מעורב הופס ליום א': 74 נק' לדוראנט והארדן (ששבר גם שיא טריפל-דאבל). Covid 19 מורידה את ה-NBA על ברכיה / מנחם לס

1.התחלה שתיכתב באותיות זהב בספר האגדות של 'התפוח הגדול'

(התנצלות: חלקים "1", "2", ו-"3" נכתבו בר5גע האחרון, במהירות הבזק, ואני מתנצל על שגיאות הקלדה)

בתולדות הספורט שה העיר ניו יורק ישנם המון סיפורים שכבר נכנסו לדברי הימים של הספורט. היום נכתבה עוד אגדה. 'אגדת ג'יימס הארדן'.

כשהוא עלה על הפארקט עיני הסתנוורו. ראיתי מזוקן שמנמן שלדעתי העלה לפחות 6-7 ק"ג מאז שראיתיו לאחרונה משחק ביוסטון. אמרתי לגייל שישבה לידי: "אני לא מאמין!!! תסתכלי על מס' 13. זהו ג'יימס הארדן. מה קרה לו בחודש ימים? העלה לפחות 5 ק"ג!!!".

הנגיעה הראשונה שלו בכדור הייתה גניבת כדור. עם שריקת הסיום הוא היה בעל שיא NBA כשחקן הראשון בהיסטוריה שקלע במשחק הראשון בקבוצה חדשה טריפל-דאבל עם 30 נק' פלוס (הוא קלע 32).

לא יכול היה להיות ספתח מעולה ומעליון יותר. תשכחו מ-9 איבודי הכדור שלו. תשכחו מ-30% מה-3 (3 מ-10) וגם את ה-8 מ-18 הם לא יותר מ-0.444% מהפארקט. מה שנפלא היה במשחקו של הארדן היה הכניסה הטבעית שלו לנטס כאילו נולד שם, וכאילו הוא יודע בדיוק כיצד להגיע בהחלפת 3 רכבות תחתיות (SUBWAYS) כל הדרך מאוניברסיטת פורדהאם בברונקס לקוני איילנד בברוקלין.

והבידודים שלו?

איזה בידודים?

על מה אתה מדבר שימון? הארדן יודע בדיוק את מקומו בסולם העדיפויות של הנטס, והוא יודע שהאלפא-דוג הראשי הוא קווין דוראנט. הוא שיחק בדיוק כפי שנבאתי שלשום: שחקן הנע, מוסר, שומר, מנתר לריבאונד, והעיקר – צוהל. מה שאני ראיתי בפניו זה מבט של אושר וסיפוק. כאילו הגיע סוף-סוף אל ביתו ונחלתו.

הוא קבע שיא טריפל-דאבל של ה- NBA של שחקן הקולע מעל 30: 32 נק' עם 12 ריב', ו-14 אסיסטים נהדרים. 13 מ-15 מהקו, 4 גניבות, וחסימה אחת.

הוא בכיף ובחיוך הכי רחב שמח לראות את קווין דוראנט בשליטה של 40 נק' ב-16 מ-26, 5 מ-8 מה-3, 5 מ-5 מהקו, 4 ריב', 5 אסיסטים, 2 גניבות, ו-2 חסימות. 6 איבודים. אז אלפא דוג אחד קבר 40 ואלפא דןג מס' 2 קלע 32, ומחר – ביום 'מרטין לותר קינג' – כשגם קיירי אירוינג יעלה – האלפא דוג השלישי ויוסיף 25 נקודות משלו, אז זאת תהיה 'ההצגה הטובה בעיר'.

תראו. אני הייתי בעיר בכמה וכמה מאורעות ספורט מהגדולים ביותר שקרו שם, או לקבוצות שלהם. בהרבה בהם הייתי עיתונאי בשולחן עיתונאים קרוב למשחק. אני לא משווה את הסיפתח אתמול של הארדן ליום בו הניו יוארק ריינג'רס ניצחו את הסטנלי קאפ אחרי 54 שנים (ב-1994). אני לא משווה את עלייתו של הארדן על הפארקט לעלייה של וויליס ריד במשחק השביעי והאחרון ב-1970 27 שניות לפני זריקת כדור הביניים. זה גם לא היה רגע כמו הרגע בו ג'ו נמט 'הבטיח' נצחון כקוורטרבק של הג'טס מה-AFL על הבולטימור קולטס מה-NFL – הבטיח ועשה, למרות כל הסיכויים, ואני לא אעשה מעצמי אידיוט ואשווה את נצחון הנטס לנצחון המטס על הברייבס ב-1969.

אבל היה זה רגע שייכנס איפה שהוא לרשימה.

ג'יימס הארדן – שחקן אינדיבידואליסט ושחקן של ISOLATION ביוסטון שהבטיח שבנטס הוא ישחק אחרת לחלוטין, שם את משחקו היכן שפיו היה. הבנת המשחק הנדירה שלו קלטה מיד מה השחקנים מעדיפים, ומה לא, ואף פעם לא ראיתי שחקן המאושר להיות שני בקליעות כפי שהיה הארדן הערב. הוא עדיין קלע, אבל היה FACILITATOR מחלט, שנגעל מבידודים. ה-42 של דוראנט נותנים לו 307 נק' אחרי 10 משחקים, שרק ה-312 של וילט צ'מברליין עולים על שלו.

הארדן אמר בסיום: "דבר אחד שאף אחד לא יודע הוא שאני אוהב לרכז משחק ולסדר לאחרים זריקות נוחות. זה התענוג הגדול ביותר שלי. אפילו יותר מאשר לקלוע. אני קודם פליימייקר, ורק אחרי זה סקורר.

וואללה שבא לי לנשק אותו!

ואז הוא הוסיף:

“ “We have two elite scorers that the world knows already. My job is to come out here and obviously score the basketball when needed, but my playmaking ability as far as getting our shooters shots and our bigs finishes around the rim and making the entire team better.

עוד נשיקה!!

ואז:

“I think that’s one aspect of my game that will excel in this offense. As long as I’m making my teammates better, it doesn’t matter about the points. Everybody knows I can score the ball at a high clip, and that’s where the sacrifice comes in at.”

נשיקה שלישית, ומצידי ששימון ימות מקנאה!

תנו מבט כיצד הארדן מוצא את ג'ו האריס. וואללה שטוב יותר מסקס!!! ומחר מתווסף קיירי אירוינג. הנטס תהיה בלתי ניתנת לשמירה. זיכרו את מילותי אלה (שאני אומר אותן פעם שנייה – – ואתם מוזמנים לבדוק ב'מעורב' האחרון!)

2. ה-NBA הודיעה שהיא עומדת לפתוח שעריה לשחקנים רבים, רובם מליגת ה-'G'. סילבר: "אבל לא רק. ייתכן שנזמין שחקנים מחוץ לליגה, ואפילו מחוץ לארה"ב"

הליגה הפכה לליגה של אלמונים. כל כך הרבה שחקנים לא מוכרים לי. אני לא מסוגל לראות משחק מבלי שתהיה לי רשימה שלמה של שחקנים עם מספר הגופייה שלהם. ישנן קבוצות שיותר מחצי שחקניהם נמצאו 'חיוביים' במהלך השבוע שעבר (אטלנטה האוקס למשל).

במשחקי הליגה אתה רואה צעירים שלא ראית לפני כן. המשחק הרבה יותר מהיר עם ניתורים לשחקים.

היום במשחק יוסטון נגד הספארס שחקנים וותיקים כלאמר אולדריג', רודי גיי, פיג'יי טאקר (4 נק' ב-37 דקות…), פטי מילס, או דמאר דרוזן – ממש נראים לא שייכים עם כל הילדים הללו על הפארקט.

ב-NFL העונה, 478 שחקנים נמצאו 'חיוביים'. כמה מהם התלוננו ל-NFL.COM על דכאון, ANXIETIES (פחדים, ואלה שחקני NFL!!) וכאבים בגופם שלא היו לפני.

בבדיקת פתע אחת ב-NBA לפני שבועיים, 41 שחקנים שלא ידעו שהם נושאי הנגיף נמצאו 'חיובים'.

אני חושש מאד שאם החיסונים לא יגרמו לירידה כללית מהירה במגיפה, ה-NBA תהיה ברת מזל לסיים את הליגה!

3. חדשה רעה ומפחידה : האדמיניסטרציה של טראמפ הבטיחה ש"לכל מחוסן מובטחת זריקה שנייה". שקר מחלט. היום קבלמו מסר ממחלקת הבריאות של מדינת ג'ורג'יה: לצערנו אין באכסון 'SECOND VACCINATIONS. חכו להודעה "

גייל ואני נשארנו עם חיסון ראשון – כשחיסון שני איננו. אפילו באופק. עוד פאשלה של הנשיא שכבר כ-5 חודשים לא הזכיר את המילה 'קורונה'. המילים היחידות שהוציא מפיו – השקר הגדול של המאה – היו "הבחירות נגזלו ממני, ואני מבטיח שנחזיר אותן לעם האמריקאי שרובו הגדול – במאות אלפים ומיליונים – העדיפו אותי!".

כל מה שיש לנו היה ובובה 'שלנו' שנשלחה אלינו כמתנה!

הראשים זזים ורועדים אבל אני לא יודע כיצד להכניס הנה סרטון מהסלולרי שלי!

4. קרל אנטוני טאונס, שנמצא 'חיובי" מעניין את ה-ADA וה-CDA

לא שהוא גרם למגיפה חס וחלילה – זה הכול היה מתוכנת ע"י 'עיניים מלוכסנות' , ואם אתם לא מאמינים, לכן לשאול את שימון – אבל 11 מבני משפחתו, כולל אמו, נפלו קרבן למחלה, ורוצים לעשות בדיקות לנסות למצוא אם יש משהו שחסר, או יש יותר מדי בדמו – אתם יודעים, נוגדנים דפוקים או משהו כזה, שגרם לחוסר תורשתי או משהו כזה.

אני לא מתבדח. אבל אולי עדיף לנסות לכתוב בשפה היתולית כזאת לפני שבארה"ב יהיו חצי מיליון קורבנות למחלה, ו-11 ממשפחה אחת???

משהו בלתי רגיל מתחולל פה (יותר נכון 'כאן'):

5. שמט שואל את הארדן כמה כסף הוא מוכן לשלם לו ללבוש גופייה מס' 13

6. התגובה של לברון כששמע שהארדן עובד לברוקלין

7. כריסטין ווד מגיב לצ'ארלס בארקלי, שלא ידע בדיוק מי הוא

8. נא להכיר את הפורוורד של אוניברסיטת הרווארד – ניקולה ג'וקיץ'…

זה הסיפור: קריין הרדיו של דנבר FM 98.8 החליט שהוא מדבר יותר על האוניברסיטאות מהן הגיעו שחקני הנאגטס. ג'מל מוריי ענה 'קנטקי' וכו'. כשהוא הגיע לניקולה יוקוץ הסרבי, שמעולם לא למד מעל כיתה י"ב בסרביה, , שענה בפנים רציניות "אוניברסיטת הרווארד", כששאר השחקנים מנסים להסתיר את חיוכם.

עכשיו הקשיבו לשידור המשחק שלו…

9. נבחרת היקום האמיתית

שלשום כתבתי שלברוקלין ישנם עתה את 3/5 'חמישיית היקום'.

אז למי יש את 'חמישיית היקום' כולה? ל-NBA מזרח: קיירי אירוינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט, יאניס, וג'ואל אמביד.

('חמישיית המערב היא החמישייה השנייה: לילארד, סטף קרי, קוואי לינארד, לברון, ו-AD)

10. היום לפני…

*129 שנים:ד"ר ג'יימס נייסמית' מספרינגפילד, מסצ'וסטס (שם לימד; הוא קנדי במוצאו) כתב את חוקי הכדורסל, והמשחיק הראשון שנערך בשימוש כדורגל, ושני סלי אפרסקים (עם סולם להוריד את הכדור אחרי סל) בין נבחרת הקולג' של ספרינגפילד וקבוצה מאוניברסיטת הרווארד.

*79 שנה: הנשיא פרנקלין רוזוולט חתם את ה-'GREEN LIGHT', המסמך המפורסם המאשר משחקי ליגת ה-MSL משך מלחמת העולם השנייה (אבל חברות בקבוצה לא היה שיחרור מהצבא; במשחקי הבייסבול שיחקו רק שחקנים שבגלל סיבות שונות לא גוייסו).

*67 שנה: ג'ו דמג'יו ומרילנד מונרו מתחתנים. 9 חודשים אחרי הם מתגרשים.

*54 שנה: בריאן (בארט) סטאר, הקוורטרבק של הגרחן-ביי פקרס, הוביל את קבוצתו לנצחון 10-35 על הקנזס סיטי צ'יפס במשחק הפוטבול הראשון בין אלופת ה-NFL ואלופת ה-AFL

*43 שנה: משחק הפוטבול הראשון תחת גג היה בין הדאלאס קאובויס (והגנת הברזל שלהם עם הרווי מרטין ורנדי וויט שכונתה 'DOOMSDAY' תחת המאמן האגדי טום לנדרי) בנצחון בסופרבול ה-XII בניו אורלינס על הברונקוס 10-27.

11. פינת הטבע:

א) ה-Sumatran Orangutan (בשפת המקומיים Pongo Abelii) בסכנת הכחדה

אין לי את הכוח ואת הידע – וכן אוצר המילים) לתרגם את הקטע הזה והבא אחריו, אז למעוניינים השארתי את האנגלית)

Sumatran orangutan – Pongo abelii

It’s tough times for primates, which are suffering from critical losses of the forests they call home. This subtropical orangutan is no different; there are now only nine populations of them living in what’s left of Sumatra’s forests (much of it has been lost to fire and conversion to palm oil plantations), and a little over 14,000 individuals remain. Plans to build a big new road presents another threat to their continued viability; The WWF is working with companies and governments to preserve what forest is left.

ב) אחת החיות הנדירות ביותר – זאב מסוג ה-WOLVERINE – צולם בפארק ילוסטון

January 14, 2021 12:05 pm

The rarest animal inhabiting Yellowstone National Park was captured for the first time in trail camera footage that the iconic park released Wednesday on Facebook.

The rare sighting of a wolverine in the Mammoth Hot Springs area last month had park biologists excited because of the rare sighting.

Wolverines (Gulo gulo), mid-sized carnivores in the weasel family that typically occupy high-elevation alpine and forest habitats, exist in low densities in the park and are rarely detected,” the park stated in its post.

“Park biologists have used remote cameras to monitor the cougar population since 2014, but this technology has since become increasingly valuable for detecting and monitoring a variety of species and aspects of Yellowstone’s ecology.

“This is the first video footage of a wolverine since remote cameras have been deployed in the park.”

The park states that there have been only seven documented wolverines in Yellowstone and adjoining national forests from 2006 to 2009: two females and five males.

Wolverines grow to 31 pounds; are active year-round and intermittently throughout the day; den in deep snow, under log jams and uprooted trees; and are mostly solitary except when breeding.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 57 תגובות

  1. תודה רבה דוק, תמונה יפה של הארדן בפינת הטבע.
    למה הכוונה ב"casual" שאמר ווד לשאק?
    (אגב שאק הוכיח שהוא בדיחה באומרו שמעולם לא שמע עליו עד המשחק, וששאל את קני מדוע קאזינס לא פותח)

  2. תודה רבה דוק לס,
    שאלה לי… עלתה בי תהיה בעקבות ירידת הםינה אירועי דיומא…היכן פאקו??? הבחור נעלם והמאסטרס בסנוקר פשוט לא אותו דבר בלעדיו…. מקווה שהכל בסדר

  3. ניקו, לא רק גאון גם חוש הומור? קיבל אצלי עוד מלאן נקודות.
    האורנגים בסכנה נוראית בגלל תעשיית המזון והקוסמטיקה שמתבבסת על דקל השמן. זה עצוב מאד שכורתים את היערות שלהם בשביל הצרכים שלי ושלכם… מה עושים? מקטינים צריכה של מוצרים שבהם השמן מעורב, אבל זה חסר סיכוי. אנחנו בני האדם ההכחדה השישית והסוף יהיה רע ומר בתקופת הנינים ובני הנינים.
    הוולברין טורף יבשתי אבל לא קרוב של הזאב בכלל.
    תודה מנחמנו. יהיה בלתי אפשרי לנצח את ברוקלין כשקיירי יחזור ובמיוחד אם יסתבר שהוא מצליח להסתדר עם הארדן ודור-10-נט.

    1. צודק לגמרי. אגב, אני כמעט לא צורך שמן דקלים באוכל. יש מגוון סיבות לוותר על כל מיני ממרחי נוטלה. שמן דקלים משמש הרבה לדברים כאלה כי הוא שומר על מרקם יתיב בטמפרטורת חדר.
      בארץ משתמשים בשמן דקלים גם לחטיפים כשרים לפסח כי שאר השמנים הזולים לא כשרים למקפידים על קטניות.

      1. לגמרי צודק.
        רוב תכשירי הקוסמטיקה ובעיקר הקרמים בנויים על הבסיס של שמן דקלים. תצליח לשכנע את אשתך שלא תקנה תכשירי קרם זולים ותלך על משהו יקר אחר, לדוגמא חוחובה? זה בלתי אפשרי.
        🙁

      2. נוטלה למשל, היא חברה שאחרי שלקחה לאנשים במדינות עניות בהם כרתו כל מה שאפשר הלכה למשפט על "מים זה לא זכות יסוד" וניצחה. נוטלה למשל, זו חברה שברגעים אלו יוצאת במיני קמפיין בעד עבדות במדינות עולם שלישי כי אחרת מחיר השוקולד יעלה. ועדיין שום דבר לא זז בתחום של נוטלה. אז שכמה קופים ג'ינג'ים, שראינו מה הם יכולים לעשות ב"כוכב הקופים", יעשו משהו?
        בשביל שה-Apes together strong יגיע השינוי צריך להיות הרבה יותר עמוק ומערכתי מ"בואו נתפלל שכל אחד מאיתנו יפחית בשימוש". ובטח לא פטאליזם מהסוג שעצם עין לבעיות האלו במשך עשרות שנים.

  4. תודה מנחם.
    הארדן עדיין טופ 5 בליגה הזאת – עם או בלי הבטן – הנוכחות שלו 'שחררה' את דוראנט בכל המישורים. הארדן פרח והפריח גם לצד פול, ב-2018 הייתה להם קבוצה כל כך חזקה שרק ג"ס ההיסטורית הצליחה איכשהו לעבור ב-7.
    שמעון – מעתה אמור "טריי ווסטברוק"?

  5. מנחם, אי אפשר להתעלם מכל הדברים שציינת, 9 איבודים זה דבר רציני. גם האחוזים הרעים מהשדה.
    בנוסף, מלבד גו האריס שהוא יעד שלישי ברשימה וגף גרין אף שחקן לא עבר את העשר נקודות. זה סימן רע להמשך הדרך.
    אורלנדו היו צמודים מאוד לאורך המשחק עד שריצה לקראת הסוף ניצחה לנטס את המשחק. לא כל משחק דוראנט יקלע שיא עונתי ולא כל משחק יהיה נגד אורלנדו.
    אם לא יהיה להם ספסל הם יתקשו ויקרסו בפלייאוף.
    מחר בערב כבר תהיה להם המשוכה הגדולה ביותר מול הבאקס.

  6. תודה מנחם!
    הנטס יהיו לא עצירים עם קיירי, אני לא רואה את הלייקרס עוצרים אותם, זו קבוצה של 130-140(גם בלי הגנה אז נראה איך זה ילך).

    לגבי חמישיית היקום, ראיתי שזה עלה פה כמה פעמים אז בואו נסגור את זה:

    סטף, לוקה, לברון, דוראנט, דייויס

    קליי עדיף על לוקה לדעתי בקבוצה כזאת, אבל הוא פצוע אז ויתרתי עליו בינתיים…(וואו איך אני מחכה לראות אותו בשנה הבאה)

  7. ה-ללל במצב קשה,בצד ימין ניצבים הבולבוס והגבון מארץ הרשע,
    בצד שמאל ניצבים אבו מנדבושקס המתקרח והשטוח.
    על מי נטיל את קללות הוודו ולמי נשלח סטוק טיטולים מקולקל?
    קשה קשה
    שאילתא ליושב ראש האשך ברזל ,מה עושים?איך שורדים את ליגת ה WWE?

    1. על המנדבושקס אין מה לבזבז סחורה, הוא משלשל קבוע באופן טבעי והקבוצה לא מאוזנת בצורה קיצונית וקיירי שם כדי להרוס מבפנים.
      בצד השני השיקוץ הרבה מעבר לשיא, גם השופטים לא יצילו אותו הפעם, זאת שנת המדדה AKA 'אנטון שיגור' והקליפרס שהפעם לא יפשלו ומתחילים להיראות מצוין.
      יש להם סגל פסיכי.
      הקיצר את החומר המשלשל והטיטולים הפגומים לשלוח ללייקרס, נוסיף עוד שלשול למדורה, עוד נשמח העונה למראה כשלונו של השיקוץ והגרופי.

  8. תודה רבה. אחלה מעורב.
    מגניב לראות שהארדן משתלב וממש כיף לראות את דוראנט חוזר לכושר.
    אורלנדו זו יריבה סופר נוחה להתחיל איתה, נראה איך הם יהיו מול קבוצות עם התקפה קצת יותר קטלנית ואיך הארדן יהיה מול הגנות פלייאוף. משער שהם יהיו טובים מעכשיו אבל זו קבוצה עם לא מעט נקודות תורפה.
    *
    לגבי חמישיית שחקנים – לא מרגיש שקרי, לילארד, דונצ'יץ', לברון וAD נופלים ממישהו בחמישיית המזרח שציינת.

  9. תענוג של מעורב מנחם.
    אין ספק שהנטס זה הסיפור הכי מעניין בליגה העונה אבל די ברור שהסגל הקיים הם לא ילכו עד הסוף. נראה איזה מציאות יצליחו לדוג בביי אאוט.

  10. עדיין 9 איבודי כדור של הארדן מקלקלים לי קצת את הבכורה שלו בנטס.

    שימו לב לכריסטיאן וודס מיוסטון. לאט לאט הוא הופך לאחד מהסנטרים הטובים בליגה.

  11. תודה מנחם, נהניתי מהמעורב.

    לפני שאתה מנשק להארדן את הזקן משל היה הרב כדורי זצ"ל, שים לב איך הוא מדבר כאילו שכח מקיומו של אחד, קיירי אירווינג.
    "יש לנו בקבוצה שני קלעי עלית"? אהמ אהמ… שניים??
    "אני יותר פליימייקר מאשר סקורר"?! מה, לא סיפרו לו שכבר יש רכז בקבוצה?!?!
    ואני מתפלא עליך מנחם כי רק לאחרונה התעקשת איך קיירי הוא הרכז הכי טוב בליגה. פתאום אף אחד לא סופר אותו.
    השילוב המוצלח של הארדן ודוראנט הוא חדשות טובות לנטס, ברור, אבל זה בכל זאת פחות חכמה כי הם לא משחקים באותה עמדה. איך ישתלבו שני הפוינט-גארדים הארדן ואירווינג, ועוד עם כדור אחד בלבד, את זה עדיין קשה לי לדמיין. נחכה ונראה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט