יוטה נגד הניקס בשלישי / רועי ויינברג

3 משחקים בלבד ביום שלישי המצומצם שלנו, כשהפוקוס יהיה על הג'אז הרותחים שמשחקים נגד הניקס. יוסטון תפגוש את וושינגטון והקליפרס יפגשו את ההוקס במשחק מרובה חיסורים.

בפינת המוזיקה: שירים ששמעתי בזמן שכתבתי את הפריוויו. נתחיל במשהו אופטימי:

04:00-יוטה ג'אז (4-12)-ניו יורק ניקס (8-10)

משחק מצויין בין 2 קבוצות טובות מאוד. הסיפור הגדול כאן הוא כמובן יוטה: הג'אז זורקים כמות פסיכית של שלשות (44.5% מהזריקות שלהם אחרי 38.2% בעונה שעברה, לא כולל גארבג' טיים). הן נכנסות ב-41.5% לאורך העונה, כשהם ניצחו את שמונת המשחקים האחרונים שלהם. בתקופה הזאת דונובן מיטשל משחק כמו סופר-סטאר ולא פחות מתשעה שחקנים שונים משחקים בין 15 ל-33 דקות למשחק. השילוב הזה בין העומק, הקליעה וההגנה של גובר הופך את יוטה לקבוצה טובה מאוד, אולי אפילו קונטנדרית.

היום היא פוגשת קבוצת הגנה טובה אחרת, כשהניקס במקום הרביעי בליגה בדירוג ההגנתי (יוטה שלישית). במשחקיה האחרונים הניו יורקרים איבדו גובה עם הפסדים לסקרמנטו ופורטלנד, כשהם קולעים רק 94 נקודות נגד קבוצת ההגנה הגרועה בליגה. הם נעים בין רצפי ניצחונות להפסדים: 5 הפסדים רצופים, 3 ניצחונות ועכשיו שני הפסדים.

בשביל להמנע מההפסד השלישי היום הם יצטרכו משחק גדול מעמנואל קוויקלי, הבחירה ה-25 בדראפט האחרון שמראה משחקים נהדרים אך לא עקבי לחלוטין. ג'וליוס רנדל טוב לכל אורך העונה, אבל ההתקפה של הניקס חלשה. הם הפסידו הרי 7 מ-10 המשחקים האחרונים ובשני הניצחונות ניצחו דרך ההגנה, כשעצרו את בוסטון על 75 נקודות ואת אורלנדו על 84. כשמתחשבים בחוזק ההגנתי של יוטה ובזה שהאחוז של השלשות נגד הניקס יתיישר בשלב מסוים (קולעים נגדם באחוז נמוך למרות שזורקים בווליום גבוה), זה יהיה הניצחון התשיעי של יוטה.

03:00-יוסטון רוקטס (9-6)-וושינגטון וויזארדס (9-3)

הוויזארדס חזרו לשחק אחרי הפסקה של 13 ימים עקב התפרצות קורונה בקבוצה. עדיין חסרים להם כמה שחקנים משמעותיים: החל מדני אבדיה ועד דיוויס ברטנס, רוי האצ'ימורה ואיש סמית'. בלעדיהם הם הפסידו ב-20 הפרש לסן אנטוניו, כשבראדלי ביל משיג נקודות אבל ווסטברוק ממשיך בעונה מסויטת ונראה רחוק מעצמו. יכול להיות שמדובר בחלודה אחרי הפציעה האחרונה, אבל גם לפניה הוא לא היה טוב במיוחד, בלשון המעטה.

היום יש הזדמנות ליוסטון, כנראה בלי כריסטיאן ווד שבספק (doubtful), להשיג ניצחון נוסף. הרוקטס ניצחו את שני המשחקים האחרונים שלהם, שניהם עם דמרקוס קאזינס בחמישייה אחרי הפציעה של ווד. הוא היה מצויין בניצחון על דאלאס ויכול להיות טוב גם היום נגד קו קדמי חלש בוושינגטון, אבל קאזינס לא כל הסיפור של הרוקטס. ג'ון וול, שהגיע אחרי עשור בוושינגטון, מוביל את ההתקפה. אריק גורדון נכנס לכושר קליעה טוב מאוד אחרי הטרייד של הארדן והרוקיז ג'שיין טייט ומייסון ג'ונס נראים כמו שחקנים שיוסטון תרצה להשאיר אצלה בעתיד הרחוק.

יש לי תחושה שלא נראה הגנות גדולות הערב. בשנה שעברה המשחק בין וושינגטון ליוסטון נגמר ב-159-158 ידוע לשמצה. לא סביר שנראה תוצאה כזאת פעם נוספת, אבל יש לי תחושה שכוח האש בוושינגטון עשוי לדחוף את קצב המשחק קדימה. לרוקטס יש התקפה יותר טובה, במיוחד בהתחשב במצוקת הקורונה שעדיין פוגעת בוויזארדס, זה משחק של יוסטון.

02:30-אטלנטה הוקס (8-8)-לוס אנג'לס קליפרס (4-13)

נתחיל בדו"ח פציעות:

קליפרס – פול ג'ורג' וקוואי לנארד (פרוטוקול קורונה) בחוץ. גם פטריק בברלי (ברך) לא ישחק.

הוקס – קריס דאן ובויאן בוגדנוביץ' בחוץ. טריי יאנג (גב), קאם רדיש (אכילס), דניאלו גלינארי (קרסול) וקלינט קפלה (יד) בסימן שאלה.

קשה לדעת מה יהיה במשחק הזה עם כל כך הרבה פצועים. יכול להיות שהקליפרס יפתחו עם לו וויליאמס או לוק קנארד וקו קדמי עבה יותר של סרג' איבקה ואיביצה זובאץ ביחד. באטלנטה נראה שוב את דיאנדרה האנטר וג'ון קולינס לוקחים הרבה מאוד זריקות, אחרי 63 נקודות משותפות והפסד במשחק האחרון של ההוקס.

קשה למצוא ערך ספורטיבי למשחק בו 4 השחקנים הטובים ביותר (ויסלח לי הקורא ג'ון קולינס) לא ישחקו או בספק גבוה לכך. אני חושב שהצוות המסייע של ההוקס עדיף על זה שיש לקליפרס בלי קוואי, ג'ורג' ובברלי, ולכן יהיה כאן ניצחון של אטלנטה.

מוקדש לאחד המגיבים הותיקים באתר

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. תודה רבה רועי, אחלה פריוויו. משחק בין שתי קבוצות ג'י ליג הלילה בין הקליפרס לאטלנטה. ככל שהתופעה הזו תימשך הדירוג לפלייאוף/פלייאין לא ישקף את פערי הכוחות האמיתיים בין הקבוצות. יהיה מעניין לראות איך זה ישפיע על הפלייאוף העונה.

  2. ההוקס ינפשו היום כמו גם הקליפרס מחר כולם יחזרו מול הנטס לקליר פאת למרות שאם ההוקס כשירים עדיף להם היום לשחק עם טריי וקאפלה ומחר לתת להם לנוח ככה הם לוקחים משחק 1 בסבירות גבוהה מאשר 2 משחקים של 50 50

  3. לא יודע למה כיוונת אבל כבר כמה שבועות חופרים על זה שהאחוזי קליעה ל-3 מול הניקס נמוכים באופן לא סביר.

  4. תצחקו עלי אבל הניקס מפחידים אותי, מי היה מאמין.
    בכל מקרה – ניצחון הלילה הוא חובה ליוטה לפני המשחק מחר מול דאלאס (בית, ואם לו הלילה אז גם בו הרצף יעצר), שאחריו יהיה לילה מנוחה ואז דאלאס (בית) שוב ודנבר (חוץ) גם בבק טו בק.
    לדעתי יוטה תתחלק עם דאלאס בניצחונות ותפסיד לדנבר ככה שאסור לשמוט שוב משחק לניקס.
    .
    תודה רועי.

      1. תודה על המחמאה מנחם 🙂
        .
        כשהתחלתי לראות NBA כילדונת אי אז ב2006 אהבתי לצפות באייברסון, וויד וקובי (כמו כולם בערך) וגם לברון (עד מיאמי) והטריו של בוסטון היו ברשימה, אבל לא באמת הייתה לי קבוצה שאהדתי (וגם לא ממש ראיתי הרבה משחקים, בעיקר תקצירים/ היי לייטס וכאלה כי הייתי אז מאוד צעירה).
        ב2012 דודים שלי (ש'במקרה' גם הבן הבכור שלהם הוא זה שחשף אותי לכדורסל וNBA בפרט) התחילו כמה שנות שליחות בארה"ב, בין היתר יוטה, ואותו בן דוד חשף אותי לקבוצה ולהיסטוריה שלה והחלטתי שאני אוהבת את מה שגילתי אז נהייתי אוהדת 🙂
        בתכלס אני אוהדת את הקבוצה באמת מאז עונת 2014-5 והאליפות הראשונה של גולדן (שזו גם העונה שממש התחלתי לראות משחקים).
        בסוף כישראלית צברית שהקשר היחידי בינה לבין ארה"ב זה חודש ביקור אצל אותם דודים בניו ג'רזי, אין לי באמת זיקה לשום קבוצה אבל משום מה יוטה נכנסה לי ללב, בחיי שאני לא יודעת למה (התשובה היא כנראה סטוקטון).
        והאמת שגם מאז שמאז שמיטשל נבחר אלינו אני בכלל מאושרת (אפילו שהוא הגיע עם העזיבה של גורדון היווארד החתיך שאני גם מאוד אוהבת) – יש לי אפילו על מי להיות בקראש קליל 🙂
        .
        חפרתי, אבל אתה זה ששאל 😅

        1. האמת אחלה קבוצה הייתה בזמן של סטוקטון ומלון… אבל יוטה???? ועליי צוחקים שאני אוהד את יוסטון…. החברים קוראים להם גבת יגור ומסתלבטים עליי

        2. גילית אותם בתקופה משונה שלהם… אמצע שנות האלפיים. הם היו כיפיים אבל גם מתסכלים אי שם בניינטיז. יציבות שמביאה אותם רחוק אבל אף פעם לא עד הסוף.
          צריך לציין גם את הורנסק שהצטרף לסטוקטון ומלון באמצע שנות ה90. הוא הראשון שראיתי (בטח לא הראשון שהיה) שהיה קולע ג'מאפרים וליי-אפים מרוחקים שנראו כמו קליעות קרקס… מה שהספלאש בראדרז עושים בימינו בשיגרה.

          1. כן, האמת שכן – זאת הייתה תקופת ביניים כזאת סיימנו אז 9 במערב אם אני זוכרת נכון.
            והורנסק הוא בין האהובים עליי!
            כמובן שבלייב לא יצא לי לראות אותו אבל השלמתי די הרבה מהשנים האלו והוא היה ממש מהנה לצפייה.
            בהחלט קירקס לא מעט לקראת סוף המילניום 🙂

  5. הספקת לעשות כמה דק' הפסקה היום, בין הסיקור המשובח של הבוקר לפריוויו המעולה והזריז הזה?? מזל שיש פה עוד כאלה שהם צעירים ואנרגטיים.
    תודה רבה רועי

  6. שאלה לברוך רובין, לא קשור להופס. הזכרת פה כמה פעמים את המניה של NIO. האם הירידות האחרונות זה הזדמנות כניסה אליה, או שהנייר גופה מתה?

  7. תודה רועי.

    אני יודע שכתבת את זה בספק, אבל יוטה בעיניי עדיין רחוקים מלהיות קונדיטורים. הם קבוצה מצויינת, מאוזנת, עמוקה, מגוונת, מאומנת, אבל חסר להם הכוכב השני ליד מיטצ'ל, קונלי אמור להיות, אבל צריך עוד סבלנות איתו,ויותר יציבות.

    בשנים האחרונות ראינו לא מעט קבוצות עונת סדירה נהדרות, שבפליאוף דיי אבדו את זה. (הדוגמא המובהקת זו מילווקי ויש עוד כמה).

  8. קצת להפגת השעמום של משחקי הערב אני אתן לכם היילייטס ממשחק אש שהתקיים בין ילדי השכונה בו ניגב וקירצף ET33 ילדים בני 11-12.
    איזה משחק זה היה, במצב 7 7 כל מי שהיה במגרש והיו איזה 15 איש נוספים ילדים גילאי 14-17 ישבו וצפו במי יכריע את משחק הזאטוטים.
    מר וויט בן 12 (בחולצה לבנה) תפס ישר תחת ואמר שהוא הכי טוב פה וכי הכוחות שחילקתי לא כוחות ושהם ינצחו בקלות.
    אמרתי לו שET33 הולך להביך אותו והכל כוחות מה שאני חילקתי.
    בחירה 1 בדראפט בחרתי מישהו שהיה שם גבוה גם בן 12 והתברר כנגר שאלוהים ישמור, מיטשל רובינסון לעניים. החטיא כ"כ הרבה לייאפים שזה שיא ונראה לי הרגתי לו את הבטחון במהלך המשחק. היו צריכים לנצח בקלות. אתם תראו בהיילייטס באיזה נגר מדובר.
    הכי מצחיק היה שבסוף הקטנציק לא מסר לו כבר כדורים שהיה לבד ונזפתי בו והוא אמר לי אבל הוא גרוע ולא קולע והעדיף להשליך איירבולים בעצמו בזריקות מהעונשין בסיבוב תחת שמירה 🙂
    מר וויט בחר בבחירה 2 את חבר שלו מר רד (חולצה אדומה) בן 11 שבעבר כבר נוגב ע"י ET33 באחד על אחד.
    בחירה 3 בחרתי את בייבי שאק בן 12 (חולצה שחורה) והם נשארו עם איזה בן 10 שהיה הכי חלש שם.
    בייבי שאק עיקם את הקרסול במצב של 3-3 ונטש את המשחק יחד עם הבן 10 ומשם זה המשיך למשחק של 2 על 2.
    במצב של 9-9 2 הקבוצות לא קלעו סל שעה עד שרובינסון היה חייב ללכת הביתה והמשחק הופסק בשיוויון 9 ללא הכרעה.
    אני כמובן הייתי השופט וכאשר ערכתי את סרטוני ההיילייטס שמתי לב שהסל השיווין ל9-9 של מר וויט היה צעדיים שלא קלטתי במהלך המשחק וחשבתי שהורידו לו את הכדור מהיד, למעשה נגנב פה נצחון לטובים :).
    בסל הראשון במשחק היה הסל הכי יפה של ET33 עד כה הוא עשה קרוסאובר על מר וויט וחתך בין 2 מגינים כמו וויד וזרק וקלע סל מדהים עם הקרש, לצערי הדבר לא צולם, באסה רצינית אבל הוא עשה סל מאד יפה בסל מס 7 כקצת פיצוי.
    ET33 קלע 8 נק מתוך ה-9 של קבוצתו. אצל היריבה מר וויט קלע את כל ה9 בעצמו.

    הסל המצולם הכי יפה במשחק כולו מס 7
    https://youtu.be/kJ7XSoeZJCg

    סל מס 2
    https://youtu.be/f_5k2iLlsmg

    סל מס 4
    https://youtu.be/W6o11JcLxzU

    סל מס 5
    https://youtu.be/UOEfDu__H7o

    סל מס 6
    https://youtu.be/aGw3Nca4IIE

    היילייטס נוספים שלא נגמרו בסל

    מוב יפה עם סיבוב לסל ואיירבול
    https://youtu.be/1re6dgkVW2M

    הכנה לקראת סל מס 7 (שם זה נכנס)
    https://youtu.be/ylxXSPQEEsY

    מהלך יפה עם החטאה
    https://youtu.be/vLVSdieWToU

    אסיסט יפה שנהרס עי הנגר
    https://youtu.be/xS5vML09VYQ

    הגנה טובה וחטיפה על בן 11
    https://youtu.be/QHNe-jXoPxs

    הגנה טובה על בן 11
    https://youtu.be/FKG1ZRrm46U

    זריקה בקאץ אן שוט
    https://youtu.be/P09iReOK6PA

    עבירה עי בן 12 לזריקת עונשין שהוחטאה
    https://youtu.be/mZG3FCzU1Lo

    הסל הלא חוקי שאושר עי השופט הפח הזה -סל שיוויון מס 9 של היריבה עם צעדים
    https://youtu.be/oJZNLM9r-3g

    1. ענקקק
      בסל 4 היה דאבל כמובן, ובסל האחרון עשה חתיכת תרגיל הנקניק. ישר לNBA עם הצעדים בסיבוב וכדרור כפול הזה.

      הילד למד את עבודת הכוכבות, ראש בקיר ולא למסור לנגרים.

  9. מרגיש לי כאילו טריי יאנג חיכה לראות את החמישיה של הקליפרס כדי להחליט אם כואב לו הגב או לא.
    ראה ששלישיית הכפפות של לנארד, ג'ורג' ובברלי בחוץ, אז עבר לו.

    1. והוא משחק כל כך גרוע עכשיו שאפילו שימון היה זורק את עצמו מהעגלה שלו.
      בחצי דקה היו לו 4 שטויות איבודי כדור מטומטמים זריקות הזויות וגם עונשין שכמעט פוספס.
      כאבי גב עלק….

  10. וואלה
    ביוסטון רואים מלאן צופים ביציעים, אמנם בקבוצות משפחתיות אבל זו פעם ראשונה שרואים כל כך הרבה, ביחס למשחקים אחרים שראיתי.
    וגון וול פתאום טוב ואז לא טוב, כמו יויו.

      1. רק ברני סאנדרס יושב שם סגור על הספסל………………..
        חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  11. יאנג חוגג מול המחליפים של המחליפים של הקליפרס העיקר מול יאניס פחד לחטוף בראש, שמישהו יפטר מהגופה של ווסטברוק.

  12. זה נושא חרוש פה באתר כל עניין הקפיצה על המגינים, אבל כל הערב השריקות של טרנס מאן על יאנג זו בדיחה. יאנג יוזם את המגע, קופץ עליו, מכניס לו רגל כדי ליפול ומקבל שריקה אחרי שריקה. העיקר מאן מופתע כאילו לא סיפרו לו שככה זה עובד.

    1. כן אהבל רציני וזרג עוד יותר רציני 😂😂😂
      דחיפות כאלה על טריי מותר רק לשיקצה קאווי וגבה בלי שישרקו מולם
      גם הסרבי שלך אמנם לא יכול לקפוץ עם המשקל שלו אבל יודע לזרוק ראש הכי טוב בליגה בכל ניסיון תזוזה מעיף ראש😎

  13. אוסטין ריברס הזה רק שומע על יוטה מרחוק ונכנס למוד אולסטאר, בחיי.
    מה זה?
    8מ8, 3מ3 ל3 בפחות מ10 דק' על הפרקט.
    מה נהיה?

      1. לא יודעת, יש לי תחושה של הפסד הלילה אבל מקווה שאתה צודק.
        הכי חשוב שהקוריוז סגר סיפור מול הקליפרס שיפסידו סוף סוף גם הם.
        ד"א – ריברס עם 25 ב11 דק', לא החטיא זריקה עדיין.

  14. אני ממש מקווה שההוקס יגיעו בהרכב מלא הלילה מול הנטס ממש תכננתי לראות את זה למרות שטריי תמיד גרוע בבק טו בק אבל שעדיין יהיה ערך של משחק מקווה שלא יבריזו. בכל זאת הנטס זה קליר פאת שהרופא רשם לטריי הבעיה שגם הנוקס קליר פאת שהרופא רשם לנטס 😎

        1. החטיא המון זריקות פנויות.
          כמו גם בוגי וקונלי.
          זה מעבר להגנה טובה, יוטה פשוט לא הגיעו התקפית היום ומשום מה אין לנו תשובה לריברס.

    1. מאז הקטנה (שהגיעה אחרי 36 מול הפליקנס) היו בדיוק 2 משחקים.
      בראשון מיטשל קלע 23 עם 7 ר' ו6 אס' בשלושה רבעים (לא התלבש לרביעי) מול גולדן סטייט.
      במשחק השני אנחנו צופים עכשיו.
      אני לא הייתי דואגת בגלל זה.

  15. אוקי אוקי.
    המשחק הזה הוריד לי הרבה אבנים מהלב.
    לא שהניקס הם קונטנדרית אבל אם נצליח לנצח ביום שבוא הקבוצה קולעת ב31% ל3 עם 45 זריקות כשגם מיטשל וגם בוגדנוביץ פשוט חושך (כרגע עומדים על 5מ25 משותפים מהשדה ו4מ16 מה3) אז המצב יותר טוב משחשבתי.
    לא קונטנדרים (קונטנדרית = לייקרס) אבל בהחלט התקדמות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט