יומן מיאמי (1): הבוקר שאחרי / רועי ויינברג

שיפור גדול גם בפיק-נ'-רול. טיילר הירו.

מיאמי היט התעוררה ל-2020/21 אחרי פגרה של 71 ימים ואחרי פלייאוף קסום, שאמנם נגמר בהפסד כואב בגמר אבל הפתיע את האוהדים האופטימיים ביותר של הקבוצה, שלא חשבו שהיא תגיע כזה רחוק. אז מה ראינו מהקבוצה עד עכשיו, וכמה המאזן (7-6 שלילי) מדאיג?

הבעיה הראשונה היא מי ומה שלא ראינו. ג'ימי באטלר שיחק בשישה משחקים מתוך 13 וברובם לא הגיע לגבהים של הפלייאוף הקודם או אפילו של העונה הסדירה הקודמת. הוא תפס גובה בשני המשחקים האחרונים ובפרט באחרון, 26-10-9 בניצחון על וושינגטון, אבל מושבת עם קורונה. אותה קורונה הובילה למכת העדרויות בסגל של מיאמי כשגם אייברי בראדלי ומיירס לנארד, שפתח ברוב העונה הסדירה הקודמת, פספסו משחקים.

מכת הקורונה והגישה לעונה הסדירה אחרי הפגרה הקצרה בהיסטוריה של ה-NBA הובילו לעוד הזדמנויות לשחקנים חדשים. קיי.זי אוקפלה ומקס שטראוס מקצה הספסל נתנו משחקים טובים, אבל שני השמות הבולטים הם פרשס אוצ'יווה וגייב וינסנט. הראשון נבחר בדראפט האחרון, פיתח כימיה טובה עם גוראן דראגיץ' ועושה עבודה טובה כסנטר מחליף. השני, בעונתו השנייה במיאמי, נע בין משחקים מזעזעים עם יותר מדי זריקות למשחקים סבירים עם יותר מדי זריקות.

הסיפור הגדול של העונה בינתיים, מעבר לבאם אדביו שקולע 19.5 נקודות למשחק ביעילות גבוהה במיוחד, זה טיילר הירו. ההיט נותנים לו דקות כפוינט גארד, בין אם כניסוי לעתיד או בניסיון לפתח את חוכמת המשחק שלו. זה לא לגמרי עובד עד עכשיו, אבל יש סימני שיפור משמעותיים, בעיקר בחדירות לסל ובקבלת ההחלטות. האחוזים לא שם, אבל הירו היה קלע יחסית טוב בפלייאוף ובעונה הקודמת, כך שלא סביר שיקלע ב-34.8% בשלשות חופשיות לגמרי. יחד עם העלייה בריבאונד, אפשר להיות אופטימיים.

הבעיה היא שהירו לא רכז ובאם, שנותן עונה טובה גם כמוסר, גם לא. ההיט מובילים את הליגה באיבודים למשחק, מגמה שאמנם השתפרה במשחקים האחרונים אבל עדיין מדאיגה בקבוצה שמצטיינת במשחק קבוצתי. אולי עם החזרה של באטלר, מעבר של הירו חזרה לשוטינג ועוד דקות משותפות נראה את החלודה יורדת ופחות איבודים.

מוקדם לדעת אם זאת מגמה או לא מקבוצה שבמקרה הטוב תוכל לחזור לאיכויות של פלייאוף 2020. מצד אחד אפשר לטעון שהיריבות של מיאמי לא יקלעו באחוז כזה מהשלוש לאורך עונה שלמה ובווליום כזה גבוה, כשההיט מונעת זריקות בטבעת. ראינו את הקבוצה הזאת מגיעה לגבהים מרשימים, הקליעה של הירו כנראה תהיה טובה יותר והאיבודים ירדו. הקבוצה לא אמורה להגיע לשיא שלה אחרי 12 משחקים ועדיף להגיע אליו בפלייאוף ולא נגד איזה שרלוט בפברואר.

מצד שני, מיאמי קולעת באחוז לא רע בכלל. האיבודים מדאיגים וזאת לא בדיוק אותה קבוצה שהייתה – קראודר וג'ונס ג'וניור עזבו והרבה שחקנים אחרים (באטלר, נאן) רחוקים ממה שראינו מהם. לכן ספולסטרה העלה את דראגיץ' בחמישייה. בלי הירו ובאטלר ההיט היו צריכים יוצר וזה עבד עם שני ניצחונות.

האמת, כמו תמיד, באמצע. מיאמי יכולה להיות טובה יותר? כן. מיאמי צריכה לתת כל מה שיש לה עכשיו? לא. היא כן צריכה להמשיך לנסות דברים שונים (דקות של הירו כרכז, באם זורק מיד-ריינג' ועוד), אבל לא על חשבון ניצחונות. הכל שאלה של איזון.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה רועי
    למיאמי יש אופי ותלכיד וזה יעזור בהמשך
    .
    לשחזר את הפלייאוף הקודם יהיה קשה כי הרבה יריבות התחזקו, אבל א קבוצה חא תרצה את מיאמי בפלייאוף

  2. תודה רועי. נאן זו אניגמה מבחינתי. היכולת שם אבל הוא נמוג לקראת סוף העונה שעברה ונמחק בפלייאוף, לא ברור לי לגמרי למה. השילוב שלו בחמישיה היה נהדר לאורך רוב העונה והבוסט של דראגיץ מהספסל הפך את ההיט לקבוצה שלא מורידה רגל מהגז גם כשהיחידה השניה משחקת. עם הקליעה של הירו רובינסון ואוליניק, והאיכות של באטלר אדביו ודראגיץ זאת פשוט קבוצה עמוקה שהיה קשה לנצח בטח אחרי שקראודר ואיגי הגיעו, אבל נכון להיום נאן עדין בחזקת נעלם, קראודר זו אבידה (וגם קצת ג׳ונס שנמחק בפלייאוף), איגי חושך והעומק של ההיט קצת נשחק גם בלי הקורונה. ריילי חייב שוב לעשות קסמים

  3. מסכים עם כל מילה. הם מסתדרים עם מה שיש, ובודקים כל מיני אופציות זמניות. מוקדם לדעת לאן זה הולך, אבל מעניין אם יעשו טרייד משמעותי לקראת הפלייאוף – אם הירו יצליח לרכז יתכן שנראה טרייד על נאן? אולי אולדיפו יגיע? נחכה ונראה.
    .
    תודה רבה רועי.

  4. מיאמי נראית לי שומרת מדי על שמריה. פשוט דם חדש לפחות בעמדה אחת. כשאני רואה אותם משחקים אני מרגיש
    'WHAT ELSE IN NEW?'
    את ההיי שהיה להם בבועה הם לא יצליחו להחזיר ללא טרייד, אפילו אם הוא טרייד סמם בשביל טרייד. ג'ימי נראה לי קצת משועמם. הוא מסוג השחקנים שחייבים אתגר. אז יש לי אתגר בשבילו: אם הוא לא יתחיל לשחק, אז לא יהיה פלייאוף.

  5. ייתכן מאד שגם הזמן של ספואלסטרה הגיע. הכל במיאמי נראה ישן. הכל נראה אותו דבר. ספואלסטרה מאמן מצויין, אבל הוא עשה את שלו במיאמי. הגיע הזמן שיעבור לקבוצה אחרת, ולהביא מאמן צעיר מהמכללות, ולי ישנן כמה הצעות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט