מעורב הופס ליום ג': האם לחסן אתלטים מייד, עבור הצלת האולימפיאדה וה-NBA? (בארקלי:"כן, בגלל שהם משלמים הכי הרבה מיסים!") / מנחם לס

1.נגיף ה-COVID-19 הופך את העונה לעונת NBA שלא הייתה כמותה !

הערב סקרמנטו בממפיס נידחה. לאף אחת מהקבוצות לא היו 8 שחקנים להתלבש. סן אנטוניו בניו אורלינס נידחה מאותה סיבה. אני אפילו לא בטוח כמה משחקים נדחו עד עתה. בוודאי כמה עשרות. המצב הפך לעדין כל כך ששלשום הופיעה הודעה מווג' שמקורות בליגה רמזו לו שייתכן

"There is a concern that the league may have to resort to pausing the season and/or resorting back to" another bubble environment for the postseason again – a scenario that the league, teams, coaches, and players would all love to avoid"

מיאמי הופיעה אמש בברקליס סנטר בברוקלין ללא 5 שחקנים – ג'ימי באטלר, הרקלס, אברי באטלר, טיילר הירו, וליאונרד מאיירס (לא משנה שמשך כל החצי הראשון היא הובילה ב-4 עד 9 נקודות, אבל לבסוף הפסידה 85-98.

(במעורב של מחר אגלה לכם כיצד הנטס פתרה את "בעיית ה'שלישייה הגדולה'").

הערב, כשהקליפרס תופיע בעירי אטלנטה, היא תהיה ללא פול ג'ורג' (השחקן הטוב ביותר שלה, בינתיים), ללא קוואי לנארד, וללא פטריק בברלי. אז פייר, שמעון, מה הטעם למשחק? אפילו אם אטלנטה תנצח על 20 וטריי יאנג יקלע 40 – או אם הקליפרס תנצח – למי יש חשק להסתכל על משחק כזה?

משחק האול-סטאר בוטל לפני כחודש, אם כי היום כבר מדברים שאולי הוא כן ישוחק, כאן באטלנטה. אני כבר יכול להבטיח לכולכם שאני לא מתכונן להופיע שם. יש לנו עוד שני כתבים באטלנטה ואדבר איתם: אולי אחד מהם ירצה ללכת עם אקרדיטציה.

זוהי עונת NBA שכמוה לא היתה. קחו לדוגמה את אטלנטה האוקס שקיימה רק 3 אימונים מאז תחילת העונה! המאמן פירס: "המשחקים הם גם האימונים!"

אטלנטה האוקס שיחקה שלשום בערב במילווקי והפסידה 129-115. היא הופיעה עם חמישייה שכללה את קולינס, אוקונגואו, האנטר, רונדו, והורטר. רק האנטר וקולינס הם שחקני חמישייה רגילים. הם קלעו 33 ו-30 ומנעו קריעה מביישת. דנילו גלינרי עצמו הקטין את המכה מהספסל עם 19.

אחרי המשחק המאמן לויד פירס נשאל מדוע רק שני שחקני חמישייה הופיעו. הוא ענה בקיצור: "סיבות שונות". ל'סיבות השונות' קוראים 'נגיף הקורונה'.

הוא נשאל מתי הוא מצליח לעשות אימונים בתכנית משחקים כזאת צמודה ודחוסה. "אני לא מצליח. מאז תחילת העונה התאמנו רק פעמיים בבית ופעם בפיניקס כשהיה לנו יום מנוחה בין שני משחקים. אני משתמש במשחקים כאימונים".

2. האם לברון בדרך להפוך לאחד מקלעי השלשות הטובים בליגה? אני לא מתבדח כלל!

אמש לברון קלע 46 נגד קליבלנד, 21 מהן בשלשות ב-7 מ-11. אחוז השלשות שלו גדל משבוע לשבוע. הוא יושב עתה על 38.9% (אולי אמש הוא שבר את ה-39%?), והאחוז ממשיך לגדול.

רק זה חסר לי.

3. מיאמי תשתמש ב"כלבים מגלי קוביד-19" (???????)

רגע, אם ישנם כלבים המסוגלים לגלות את הנגיף ב'הרחה' – SNIFFING – רחרוח – מי צריך את בדיקות הקורונה הלוקחות זמן, הן לא זמינות, והן גם לא אמינות ב-100%? תן לי 10 כלבים באלה בישראל ואני מעביר את כל 8 מיליון תושביה (שמעתי 9 מיליון, אבל זה ממקורות לא אמינים ב-100%) בשבוע. כל מה שצריך לעשות זה להציב את הכלבים ב-10 תחנות רכבת מרכזיות 24 שעות ביממה, הנוסעים יורדים מהרכבת, עוברים בשער שעומד בו כלב, וניגמר סדר פסח.

מיאמי היט החליטה להתחיל להכניס צופים למשחקיה – אולי כמה עשרות בתחילה – קרובי שחקנים, חברים, וכו', שיפוזרו מסביב האולם. בנוסף כמה מחזיקי כרטיסים עונתיים יהיו חלק מהמורשים להיכנס לאולם:

"Starting this week, a limited number of ticket holders will be in the "seats as well, provided they get past the dogs first. – אמר Matthew Jafarian, the Heat's executive vice president for business strategy.

"הכלבים יהיו מסוג מיוחד שהם בשימוש ע"י המשטרה והצבא לגילוי סמים וחומרי נפץ, שאומנו לגלות את נגיף הקורונה בכניסה לאולם (Miami Heat to use coronavirus-sniffing dogs to screen fans at games – CBS News

תגידו לי, עובדים כאן עלינו? אם היו כלבים היכולים TO SNIFF – לרחרח – את נגיף קורונה, זאת הייתה היום הכותרת מס' 1 בכל העולם. כל כלב כזה היה שווה איזה מיליון דולארים!

4. נטלי סאגו וג'ינה שרודר שתי השופטות יחד הראשונות במשחק NBA (בין שרלוט ואורלנדו). סאגו תהיה השופטת הראשית

עם יותר ויותר שופטות ב-NBA זו היתה רק שאלה של זמן לפני ששניים משלושת שופטי המשחק יהיו נשים. לא ירחק היום בו כל שלושת שופטי המשחק תהיינה נשים.

אם מישהו כאן חושב שזה לא ביג-דיל, אז אנא, קרא את דברי שרודר:

"This is a big deal," Schroeder said. "It's like my feminist dreams come true, that like my personal values are colliding with my professional values and it's awesome."

סאגו:

"It's so cool," Sago said. "All of us, we're so happy and excited to work together. We just have a good group of females, we're all close, we have great relationships and we share these moments."

5. "הספורט הוא זריקה בזרוע. לכן כדי להציל את האולימפיאדה חייבים לאפשר לשחקנים להתחסן ראשונים"

הרעיון לאפשר לשחקנים להתחסן ראשונים "כדי להציל את האולימפיאדה בטוקיו" התחיל לפני שבוע בסינגפור, והוא תופס תאוצה. ראש ממשלת סינגפור Lee Hsien Loong הסביר: "ספורט הוא זריקה בזרוע ברחבי העולם. במיוחד עתה כשאנשים מסתגרים בבית והטיווי היא אחת הדרכים היעילים ביותר להעביר את הזמן בתקופה הקשה הזאת"

הרעיון תפס תאוצה. אולי האולימפיאדה היא סתם תירוץ לאפשר לספורטאים מקצוענים להתחסן כך שהספורט בטיווי לא ייפגע.

מיד עלתה השאלה – לפחות כאן בארה"ב): "ומה בקשר לעשרות האלפים (מאות האלפים, מ.ל) האתלטים במכללות? (כדורסל המכללות זוכה לרייטינג גבוה יותר בטיווי מאשר משחקי ה-NBA, מ.ל).

אז תתעורר השאלה מה בקשר לשחקני התיכון בכל מקצועות הספורט, שבמידל אמריקה הם הלהיט גם בפוטבול וגם בכדורסל, ומספרם בוודאי בארה"ב כולה כמה מיליונים?

אפילו אדם סילבר, שהיה אחד המתנגדים הקולניים ביותר שינה עתה את דעתו: "אם ירשו לשחקני ה-NBA להתחסן לפני תורם, זה יעזור להפיץ את הצורך להתחסן, ואת הביטחון בחיסונים – צעד חובה שיתן דחיפה לשכבות נכשלות – שם עדיין שורר הספק להתחסן בגלל העבר הידוע של 'חיסונים' זדוניים לעבדים השחורים".

בקיצור, זה עניין של "תסלחי לי, גרנדמה, אנא פני את מקומך כי שחקני הלייקרס בני ה-20 וה-30 באו להתחסן".

6. "לשחקני ה-NBA וה-NFL מגיע להתחסן לפני כולם כי הם משלמים יותר מיסים"

השאירו לצ'ארלס בארקלי לפתור את בעיית החיסונים. הוא אמר ל-'פוקס ניוז ש- "מגיע לשחקני ה-NBA להתחסן ראשונים כי הם משלמים יותר מיסים" (Charles Barkley says NBA, NFL players should get COVID-19 vaccine first because they pay more taxes | Fox News)

7. האם 'השלשה' בסכנה?

בעונה שעברה יוטה ג'אז הובילה את הליגה בשלשות עם 38%.

העונה 38% מה-3 הפך כמעט לממוצע של הקבוצות. הקליפרס, הג'אז, הלייקרס, הבאקס, הנטס, הויזרדס, והבולס – קולעות 38% ממוצע או טוב יותר. הקליפרס – כקבוצה – קולעת ממוצע אבסורדי של 42.3%. הווה אומר שהקליפרס הזאת קולעת כמעט חצי מהשלשות שלה, פור גוד סייק.

מה יקרה?

אם השלשה הבאה תעורר רק פיהוק, ה-NBA תהיה בצרה. לא תהיה לה ברירה אלא לעשות אחד מהשניים:

1)להרחיק את הקשת ב-60-70 ס"מ – אפילו אם זה לא ישאיר כמעט מקום בין קו החוץו הקשת בפינה!

2) להוסיף קשת של 4 נק' – שתתחיל בחזית הסלים – במרחק של 160 ס"מ מהקשת הקיימת, ותמשיך עד בערך 3/4 הקשת הקיימת מאמצעיתה. (אילו הייתי מיקי הייתי משרטט את כל העסק בדקה וחצי)

8. אז מה? 20 נק' PPG הפך לבדיחה?

אתם יודעים כמה שחקנים ב-NBA קולעים 20 נק' למשחק?

37!

זה יותר מאחד לכל קבוצה. הקבוצות היחידות ללא שחקן של 20 נקודות למשחק בזמן שורות אלה הן מיאמי וטורונטו. נא לא לדאוג: ה-41 נק' שלשום של אדבאיו מההיט מבטיחים שהוא יעשה את ה-20 נק' ממוצע בקרוב במהרה, בימינו.

הסיבה? השחקנים מתאמנים יותר בזריקות מרחוק בגלל הכניסה של השלשה למרכז העניינים, וגם בגלל שההגנות ב-NBA היום הן בדיחה. התוצאות למשחקים הן הגבוהות אי-פעם, ובגלל שכל כך הרבה שחקנים לא משחקים – המאמנים נאלצים לשחק עם שחקני ליגת 'G', והם מכניסים אותם למשחק רק באין ברירה. אז אם השחקנים בסביבות 17,18, 19 נק' – מקבלים יותר דקות, ואם התמזל מזלם לא להחמיץ משחקים, אז בהכרח נוספים דקות למשחקם, וה-20 נק' – שפעם היו משהו יוצא דופן – הפכו ל-"WHAT ELSE IS NEW?".

היום רק 30 נק' למשחק מדברים.

9. היום לפני

*96 שנה: אולימפיאדת החורף הראשונה בשמוניקס, צרפת

*35 שנה: שיקגו ברס מנצחת את הניו-אינגלנד פטריוטס בסופרבול ה-XX בתוצאה 10-46, הפרש שיא בסופרבול.

ה-MVP היה ויליאם (הפריג'ידר') פרי מהברס, הדפנסיב טאקל , שהפך לאגדה.

10. פינת הטבע: ה-HIGHLANDERS של הולנד

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. בטח שברוקלין מצאו פתרון. לשחק נגד חצי קבוצה…
    .
    נכון לבוקר זה, האחוז של לברון מהשלוש הוא 41.2%
    מרשימה יותר מהאחוז (שככל הנראה לא יהיה הנתון לאורך זמן),
    זו רמת הקושי. הלילה שלשה מכרעת מהלוגו כאשר השעון נגמר, ואחריה סטפ-באק, שוב כאשר השעון אוזל בשביל לסגור את המשחק.
    .
    לשמחתי, בישראל תעדוף החיסונים נכון. קודם כל אוכלוסייה בסיכון.
    .
    תודה, מנחם.

    1. הזריקות של לברון היום היו ברמה סופר גבוהה על שומר סטפ בק מ3 ומחצי מרחק, זריקות מטווחים אסורים, כשהוא קולע ככה מ3 אי אפשר לעצור אותו.

    2. צודק לגמרי גיא על השלשות של לברון וגם על תעדוף החיסונים. לא ברור לי איך הליגה תצליח להשלים את המשחקים הנדחים , בטח ובטח בלו"ז הדי צפוף גם ככה.

  2. תודה מנחמנו
    ה HIGHLANDERS? אולי התכוונת YAKS?
    לברון השיקסה מדהים. מעניין מה יעשה מול פילי ומול הסלטיקס….
    אני בעד ששחקנים יקבלו זריקות אבל לפי מה שאני שומע מה NYC, יש לי שם קולגה וידידה שכבר מעבר לגיל הפנסיה שכתבה לי אתמול:
    "Razy yakiri –
    There are no vaccinations offered in NYC. The initial batch ran out, partly wasted due to inappropriate handling and the Mayor has yet to set prioritized access list – there is a raging discussion on equitable/race/income distribution – which means nothing is moving."
    אם זה מה שהיא כותבת אז זה מחריד. האמיצה יוצאת לסיבוב יומי בפארק, מניח שזה הסנטרל.

      1. בטח יודע, אבל בינינו, מה זה משנה?
        אני מאד אמביוולנטי לגבי לברון ירום הודו.
        הוא מקבל גם מחמאות כי הוא שחקן חד פעמי מדהים ותורם לקהילה, וגם נאצות על רשימה גדולה של פגמים, בין היתר פלופים בכייה לשופטים ויחס מיוחד מהם כולל התעלמות מצעדים ועבירות דחיפה ברורות….
        אז שיבשתי משיקוץ ששובש לשיקצה ששובש לשיקסה.
        TAKE IT EASY
        🙂

  3. תודה על המעורב המרתק מנחם.
    אני אוהב שלשות. שיוסיפו קו 4, למה לא בעצם?
    ההגנות הן לא מה שהן היו פעם לא בגלל שהשחקנים רכים, אלא בגלל שאי אפשר לשחק "בונקר" כי זה מתכון ללחטוף שלשות. יש לך סנטרים שקולעים כיום יותר שלשות בעונה ממה שג'ורדן היה קולע… זה ברור שזה ישפיע על הדרך שבה שומרים על שחקנים. לך תעשה חוקי ג'ורדן למישהו שחדירה בשבילו זה לא לחדור לצבע אלא להגיע לקו השלוש….

      1. חוקי ג’ורדן של היום זה לשמור 3 מטר משחקן כיוון שאסור לגעת בדרג, אחרי זה זה שני שריקות אוטומטיות, מסכן השומר ששומר על לוקה דמיאן לילארד…

        1. אתם מבינים שחוקי ג'ורדן זו הדרך שבה הפיסטונס שמרו על ג'ורדן ולא קשור לשריקות השופטים, נכון?
          אין דרך לצופף את הצבע ולהרביץ לשחקן בכל חדירה שלו (חוקי ג'ורדן) – כשהשחקן ייקלע כל זריקה חופשית משלוש.
          אז ההגנה יותר מפוזרת ולכן הרבה יותר פרוצה.
          בוא תביא את השופטים של פעם ואת רודמן וליימביר שיירדפו אחרי דמיאן לילארד לעשות לו חוקי ג'ורדן. מבטיח לכם שהם ייצאו ב6 עבירות עד המחצית (או התכווצות שרירים).

    1. בשום פנים ואופן, אתה רוצה לראות כדורסל או קרקס? (לאשך שמעון וברוך – אפשר לחסוך את התגובה שזה כבר קרקס)

      1. אני גם לא חושב שצריך להוסיף. רק לא יפריע לי.
        זה עדיין יהיה כדורסל.
        אבל איך שהוא כיון – לא הייתי מוסיף לו כלום.

  4. מעולה מנחם. נקודה נכונה בקשר ללברון. יכול להיות שזה סתם רצף והזריקות יפסיקו להכנס בשלב מסויים, אבל גם בפלייאוף היו לו משחקים עם קליעות נהדרות מרחוק. אם הוא יעשה את זה גם השנה תהיה טבעת חמישית.

  5. צריך להוסיף קשת 4 קרוב ללוגו שיהיה מעניין.
    קולעים הרבה מכמה סיבות

    1. הכשרון היום מדהים
    2. הקצב מהיר יותר
    3. קליר פאת בעידוד ובחסות הליגה המגן חוץ מלעמוד מטר מהמתקיף ולהרים ידיים מתוחות וישרות לא יכול לשמור בשום צורה אחרת. שריקות אוויר הזויות קפיצות על מגינים איסור מגע כלשהו
    4. כמו שגונתן אמר היום אתה לא יכול לשמור בונקר אלא אם כן אתה מול הפליקנס ודטרויט וכו וגם שם לגארדים מתפלק לפעמים שלשות .
    בשנות ה80 יותר מ85 אחוז מהליגה היו כמו בן סימונס. לכן זה נראה לך יותר קשוח וכו

  6. כתבתי את זה אמש בבלוג חי- הנדפקת הגדולה של עונת הקורונה זוהי מיאמי היט. בעוד קבוצות "זוכות" לדחייה עקב 8 שחקנים מבודדים/פצועים, מיאמי מעמידה 6-7 שחקנים מבודדים/פצועים ולכן היא משחקת את רוב משחקיה בלי חצי הרכב. כריס סילבה, מקס סטרוס, גייב וינסט ואוקפלה מקבלים דקות ארוכות. זוהי בדיחה עצובה למדי.
    זה שהם קשוחים ונלחמים בעור שיניהם נגד ברוקלין, פילי ועוד לא אומר שהם טובים.

  7. סילבר לפני העונה אמר ששחקני ה-NBA לא צריכים לעקוף בתור, אז עכשיו פתאום הם כן צריכים כדי "לשמש דוגמה"? מה קרה?

    1. מקווה מאד שזה לא יקרה, זו תהיה צביעות ממדרגה ראשונה. העסק שלהם לא יותר חשוב מאחרים.
      אתה רוצה לתת דוגמא? תביא עוד כוכבי עבר שנמצאים בקבוצות סיכון כמו קארים.

  8. אני בער החיסון לכל העובדים בספורט קבוצתי שיש לו רייטינג משמעותי – זה אולי מותרות, אבל זה סוג של שירות חיוני לציבור מצד אחד, ומצד שני בגלל שזה משחק קבוצתי פיזי, הסיכוי להדבקה גבוה מאוד.
    זה לא לפני עובדי מערכת הבריאות, זה ברור, אבל זה בהחלט הגיוני להכניס את זה בעדיפות כלשהיא. אחרת העונה תתחרבן לגמרי.

      1. אני חושב לא רק על הליגה הזאת ספציפית. אלא על כל צופי הספורט בכלל. בתקופה שאנחנו חייבים שרוב האנשים ישארו כמה שיותר בבית.

        1. אני מבין – ועדיין. לא כולם צורכים תרבות כספורט אז איפה תשים את הגבול?
          צריך קודם לדאוג לאוכלוסיות שזקוקות לכך ביותר. אפשר לדאוג לקיום ספורט תחת מגבלות גם בלי החיסון הספורטאים.

          1. גייל ואני עדיין מחכים לאישור חיסון שני. לפני 3 שבועות קבלנו תאריך – ה-1 לפברואר, אבל חייבים לקבל קוד לאימייל או לסלולרי. בינתיים לא הגיע מאומה ועבר ה-26 ל-1

  9. מנחם נהדר …פינת הטבע מאפשרת גם לבן שלי להסתכל במעורבים שלך …הוא לא מתעניין בספורט עוד לא בן 17 אבל חיית שטח בוגר קורסי סדאות למינם בטבע …חניך מצטיין .

    אני לא מבין למה בנ.ב.א ( וגם ביורוליג) הלכו על "תפסת מרובה לא תפסת".
    היו צריכים לקחת ריזיקה ותוכנית קצת יותר ראלית .

    היו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה .
    למשל 50 מש ו 12 הראשונות ממשיכות הלאה
    ככה היה משחררים 6 קבוצות שממילא לא היו הולכות לשום מקום

    12 קבוצות מכל אזור היו מתכנסות בבועה מסודרת ומנהלות טורניר כל אחת נגד האחרות היו מגיעים ל 61 מש וגומרים את הסיפור .
    עם התנייה שבמידה ולא ניתן לקיים את הבועה הרי ש 4 הראשונות עולות ישר לפליאוף שיאורך בסיבוב 5-12 6-11 וכן הלאה .

    זה יצירתי וחבל שלא חשבו כך .

    אשר לחיסוני ספורטאים אם זה יציל את האולימפיאדה אני נוטה לתמוך למרות הבעיה האתית שכן משוגעים כמוני ( והם לא מעטים) יהיו מסוגלים להיכנס לסגר 16 ימים אולימפיים ולראות את מיטב ספורטאי תבל ומי יודע אולי הסגר המוחלט הזה זה מה שהעולם צריך .

    1. הNBA זה הקבוצות, אתה הולך להגיד לששה מועדונים שירימו את היד בשביל לחתוך מהסיפור חודש וחצי לפני הסוף? בעונה הקודמת גם ככה לא שחקו, אז זה לא שהיתה להם ברירה, אבל בעונה סדירה למה שיסכימו? זה כסף שהם לא הולכים לקבל.

  10. מנחם עוד דבר
    אודה מאד אם תשים פינת דיומא אפילו ריקה כמשבצת כל יום .
    אני אדאג בחצי מהשבוע למלות תוכן בתגובות
    ואפשר לעשות אותה פינת דיומא /גולשים ולכל מי שיש לו מה לכתוב שיכתוב בפינה הזו .

    למשל היום יום ספורט אירופאי ומקומי משובח מאד .
    עם כמה חזיתות
    בכדורסל כאמור מכבי יוצאת לטורקיה לפנרבחצה שבמאזן 0-5 לאחרונה כולל ניצחון במוסקבה בשישי על צסקא ולאחרונה ניצחה את פאו ובאסקוניה בבית ב 20 ו 26 הפרש בהתאמה .
    עוד היום ביורוליג
    אנדולו -הכוכב
    חימקי -מינכן
    ואח"כ מילאנו – אולימפיקיס וברצלונה -זניט בקרבות גדולים בטופ 8.

    עוד בסל ירושלים ביום קריטי היא חייבת לנצח בלימוז ולהתפלל לנצחות של טלקום על איגקווה רק תוצאה משולבת זו תאפשר לה להמשיך לשלב הטופ 16 במפעל המשחקים ה 19.30

    בכדורגל כמה משחקים גדולים
    בליגה שלנו בית"ר ירושלים המתאוששת תארח את הפועל תל אביב .

    באיטליה דרבי לוהט בין 2 המוליכות במשחק נוקאאוט ברבע גמר הגביע בין מילאן לאינטר ב21.45 אם תרצו זלאטן /לוקקו

    בספרד שמינית גמר במוקד בטיס -סוסיאדד

    באנגליה סיטי תוכל לעלות לפסגה אם תנצח בברומיץ.

    זאת ועוד ועוד …היה מתאים בשביל זה דיומא כאמור.

            1. לצערי, לא יכול אבל שוב תודה.
              זו פשוט מחוייבות ואחריות גדולה שאינני יכול לקחת על עצמי כרגע.
              מקווה שמר שדה יקח על עצמו או מישהו אחר ואני אהיה במגיבים.

  11. תודה מנחם על מעורב משובח.
    הפרות השעירות האלה הן בוודאי לא מה שכתבת? Highlander בהולנד? זה אוקסימורון! הולנד היא מדינה שהפיסטינים שלה הם בגובה של שחקן כדורסל. אולי התכוונת להיילנדרס של סקוטלנד?
    https://duckduckgo.com/?t=canonical&q=scotland+highlander&iax=images&ia=images
    .
    אני אשמח מאוד אם ספורטאי האולימפיאדה יחוסנו. העניין הוא שזה צריך להגיע מתקציב הועד האולימפי ולא ממדינה זו או אחרת. כך הצופים לא ירגישו שדופקים אותם.
    .
    האחוזים של הקליפרס מהשלוש עוד ירדו, לא לדאוג. גם האחוזים של לברון.
    .
    כלבים מרחרחי קורונה? נשמע מעניין מאוד, לא ברור אם זה אמיתי. האם הם מזהים גם מישהו שהוא מדבק אבל אסימפטומטי?

  12. מנחם, תודה רבה על המעורב. נהניתי לקרוא כרגיל. הדיון גם כן מעניין ואין לי מה להוסיף מעבר לנכתב – הקורונה שיבשה, בין היתר, את הספורט ומורגשת כמובן גם ב-NBA. לאור אי היציבות וחוסר היכולת לצפות את ההתרחשויות העתידיות, קשה גם להעריך האם אכן המשחקים האולימפיים יתקיימו בקיץ.

    אעדכן במעט תוצאות מעניינות שהושגו לאחרונה באתלטיקה. עונת החורף מאופיינת בתחרויות שמתקיימות באולמות ברחבי חצי הכדור הצפוני (ובארץ, באצטדיונים). לפני כשבועיים נקבע שיא עולם, באולם, בקפיצה משולשת. יוג פבריס ז'אנגו, דוקטורנט להנדסת חשמל מבורקינה פאסו, קפץ ל-18.07 בתחרות בצרפת, מדינה שבה הוא חי, לומד ומתאמן בשנים האחרונות. ז'אנגו בן ה-27, מדליסט הארד באליפות העולם האחרונה, שבר את שיאו של מאמנו, טדי טאמגו הצרפתי, שעמד על 17.92מ'.

    שלשום, בתחרות באולם בעיר פייטוויל שבארקנסו, ארה"ב, שבר ראיין קרוזר האמריקאי את שיא העולם באולם בהדיפת כדור ברזל. האלוף האולימפי מריו הדף את המכשיר, ששוקל שבעה ק"ג, ל-22.82מ' ושיפר ב-13 ס"מ את שיאו של בן ארצו, רנדי בארנס, משנת 1989. קרוזר בן ה-28 הוא אחד האתלטים היציבים ביותר באיכותו במקצוע. הוא הדף בשנה החולפת 36 פעמים מעבר ל-22 מטר. נוסף על כך, הדף 107 פעמים מעבר למרחק זה במהלך הקריירה.

    תוצאה מעודדת נוספת הגיעה לפני מספר ימים מאצטדיון הדר יוסף שבתל אביב. שיאנית ישראל במאה מטר, דיאנה וייסמן (11.25), שיפרה את שיאה הלאומי בשישים מטר בארבע מאיות, כשקבעה 7.27 שניות. לקראת עונת הקיץ, דיאנה, שמאומנת על ידי אימה, אירינה, תשאף להמשיך ולשפר את שיאה האישי במאה ובמאתיים מטר במטרה לקבוע את הקריטריון להשתתפות במשחקים האולימפיים, בהנחה שאלה אכן יתקיימו.

  13. תענוג, דוק. את מה שהיה לי להגיד על השלשות אמרתי בזמנו בטור שלי, אני רק אוסיף שכמו בכל טוויסט שהקבוצות מוצאות כדי לנצח משחקים, תמיד יש את הצד השני, חוקים אפשר לשנות, וחוקים שונו. להרחיק את הקשת, לבטל את הקשת, לשנות את חוקי השלוש, להוסיף קשת, הכל הולך, אבל צריך לשבת ולהחליט ולעשות.
    למשל, אפשר לשנות את חוקי השלשות שמותר לזרוק לשלוש רק אם אין שחקני התקפה מעבר לקשת, אחרי זה תזרוק מאיפה שבא לך, זה שתי נקודות. קבוצות בהתחלה ישכבו על הקשת בנסיון לא לבזבז את ההזדמנות ואז העסק ייפתח. מודיעים על זה בתחילת העונה, לעונה הבאה, ככה שיש לקבוצות שנה להתאמן בשיטה החדשה, עושים משחקי ראווה בשיטה החדשה (נניח באולסטאר), ואז בעונה הבאה מכניסים את זה ורואים מה קורה. הולך, משאירים, לא הולך, משנים או מבטלים. אבל לא לעשות כלום הורג את המשחק.
    לגבי העונה, הליגה צריכה לעשות הכל כדי שהעונה לא תבוטל. שישחקו עם הנוער, עם הילדים, שיעלו את השרת והנהג. לחתוך את הליגה יעשה יותר נזק לכדורסל משכל הבלגן שקורה עכשיו יעשה.

  14. בסד
    שלום לכולם.
    מנחם, ראשית בריאות לשניכם ולמשפחות.
    שנית, לברון לא יהיה הכי גדול בשלשות, והלוואי שיהיה, לא מזיק לפרגן קצת.
    לגבי החיסונים, זה, מידרון חלקלק, כי אחרת למה לא אמנים, ואולי מסעדנים ומלצרים, ומה עם עובדי בתי המלון.
    הם צעירים ובריאים, והסיכון שלהם נמוך ביותר. הרעיון של שחקני עבר, אני בעד.
    לגבי 20 נקודות, תראה כמה קבוצות קולעות, ומכאן תגזור את כמות הנקודות לשחקן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט