החץ הירוק – עלייתו של דיויצנזו / שחר צ'קוטאי
קרדיט: סתיו טבוך

החץ הירוק – עלייתו של דיויצנזו / שחר צ'קוטאי

אי שם בעונת 2018-19 הלייקרס היו עם עתיד ורוד – לברון הגיע, היה בסיס צעירים מבטיח, מנהל שהוא אגדה בזהוב-סגול ומאמן שהיה עוזר מאמן בקבוצה אלופה. כל הנתונים היו לטובתם והכריזו עליהם כ"דבר הגדול הבא", וזה אכן היה מבטיח בפתיחת העונה. הם התחילו רע ואחר זמן מה הם החלו לעלות ועמדו במאזן חיובי של 20-14. הלייקרס קרעו את גולדן סטייט אך לברון נפצע וירד לפציעה ללא הגבלת זמן ברורה. בתקופה הזאת הגרעין הצעיר לא הצליח להחזיק את הקבוצה והם החלו לרדת למאזן שלילי. במקביל החלו שמועות על טרייד שיביא את אנתוני דיוויס ללייקרס, התמורה – הגרעין הצעיר של הקבוצה.
מג'יק העלה את השיחות השקטות לשולחן והודיע לכולם שהם רוצים את AD לא משנה מה המחיר.
השחקנים ששמותיהם הוזכרו כמועמדים לטרייד לקחו את זה ללב והפסיקו להתאמץ, כי מה שווה המאמץ אם הם גם ככה לא ימשיכו בקבוצה.

בחזרה לעונת 20-21: טרייד ענק שהיה אמור להפוך את מילווקי באקס למפחידה יותר וחזקה עוד יותר ממה שהייתה בעונה שעברה, התפוצץ אחרי עבירה על חוקי ה"פייר-פלי". בין השחקנים שהיו אמורים לעבור עמד שחקן צעיר עם עתיד מבטיח, דונטה די-ויצנזו. הוא הבין שהוא מוצע לטרייד בשביל חיזוק לקבוצה, ובניגוד לחבורה של הלייקרס בעונת 18-19, הוא שינה כיוון.

דרכו של דונטה התחילה כבר בתיכון, שם הוא הוביל את קבוצת בית הספר לשתי זכיות רצופות באליפות התיכונים של דלאוור, שם נולד וגדל. בסיום העונה הוא זכה בתואר השחקן המצטיין של דלאוור והמשיך ישירות לאונברסיטת וילאנובה בביג איסט. בעונה זו זכתה וילאנובה באליפות המכללות אך דונטה לא היה שותף לזכייה בגלל פציעה חמורה ברגלו הימנית (שבר בעצם המסרק החמישית) שהשביתה אותו החל מהמשחק התשיעי ועד לסיום העונה. את הקבוצה אז הובילו ג'וש הארט וראיין ארצ'ידאקנו.

תמונה
חברים לאליפות

בעונתו השנייה האמריקאי-איטלקי עלה מהספסל וקלע 8.8 למשחק לצד 3.9 רב' וכמעט חטיפה למשחק. הקבוצה הודחה בתחילת טורניר המכללות. כך שנותר לו רק עוד שנה אחת להוכיח את עצמו בשחקן שרוצה לקפוץ מהמכללות לליגה הטובה בעולם.

בעונתו השלישית הוא קלע 13.4 למשחק לצד כ-5 רב' ו-3.5 אס' כשהוא עולה מרבית המשחקים מהספסל. בטורניר הגדול של סיום העונה הוא העמיד ממוצע יפה של 15 נק' 5.5 רב' ו-3.7 אס', במשחק הגמר הוא קלע שיא קריירה של 31 נק' מהספסל! ומוביל את וילאנובה לזכייה שניה תוך שלוש שנים. על הדרך הוא קוטף את תואר ה-MOP והשחקן השישי של העונה.

רגע לפני הדראפט איש הדראפט יהונתן גזלה שלנו באתר כתב עליו את הדברים הבאים:

חוזקות: כוכב גמר המכללות שנתן תצוגה שזרקה אותו עד הסיבוב הראשון. שחקן עם מנוע מטורף שלא מפסיק להלהיב את הקהל ואת חבריו לקבוצה. לא הכי כשרוני מבחינת מובים התקפיים של גארד, אך הוא סופר אתלטי (42 אינץ' וורטיקל ובין הראשונים בלא מעט קטגוריות אתלטיות). הוא פיזי מאוד ואוהב להיכנס מתחת לגופיות של שחקנים או לחוש את מעיים של עצי היער בכניסות לצבע. הקליעה שלו אמיתית והטווח שלו הוא של NBA בין עם מכדרור או מקאץ' אנד שוט. שחקן פיקח שיהיה קשה לבנות עליו התקפות שלמות אך הוא יהיה מוכן כשצריך משהו מיוחד.

חולשות: לא הכי ארוך יחסית לעמדה 2 והוא ממש לא פוינט גארד. לא מהסוג שיכול להתחלף על עמדות 3/4 אך יוכל לא רע לעכב פוינט גארדים. מפתיע לקלע כמוהו אך אחוזי העונשין מצריכים שיפור. מצד שני לא מגיע הרבה לקו.

קריירת ה-NBA:

את העונה הראשונה הוא פתח לא טוב וקלע רק 4.2 נק' למשחק, אחרי 24 משחקים נפצע וגמר את העונה. בעונתו השנייה קפץ השחקן ביכולת ולאור זאת קיבל גם יותר קרדיט מהמאמן שהתבטא בדקות משחק ובתפוקה על המגרש. 9.2 נק' 4.8 רב' 1.3 חט'. כבר מתחילת העונה הוא קיבל את עמדת השחקן השישי והמחליף הקבוע של הפצועים בחמישייה. הוא הפך לקרצייה הגנתית ולאחד השחקנים החשובים במארג ההגנה של הבאקס (ההגנה הטובה בליגה).

העונה יש לו אתגר חדש – לקחת את הביקורת ואת הכאב שהקבוצה רצתה להיפרד ממנו ולהפוך אותם לכוח מוטיבציה להוכיח. והוא עושה זאת בהצלחה.
הוא עלה בחמישייה בכל המשחקים בהם שיחק. הציוות שלו לצד הולידיי בקו הקדמי נותן הגנת ברזל נגד הגארדים היריבים. הוא התמודד בהצלחה מרובה עם שחקנים ברמות הגבוהות כולל הגנה טובה על בראדלי ביל, פוקס, שג"א, ג'ו האריס ועוד.
הוא מגן השלוש הטוב בקבוצתו וקולעים נגדו 1.5 שלשות למשחק מתוך 4.2 ניסיונות (35%). בנוסף הוא שלישי בקבוצה במדד הגנתי וכמו שניבא לנו יהונתן הוא קרציה רצינית.

כבר בעונה שעברה מאמן הבאקס מייק בודנהולזר אמר עליו (בתרגום חופשי): "הוא שחקן טוב, ההגנה שהוא נותן היא טובה… הוא נותן לנו חטיפות שמהם אנחנו משיגים נקודות. הביטחון שלו גבוה בהתקפה והוא מוביל כדור משני מצויין".

במשחק נגד פילדלפיה ניסה הגארד הצעיר לחטוף וזה עלה בשלשה שהובילה להארכה:

קואץ' באד אמר: דונטה עושה מהלכים תחרותיים, הוא מנסה למנוע את הכדור מהשחקן. זה לא משהו שאנחנו רוצים לעשות, אנחנו רוצים שזריקת השלשות שלהם תהיה קשה. אבל הוא נותן את כל כולו שם, הוא אחד הסיבות המרכזיות לניצחון שלנו הלילה.

לא רק בצד ההגנתי הוא במגמת שיפור, גם הצד ההתקפי השינוי ניכר. דונטה נותן התקדמות קטנה בכל התחומים, הוא זורק יותר וקולע יותר מעונה שעברה (10.3), גם באחוזים הוא השתפר ב-4% מחוץ לקשת. הוא קוטף כדור חוזר אחד יותר כולל שיא קריירה של 15 כ"ח מול ברוקלין (5.7). גם באס' הוא מחלק אחד יותר מהעונה שעברה (3.2).
כן, יש לו לאן להתקדם, והוא צריך להשתפר אך כעת היכולת שלו מתאימה לצרכי הקבוצה, והוא משלים את החמישייה שרצה לעבר האליפות.

באתגר שהוא קיבל בתחילת העונה הוא עמד בגבורה והראה שהוא יכול להשלים את החמיישיה לא פחות טוב מבוגדנוביץ, השאלה הגדולה כעת – האם הוא הצלע האחרונה והנכונה במחומש האיילים?

שחקני משנה הופכים להיות קריטיים לקבוצות במעמדים גדולים, דונטה דיויצנזו כבר היה במעמדים גדולים והוא מוכן לקראת הפלייאוף עם הציפיות הגדולות. הבאקס מכוונים הכי גבוה והוא החץ שישלים את הדרך למטרה.

זה היה בעונה שעברה, כעת הוא יותר טוב ויותר מסוכן.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה שחר. באמת אחלה רול פלייר שלא עושה מה שלא יודע ומה שיודע עושה טוב מאוד… מזכיר לי משום מה בזה את קארוסו של הלייקרס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט