הסאנס יפגשו את הווריורס וההיט את הקליפרס בליל משחקים קצר של חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

5:00 – פיניקס סאנס (8-8) VS גולדן סטייט ווריורס (8-10)

המשחק המומלץ של הלילה הוא המפגש בין שתי קבוצות מוכשרות ומעניינות מאוד, כשהסאנס אמנם מגיעים לאחר שלושה הפסדים רצופים, אך אלו היו לקבוצות טובות (הת'אנדר פעם אחת והנאגטס פעמיים בהארכה). לעומתם, הווריורס ניצחו את השניים הקודמים ו-4 מ-6 המשחקים האחרונים שלהם, והקבוצה מתחילה להתחבר ולהראות את הפוטנציאל הגדול שלה, כך שיכול להיות משחק מרתק היום.

גולדן סטייט מגיעה כשהיא על הגל כשקרי מוביל אותה עם 28.4 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק, בעוד שמלבדו אנדרו וויגינס נותן את העונה הטובה בקריירה עד כה, במיוחד בשל השיפור ההגנתי והיעילות הטובה. דריימונד גרין מראה למה הוא כל כך חשוב להם, ומלבד 6.6 אסיסטים למשחק הוא מספק הגנה משובחת ויכולת להניע את ההתקפה ולא דרך נקודות אלא בזכות המסירות והחסימות (סקרינים) שהוא מסדר לשחקנים. קלי אוברה אמנם לא מרשים במיוחד התקפית והאחוזים שלו נמוכים, אבל ההאסל והיכולת ההגנתית שהוא מביא מסייעים לווריורס מאוד. היום הם יפגשו קבוצה טובה בדמות הסאנס ונראה כיצד המצ'אפ הזה יתגלגל עבורם מול קבוצת הגנה מוכשרת (נמצאים במקום השמיני ברייטינג ההגנתי עם 108.2).

הסאנס אמנם רק במאזן 8-8, אבל גם הם נראים מצוין כשהחתיכות מתחילות להתחבר – למרות שדווין בוקר נעדר במשחקים האחרונים (וגם היום בספק למשחק) פול הוכיח מה הוא יודע לעשות עם 32 במשחק מול הת'אנדר ו-21-13-9 במשחק השני מול הנאגטס. גם דיאנדרה אייטון מתחיל למצוא את המקום שלו בסגל הנוכחי ומוביל את הקבוצה בחסימות, ריבאונדים ואחוזי שדה. הוא אחד מהשחקנים שהכי נהנים מההימצאות של פול בפיניקס, וגם אם בוקר לא ישחק היום יש להם סיכוי לא רע בכלל מול גולדן סטייט.

למרות שהסאנס נראים טוב, אני מהמר היום על ניצחון של הווריורס במשחק הבולט של הלילה.

שאר המשחקים

2:30 – יוסטון רוקטס (9-7) VS פורטלנד טרייל בלייזרס (7-9)

המשחק המוקדם ביותר של ליל המשחקים הזה יגיע מטקסס, שם הרוקטס יארחו את הבלייזרס החסרים, שישחקו ללא שניים משלושת השחקנים הכי חשובים שלהם – סיג'יי מקולום ויוסוף נורקיץ', ובנוסף גם רוברט קובינגטון ייעדר היום. הקבוצות כרגע במאזנים הפוכים, אבל בעוד שהכיוון של פורטלנד ברור והם ינסו להתחרות על הביתיות בפלייאוף, יוסטון כרגע נמצאים במצב ביניים ומעניין לאן יוכלו לקחת את הסגל הנוכחי בהובלת וול וכריסטיאן ווד.

הרוקטס מגיעים למצ'אפ מול פורטלנד עם 3 נצחונות רצופים, אך על יריבות חלשות יחסית בדמות הפיסטונס, וושינגטון ודאלאס, אבל כרגע הקבוצה מתחילה מעט להתחבר והיום גם כריסיאן ווד יחזור לאחר שלא שיחק בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה. נקודה שיכולה להיות מעניינת ולבלוט היום היא כיצד השילוב של ווד ודמרכוס קאזינס יעבוד. בשני המשחקים האחרונים של יוסטון קאזינס הרשים עם 28 נקודות ו-17 ריבאונדים במשחק הראשון, ו-19 ו-11 במשחק השני. הוא נראה בכושר טוב והחזרה של ווד יכולה להוריד מאוד מהדקות שלו, או לחילופין לגרום ליותר דקות משותפות של השניים, סיטואציה שיכולה להיות מצוינת עבור הקבוצה – קאזינס אמנם כבר לא השחקן שהיה, אבל הוא כבר הוכיח שהוא מסוגל לשתף פעולה עם גבוה דומיננטי הרבה יותר מווד כששיחק לצד דיוויס בניו אורלינס, והשילוב שלו ושל ווד יכול לעבוד כיוון ששניהם קלעים טובים משלוש ולא יתקעו את הצבע, כך ששווה לשים עין על השילוב של השניים.

אצל פורטלנד, לילארד נשאר מדהים כמו בכל העונות האחרונות, אך כרגע מכת פציעות גורמת להיחלשות זמנית של הקבוצה, שיכולה להיות משמעותית לאור העונה המקוצרת – מקולום ייעדר לפחות חודש, נורקיץ' צפוי להישאר בחוץ לעוד הרבה זמן וקובינגטון מוגדר כ-day to day אבל גם הוא לא ישחק היום. דיים כבר הוכיח לא מעט פעמים בעבר שהוא מסוגל לנצח גם עם קבוצות פחות טובות, וכרגע יש לו קבוצה הגנתית רעה מאוד אבל מוכשרת התקפית כשפורטלנד ממוקמת במקום השני בליגה ברייטינג ההתקפי, לעומת יוסטון שנמצאת רק במקום ה-20. היכולת ההתקפית של הקבוצה עדיין גבוהה, למרות ההיעדרויות, ודיים יכול לתת תצוגה מרשימה מול גארדים לא מרשימים הגנתית של הרוקטס.

אני מהמר היום על ניצחון של הבלייזרס במשחק צמוד.

3:00 – מיאמי היט (11-6) VS לוס אנג'לס קליפרס (5-13)

המשחק השלישי לפריוויו זה הוא משחק מעניין מאוד בפני עצמו של קבוצות שפתחו את העונה בצורה שונה מאוד, והיום ייפגשו בסגלים חסרים כשאצל ההיט רוב השחקנים הבולטים (באטלר, הירו ודראגיץ', כשמלבדם גם הארקלס, לנארד וכריס סילבה) נמצאים בספק למשחק, ואצל הקליפרס שני הכוכבים, ג'ורג' וקוואי, לא ישחקו, בנוסף לפטריק בברלי שיחמיץ את המשחק גם הוא. בסגלים מלאים המצ'אפ הזה עשוי להיות המשחק המעניין ביותר הלילה, אבל נכון לעכשיו שתי הקבוצות ישחקו עם סגלים קצרים מאוד.

ההיט מגיעים אחרי פתיחת עונה לא טובה כשהפציעות והבידודים של השחקנים המובילים גרמו לנפילה למאזן שלילי, וכרגע הם נמצאים ברצף של 4 הפסדים רצופים. ההיעדרויות עלו להם בלא מעט הפסדים, וכנראה שגם היום לפחות חלק מהשחקנים לא ישחקו, מה שלא מסמן טובות עבורם. המצב שלהם במשחקים האחרונים בעייתי מאוד, ובשני המשחקים האחרונים הקבוצה קלעה 85 ו-82 נקודות מול הנטס והנאגטס (בהתאמה), שתי קבוצות הגנה לא טובות במיוחד. היום הם ינסו להעלות את כמות הנקודות לרמה שהיא לפחות סבירה, אבל למרות ההפסדים שווה לשים עין על קנדריק נאן שמקבל דקות לאחר שבבועה נדחק לסוף הרוטציה וכמובן גם על באם שנראה מצוין השנה.

הקליפרס ניצחו 7 משמונת משחקיהם האחרונים ונראים מצוין, אבל ההיעדרות של לנארד וג'ורג' היום תפגע בהם לא מעט, ואת זה ראינו אתמול כשהפסידו להוקס. כרגע נראה שהקבוצה מאל איי תלויה יותר מדי בצמד הכוכבים (שנראים נהדר העונה), וההיחלשות של לו וויליאמס היא חלק גדול מזה, כשהוא קולע 8.9 נקודות למשחק ב-38.3% מהשדה עד עכשיו העונה, בעוד שבעונה הקודמת קלע 18.2 ב-41.8%. ההיחלשות טבעית ונובעת מהגיל, אחרי הכל הוא כבר בן 34 וזו העונה ה-16 שלו בליגה, אבל הירידה הדרסטית בנוסף לעזיבה של חברו לספסל מונטרז הארל פגעו מאוד בקבוצה, והיום המחסור בסקורר עלול להיות מסוכן עבורם. למרות זאת, חשוב לזכור שהקליפרס עדיין קבוצה טובה ומכילה כמה שחקנים שיכולים לשים כמות נקודות נאה (לוק קנארד, רג'י ג'קסון, איבקה, מרכוס מוריס וגם זובאץ' שנראה מצוין לאחרונה).

מיאמי חסרה מאוד במומנטום לא טוב, אז אני מהמר היום על ניצחון של הקליפרס

3:00 – דטרויט פיסטונס (14-4) VS לוס אנג'לס לייקרס (5-14)

המשחק האחרון לפריוויו הזה יהיה מפגש של שני הפכים – קונטנדרית מול קבוצה בבנייה, הקבוצה השנייה במערב לעומת הקבוצה ה-14 במזרח. הלייקרס ממשיכים להיות דומיננטיים ומרשימים מאוד בפתיחת העונה, לעומת דטרויט שנראית לא טוב וכרגע הולכת לטנקינג בהובלת ג'רמי גראנט ודריק רוז.

הלייקרס מגיעים עייפים בלילה שני של בק טו בק, אבל כך גם הפיסטונס. לוס אנג'לס הפסידו את המשחק אתמול מול הסיקסרס כתוצאה מסל ניצחון של טוביאס האריס, למרות תצוגה מרשימה מאוד של לברון שסיים עם 34-6-6, אבל דיוויס נראה לא מספיק אסרטיבי העונה, כולל ירידה של 4.3 נקודות למשחק ביחס לעונה שעברה, אבל יכול להיות שזה לטובה. AD ידוע כשחקן שנוטה לפציעות קטנות במהלך העונה והקטנת כמות הדקות שהוא משחק יחד עם עומס קטן יותר עליו יכול להיות טוב עבור הקבוצה, במיוחד כשכרגע יש את שרודר כשחקן שלישי שלוקח עליו חלק מהעומס וגם גאסול והארל מספקים דקות טובות עבורם. שמירה של דיוויס בריא לפלייאוף תהיה חשובה וכרגע הלייקרס נראים מצוין גם ככה.

בפיסטונס ג'רמי גראנט נראה מדהים ונותן מספרים מרשימים כשחקן המוביל של הקבוצה, אבל זה לא מיתרגם לנצחונות. לא ציפו מדטרויט לנצח יותר מדי, וכרגע זה המצב בפועל. דריק רוז וגרנט מובילים אותם, אבל אין לקבוצה יותר מדי נשקים כרגע, כשבלייק גריפין נותן את העונה החלשה בקריירה עד כה וסאדיק ביי רק רוקי.

היום מאזן הכוחות לא שווה ושתי הקבוצות מגיעות עייפות לבק טו בק, ולדעתי הלייקרס יקטפו ניצחון קליל.

לפוסט הזה יש 77 תגובות

  1. פניקס תנצח את הווריירס (אני לרוב מהמר נגד הקבוצה שמשחקת באק טו באק), מקווה לטעות כי לראות את סטף קרי משפיט את כריס פול זה פשוט כיף.
    *
    יוסטון תיקח מול פורטלנד. קאזינס, וול ואולדיפו נראים מצוין ועכשיו גם וווד מצטרף. הבלייזרס לא נראים טוב בלי מקולום.
    *
    קליפרס.
    *
    לייקרס. באיזה 200 הפרש.

    1. +1000000
      לפני שנה מאד נהניתי מפיניקס בעיקר בזכות השינוי שהכניס שם ריקי רוביו, השנה אני נמנע בגלל ציפי…

  2. אם אתה חושב שהסאנס נראים מצוין אז יש לנו כאן בעיית סטנדרטים מסויימת כי טוב במיוחד הם לא נראו מתחילת העונה (גם כשניצחנו).

    1. חושב שנראים טוב מאוד ביחס לזה שהם בלי בוקר. אייטון נראה טוב והקבוצה מתחילה להתחבר, אולי מעט הגזמתי אבל כן חושב שהם הרבה יותר טובים ממה שהמאזן מראה כרגע ובנוסף, החיבור בין אייטון לפול מתחיל להראות שהוא עובד.

      1. הם היו שני משחקים בלי בוקר והם ממש לא נראו בהם טוב. ולגבי אייטון… אולי כדאי שתחשב מסלול מחדש. איפה בדיוק החיבור הזה עם פול עובד?

            1. אייטון המטרה העיקרית של פול לאסיסטים (קולע באחוז הכי גבוה ממסירות של פול ומקבל הכי הרבה אסיסטים ממנו בכל הקבוצה).
              מקבל את מה שאתה אומר על זה שפיניקס לא נראית מדהים ואולי מעט הגזמתי, אבל סך הכל חושב שהשילוב שלהם הוא כן טוב כרגע.

            2. ועם כל זה מספר הזריקות שלו העונה ירד דרסטית . פול מחזיק את הכדור הרבה יותר ממה שרוביו החזיק אותו רוביו מסר לו אותה כמות אסיסטים. זה לא חיבור טוב זו תלות לא בריאה. כל החיבור המעולה של בוקר עם אייטון נעלם.והוא לא מקבל ממנו כמעט כדורים ובכללי אייטון רואה הרבה פחות כדורים השנה דווקא כשהוא צריך לראות יותר עם רכז כמו פול. בקיצור זה ממש לא שילוב נכון לאיטון או לקבוצה כרגע.

            3. עידו, לא מסכים עם הנימה אבל כן עם השורה התחתונה.

  3. אחרי אתמול, אפילו ערב כזה נראה קצת כמו אנטי קליימקס. על הפריוויו שלך אי אפשר להגיד את זה, מאידך. תודה רבה

  4. תודה רותם.
    .
    חייבים לציין לשבח את וויגינס ובעקבות כך את סטיב קר. אם על הצד ההתקפי יש לי עוד ספיקות לגבי התיישרות הסטטיסטיקה, הגנתית הוא לגמרי השחקן שחשבו שהוא יכול להיות. שאפו סטיב קר

  5. לא ייאמן כמה השיפוט בעד לייקרס, הם עושים עבירות ואלה נרשמות לחובת דטרויט כמו העבירה של מוריס, חד וחלק שלו….

  6. הו, לברון יצא ולא חוזר תמא טקס לייקרס עם הפסד שני
    ללברון אין ניצחון בלי הגבבון (עם חולם).
    אבל לא לדאוג, את כז הזעם הוא יוציא על סטיבוט.

  7. מרחם על גיא רוזן ועל מה שעיניו חוזות כרגע. אין מאמן בסאנס? נדבק מסטיבנס? למה לחכות עם הטיימאאוטים?

    1. ברדיו פה כל הזמן מפמפמים את לונזו+רדיק בתמורה לאוברה. בחיי שאני לא מבין את זה. רדיק שחקן גמור, לונזו שחקן שעוד לא התחיל. קלי אוברה קצת דביל, אבל בכל זאת, נדמה לי שהוא שווה יותר.

    1. כריס פול הזה מיץ של הזבל לא יודע איך אייטון לא נותן לגמד הזה פצצה, הוא לא מקבל כלל כדורים והוא נגד פאקינג לוני אני קולע עליו, מועדון רקוב.

  8. אין לי בעיה עם העברה של אוברה (יש לו שכל של רפה הבנה אמיתי) אבל שישרקו לטובת קרי חצי מהעברות האלו שנעשות עליו בכל קליעה משלוש. הוא יזרוק 20 קליעות עונשין כל משחק וזה בלי הדחיפות מאחור או במותן שהוא מקבל בכל זריקה מחצי מרחק

  9. נראה לי שלקר נמאס סופית מאוברה. הוא מחזיק אותו על המגרש כדי שיעמיק את הבור שכרה לעצמו מתחילת העונה.

  10. דרימונד אולסטאר גרין, 2 נקודות 1-7 מהשדה , ואוהדי פיניקס באתר המליצו לתת לו סופר מקס, עוד כישלון עצוב של מוסד טנ״ש בהבנה בסיסית של משחק כדורסל.
    .
    לגבי אוברה יש אדמה ענקית של קר שלא ממצא את הפוטנציאל שלו ולא משנה את השיטה שתתאים לשחקנים, מזכיר לי את דאונתני שיודע רק שיטה אחת של כדירסל.

    1. כריס פול הנבלה דוק, מייבש אותו, והוא משחק נגד פאקינג לוני צריך לגמור אותו חיי, אבל הסמרטוט לא מוסר לו כדורים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט