לומדים את מקומם / שחר צ'יקוטאי

בעונה שעברה היה לשחקנים הבאים תפקיד שונה על המגרש, אבל דווקא מתוך הצורך הקבוצתי הם שינו את סגנון המשחק ונותנים העונה דברים אחרים שגורמים לקבוצה שלהם להיות טובה יותר.

Boston Celtics: 3-team mega-deal to land Ben Simmons and Myles Turner

מיילס טרנר – אינדיאנה פייסרס

בעונות הקודמות הוא קיבל תפקיד מרכזי בקבוצה כאשר עלה ופתח בחמישייה כל העונה, בעוד שסבוניס היה עולה מהספסל או מקבל תפקיד ראשי והופך לאולסטאר לצידו. העונה התהפכו היוצרות. סאבוניס חווה עונת שיא והופך ליוצר מרכזי בהתקפה של הפייסרס, בעוד טרנר הפך לקלע שלשות מן המניין בתוך מערך הקלעים של אינדיאנה. השימוש בבחירה ה-11 בדראפט 15 פחת מ-19% בעונות הקדומות ל-17% העונה, אך דווקא העונה הוא קולע שתי נקודות יותר מעונה שעברה למשחק. בנוסף לכך, במדדי ה-TS ובמדד האפקטיבי הוא עלה בכ-4%.

בהגנה טרנר סיפור הצלחה כביר – אם עד כה בעונות הקודמות הוא היה מגן-טבעת טוב ביחס לליגה, השנה הוא מוביל את הליגה בחסימות עם 4 בממוצע למשחק. זה כולל שיא קריירה של 8 חסימות כבר במשחק הראשון העונה מול הניקס ולאחר מכן שחזור מול יוסטון. קולעים נגדו ב-42.5%, הנתון הטוב ביותר אצל הסנטרים ששיחקו יותר מ-10 משחקים ויותר מ-10 דק' במשחק. לא רק בתחום החסימות יש עלייה בנתונים אלא גם בחטיפות, 1.3 לעומת 0.7 בעונות הקודמות.

טרנר לקח מעין צעד אחורה שדוחף את אינדיאנה להיות אחת הקבוצות הטובות והחזקות של המזרח.

בן סימונס – פילידלפיה סבנטי-סיקסרס

אחרי הכישלון בעונה הקודמת היו דיבורים רבים על הפרדת כוחות בין אמביד לסימונס. חלק מהטענות היו סביב זה שהם לא יכולים לשחק ביחד, הם תוקעים אחד את השני, הצבע לא מספיק גדול להכיל את שניהם.

על פי חומש בראשית ביום הרביעי נבראו המאורות הגדולים. מדרש אגדה שם מספר על הלבנה שבאה לבורא עולם ואמרה שאין יכולים שני מלכים להשתמש בכתר אחד, לכן נתמעטה.

הגיע מאמן חדש ששינה את הקבוצה, דוק ריברס. התאימו את הקבוצה לשחקנים ולא את השחקנים לקבוצה.

אחד השינויים העיקריים שנעשו זה לקחת את בן סימונס צעד אחורה כדי לתת את האחריות לאמביד והאריס. הוא לוקח שתי זריקות פחות מעונה שעברה ומוסר יותר לחבריו אל זריקות מחוץ לקשת. החיבור בינו לבין האריס היה טוב בעונה שעברה ורק השתפר העונה – האריס קולע ב-55% ממסירות של סימונס. השינוי מגיע בדרך המשחק. הקצב של הקבוצה עלה וכך גם המדד ההתקפי קפצו למעלה. יחס האס' עלה גם הוא ב-3%. ההגנה של הסיקסרס השתפרה והיכולות של סימונס משתלבות נהדר בתוך המארג הקבוצתי של פילי.

צעד קטן אחורה לבן סימונס צעד גדול לעיר אחוות האחים לכיוון האליפות.

מייק קונלי – יוטה ג'אז

אחרי עונה זוועתית אשתקד, בה החמיץ כמעט חצי עונה מסיבות כאלה ואחרות, קונלי חוזר להיות השחקן שהכרנו מתקופתו בממפיס. אחרי ההחמצה ההיא משלוש במשחק 7 בבועה נגד דנבר, הוא לקח על עצמו פרוייקט. העונה הוא הפחית את הכניסות לצבע ולתוך הקשת והחל לזרוק יותר מרחוק. הוא זורק כ-7 שלשות למשחק, יותר מכל עונה אחרת בקריירה, וקולע ב-40.4%, גם הגבוה בקריירה. כולל תצוגת שיא של 7 שלשות מול הקליפרס.

הוא נותן את עונתו הטובה ביותר התקפית כאשר הוא עם דירוג נטו (נט רייטינג) השני בטיבו בליגה (מבין השחקנים ששיחקו 10 משחקים ומעלה ויותר מ-15 דקות למשחק) עם 16.5. גם בחדר ההלבשה הוא התקרב יותר לחבריו בקבוצה ואפילו קנה לכולם PS5 החדש מתנה לכריסמס (חבל שאני לא שחקן ביוטה). קונלי העיד שלקח לו זמן להתרגל לגובר והעונה הוא עושה את זה מצויין, הוא מוסר לגובר הכי הרבה בקבוצה והפיק&רול ביניהם הוא הנאה צרופה לספר המהלכים.
גם הגנתית החיבור בין שתי שחקני ההגנה הללו יוצר בעיות ליריבות. הצמד בטופ של הליגה הגנתית כאשר הם עם 99.5 במדד ההגנתי. ניתן לראות זאת במהלך הבא -קונלי מקשה מאחורה כאשר גובר מוכן לכל תנועה של טריי וקאפלה. כאשר הוא מוסר גובר מרים יידים וחוסם את הזריקה.

בעונה שעברה הוא היה אכזבה עצומה, אך כעת הוא עמוד תווך מרכזי שמנהל את הקבוצה הנהדרת של יוטה, אשר מובילה את הליגה בגאון.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. פוסט מעניין
    כיף לראות את פילדלפיה חוזרת לרלוונטיות (אי נאוור טראסטד דה פרוסס) ושמח שסימונס מוצא את המקום שלו…..

  2. אני חושב שהשינוי לפחות כשזה נוגע לסימומנס וטרנר זה במאמן וסגנון המשחק של הקבוצה פחות בשחקנים עצמם.
    לא רואה את טרנר או סימונס מתופקדים באופן שונה העונה.
    האמת שגם את קונלי לא. רק שהעונה הוא פשוט משחק יותר טוב.

    1. מסכים שזה קשור למאמן וסגנון משחק אך גם זה חוכמה, לדעת לקבל את התפקיד ה"משני" ובכל זאת לתת 100 אחוז.
      קונלי הצליח להתאים את עצמו לפאזל של יוטה בצורה טובה למדי, וזה שיפור מבורך

  3. טרנר וקונלי נראים נהדר השנה, ולדעתי זה יכול להישמר (במקרה של קונלי זאת חזרה לפורמה). טרנר ממש מרשים אותי, והקפיצה שלו קדימה שמה את אינדיאנה איפה שהיא נמצאת, אולי הפעם הם יצליחו לנצח משחק אחד בסיבוב הראשון. הקסם האמיתי מבחינתי הוא שהוא גם מצליח לספק תפוקה התקפית בניגוד לשנים עברו (קולע באחוזים טובים יותר ומספק תצוגות של 20+ אם נדרש). אני מקווה שקונלי יעשה אולסטאר, לפי המאזן של יוטה הם זכאים לשני שחקנים באולסטאר, כשמיטשל מובטח למרות שהוא מדשדש במקום ואם הוא לא יעשה קפיצה אין להם סיכוי לעשות גמר מערב. אני מקווה שזה ילך לקונלי. בן סימונס מגן על!!! אני מחכה לפלייאוף בשביל לראות אם ריווח איתו לא הופך לבעיה, אבל עד אז נפרגן לו.

    1. לא כזה מסכימה שמיטשל מדשדש במקום.
      זה נכון שמבחינת סקורינג הוא עומד במקום אבל היעילות השתפרה מאוד (חצה לראשונה בקריירה את ה40% לשלוש), הוא משמעותית פחות כופה את עצמו על המשחק וכשצריך גם משתלט על משחקים בסיום כמו שמצופה ממנו.
      לא מדובר בקפיצה ענקית, אבל כרגע גם לא צריך ממנו – הלוז היה די קליל ויוטה שייטה עד עכשיו.
      יהיה מעניין לראות אותו החודש, יש רצף רצחני בין ה09 ל26 החודש עם רוב הקונטנדריות הרציניות (לייקרס, קליפרס, מילווקי, פילי, בוסטון) והיכולת שלו להעלות רמה תיבחן בעיקר מולם (ובפלייאוף כמובן).

      1. לצערי אני לא רשום לcleaning the glass אז אני אסתפק בנתונים מbasketball refence, אני ציפיתי מדונובן שיעשה קפיצה באחד משני דברים : 1. ניהול משחק 2. סיום בטבעת. הייתה לו השוואה מחמיאה למשחק של דווין ווויד, ויש משהו בהשוואה זו. אני ציפיתי שאחרי הפלייאוף הוא יבוא לאכול את המגרש. אני שמח שיוטה משחקים קבוצתי, כי אין ספק שהקבוצה משחקת יותר טוב ככה. אבל הקפיצה שלו באסיסטים וניהול משחק לא משמעותית (על אף היותו מוסר טוב מאוד). היכולת המשופרת מהשלוש מגיעה כרגע עם ירידה באחוזים באיזור הטבעת, ירידה של 10% משנה שעברה! כמובן שהנתון נכון ל17 משחקים, כמו ה40% מהשלוש. "לדשדש במקום" עם 24 5 4 זה לא מכה גדולה, אבל אני ציפיתי ממנו להמון אחרי הסדרה המדהימה שהוא הביא. אם הוא יגרום לי לאכול את הכובע בפלייאוף או בהמשך העונה אני אוכל אותו באהבה כי הוא תמיד נראה לי חיובי ומקסים.

  4. ואי שחר מצויין!
    לגבי קונלי אני מסכימה מאוד, קונלי הוא מאנשים הכי סימפטיים בליגה והחיבור האנושי שלו לקבוצה הוא (לדעתי) אחת הסיבות העיקריות לשיפור שלו העונה.
    רואים שהוא מרגיש בנוח ונהנה מעצמו והלוואי שיגיע לאולסטאר – מגיע לו.
    אני אוסיף אבל שסיבה נוספת היא הקושי של גארדים בשיטה ההתקפית של סניידר.
    ההתקפה של יוטה היא לא פשוטה, יש המון הנדאופס, סקרינים, פיק אנד רולים/ פופים, תנועה ללא כדור ומסירות על קשת השלוש.
    לרכז כמו קונלי שהיה רגיל למשהו אחר לגמרי זה היה די טבעי התקופת הסתגלות הזאת – בניגוד לשוטרים כמו קלרקסון ובוגדנוביץ שפשוט נכנסו טבעית לסכמה ההתקפית (והאמת אני גם נוגעת בנקודה הזאת ביומנון שאני בדיוק כותבת).
    .
    טרנר העונה מצויין – אם אינדיאנה תסיים בטופ 4 מזרח וטופ 10 רייטינג הגנתי הוא צריך להיות מועמד לגיטימי לשחקן ההגנה של העונה, ההשפעה שלו בצבע היא בממדים של גובר בשיאו.
    והחיבור עם סאבוניס הוא הרבה יותר טבעי, הם קבוצה מהנה מאוד לצפייה (כשלאברט ווורן יחזרו הם יוכלו להיות ממש ממש טובים).
    .
    פילי לא ראיתי העונה אבל מאחלת לסימונס שימצא את מקומו.
    .
    תודה, נהינתי ממש!

      1. יומן יתפרסם, קיוותי לסיים אותו היום אבל מסתבר שגם בבידוד היה לי מה לעשות אז אני מאמינה שיהיה מוכן עד שבת בבוקר/ צהריים.
        לגבי טוב או לא – זה כבר אתם תחליטו, מה שבטוח זה שהוא יהיה ארוך 🤣😂🤣

  5. תודה שחר. אחלה.
    סימונס מאכזב ביותר. עד שלא יזרוק שלשות הוא יוצר בעיות לקבוצה. אני פשוט לא מבין את זה.
    קונולי – אני אוהב אותו … לא האמנתי איזה גרוע הוא היה בשנה שעברה ושמח שהוא חוזר לעצמו.
    את טרנר לא ראיתי השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט