תעיות ותהיות ליום ראשון בבוקר/ רותם אלרן

קפיצת המדרגה של הסאנס

בקיץ האחרון פיניקס עשו לא מעט מהלכים על מנת לקדם את הקבוצה צעד קדימה ולשפר אותה, ובינתיים נראה שהם עובדים. העונה נראה שהם הולכים לעשות פלייאוף ראשון מאז 2010, וחשוב לשאול איך הם השתפרו וכיצד הם פועלים יחד כקבוצה, במיוחד לאור פתיחת העונה החזקה (כל הנתונים והסטטיסטיקות נכונים ל-9.1, לפני המשחק מול אינדיאנה).

קודם כל שווה לעבור על המהלכים שהסאנס עשו בקיץ האחרון, והבולט בהם הוא כמובן הטרייד על כריס פול, שבמסגרתו העבירו את ריקי רוביו, קלי אוברה וג'יילן לקיו לאוקלהומה (שמיד העבירה את שלושתם), יחד עם בחירת סיבוב ראשון, ובתמורה קיבלו כמובן את פול, יחד עם עבדל נאדר. הסאנס לא וויתרו על הרבה, כשפול הוא בבירור שדרוג עצום על רוביו, אוברה מסיים חוזה בתום העונה וכנראה ירצה לא מעט כסף ולקיו לא פאקטור, וקפיצת המדרגה עקב הצירוף של פול שווה את הבחירה. מלבד הטרייד, הסאנס גם החתימו את ג'יי קראודר, שחקן שעד כה מסתמן כשחקן משלים מצוין עבורם, ומלבד זה גם החתימו את לנגסטון גאלווי ואיטוואן מור ובחרו את ג'יילן סמית' עם הבחירה העשירית.
הקיץ של הסאנס היה מצוין ופיניקס היא אחת מהקבוצות שעשו את הצעדים הכי גדולים ומשמעותיים כדי להשתפר השנה, ובינתיים נראה שזה עובד.

התקפית הם לא נראו מדהים עד כה, כשבמשחקים הראשונים השלישייה המובילה של הקבוצה, בוקר, פול ואייטון, נראתה קצת חלודה התקפית, אבל אפילו עם השחקנים המובילים לא בכושר שיא, הקבוצה מדורגת בינתיים במקום ה-12 בליגה ברייטינג התקפי עם 110.9 נקודות בכל 100 פוזשנים, אך הדבר המרשים בקבוצה שעשוי לגרום להתקפה להיות טובה לאורך העונה ביציבות הוא שהיא קבוצתית מאוד ולא מתבססת רק על הכוכבים – הסאנס ממוקמים במקום העשירי בליגה באסיסטים למשחק ובמקום ה-21 באיבודים (אם כי מדובר במדגם קטן, אבל ניתן לראות היגיון ביחס כזה עבור קבוצה שפול נמצא בה), והתקפה שוויונית עשויה לעזור להם מאוד, כשמלבד הכוכבים שעושים המון בהתקפה הסגל המשלים מצוין ויש מספר שחקנים שמסוגלים לקלוע את הזריקה הפנויה ונהנים מניהול המשחק של CP3. קבוצה שבה יש אפשרות גם לבודד שחקנים שטובים בזה (בוקר, פול) או להניע את הכדור ולמצוא את הזריקה הפנויה היא קבוצה שיכולה להיות מסוכנת מאוד בצד זה של המגרש.

ההתקפה מאוד תלויה בכושר הקליעה ובכמה השחקנים יתחממו, אבל בינתיים הדבר הבולט ביותר בסאנס הוא ההגנה – הם מחזיקים ברייטינג ההגנתי השלישי בטיבו בליגה עם 105 נקודות, ובנוסף נמצאים במקום הראשון בספיגת נקודות בממוצע למשחק. מה שהופך את זה לעוד יותר מרשים הוא שפיניקס פגשה עד כה כמה קבוצות התקפה טובות והתמודדה איתן מצוין, כשדאלאס קלעה מולה רק 102 נקודות, הנאגטס 103 והפליקנס סיימו מולם עם 86 נקודות בלבד. ההגנה שלהם מצוינת גם בצבע וגם בפרימטר, כשאייטון התפתח מאוד הגנתית ועושה את המהלכים הנכונים הגנתית, ועוד תכונה בולטת שלו היא מסוגלות להתחלף על שחקנים נמוכים וגארדים ביעילות טובה יחסית לסנטר. יש לו עוד הרבה דברים לחזק, אבל בינתיים נראה שהוא מגן אמין מאוד עבורם בצבע.

מלבד אייטון, גם יש שם שומרי פרימטר חזקים ומצוינים, כשקראודר וברידג'ס עושים עבודה נהדרת ומנצלים את האורך והחוזק שלהם מול השחקנים הבולטים של היריבות, ופול ממשיך לעשות את המוות לגארדים מולו. הקבוצה מאוד מתואמת וחכמה הגנתית, והמהלכים שביצעו באוף סיזן בהחלט תורמים לזה.

סרטון מעניין על התרגילים וסגנון המשחק של הקבוצה

השילוב של התקפה טובה והגנה מעולה יכול להוביל את הסאנס רחוק, וכל עוד ישמרו שם על קו הבריאות וייכנסו לכושר, הקבוצה הזאת הולכת להיות אחת מהקבוצות המעניינות של העונה.

הקאמבקים הגדולים של העונה

בכל עונה יש מספר שחקנים שמפתיעים או פורצים, אך מלבדם יש גם את אלו שחוזרים לשחק מצוין לאחר פציעה או עונות מאכזבות – בשנה שעברה זה היה דוויט הווארד, והשנה יש מספר מתקמבקים מצוינים, אז הנה רשימה קצרצרה של כמה מהשחקנים שחזרו, ובגדול (כל הסטטיסטיקות נכונות ל-9.1):

מייק קונלי

הרכז הוותיק של יוטה נראה לא טוב בשנה שעברה, כשבין הפציעות וההיעדרויות נראה כמו צל של עצמו והיה מאוד לא יעיל, אבל בתחילת העונה הזו הוא נראה הרבה יותר טוב – ב-9 משחקים הוא קולע 17.3 נקודות יחד עם 5.7 אסיסטים למשחק. כבר בבועה ראינו אותו חוזר להיות קצת יותר כמו קונלי שהכרנו מממפיס, ובמשחקי העונה הסדירה בה קלע 18 נקודות למשחק (לעומת 13.8 ב-40 המשחקים ששיחק לפניה) ביעילות דומה מאוד לזו שרואים ממנו כעת.

קונלי אחד השחקנים האהובים בליגה, ובצדק, וכיף לראות אותו חוזר לכושר משחק מלא לאחר עונת התאקלמות בקבוצה, ויכול להיות מאוד שבעונה הזו הוא יהיה אפילו יותר חשוב לקבוצה כשהרבה מאוד קבוצות במערב התחזקו מאוד ויהיה ליוטה קשה להיאבק על הפלייאוף, והנסיון שלו בזה יכול להיות קריטי עבור הקבוצה. טוב לראות שחזר לעצמו ומעניין לאן יוטה תגיע איתו בכושר כזה העונה, וכיצד השילוב שלו ושל דונובן מיצ'ל בעמדות הגארד יעבוד השנה.

ג'ון וול

לאחר מספר פציעות שגרמו להרבה היעדרויות של וול וישיבה של שנתיים בחוץ, הוא סוף סוף חזר, ונראה מצוין. בחמשת המשחקים מאז החזרה שלו הוא קולע 21.2 נקודות עם 5.2 אסיסטים, אבל הדבר החשוב באמת כרגע הוא האתלטיות – לא ציפינו שיחזור עם אותה אקספלוסיביות וקפיציות כמו שהייתה לו פעם, ומה שהוא הראה לנו עד עכשיו נראה מאוד דומה לשחקן שהיה. הוא מסוגל לעבור שחקנים בקלות בדרך לסיומות קלות בסל, למרות שהוא מטביע הרבה פחות ונראה מעט פחות קפיצי, אבל העובדה שהוא שמר על מהירות כזו לאחר פציעת אכילס היא מרשימה מאוד, ואם ימשיך לשחק ככה יוסטון תהנה מהתוצאות, ואולי אף תיראה כמנצחת בטרייד ראס-וול.

ויקטור אולדיפו

עוד כוכב שחזר חזק העונה לאחר פציעה קשה הוא אולדיפו, שאמנם חזר כבר בשנה שעברה מהפציעה ברגל, אבל לא היה נראה טוב התקפית והיה נראה חלוד מאוד, אבל העונה הוא כבר חזר בגדול, כשהוא קולע 20.4 נקודות וממוקם במקום השלישי בקבוצה בנקודות למשחק. בנוסף, חזרתו עוזרת לאינדיאנה הגנתית, וכרגע הם נמצאים במקום השישי בליגה ברייטינג הגנתי, והדרך בה הוא משחק בשני צידי המגרש מאוד מאזנת את אינדיאנה וגורמת לה להיראות כמו קבוצה שיכולה להפתיע בגדול העונה, שווה לשים עין על המשך העונה שלו ולקוות שימשיך כך.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אחלה טור רותם. אהבתי את הניתוח של פניקס, פול עושה עבודה טובה גם אם הזריקות עדיין לא נכנסות. הסיפור של ההתקפה שם לדעתי זה ברידג'ס שעושה עבודה נהדרת בלי הכדור. גם ההגנה חזקה כמו שציינת, וזה נראה כאילו הם יכולים להיות סקוררים טובים יותר (בעיקר בוקר ו-CP3) וכבר עכשיו הם ניצחו 7 מ-10.
    .
    אולדיפו באמת מצויין. מעניין איך יתמודד עם ההגנה על סמול פורוורדים עכשיו בלי וורן, אבל גם בלי קשר הוא חזר בענק. מקווה מאוד שיגיע למיאמי בקיץ.

    1. פיניקס באמת יכולה להיות מצוינת וכבר ראינו את זה במשחקים הראשונים, דבר שיכול לגרום לקבוצה טובה להיות המשכית ויציבה הוא הנעת כדור נכונה יחד עם הגנה חזקה, וזה בדיוק מה שהם עושים. התקרה שלהם גבוהה בזכות התוספות.

  2. תודה רותם פוסט יפה
    כן פניקס יופי של קבוצה , וזה כשעוד יש אפסייד לכמה שחקנים.הם אפילו לא תלויים בקפיצה התקפית של אייטון.
    הקאמבקים שציינת טובים. יוסטון עם וול זו קבוצה עם פוטנציאל, בין עם הארדן יתעשת ובין אם יהיה טרייד

  3. בנוגע לפיניקס אני חושב שכל מה שאנחנו רואים מההגנה שלהם יכול להחזיק, יש להם שלושה שחקנים בחמישייה שבמהות שלהם שחקני הגנה מעולים (פול, קראונדר וברידג'ס) ושני שחקנים שאני מבחין בשיפור אצלם, כשאייטון מחזיק בכל הנתונים הפיזיים בשביל להפוך לשחקן הגנה מעולה. בנוסף לכך שאני חושב שקמרון ג'ונסון מתפתח לשחקן מעולה, שכבר בבועה ראינו ניצוצות של שחקן משמעותי. אני פשוט חושב שכרגע יש יותר מדיי שחקנים שקולעים בממוצעים שהם לא יהיו מסוגלים להחזיק, במיוחד מהשלוש, ואנחנו נזכה לנפילה מסוימת ביעילות התקפית. למרות שהסייג המשמעותי הוא שפול לא קולע כרגע טוב מהשלוש, בוקר כרגע באיזור האחוזים שלו – מוזר שיצא לו שם של קלעי שלוש בטופ של הליגה, למרות שהוא מעולם לא היה כזה.. אולי כי הזריקה שלו נראית מדהים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט