הבאקס יפגשו את הלייקרס בליל משחקים קצרצר של חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:00 – מילווקי באקס (5-9) VS לוס אנג'לס לייקרס (4-11)

המשחק המעניין ביותר של הלילה יגיע אלינו ממפגש צמרת בין שתיים מהקבוצות המובילות בליגה, כשהלייקרס ממוקמים במקום הראשון במערב (ובליגה כולה) והבאקס נמצאים כרגע במקום השני במזרח.

נכון לעכשיו, הלייקרס הקבוצה הטובה בליגה (בשוויון מאזנים עם הקליפרס הלוהטים) בהובלת הצמד לברון את דיוויס ולאחר שזכו באליפות רק לפני מספר חודשים הם מחפשים המשכיות לכך העונה, ובפתיחת העונה הראו את היכולת שלהם בשני צידי המגרש, כשהגנתית הם הקבוצה המובילה בליגה עם רייטינג הגנתי מרשים של 104.6 וכשהם מציגים התקפה מצוינת, גם אם לא ברמת הדומיננטיות ההגנתית, וכרגע ממוקמים במקום החמישי ברייטינג ההתקפי. הקפיצה ההתקפית מהעונה הקודמת היא גדולה וניכרת וסביר להניח שגם מושפעת מאוד מכך שהיה להם רצף מצוין של משחקים והם נמצאים בכושר טוב כרגע, אבל יכול להיות שהיא כן מספרת על משהו שקיים.

כשמדברים על ההתקפה של הלייקרס, זה קודם כל לברון ודיוויס, כששניהם כצפוי מובילים את הקבוצה בנקודות למשחק, אך הם ירדו בנקודות למשחק ודיוויס ירד מעט באחוזי שימוש התקפיים, וחשוב להסתכל על הנקודה הזאת כיוון שהיא נגרמת מהגעה של כמה שחקנים שתורמים לקבוצה לא מעט, ובראשם דניס שרודר. ההבאה של שרודר יכולה להיות העונה הרבה יותר קריטית, כשלעומת השנה שעברה השנה יש להם שחקן שלישי אמיתי ולא את קייל קוזמה שלא היה מוכן לתפקיד, וכנראה שלא היה צריך למלא אותו מלכתחילה. שרודר קולע 14.8 נקודות למשחק עד כה, כשהוא השלישי בקבוצה בכמות הדקות ושני בכמות האסיסטים לאחר לברון. ההגעה שלו לשם חשובה בכך שהוא שחקן שמסוגל לייצר לעצמו נקודות ולמסור כשצריכים את זה ממנו, וכך ניתן להוריד עומס מלברון ו-AD, לפחות בעונה הסדירה.

גם הבאקס פתחו את העונה לא רע בכלל, גם אם בצורה פחות מרשימה מיריבתה המערבית וכרגע הם ממוקמים כקבוצה ההתקפית הטובה בליגה, ובהובלת יאניס, מידלטון וג'רו הולידיי ניתן לראות את ההיגיון מאחורי זה, אבל דבר אשר מדאיג לגבי האיילים עד כה הוא ההגנה, שם הם ממוקמים במקום ה-12 בליגה לאחר העונה שעברה בה הבאקס היו הקבוצה ההגנתית הטובה ביותר בליגה. הולידיי מוסיף הרבה בשני המגרש ויאניס ממשיך לעשות את שלו, אבל ישנה דעיכה ביכולת של ברוק לופז, בעיקר הגנתית, כשהוא ירד ל-1.6 חסימות העונה (לעומת 2.4 בעונה הקודמת ו-2.2 בזו שלפניה). הבעיה העיקרית אותה הבאקס יפגשו היום היא כך שעד כה הם איפשרו ליריבות לקלוע ב-37.7% משלוש, והלייקרס מדורגים כרגע במקום החמישי בליגה באחוזים מטווח זה.

השילוב של נקודת החולשה העיקרית של מילווקי והיכולת של הלייקרס לנצל אותה, בנוסף לכך שהקבוצה מאל איי נראית טוב בשני צידי המגרש בעוד הבאקס מרשימים באחד מהם בלבד, נותן בעיניי את הניצחון היום ללייקרס.

שאר המשחקים

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (6-8) VS ניו יורק ניקס (8-7)

מפגש בין קבוצות שפתחו את העונה בצורה מאוד מעניינת, כשגולדן סטייט תחפש היום את הניצחון השלישי ברציפות לאחר נצחונות מרשימים על הלייקרס והספרס. הניקס גם הם יחפשו ניצחון שלישי לאחר שבשני המשחקים הקודמים הגבילו את היריבות לפחות מ-85 נקודות, ומעניין לראות איך היכולת ההגנתית שלהם תסתדר מול הווריורס.

הניקס פתחו את העונה בקצב טוב, לראשונה זה שנים, והפעם נראה שיש סיבה לשים עליהם עין. למרות התקפה רעה (מקום חמישי מהסוף בליגה עד כה) הם מצליחים להשיג נצחונות, והנצחונות האלו באים מהצד השני של הפארקט – העונה ניו יורק מדורגים במקום החמישי בליגה ברייטינג ההגנתי עם 106.2, ובמקום הראשון בליגה בספיגת נקודות בממוצע למשחק. מיצ'ל רובינסון ממשיך להרשים בהגנת הצבע שלו, כשהעונה הוא זוכה ליותר קרדיט ומבצע הרבה פחות עבירות – אמנם הוא חוסם מעט פחות מבשתי העונות הקודמות, אך ב-30 דקות בממוצע למשחק הוא עם 2.7 עבירות, לעומת 3.2 ב-23.1 דקות אשתקד. בהתקפה, ג'וליוס ראנדל נותן עונה מהחלומות עם שורה סטטיסטית של 22-11-6, ולמרות שכנראה שלא ימשיך להרשים באותה צורה, הוא נהנה מכמות הדקות שהוא מקבל מת'יבס.

אצל הווריורס, סטף ממשיך להפציץ בסיטואציה שונה מאוד מזו שהתרגל אליה בשנים האחרונות, היכולת ההתקפית של הקבוצה עדיין לא בשיאה כשקלי אוברה קולע ביעילות נמוכה ודריימונד לא מהווה איום כקלעי, אבל יכולת המסירה של גרין בנוסף להיותו אחד מהחוסמים ההתקפיים (סקרינרים) הטובים בליגה ולסייע לסטף להיות דומיננטי. אוברה נותן המון האסל בהגנה ואנדרו וויגינס נותן עונת קריירה באחוזים מעבר לקשת עם 38.6% על 5.4 זריקות, ולמרות עומק לא מרשים של הרוטציה הקבוצה נראית טוב. היום ההתקפה תעמוד למבחן מול ההגנה המרשימה של ניו יורק, והיום הם מסוגלים להתחיל רצף נצחונות קצרצר ולהראות שהם כן כדי להישאר.

היום אני מהמר על ניצחון מרשים של הווריורס.

5:00 – יוטה ג'אז (4-10) VS ניו אורלינס פליקנס (8-5)

מצ'אפ בין שתי קבוצות מערביות מסקרנות מאוד שנמצאות במומנטומים שונים מאוד – הג'אז מגיעים עם רצף נצחונות מרשים שכבר עומד על 6 רצופים, בעוד הפליקנס פתחו את העונה עם מאזן שלילי ולא נראים בשיאם. המצ'אפים וההגנות בין שתי הקבוצות יכולים להכריע היום, אז בואו ניכנס לעניינים!

נתחיל עם המארחת – הג'אז היא כרגע אחת מהקבוצות המובילות בליגה בשני צדדיו של הפארקט, כשהיא ממוקמת במקום השמיני התקפית והשישי הגנתית (פר 100 פוזשנים), ובמשחק הזה יש להם יתרון לא קטן בכלל בכך שהם לא רק הקבוצה היותר טובה, אלא מבחינת מצ'אפ יש להם עדיפות גדולה מאוד על הפליקנס. היתרון הגדול הזה הוא הגנת הצבע המצוינת שלהם, בהובלתו של רודי גובר שממשיך להראות שהוא אחד מהשחקנים המשפיעים ביותר בליגה בצד זה של המגרש וזה עובד לטובתם של הג'אז במשחק הזה, כשניו אורלינס מאמצת גישה יותר מסורתית ומרכזת את רוב ההתקפה שלה בצבע, וזה מובן כשהשחקן הדומיננטי ביותר שלה הוא זאיון, אבל מול הג'אז זה עלול פחות להצליח.

יוטה נהנים מהמצ'אפ הזה בשל יכולת הגנתית טובה בצבע והגבלה של ניו אורלינס לזריקות קשות מאוד מעל אחד מהחוסמים הגדולים והחזקים בליגה היום, או התפשרות על שלשות, האיזור החלש של הקבוצה (מדורגת במקום ה-29 בליגה באחוזים משלוש העונה). יוטה מאוד מרוויחים ממנו והפליקנס יהיו בבעיה בשל כך.

בגלל המומנטום החזק של הג'אז שמצטרף להתאמה של ההגנה של יוטה להתקפה של הפליקנס והניצחון שלהם על ניו אורלינס במפגש האחרון בין הקבוצות, ההימור שלי היום הוא על יוטה.

לפוסט הזה יש 83 תגובות

  1. הימורים שלי:
    הלייקרס לוקחים. שתי הקבוצות אחרי הפסד ויבואו עם אש בעיניים. כוח הרצון של לברון יותר גדול….
    *
    לא חושב שאחרי הקאמבק מול הלייקרס והניצחון על הספרס לווריירס נשארה אנרגיה לנצח משחק שמתחיל יממה אחרי שהקודם הסתיים. הניקס ייקחו.
    *
    יוטה, מהמר שזה יהיה חד צדדי.

    1. הנטס מרוויחים שחקן הגנה מהטובים בליגה שיכול לשחק כרכז ולהוביל התקפות וסמול בול לשחק 5. פילדלפיה מרוויחים רכז ושחקן בידודים על פלוס שלשות. הבחירות בגלל פער השכר אבל בגלל שהם יסיימו בטופ בכל מקרה אז הבחירה לא תהיה בלוטרי ככל הנראה

    2. לא חלאס להציע את קיירי. קיירי לא ירצה אותנו יזיק לאמביד ולא יוביל אותנו לטבעת לא רואה במה אנו משתפרים איתו. גם בור בהגנה.
      אמרתי כבר לא עושה טרייד גם מול סימונס באחד על אחד עלאק בחירות דראפט 😂😂😂
      וגם זה מחזק יריבה שלי בשביל מה?

    3. החלק של לנהל משחק בשביל אחרים, ולהכניס כדורים פנימה למישהו כמו אמביד – זו בעיני לא החוזקה של קיירי אירווינג. הוא ייקלע יותר נקודות אבל פילדלפיה ייצטרכו מישהו שיינהל את המשחק חוץ ממנו. כמו שהארדן יכול לעשות עכשיו וכמו שלברון עשה בקליבלנד.
      *
      סימונס דווקא יישתלב בנטס… אבל נראה שהארדן ודוראנט מספיקים ביחד כדי לסמן V על עניין ההתקפה וניהול המשחק אז אפשר לחשוב על עוד אופציות חוץ ממנו שייחזקו את ההגנה…

  2. אחלה פריוויו רותם, תודה רבה. ערב מצומצם אבל חביב ביותר.
    .
    אני זוכר טוב את המפגש בעונה שעברה כשהלייקרס התארחו במילווקי – יאניס סיים אז עם 5/8 מחוץ לקשת, רובן על דיוויס והיה נדמה שעם קליה מחוץ לקשת יאניס והבאקס יהיו בלתי ניתנים לעצירה.
    .
    אני דוקא יצאתי בתחושה שאם הלייקרס לקחו את הבאקס למשחק צמוד כשיאניס קולע שלשות קשות כאלה המצב שלהם מצוין והגנתית יש להם את הכלים להתמודד מול כל קונטנדרית. ואיך אומרים? מה שיגורתי בא לי…

  3. שחר אתה אוהד לייקרס או סתם אוהד כדורסל כמוני שנכנס לראות אן בי איי גם כשהקבוצה האהובה עליו לא משחקת?

  4. לברון בחצי הראשון סחב את הלייקרס עלהגב לסגור על אנטהקמפופו. איזה שחקן גדול. אם רק היה פחות פלופר ויהיר היה הרבה יותר מקובל השיקסה…

  5. המשחק בורח לבודן כשיאניס לא על המגרש בגלל בעיית עבירות כנראה.
    שיקסה שחקן גדול ובא לשחק כשהמשחק חשוב לו.
    לברון הוא המאמן על המגרש ומחלק הוראות לכולם, גם לצוות האימון….
    🙂

  6. יאניס במתפרצת זה פשוט כוח בלתי עציר. מדהים לראות איך הם מחפשים אותו. רצים לפינות ומחכים לו שיחתוך באמצע.
    כמו שלימדו אותנו בקט סל, "הטריילר". יאניס זה דאבל פול טריילר ב 100mph

    1. יפ
      גם בוסטון עם הסטיבוט לא יקחו.
      ראית? לברון שיחק במשחק הזה 38 דקות, זה לא משחק פליאוף, זו הצהרה… אולי

  7. זהו תמ"א טקס. לברון עם משחק מצויין
    34 נקודות 5 ריבאונד 8 אסט ב 38 דקות.
    כשצריך הוא משחק המון והמשחק הזה הוא הצהרה. מול ג"ס מינוס מותר להפסיד, לא מול מילווקי או בוסטון או קליפרס, למרות שהפסידו.

  8. האמת היא שבין פסקל, ויסמן ודריימונד – יש לווריורס קו פנים חביב פלוס, גם אם בוסרי למדי (בעיקר ויסמן, פסקל כבר משחק כמו וטרן, הפתעה רצינית מאד השמנמן הזה)

  9. ילה אני עוזב אתכם ונוסע לים באשקלון אשדוד וזיקים. נשתה איזה תה עם דבש אצל יאסר על החוף ונדבר על עזה ומוחמד דאחלן. הבעייה היא שהנהנתן לא מבין שהפיתרון של עזה זה דחלאן, מצד שני הוא מבין שפיתרון כזה יביא אצלנו למאות הרוגים. כל הפלוסים והמינוסים. אז משלמים בקשיש לחמס….

  10. לא יאומן כמה השיפוט גרוע באנביאיי כל פעם שובר שיאים חדשים.
    הרחיקו את דריימוד על כלום ועכשיו בבירור הודו שההרחקה הייתה מוטעית, אז הוא לא יקבל קנס אבל לא יכול לחזור למשחק🤦‍♂️🤦‍♂️, אין גבול לטימטום.
    בנוסף מחצית עם כמעט 50 זריקות עונשין בליגה שגם ככה אין בה הגנה אז איך הצליחו להדביק כל כך הרבה עבירות בכמות שמספיקה למשחק שלם בדרך כלל. מה ה end game של סילבר לאן הוא מכוון או לחליפין כמה כסף שמו השופטים על המשחק?

  11. תראו את תגובה 1 למעלה…. אם לא יהיה קאמבק ענק של הווריירס (הלוואי!) ושל הפליקנס (גיחי גיחי) אז צדקתי ב3 מ3 ואני הולך להסתובב היום בהבעה של שעון שבור שדיק פעמיים.
    רציתי לנבא גם שלמיטשל יהיה משחק חזק כי אם לוח המשחקים מזמן לך את הגארדים של הפליקנס אז מגיע לך להתפנק. אבל עכשיו זה יוצא לי רק בדיעבד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט