קובי. ההר בשום אופן לא לא הוליד עכבר / מנחם לס

 

אסוף-סוף הערב הזה עבר. אחרי כל ה-HYPE וההופלה היה לנו משחק כדורסל. והמשחק ניגמר, ועתה הגיע הזמן לעשות חושבים.

הם אני חושב שאחרי משחק אחד ניתן להסיק מסקנות בקשר לקובי? כמובן שלא.

אבל ישנם דברים שכן אפשר להסיק כבר מהמשחק הראשון.

חזיתי במשחק (בכולו! הסיפורים על 'בוני וקלייד' היו…סיפורים. מחר אחזה בו בכיף על כוס קפה, וללא הפרעות). ואפילו חזיתי בו בריכוז, תוך שאני שולח כמה חיצים בשפוטים כיוסי כהן ושעייה סתם להוריד את המתח.

אז מה דעתי על קובי?

דעתי היא שאם הוא ייזהר ויחזור בזהירות והדרגה, הוא יחזור להיות שחקן טוב ותורם לצעירי הלייקרס, אבל לא הרבה יותר מזה.

מה שהיה ברור במשחק היא העובדה שהוא איבד את ה-EXPLOSIVENESS שהיתה לו. EXPLOSIVENESS היא היכולת להשקיע כוח במהירות. שמעתי בארץ את המושג "כוח מתפרץ". במכניקה זה 'הספק' – POWER. בנוסחה זה עבודה חלקי זמן, מאו כוח כפול מהירות. 'הספק' היא היכולת לבצע עבודה מהר. מאחר ועבודה היא כוח כפול מרחק, והמהירות בה מבצעים עבודה היא 'זמן', ומאחר ודרך (או מרחק) חלקי זמן זה מהירות, יוצא שפאור – הספק – זו מהירות כפול כוח, או המהירות בה אדם מסוגל לספק כוח. בניתור – זה המהירות בה שריר הגסטרוקנימיאוס (בעיקר) מסוגל להשקיע כוח נגד הפארקט. זהו ה-CALF MUSCLE, השריר שאת הגיד שלו קרע קובי. זהו הגיד החשוב ביותר – הייתי אומר היחידי – המכופף את כף הרגל נגד הפארקט, והכוח הנגדי מרים את הגוף לניתור.

יכולת העבר הזאת לעולם לא תחזור, וכמובן שגם שנה נוספת בגילו לא עוזרת.

הלוואי (ואני מקווה להצלחתו באמת ובתמים!) ומאמניו והטריינרים שלו יסבירו לו שה-EXPLOSIVENESS היא יכולת שקטנה מאד, ולא תחזור.

עליו לחזור להיות שחקן אחר: להיות תורם, מנהל, ומארגן. הידע הכדורסלני שלו הוא מעל ומעבר, ואם הוא יצליח לבלוע את תיאבונו לפרוץ ולפוצץ ולהתרכז יותר על DISTRIBUTION של הכדור,  אולי הוא יוכל לתרום הרבה ללייקרס. אם הוא ינסה בכל כוחו לקלוטע 30 נק' בכניסות וחדירות בנסיון להביא את הלייקרס רחוק עוד העונה, הוא עומד בפני כשלון חרוץ.

אם עתיד הלייקרס באמת חשוב לו – ולא הוכחה לעולם שהוא שחקן מיוחד במינו שיכול להתגבר על 'הטבע' – הוא יראה את תפקידו העונה כמרכז הצעירים, מנהל אותם למשחק כדורסל יעיל וקבוצתי, ומכין את הבסיס לקבלת שחקנים בעתיד שעם הצעירים הטובים הקיימים יוכלו להוות בסיס ללייקרס חדשה בדרך לעתיד חדש.

אבל אם הוא יתחיל להשתולל, ולחכות לאיזה כוכב כמו קווין לאב בשנה הבאה שיחד איתו יקחו אליפות בעונה הבאה, הוא עומד בפני כשלון בטוח. אולי קווין לאב (או אחד כמוהו) – בתוספת שניים טובים אבל ברמה נמוכה יותר כמובן – ועם שלושה-ארבעה מהטובים ביותר הקיימים בלייקרס היום – יוכלו לקוות לאליפות. אבל הם כבר לא יצטרכו לו, ולא יוכלו להיעזר בו כי הוא לא מסוגל יותר. הוא רק יפריע. קובי יהיה כבר גלגל חמישי. הוא יהפוך למין סטיב נאש.

קובי הוא שחקן מיוחד במינו שלא היו רבים כמוהו. ה-COMPASSION שלו יוכל לעזור, אבל לצערי כבר לא יכולתו כאלפא דוג.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
22 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
צביקה
צביקה
09/12/2013 7:48:13

גם לי נראה שחוכמת משחק, ראיית מגרש, מיקום טוב לריבאונד יכולת מסירה וקליעה שביום טוב היא סופר קטלנית, והוא גם מגן מצויין כידוע. אלו הכלים שלו היום, ואלו כלים טובים מאוד והוא יכול לעשות איתם עוד שנתיים מעולות.

מנחם לס
מנחם לס
09/12/2013 8:04:13

כמובן.

הבעייה היא שאיתו, הנרי, יאנג, והאחרים, לא יעיזו לעשות דברים שהם עושים ללא בעייה בלעדיו. לכן אני מאמין שללייקרס היה טוב יותר אילו עבר לקבוצה אחרת, או עבר להנהלה.

במילים אחרות, הלייקרס היו מנצחים הערב אם קובי לא היה משחק.

k_700
k_700
09/12/2013 9:00:09
הגב ל  מנחם לס

הנרי ויאנג איתו יעשו בדיוק מה שהם עושים בלעדיו, פעם בכמה משחקים יקלעו 17 או 19 ואז שלושה משחקים לא יפגעו.

בכלל יאנג הוא מסוכן מאוד, את הזריקות שלו הוא אוהב לקחת תמיד על שומר, משחק אחד זה יכול להכנס ו-4 לא.
סוג של ג'יי אר סמית' שצריך לפקוח עליו עיניים.

בקיצור תפסיק לעוות את המצב. זו קבוצה גרועה עם רוסטר של שחקני רוטציה סבירים ולא יציבים.

זה לא שקובי מגיע ומפרק ספינה ששייטה לאנשהו.

מיקי
מיקי
09/12/2013 12:19:43
הגב ל  מנחם לס

הנרי שיחק 14 דקות, קלע 17 והוחלף ע״י קובי ברבע הרביעי. למה?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
09/12/2013 14:44:47
הגב ל  מיקי

דאנטוני בערך אמר את זה – כדי להפסיד.
הוא זרק את המשחק כדי להוריד מקובי חלודה.
מהלך די אידיוטי לדעתי, מכל הבחינות.

דור בלוך
דור בלוך
09/12/2013 8:41:26

תיאוריית יואינג במיטבה, אבל רק לגבי הערב הזה.

הסיפור של קובי הולך להיות מהמרתקים של העונה הזאת, ויהיה מעניין לראות האם הוא יעשה את הסטרנספורמציה או לא. הימור שלי: לא, כי מה שמעניין אותו זה בעדיפות ראשונה לקחת אליפות – לא אפשרי, ובעדיפות שניה להיות מלך הסלים של ה-NBA בכל הזמנים

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
09/12/2013 8:55:40

אני סומך על קובי שיעשה את ההתאמות למשחקו.
הוא איש חכם ונבון, ויותר מזה שהוא רוצה לקלוע הכי הרבה הוא רוצה לנצח.
והוא יבין איך לשחק כדי לקבל את הסיכוי הטוב ביותר לנצח.

ד"ר רזי הופמן
ד"ר רזי הופמן
09/12/2013 9:18:35

הלו פרופסור, תרגע. חכה 10 משחקים לפני שאתה חורץ גורל!
תן לו לקחת את הזמן ובעוד 10 משחקים נדבר:)

מנחם לס
מנחם לס
09/12/2013 16:18:59

חשבתי שאתה אוהד סלטיקס. אז מה? כל הסיפור 'הירוק' היה סתם בלוף?

דר' רזי הופמן
דר' רזי הופמן
09/12/2013 17:28:38
הגב ל  מנחם לס

תמיד אהיה אוהד סלטיקס
גם בקבר:)
זה לא סותר את העובדה שאני מאמין שקובי עוד מסוגל לחזור בגדול ואולי אפילו לחשחזר חלק מהכח המתפרץ שלו. נחיה ונראה

ארז
ארז
09/12/2013 10:05:15

קובי חזר חלוד וזה בסדר גמור ובוודאי צפוי ולכן איני מוטרד מכך (כאוהד הלייקרס כמובן).
הבעיה היא אחרת, שלמרות שקובי חלוד וממש לא במיטבו, הקבוצה עדין בונה עליו מהלכים רבים ומשחקת עליו כאשר ישנם שחקנים טובים על הפרקט שבוודאי יותר חמים בתקופה הזו.
קובי הלך בכוח גם כשלא הלך לא וזה ממש לא היה במקום.
לטעמי הוא צריך לחזור כמו שמג'יק חזר אחרי הפרישה, כאשר מצא את עצמו עולה בהתחלה מהספסל כמחליף לאלדן קמפבל (אם אני זוכר נכון).
מקווה שלד'אנטוני יש מספיק ביצים בשביל זה ושלקובי יש מספיק הבנה שכרגע הוא עדין לא הגו טו גאי של הקבוצה. ומוטב אם יעלה כמה משחקים כשחקן משלים.
זו לא בושה.

k_700
k_700
09/12/2013 10:15:27

מג'יק חזר אחרי 4 שנים ועם איידס, קוקטלים ובלאגן בגוף.

קובי חזר אחרי 200 ומשהו ימים מקרע באכילס.

אולי היה מקום לחזור קצת יותר מאוחר(אפילו מקדים את החזרה של דומיניק וויליקינס בחזר מאותה פציעה ב-40 ומשהו ימים) אבל קובי באמת התאמן חזק ורציני לקראת החזרה. עבד מאוד מאוד קשה עם טריינרים בשביל הרגע הזה.

אין שום צורך לעלות אותו מהספסל, הוא עדיין השחקן הטוב ביותר בקבוצה הזאת. והוא גם לא שיחק יותר מדי, הוא שיחק בדיוק כמה שהגוף שלו היה יכול לשחק למשחק ראשון ובלי לסכן את הבריאות שלו.

הופעה מעודדת מאוד מבחינתי, קודם כל רואים שהוא נזהר אבל כשרצה הגיע לסל, משך עבירות וכל הזמן חיפש את החבר'ה.

צריך להשלים עם העונה הזאת שהיא בעיקר בשביל הכייף, כל פן תחרותי הוא ערך מוסף. לא הסתנוורתי כשהיינו קצת מעל 50 אחוז ואני לא אסתנוור ואתרגש גם אם נהיה 35 אחוז.
זאת לא קבוצה לפלייאוף במערב אבל זו קבוצה שתלחם כל ערב וזה כבר משהו מעודד מאוד.

מנחם לס
מנחם לס
09/12/2013 16:21:26
הגב ל  k_700

ככה מדבר אוהד כדורסל אמיתי! לעזאזל הנצחונות; העיקר הכדורסל!
(אל תתפלאו. K-700 בא מההתיישבות העובדת, והוא גדל על אימרות סרק כאלה מפושקין)

ארז
ארז
09/12/2013 10:26:12

ההשוואה למג'יק היתה יותר לצורך ההפנמה שדברים השתנו וכרגע קובי הוא לא הכי טוב בקבוצה, ובטח לא מי שאמור לסחוב את הקבוצה על כתפיו.
כקפטן וכמנהיג כן, אבל לא כגו טו גאי שנמצא על הפרקט בכוח.
הוא זרק לבנים על הסל, כי הוא זרק בכוח וכי הלכו עליו גם שלא היה צריך לשחק עליו.
לא אומר שזה לנצח, רק כמה משחקים.
העניין הוא יותר של שימת האגו בצד וכמובן, כמו שכתבתי, אם יש לד'אנטוני ביצים.
בהחלט יהיה קשה להשתחל לפלייאוף, אבל לא בלתי אפשרי.
מקווה שהפצועים יחזרו במהרה, קשה לי בעיקר בלי פארמר.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
09/12/2013 10:30:45
הגב ל  ארז

אני חושב שאתה צודק. צריך מאמן יותר דומיננטי (ושפוי) כדי להחזיר אותו בהדרגה למסגרת הקיימת. ולא לדחוף אותו כחלק שלא מתאים לפאזל, ואז לשנות את הפאזל.

מנחם לס
מנחם לס
09/12/2013 16:21:58
הגב ל  ארז

לאן נעלמת לנו לכל כך הרבה זמן?

asi
asi
09/12/2013 10:32:26

הוא איבד את כושר הקליעה וזה בטוח יחזור אבל היכולת שלו באחד על אחד נפגעה משמעותית כתוצאה מהפציעה וזה לא משהו שישתנה דרמטית. חוץ מזה, תקן אותי מנחם אם אני טועה נראה כאילו הוא העלה כמה ק"ג לא? היה לי דה ז'ה וו מטורף למייקל של הוויזארדס. בסוף יאשימו אותו שגם לקראת ביום הקריירה שלו הוא שוב מנסה להיות כמו מייקל(הזקן).

Mbk
Mbk
09/12/2013 15:04:24
הגב ל  asi

אני בספק עם הוא עלה במשקל
מה שכן הוא היה חלוד וחסר ביטחון
היו לפחות 2 מהלכים שקובי שלפני הפציעה היה מסיים בדאנק
משחקים של 30% ומטה מהשדה היו לו גם לפני הפציעה
טעות קריטית של דאנטוני שהכניס את קובי 8 דקות לסוף בעיצמו של מומנטום של הלייקרס והשאיר אותו גם שהמשחק היה גמור.
לפחות הקהל נהנה.
אגב , קובי היה 16- בדקותיו על המגרש
הטור של מנחם מדוייק , אם קובי יהיה שחקן של 15 6 6 ומעלה זה יהיה הישג. זהו שילוב לש חזרה מפציעה קשה (מאוד) + 18 עונות + גיל 35 וחצי .
לא נראה לי שקובי יתרגל למעמדו כרול פלייר בשום פנים ואופן , הלוואי ואתבדה אך אני בספק

מנחם לס
מנחם לס
09/12/2013 16:23:04
הגב ל  asi

אוי. רק שזה לא יקרה!

מנחם לס
מנחם לס
09/12/2013 16:23:20
הגב ל  asi

אאוי. רק שזה לא יקרה!

יוסי כהן
יוסי כהן
10/12/2013 0:39:38

מנחם אני מסכים איתך לגבי הניהול של המשחק והידע העצום שיש לו ואני גם סומך עליו לחלוטין בעינין הזה וראינו אמש שהוא לא כפה את עצמו על המשחק כלל הפוך הוא חיפש את החברים שלו מיד לדעתי אבל לכבי הכו מתפרץ שדיברת שאבד לו ויכולת ניתור אני חושב שכדוקטור אתה אמור לתת לו זמן כדי לקבוע זאת ולא לקבוע אחרי 8 איבודים או 2חסימות שעשו עליו וויט פליזזז

שעייה
שעייה
10/12/2013 2:57:53

הלו זה קובי. אני זוכר את דירק חוזר שנה שעברה אחרי 30 משחקים בחוץ. הוא נראה קטסטרופה והפיל את כל דאלאס איתו. לצערו כשהוא התחיל להתחזק, דאלאס פספסה את הפלייאוף. העונה הוא חזר להיותבלתי עציר.
תן לקובי קצת זמן והוא יגרום לך להתנצל בפומבי.