דז'ונטה מארי – מגן / עידו ישראל (14)

27.9 שניות על השעון, הספרס מובילים בשתי נקודות, כדור של הסלטיקס. קמבה ווקר מקבל את הכדור, חסימה מטייטום שמעבירה את דז'ונטה מארי לשמור על קמבה (כדי שלא ישמור על טייטום), אבל עוד לפני שקמבה ממשיך את התרגיל ומעביר את הכדור לטייטום, 19.9 שניות לסיום, דז'ונטה מארי מעניש, הגארד המוכשר חוטף לקמבה, מטביע בצד השני וחותם את המשחק.

בראד סטיבנס לא לבד. בדומה למאמן הסלטיקס שניסה להרחיק את מארי מהכוכב שלו, דיונטה מסומן אצל שאר מאמני הליגה כשומר צעיר מוכשר ביותר, שאף מאמן לא רוצה על הכוכב שלו בפוזשנים המכריעים של משחק, אבל השאלה המתבקשת לגבי שחקן שנבחר רק במקום ה-29 בדראפט, מאיפה זה בא?

בעונת הרוקי (2016/17) הוא היה סביר ולא יותר עם 8 דקות למשחק, וזה עוד רק ב-38 משחקים. לא היה נראה שיש לו הרבה מה להציע, כשבדומה לרוקיז אחרים הוא לא מקבל דקות מפופוביץ'. אז הגיעה נקודת המפנה הראשונה. הרוקי מוושינגטון הגיע לעונת הסופמור כשחקן אחר. בשנה השניה שלו דז'ונטה כבר שיחק 81 משחקים, יותר מעשרים דקות בכל משחק, והביא הגנה אדירה כשחטף 1.2 כדורים במשחק והיה עם רייטינג הגנתי נפלא של 98.7 דקות כשחקן פותח, ההגנה המעולה שלו בעונה הזאת סיפקה לו מקום בחמישיית ההגנה השניה של העונה.

אחרי עונת 2018/19, בה ישב בצד בעקבות קריעת ה-ACL, דז'ונטה חזר לעונת 2019/20 לעונה טובה הגנתית מבחינת המספרים היבשים עם 1.7 חטיפות למשחק, אך בעונה רעה הגנתית של הקבוצה הוא לא חזר לחמישיית ההגנה של העונה, והקבוצה פספסה את הפלייאוף לראשונה מזה 18 שנה.

מה שמוביל אותנו חזרה לעונה הזאת. דז'ונטה מארי, לצד הרבה קרדיט למחלקת פיתוח השחקנים של הספרס הפך להיות שחקן מאוד משמעותי. השחקן, אליו התייחסתי עד עכשיו בעיקר מבחינה הגנתית, מפציץ כרגיל בהגנה עם 1.3 חטיפות, ומספק 7.3 ריבאונדים חשובים לספרס, אבל גם תורם לקבוצה מאוד מבחינה התקפית. הוא קולע 14.4 נקודות למשחק (3.5 יותר בשנה שעברה), כולל 3.2 זריקות מהשלוש לעומת 1.9. לצד זה יש 5.3 אסיסטים (לעומת 2.1 בעונה הקודמת), שיפור חשוב שמעיד על התפתחות כמנהל משחק. במקביל, באופן מפתיע, מספר האיבודים שלו ירד.

התרומה הזאת מאוד חשובה לספרס ומארי הפך לאחד השחקנים החשובים של הקבוצה לצד דמאר דרוזן ולמרקוס אולדריג'. כרגע הדורבנים במאזן טוב של 8-10 בפתיחת העונה, אחרי לו"ז לא קל בכלל, כשהם נמצאים בתמונת הפלייאוף (כרגע במקום השישי) עם תצוגות מעולות מדי פעם. אם כי חשוב לציין שהקבוצה עוד לא מצאה יציבות אמיתית העונה, ורצף הניצחונות הכי ארוך שלה היה רק של שלושה ניצחונות – שניים נגד הקבוצות של לוס אנג'לס, ניצחון והפסד מיד לאחר מכן למינסוטה החלשה.

וויט ומארי נגד ג'רו הולידיי בבועה באורלנדו

אחרי כל הטוב הזה מגיע הקאץ'. בימים הקרובים דריק וייט יחזור לשורות הספרס לאחר פציעה. בשנה שעברה, אחרי שמארי חזר מהפציעה, הוא חזר לקבוצה של דריק וויט. קשה לפספס את זה ששני הגארדים המוכשרים קצת דורכים אחד על השני מבחינת המשבצת, וראינו שלשניהם קשה יותר לתרום כשהשני נמצא, מה שהוביל להפרדת דקות של פופוביץ' ביניהם.

ככל הנראה לא היינו רואים את השיפור הדרמטי מדז'ונטה אם דריק היה משחק העונה. מכיוון שהם הרבה זמן לא שיחקו ביחד. אנחנו יכולים לסמוך על פופוביץ' שמסוגל לטפל בסוגיית התרומה הזאת ולהוציא את המיטב משניהם, אני לא אצא בהצהרות כבר עכשיו, אבל יש ראיות לכך שחזרתו של וויט עלולה לפגוע לו בהתקדמות בתור גארד, בעיקר בפן ההתקפי.

על כך רק הזמן יענה. אנחנו חוזים בהתקדמות נהדרת משחקן שכיף לראות משחק. אני מקווה שרק ימשיך ככה.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה.
    הנתונים שהבאת בהחלט מחמיאים.
    אך אני לא שותף לאופטימיות.
    אני לא רואה איזה שיפור דרמטי, אלא רק קצת יותר יציבות וקצת יותר קליעה.
    מי שבאמת עשה את הקפיצה בקליעה זה דרוזן.
    מורי בעיניי, כבר כמה עונות, הוא נכס לטרייד.
    במקומו הייתי מביא או גבוה שיכול לשים נקודות, עדיף מבחוץ (תייס, טרנר, ווצ'ביץ'…), או קלע בעמדה 2/3, או רכז סקורר (דינווידי), או רכז עושה משחק פר-אקסלנס (רוביו, קמפצ'ו..).
    מורי מגן מצוין, אבל כרכז הוא פשוט לא, וזה מהווה לנו תקרה ברורה.
    תסמונת ידועה בספרס כבר מספר עונות – ההרכב הפותח עם מורי ואולדריג' הרבה יותר גרוע מההרכב השני, וכל משחק חופרים לנו בור שאח"כ המחליפים צריכים לצאת ממנו.
    מסקנותיי כבר שנתיים שלוש הן:
    1. מורי ואולדריג' הם התקרה -> טריידים.
    2. דרוזן טוב (ועוד שיפר את הקליעה העונה), השינוי שצריך לקרות לגביו צריך להיות אצל פופ – לא לשים עליו את כל הלחץ בסופי משחקים עם בידודים.
    כוכבי העתיד שלנו: קלדון, ווייט (עושה משחק הרבה יותר טוב ממורי והופך את הקבוצה לטובה יותר), לוני.
    לצד מילס הבלתי נגמר והאדיר.

    1. אשך יש לי בלוקבסטר טרייד בין 5 קבוצות שאפשר רק מ1.3.21
      טרייד בשבילך נתת לי רעיון אבל תצטרך לבלוע גלולה מרה 🙂
      אני חושב שזה טרייד פנטסטי לכל הצדדים והתחלה חדשה
      מה אומרים על הטרייד הזה

      1. ספרס מקבלים: דינווידי, ווצביץ' כמו שהאשך ביקש ו…הגלולה….ראס נוחת בספרס כדי לשחרר את ווש ואחלה רכז מחליף 🙂
      הספרס בעונה הבאה עם חמישייה של דינווידי (פופ ישכנע יחד עם האשך אל תדאגו), ווקר, קלדון, דרוזן, ווצביץ' קונטנדרית, כוח אש מכל הכיוונים.
      מהספסל עולה ראס כדי לנגב :). נראה אם האשך שחקן או לא

      2. נטס מקבלים: אהרון גורדון, מייסון פלאמלי- מקבלים את ההגנה והעמדות החסרות והופכת למועמדת מס 1 לתואר. אהרון גורדון שומר על שבנטס יתרכז עוד יותר בהגנה ויעלה עוד יותר רמה, פלאמלי מגן קשוח שנותן גוף.

      3. דטרויט מקבלים: ג'ו האריס, קול אנתוני, יקוב פולטל, טיילר גונסון-עונה הבאה עם חמישייה של אנתוני, האריס, גראנט, דומבייה, פולטל

      4. מגיק מקבלים: בראדלי ביל, פטי מילס, דילון רייט- מקבלים אולסטאר סקורר. חמישייה עונה הבאה מילס, ביל, פורנייה, אייזיק, במבה

      5. ווש מקבלים: דרק וויט, דגונטה מורי, דרק רוז, למרקוס אולדריג כחוזה נגמר שמוריד הרבה כסף, בחירת סיב 1 של 2025 מהספרס, בחירת סיב 2 של 2021 מדטרויט.

      https://tradenba.com/trades/eKwZQNCzl

      1. בשורה התחתונה, אנחנו נותנים את וייט, מורי, מילס, פולטל, אולדריג', ובחירת סיבוב ראשון, כלומר חצי קבוצה, ומקבלים את ווצ'ביץ (סבבה), ספנסר (סימן שאלה עם הפציעה, ועוד סימן שאלה אם ישאר כשיחלים), ואת הדובדבן שבקצפת, החוזה הבלתי סחיר בעליל, השחקן שאינו יודע לקלוע מבחוץ, אינו מגן, ולא יודע לעשות כלום בלי הכדור, הגירסה הנחותה של דרוזן, האיש שכל הוויתו מנוגדת לספרס – ראסל ווסטברוק??? כלומר אני נותן לך שלושה צעירים, שני חוזים נגמרים ובחירה, ובית חם לחוזה זוועתי ומקבל בתמורה ווצ'ביץ אחד וספנסר על העץ?
        איך אפשר לסרב להצעה כזו???? לך זה עולה יותר!
        שמעון, תעשה טובה, תזכיר לי לא לקנות ממך אף פעם מכונית משומשת…. 😉

        1. חחח אולדריג זה גופת חוזה נגמר. פולטל זה נס ציונה. דגונטה זה פח שאתם מתים להיפטר ממנו.
          אז על מי אתה עובד?
          אתה מוותר על וויט ומילס דטוב אבל בן 32 תמורת דינווידי שאין איתו שום סימן שאלה ואחלה סנטר.
          וראס יסתדר מול מחליפים.
          אני במקום ספרס לוקח קל

      2. מסרב על הסף
        אני מקבל שניים שאני רוצה, אבל גם לקחת לי על הדרך שניים מהתותחים שלי שאני לא מוכן לוותר עליהם, אז מה עשיתי פה?
        וזה עוד לפני גלולת הציאניד שאתה מבקש ממני לבלוע…

    2. בתור קבוצה שלא מכוונת להצלחה קבוצתית בשנה שנתיים הקרובות (גם אם פופ לא יכיר בזה), אני לא רואה סיבה בשבילם לוותר על כישרון צעיר כזה, בטח ובטח לא בשביל שחקנים שאמורים לתרום בעתיד הקרוב.
      לגבי וייט, הוא אכן פליימייקר יותר טוב כרגע (תן לדז'ונטה זמן) אבל הוא כבר בן 26 והתקרה שלו הרבה יותר נמוכה מזו של דז'ונטה.
      מקווה שהוא יפתיע אותך וימשיך להתעלות על עצמו!

  2. חייב לשפר את הקליעה ואת היכולת ליצור מצבים מכדרור ועליה לג'אמפ – כאחד שגדל על ג'מאל קרופורד הייתי מצפה שיהיה לו את המהלכים האלו.
    נראה שהוא יותר עסוק בהגנה וניהול המשחק והוא עושה את זה לא רע בכלל. לצד SG דומיננטי (ביל למשל או דרוזן אפקטיבי) הוא נכס.

    1. אני מתקשה להבין את ההשוואה כי הוא לא אמור להיות שחקן שדומה לג'אמל קראופורד. מסכים איתך לגבי החלק השני כי שחקן כמוהו ששומר נהדר ולא חושב על עצמו בהתקפה זה מאוד אטראקטיבי לשוטינג גארדס שבאים על תקן סקוררים גם אם אין להם הרבה הגנה.

      1. אין פה השוואה בין מורי לקרופורד. מורי גדל בוושינגטון (המדינה) שמוציא הרבה שחקנים וכולם מספרים איך קרופורד הפך (כאילו) להיות סנדק הכדורסל שלהם (טורניר Pro am).
        לכן, שחקן שגדל עליו ויצא בלי קליעה (לכאורה)

  3. תודה עידו, מצוין. הדקות שלו ליד וויט בבועה היו טובות, אבל אני מאמין שישארו דקות של החמישייה של הספרס כמו שהיא. בכל מקרה הוא ימשיך להיות מרכזי בהגנה ובהתקפה, שחקן מצויין. ס"א עוד יכולה לעשות פלייאוף השנה

  4. מצוין עידו! סוף סוף מישהו כותב על הדברים החשובים באמת – הספרס!!!
    .
    תשמע, אני קצת בינך לבין האשך – מצד אחד אני בהחלט מחבב אותו, הוא משתפר, וגם צריך לזכור שאיבד עונה שלמה, מצד שני – אני מסכים שהבסקטבול איי.קיו שלו הוא לא כמו של מאנו או טוני, וכשמוסיפים לזה קליעה שיש טובות ממנה, מקבלים חבילה שאוהדי ספרס מתקשים לעכל מצד שחקן פותח.
    .
    לדעתי כל ההספדים על וייט ומורי ביחד מוקדמים מדי, והם מוקדמים מדי כבר שנתיים, כי בערך כל זמן נתון אחד מהם פצוע ולמעט משחקים ספורים בבועה הם בקושי שיחקו יחד. לדעתי עם שיפור מסוים בקליעה אצל שניהם אפשר בהחלט לשחק איתם ביחד, ולא הייתי מוותר על אף אחד מהם עד שלא ממש ניסינו את זה, בכל מקרה, לשניהם יש עוד לא מעט שנים בחוזה, אז אין מה למהר עם החלטה כזו.
    .
    תמשיך לכתוב לנו חביבי! – "קווים לדמותו של קלדון ג'ונסון", "השמיים הם (לא) הגבול – כיצד חסם לוני ווקר את לברון וניצח את גמר המערב", וכמובן – "המרגל שחזר מהכפור – כיצד זכה לוקה סמניץ' ב-FMVP בגיל 30 אחרי שהוספד עשור קודם לכן".

    1. חחחח תודה מאנו
      האמת שלא הספדתי את הציוות שלהם ואפילו כתבתי שמוקדם מדי להכתיר את זה ככישלון אבל קשה לי לראות את זה מסתדר
      לגבי האייקיו כדורסל, הוא לא מאנו ולא פרקר, אבל הוא מתפתח, וגם אם זה לא יגיע לרמה שלהם זה עדיין יהיה רכז חכם ושומר נהדר
      מאמין ששווה לכם להיות אופטימיים

  5. אני תמיד מופתע להכיר אוהד בפרס נוסף, ומסתבר שיש בהופס קהילה של אוהדי בפרס, איזה כיף.
    אני מאוד אוהב דווקא את הניתוח של האשך. אולדריג' הוא באמת תקרה. הוא עול הגנתי, ולמרות שהדתפר מה3, הקליעה שלו כבר לא יציבה כשהייתי, הוא יכול להיות נכס מצויין לקונטנדרית, אולי איחוד עם קוואי, אולי דווקא בוסטון, בכל מקרה אצלנו הוא בעיקר מהווה תקרה. גם דז'ונטה הוא עלייה וקוץ בה, הוא חוטף מצוין, על זה אין עוררין, אבל הוא לא שחקן הגנה מבריק, הוא נוטה לאבד את השחקן שלו ובעיקר נוטה לעגל פינות… לעיתים זה משתלם בחטיפות אבל לרוב זה זריקה חופשית של היריב.
    השיפור הכי גדול של מארי העונה, מה שבכל זאת נותן תקווה, זה הצמצום בכמות האיבודים.
    עונה שעברה הוא הצטיין בקבלת החלטות גרועה, העונה הוא הרבה יותר בטוח עם הכדור וכתוצאה מי זה הוא טועה פחות. לגבי האיי קיו כדורסל… דז'ונטה הספיק לרשום פעמיים טריפל דאבל העונה, וחטיפות זה אולי הסטטיסטיקה שהכי מעידה על איי קיו כדורסל, אז לא נראה לי שחסר לו, הוא פשוט נוטה להיות פזיז. המגבלה של מארי שהופכת גם אותו לתקרה היא בעיקר יציבות הקליעה.
    .
    מעניין לראות את השינוי בגישה לדרוזן, אני וכר פוסטים של האשך שקוראים לזרוק אותו לכל הרוחות… ובכל זאת, המשחק היחיד העונה ללא דרוזן הסתיים בהפסד למינסוטה… Case close.
    .
    העתיד הוא וויט וקלדון נקודה. עם מארי יצליח להתאים את עצמו לוויט, יופי, יש לו מקום, אם לא… הוא תקוע איתנו כי הוא חתם על חוזה ל4 שנים.
    .
    אחלה כתבה עידו, מארי באמת מעורר מחלוקת שווה ולכן הוא כן שווה דיון. שחקן נוסף ששווה דיון הוא לוני ווקר, אני חושב שהוא הראשון שצריך לשלוח בטרייד, הערך שלו לטרייד יחסית גבוה ולדעתי הערך שלו לנו הוא מאוד נמוך, אבל זה כמו שאמרתי יחכה לכתבה הבאה שלך, על לוני ווקר.

    1. תודה רבה רז,
      קשה לי עם הגישה של אוהדי הספרס שהעתיד הוא ווייט שהוא כבר בן 26, ואני חושב שגישה כזאת מבטיחה תקרה נמוכה לקבוצה, גם אם הוא יותר כשרוני ממארי

      נ.ב. האמת שאני אוהד פורטלנד

      1. אתה לא מעריך מספיק את וויט… נכון שהוא בן 26 אבל זו עונה רביעית שלו בליגה, יש לו עוד הרבה לאן להתפתח. הוא מגן מדהים, אני לא מגזים שהוא טופ 10 בליגה, אולי אפילו טופ 5, הוא סקורר מגוון ובעיקר חודר מצוין, יש לו פוטנציאל קליעה הרבה יותר טוב ויציב ממארי והוא כבר הוכיח שהוא מגיע לרגעי ההכרעה.
        .
        כל זה טיעונים ריקים של אוהד ספרס משווע לתקווה, הדבר היחידי שבאמת משנה, זה שדירק וויט עושה את השחקנים לידו טובים יותר, הוא שחקן קבוצתי, חרוץ וצנוע, מאוד מתאים לאופי הספרסי ומזכיר את כוכבי העבר הגדולים של המועדון (מישהו אמר קוואי?). אם ישאר בריא, אני לא מחליף את וויט בעד אף שחקן אחר בליגה, למעט אחד (מישהו אמר קוואי)… טוב פה קצת נסחפתי… אני אקבל גם את ג'יילן בראון סטף קרי ודונצי'ץ… אולי קליי תומפסון עם הוא בריא, אבל הנקודה היא שאני חושב שזאת הרמה של דירק וויט

        1. אני מת על דריק וייט שלא יהיה ספק אבל קשה לי לראות את הספרס מהמרים עליו בתור פרנצ'ייז פלייר אף פעם, והתקרה שלהם איתו כשחקן שני לצד כל שחקן בליגה היא לא מספיק גבוהה

          לא שמארי במצב יותר טוב אבל הטענה שלי היא לא נגד וייט אני רק טוען שקשה לו לפרוח ליד וייט

        2. אתה מדבר על דרק וויאט? ההוא עם השיער המשונה? הוא מגן טופ 5 בליגה? בעצם הוא טוב יותר מאחד הבאים: גובר, סימונס יאניס, בראון, קוואי, ג'ורג', אמביד, סמארט, בברלי, דיוויס, בלדסאו, הולידיי, דיפו, ברוגדון, דני גרין, דריימונד גרין (וכן הלאה)

          1. בלי צל של ספק..
            1. דיוויס
            2. יאניס/ קוואי
            4. גובר
            5. דירק וויט/ קליי / פול ג'ורג'/ אמביד

            חביבי אתה לא מכיר את דירק וויט, כל מי שרשמת הם אחלה שחקני הגנה (הולידי ובלדאסו??)
            אבל אם אתה חושב שדני גרין בשלב הזה של הקריירה שייך לרשימה הזאת? או דיימונד גרין מודל 2021? ובברלי וסמארט אם כל הכבוד…
            .
            חביבי אתה לא מכיר את דירק וויט

  6. תודה עידו. דג'ונטה הוא באמת מגן מצויין, אבל לא רק. הוא היה 'מיסטר בסקטבול וושינגטון' כששיחק ב-POWERHOUSE – התיכון של Rainier Beach High School שנבחרת שחקני הכדורסל שיצאו ממנו יכולה לשחק בכבוד נגד כל נבחרת כל הימים של כל תיכון אחר באר"הב. הוא היה שחקן הגנה והתקפה מצויין בתיכון ובאונ' וושינגטון. הוא יכול להפוך בקלות לפוינט גארד של 20 נק' למשחק בקרוב מאד.
    המשך לכתוב, עידו. יש לך את זה.
    תודה
    מנחם

  7. תודה רבה עידו, נהדר, לא יכול כבר לחכות לעוד כתבות ממך.
    שחקן שאני מאוד אוהב, נראה שעושה את הקפיצה השנה והדרך שבה חזר מהפציעה בשנה שעברה רק מראה כמה הרפואה ודרך הטיפול בפציעות ספורט השתפרה וזה דבר שכיף לראות. וול ודוראנט חזרו מצוין מפציעת אכילס, לאבין, מארי ופורזינגיס חזרו מקריעת הרצועה הצולבת עם אותה אתלטיות שהייתה לפניה. מדהים לראות את השיפור ככל שעובר הזמן.
    מקווה שמארי יגיע רחוק מאוד, ומאוד מאמין בו, הספרס העונה בהובלה שלו ושל דרוזן ופאטי מילס (מי היה מאמין) ללא ספק מרשימים ומפתיעים מאוד ומקווה שיעשו פלייאוף, רק שלא יהיה על חשבון דאלאס ולוקה.

  8. שחקן All around מצוין. שיפר את הקליעה אבל עדיין מאבד הרבה כדורים ולא באמת משפר את השחקנים לידו.
    עונה שלישית שלו הוא חייב לעשות את הקפיצת מדרגה. עשו ממנו קוואי 2.0 אבל כרגע זה לא המצב

  9. בסד
    תודה רבה עידו.
    אוהבים לקבור את הפרס, אולי החלפת מאמן, מישהו אמר בקי האמון, תעורר את הקבוצה.
    לגבי אולדריג', לא נראה לי שהוא שווה יותר מדי בשוק של היום.

    1. תודה ירון,
      אני לא רואה אותם מוותרים על פופוביץ' לעולם. מאמין שפופ יפרוש בסוף העונה הזאת ובקי תמונה אבל בטוח שזה יגיע מהצד שלו, הקבוצה לא תחתוך אותו אף פעם מתוך כבוד והערכה. מאמן היסטורי

  10. תודה ירון,
    אני לא רואה אותם מוותרים על פופוביץ' לעולם. מאמין שפופ יפרוש בסוף העונה הזאת ובקי תמונה אבל בטוח שזה יגיע מהצד שלו, הקבוצה לא תחתוך אותו אף פעם מתוך כבוד והערכה. מאמן היסטורי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט