סיקור משחקי יום חמישי / אדר בר דוד

סיקור משחקי יום חמישי / אדר בר דוד

ערב של חמישה משחקים כלל הצגות אישיות וקבוצתיות, הפתעה אחת גדולה והסתיים כמיטב המסורת של לילות חמישי עם משחק אחרון שהולך להארכה דרמטית.

ברוקלין נטס (4-5) 122 – פילדלפיה סיקסרס (2-7) 109

סוג של הצהרת כוונות, לליגה ולא פחות מכך – לשני כוכבי הנטס. החבורה המסייעת של KD את קיירי הראתה כמה כשרון מקיפה את שני הסטארים והצליחה להפיל את הקבוצה עם מאזן טוב בליגה.

הנטס התחילו חזק ועוד לפני שסגרנו חלק ראשון של הרבע הראשון הם רצו ליתרון 17-5 אבל פילי התעוררה ובהובלתו של שייק מילטון, שקלע 8 נק' ברבע, הצליחה לסגור אותו על פיגור מינימלי 28-26. ברבע השני הנטס הצליחו שוב לברוח עם דקות גדולות של קריס לאברט שהוביל ריצת 11-2 ואחרי 2 רבעים ברוקלין ביתרון מבטיח 65-51 כשלאברט עם 16 נק ' ו-5 אס'.

בתחילת הרבע השלישי פילי חזרה למשחק וסל של בן סימונס הוריד את ההפרש ל-8 אבל הנטס עם הגנה טובה לקחו שוב את השליטה ורצו ליתרון 88-70 אחרי 2 שלשות של לואאו קבארו. פילי לא הרימה ידיים ושוב צימקה את ההפרש לקראת סוף הרבע ל-10 בלבד. הנטס לא נבהלו והצליחו לשמור על פער דו ספרתי לאורך כל הרבע האחרון ונמנעו מסיום דרמטי כששלשות של ג'ו האריס הנהדר ולאנדרי שאמט סוגרות סיפור ומנחילות לקבוצה של דוק ריברס הפסד שני העונה.

לאברט היה בינוני בקליעה (9/25 מהשדה, 0/5 לשלוש) אבל מצוין בכל השאר וסיים עם 22 נק', 10 אס' על איבוד בודד וגם 7 ריב'. ג'ו האריס, שירד לספסל על ידי סטיב נאש כדי לאזן את הרוטציה הלילה, הוביל את הקלעים עם 28 נק' ב-11/19 מהשדה ו-6/9 מחוץ לקשת ושוב הראה איזה נכס אדיר הוא לקבוצה. ג'ארט אלן היה כח בצבע עם 15 נק' ו-11 ריב'. ג'ף גרין וטאורן פרינס תרמו את שלהם עם 14 ו-13 בהתאמה.

ג'ואל אמביד התעורר מאוחר אבל זה היה מאוחר מדי וסיים משחק מאכזב ולא מספיק דומיננטי של 20 נק' ו-12 ריב'. גם חברו-יריבו בן סימונס היה חלש עם 11 נק' ו-2 אס' בלבד על 5 איבודים. שייק מילטון היה נקודת אור בודדת והמשיך את פתיחת העונה הטובה שלו עם 24 נק' ו-7 אס'.

ממפיס גריזליס (6-2) 90 – קליבלנד קבאלירס (4-5) 94

הקאבס הגיעו לעירו של אלביס ללא צמד הגארדים המכונה סקסלאנד אבל ג'ה מוראנט אחד כנראה לא פחות משמעותי, בטח כשמוסיפים אליו את טריפל ג'יי שישב גם הוא בחוץ. בלי גארלנד וסקסטון מי שלקח את המושכות אצל הקאבס היו הגבוהים דראמונד ולארי נאנס שנותנים עונה גדולה עד כה.

המשחק היה צמוד והפכפך לכל אורכו וההפרש לא הגיע לדו ספרתי אפילו פעם אחת. ההובלה החליפה ידיים כמו שקרדשיאנית ממוצעת מחליפה שחקני NBA עד שברבע השלישי ממפיס נתנה פוש ו"ברחה" ליתרון 67-60. היתרון הזה נמחק די מהר בתחילת הרבע האחרון והקבוצות רצו כתף לכתף עד הסיום. גורג'י ז'אנג עוד העלה את המארחת ליתרון 88-84 עם 4 דקות לסיום אבל סלים של נאנס ודראמונד קבעו שוויון. צ'די אוסמן הוסיף שלשה גדולה, ולאנצ'יונאס קבר 2 חשובות מהקו והוריד ל-91-90 ואז הגיע המהלך של המשחק כשאוקורו הרוקי מגיע לליי אפ של ג'ונס וחוסם אותו נקי. החלטת שופטים מוטעית מתהפכת בוידאו ואחרי עוד החלטת שיפוט גבולית אוקורו סוגר את המשחק גם בהתקפה עם דאנק קל מאסיסט של דראמונד. ניסיון אחרון של ממפיס לשלוח את המשחק להארכה לא צלח כששלשה של דזמונד ביין הולכת החוצה וקליבלנד ממשיכה את פתיחת העונה המפתיעה שלה.

22 נק ו-15 של דראומנד לצד 18 נק של לארי נאנס עשו את ההבדל בשביל הקבוצה מאוהיו. אוסמן הוסיף 16 וג'אוויל מגי 13 נק' מהספסל. דאבל דאבל של ולאנצ'יונאס עם 17 נק' ו-10 כ"ח לא הספיק לדובים שרואים איך עונה עם ציפיות למאבק על הפלייאוף יורדת לטימיון.

פורטלנד טרייל בלייזרס (4-4) 135 – מינסוטה טימברוולבס (6-2) 117

אחרי שני משחקים במפרץ והפסד ביתי לשיקגו, הבלייזרס חזרו לנצח את הקבוצה עם המאזן הגרוע במערב. זה התחיל צמוד כשדיאנ'לו ראסל משאיר את הזאבים בתמונה ברבע הראשון עם 11 נק' ובסיום הרבע מיני ביתרון נקודה, למרות 15 נק' של דמיאן לילארד. ברבע השני נפתחו לבלייזרס הצ'אקרות כשלילארד מוביל את ההסתערות עם 11 נק' ו-4 אס' ברבע, נרקיץ' מוסיף 10 ומקולום 8 ופתאום משחק צמוד הופך ליתרון 20 במחצית. המגמה נמשכה גם ברבע השלישי והבלייזרס ברחו למחוזות ה-30 הפרש והפכו את הרבע האחרון לזמן זבל ארוך במיוחד.

דיים ליהטט עם 36 נק' (13/21 מהשדה, 7/12 לשלוש) ו-7 בריב' ואס', מקולום ונורק נתנו כתף עם 20 לגארד ו-17 לסנטר. ראסל ניסה לענות עם 26 משלו, כך גם הרוקי המבטיח אנטוני אדוארדס אבל הבעיה שלהם היתה בעיקר בהגנה כשהרשו לבלייזרס לקלוע ב-64% אפקטיבי.

ל.א לייקרס (3-6) 109 – סאן אנטוניו ספרס (4-4) 118

רק לפני פחות משבוע האלופה הגיע לטקסס ויצאה משם עם ניצחון אבל הלילה הספרס החזירו עם ניצחון גדול והמשך פתיחת עונה מוזרה/מפתיעה/מבאסת (למכווני הטנקינג) – תשלימו בעצמכם.

הספרס הגיעו בגדול כבר ברבע הראשון עם 34 נק' על הראש של אחת ההגנות הטובות בליגה. בניגוד למשחקים הקודמים, בהם הצעירים של פופ נתנו את הטון, הפעם אלו היו שני הווטרנים – דרוזן ואולדרידג'. 12 נק' שלהם ואחרי פחות מ-10 דקות הקבוצה ביתרון 29-14 על הלייקרס ההמומים. אבל הלייקרס לא נשארו המומים להרבה זמן ו-2 אס' של לברון לשלשות של קארוסו + אחת מצד זה המכונה מלך וכל הרבע הטוב של הספרס מסתיים ביתרון 8 אבל עם מומנטום צהוב – סגול.

הספרס לא נבהלו ושמרו על יתרון יציב לאורך הרבע השני למרות 10 נק' ברבע של טיילן הורטון ולמחצית הפרסות יורדים ביתרון 65-56.

גם ברבע השלישי הספרס שמרו על ההובלה אבל האלופה נגסה בהפרש ולרבע האחרון הקבוצות עולות בשוויון 91. כשלכולם היה ברור שזה השלב שהאלופה בהובלת לברון תתחיל את הריצה שתשאיר את הניצחון בבית הגיעו שתי שלשות גדולות של רודי גיי שהעלו את הספרס ליתרון 105-95 8 דקות לסיום. הספרס היו בטוחים בעצמם ועד הסיום הלייקרס לא מצליחים לעשות מהמשחק דרמה והפער נע סביב הדו ספרתי עד הבאזר.

שישה שחקנים באפור שחור סיימו בספרות כפולות כשאולדרידג' מזכיר נשכחות עם 28 נק' ודרוזן מנהל את העסק עם 19 נק' ו-8 אס'. דז'ונטה תרם 18 ורודי גיי 15 גדולות. הספרס קלעו 16 שלשות ב- 47%, 16-17 ואולי הנתון החשוב ביותר – איבדו רק 6 כדורים על 28 אס'.

האלופה סופגת הפסד שלישי במקום לא צפוי כשדווקא החמישיה היתה הבעיה הלילה כשכולה מסיימת בדו ספרתי שלילי במדד הפלוס מינוס. לברון נתן מספרים רגילים של 28 נק, 12 אס' ו-8 כ"ח. דיווויס היה סולידי עם 23 נק' ו-10 ריב', קוזמה תרם דאבל דאבל סולידי של 13 ו-10 בנק' וריב'.

הפסד לא צפוי

דנבר נאגטס 117 (5-3) – דאלאס מאבריקס (4-4) 124

המשחק של הלילה הבטיח הרבה וקיים אפילו יותר. הנאגטס ניסו להמשיך את המומנטום אחרי שני ניצחונות רצופים ועצרו את דאלאס על 43 נק' במחצית הראשונה בדרך ליתרון 9. המאבריקס סגרו את רובו עם רבע שלישי התקפי משופר ול-12 הדקות האחרונות נכנסו בפיגור 2 בלבד.

הרבע האחרון היה צמוד מתחילתו ועד סופו כשהנאגטס מצליחים לשמור על הפרש נמוך. יוקיץ קבע 97-94 מהקו כשהשעון מראה 5 דקות לסיום אבל דאלאס הגיבה עם ריצת 7-0 מהירה. יוקיץ' ענה מהצד השני עם 5 משלו והנדנדה נמשכה כשמקסי קליבה, עם נקודות ראשונות, תופר שלשה ומחזיר את היתרון לקבוצה של קרלייל. שוב יוקיץ בצד אחד, שוב לוקה בצד שני ומפה לשם הלוח מראה 106-106 דקה לסיום. יוקיץ' קולע אחת מהקו, לוקה מאבד בצד השני, גארי האריס מחטיא שלשה וג'מאל מארי אחריו ודאלאס יוצאת לטיים אאוט עם כדור, ו-7 שניות בפיגור נקודה. חסימה של קליבה לדונציץ שמושך שני שומריפ משאירה את הגרמני לשלשה פנויה והוא קובר אותה בקור רוח כשעל השעון 2 שניות. למי הנאגטס ילכו? כמובן, לג'וקר – זריקה בסיבוב ורעש הסוויש מהדהד עד הטיפ אין של תחילת ההארכה.

תוספת הזמן התחילה צמוד כשוויל בארטון מתקן החטאה של יוקיץ' וקובע 114-114 אבל 5 נקודות של ג'וש ריצ'רסון מעלות את המאבריקס ליתרון 119-114. ווילי סטיין הוסיף נק' נוספת מהקו אבל יוקיץ לא הרים ידיים וקבר שלשה וזה שוב רק פוזשן אחד בין הקבוצות. דונציץ' לא נלחץ ובסטפ בק קל החזיר את השליטה לטקסנים חצי דקה לסיום. מארי החטיא שלשה מהצד השני ולוקה קבר 2 מהקו בשביל לסגור את הסיפור.

שני האירופאים הענקיים סיפקו תצוגה כשלוקה עם 38 נ', 13 אס' ו-9 ריב' (גם 8 איב') והג'וקר משיב עם 38 משלו לצד 11 ריב' ו-4 אס'. דונצ'יץ קיבל תרומה רבה משאר החברים כש-8 נוספים קולעים מעל 7 נ' בחלוקה מאוזנת מאחורי הכוכב הגדול. מארי ניסה לתת יד ליוקיץ' עם 21 נק' ו-9 אס' אבל בארטון ומילסאפ לא היו בעניינים ואפילו משחק טוב של גארי האריס לא הספיק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תובנות מהחצי השני והסטאטשיט:
    .
    היה משחק נחמד מאד, התקפות זורמות והגנות לא משהו. קצת מפתיע לנצח את הלייקרס כשההגנה לא בשיאה, אבל לא מתלונן.
    .
    נראה שפופ אכן עשה שיפט בעניין השלשות, וכשהכדורים נכנסים זה בהחלט נראה מצוין. לא יודע כמה פעמים עוד נסיים עם 45 אחוז משלוש אבל זה כיף.
    .
    גם העונשין, תחום שתמיד הצטיינו בו, חזר לנורמה אחרי כמה משחקים חלשים מהקו. אני מניח שזה קשור גם לכך ששלחנו לשם את דרוזן ואולדריג'.
    .
    משחק חלש של קלדון שלא הצליח לקלוע בצבע של הלייקרס, אבל עדיין פלוס 9 בדיקות שלו. משחק מצוין של הוותיקים, נקווה שאולדריג' חוזר לעניינים.
    .
    נראה לי שלחרדות קורונה הייתה השפעה על המשחק של פילי היום.
    .
    מה יהיה עם דנבר? טורונטו של המערב? יאללה להתעורר.
    .
    תודה רבה אדר, אחלה סיקור.

        1. למה אבל זה שיפט של פופ.
          מילס תמיד היה ווליום שוטר של שלשות לא רואה ממש הבדל. לגבי שני אבירי המידריינג' – למה זה לא שיפט שלהם. באופן יחסי הספרס עדיין ממעטים לזרוק בהשוואה לשאר הליגה.
          אם היה שיפט מחשבתי הייתי מצפה לראות אותם זורקים בנפח הרבה יותר משמעותי.

          1. כי לדעתי הוא פחות או יותר אסר עליהם, בטח על פאטי, לעשות זאת, ולא חושב שהוא דירבן אותם יותר מדי. בשנים עברו הם היו לוקחים את הלונג טוס האלה, או מוותרים על זריקות, ולא ראיתי שום תגובה ממנו על זה. יתרה מזו, הוא נהג לבקר את השלשות בתקשורת, ולקראת העונה הזו עשה את ההיפך.

            1. זה שהוא לא אוהב את זה שהכניסו את השלשות לא אומר שהוא לא יודע להשתמש בהם. איזה סיבה יש לחשוב שהוא אסר עליהם? בטח שלא על מילס שיש לו אור ירוקתמידי לשלשות.

            2. אין לי הוכחה, אבל מצפיה במשחקים נראה שהיום הם הרבה יותר לוקחים את הסיכון לשלושה מאשר בעבר. זה שאולדריג' מחכה בחוץ זה גם שינוי מרענן, בעבר היה מחכה באזור הצבע לעשות את המיד ריינג' שלו.
              .
              אני לא לוקח את הקרדיט מהשחקנים, רק אומר שנראה שגם פופ הולך על זה, אולי זה משום שגם הם השתחררו, או בגלל שהיום יש לו יותר צלפים על הפרקט מאשר שנה שעברה (למעט כשפורבס ובלינלי היו על הפרקט), אבל הקבוצה פשוט נראית אחרת.

    1. קיירי הבן זונה החליט להבריז לנאש בלי סיבה ובלי התראה, הוא שוכח שנטש היה שחקן בקאליבר שהוא רק יכול לחלום עליו, אני במקום נאש נותן לו שני פצצות ולוקח אותו לשיחה ואומר לו יש לי 2MVP, אפילו בחלומות הוורדים שלך אתה לא מתקרב אליי בדירוג ההיסטורי, אתה תוכל להיות שם אם תקשיב לי אם לא אתה לשער הערת שוליים בהיסטוריה שלקח אליפות כסייד קיק של לברון. אני לא מדבר על כך שכריס לבארט זה פוטנציאל אולסטאר בקבוצה אחרת.
      .
      התעוררתי משינה פה במקסיקו ועברתי על המשחק של דנבר מול דאלאס,דנבר בבעייה רצינית ללא גראנט (שכמו שאמרתי לקח אחלה הימור ועשה קפיצה מדהימה) ההגנה שלהם פשוט בדיחה,אף שחקן לא מסוגל לבצע סטופים בהגנה נוצרת ההרגשה שאפילו אני מסוגל לקלוע עליהם, בלי לבדוק את הנתונים אין לי בכלל ספק שהם אחת מקבוצות ההגנה החלשות בליגה ולפלייאוף לצערי זה לא יספיק, בטח שיש קבוצה כמו הלייקרס.
      .
      ואללה זה פעם רביעית העונה שאני צופה בספרס, ואני נורא אוהב את מה שפופ מוציא שם זה קבוצה אובראציבית בצורה לא ייאמנת, היה להם את הלוז הקשה בליגה והם יצאו ממנו באחלה מאזן,ההתקפה שלהם זורמת הרבה יותר ממה שצפיתי, מארי זה לא זה למרות משחק טוב שלו הוא פשוט מוגבל נורא התקפית, גארד אחר יעשה פלאים וילוני ווקר רק מראה כמה פוטנציאל יש לו

        1. הוא לא אמר למה הוא הבריז, גם אם יש משבר במשפחה אתה מודיע למאמן לפני נאש לא צריך לגלות לפני המשחק שקיירי לא משחק,זה לא התנהלות מקצועית ובטח לא מכבדת בפן האישי.
          .
          Speaking to reporters an hour and 45 minutes before tipoff, coach Steve Nash said he "just found out" that Irving would not be playing.
          "I sent him a message in the last half hour and haven't heard back yet," Nash said. "But obviously thinking about him and hope that all is well. It's a private matter

  2. כריס לבארט הראה את הפוטנציאל שלו היום, אחרי שפתח את העונה בצורה צולעת. אולי קשה לו עם תפקיד השחקן השישי שנאש מייעד לו.
    אבל המשחק הזה בתור האיש המרכזי ש-KD וקיירי בחוץ, בא לו בהזמנה לחזור לעניינים.
    .
    דונצ'יץ' נתן מחצית שנייה גדולה. הנאגטס הצליחו להוציא אותו מהמשחק בחצי הראשון (וגם הקרסול המציק עזר) והוא חזר כמו גדול.
    .
    בקרב מי הקבוצה היותר רעה בהגנה ניצחו הטימברוולבס. התמרורים של ההגבלת מהירות בכביש עוצרים יותר תנועה ממה שהם מסוגלים.

  3. אך מילה על המדים של הלייקרס? כחול לבן וללא שום רמז לזהוב-סגול. הלכו על נבחרת ישראל (או סתם בני הרצליה?)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט