יומן הלייקרס (1): מסע החתחתים לפלייאוף / יניב פולסקי

הקדמה מהדוק:

סוף-סוף מתנדב ליומן על הלייקרס. עצם העובדה שמכל אוהדי הלייקרס הבכירים של האתר – דדי, K-700, אלי לס, דקסטר, ומומי – שמנפחים לי את הראש עם השטויות שלהם כבר חודשים, וכל האוהדים היותר רציונליים אבל גם השקטים יותר של הלייקרס, איש לא התנדב עד עתה לעשות יומן על הלייקרס, מלמד אחת מכמה אפשרויות:

1. כמו כל אוהד לייקרס בהסטוריה, בעת צרה הם ניכנסים לחורים שלהם וכמו כל עכבר ביפו העתיקה, מתחבאים שם עד יעבור זעם.

2.  אין למסכנים הצולעים הללו מה לומר. מאז הגיע דווייט האווארד הם בשוק טוטאלי, המתעצם יום-יום, וההפסד הביתי אמש לפורטלנד – פורטלנד? בירת המרואנה של העולם ובירת הצעירים הבורחים מביתם כי הם שונאים את הוריהם – חיסל אותם לחלוטין.

3. הם לא מסוגלים להרים מאמר רציני בשפה העברית ללא שגיאות דקדוק וכתיב (כמו למשל של מומי), אז הם מסתפקים בתגובות כי כמה כבר אפשר לפשל במשפט אחד או שניים בשפה העברית?

4. הם לא ממש אוהדים. אוהד עושה משהו עבור קבוצתו: תורם להבנה, להרמת המוראל, להעלאת תקוות לעתיד וורוד יותר. אבל הם? לא יזיזו את התחת עבור הלייקרס מלבד תגובה פה, תגובה שם. חכו רק לרגע שמיאמי תתחיל להפסיד.(הכוס של האמא שלהם! אמש שרלוט היתה טובה בעשר נקודות הפרש משך 47 דקות. בדקה ה-48 המיאמי הדפוקה הזאת שוב ניצחה בנקודה, ונראה לי שריי אלן מתחיל להיות כמו חברי קבוצתו לשעבר קווין גארנט ופול פירס: הזיקנה פתאום התלבשה עליו!). אז כשההפסדים יתחילו לבוא למיאמי – והאמינו לי, הם עומדים, מחכים, בשער! – לא אפסיק להסביר ולתרץ את ההפסדים שלה עד שכל הפסד של מיאמי ייראה פתאום כנצחון. אני יודע כיצד לעשות זאת. אלוהים שבשמיים נתן לי את הכשרון הזה!.

ועכשיו מגיעה המכה האמיתית, מכה שלא כתובה בתורה או בברית החדשה: קובי חוזר ביום ששי. אני לא יכול לחכות להתפרקות הקבוצה כשהוא חוזר. פתאום הנרי, יאנג, בלייק, פארמר –  ושאר הצעירים שכה אהבתי בשבועות האחרונים – יפסיקו לשחק ויעמדו לראות מה קובי הגדול עומד לעשות. זו תהיה המכה הסופית והגואלת מכל הייסורים. המכה שתאיית –

אין מה לעשות. צריכים להתחיל לבנות הכל מחדש, מהתחתית. להתראות בשנת -2022!

ידידכם,

מנחם לס

***************************

יומן מסע לפליאוף/יניב פולסקי

(כרגיל, ללא עריכה. יומן הוא יומן, ואני לא נוגע בו – מ.ל) 

טוב מכיוון שיש הרבה אוהדים לליקרס בקרב גולשי האתר,החלטתי שזה לא ראוי שלקבוצה גאה כמו הלייקרס לא יהיה יומן.

קשה להיות אוהד הלייקרס בימנו,בוא נודה על האמת הקבוצה השנה לא מכוונת לשום מקום. מצד אחד היא לא מספיק גרועה לטנקינג ומצד שני היא לא מספיק טובה להגיע לפליאוף(או שכן ?).מצד שני אני חייב להודות שהלייקרס מפתיעים אותי לטובה,נלחמים וסהכ התוצאות לא רעות,אך עדיין זה לא מספיק.

לא מספיק זה אז יש את מנחם שאוהב לזרוע מלח על הפצעים ושהוא משועמם אז כותב איזה פוסט לעצבן אותנו. והדבר הכי גרוע שאנחנו אפילו כבר לא הקבוצה שכולם שונאים,גם את זה מיאמי לקחו לנו.

משהו לגבי הטנקינג אז אוהדי בוסטון תמיד מתרברבים בגאווה של הקבוצה שלהם ומה שנקרא גאוות סלטיק.אז זהו שזה פעם שניה בתווך של חמש שנים שהקבוצה הגאה הזאת מוותרת על עונה בשביל לדוג משהו טוב בדראפט.למה אני מזכיר את זה כי עלינו תמיד יורדים שזה קבוצה של שואו ואוהדי הרולקסים(כפי שמכנים את אוהדי מכבי בכדורסל) אז מסתבר שהקבוצה עם הכי הרבה גאווה היא הלייקרס שהיה לה את כל האפשרויות לוותר על העונה ובכל זאת הם לא מוותרים.

טוב כמובן שעל אותו עניין יש את הארכת החוזה של קובי,אז פה אני באמת עם רגשות מעורבים ,לדעתי האישית זה סותם את סיכוי האליפות של הלייקרס לשנתיים הקרובות. אך מצד שני יש את הנקודה שדדי נגע בה וזה המסורת והגאווה של הקבוצה.שוב זה בולט לעומת בוסטון שלא היססו ונפטרו מהסמל הכי גדול שלהם מאז לארי בירד.

בליגה שבה הסופרסטאר הכי גדול הוא סה'כ שכיר חרב שמחפש את הקבוצה שתביא לו עוד אליפויות(וכן גם אם הוא ישאר במיאמי עצם העובדה שהוא לא חותם על חוזה חדש ונותן לכל הרינונים סביבו להמשיך מראה עד כמה הוא "מחוייב" למיאמי.אז מבחינתי שהקבוצה שאני אוהד מצהירה אני ממשיכה עם הכוכב הגדול שלי וגם הכוכב שומר אמונים לקבוצה שלי,אז כן אני גאה בלייקרס.

טוב נחזור קצת לענייני חולין,והאמת שמהשנה הזאת יכולים לצאת 2 דברים טובים:

1.קובי יחזור לשחק ויעבור את מייקל בטבלת הקלעים.

2.הציפייה ששנה הבאה תהיה יותר טובה.

לגבי שנה הבאה אז האמת שפעם ראשונה שיש לי קצת חשש לגבי העתיד.בגלל שג'ים ירש את הלייקרס והוא זה שקובע את המהלכים אז אני קצת חושש שהוא לא יוכל למלא את הנעליים של אביו,מצד שני דדי מאוד אופטימי אז אולי הכל יסתדר לטובה :).

אני מאמין שנביא לפחות שם אחד גדול,הפחד שלי שהשם הזה יהיה כרמלו אנתוני,אותו אני משאיר לאלעד רבין שיהנה ממנו,התקווה שלי היא קווין לאב ובכלל בראייה למעבר לשנה הבאה אז כפי שזה נראה לאור המהלכים של פרסטי אז אפשר לפנטז על קווין דוראנט.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. מסכים עם הדוק, יהיה כיף לראות את הקבוצה מתפרקת עם חזרתו של קובי למגרש. ונכון שהיה יפה מצידם להשאיר אותו, אך בשכר הכי גבוה בליגה זה באמת לא משאיר להם שום סיכוי רציני. (לא לשכוח שרק לפני כמה שנים קובי איים שיעבור לשיקגו..)
    צודק שיותר כיף לשנוא את מיאמי, אבל מס' 2 ברשימה מובטח להם.

  2. ואני מסכים שכרגע – והרבה בגלל החוזה הגדול החדש של קובי – הרבה פחות הגיוני ללכת על כרמלו, בהנחה שהוא ירצה חוזה מקסימום.
    מה גם שלהביא את כרמלו זה אומר לפטר את דאנטוני – שלדעתי זה גם לא חכם, וגם יעלה כמה מיליונים.

    בקיצור, נכון לעכשיו (וזה רק נכון לעכשיו עד שנדע את כל המשתנים בקיץ) – אני חושב שהייתי מוותר על כרמלו בחוזה מקסימום, ובהחלט מחכה עוד שנה לקווין לאב.
    אולי מחתים בינתיים שחקן על חוזה בינוני של 10 מיליון ומטה – מישהו כמו ספנסר הואס נראה לי אידיאלי.

    אני רק מקווה שקובי וכרמלו – שהם חברים טובים – לא בונים על לשחק ביחד בעונה הבאה…

    1. יכול להיות שמלו כמו אישה ככל שעובר הזמן היא תתרכך ובסוף הוא יוותר על כסף כדי לשחק עם קובי. מנחם טוען שסך הכל יש לו אופי סבבה.

    2. איך הם יכולים לשחק ביחד??? שניהם סקוררים שרוצים את הכדור אצלם כל הזמן,מה עוד שכבר היה ניסיון כזה בדנבר עם אייברסון וראינו איך זה נגמר.
      האמת שקראתי איפשהו שהתכנון לימים שאחרי קובי זה לאב ווסטברוק שהם גם חברים טובים וגם אני לא זוכר או ששיחקו במכללות בקליפורניה או שהם מהאזור

      1. כמו שמשחקים בדרים טים. שוב זה על סמך מה שמנחם אמר שמלו לא כזה אגואיסט כמו שנראה, הוא פשוט הטוב בקבוצה והוא פשוט לוקח על עצמו. ווסטברוק לאב מעניין…

      2. ווסטברוק ולאב שיחקנו יחס בUCLA ושניהם גדלו במטרופולין של לוס אנג'לס. בהחלט שילוב מעניין.
        מינסוטה אחרי פתיחת עונה טובה מתחילה שוב לצבור הפסדים.
        ובאקלהומה מעניין לאן יגיעו השנה בפלייאוף הלייקרס צריכה לקוות לכשלונות של שתי הקבוצות כדי להוציא אותם משם במיוחד באקלהומה.
        *חייב לציין שאת התאנדר אני רואה בעיקר בגלל ווסטברוק כמה שהוא מסוגל ללכת עם הראש בקיר ולעשות שטויות,הוא שחקן שכיף לראות עם האתלטיות המטורפת שלו והאנרגיות הלא נגמרות

        1. לגבי לאב לדעתי הוא בכל מקרה לא ישאר במינוסוטה,ואם הם יעפילו לפליאוף אז שנה אחרי זה הוא יעזוב,לגבי ווסטברוק אז זה יותר מסובך למרות שלגעתי גם לו ימאס בסופו של דבר שכל הזמן קוראים לו אגואיסט והוא ירצה לצאת מהצל של דוראנט.אבל מה שנקרא עוד חזון למועד

  3. סחטיין על היומן.
    נחמד מצידך להשאיר את מלו לרבין.
    אל תבנה על קוין כל כך מהר הקלף שלו זה החוזה של איבקה שאפשר לקבל עליו יחסית תמורה גבוהה…

    1. קודם כל תודה 🙂
      מה שאני מקווה שזה פרסטי ימשיך לשמור על תקרת השכר של אוקלהומה בקנאות ועקב כך הוא לא יצליח להעמיד קונדוטורית אמיתית ואז לדוראנט פשוט ימאס,כל אופציה אחרת לא תהיה לדעתי כי לפחות כמו שזה נראה דוראנט נראה יותר מהחומר של דאנקן ולא של לברון

  4. מה זה? הפסקתם לאונן על לברון כשחקן הלייקרס?

    (לברון נישאר במיאמי עד סוף ימי חייו אם הם לוקחים אליפות העונה; אם לא? קליבלנד היא האזור שלו שם גדל ושם שורשין)

    ועוד אפשרות מצויינת שאוהדי הלייקרס לא רואים: ריאן אנדרסון!

    1. אם יש דבר אחד שיוכל לגרום לי לאהוד את הלייקרס פחות זה אם המגעיל הזה אי פעם ילבש את הסגול זהוב.

      אין שום סיכוי שזה יקרב כל עוד קוסי שם, ולשמחתי קובי יהיה שם עוד הרבה זמן…

    2. מצטרף לדדי,מוותר על לברון ומה שאתה כותב זה בדיוק מה שהתכוונתי אם הם לוקחים אליופת אז הוא נשאר,מה זה השטויות האלו,יש לך פה את פט ריילי,תסמוך עליו שהוא יעשה לך עוד קבוצה לאליפות אבל לא הוא מחכה

  5. דוראנט יהיה שחקן חופשי רק בעוד 3 שנים.
    ווסטברוק בעוד 4.

    אף אחד לא מתכנן עליהם כלום כרגע, למרות שההנחה היא שהלייקרס מקווים לדוראנט אחרי שהחוזה של קובי מסתיים, ואם זה לא ילך – אז ווסטברוק בשנה שלאחר מכן.

    2015 – לאב
    2016 – דוראנט
    2017 – ווסטברוק.

    זה לוח הזמנים – בלי קשר לאם יהיה אפשר להביא אותם בסופו של דבר או לא.

    מאד הגיוני שלאב וווסטברוק יגיעו בסופו של דבר ללוס אנג'לס, אבל אף אחד לא מתכנן על ווסטברוק כרגע.
    זה פשוט רחוק מדי.

    לאב זה כבר משהו אחר והרבה יותר קרוב, מה גם שנראה שהוולבס לא מצליחים להתרומם לרמה של קבוצה שתוכל לעבור סיבוב במערב.

  6. אני אוהד לייקרס שלא כותב יומן כי הנדנדה הזאת גדולה מידי תן לי רצף של 4 ניצחונת ותקבל טור הכי יפה בעיר אגב הפוסט היה מעולה ומקצועי תודה

    1. ברור…ברור שיש ללייקרס עוד אוהדים, לכן כתבתי "יש עוד הרבה אוהדים שהם רציונלים!" כמוך, כמו האשך, והאחרים, ואת השפוטים שהפכו עוורים כדדי, וצאן מרעיתו, השארתי כקטגוריה מעוותת מיוחדת שצריכים לטפל בה קצת אחרת.

  7. לפי התיאוריה של "מיסטר לייקרס" דדי, בשנת 2018 הלייקרס תהיה ה-'דרים טים' של ארה"ב לאולימפיאדת 2020.
    אשרי המאמין (ואם אתם – צאן מרעיתו – מצטרפים לחלומות המתוקים שלו, אז 'אשרי המאמינים'!)

    האמת המרה תטפח על פניו, ועל פניכם, עוד לפני האליפות הששית הרצופה של מיאמי.

  8. תשמעו מה אמר אתמול מייק ד'אנטוני על ניק יאנג, ה-מ-ג-ן ה-ג-ר-ו-ע ב-י-ו-ת-ר ב-כ-ל ה-NBA: "נכון לעכשיו מגיע לו להיות 'האיש הששי' של הליגה!".

    עצרו אותי. אל תתנו לי להשתולל. הלבישו עלי שלושה חיתולים כי אני עומד להיחנק מצחוק ולהשתין במכנסיים בשעה הקרובה.

    ניק יאנג ל-"SIXTH MAN!". למה לא פאו גאסול ל-MVP?

    לבדיחות המגיעות מלייקרס נשיון אין גבול. אבל זה מסוכן כשהבדיחות מתחילות לעבור את גבול ההגיון אפילו של דדי וצאנו באתר שלי!

  9. קובי מרוויח 24.5 מיליון דולר, נאש משהו באזור ה-10, ורוברט סאקרה עוד מיליון. זה כבר 35.5 מיליון דולר (בערך) מתוך 58 מיליון דולר שהלייקרס יכולה להחתים מתחת לגג השכר. נניח ואתם דגים עוד שחקן מרכזי בשוק הפרי אג'נסי, זה 20 מיליון דולר-55.5 מיליון דולר, ואז צריך להרכיב קבוצה שלמה (עוד 3 שחקנים פותחים כי נאש לא טוב דיו עכשיו כדי לפתוח בקבוצת NBA, וספסל) ב-3.5 מיליון דולר ומס מותרות גבוה מאוד. לצערי הלייקרס לא תהיה קונטדרית עד שחוזהו של קובי יסתיים, בגלל המשכורת הגבוהה בטירוף שלו.

  10. דדי, דע לך שרק בגללך האתר הזה מלא (בשטויות!) בספורי לייקרס.
    את מי הם בכלל מעניינים? קבוצת ביניים מינוס שתופסת חצי אתר. אני לא מבין כיצד הדוקטור מרשה זאת.
    ומה? הכל בעניין כספים וטריידים. באף מילה כדורסל.

  11. אגב ווסטברוק, שיחק בUCLA ומה שעשו לו שם זה דבר מכפיר.

    ווסטברוק היה מחליף של דארן קוליסון, כמה מוזר שזה נשמע.
    הכרתי מישהי שלמדה שם בדיוק בימים שווסטברוק ולאב כדררו ביחד.
    היא לא ממש מבינה בכדורסל אבל סיפרה לי שהייתה אווירה ממש טובה בקמפוס בתקופה הזאת.

  12. ואגב לא יודע מה הביקורת הדפוקה הזאת כלפי אוהדי הלייקרס באתר כאילו מישהו מהם חייב משהו.

    אני לא כותב טורים מאותה סיבה שלא רציתי לכתוב אף טור 4 או 5 שנים שאני מלווה את מל. לא אוהב את זה, לא עושה לי את זה, לא רוצה להתחייב למשהו שאני לא בטוח יספיק לעשות וגם לא בטוח שאני טוב בזה.

    אני לא עיתונאי ולא מתיימר להיות ואיזה יומן עליבות מסכן לא יהפך אותי "לאוהד אמיתי" כמו שמנחם גורם לכם לחשוב.
    מי שרוצה לקרוא את משנתי אני פורס אותה בתגובות. מי שלא- יכול לקפוץ לי.

      1. ק700, אני מתענג ולומד מהתגובות שלך. ווסטברוק מחליף של קוליסון!?! לא להאמין. האם אני מפספס וקוליסון וא שחקן?

  13. יפב שבאותו פוסט יש גם "ירידות" (כאילו שזה מזיז למישהו) על אוהדי הלייקרס שאף אחד מהם לא מוכן לכתוב טורים, וגם טענות שבאתר יש יותר מדי סיפורים על הלייקרס…

  14. הלייקרס קבוצה 10 במערב מושכת יותר עניין ממיאמי וסן אנטוניו ביחד..

    כל מי שמזלזל בלייקרס סופו לגמור כמו מל שאוהד את כל שאר 29 הקבוצות בליגה ולקום עם זיעה קרה בבוקר מהסגולים צהובים..

    רק על המדים השחורים החדשים הייתי נותן להם אליפות..

  15. תודה על הפוסט ועל ההקדמה הנפלאה של מנחם

    ללייקרס יש דורות שלמים של אוהדים , שנות השישים , שבעים , שמונים , העשור הראשון והשני למילניום .
    העשור היחיד שבו הייתה חלשה באופ יחסי הוא שנות ה 90 ואז גדל דור של סוגדי מייקל ושיקגו ( בצדק )
    לבוסטון אוהדים רבים משנות השישים עד השמונים.

    ללייקרס יש את קהל האוהדים הגדול ביותר אך יש יותר שונאי לייקרס , מבטים שקיבלתי מאמריקאים שטענתי שאני אוהד את הלייקרס . נראה שהקיאו קצת בפה .

    הלייקרס זה המועדון שהופיע הכי הרבה פעמיים בפיינל וזה רק עניין של זמן עד שישתווה ויעבור את בוסטון , יומן הופעה בפלי אוף ? מבחינת הלייקרס זה כמו לרדת ליגה , כל דבר שהוא לא גביע אליפות אינו נחשב

    1. מסכים איתך עד כמה שאני זוכר הלייקרס היא הקבוצה היחידה שלא תולה דגלים של אליפות הקונפרס אבל אין מה לעשות כרגע זה המצב שלנו ואני חושב שהעפלה לפליאוף עם הסגל הזה זה יהיה יפה מאוד

  16. גם אני לא שואף יותר מהעפלה לפליאוף ועוד משהו שקובי ברייאנט השחקן האוהב עלי יעבור כמה שיותר שחקנים בנקודות כל עוד הוא הולך זהו זה הציפיה אליפות כמעט כולם רק לא מיאמי

  17. יניב תודה.
    אכן יומן פלייאוף על הלייקרס נשמע קצת מביך אבל כל טור שיעצבן קצת את מנחם על זה שיש יותר מידי לייקרס באתר זה מבורך מבחינתי 😛
    ולגבי יאנג, לא יודע למה מנחם עשה ממנו כזה מגן גרוע, הבעיה שלו שהוא חולה על התקפה ולא משקיע בהגנה מספיק אבל זה עניין של רצון.

  18. שקובי חוזר , היומן יהיה יומן אליפות
    נבעט בליגה ונשאיר אבק לכולם

    הזדמנות אחרונה של קובי לתת בראש לפני שיפרוש לבית אבות בפלורידה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט