מעורב הופס ליום ו': התנצלות. לברון 'מעולם אחר' בניצחון חוץ משמעותי ביותר על הבאקס. לאן נעלם הקוריוז? אנליזה על הפסד הנטס/ מנחם לס

1.לברון רק משתפר עם הזמן

מספרים מהאגדה:

א.הוביל לניצחון על הבאקס 113-106

ב. המלך שיחק 38 דקות, קלע 34 ב-13 מ-25, כולל 6 מ-10 מה-3.

ג. 6 ריב', 8 אסיסטים, פלוס +15

ד. הם נראים לי הטובים ביותר ב-NBA עם שני כוכבים – לברון ו-AD, ושבט של בינוניים שלברון מעלה את רמתם בצורה שלא תאומן ממש.

ה. אני מקווה שזאת הקללה שהייתי צריך להטיל עליהם עוד לפני הנצחון בגמר על מיאמי.

2. אני מתנצל שבזמן האחרון איני מגיב כרגיל ומדי פעם מחמיץ כתיבת 'מעורב'

אני קורא בעניין כמעט כל מילה כתובה באתר, ואני מנסה להגיב על כל פוסט. כמעט אין מקרה שאני קורא פוסט שלם ואין לי מה לומר. אפילו לפוסטים על שחמט וסנוקר.

בזמן האחרון אני בבעיה גייל ואני התחסנו ב-11 לינואר. התור שלנו לחיסון שני הוא ה-1 לפברואר. לפני ארבעה ימים קבלנו הודעה ממשרד הבריאות של ג'ורג'יה שהתור שלנו מבוטל כי "אנחנו מצטערים…וכו' וכו'". הסיבה? "קבלנו הוראה מה-USMM לא לאגור חיסונים, אלא לחסן את כל קבוצות 1A ו-1B (הקבוצה שלנו – בני 75 ומעלה) ואת הנותר לחסן את מי שבא ראשון במקום לשמר אותם לחיסון שני לקבוצת 1B. ההצעה לאזרחים מקבוצת 1B היא לנסות להתחסן בכל מקום אפשרי".

ישנה בעיה: אין 'מקומות אחרים'. התחסנו באצטדיון 'מרצדס בנץ – שהוא מרכז החיסון של מחלקת הבריאות של ג'ורג'יה, מחוז פולטון, וכל מקום אחר דוחה אותי בינתיים. אני לא מוותר ומבלה כמה שעות ביום בקפיצות מבית חולים אחד לשני, ממרכז רפואי אחד לשני, ומבית מרקחת אחד לשני (הטלפון לא עוזר; אתה מתבקש להשאיר הודעה ואני כבר השארתי למעלה מ-100 מהן – ולא נעניתי באף אחד מהן מלבד הודעות מוקלטות בסגנון 'אם אתה מצלצל בקשר לחיסון נגד נגיף הקורונה, אנחנו מצטערים….

הבת אפרת (שהיא אושרה לקבוצת 1A) נמצאת בקשר רצוף עם מחלקת הבריאות של ג'ורג'יה עם CODE מסוים שהיא קיבלה לסלולרי שלה, והיא מרגיעה אותנו ש-"יומיים-שלושה לפני שתוזמנו לחיסון תקבלו אימייל עם CODE, מקום, וזמן לחיסון.

אני מקווה שזה אמנם כך. אני גם לא יודע מה קורה אם אתה מאחר את זמן החיסון השני בכמה ימים. בשבוע או שבועיים. בחודש או חודשיים. האם מישהו יודע? בטיווי אנחנו שומעים כל הזמן ש'פייזר' מתחילה 'לשתף' 'חברות רפואה אחרות' בעזרה לייצור חיסונים. פייזר! מה בקשר ל'טבע'???

אני לא חושש יותר מדי לעצמי. כואב לי רק על גייל שבגלל מחלת הפרקינסון שלה כל בעיה מסוג זה גדלה עד לעוצמה של ANXIETY אמיתי. אני עושה את כל מה שביכולתי להרגיעה, ובמשך היום ממשיך לחפש גם בטלפון, וגם בנסיעות.

3. היכן הקוריוז (שמעון)?

שמעון הפך לאחד מחברי הצוות התורמים ביותר גם בפוסטים וגם בתגובות. בעיקר בהשתתפות רצופה בבלוגים החיים.

אני כבר למעלה משבוע לא ראיתי את שמו. האם מישהו יודע מה קורה אתו? (אבדוק אח"כ אם הוא במשחק הלייקרס במילווקי)

4. כשה-NBA קבעה את תכנית המשחקים היא הכינה את המיטה. עכשיו היא חייבת לשכב עליה

מה דעתכם על הנטס בקליבלנד שלשום?

-היי, מל, תראה! הם משחקים על אותו מגרש, באותו מקום, גם הלילה!

-היי, ידידי, זה יותר טוב מלשחק לילה אחרי לילה בקליבלנד.

(האמת? אני כלל לא בטוח):

תאמינו לי שלשחק בקליבלנד ביום רביעי בלילה, ללכת לישון באיזה מלון בדאונטאון, להישאר תקוע שם לכל יום חמישי בגלל נגיף הקורונה, ואז מתעוררים ביום ששי בבוקר, בוודאי יהיה איזה אימון קליעות ב-10 בבוקר, ואז מנסים להרוג עוד כמה שעות טובות עד המשחק ב-7:30PM או 8:00, תלוי ב-TNT או תחנת הטיווי המקומית – זה לא התענוג הגדול בעולם – בלשון המעטה – כמו שאומרים החברים שלי בשכונת התקווה.

היי. ה-NBA קבעה את כל המשחקים הללו לחצי עונה מקוצרת זו. הם חששו למפרע מאסון – DISASTER אמיתי – והם החליטו לא לפרסם את תכנית המשחקים לחצי השני של העונה, בינתיים.

הבוסים ב-NBA רוקדים משמחה במשרדים בניו יורק כשקבוצה עולה עם 8 שחקנים – העיקר שהמשחק לא בוטל.

הליגה תקועה בתכנית משחקים שהורסת קבוצות LITERALLY ואפילו FIGURATIVELY, כשהיא לא מאפשרת לקבוצות לנשום, עד רמה כזאת שלעתים קבוצות עולות עם שחקנים הסובלים מ- 'נקע קליל'.

הליגה ידעה שזה יקרה ו…SURPRISE!!! – זה קרה!

זה בדיוק מה שקורה כשאתה רודף אחרי $$$. ה-$$$ אף פעם לא הולך לישון, והוא תמיד ינצח אותך.

סטף קרי אמר שלשום:

“I think we kind of joked — not saying that lightly — before the season that the whole NBA was kind of day-to-day. You had to be prepared for any and everything. Our very first shootaround at home, for our preseason game, we showed up, and there was some issues with our testing turnaround times. And we couldn’t come into the facility. So our first game day was kind of interrupted. And then our game (last Friday) being postponed, and all of the other games across the league. So it is one of those situations that you’re going to find yourself in predicaments you’ve never been in before in your career. Guys that are playing amazing, they test positive, and they’re out two and a half weeks, two weeks, whatever it is. It’s just part of the reality of the year.”

הדבר היחיד שניתן לומר לזכותה של הליגה הוא שהיא הזהירה את הקבוצות והשחקנים למפרע שזה מה שיקרה. לכן היא לא פרסמה את לוח המשחקים של החצי השני של העונה. ייתכן שהליגה תיאלץ להשתמש בשבוע או שבועיים בתום העונה לשחק את כל המשחקים שנדחו.

אריק ספואלסטרה טוען: "בבועה הכול היה קל. כמובן שלא קל להיות ללא המשפחה, אבל מבחינת כדורסל זה היה כמעט בית הבראה. עתה זו מכה. לכולם – לשחקנים, למאמנים, לשופטים, לכולם. האמת היא שכולנו חששנו מזה. הליגה הסבירה לכולם שבינתיים זה הוכל ניסיון. עתה ברור לכולם ש'לניסיון הזה' ישנם הרבה מכשולים. ברור שהם שווים לכולם, אבל זה לא מקטין את הקשיים, העייפות, ואי הידע מה יילד יום".

כמה קבוצות כמו הוושינגטון ויזרדס לא שיחקו ולא התאמנו כבר 10 ימים. ממפיס גריזליס הופיעה עם 8 שחקנים. עד עתה נדחו 19 משחקים.

בראדלי ביל אמר: "כמובן שאנחנו רוצים לשחק. לכמה שחקנים שלא מרוויחים כמו שחקני הטופ זוהי משכורת הכרחית. אבל תכנית המשחקים היא בלתי אפשרית. מה הליגה רוצה? ששחקנים יעלו צולעים ויפיקו רק חלק מיכולתם? אנחנו רוצים לשחק, אבל בתנאים אפשריים".

אולי החיסונים יעזרו, אבל מתי?

בינתיים היום נישבר עוד שיא קורבנות – 4,344.

(ממש ברגע זה – יום חמישי, ממש עם סיום משחק הבאקס נגד הלייקרס, שמענו את ד"ר פאוסי האומר בראיון עם ה-CNBC ש"את החיסון השני ניתן לקבל ביעילות עד חודשיים אחרי החיסון הראשון". בכיף. זה קצת משקיט אותי!)

.

5. אני מבקש מכולם להירגע ממה שקרה לנטס בליל חמישי נגד הקאבס, אוקיי?

CLEVELAND, OHIO - JANUARY 20: Kevin Durant #7  James Harden #13 and Kyrie Irving #11 of the Brooklyn Nets celebrate during the first quarter against the Cleveland Cavaliers at Rocket Mortgage Fieldhouse on January 20, 2021 in Cleveland, Ohio. NOTE TO USER: User expressly acknowledges and agrees that, by downloading and/or using this photograph, user is consenting to the terms and conditions of the Getty Images License Agreement. (Photo by Jason Miller/Getty Images)
קיירי אירוינג בסדר גמור. הארדן פשוט ויתר על המשחק עבורו

תקראו מה כתבתי תחת התמונה. זה לא בדיוק 'מוותר'. זה יותר DEFERS את המשחק. רגע. אני הולך להסתכל במילון.

הלכתי למילון.

הסתכלתי.

מילון אנגלי-עברי. שם המתרגם הוא שמעון זילברמן.

אין לו מושג מהזילברמן הזה. לפי התרגום שלו הוא רפה הבנה ברמות. נטול הבנה. הוא מתרגם DEFER ל-'לדחות' 'לעכב', 'להיכנע'.

מה שהוא היה צריך לכתוב זה 'להעביר', 'לתת את הכבוד', 'TO YIELD'.

אופפפסססס…מה התרגום הטוב ביותר בעברית ל-YIELD?????

הולכים שוב למילון: התרגום הוא 'לוותר'. 'להעניק'…

(עכשיו אתם מבינים למה לוקח לי 4 שעות לכתוב פוסט כזה? רק לקללות אני לא צריך מילון).

הוריי!!! אלה המילים שחיפשתי על מה שהארדן עשה לקיירי אירוינג: הוא רצה בהצלחתו במשחק הראשון שלו יחד עם המזוקן, שהמזוקן – ברצון – נתן את נקודותיו לקיירי, אם אתם יורדים לסוף דעתי.

אז זה בדיוק מה שקרה: ג'יימס הארדן הוא שחקן חכם. הוא רצה לתרום להצלחה של קיירי אירוינג אחרי כל הברדק שיצר וגרם לו. הוא ידע שהדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לעתיד הנטס הוא כישלון של כשרון-העל הזה קיירי שהוא – מה לעשות, קומרדים? – קצת דפוק בראש.

השאלה שכל החכמולוגים מ-ESPN, האתלטיק, דה רינגר, או SI שאלו היא כיצד שלושת האינדיבידואליסטים האלה (עם קבלות!) יסתדרו עם כדור אחד. והם רצו שכבר במשחק הראשון – ואולי עם אימון אחד – הכול יעבוד חלק כמו טוסיק של תינוק.

אז הארדן כל כך נבהל ממה שהוא קרא במדיה, והחליט שהוא משמש רק כמוסר, בונה, מארגן, ויוזם. את הביצוע הוא ישאיר לקווין דוראנט וקיירי אירוינג. לסטיב נאש אין מספיק ניסיון (ולמייק ד'אנטוני אין כנראה מספיק שכל, לצוות עליהם – –

PLAY YOUR F…G OWN GAME!

ג'יימס הארדן רצה פתאום להיות פקינג ג'ון סטוקטון.

זה לא עובד ככה.

כשיש לך שלושה כוכבי-על כאלה הצורה היחידה להיות עליון ממש היא כשכל אחד תורם את עליונותו, ולא כשאחר DEFERS את עליונותו כדי שעליונות 'השחקן החדש' תתעצם עוד יותר.

לכן הארדן הפך ל-ODD MAN במשחק הנטס. אחרי משחקי טריפל-דאבל רצופים עם 30 נקודות הוא הפך פתאום לשחקן של 19 נקודות שעבורו זו בושה וכלימה. במקום ה-12 אסיסטים ו-10 ריבאונדים הייתי מעדיף ש-7 מהאסיסטים שלו היו הופכים לטריי'ז ולמיד-ריינג'ים, והוא היהממסיים עם 5 אסיסטים ו-34 נקודות, בדיוק כמו אירוינג: 37 חיצים (ב-13 מ-22), 3 בונבונים, וצמד קרשים. דוראנט דמה לאירוינג בחיצים – 38. 12 ריבאונדים ו-8 מתנות.

זה צריך להיות המוטו של הנטס:

"דוראנט, הארדן, ואירוינג – 34, 36, 37 (כ"א, רק בסדר הפוך) עם 3,3, ו-3 ממתקים, ו-3, 3, ו-3 קרשים לגופה.

כשזה יקרה הנטס ירסקו כל מסכנה שתעמוד מולם.

ג'רד אלן. הוא יחסר מאד, אבל איך לימד אותנו המורה שלנו קווינט בכיתה ב'? "אלה הם החיים, עם הטוב והרע שבהם". כששאלתי 'מה יותר, הטוב או הרע?', הוא קרא לי לשולחן המורה להכות בי בכף היד עם הסרגל, ובפעם האלף סילקתי את היד לפני שהסרגל פגע בה!

טוב, על המשחק המפלצתי של אמביד כנראה דיברתם מספיק, וזאת היא הבעיה שדברתי עליה לפני כמה ימים כששמעתי שהנטס היו חייבים לוותר על ג'רד אלן עבור הארדן.

כדאי שתדעו שלפני משחק זה רק דוראנט שיחק דקות משמעותיות גם עם הארדן וגם עם קיירי. דוראנט שיחק עם הארדן בת'אנדר. הארדן ואירוינג שיחקו יחד בנבחרת ארה"ב לאליפות העולם ב-2014, ודוראנט ואירוינג שיחקו יחד בנבחרת האולימפית ב-2016. אז מה ציפו מהם? אחדות כפי שהיתה פעם בהפועל גבת? הם אולי חברים, אבל בהופס הם זרים אחד לשני וזאת היתה הפעם הראשונה שהשלושה שיחקו יחד.

התפלאתי שהמאמן סטיב נאש נתן לדוראנט לשחק 50 דקות אחרי קריעת האכילס. דוראנט נשאל על כך. תשובתו?

"יכולתי לשחק גם 70!"

(טוב, זה סתם פרט קטן בדיון על ההפסד המשפיל. אגב, גם הארדן השמנמן רשם 50 דקות בקלי קלות)

כשנאש נשאל למה הוא נתן לשחקניו הכוכבים (הוותיקים!) כל כך הרבה דקות, הוא הגיב: "תכנית המשחקים כל כך קשה וצפופה, שאני משתמש במשחקים כאילו הם אימונים. לעתים מייק ואני מרכיבים 'PLAYS' חדשים תוך כדי משחק ומסבירים אותם לשחקנים בפסקי הזמן!"

(בכל שנותי ב-NBA לא שמעתי דבר כזה, אבל הוא כנראה נכון…)

אותי הצחיק לראות את הארדן ואירוינג מתחלקים בתפקיד ה-BALL HANDLER. זאת היייתה הג'סטה שלהם (כנראה) אחד לשני כדי לא להיראות בעצמך כהוט דוג. אז זה כמובן פגע בשניהם, וגם במשחק הקבוצתי כשהכול נראה קצת מבולבל ולא טבעי.

אגב, הישנו כאן מישהו המסוגל לענות לי למה הנטס כמעט לא עושים 'פיק-אנד-רול' עםדוראנט הפיק? מי היה יכול לעצור פיק-אנד-רול כשהארדן (או אירוינג) מוסרים לדוראנט העומד בצד קו הפאול עם גבו לסל? פיק-אנד-רול כזה נראה לי במוחי בלתי ניתן לעצירה. אני בטוח שנתחיל לראות כמה מהם בקרוב, ובמהרה בימינו. אמן.

הארדן נשאל בקשר להתחלה הדי איטית שלו בנטס. הוא ענה:

“Trying to get a feel for this entire situation,” Harden said. “It’ll come to me. I’m not worried. I’m not in a rush. I’m very, very patient, and things will come. That’s all it is is patience. Patience, communication, and figuring things out, which we will.”

רק ברבע הרביעי, כשברוקלין פיגרה ב-13 היא סוף-סוף הראתה איזו קבוצה היא תהיה בקרוב מאד:

:Fourth quarter was more like how we want to play,” Durant said.

תשכחו מהארכה. סוקסטון פשוט הרג אותם.

6. פינת הטבע: הדובים החומים של אלסקה

מי שרוצה לראות את 'הדובים החומים' האלה, המקום הוא KATAMI, הפארק הלאומי באלאסקה. זה בית לבערך 2,200 דובים כאלה. זהו פארק ענק בגודל של 4.1 מיליון אקרים עם נהרות, אגמים, הרים, ומה לא. המשך קיומם תלוי לחלוטין בפארק העצום הזה (הגדול פי כמה וכמה ממדינת ישראל) ושם הם חיים, אוכלים (בעיקר בתפישת דגי סולומון השוחים נגד זרמי נחלים החוזרים הביתה TO SPAWN (להטיל את ביציהם לדורות הבאים). זה גם המקום המועדף לתיירים לחטוף צילום של דוב התופס דג סולומון הקופץ מול הזרם כשהדג מגיע למין מחסום טבעי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

      1. פרופסור מנחם
        זה אומר שאנחנו קצת דומים כי ראינו והרגשנו אותו הדבר כשצפינו בלברון.
        אגב יש רק מלך אחד אמיתי מבחינתי וזה אריק קאנטונה והסגן שלו סרגיי בובקה על סטרואידים אבל אל תספר לאף אחד….

    1. מה הכנוי החדש שלו?
      כמעט כתבתי את כל האפשרויות:
      1) הוא מת
      2) הוא בבית סוהר
      ***3) בבי"ח לחולי נפש
      4) עבר לדהבאזר
      5) אשתו שברה לו את הסלולרי ואת הלאפטופ
      6) הוא נאבק נגד הנגיף
      7)הוא נעלב ממני

      1. מתפלא שלא זיהית אותו מהתגובות
        מי מתייחס לכל שחקן שקולע פחות מ25 נקודות למשחק כנגר או גופה ו/או עובר על הבוקס סקור ולפיו מסיק מסקנות על שחקנים וקבוצות ו/או מבלבל את המח על הביצועים שלו בשכונה. יש עוד כמה מאפיינים בולטים, אבל אילו כבר מספיקים לזהות אותו

  1. תודה על המעורב.
    דווקא זה בשכל לתת להארדן לרכז. קיירי יכול לרוץ, לתפוס, לעשות קרוסאובר על כולם…. לנהל משחק – זה לא הפורטה שלו. הוא היה מקום שני בניהול משחק בקאבס אחרי לברון ובנטס הוא שלישי אחרי הארדן ודוראנט.גם מסר 3 אסיסטים בסך הכל…
    הם צריכים לעשות משהו עם ההגנה שלהם…

  2. סטיב נאש הולך להיות הגיבור הטראגי של הסיפור הזה. כמו שדיוויד בלאט הגשים חלום חיים כהגיע לאמן את הקאבס ואז החלום הפך לפנטזיה שלברון הצטרף ולפתע במקום קבוצת אמצע טבלה עם שאיפות לפלייאוף הם הפכו לקונטנדר ואז החלום אז הפך לסיוט שלברון לא הסתדר עם הישראלי הרוקי וזרק אותו ואת קריירת הNBA שלו לעזאזל למרות ההגעה לגמר הNBA
    אז אותו דבר סטיב נאש. הבחור נחת במקום בריא למאמן רוקי, קבוצה עם כסף, אבל בלי יותר מדי אספירציות, בוא נבנה שנה ראשונה ואז ניתן בראש בשנה הבאה ואולי אפילו גמר ולך תדע. ואז ״הפילו״ עליו את הטרייד הזה. באנגלית קוראים לזה ״כמו צבי באור פנסי הרכב״, הוא לא יודע מה לעשות. מצד אחד שלושה סטארים כל אחד הגיע לאן שהגיע בזכות היותו וואן מן שואו, מצד שני כולם רוצים להראות שהם גם טים פליירס. לא שזה דבר רע, אם גברים לא היו רוצים להראות שהם לא רק יודעים לתת בראש לא היה פורפליי בעולם ונשות העולם היו מאוד מתוסכלות מינית. אבל צריך גם להביא את התוצרת, ופה צריך לבוא המאמן, ולחלק לכולם תפקידים וגבולות גזרה ומתי זה מוביל ומתי זה מוביל ולא לתת לשחקנים שלו שעה לעמוד בדלת ו״יכנס כבודו, לא יכנס כבודו, לא, אני מתעקש, ״ וכו ואף אחד לא נכנס.

      1. אמרתי בתחילת העונה שאני לא רואה אותו מצליח שמה כולל הגימיק של ד׳אנטוני, אבל אם אתה לא יודע להתמודד עם שני כוכבים אל תאמן בNBA, אבל שלושה, ועוד כאלה שביחד רק מחזקים את הדפיקה הקולקטיבית שלהם? אומללות לשמה.

  3. בהתאם לקללה עתיקת יומין שMBK הטיל על האתר הזה, הקוריוז כתב יותר מדי פעמים את אותה התגובה (זו על לוקה, אתם בוודאי מכירים), והפך לבאני. חוץ מזה הוא בסדר 🙂.
    תודה רבה על המעורב והלוואי שתקבלו את החיסון בהקדם

  4. כשהלייקרס נתנו חוזה 4 שנתי ללברון בן ה 34 חשבתי שזאת טעות אדירה
    איזה שחקן שיחק טוב בעונות ה 16-17-18-19 שלו בליגה?
    לברון פרע את החוזה עם האליפות בשנה שעברה
    זה מדהים אבל דווקא לונזו,אינגרם והצעירים לא שיחקו טוב לידו. הלייקרס עשו קיץ אדיר כששרודר מוסיף אופציה התקפית והארל זולל כל מה שהוא יכול תחת הסל. גם מתיוס וגאסול החתמות לא רעות, פה ושם הם מסוגלים לתת משחק גדול.

    לדעתי אין מידע על אבא של לברון בגלל שמדובר בחייזר או ייצור במעבדה.
    גוף אנושי בגיל שלו, במבנה שלו ובקילומטארז שלו כבר היה צריך להיות במצב של שיקום אורטופדי

  5. אחלה מעורב, תודה רבה מנחם.
    .
    למיטב ידעתי הדב בתמונה, שנפוץ גם באלסקה, הוא דב גריזלי. לא כל הדובים החומים הם גריזלי, אבל הגריזלי חום וגדול מאד. יש גם זן נוסף באי קטן ליד אלסקה בשם קודיאק, שאאל'ט גדולים עוד יותר מהגריזלי.
    .
    בעניין הדקות שקיבלו מנאש – נשמע לי הגיוני. כל הרבע הרביעי שלנו נגד הלוחמים חשבתי לעצמי למה פופ לא מעלה את הספסל, והתשובה שמצאתי הייתה דומה – שהוא רוצה להשתמש בדקות האלה כדי לשפשף את החבר'ה.

  6. הציפיה שברוקלין "תתחבר" היא נאיבית. ברוקלין רק תלך ותתפרק. בטווח הקצר היא תשחק יותר טוב, כמו שהארדן התחיל בהצגה, אבל בהמשך היא תתפרק. זו קבוצה לא מאוזנת, שלא תגיע רחוק. קבוצות פנטזי לא לוקחות אליפות במציאות. אליפות מצריכה דם, יזע ודמעות. משלושת אלה תקבל רק דמעות. אין שם מי שיירק דם ויזיע. אם קליבלנד קלעה נגדם בכזו קלות, הניקס עוד תהפוך לקבוצה הבכירה בניו יורק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט