 הדקות שהיו לי בתחילת הרעיון לכנס, וכיצד הוא התפתח מ-40 איש ל-900. היתה של הטלוויזיה ו-3-4 תחנות רדיו. ניגשו אלי אנשים שלא ראיתי 60 שנה. הייתי חייב לערוך רשימה של בנות שהיה לי אתן קשר רומנטי כדי שלא אשכח חלילה את שמן (אני המשכתי להיות בן של שתי שכונות/מועצות – בת גלים וקרית טבעון – עד שעזבתי לארה"ב ללימודים ב=-1961. היו לי שם שתי משפחות – דודים, ודודות, בנות דודות, ובני דודים, חברי ילדות, וכן את בי"ס התיכון עשיתי בבסמ"ת, שהעבודה המעשית בבית הספר התכוני-מקצועי הזה הייתה בבסיס חיל הים בבת-גלים אז את חצי שנות התיכון שלי ביליתי בשינה אצל המשפחה בבת גלים.
      *

      לפתע מתקרבת אלי צעירה חמודה מאד, לוחצת את ידי. ומציגה את עצמה: "שמי גלית קוינט ואני הנכדה של 'המורה שלי קוינט' שלך. כל מה שאני רוצה לומר בשמי ובשם משפחתי זו תודה גדולה מאד-מאד על שהשארת אותו בחיים בצורה כזו חביבה – כולל המכות בסרגל שהחטיאו על כף היד שלך – משך כל השנים האלה"

      1. נפלא מנחמנו.
        כיף לשמוע סיפורים כאלה ואנחנו פה בארץ מתגעגעים ומקווים שתגיעו אתה וגייל לביקור בקרוב.

    1. לא מאשים אותך, ואם זה באמת יותר מדי אני גם לחלוטין מבין.
      אבל לא אוכל להמשיך, חברתית ומצפונית, בלי לפחות לנסות לשכנע אותך להישאר.

      1. לילי ללא ספק נכס לאתר ומגיבה חשובה.
        *אבל* (כן זה שקוף שזה יגיע), אני לא רואה סיבה לנסות "להחזיק" פה משתמשים.
        האתר הזה הוא של כולם, יש פה אנשים מגוונים מאוד(ומי שהיה במפגש הופס פעם יודע), ולכל אחד יש פה את הקול שלו.
        אם משהו מפריע לך בקהילה אתה קודם מנסה לדבר ולשנות, לא ללכת, ומי שבוחר ללכת זכותו.

        הדבר היחיד שאני חושב שלפעמים עובר פה את הגבול, זה ציניות ארסית כנגד מגיבים(בעיקר ילדים). יש פה אנשים שנהנים מהטראש טוק הזה(אני פחות, אבל פחות מתרגש, זכור לי פעם שאפילו "הותקפתי" על ידי גולש שקרא לי כמה מילים לועזיות "מעליבות" וד"ל). אבל כמו שלא יורדים על אורח, אז לדעתי לא ראוי למגיבים חדשים.

        קיצר לילי תישארי, גם את בבידוד, מה תעשי בלי הופס.

        1. הבנת הנקרא (בדיוק כמו הנאום שדפקת למטה, שבו גם הנחת מה הבעיה, וקפצת למסקנות לגבי איש הקש שבנית).
          בסך הכל אומר שיש משתתפים שיכאב לי אם ילכו ואני מוכן להילחם עליהם. אם הם רוצים, כמובן.
          שלילי היא מגיבה שלדעתי מעשירה את המקום, ואיתה יש סיכוי שדברים ישתנו, לכיוון שהיא רוצה. שהוא גם הכיוון שאני הייתי מעדיף.
          שאני מבין לחלוטין חוסר רצון להיות במקום בגלל הסביבה וכמה קשה להכניס מאבק נוסף לחיים רק כדי להיות מסוגל להסתובב באותה סביבה.
          שגם אני עזבתי את האתר פעם, כי לא היה לי נעים. נלחמו עליי וחזרתי. ובשקט שהם לא ישמעו כי זה יעלה להם לראש, אני מודה להם.
          לילי אמרה כמה פעמים מה מפריע לה באתר. יכולת להקשיב לה. בחרת שלא, ובחרת להציג את זה בצורה גרועה למטרות אישיות נאומיות שלך. זה טוב בעיניך? זה לא "עובר את הגבול"?
          ואל תשווה את זה שקראתי לך ליברטריאן (אוי לא, לועזית! זו לא קללה) למה שהולך פה באתר לפעמים וכמה *זה* מרחיק המון אנשים. דמגוגיה לשמה. "ציניות ארסית" לא הרגה ומדכאת אנשים וציבורים שלמים ספציפיים, ואנשים לא צריכים להתמודד איתה בכל מקום בחיים שלהם כל הזמן ומבקשים רק רגע של שקט ממנה.
          #שמרנים_משווים_בין_דברים_שאין_מקום_להשוואה_ביניהם
          אז די עם אנשי קש. הם לא חברים אמיתיים שלך.

          1. אה לג'וס? אם היית טורח לקרוא את מה שכתבתי למטה כתבתי *בפירוש* שזו ספקולציה. לא מבין מה החפירה והבעיה בזה.

            בנוגע למה שלילי אמרה, צר לי שאני לא זוכר כל פרט במה שהולך בהופס, רק אמרתי את דעתי בנוגע לאקט של "תחזיקו אותי".

            הניסיון לעשות כאילו "השוותי" (תחת איזה מרחב?) בין הדברים הזויה.
            אם תקרא את הטענה, הבאתי דוגמא על דברים שלדעתי היו פחות ראויים, ועל זה שהערתי עליהם.
            הניסיון לתאר את מעשיך ראויים וליגיטמיים *גם כשאר הצד השני אומר בפירוש שזה מציק לו*, מעיד בעיקר על גסות רוח וחוסר כבוד. לא שזה מפתיע מהטהרנים, כבר אמרו רבותינו "אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס"

            ואם כבר אתה מדבר על "ציבורים שלמים", אני באתר הזה מספיק שנים כדי לדעת שזה לא נכון.

            ואם אני לא טועה איש הקש זה זה בלי המח בדורותי, תתפלא כמה אנשים אני מכיר שהיו שמחים למח.

            ורק נבהיר שחס וחלילה לא רציתי לסנוט בך על זה שהצעת הצעה ראויה. רק את דעתי על איך להתמודד עם זה.

            1. זה נקרא מס שפתיים. "אתה, לא יודע מה הסיבה. אבל הנה מלא מילים על מה אני חושב שהסיבה ומה אני חושב על מי שחושב את מה שאני חושב שהם חושבים". אולי אם תדע על מה אתה מדבר לפני שאתה מדבר, לא יהיו בעיות. כי, ואני אומר את זה בשיא הרצינות והכי נטול ציניות שיש לי, אפשר לא להגיד דברים לפעמים.
              אז אם לא ראית, למרות שאתה פה כמה שנים, אז או שפספסת כי במקרה לא קראת, או שהתעלמת, או שאתה לא מקשיב למה שאנשים אומרים במשך שנים באופן אקטיבי. זו בעיה, אבל היא שלך. זוכר למשל את השיח המאוד ארוך עם שמעון וברוך על הדברים שהם אומרים באתר אותו בחרת לא להבין בכלל?
              יפה שהערת עליהם, גם לילי ואני ואחרים הערנו. שוב ושוב. על דברים יותר חשובים וקשים. שווה לדעתי לשים את הדגש על זה.
              כן, זה ראוי ולגיטימי לדעתי. ליברטריאן זו לא מילה מדכאת, לא קללה ולא פוגענית. אתה יכול להסביר מה מפריע לך בה. או בלועזית בכלל. ואם אני זוכר נכון, קראתי לך בה רק באותה פעם. אפסיק אם תרצה, אבל שתדע שאין לה את אותה השפעה שיש לדברים האחרים עליהם אנחנו מדברים.
              טהרנים. דורשים שכר. אין מספיק גלגולי עיניים בעולם פה.
              ומה בדיוק עשיתי שלא הצעתי? שלא אגיד שאני פה בשבילה, אם היא תרצה? בשביל זה כתבת כל כך הרבה מילים שמטרתן לשמור על המצב הנוכחי כי *אתה* לא רואה בו בעיות תוך כדי נפנופי ידיים לכל כיוון אפשרי מלבד לכיוון הבעיה האמיתית?

            2. ואני עכשיו נופל למיטה ופורש מהדיון.

            3. הלוואי שהיה לי מושג במה מדובר.
              וצי אמר שלילי עוזבת? כי היא כתבה "ביי"?
              מה קורה כאן?
              העיקר שדור הולך ודור בא והארץ – האתר – תמיד קיימת (קיים)

    2. דווקא חשוב בעיניי שתסבירי לנו מה בדיוק גורם לך לעזוב. אולי נצליח לעשות משהו לשפר את המצב (ואם לי יש\היה חלק בזה, קבלי את התנצלותי הבאמת כנה)

      1. (נראה לי, ספקולציה בלבד, אבל מה אכפת לי), שהפריע לה שמנחם קרא לבלונדינית הזאת "נקבה", אני לא יודע כמה אתה ותיק פה באתר, אבל פעם בכמה שנים באה מישהי, נפגעת מהשפה של מנחם ונעלמת.
        אני חושב שמנחם נשמה טהורה, ויש מן החוסר הגינות לבא ולצאת על סלנג של אדם בן 80 שלא חי בארץ מעל יובל. מנחם לא עושה את זה כדח לפגוע, סתם להכניס פלפל. מבין למה אנשים לא אוהבים את זה.(גם זה יחסית ישן, היו פה פוסטים של "מומי" עם תמונות חושפניות, לחלק מהמגיבים – כנראה דתיים- היה חוסר נוחות עם זה, אבל אנחנו אנשים בוגרים, וכמו שאני לא נכנס לפוסטים על קריקט, אז יכולים לבחור מה לקרוא ומה לא).

        ואם כבר חפרתי, החברה הכללית צריכה לעשות חשבון נפש על השיח שלהם על נשים, וזה מהשיפוצניקים ועד הקצינים ביחידות מובחרות. הכרתי מכל חברה, ואצל כולם היה שיח רע שטעון שיפור דחוף.

        1. מספיק שנים בשביל לזכור את המקרים האלה. אני האחרון שייצא נגד מנחם, או בכלל ישפוט אנשים מבוגרים על פי סטנדרטים של היום, אבל הייתי שמח אם יותר חלקים בחברה ירגישו נעים להכנס לכאן.
          (ודרך אגב, למה אתה קורא לה 'הבלונדינית הזאת'? היית מתייחס כך גם לגבר? 🙂 )

          1. אני בספק שלגבר הייתי קורא "הבלונדינית הזאת", אבל הוא היה מקבל ממני זלזול כראוי לו.

            כתבו פה למעלה, על העניין של התרבות, הזויה כזאת שבונה על המראה שלה כדי להתפרסם זה דבר מחליא בעיניי. וכן, אם לא ידעתם זו תופעה נפוצה בעיקר אצל נשים(לפני שיצאו עליי, זה שרוב הפרחות והגולדיגריות נשים לא אומר שרוב הנשים ככה), והחברה צריכה לעשות חשבון נפש עמוק על איך הדבר העיקרי שהיא מעודדת זה זימה. מספיק 10 דקות בטיקטוק/אינסטגרם כדי לראות את זה.

            בנודע לקהלים חדשים וכדו', אני אומר את דעתי שוב, זה הקסם של הופס מערב פרוע של מגיבים. מי שרוצה לביית את זה ולהפוך את זה ל "דה באזר ב" שילך להקים אתר מתחרה(לפי זכרוני היתה פרישה כזאת לפני כמה שנים, ואאל"ט למרות כותבים מצויינים זה גווע וגווע, והרבה חזרו לפה – וכל הכבוד להם-).

            ואיך אמרה מישהי מזוויעה נוראית זה הופס (ואפשר לתקן, אבל ביחד)." ומי שלא טוב לו יום טוב לו".

      1. א. האשך קולט אותי.
        ב. מנחם הוא האחרון פה שמפריע לי, לוקחת מה שאוהבת מדלגת על מה שפחות.
        ג. דאמב אנד דאמר זה קלאסיקה אמיתית!
        ד.תודה למי שחשב שאני עוזבת וביקש שאשאר – באמת חיממתם את הלב (לחוס, אתה מגדלור של ציניות כנה. אל תפסיק).
        ה. אם לא היה ברור אז שפה מיזוגנית בתגובות זה קצת לא ראוי בעיניי אז אני מעירה. ואעיר גם בעתיד. כי זה לא מכבד נשים באשר הן אבל בעיקר לא מכבד את המגיבים שאת רובם ככולם אני גם מעריכה מאוד.
        וכן – להתייחס ל"פרחות עם בוטוקס בשפתיים וסיליקון בשדיים" ולנהל על זה דיון גברירי, מחפיץ ובעיקר מיותר, במקום להתייחס למאורע עצמו ולמה שקרה – קצת עלוב בעיני, מצטערת (לא נאמר בכוונה לפגוע באף אחד).
        וכן, החברה הגברית צריכה דחוף לשפר את השיח על נשים. תאמין לי שאני יודעת. הייתי שם. ראיתי ושמעתי מקרוב. לי אי אפשר לשקר.
        אז שוב – זה מפריע, אני אעיר, כולם יתעלמו ועולם כמנהגו ילך. אבל אני עדיין אעיר.

        1. ד"א – אם אני אחליט לעזוב אי פעם, תאמינו לי שתקבלו ממני תגובה מרשימה בהרבה מאשר "ביי".
          בכל זאת – אני אישה עם קלאס.
          Just saying

  9. מעולם לא היה קל יותר לשים סל בליגת ה-NBA.
    הקצב הרצחני בכלל לא מתמרץ שחקנים להשקיע בהגנה יותר מדי והקלות הבלתי נסבלת בה נקלעים סלים מתחילים להטריד אותי. כמה לייאפים ושלשות חופשיות אפשר לראות…
    .
    שנה שעברה בשנה בה ראינו שיא של 16 שחקנים שזרקו לפחות 5 שלשות למשחק במעל 40%, חשבתי שמשהו מוגזם. השנה עד כה ישנם 31 (!!) שחקנים הקולעים מעל 40% משלוש ב-5 נסיונות כאשר 7 מהם קולעים ב-45% משלוש.
    לשם השוואה בעונת 15/16, עונת ה-MVP של קרי, היו 6 שחקנים שקלעו 40% משלוש ב-5 נסיונות כאשר רק קייל קורבר מצליח להגיע ל-45%.

    עוד נתון הוא כמות השלשות הנזרקות ללא כל שמירה כאשר השומר עומד בזמן שחרור הזריקה במרחק של לפחות 2 מטר.
    חציית ה-20% שכיחות של זריקות אלה נחשבה פעם לחתיכת הישג. בעונת 15/16 רק קבוצה אחת זרקה יותר מ-20% מהשלושות שלה ללא שומר. זו הייתה אטלנטה של הורפורד, טיג וקרובר שזרקה 24% משלוש חופשי. אחריה היו הקאבס של לברון, ההורנטס וגולדן סטייט הגדולה עם 18% זריקות חופשיות לחלוטין ל-3. השנה עד כה 13 קבוצות חצו את סף ה-20% כאשר OKC מובילה עם 27%.
    .
    עוד נתון מעניין הוא כמות ואחוז הקליעות בתוך האזור המקווקוו (קליעות ממש בסל כמו לייאפים דאנקים וכו'). שם אנו לא רואים תדירות גבוהה יותר באופן משכנע. ב-15/16 הבאקס קלעו 19.8 זריקות באזור הטבעת והניקס סגרה את הטבלה עם 13.1. למעט הפייסרס והרוקס שאר הליגה מגיעה לאותם כמות זריקות בטבעת. ההבדל הוא באחוזים. מילווקי קולעת 69% מאזור זה (יאניס?) כאשר מינסוטה סוגרת את הטבלה עם 57%.. זו עלייה של לפחות כמה אחוזים לעומת שנה שעברה כמעט לכל הקבוצות.
    .
    אולי זה היעדר הקהל, אולי כמות הצעירים בליגה שכידוע לוקח כמה שנים עד שילמדו לשמור. אולי זה הכסף שזורם בעיקר לשחקני התקפה, אולי הקצב הגדל של ההתקפות כאשר רק קבוצות מנוסות יודעות להשיג סלים בהתקפות עומדות. אבל הליגה הזאת חייבת איזון הגנתי דחוף…

    1. וואי ג'ון איזה בריק זרקת כאן. מכיוון שאין לי שוב פעם כח לצאת בנאום חוצב להבות רק נתונים:
      שלשות באופן כללי הן בדרך כלל זריקות פנויות (אחרת לרוב לא לוקחים אותן). עלייה בשלשות הנזרקות משמעותה גם עלייה בשלשות פנויות. רק מה החלק היחסי של השלשות הפנויות דווקא קטן. אם ב-2015/16 51.6% מהשלשות היו כאלה העונה זה 46.1%.
      לגבי הרסטריקד – אחוז הדיוק השנה 62.9% בעונה שעברה 63.6%.

    2. מה אתה מצפה מליגה שפטל גורג מבקש זריקות עונשין כי יצר מגע 😂😂😂😂😂

      אי אפשר לשמור זה פשוט מאד, רואים במשחקים את הפחד של המגינים כל שפשוף כל מגע זה עבירה שריקות הזייה נשרקות היום הארדן איבד כדור פעמיים ושרקו עבירה לטובתו
      פול גורג עמד בדרך יציב דוראנט נכנס בו ולדעתי גם לא היה תוקף וקיבל אנד וואן.
      אסור שיהיה אפילו שפשוף בין החולצות לא רק מגע.
      יש גם שריקות הזויות שמגן סוגר בייס ליין למתקיף המתקיף נכנס בו וזורק ראש וזה אוטומטית עבירה של מגן על שהעז לעמוד בדרך.
      זה פשוט מגעיל אז כבר נותנים קליר פאת מלווים את השחקנים לפלוטר ולחדירה.
      לשלשות אין קשר מה לעשות שחקנים משתפרים צולפים ומהירים ואם אתה נצמד עוברים אותך ואז זה לייאפ קליר פאת ואם באים לעזור אתה מוציא החוצה.
      זה אפילו בשכונה ככה אצלנו.
      השחקנים היום פשוט טובים זה לא נגרי שנות ה90 וה80.
      כל פח יכול לתפוס יום.
      ככה שמשחק מהיר וריווח מה3 גורמים לך ליותר קליר פאת.
      לי יש בעיה עם השיפוט לפעמים בא לי להקיא באמת.

      1. אכן בא להקיא. מוציא לי את החשק שנים כבר והולך ומחמיר משנה לשנה.
        פעם ממש אהבתי את הליגה, היום זה יותר בשביל הצחוקים, זה לא באמת ספורט ואי אפשר לקחת את החרא הזה ברצינות, וחבל.

    3. מציע פתרון אפשרי:
      1. לאסור על מאמנים ללמד תרגילים שמפנים שחקנים לזריקות. לשלוח מפקח שייוודא שמאמנים לא מסתובבים עם עם מחברת מהלכים או משהו שטני שכזה.
      2. לאסור על שחקנים ללמוד לקלוע מהשלוש. הטכניקה המשופרת הזו גורמת לשמירה להפוך ליותר קשה פתאום אי אפשר סתם להרביץ לשחקנים שמתקרבים לאיזור הצבע אם הם לא מתקרבים לאיזור הצבע. זה בלתי נסבל.
      בטוח שההגנה תשתפר והנקודות למשחק יירדו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט