לברון גבר על יאניס, הניקס והג'אז לא עוצרים. סיקור משחקי ליל חמישי / אדר בר דוד

לברון גבר על יאניס, הניקס והג'אז לא עוצרים. סיקור משחקי ליל חמישי / אדר בר דוד

מילווקי באקס 106 (6-9) – לוס אנג'לס לייקרס 113 (4-12)

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הלילה אחרי הפסד – הלייקרס לווריורס והבאקס לברוקלין. ההתקפה הטובה בליגה מול ההגנה הטובה בליגה. הקבוצה של בודנהולצר לא רצתה לספור הפסד נוסף לקונטנדרית וכבר במהלך הראשון קיבלנו עימות חזיתי בין יאניס לדיוויס כשידו של היווני על העליונה עם סל ועבירה (והחטאה צפויה מהקו). בהמשך הרבע ראינו את לברון חוטף ליאניס ומקבל ממנו חסימה על הראש, דיוויס מעניש את תנאסיס ואז חוטף ממנו גג יפה שהושלם בלייאפ יפה בצד השני. רבע הפכפך והתקפי הסתיים ב-33-29 למארחת כשיאניס מוביל עם 8 נק' ולברון משיב עם 7 משלו.

זה המכונה מלך הגיע אגרסיבי ולשלשה מהרבע הראשון הוא מוסיף שתיים ברבע השני. ג'רו הולידיי, שקיבל את לברון בהגנה ועשה עבודה לא רעה, הגיע לטבעת פעם אחרי פעם ועזר לבאקס לשמור על יתרון מינימלי.

ביתרון 46-41 הגריק פריק הלך לסל אבל מונטרז הארל חיכה לו וקיבל טיפול פנים מהמרפק של היווני שספר עבירה שנייה. שלשות של גאסול וקק"פ וסל עצמי של הולידיי הריצו את הלייקרס ליתרון אחרי דקות ארוכות ואחת נוספת של פופ על הבאזר, העשירית של הלייקרס, השלימה ריצת 11-2 מצד האלופה שיורדת לנוח ביתרון 63-57. 17 נק' של לברון, 13 של דיוויס ו-11 של קלדוול פופ כשממול יאניס והולידיי מובילים עם 13 נק' ומידלטון תורם 10 נק'.

כאילו המשחק לא נפסק, אסיסט של ג׳יימס לשלשה של פופ ואחת נוספת של לברון ופתאום זה כבר 12 הפרש לזהובים סגולים, 40 שניות לתוך הרבע השלישי. דקות טובות של מידלטון והולידיי שמרו את הבאקס במרחק נגיעה ולרבע האחרון האורחת מלא לא לנד ביתרון 86-81.

לברון פתח מצוין עם פיידאווי על הולידיי ושלשה במעבר והחלטה גדולה של פרנק ווגל על צ'אלנג' הפכה עבירה לטובת יאניס לרביעית ל-mvp אחרי התייצבות יפה של הארל, 10 דקות לסיום. בהתקפה הארל ניצל את ההרכב הנמוך של הבאקס עם 2 סלים קלים והלייקרס מגיעים ראשונים ל-100. עידו האוסטרלי יודע מה זה אומר.

מילווקי מהדקת את ההגנה, משיגה נקודות במעבר ומידלטון מוריד את ההפרש ל-2 בלבד, 3 דקות לגונג. למי הלייקרס הולכת? ברור. פופ מהפינה, חופשי לגמרי, קובר את השלשה השביעית שלו ועוצר את המומנטום. אחרי שיאניס קולע אחת מהקו, קארוסו מוצא את עצמו חופשי בפינה – רק רשת. ובשביל לנעול הרמטית את המשחק לברון עם שלשה על הראש של לופז כששעון הזריקות מתקתק אל השניה ה-24.

הלייקרס עולה למאזן 8-0 בחוץ במשחק הראשון מתוך שבעה במסע מחוץ לבית שימשיך בשיקגו.

לברון היה ענק עם שיא עונתי של 34 נק' ב-13/25 מהשדה ובעיקר 6/10 מחוץ לקשת. kcp היה עזר כנגדו עם 7/10 מדאונטאון מילווקי בדרך ל-23 משלו והגבה סיים ערב רגוע של 18 נק' ו-9 ריב'. הארל נתן עבודה מהספסל עם 12 נק' וקארוסו לא עשה הרבה סטט' אבל כרגיל המון פעולות מנצחות, כולל שלשה קריטית. הלייקרס צלפו 19 שלשות ב-51% וככה כמעט בלתי אפשרי לנצח אותם.

הולידיי ומידלטון הגיעו לעבודה עם 22 נק', 7 אס' ו-5 ריב' מהרכש מניו אורלינס ומידלטון הציג שורה זהה רק עם 20 בנקודות. יאניס סיים עם 25 נק' ו-12 ריב' אבל גם 9 איבודים. לופז ודי וינצ'נזו השלימו חמישיה בספרות כפולות אבל 16 נק' מהספסל לעומת 31 של מקבילו הקליפורני הכריעו בהפסד השישי העונה של האיילים.

יוטה ג'אז 129 (4-11) – ניו אורלינס פליקנס 118 (9-5)

הפליקנס הגיעו לסולט לייק סיטי כאחת הקבוצות המאכזבות של העונה למפגש מול קבוצה בכושר נהדר אבל הפתיחה היתה כולה פליקנס. 8/11 מחוץ לקשת, מתוכן 4 של ברנדון אינגרם שפתח עם 16 נק' מתוך ה-43 של הקבוצה והציג את כל הרפרטואר ההתקפי שלו.

הרבע השני התחיל טוב מבחינת האורחת שעלתה ל50-34 אבל הג'אז לא נבהלו וריצת 20-6 הורידה ל-2 בלבד. הפליקנס שמרו על ההפרש אבל 6 רצופות של מיצ'ל וליי אפ של קונלי השלימו את המהפך – 70-69 בהפסקה, כמו ההפרש בין מיצ'ל (21 נק') לאינגרם (20 נק').

הפליקנס חזרו להוביל 78-75 אבל בנקודה הזו, 3 דקות בתוך הרבע השלישי, הם פשוט לא הצליחו למצוא את הטבעת והמפולת הגיעה בדמות ריצת 21-2 של הנגנים של קווין סניידר תוך 5 דקות.

הקבוצה של סטן ואן גנדי לא נשברה וסיימה את הרבע מצוין עם ריצת 8-0 שחתכה את ההפרש בחצי. ג'ו אינגלס עם אסיסט נהדר לגובר ושלשה מעל הידיים של זאיון הרגיע את העסק וקבע יתרון 115-100 מורמוני. עד הסיום יוטה שמרה על יתרון יציב בדרך לניצחון נוסף, לפני ביקור של הווריורס בשבת.

מיצ'ל היה נפלא עם 36 נק' ב-11/19 מהשדה ו-6/8 משלוש. קונלי ממשיך לתת עונה מצוינת והיום היו לו 20 נק' ו-6 אס', בוגדנוביץ הוסיף 16, גובר 12 נק', 11 ריב' ו-4 גגות. קלארקסון נתן את הניצוץ מהספסל עם 19.

אינגראם נעלם אחרי רבע ראשון אדיר וסיים עם 23 נק' כשזאיון קולע 27 (רק 3 ריב'), לונזו עם 14 נק', רדיק ואלכסנדר ווקר תורמים 11 מהספסל ואדאמס 16 ריב' לצד 8 נק'.

גולדן סטייט ווריורס 104 (7-8)- ניו יורק ניקס 119 (8-8)

הניקס פתחו נהדר דווקא התקפית ועלו ל-27-16 עם צליפות מבחוץ של רג'י בולוק ואר ג'יי בארט ומבפנים של ג'וליוס רנדל. שתי הקבוצות טיילו לקו בלי הפסקה – הניקס עם 14 והווריורס עם 11 זריקות ברבע הראשון. הניקס צלפו 6/9 מחוץ לקשת בדרך לשיא עונתי של 40 נקודות ויתרון 9 כשדובי בערד לא מבין אם זה חלום של שעת בוקר מוקדמת או מציאות. בארט הוביל עם 14 נק' כשקארי משיב עם 11.

ברבע השני האחוזים התיישרו, בעיקר של הקבוצה מהתפוח הגדול, ודקות טובות של ויגינס ופסקל עזרו לווריורס לחזור לעניינים עד שוויון 55 אבל אז דריימונד גרין קיבל טכנית שנייה והורחק והניקס מסיימים 24 דקות ראשונות כמו הלייקרס ביתרון 63-57. בארט עם 18 נק', רנדל עם 12 ופייטון עם 11 כשסטף עם 20 מקבל תמיכה מוויגינס שקלע 13. 27 זריקות מהקו לניקס במחצית, 21 לחבר'ה מהמפרץ.

ברבע השלישי הניקס הצליחו לעצור את קארי על 2 נק' בלבד ועם פיקנרול יעיל בין בארט למיצ'ל רובינסון הצליחו להשיג סלים קלים התקפה אחרי התקפה ולהגדיל את היתרון ל-89-76 בכניסה לרבע האחרון.

ההגנה של הניקס לא נתנה לווריורס לפתח ריצה ושמרה על הפרש דו ספרתי עם מטריה אווירית של רובינסון ונואל כשבהתקפה בארט ממשיך להשתעשע בצבע הפרוץ ועולה ל-28 נק' – שיא קריירה שנראית כיום מבטיחה הרבה יותר מעונת הרוקי הבינוניות שהציג.

שתי שלשות של סטף הורידו את ההפרש ל-12 עם 3.5 דקות לסיום ואחרי קאמבק מפיגור 19 מול הלייקרס הכל היה מוכן לריצה נוספת אבל הניקס חגגו בריב' התקפה ועצרו את המומנטום של הווריורס עם ניצחון גדול נוסף במשחק בו הובילו לכל אורכו.

הניקס יישארו בקליפורניה וימשיכו לבירת המדינה לבק טו בק מול הקינגס. הווריורס, כאמור ינוחו יומיים לפני מפגש מול הג'אז.

בארט הרשים עם 28 נק' ב-10/17 מהשדה, רנדל עם משחק אול אראונד משובח של 16 נק', 17 ריב' ו-9 אס', רובינסון חגג עם 18 ו-8 ופייטון סיים עם 15 נק'.

הווריורס קיבלו 30 נק' מסטף, 17 מוויגינס, 15 מוויסמן ו-12 מפסקל. דריימונד תרם 8 אס' ב-17 דק' עד שהורחק.

תם לילה לבן בלי הארכה בליל חמישי. ליחה טוב וסופש נעים ובאיא לכולם.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. אחחח… ג'וני הוא הצדק.
    בכל מקרה, חשבתי שנפסיד לניקס כי באק טו באק (ועוד אחרי הלייקרס ופופוביץ') זה מעייף. מסתבר שהפסדנו כי לשופטים נמאס שגרין מחלק הוראות לויצמן… נראה לי הרוקי היה היחחד שלא רץ לערער אחרי שזרקו את המורה מהמשחק….
    *
    יוטה נותנים את העונה הכי מרשימה שלהם מאז… מאז… סטוקטון ומלון?
    ניו אורלינס לעומתם צריכים חיזוק בעמדת הגארד. הליגה מלאה בכל מיני נמוכים שרק רוצים לקלוע מהלוגו ולחלק אסיסטים למישהו כמו ציון (אבל קודם כל לקלוע מהלוגו) ואיכשהו אף אחד מהם לא נחת אצל הפליקנס.

      1. כמה פעמים אפשר להסביר לך שאף אחד לא ייתן כלום עבור דינווידי שיושב בצד וסביר שיבחר להיות שחקן חופשי בקיץ.
        קאנינגהאם תופר שלשות יותר טוב מסאגס. לא בטוח שהוא לא יהיה סמול פורוורד בליגה.

            1. למה ולא ראיתי מה כתבת לי ואיפה כתבת.
              פרט נמק והסבר אני יודע שיש לו אופ שחקן אבל הוא לא יכול לצאת ממה העונה?

            2. הארכה היא עד 120% מהשכר הנוכחי. מה שאומר שהמקסימום שניתן לתת לדינווידי בהארכה הוא בסביבות ה60 לארבע שנים.

            3. לא יכולים להגיע להסכמה על ביטול חוזה ולחתום חוזה שיעני לא הארכה?
              דבר שני הוא יכול לצאת מהאופציה רק בסיום העונה?

            4. כדי לחתום על חוזה חדש הוא צריך להיות שחקן חופשי. זה יכול לקרות רק בסיום העונה. אז למה לקבוצה לתת משהו בכלל אם היא תגיע בדיוק לאותה עמדה בקיץ.
              האופציה לא מפריעה כאן. הוא יכול לוותר עליה.

            1. אני רוצה אותו רק כנכס טרייד העונה לא שאני בונה עליו. עדיף לשלם ולא שילך בחינם

  2. תודה, אדר.
    .
    מה עוד אפשר לכתוב על העקביות של לברון?
    הוא בן 36, זו עונתו ה-18 בליגה.
    .
    הוא קולע את אותה כמות של נק' לדקה כפי שקלע בממוצע במהלך כל הקריירה שלו. הוא קולע את אותן באותו אחוז אפקטיבי (כרגיל, מעל הממוצע בליגה), והוא מוסר יותר אססיטים/לוקח יותר רב' (על חשבון ירידה בכמות החטיפות/גגות).
    .
    שוב –
    .
    עונה 18 בליגה!
    כאשר הלייקרס ומיאמי הן הקבוצות שזכו למנוחה הקצרה ביותר (ובפער אדיר) בין עונה לעונה.
    .
    הלילה זו הייתה תצוגת תכלית –
    מילווקי נותנים את השלוש?
    הלייקרס לקחו. לברון הפציץ, ורוב השלשות מהמבול של פופ הגיעו ממסירות של לברון.
    אפילו בהגנה לברון היה לא רע.
    .
    הסמן שצריך להדאיג את היריבות?
    הלייקרס מחזיקים במאזן הטוב במערב למרות שלברון ודייויס משחקים רק 32 דקות במשחק (34 בעונה שעברה).
    לצורך השוואה, קאוויי וג'ורג' משחקים 34 דקות למשחק, ודוראנט כמעט 37 דקות (לא ברור, הסיפור הזה).

    1. + 11
      הנתון על הדקות הכי חשוב. כבר התלוננתי כאן על ריבוי הדקות של דוראנט. זה מפחיד. מיעוט הדקות של לברון מאפשר לו לשחק ברצף, בלי יותר מדי מנוחות יזומות. אין ספק שהיכולת שלו לנהל מערכות מורכבות – היא מדהימה. 18 עונות הוא מנהל את עצמו בגאונות.
      תודה דובי, הניקס השתגעו לגמרי 🙂

  3. בוקר מתוח בבית משפחת עופר, כשנציגי האב גוברים על שלוחיו של הבן. האם דובי זכה למעט מלח בקפה של הבוקר? האם יותם קיבל מנה כפולה של לחמניות בשישי בבוקר כפיצוי על ההפסד? הרבה שאלות נשארות אחרי הסיקור המצוין הזה.
    .
    יאניס היקר, במסגרת נטייתי הנודניקית להסביר לך כל הזמן איפה יש מקום לשיפור, אני מבקש להוסיף לסוגיית העונשין גם את צבירת העבירות המהירה. לטיפולך האדיב אודה.
    .
    קונלי עושה השנה את מה שחשבתי שיעשה בשנה שעברה. רק שלא יפצע שוב.
    .
    תודה רבה אדר.

  4. נו אז תיבודו מאמן טוב או חרא?
    מה לג׳וס אומר?
    השאלה היא לא כדי לקנטר. אישית אני די מחזיק ממנו, חושב שהוא טוב לסוג מסוים של תלכיד שחקנים

    1. איני לג'וס כמובן ולא מדבר בשמו, אלא בשם נקודה כללית.
      אחת הטענות העיקריות נגד תיבודו זה הכינוי שרץ לו פה לפני כמה שנים "הקצב" כלומר הוא שוחק את השחקנים המרכזיים שלו מבחינת דקות.
      הסתכלות זריזה ולא עמוקה מידי, מראה שיש אמת גם העונה. רנדל ובארט מקום 2 ו3 (במשותף) בליגה מבחינת דקות(37.1). מישל רובינסון מקום 80. אז לפחות נראה שזה לא השתנה הרבה. (טוב או רע זה כבר דיון אחר, במיוחד לאור הסגל הלא נוצץ מידי של הניקס).

      אני גם מסכים שהוא טוב לסוג מסויים של שחקנים, איך לקרוא לזה יותר מחוספסים.

    2. אני פחות בקטע של שחור או לבן. יותר בקטע של הקצנת תכונות.
      הוא מאמן מאוד בעייתי ששוחק את השחקנים (וכ-GM גם את כל האופציות) בשביל הצלחה לזמן קצר מאוד. הוא גם ככל הנראה מייצר סביבת עבודה רעילה משהו. לא מאמן שהייתי רוצה לקבוצה שלי. אבל הוא כן יודע לעשות כמה דברים טוב, זה לא שהוא בוילן.
      אז אני לא אקרא לו חרא של מאמן. לא חושב שזה בהכרח נכון וזו גם לא הדרך שבה אני רואה דברים. אלא אגיד שהוא שד מהגיהנום שנוצר כדי להתעלל בשחקנים ויש לו שרשרת מקושטת בגידי אכילס קרועים.

      1. מאמן מעולה שחקן צריך להיות בכושר לשחק 48 דק כמו שאמר קארל מלון לציון אתה צעיר ותזיז את התחת שלך ממה אתה עייף?
        בניקס כולם צעירים במה הם נשחקים? בן 22 לא יכול לרוץ 38 דק?
        הוא מלמד את.פחוני הניקס לעשות קצת הגנה ולהזיז את התחת.
        המלחה לטווח הקצר זה מה שכולם מנסים וזה הכי חשוב בכל רגע נתון אתה עושה הכי טוב שלך.
        למה אתה חושב שחקנים מחליטים מתי בא להם? רק כוכבי העילית ובניקס אין כזה.
        אז שיזיו את התחת וירוצו וילחצו 48 דק.

          1. כן ילדים בני 22 לא יכולים לרוץ 48 דק 😂😂😂😂
            בגיל שלהם טחנתי כאלה ריצות בצבא שהם היו נופלים, היו צריכים לואד מנגמנט.
            די לחרטט.
            הם סייחים צעירים שנולדו לרוץ ולקפוץ בשיא כושרם. זה לא אדם בן 35 או 40.
            פאקן בן 22 אתלט על גוש שרירים לא יכול לרוץ 48 דק? 😂😂

            1. מתברר שההבנה שלך בפיזיולוגיה מתקרבת לזו שיש לך בפוליטיקה אמריקאית או בכללי ה-cba.

            2. והתשובה לשאלה הרטורית ששאלת –
              לא.
              אי אפשר לשחק באינטנסיביות של 100% במשך 48 דקות, ב-82 משחקים. לא בקצב בו משוחק המשחק כיום.

            3. זוכר את החלום שלך על ליגה שבה כל השחקנים מתחלפים כל שנה? עם ההצעה שלך אנחנו ממש נתקרב לשם.

  5. איזו טכנית הזויה לגרין, הבנתי שהשופטים הודו שהם טעו ולכן הוא לא יקנס. מקווה שגם יהיה עונש כלפיהם. יש צחוקים ויש חאלס, ולהביא טכנית על שחקן שצועק כל שחקן מהקבוצה שלו זה חאלס(למרות שכדאי שיפסיק לצעוק על רוקי הפרימדונה).

    1. *פרימדונקי
      איזה שחקן מאוס. לוקה קשות בתסמונת הרס"פ. אמנם זו טכנית שלא הייתה צריכה להישרק, אבל זה עונש משמיים לדרעק הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט