אירועי דיומא – 13.01.2021

טניס / אלכס דוקורסקי

השנה הלועזית החדשה מסמלת גם את פתיחת עונת הטניס. אליפות אוסטרליה, שלרוב נפתחת באמצע ינואר, נדחתה לשמונה בפברואר בעטיים של ענייני הקורונה. מוקדמות הטורניר, באופן יוצא דופן, נערכים כעת בדוחא שבקטאר, על מנת לאפשר לשחקנים שיעפילו להגרלה הראשית של הגרנד סלאם להיות בבידוד במלבורן, ערב פתיחת הטורניר.

היום יגיעו לסיומם שלושה טורנירים: שניים בסבב ה-ATP של הגברים, באנטליה שבתורכיה ובדלריי ביץ' שבפלורידה וטורניר מסבב הנשים, ה-WTA, באבו-דאבי שבאיחוד האמירויות.

10:00: גמר טורניר אנטליה (משטחים קשים): אלכס דה מינואר (אוסטרליה) – אלכסנדר בובליק (קזחסטן) – מפגש על טהרת ה'אלכסים'. האחרון, יליד רוסיה שמייצג את קזחסטן ומדורג 49 בעולם, גבר ברבע הגמר על המדורג ראשון בטורניר, מתאו ברטיני האיטלקי (עשירי בעולם). יריבו האוסטרלי בן ה-21, שמדורג במקום ה-23 בעולם, ניצח בחצי הגמר את המדורג שני בטורניר (ו-16 בעולם), דויד גופן הבלגי.

22:00: גמר טורניר דלריי ביץ' (משטחים קשים): הוברט הורקאץ' (פולין)-סבסטיאן קורדה (ארה"ב) – הפולני בן ה-23 הושפע בוודאי לטובה מזכייתה של בת ארצו, איגה שוויונטק, ברולאן גארוס לפני כשלושה חודשים והלילה הוא ינסה לזכות בתואר השני שלו בקריירה. מהעבר השני של הרשת יחכה לו אחד השחקנים האמריקאיים המבטיחים בסבב, סבסטיאן קורדה בן ה-20, שהצטיין גם כן ברולאן גארוס האחרון, עת הגיע בו לשמינית הגמר. קורדה, שמדורג כיום במקום ה-119 (יתקדם למאיה הראשונה כבר השבוע, ללא קשר לתוצאת המשחק הערב) ומחפש תואר ראשון בקריירה, הוא בנו של פטר קורדה הצ'כי, שזכה באליפות אוסטרליה הפתוחה לפני 23 שנה.

ההפתעה הנעימה של הטורניר בפלורידה היתה הופעתו של כריסטיאן האריסון. האמריקאי בן ה-26, אחיו הצעיר של ראיין האריסון (טניסאי מוכשר בפני עצמו שחובבי הענף בני ארצו תלו תקוות רבות בהתקדמותו, שנפגעה כתוצאה מפציעות רבות), סבל אף הוא מפציעות מרובות ונאלץ לעבור מספר ניתוחים שחיבלו משמעותית בקריירה שלו. ערב פתיחת הטורניר הוא דורג במקום ה-789 ונאלץ להעפיל להגרלה הראשית של הטורניר דרך המוקדמות. האריסון, למרבה ההפתעה, הצליח להגיע עד לחצי הגמר בטורניר היחידים ולגמר טורניר הזוגות (משתף פעולה עם אחיו ראיין), שיערך גם הלילה, כשבדרך הוא גבר על מדורגים גבוהים משמעותית ממנו, כמובן.

10:00: גמר טורניר אבו דאבי (משטחים קשים) לנשים: ארינה סבלנקה (בלארוס)-ורוניקה קודרמיטובה (רוסיה) – שתיים מהשחקניות המשתפרות בסבב הנשים תיפגשנה במשחק על התואר. הבלארוסית בת ה-22 מדורגת עשירית בעולם, בעוד שיריבתה, שמבוגרת בשנה מעליה, מדורגת 39 מקומות מתחתיה.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. היום יום די מעניין בספורט
    בכדורסל 4 מש בהמשך מחזור 19 ביורוליג אבל אני מתוסכל ממכבי ולא ארחיב בכך .
    עוד בכדורסל ב 21.00 משחק קריטי שאפשר לכנותו משחק העונה של ירושלים בליגת האלופות מול טלקום אנקרה שיהיה גם משחקו האחרון של עודד קטש בקבוצה לפני שהוא עובר לאמן את פאו .

    בשביל להבין את חשיבות המשחק נלך רגע לאתמול שם ניצחה איגוקה את לימוז 73-76
    המנצחת התייצבה על מאזן 2-3 בעוד ירושלים במאזן 2-2 וטלקום יריבתה במאזן 1-3.
    לימוז מפסידת אתמול הודחה למעשה עם מאזן 4-1.

    לכן במידה וירושלים תנצח היום היא תתייצב עם מאזן 2-3 בדיוק כמו טלקום ואיגוקה שישחקו ביניהם במחזור האחרון ככה שניצחון בלימוז שכבר הודחה יבטיח עלייה לירושלים

    יתרה מכך ירושלים כרגע במאזן פנימי חיובי מול איגוקה ( 1-1 ו +14) בעוד טלקום ניצחה אותה ב 4 כך שניצחון 5 הפרש מבטיח לירושלים מאזן פנימי עדיף גם על הטורקים וממילא מבטיח כבר הערב את העלייה של ירושלים לשלב הבא.

    בשורה התחתונה יש לירושלים 4 אפשרויות בסוף המשחק הערב.

    1. ניצחון ב 5 הפרש ומעלה והכרטיס לשלב הבא בכיס כאשר ניצחון בלימוז יבטיח את המקום הראשון

    2. ניצחון בדיוק ב 4 הפרש שאמנם לא יבטיח כרטיס באופן תיאורטי אך כן מעשי מכיוון שמאזן הסלים הפנימי מול טלקום יהיה 0 ובהפרש הכללי ירושלים תוביל +23 מה שאומר שאם טלקום תנצח ירושלים ממילא תעלה כי היא ביתרון כאמור מול איגוקה והמשמעות רק הפסד של לפחות 24 הפרש בלימוז עשוי לסכן את ירושלים

    3. ניצחון עד 3 הפרש וירושלים תלויה בעצמה שכן ניצחון בלימוז והיא עולה ( במידה והטורקים מנצחים עולים גם בהפסד בלימוז ובמידה והם מפסידים הרי שניצחון בלימוז יבטיח מקום 1).

    4. הפסד היום ואז ירושלים חייבת שהטורקים ינצחו את איגוקה ( האחרונה ניצחה אותה ב 13 משחק קודם) ולנצח בלימוז .

    בצד הטורקי
    ניצחון והם עולים היום
    הפסד והם חייבים לנצח את איגוקה במחזור הסיום בטורקיה

    בהמשך אנסה לדבר על משחקי הכדורגל היום עם תמונת מצב של הליגות השונות
    ואולי לנתח את המצב בליגת האלופות סל.

  2. עדכון מגמר טורניר אנטליה. לאחר שבע דקות של משחק, אלכסנדר בובליק נאלץ לפרוש בגלל פציעה בקרסולו שאותה ספג במשחק חצי הגמר.
    משמעות הדבר היא שאלכס דה מינואר האוסטרלי הוא הזוכה הראשון בתואר מסבב ה-ATP לשנה זאת.

  3. דיומא הגיע בזמן ביום ספורט מטורף עם סנסציית ענק ,אכזבה גדולה ומתסכלת ופרס מרשים ועוד ועוד
    הסנסציה הגדולה מגיעה מגרמניה שם אלופת היבשת הטרבליסטית ב.מינכן נפרדת באופן סנסציוני מהגביע הגרמני לאחר שמפסידה לקיל מליגת המשנה 8-7 מהנקודה לאחר 2-2 אחרי שמינכן סופגת דקה 90

    האכזבה הגדולה מגיעה מירושלים ששומטת יתרון 19 הפרש להפסד מתסכל לטלקום והיא בדרך הביתה
    טלקום כבר עלתה וירושלים חייבת שהיא תנצח את איגוקה הבוסנית בעוד היא עצמה צריכה לנצח בלימוז אחרי כן תודח

    הפרז המרשים של היום מגיע לליאור רפאלוב שזוכה בנעל הזהב הבלגי ובתואר שחקן השנה בליגה הבלגית 9 שנים לאחר שזכה בתואר כאן בישראל (ואצלנו לא לוקחים אותו לנבחרת )

    עוד היום מוקי זוכה במדליית ארד במסטרס ברצלונה וסוסיאדד בדו קרב פנדלים עכשיו בסופר קופה חצי גמר
    אינטר ברבע הגמר האיטלקי ועוד ועוד .

    1. קיל מנצחת 5-6 מהנקודה לאחר שמשווה דקה 96
      עוד היום סיטי מנצחת והיא כבר שלישית באנגליה מינוס 4 ומשחק חסר מיונייטד המוליכה
      פ.ס.ז זוכה בסופר קופה 8 ברצף לאחר 1-2 על מארסיי
      אינטר נאפולי ויובה ברבע גמר הגביע האיטלקי
      אינטר עושה 2-1 בפיורנטינה עם שער של לוקקו דקה 119
      נאפולי שומטת 0-2 מול אמפולי אך מנצחת 2-3
      יובה מנצחת בהארכה את גנואה 2-3

כתיבת תגובה

סגירת תפריט