אחד על אחד: מי יותר מאכזבת, הניקס או הנטס?/דור בלוך ורועי ויינברג

הלילה יש את הדרבי של ניו יורק, בין 2 מהקבוצות המאכזבות ביותר בליגה- ברוקלין נטס וניו יורק ניקס. 2 קבוצות אלו היו צפויות להוביל את המזרח, אבל מדשדשות במקומות האחרונים של הקונפרנס. מי מאכזבת יותר?

***

רועי: דור, אתה בעצם אומר שהנטס, קבוצה של מאה מיליון דולר שמגרדת את תחתית המזרח, היא לא האכזבה הגדולה ביותר בתפוח הגדול?איזה טיעון יש לך?

דור: תראה רועי, מקור הטעות שלך ברור לי, זאת טעות נפוצה. נכון הנטס הם קבוצה של מאה מליון דולר (לא כולל הכסף שהאוליגרך מעביר ישירות לחשבון הבנק של משפחת קירלנקו במוסקבה, לפי מקורות זרים), ונכון הם היו צריכים להיות הרבה יותר טובים ממה שהם היום, א-ב-ל, לא רק שהניקס הם הקבוצה השנייה עם סך המשכורות הגבוה בליגה, בשנה הבאה היא אפילו תעבור את הנטס, ותוריד אותם אחר כבוד למקום השני. לא רק זה אלא שלניקס יש את המדורגים 4 ו-5 במשתכרים הגבוהים ביותר ולנטס? אף אחד בעשירייה הראשונה! ה-NBA היא כידוע ליגה של כוכבים ולכן ברור שאפילו בהסתכלות כלכלית הניקס מאכזבים יותר, אם יש לך שניים מ-5 המשתכרים הטובים ביותר ואתה לא מצליח להשיג יותר מ-3 נצחונות מתוך 16, כדאי לך להשיג חוסם עורקים טוב, כי אתה מדמם כסף.

דור: רק תסתכל על המאמנים של שתי הקבוצות, ג'ייסון קיד לא אימן קבוצה מימיו, הוא אפילו לא היה עוזר, ישירות מהפרקט לחדר האימונים, פלא שהוא מפיל כוסות משקה למגרש מרוב לחץ? לעומתו מייק וודסון הוא כבר שועל וותיק שהיה בפלייאוף, ומאמן כבר עשור, איפה הוא ואיפה והילד קיד? איך אפשר לצפות שקיד יוביל את בני גילו להצלחות? ברור שהציפיות מוודסון היו גבוהות יותר ולכן ברור שהניקס הם הקבוצה המאכזבת בעיר, מה לא?

רועי: קיד קיבל קבוצה עם עוזר מאמן שהיה מאמן ראשי בעונה האחרונה, וצוות עוזרים חזק שהיה אמור לעזור לו להתרגל. מדובר בבן אדם שניהל משחק של קבוצות מהטופ של הליגה כבר שנים, ואתה יכול לצפות ממנו לשיטת משחק הגיונית, מלבד האכזבה של וודסון.

רועי: הניקס הוציאו סכומים הזויים, אבל להם עוד יש דרך מסויימת לצאת מזה. החוזה של אנטוני נגמר בסוף העונה והוא יהיה שחקן חופשי (לא ידבר עם דולאן על הארכת חוזה), יש 3 מנג'רים שחושבים שאנדרה בראניני ואמארה שווים משהו, ומשם הם יכולים ללכת לבנייה מחדש על בסיס טוב של צ'נדלר ושומפרט. מה יש לנטס? רכז אוברייטד, שוטינג גארד שלא מצדיק 10% מחוזה המקסימום שלו, פורוורדים מבוגרים שמשחקים כאילו הם מתים לפרוש וסנטר שלא עושה כלום חוץ מלקלוע ומשאיר איכשהו את הקבוצה במקום ה-14, וכולם עם חוזים ארוכי טווח.

דור:ובכלל, הנטס עפו בשנה שעברה מול שיקאגו נטולת רוז, ואילו הניקס עברו סיבוב ועפו מול אינדיאנה המצויינת, ברור שלניקס הייתה עונה טובה בהרבה בעונה שעברה, והיא עוד התחזקה, בעוד הנטס צירפו שלושה חתולים שמנים בשק, מי שציפה מהנטס ליותר מהניקס פשוט לא ראה בעונה שעברה את גרנאט ופירס דועכים (ולא ברור לי בכלל איך ג'ייסון טרי נכנס לפריים שם ומה הוא קשור לדיבור על כוכבים שעוברים קבוצה), ולא ראה איך רובינסון אחד בגובה מטר ואסימון מנצח דיי בעצמו את ברוקלין של העונה שעברה. הכישלון של הנטס היה כתוב על הקיר, ואילו של הניקס בהחלט יכול להיחשב כהפתעה אם מסתכלים על העונה שעברה.

רועי: הנטס של השנה שעברה הודחו בגלל רבע אחד ברמות מייקל ג'ורדניות, וציפו לקבל יותר ניסיון עומק עם פירס, טרי וגארנט, שנתנו עונות לא רעות אשתקד, והובילו קבוצה בינונית יחד עם רונדו לפלייאוף. הם התנהלו כאלופים, שיפרו את הכימיה הקבוצתית, והיה ניתן לצפות מרכז מגוון כמו וויליאמס לשפר את התפקוד של שחקני הכנף והפנים עם כמה אסיסטים מבריקים, מה שבפועל לא קרה.

דור: אין ספק שהעתיד של שתי הקבוצות מניו יורק, נראה רע יותר מהעתיד של עזה (העיר), אבל מי צריך עתיד ברור כשאתה יכול לקנות אחד? ברוקלין היא אוליגרך שגר בוילה המיועדת להריסה, האם הוא צריך להיות מודאג מזה שהוא עוד לא קנה את הוילה הבאה? ברור שלא, הרי מייד אחרי ההריסה הוא ילך לגור במלון לשבועיים בזמן שהוא בוחר האם בא לו לופט רווקים מטורף במנהאטן, בית קיט בורמונט או בית חוף בהאמפטונס, ואולי כל השלושה גם יחד? המצב של הניקס נראה חרבנה, ואלא אם אמארה יעבור להתעסק בעניין הפועל ירושלים במשרה מלאה, וישחרר את הניקס מהחוזה הקטסטרופלי שלה, הניקס נראים כמו קבוצה בלי הווה או עתיד, וזה בהחלט לא היה צריך להיות ככה. במילה אחת. א-כ-ז-ב-ה.

רועי: וויליאמס מהווה האכזבה המרכזית של ברוקלין השנה. מלבד פציעותיו הרבות, שהוא משחק הוא נראה כמו צל חיוור של הרכז המדהים שהוא היה ביוטה, ואפילו שון פאקינג ליבינגסטון יותר טוב ממנו, ואנחנו מדברים על בן אדם שהיה רכז מחליף בשרלוט. וויליאמס של 2013/14 מזכיר מאוד את הנטס-אוברייטד, יקר ומאכזב.

דור: החבר ויינברג (כך מכנים את בן השיח שלך ברוסיה הסובייטית מולדתו של האוליגרך), עד כה השתדלתי לשמור על נימוס, אבל עכשיו הגזמת.
קומראד וויליאמס לוקח הביתה 18.5 מליון דולר לשנה, סכום יפה לכל הדיעות, ועבורם הוא תורם 9.5 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק, בהחלט לא מרשים.
אבל מנגד שים לב לשודד בסניקרס, והגנב מירושלים, מאחז העיניים אמארה סטודמייר ששודד 22 מליון דולר לשנה!!!!
ומה מקבלים בתמורה אתה שואל? בשמחה אומר לך, פחות מ-5 נקודות ו-3 ריבאונדים למשחק. ולמקרה שאתה מתקשה בהבנת המספר, מדובר ב- three, trece, three ריבאונדים למשחק!!!!!! זה 6 מליון דולר לריבאונד ועוד נשאר לך עודף!!!!

אתה אומר שלויבינגסטון יותר טוב מוויליאמס? לאורך זמן אני בטוח שזה לא נכון, וויליאמס עוד יתרום לפרנצ'ייז הזה, אבל אלוהים אדירים, אתה רוצה לדעת מי תורם יותר מאמארה?
אליסיאבה ממילווקי תורם יותר. גם ג'רמי אוואנס מיוטה, כמובן שפי.ג'יי טאקר מפיניקס, תורם יותר ובערך הממממ 250 שחקנים אחרים בליגה.
סיפור אמיתי.

רועי: אמארה נמצא בסוף החוזה שלו, ותרם לניקס 3 שנים מצויינות. בניגוד לסטודמאייר, וויליאמס חתם בתחילת השנה על חוזה ארוך טווח והוא תורם את זה. סטודמאייר עושה את זה ברבע שעה על הפרקט;בחצי שעה הוא נותן 9.8 נקודות עם 3.7 ריבאונדים, זה נתון מזוויע, אבל הוא כרגע שחקן ספסל בסוף החוזה, וזה התפקיד שלו במועדון, לא שחקן המפתח שלו, וכאן, נמצא ההבדל, החבר בלוך

אז מי יותר מאכזבת? הניקס או הנטס? טקבקו

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. אני חייב להגיד שהנטס מאכזבים יותר, ההסתכלות על השנה שעברה לא רלוונטית לדעתי , רק הציפיות מהשנה והציפיות של נטס עם החמישייה והכסף האכזה שם יותר גדולה , דור הרג אותי מצחוק עם הסיפור אמיתי בסוף .

    כתבה מעולה!

  2. תודה על הכתבה (לי אישית פחות נח הדו -שיח הזה )
    שאלה מעניינת בתאכלס ! ניו יורק יותר מאכזבת בגלל ששנה שעברה הם היו טובים -נשאר כמעט אותו סגל (נו קופלנד לא נחשב ואולי קיד) והם פשוט קרסו.
    אבל מבחינת ההרגשה חמישיה של ווילאמס גונסון פירס גראנט לופז לא עושה לך הרגשה של משחק 2K וכאילו זה הדבר האמיתי(רק השמות).אז לא יודע …
    תלוי ממה אתה מתאכזב חלומות-מציאות.
    והמצב בצד אחד זה חלום בלהות ובשני מציאות כואבת..

  3. הניקס באמת יותר מאכזבת. מעונה כ"כ יפה, כמעט עם אותו צוות, לכאלו ביצועים מאכזבים? זה קשה להבין.
    לגבי הנטס אכן היו ציפיות בשמיים בגלל הרוסטר שנאסף, אבל כתלכיד חדש כזה, אני לפחות חששתי שמה שיקרה הוא מה שקורה, ואני לא עד כדי כך מופתע. זה היה הימור של 100 מיליון שהיה ברור שיהיה "או צל"ש או טר"ש", וזה הולך לכיוון הטר"ש, אבל מראש היה צריך צריך לחשוש מזה.

  4. לדעתי הנטס ולו רק מהעובדה שאני לפחות מהניקס ציפיתי במקרה הטוב שהכל מתחבר להגיע לחצי גמר במזרח ואילו מהנטס אכן חשבתי שאם הכל מתחבר (ובניגוד לליקרס השלד כבר עשה את זה תוך עונה)אז הם יכולים ללכת אפילו עד הסוף.

  5. צפיתי קריסה כזאת של הנטס, כמו עם הלייקרס שנה שעברה. אבל הניקס עברו קריסה לא ברורה- אז מה עם צ'נדלר נפצע? קבוצה שמשחקים בה כרמלו, סמית', פלטון, שומפרט וברניאני לא צריכה להיראות ככה.

    והרגת אותי עם המיליון דולר לריבאונד 🙂

  6. לי דווקא לא היה ברור שהנטס הולכים לקרוס. שנה שעברה היה צפוי שזה מה שהולך לקרות בלייקרס בעיקר בגלל האופי של השחקנים שם.
    האופי של שחקני הנטס הוא יותר נוח. אני יותר רואה את גארנט פירס ג'ונסון וויליאמס ולופז מתפשרים על זריקות ומשחקים ביחד.
    השאלה הגדולה היא מי אשם בנפילה הגדולה הזאת?
    גארנט ופירס שנה שעברה כבר ירדו ביכולת אבל הם עדיין הובילו קבוצה לפלייאוף. לכן אני חושב שלא פה הבעייה.
    לופז הוא סנטר התקפי מצויין והוא בינתיים היחידי בנטס שנותן פחות או יותר את מה שציפו ממנו.
    דרון וויליאמס פצוע כל הזמן וגם כשהוא משחק הוא לא מזכיר את עצמו. אני לא חושב שהוא אכזבה גדולה מדיי(למרות שגם שנה שעברה כשהיה בריא הוא כבר היה אכזבה) צריך לתת לו זמן להחלים ולראות איך הוא יחזור מהפציעה.
    ג'ו ג'ונסון משחק קצת פחות טוב מאיך שהוא שיחק באטלנטה.
    בעיניי זה משאיר רק את קיד וצוות האימון שלא יודעים להשתמש בכלים שלהם בצורה טובה. דוק ריברס תפור על הקבוצה הזאת אבל כל מאמן אחר יוציא יותר ממה שג'ייסון קיד הוציא בינתיים.

  7. הניקס מאכזבים יותר. לא שינו כמעט כלום משנה שעברה היו מועמדים בה להגיע לפחות לחצי גמר המזרח. כרגע הם לא עוברים שלב ביורוליג

  8. לא מאוכזב מהניקס בכלל, כי לא היו לי ציפיות …
    לגבי ברוקלין, חשבתי שיפלו מהרגליים לקראת סוף העונה ולא בתחילתה !

  9. ברוקלין תנצח,

    הניקס יותר מדי גרועים.

    ממליץ לכל צופה פשוט להכנס לאווירת יום הזכרון לפני המשחק רק כדי להצליח לצלוח אותו.

    המתכון:

    תה כהה(שימו את התיון חצי שעה בתוך הכוס תה), חצי כפית סוכר והשמיעו שירי יום הזיכרון ברקע- מומלץ להתחיל מכאן התחנה טרבלינקה.

    איזה דרבי של דיכאון.

  10. הניקס היא האכזבה הגדולה ביותר בגלל בן אדם אחד באתר: אלעד רבין.
    בלעדיו היה הכל אחרת, אבל מה לעשות שהוא טוחן לנו על גדולת הניקס כבר שנתיים?
    הוא גרם להם לעלות כל כך למעלה, שכבר בעונה שעברה הנפילה שלהם לפייסרס היתה 'נפילת מוות'. הוא הרי "הבטיח" נצחון על מיאמי…(קיבוצניק יישאר קיבוצניק אפילו אם הוא גר באיזה חור במנהטן).

    והעונה הוא שוב החל עם השטויות שלו. ולכן האכזבה מהניקס היא הגדולה ביותר מכל קבוצות הליגה, כולל הנטס.
    אחזה הערב במשחק? ברור שאחזה. גם בתכנית הניו יורקית (וברוקלין היא חלק מניו יורק) "SATURDAY NIGHT LIFE" אני חוזה כל שבת. למה? כי זוהי קומדיה בשיאה למשך שעתיים וחצי. בדיוק כמו משחק הערב (לפחות אחריו של מיאמי בשיקגו!).

  11. עדכון טרי: ג'ייסון "המוח" קיד החליט להעביר את לורנס פרנק, אדם שאימן 7 שנים בנטס (2004-2010) ובעונה האחרונה בדטרויט, והיחיד עם ניסיון באימון (מלבד קיד עצמו, שמאמן רבע עונה בלבד), לתפקיד אחראי דו"חות הסקאוטינג. מבריק.

  12. קשה לקבוע בנוגע ל"מאכזבת", אך אני אישית הייתי בספק מכתחילה בנוגע לנטס, אך לא ציפיתי לכך מהניקס.
    מצד שני, אם אינני טועה גם בעונה שעברה הניקס לא תיפקדו בלי צ'אנדלר. אם אתה מסתכל בסופו של עניין מה יש לניקס להציע בלי צ'אנדלר, לא הייתי מצפה מהם ליותר מידי.
    אבל… להפסיד "תשעה" משחקים ברציפות???!!
    מצד שני… זה בדיוק העניין. הרי אין ספק שלניקס יש מספיק כלים כדי לנצח יותר משלושה משחקים עד כה, כך שודאי שהם חווים משבר, סוג של מפולת. אך זו לא הרמה האמיתית שלהם. לכולם ברור שהם יתעשתו יום אחד, השאלה לאן אז הם יגיעו.
    הנטס בשונה מהם פשוט לא מניעה. הם בנו על גארנט, ופתאום 1 מ-6. האחוזים של פירס. ווילאמס שהיו שחשבו שעם כל הסובב אותו יוכל להביא יותר תועלת. כל אלו לא קרו, ואין סיבה שפתאום כן יקרו. ולראיה, הם כן מנצחים מידי פעם, הם לא בתקופה רעה, זה מה שהם! כך זה נראה…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט