פורטלנד בלייזרס. קבוצה המנצחת תוך כדי שהיא מתבגרת / מנחם לס

קבוצה המנצחת ומתבגרת באותו זמן

 

שלב ההתבגרות של הפורטלנד בלייזרס התחיל הרבה לפני הנצחון אמש על אינדיאנה. התהליך החל בחלר השני של העונה שעברה, והמשיך בעוצמה מפליאה בחודש הראשון של עונה זאת. מה שמפחיד איתה היא העובדה שהיא נראית רעבה כאילו כל מה שקורה עכשיו הוא רק הכנה והקדמה לדבר האמיתי שיקרה ככל שהעונה תימשך.

בזמן שאני כותב מילים אלה אנח חוזה בדטרויט מובילה על מיאמי 78-63 לקראת סוף הרבע השלישי. מיאמי שוב משחקת ללא דוויין ווייד אבל לא זאת הבעייה. הבעייה היא שבבניין שלה, לעיני האולם הביתי היושב על מושביו כאילו הם בבית קברות, מיאמי משחקת ללא לב וללא חשק. כאילו שלא בא לה להילחם על כבודה כל משחק, ולהגן על תוארה – כאילו – בכל משחק כשכל נמושה רוצה לקבור אותה.

מיאמי נראית לי משועממת, וזאת בעייה כה רצינית שמה שהם זקוקים לו עכשיו הוא פסיכיאטר עם כמה זריקות אנרגיה בתחת, וגם פלפל חריף לא יזיק אם יכניסו להם בחור האחורי של הגוף.

הבלייזרס, מנגד, נראית כקבוצה חדשה שרק עולה לשחק מכדורסל NBA לראשונה.

17 חודשים אחרי שהבלייזרס הביאה את ניל אולשיי מהקליפרס אותה בנה להיות אחת מארבע או החמש הקבוצות הטובות בליגה, הוא הפך למנכ"ל של הבלייזרס, היושבת עתה על 12 נצחונות רצופים, כשהאחרון על אינדיאנה פייסרס, הנחשבת כמעט ללא יוצא מין הכלל כקבוצה הטובה ביקום.

12 נצחונות רצופים הוא דבר מיוחד במינו כי רצף כזה דורש משמעת, דבקות במטרה מבלי לאבד עשתונות, ואפילו HUMILITY, כדי שיימשך. אבל הם אחרי הכל רק 12 משחקים מ-82. זה מה שמאמנם טרי סטוטס מנסה להכניס לראשם. הוא מנסה להקטין בחשיבות הרצף ע"י שהוא אומר להם שהוא אפילו לא זוכר את התחלתו. אבל את העובדה הזאת אין להסתיר. אילו מישהו לחש בתחילת העונה על רצף של תריסר, היו מגחכים עליו. מה שטרי אומר לקבוצתו הוא דבר אחד: "LOOK AT THE NEXT GAME", ושום דבר אחר לא.

מי זה סטוטס? עוזר המאמן לשעבר של המבריקס, ומאמן ראשי לשעבר באטלנטה ומילווקי. הוא החליף את מאמן הבלייזרס הזמני קלב קנאלס באוגוסט 2012, ואת הפלא שעשה בבלייזרס העונה אתם יודעים כמוני.

ווסלי מת'יוס, הגארד המצויין, טוען שמה שעוזר לבלייזרס לא לבזבז יותר מדי זמן בהערצה עצמית הוא…חוסר הזמן. "עוד לפני שאתה מספיק וויל ברטון להתעורר וליהנות מפירות העבודה הטובה שאתה עושה, אתה כבר ניזרק למגרש אחר וכל הפרוצס צריך להתחיל מחדש. אין זמן להתגאות ולנפנף בנוצות גאווה".  ווסלי הוא ה-"RESIDENT UNDERDOG" כפי שאומרים כאן על שחקן שבא ללא סכוי, כמוהו, שחקן שלא ניבחר בדראפט ממרקט הקתולית בשנת 2009, אחד מששת הגארדים בקבוצה (האחרים כמובן דמיאן לילארד, מו ויליאמס, אירל ווטסון, סי ג'יי מקולם, ואירל קאאב). מספיק שיהיו ארבעה פוינט גארדים שיאמרו עליהם שהרביעי הוא כמו מכון שיזוף באילת; מזגן בחדר מתים, אך בינתיים סטוטס מסתדר עם המצד, וכמובן שפציעות למקקולום, מובעיות קטנות אחרות תמיד גרמו שהחמישה לא יהיו יותר מדי. לווסלי מת'יוס יש בינתיים את העונה הטובה ביותר מאז הגיע ל-NBA עם 16.6 נק' למשחק, וניהול משחק מצויין כשלילארד לא מנהלו. ווסלי גם יודע שמאומה לא מובטח: "המערב מלא בקבוצות טובות. עצם הגעה לפלייאוף יהיה מבצע קשה. זאת מטרתנו עתה, ואז נמשיך לחשוב על המטרה הבאה!".

האדם המבקש ודורש מכולם להירגע הוא למרקוס אלדרידג'. הוא היחיד שנותר מעונת 2007 והוא מתאר לצעירים בקבוצה כיצד ב-2007-08 הבלייזרס ניצחו 13 משחקים רצופים והיו מקום שני בליגה. אבל זה קרה בחצי הראשון של העונה. בסיום העונה הבלייזרס היתה 41-41, והחמיצה את הפלייאוף ב-9 משחקים (דנבר ניכנסה שמינית לפלייאוף עם רקורד של 32-50). אבל הוא רואה העונה קבוצה אחרת לחלוטין מאשר ב-2007: "אני לא אגיד מילה רעה אחת על הקבוצה מ-2007 כי היא היתה קרובה ללבי ומלאה בשחקנים שהיו גם אנשים יקרים. אבל עם הקבוצה הזאת המרגש אחר. כל אחד מוסר את האקסטרה פאס; כל אחד יודע ומכיר את תפקידו, יודע היכן לעמוד, ואיש לא מסתכל על נקודות. אף שחקן לא מנסה לעשות יותר מהמוטל עליו, ויותר מיכולתו. הקבוצה הזאת נותנת לי הרגשה טובה מאד!".

הוא ממשיך: "איט איז ג'אסט פליירס פליי פור איטש את'ר. כולם משחקים עבור כולם. PLAYERS SHOWING EVERY NIGHT AND MAKING BIG SHOTS. אני יודע שזה נשמע 'עייף' אבל המרגש הוא שאנחנו משפחה. אף פעם לא הרגשתי כך בשום קבוצת כדורסל אחרת!".

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
זיו
זיו
04/12/2013 6:23:31

מתיוס נהדר השנה וגם השיפור בספסל.
אחד השחקנים שעשו קפיצה השנה הוא גואל פרילנד שמכניס אגרסיביות להגנה מהספסל.
הם עשו צעדים שקטים ומדויקים וזה מה שגנרל מנדר חכם עושה.

להשיג את תומאס רובינסון כמעט בשביל כלום ואת מו וויליאמס בשלב מאד מאוחר של שוק העברות זה יפה

נתן גולד
נתן גולד
04/12/2013 8:20:50

אני לא בטוח שיש להם את האופי. הם קבוצה נחמדה וצעירה עם הרבה אמונה, אבל הם צריכים רוע, כי כשהאמונה נחלשת(וזה יקרה) צריך קצת רוע בשביל להמשיך הלאה.
הדוגמא הכי טובה לזה היא אוקלהומה שגם היא נמצאת באותה בעיה.

יניב
יניב
04/12/2013 9:13:50

השאלה נתן אופי למה? מן הסתם אליפות הם לא יקחו השנה,אבל נכון לעכשיו יש להם קבוצה שיכולה להגיע לסיבוב שני בפליאוף,מה שיתן להם ניסיון ואז חיזוק אחד או שניים ותוך שנתיים יש לך מועמדת,לי דווקא הם יותר מזכירים את אינדיאנה מאשר את אוקלהומה

Berch
Berch
04/12/2013 9:46:33

יש להם ריצה מטורפת שאיש לא חזה.
מעניין מה יהיה אתם

etayle
etayle
04/12/2013 9:58:40

מנחם תודה על הכתבה על פורטלנד.
כבר משנה שעברה היה לה את החמישיה היעילה בליגה והספסל חוזק השנה.
יש לה סופרסטאר( מרכוב) אל סטאר( ליליארד) ושחקנים טובים. אליפות לא ניסחף, סיבוב שני בפליאוף ריאלי

המשגיח
המשגיח
04/12/2013 10:11:02

קבוצה חזקה ומפתיעה.
לא מעט טעו והשוו את לילארד לטייריק אוואנס בתור שחקן שנתן עונת רוקי ענקית, ושאין לו הרבה לאן להשתפר.
הוא משחק השנה פשוט מצוין.
מעניין איך סיג'יי מקאלום ישתלב.

avri
avri
04/12/2013 17:03:43

Menahem, I want you to write about two issues. The first is how come there are no superstars under the age of 25? Except from Paul George the youngest is Durant. What happened? Are we doomed for years of boredom? The second story, ( and I am surprised I haven't seen this until now) , is a ten years anniversary to the 2003 class. Surely there are some insights you can share, from your historical perspective… 😉

etayle
etayle
04/12/2013 17:56:17
Reply to  avri

אני יודע שאני לא מנחם אבל בכל זאת 🙂

א.אולי אין סופר-סטארס אבל יש מספיק שחקנים טובים מאוד וצעירים (דיוויס ,הארדן,ליליארד,קרי,חבר של קרי,וואל) אבל לדעתי עוד סיבה זה שהמצב בליגה מקשה על שחקנים ל"זרוח" קבווצת חזקות יותר וכדו' לכן נניח לוול יותר קשה לדעתי לזרוח מפול …

ב. פעם מישהו העלה כתבה על זה http://www.hoops.co.il/?p=15522
קרדיוט לדור בלוך

מנחם לס
מנחם לס
05/12/2013 1:27:31
Reply to  avri

ככל שישנם יותר שחקנים מצויינים, יותר קשה להפוך לסופר-סטאר. היום ישנם 20-25 צעירים מצויינים, ולכן להתעלות לסופר-סטאר זה יותר קשה. אבל, בינינו, גם מייקל ג'ורדן לא הפך ל-'סופרסטאר' ממש לפני גיל 26-7

דדי
דדי
04/12/2013 18:12:16

אנתוני דייויס בן 20, הולך להיות שחקן ההגנה של העונה בשנה הבאה, וה אמ וי פי בעוד שנתיים.

זה כשלעצמו מספיק, מה גם שמגיעה כל כיתת הפרשמנים המדהימה בקולג'ים בסוף השנה.

k_700
k_700
04/12/2013 18:49:14

העתיד בליגה מבחינת צעירים הוא מצוין וממש לא צריך לדאוג.
יש מספיק חומר גלם טוב לסופרסטארים וגם בדראפט הקרוב יצטרפו כמה שמות מעניינים לרשימה הפוטנציאלית.

באשר לפורטלנד,
קבוצה שהשתפרה מהעונה שעברה, הספסל קצת התחזק מהספסל הזוועתי שהיה להם בשנה שעברה.

עדיין חסר לי שם משהו שיגרום לי ליפול מהכסא וזה קודם כל ההגנה. אני קצת חשדן בקשר להגנה שלהם לאורך 48 דק'. לדעתי זה מה שיפיל אותם בפלייאוף- הרגשה שלי=גג סיבוב 2.