עכשיו ברצינות: מי טוב ממי, המזרח או המערב? / מנחם לס

המזרח או המערב?

 πρόλογος prologos

הבוקר פתחתי את עתון הבוקר לראות מה קרה אמש במשחקי הליגה (לא משנה שבאחד מהם חזיתי במו עיני באטלנטה, ועל האחרים כתבתי באולם 'פיליפס' של ההאוקס עד 1:30 בלילה!).

SURPRISE!!!

אטלנטה אכלה את הקליפרס – מלכת המערב בהרבה מובנים – חיים, ובלי מלח אפילו.

קליבלנד שחטה את דנבר – שבשבועיים האחרונים היתה הטובה ביותר במערב.

ואינדיאנה עצרה ביוטה לקחת ביס מהמורמונים שמוטב שיילכו לכנסיה להתפלל עוד קצת ליישו, ויעזבו את הכדורסל לבני המזרח שיודעים כיצד לשחק איתו.

שלושה משחקים. שלושה נצחונות מזרחיים, וזה רק מתחיל. בואו ונחכה עד סוף העונה לפני שנחליט לכאן או לכאן!

****************

זה היה הפרולוג. הפתיחה. עכשיו בא הגוף עצמו, גוף המאמר, ואז אסיים ב-"אפילוג".

אז מה? בכל הרצינות, האם קיים DESPAIRITY בין שני האזורים. מישהו היה חכם וכתב "DISPAIR-ITY", והמבין יבין.

אז בואו ואהיה כנה אתכם: נכון להיום,

ה-EASTERN CONFERENCE STINKS!

לא אתם, מיאמי היט הנאורים ואינדיאנה פייסרס העליונים. אבל שאר הקונפרנס?

!!!MALODOROUS

לכו למומי והוא יסביר לכם.

ורק למקרה שהוא משחק עתה קובייה במאורת הנחשים באור עקיבא במקום לנסוע בטכסי המפואר שלו, אז אני אסביר:

מצחין. מעופש. באוש. מסריח. רקוב.

קלטתם את הרעיון?

מאז 1972 זוהי העונה הראשונה בה למזרח יש רק שתי קבוצות עם רקורד חיובי בשלב זה של העונה. נכון להיות, המזרח הוא 57-26 נגד המערב, וללא אמש היה 57-23.

הסיבה היחידה שהרקורד המזרחי ישתפר היא שעכשיו מתחילים משחקי הפנים, ואפילו במשחק הערב בין הניקס (13-3) והנטס (12-5) מישהו חייבת לנצח.

היו עונות אחרות בהן המערב היה טוב מהמזרח, אבל זאת הפעם הראשונה שהמערב שם את הנחיתות המזרחית TO SHAME! זה מחזה די רגיל לראות את קבוצות המערב לא להיכנס לפלייאוף עם רקורד חיובי של 43 נצחונות, בעוד שהמזרחיות כבר זכו להיכנס לפלייאוף עם 38 נצחונות, רקורד שלילי…

העונה זה עלול להיות גרוע עוד יותר.

אני חייב – כמזרחי – להגן מעט על כבודינו: הפציעות חיסלו אותנו הרבה יותר מאשר את המערביות: דריק רוז…דרון ויליאמס…ברוק לופז…טייסון צ'נדלר…פול פירס…

אלה שחקני מפתח שהיו אמורים לשאת את הבולס, הניקס, והנטס לראש המשואה, ובמקום זה הן הפכו זנב לאריות. מי היה מאמין למה שקרה לבולס, לניקס, ולנטס, שלוש קבוצות שממש ללא יוצא מין הכלל כל "PREVIEW FOR 2013-14 SEASON" שמו אותן בין 10 הראשונות. יותר מזה: לא רק אלעד רבין האמין שקבוצה כמו הניקס, נדב מלובני שקבוצה כמו הבולס, או צבי למפרט שקבוצה כמו הנטס, תהיינה יריבות רציניות למיאמי ולאינדיאנה. זו היתה דיעה שוררת ומקובלת שהעונה במזרח יהיה קרב עקוב מדם בין חמשת האלה (מיאמי, שיקגו, אינדיאנה, ניקס, ונטס) לאליפות המזרח.

מה למעשה קרה? הניקס והנטס בינתיים לא נספרות בכלל, ומכל 16 קבוצות המערב, רק היוטה ג'אז וסקרמנטו קינגס לא היו בוקעות מקום בין 8 הראשונות במזרח לפלייאוף, נכון להיום.

איזו הפתעה שלילית למזרח!

כשכרמלו אנטוני, טייסון צ'נדלר, ננה,  דרון ויליאמס, אנדרו ביינום, וקרלוס בוזר החליטו שהחיים יותר תרבותיים ואנושיים במזרח מאשר במערב (עד כה זה באמת נכון!), כל הליגה חשבה ששיווי המשקל עובד מזרחה, בגדול. אני עצמי התחלתי לרקוד הורה עם הזקנה, והיא חשבה שנפלתי על הראש כשהמערביים הללו החליטו לחפש דשא ירוק יותר במזרח. קיוויתי ממש לימים טובים בהם נבאס את הפרימדוניות המערביות, ובראשן הפלח, קובי ושאר נפולת הנמושות מאל-איי, ואנשי GOLDEN GATE שהדבר היחיד שהם למדו בכדורסל זה לנסות לזרוק לבנים מאחורי הקשת.

ובכן, בואו נגיד שתקוותי התבדינה (לא בטוח שאפשר לכתוב ככה; מהמילה "התבדו"). חטפתי טוב טוב על הראש. לא הודיתי זאת באתר ושיחקתי אותה כמה שיכולתי, עד שהגיע היום – ועם כח חוכמתי, פיטולי,  ונסיון העבודה שלי על מוחות מערביים נאיביים – לא יכולתי יותר. נאלצתי להיכנע ולהודות שהמערב, כמיקשה אחת – לא קבוצות 1 ו-2 חס וחלילה – הוא אזור עליון על המזרח המפגר.

איך שלא תסתכל על זה, המערב ניצח 10 מ-15 האליפויות האחרונות. העליונות הגדולה האמיתית של המערב כפי שאני רואה אותה, היא מנכ"לים ואנשי הנהלה טובים יותר מהמזרחיים, כשרק פט ריילי במיאמי ולארי בירד באינדיאנה מסוגלים לעמוד נגדם, ואפילו לנצחם.

סםפרסטי, ניל אולשיי, דוני נלסון,  כריס וולאס,  אר. סי. בופורד, דרל מוריי, דל דמפס, בוב מאיירס, גרג סאקס, וריאן מקדונו המערביים הם פשוט טובים יותר, מודרניים יותר, ו-'אנליטיקנים' יותר מהג'ו דומארס, ג'ון פקסון, דני איינג', בילי קינג, או סטיב מילס של המזרח, שמשום מה מעסיק הרבה יותר שחקנים לשעבר מהמערב לנהל להם את קבוצותיהם. כמובן שגם פט ריילי ולארי בירד היו שחקנים לשעבר, אבל שניהם הם גם עכברי כדורסל מהסוג הארסי ביותר.

לכן, וזה לא סוד, קבוצות המערב היו זקוקות ל-46.4  נצחונות בשבע השנים האחרונות לעשות את הפלייאוף, בעוד שבמזרח הממוצע הוא 38.9. כמובן שקבוצות משחקות את רוב המשחקים בתוך אזורן, אך מספיק ש-25% מהמשחקים (לא בדקתי את האחוז המדוייק) הן נגד יריבות מהאזאר האחר, שקבוצות המערב יעשו בהם הם הרקורד החיובי, והמזרחיות את הרקורד השלילי.

אנדרו בוגוט אומר: "הייתי בשני צידי המטבע. כמובן שביליתי שנים במילווקי ועתה בגולדן סטייט. אני לא יכול לשים אצבע על ההבדל המהותי, אבל ברור שישנו הבדל בין לשחק במערב לבין לשחק במזרח. במערב המרגש הוא – אינני יודע כיצד להביע זאת במילים מדוייקות – 'קשה' יותר. תחרותי יותר. במזרח הכל נראה 'קל' יותר!". דווייט האוארד נשאל אף הוא, ותגובתו? "במזרח היה לי קל יותר 'TO DOMINATE'. אני לא יודע מה הסיבה. כנראה בגלל שבמערב ישנם פרונט-קורטס יותר טובים, וליותר קבוצות".

אני מאמין שהכל זמני. כמו שהיו תקופות שהמזרח שלט, עתה עוברת תקופה שהמערב שולט. אני זוכר שנים בהם לא ספרו בכלל את המערב. המשחק בין הסלטיקס והווריורס היה למעשה משחק הגמר האמיתי בשנות ה-60. בשנות ה-70 הכל היה מעורבב. בשנות ה-80 זה היה לייקרס וסלטיקס, כשהמזרח והמערב שוות בערך בכוחן. אח"כ המזרח היה חזק יותר עם הבד-בויז, ואז מייקל. שנות ה-90 היותר מאוחרות ושנות ה-2000 המוקדמות זה היה המערב, והלייקרס בראשה. בשנים האחרונות זה היה מין יתרון מערבי גדול ב-"אזור", אבל יתרון מזרחי בקבוצה הראשונה והטובה ביותר – מיאמי.

מאומה לא נשאר על מקומו. אבל בכ"ז ישנם המציעים ביטול הדיביזיות, כי נצחון הדיביזיה כבר לא אומר כמעט שום דבר. קח את האזור האטלנטי: למי חשוב – או את מי מעניין – מי תיקח את אליפות הדיביזיה בין טורונטו, הניקס, הנטס, פילדלפיה, או בוסטון? לפני 30 שנה בוסטון, פילדלפיה, וניו יורק היו הלב והנשמה של ה-NBA. היום הם לא הרבה יותר מניספחים שאיש לא יורק לעברם.

ישנם גם המציעים לבטל  את האזורים בכלל, ולקחת רק את 16 הקבוצות עם הרקורדס הטובים ביותר. לכל הצעה ישנן מגרעות ומעלות: תארו לכם את הוצאות הפלייאוף כשבסיבוב ראשון תיפגשנה מיאמי וגולדן סטייט! או תארו לכם שמתוך 16 הקבוצות, 12 תהיינה מערביות. משחקים ייערכו ב-8 בערב בפורטלנד, סן פרנציסקו, ובלייקרס, אבל זה 11 בערב במזרח ארה"ב, ומזרח ארה"ב הוא עדיין האזור המיושב, המתורבת, והעיקר – האזור הקובע בטלוויזיה. אז פורטלנד תיאלץ לשחק ב-5 אח"צ כי כך תקבע הטלוויזיה. כל המערב חי על פי SCHEDULE מזרחי, ואם בא לך לחזות במשחקי פוטבול של NFL ב-10 בבוקר ביום ראשון, BE MY GUEST ועבור לגור בקליפורניה.

רוצים דוגמה? בחירות ה-'גראמי' נערכות מחר. באיזו שעה? עשו "טובה" למערב ועושים אותן ב-9 בערב, באל-איי זה 6 בערב. אנשים תקועים בפקקים בדרך הביתה. אם היו מתחילים ב-8, כפי שקורה ב-90% מהמקרים, האינדיאנים שבמערב חייבים היו לחזות בתכניות הפופולריות ביותר ב-5 לפנות ערב…או לחזות בשידור חוזר.

אותו דבר יהיה בכדורסל. המערב הוא אולי טוב יותר עכשיו, אבל תושביו הם עדיין אזרחים סוג ב' למזרחיים. זה עדיין "OLD WILD WEST" ולא יעזרו גם אלף גל גיל'ים מאל-איי. הם פשוט INFERIOR PEOPLE, ואת זה קבע אלוהים, לא אני.

 

*******************

אפילוג – סוף דבר

מערביים! הקשיבו!

ENJOY IT WHILE IT LASTS.

(זה לא יימשך יותר מעוד שלוש-ארבע שנים ואז הכל יתהפך!)

 

*********************************************

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הארכיון
הארכיון
05/12/2013 20:24:24

מנחם- תמשיך לחלום
המזרח זה מיאמי ועוד 15…

רועי ויינברג
Admin
05/12/2013 20:28:19
Reply to  הארכיון

אחי, יש במזרח 15 קבוצות 🙂

וזה מיאמי אינדיאנה ועוד 13 לדעתי

מנחם לס
מנחם לס
05/12/2013 20:29:02

ארכיון, קראת מילה אחת ממה שכתבתי?
הדבר שאני הכי שונא הן תגובות של כאלה שלא קוראים את המאמר. "תמשיך לחלום"? על מה? באיזו פיסקה לא כתבתי שהמערב עליון על המזרח?
אז, ארכיון, תעשה לי טובה וקרא קודם לפני שאתה מגיב, או שלא אתייחס לתגובתך בכלל.

מלובני
מלובני
05/12/2013 22:04:16

קראתי, אהבתי ( לא יפה להכניס לי אבן של מלח על הפצעים ולשפשף לשפשף )
בהחלט הפתעה ענקית , היה אמור להיות השנה המזרחית יחסית (5 קב' כמו שהזכרת, ולפחות עוד אחת שיכולה לתת פייט עצבני)
אבל קריסה שאף אחד לא היה יכול לנבא( עזבו את הפציעות.. )
אבל בסופו של דבר אני מאמין שהאלופה תצא מהמזרח ( אינדי/מיאמי, זה הגמר האמיתי מבחינתי, רק ספרס יכולה לגנוב את זה מהם )

דקסטר
דקסטר
05/12/2013 22:41:35

הבעיה במזרח היא הרבה יותר שורשית מאשר שחקן כזה או אחר.

הארגונים הכי טובים נמצאים במערב:
הספרס, הרוקטס, הלייקרס, הבלייזרס, המאבריקס, הת'אנדרס ואפילו ארגונים שהיו פחות עוצמתיים כמו הקליפרס הווריוס ו הגריזליס מראים אופי, כיוון והמשכיות.

זה לא קיים במזרח- מועדונים שהיו אמורים להתרומם פשוט תקועים בבינוניות- קליבלנד, וושינגטון ודטרויט עדין לא עשו את הקפיצה , וזאת בניגוד למערב שבה מועדונים שהיו חלשים ניצלו את בחירות הדרםאט שלהם וניהלו לאורך השנים קבוצה בריאה וכרגע הן הדם החדש בליגה- כמו מינסוטה, פורטלנד, קליפרס ויוסטון.

אי אפשר שלא להסתכל על קליבלנד כאשר ב 4 שנים האחרונות קיבלו את הבחירות 1,4,4,1 בהתאמה בדראפט ולא לרחם את הבחירות שלהם.

"קבוצות הפאר של המזרח" הניקס , הבולס וסלטיקס מתנהלות ללא כיוון נכון ולא יודעות לנצל את רגעי השפל שלהן להתחזקות אמיתית.

סלטיקס- 3 שנים של בחירות מטומטות וללא הצלחה יתרה במעבר לעידן שאחרי פירס וגארנט ( שסבבה שהם נתנו פייט בשנים האחרונות אבל לא יכלו יותר מזה )

הבולס- פקסון בקומה 3 שנים שמישהו יבדוק אם יש לו דופק

הניקס – אני לא באמת צריך לפרט..

אלה מועדונים שהיו אמורים לשמור על המזרח חזק אבל בפועל לא מהוות שום פקטור.

במערב הסיפור הפוך וכל שנה נוספת עוד קבוצה למיקס של הפלייאוף.

בחיי אפילו הפליקנס הם איום אמיתי למקום 8 .

המזרח הפך למחנה אימון אחד גדול לאינדיאנה ומיאמי עד שייפגשו ביניהן בגמר האיזורי..

מנחם לס
מנחם לס
06/12/2013 2:04:27
Reply to  דקסטר

אני מוכן ממש להתערב שעד סוף העונה דטרויט תהיה טובה כמו כל מערבית הכי טובה!

דקסטר
דקסטר
06/12/2013 2:49:32
Reply to  מנחם לס

זה יהיה מביך לנצח אותך על כזו התערבות..

מיקי
מיקי
05/12/2013 23:02:27

העניין הוא כזה: במזרח יש שתי קבוצות עם יומרות של אליפות וכל שאר הקבוצות בבילד אפ(אפילו שיקגו התחילו לקלוט שהם בבילד אפ) שתי הקבוצות היחידות פרט למיאמי ואינדיאנה שהיו להן יומרות לאליפות הן ברוקלין והניקס שהתרסקו. במערב יש הרבה יותר קבוצות שנמצאות בעליה ושואפות להצליח בפלייאוף במיוחד שחוץ מהספרס אין קבוצה דומיננטית אז לכולן יש יומרות. תוסיפו לזה את דראפט 2014 ותבינו למה יש כל כך הרבה קבוצות במזרח עם מאזן שלילי.

דקסטר
דקסטר
05/12/2013 23:44:03
Reply to  מיקי

לא מסכים לגבי דראפט 2014 כפקטור.

הניקס, הנטס, הבולס, הקאבס לא בנו בכלל על הדרפאט

מנחם לס
מנחם לס
06/12/2013 2:09:30
Reply to  מיקי

מלבד מיאמי ואינדיאנה, דטרויט, קליבלנד, וושינגטון, והמג'יק יעברו את רוב המערביות תוך שנה-שנתיים.
הכל זמני.

גל אל-איי
06/12/2013 0:23:52

המאמר הבא של הדוקטור:
עכשיו ברצינות: למה הלייקרס היא קבוצת הכדורסל מס' 1 בהיסטוריה של כל הזמנים…

"מודה ועוזב ינוחם" מל (מן המקורות)

roy054
roy054
06/12/2013 1:38:13

לגבי שנות ה90 של מייקל, ממש לא נכון להגיד שהמזרח היה יותר טוב אז נכון ששיקאגו הייתה הקבוצה הכי טובה אבל המערב בכללותו היה הרבה הרבה יותר טוב. יוטה של סטוקטון ומאלון פיניקס של בארקלי יוסטון של אולאגואן סאן אנטוניו של רובינסון סיאטל של קמפ וזאת רק חלק מהרשימה

מנחם לס
מנחם לס
06/12/2013 2:13:10
Reply to  roy054

ולמה אתה לא מזכיר את אינדיאנה, הניקס, והמג'יק של שנות ה-90 שהיו טובות לפחות כמו יוטה, וטובות כמו פיניקס, סיאטל, ובס"א.

roy054
roy054
06/12/2013 1:38:21

הקלידו את התגובה כאן…

Mbk
Mbk
06/12/2013 1:55:59

פוסט משובח
הרקורד של קבוצות המזרח היה גרוע משמעותית לולא היו משחקים כמות שווה של משחקים מול המערב
52משחקים בתוך בקונפרנס מול 30מהקונפרנס השני

רעיון של 16 קבוצות בפליי אוף אבל 8 מול 8 מעורבובות.
כלומר ל 6 מ 8 קבוצות המערב יהיה יתרון ביתיות וכן הלאה
לתת לטובה ביותר לנצח , אגב בביסבול זה עובד בגלל החלוקה ל 2 ליגות קיים גמר כל מערבי או כל מזרחי והעולם חי עם זה בשלום.

צביקה
צביקה
06/12/2013 8:16:34

מנחם פוסט מעולה

ABC
ABC
06/12/2013 10:30:16

טור בונבון מנחם

etayle
etayle
06/12/2013 15:55:56

תודה על הפוסט.
כמה שהמצב קשה יש עדיין תקווה כמו שהדוק אומר. וושינגטון דיטרויט ואפילו אורלנדו מזרימים דם חדש. קאבס ניקס ונטס ביחתי מוסברות…
ואטלנטה הבלתי ניחאית שתמיד איכשהו יציבה( ודנבר בתור מראת קיר במערב) מנחם לדעתי שווה כתבה שלא משנה מה עובר על הקבוצות האלה הם בפליאוף( ולא תמיד עם שמות גדולים)

א.ב
א.ב
06/12/2013 17:12:41

אהבתי את האבחנה לגבי שחקני עבר כ gm במזרח ואת הרקע על העליונות הכלכלית של המזרח. באמת לפני השנה זה נראה אחרת לגמרי, זה לא רק הניקס הנטס והבולס, גם וושינגטון ודטרויט נראו כמי שיכולות לתת פייט לכל קבוצה בליגה(אצל שתי אלו זה אולי עוד יקרה), גם לקליבלנד נראה שיש פוטנציאל.
אני מאמין שבסוף העונה יהיה מאוזן יותר אבל הפער גדול.