יוקיץ' גובר על סטף, יוסטון נהנים בלי הארדן, נורקיץ' שוב נפצע. סיקור משחקי חמישי / אדר בר דוד וראובן בראל

יוקיץ' גובר על סטף, יוסטון נהנים בלי הארדן, נורקיץ' שוב נפצע. סיקור משחקי חמישי / אדר בר דוד וראובן בראל

5 משחקים סולידיים בליל חמישי רגוע יחסית ואפילו לא הארכה אחת בניגוד למסורת.

פילדלפיה סיקסרס 125 (4-9) – מיאמי היט 108 (6-4)

ללא באטלר, אדבאיו, דראגיץ' ונאן זה לא היה כוחות הלילה אפילו שהמארחת עלתה ללא סת' קארי ובפועל עם חצי ג'ואל אמביד ששיחק רק 23 דקות, אחרי שיא קריירה במשחק הקודם בין הקבוצות לפני יומיים, וקלע רק 9 נק'.

הסיקסרס, כאמור, הסתדרו בלי האיש הגדול עם רבע ראשון דומיננטי של 38 נק' ופער 8 בסופו כשמי שנותן את הטון הם טייריס מקסי הרוקי עם 11 נק' ושייק מילטון עם 9 נק' ב-4 דקות מהספסל. ברבע השני טיילר הירו התעורר עם 11 נק' משלו וניסה להשאיר את ההיט בעניינים אבל מילטון המשיך ללהטט וסיים את המחצית עם 19 נק' ב-6/7 מהשדה ו-3 שלשות ללא החטאה בפחות מ-10 דקות על הפרקט, בדרך ליתרון סיקסרסי 73-58 בהפסקה.

ההיט עוד ניסו להתקרב קצת במהלך הרבע השלישי אבל ריצת 13-0 הקפיצה את פילי ל-91-66 והפכה את שאר המשחק לזמן זבל ארוך בו ההפרש לא יורד מ-15 עד הסיום.

מילטון היה נפלא והוביל 6 פילי'ס בספרות כפולות עם 31 נק' ב-27 דקות באחוזים אדירים – 11/15 מהשדה, 3/4 משלוש ו-6/6 מהקו כשהוא מוצא זמן לפרגן 7 אס' על איבוד אחד בלבד. בן סימונס סיים עם טריפל דאבל רונדו סטייל של 10 בנק' וריב' לצד 12 אס', סבא טוביאס עם 18 יעילות ומקסי סיים עם 15 נק' משלו.

אצל אלופת המזרח, שעלתה עם 8 שחקנים בלבד – 7 קלעו בדו ספרתי כשדאנקן רובינסון תופר 22 נק' באחוזים טובים והבא אחריו עולה גייב וינסנט עם 21 ו-8 אס' מהספסל של ספולסטרה.

טורונטו ראפטורס 111 (8-3) – שארלוט הורנטס 108 (7-6)

במשחק הצמוד של הלילה טורונטו חזרה הביתה לטמפה ואחרי 2 הפסדים על חודן של 2 החטאות של פסקל סיאקם, הצליחה לגרד ניצחון חשוב בניסיון להתקרב לאיזור המאזן החצוי.

הרבע הראשון הלך צמוד צמוד כשההובלה מחליפה ידיים עד שריצת 8-0 של האורחת עם שלשות של דבונטה גרהאם ומאליק מונק הנשכח נותנות לשארלוט יתרון חביב אבל הראפטורס לא נבהלו ואסיסט חמישי של קייל לאורי ברבע מוצא את כריס בושה לשלשה שקובעת 35-34 קנדי.

המומנטום נמשך לתוך הרבע השני ובושה ממשיך ללהוט עם 16 נק' שמקפיצות את ההפרש ל-57-42. שארלוט לא הרימה ידיים ושוב היו אלה שלשות של מונק את גראהם שהורידו ל-6 הפרש בלבד. שלשה של ואן וליט מאסיסט מס' 9 של לאורי העמידה את התוצאה על 71-62 אחרי 24 דקות.

הראפטורס שמרו על יתרון דו ספרתי לאורך הרבע השלישי שבשיאו כבר הגיע ל-18 ולרבע האחרון הקנדים בשליטה מלאה ויתרון 13.

5 דקות בתוך התך הרבע הרביעי וטורונטו עדיין ללא נק' מתחילה לקבל פלשבקים משני ההפסדים האחרונים. למזלה, גם שארלוט לא מבריקה בדקות האלה אבל מצליחה להוריד את ההפרש ל-5 בלבד 7 דקות לסוף. 5 נק' רצופות של סיאקם עוצרות את המומנטום ומחזירות את הפער ל-10 ואסיסט נוסף של לאורי לבושה מעלים את הראפטורס ל109-101, 2 דקות לסוף. שלשה של מיילס ברידג'ס וליי אפ של רוזייר ופתאום זה שוב רק 3 הפרש. ברידג'ס לא מצליח לקבור שלשה לשוויון ובצד השני זה שוב הצמד לאורי את בושה שמחזיר את היתרון ל-5. לאמלו בול עם הטבעה יפה מוריד את ההפרש חזרה ל-3 עם 40 שניות על הלוח ובהתקפה הבאה לאורי מחטיא ואז בושה נחסם על ידי פי ג'יי וושינגטון במהלך גדול שגם משאיר את הכדור בידיי ההורנטס ל-10 השניות האחרונות . וושינגטון מקבל מבט נהדר לשוויון אבל השלשה הולכת החוצה, גם ניסיון נואש אחרון של גראהם לא בכיוון והקבוצה של ניק נרס מחלצת בשיניים W חשוב מאוד מבחינתה.

בושה היה נהדר עם 25 נק' ו-10 כ"ח מהספסל, לאורי ניהל את העסק עם 16 נק', 12 אס' ו-6 כ"ח כשוואן וליט עזר כנגדו עם 17 נק' ו-8 אס' אבל רק 6/20 מהשדה ו-5/15 משלוש. סיאקם בעוד ערב ערב בינוני לא מצליח להרים את עצמו והפעם הסתפק ב-15 נק' בלבד.

אצל ההורנטס נטולי גורדון היוורד שקיבל מנוחה הנטל התחלק בין שאר החברים כש-7 מסיימים בספרות כפולות. 22 של רוזייר, 20 נק' של פי ג'יי וושינגטון ו-14 של לאמלו פלאס 11 אס', 6 ריב' ו-3 חטיפות לא הספיקו הפעם.

סאן אנטוניו ספרס (6-6) – יוסטון רוקטס 109 (6-4)

עידן פוסט ג'יימס הארדן נפתח ברגל ימין בשביל הרוקטס כשגם בלי ג'ון וול ואריק גורדון מצליחים לנצח בדרבי הטקסני קבוצה טובה מהם, בטח בסגל הנוכחי.

יוסטון הובילו למין הפתיחה ולאורך כל המחצית הראשונה בהפרש חד ספרתי ולמרות שקלעו ב-45% אפקטיבי בשני הרבעים הראשונים ירדו ביתרון 4 כשגם הספרס משליכים לבנים, במיוחד מחוץ לקשת עם 5/18. כריסטיאן ווד הראה שגם ללא המזוקן הוא יכול להיות אפקטיבי עם 15 נק' ו-12 כ"ח כשבצד השני קלדון ג'ונסון היחיד שהתעורר אצל הספרס עם 12 נק' ב-5/7 מהשדה.

ברבע השלישי הספרס נכנסו לעניינים ואסיסט של דרוזן לג'ונסון העלה את החבורה של פופוביץ' ליתרון 68-61 אבל הרוקטס נשארו באיזור ואחרי 36 דקות של כדורסל זה 79-76 לספרס.

אמצע הרבע האחרון ודרוזן מעלה ל-97-89 ונראה שעם כוח האש המוגבל שמנגד זה יספיק בשביל ניצחון ביתי אבל יוסטון לא אמרה נואש ושלשות של ווד וסטרלינג קבעו שוויון 101, פחות מ-3 דקות לגונג, ונק' של בראון השלימו ריצת 8-0 בדרך ליתרון 4. דקה לסיום דרוזן קבע 107-105, ווד איבד בצד השני אבל דרוזן לא הצליח לקבוע שוויון. הספרס קיבלו הזדמנות נוספת אבל שוב דרוזן נכשל בזריקה יחסית נוחה שהיתה צריכה לשלוח את הקבוצות להארכה והרוקטס חוגגים ניצחון ראשון בעידן הפוסט הארדני.

כריסטיאן ווד ממשיך לחזק את מעמדו בדרך לתואר השחקן המשתפר של העונה והלילה היו לו 27 נק' ו-15 ריב'. סטרלינג בראון כיכב עם 23 משלו וג'יישון טייט הפציע עם 13 נק' ו-10 אס' ו-17+ בדקות שלו על הפרקט.

קלדון ג'ונסון היה אדיר בשביל פופ עם 29 נק' ב-12/16 מהשדה אבל דרוזן איכזב עם 13 בלבד ב-5/13 מהשדה וגם אולדרידג' היה בינוני עם 10 משלו.

פורטלנד טרייל בלייזרס (5-7) 87 – אינדיאנה פייסרס (4-8) 111

הפייסרס קפצו לביקור באורגון לפני שישובו לקליפורניה כדי לסיים את מסע המשחקים בחוף המערבי. ברוגדון פתח עם שתי שלשות ללא מענה ,סאבוניס יליד העיר לא זכר לה חסד נעורים , פתח חזק ומילא את הלוח עם נקודות ריבאונדים ואסיסטים . דריק ג'ונס ענה עם 7 משלו ללא החטאה ושמר את הבלייזרס בשוויון 26 בסיום הרבע הראשון.

ארון הולידיי ומקדרמונט הביאו אנרגיות מהספסל בתחילת הרבע השני , 15 נקדות שלהם יחד עם לחץ בהגנה הובילו לריצת 33-10 , לבלייזרס העייפים מהמאמץ אמש מול הקינגס לא היה מענה.

הבלייזרס הצליחו לחתוך 10 נקודות מהיתרון של הפייסרס בזכות רבע שלישי מצויין של מקולום שקלע בו 13 נקודות כולל 3 מ 3 ל 3 אחרי שפתח את המשחק עם 1-6 מחוץ לקשת.

ברוגדון עם 10 נקודות ברבע השלישי שמר על היתרון של הפייסרס.

בתחילת הרבע הרביעי הבלייזרס התבשרו שנורקיץ שספג מכה ביד כמה דקות קודם סובל משבר בשורש כף היד. מכה קשה לבלייזרס שאיבדו גם את זאק קולינס ואת העומק שבנו בקו הקדמי.

4 דקות לסיום הרבע, ביתרון 20 לפייסרס, סטוטס הרים ידיים ושלח את הנערים לשחק.

סאבוניס סיים עם 23 ו 15 , ברוגדון עם 25 לאינדיאנה.

לילארד ומקולום סיימו עם 22 כל אחד.

דנבר נאגטס (6-6) 114 – גולדן סטייט ווריירס (6-6) 104

שתי הקבוצות הגיעו אחרי הפסדים במשחקם האחרון ובכלל פתיחה מהוססת של העונה (כל אחת וצרותיה).

סטף קלע את 5 הנקודות הראשונות במשחק , מילסאפ ענה עם 6 משלו. קרי עוד נתן יתרון אחרון לוורירס לפני שדנבר בהובלת מארי וג'מייקל גרין רצו ליתרון 13 בסיום הרבע הראשון ושמרו עליו לאורך כל המשחק.

ברבע השני יוקיץ לקח את וויסמן לשיעור פרטי :

וסטף שמר את גולדן בעניינים עם 18 נקדות בחצי :

65-54 לדנבר במחצית.

קרי ויוקיץ שיחקו את כל 12 הדקות ברבע השלישי. את המצ'אפ בינהם ניצח קרי עם 11 נקודות מול 8 של יוקיץ. את הרבע ניצחה דנבר בשלוש נקודות עם תרומה מאוזנת מהמחליפים (11 נקודות מול 0 של מחליפי הוורירס).

וויסמן החזיר עם שיעור משלו – הפעם הקורבן היה בול :

בייזמור נתן תקווה לוורירס כשהוריד את היתרון של דנבר ל 8 בלבד, 2 דקות בתוך הרבע הרביעי. זה היה המרחק הכי קרוב אליו הם הצליחו להגיע. בארטון ענה מייד עם מהלך של 4 נקודות. אוברה הוריד ל 9 עם שלשה, ושוב בארטון ענה עם סל משלו. 114-110 לדנבר בסיום. הנאגטס עולים למאזן חצוי כמו זה של הווריורס ומדלגים מעליהם למקום השביעי במערב.

יוקיץ סיים עם 23 , 14 ו 10 והספיק לתקן את שאק וצ'אק שברכו אותו ברוסית. קארי סיים עם 35 ו 11.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה, חברים.
    .
    צפיתי הלילה בדנבר בפעם השנייה העונה,
    והמסקנה ברורה –
    יוקיץ'.
    תענוג.
    .
    זה לא שהוא עד כדי כך הבריק הלילה (אחוזים סבירים),
    זה איך שהוא בוחר לשחק,
    ואיך שהמשחק נסוב סביבו.
    תענוג.

  2. זה כמעט דאנק הפוך של יוקיץ' שם? שחצני מצידו, ויסמן היה צריך להוריד לו את הראש. בטח הרוקי היה עסוק עם הנעליים הצהובות ולא הספיק.

  3. אבל זו הזדמנות להצביע על משהו שדנבר נכשלת בו השנה, מלבד היו-יו של ג'מאל – ריבאונד ההגנה. בהרכבים המחליפים בעיקר. במיוחד כשמאלון נאלץ להעביר את פי.ג'יי דוזייר ל-4. ספציפית בימים שמחמם הספסל לשעבר של ד'אנתוני, הארטנסטיין, לא מתחיל טוב ומאבד את אמון המאמן במהירות.

  4. ויצמן לא מצליח למצוא את עצמו בריבאונד. בשביל סנטר בהתקפה זה יכול לייצר בשבילו עוד כמה נקודות כל משחק . מי שהוביל את הווריירס בריבאונד היה סטף…
    *
    נראה שיוסטון נהנים יותר בלי הארדן…

    1. לויסמן יש כרגע שתי בעיות אקוטיות. הוא לא יודע היכן למקם עצמו על המגרש, בהגנה ובהתקפה. הוא לא תופס טוב כדורים וגם כשתופס קל לחטוף ממנו את הכדור.

      1. מסכים. ריבאונדים זה לגמרי לדעת למקם את עצמך ואסיסטים (שאין לו הרבה מהם) זה להבין איפה אחרים הולכים למקם את עצמם.
        אומרים שהוא נחוש ללמוד אז אני משער שהוא יישתפר, אבל זה לא בא לו טבעית.
        סטיב קר הריץ כמה מהלכים שויצמן סיים בדקות האחרונות (כשזה היה די אבוד אבל לא בדיוק גארבג' טיים) ונראה שהם נחושים לשלב אותו בהתקפה.
        *
        גם אוברה קצת התחיל למצוא את עצמו… שזה נחמד.

  5. או.קי. חברים. ג"ס צריכה שינויים בסגל. מצבת הגבוהים עומדת על לוני וויסמן. יש שני מספרי 4 : גרין ופסקל. שניהם מתפקדים טוב יותר כמספרי חמש אם כי גרין לא יכול לשחק חמש יותר מכמה דקות בסופי מחציות. יש שני שחקני כנף גבוהים, אחד, אוברה, לא מבין איך לשחק בג"ס. אני מבקש הצעות, אבל עניניות. כאלה שפותרות בעיה ולא סתם בשביל הדחקה. נקודה אחרונה, כל מי שמציע לההעביר את גרין צריך להצביע על תחליף ברמה גבוהה בהגנה.

    1. לדעתי פולטל יכול להשתלב טוב – מהיר, חכם, רים פרוטקטור, עובד מצוין עם גארדים מהירים (פאטי), ובגולדן לא יצפו ממנו לקלוע נק' מה שכן נדרש בספרס. מה שכן, לא יודע אם יש לנו מה לעשות עם אוברה, ואין איזה נכס ריאלי אחר שמעניין אותי בגולדן.

      1. מיקי, אין כבוד.
        מה לא תעשה כדי להיפטר מיענקל'ה?
        אני מוכן להטריד אותו תמורת כבשה ו- 2 עיזים או בתמורה ל- 3 בחירות דראפט מהסיבוב השלישי.
        תגידו שאני קשה, אבל יש ימים שהוא לא קשור למקצוע.

  6. אחלה סיקור (ואני לגמרי הולך להשתמש בכותרת של "רודי גובר על סטף" אם הספרס או יוטה ינצחו את ג"ס מתישהו העונה). יוקיץ' היה מעולה וגם ברוגדון שהיה נבחר לאול-סטאר אם היה אחד כזה השנה.

  7. תודה רבה חברים
    .
    סטף הפך לקלוריות ריקות בדיוק כמו שצפיתי שיקרה.
    .
    יצא לי לראות את הירו כמה דקות הלילה. איזה מוב הוא פיתח עם גב לסל. מרשים.

  8. וייסמן מראה ניצוצות של הדבר האמיתי, כשקצת ירגע והמשחק לא יהיה לו כ"כ מהיר הוא ישחט הגנות
    .
    ג'מאל מארי ממשיך להיות הגרסה הכדורסלנית של קיירי אירווינג. הזוי לגמרי אחרי הפלייאוף האחרון שלו, אבל אם אני GM דנבר, לא יודע אם הייתי פוסל טרייד שמנחית את מארי בווש' בשביל בראדלי ביל

  9. לגבי יוסטון, איך אני רוצה להרגיש כמו כמו יוסטון אחרי שנפטרה מהאבו זקן מהחמאס.
    זאת לא אבן נגולה, זה סלע במשקל מאות טונות.
    זה לא שיוסטון היא קבוצת פליאוף כרגע, אבל היא כרגע מרחפת באוויר ומסוגלת לנצח כל קבוצה מרוב אושר (או עד שתגלה שיש דבר כזה שנקרא כוח המשיכה).
    מעניין אם נרגיש ככה ששדרוזן יעזוב?
    לגבי הספרס, 3 תובנות:
    – קלדון שחקן שחקן שחקן. תנו לילד דקות הוא שווה את זה. אנחנו נראה אצלו עוד הרבה ימים של 20 נקודות למשחק, כרגע הממוצע שלו זה 15 נקודות ועוד לא נאמרה המילה האחרונה
    – כמה כואב שוואסל (ובמידה מסויימת ווייט) יושבים על אותה בלטה. הם לעולם לא יצליחו לבוא לידי ביטוי עם קלדון ביכולת הזאת. אין לי מושג למה הספרס בחרו גארד בדראפט הזה אם לא יתנו לו דקות.
    – אולי התשובה נמצאת ברוטציה של פופ. כרגע היא עומדת על 9 שחקנים. אז נכון שהשיטה של דאנטוני ותיבודו "הוכיחה" את עצמה, ואולי לספרס אין באמת כלים סבירים לשחקנים 9-12 ברוטציה, אבל מי בדיוק אשם בסיטואציה הזאת?
    נכון, בדיוק מי שבחר את וואסל ולא נותן לסימאניץ דקות.

  10. יותר מדי הרבה שחקנים לא משחקים ולעתים נראה שהמשחקים הם מין משחקי רחוב. מילטון הופך להיות כוח רציני. מיאמי נראו איום המחצית הראשונה. כמובן שחסרו שחקנים אבל היא נראתה מפורקת. יוסטון שיחקה סוף-סוף בשחרור מחלט.
    תודה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט