*******************
**************************
אניט אנסה למצוא לינק שעובד. עד עתה כל הלינקים מודיעים לי שהלינק "עובד רק בישראל".
מנחם לס
***************************
בס"ד
מה באמת הבעיה במכבי ?
כ"כ הרבה דיו נשפך על הבעיות שיש במכבי ולצערי אני לא נתקלתי בשום מאמר שמנתח את הבעיות האמיתיות בקבוצה.
ככל שיש יותר דיבורים כך יותר מתרחקים מהבעיה.
מדברים ברקע על בלאט ,על הישראלים ועל שחקן כזה או אחר שלא פוגע.
ייתכן שהכל נכון אך לא זה שורש הבעיה.
ולכן אין לי ברירה אלא לחזור על דברים שכתבתי בעבר ולהוסיף כמה דברים שהתפתחו מאז.
מה שאכתוב בעיני זה שורש הכישלון ורק פתרון לכך יחזיר לדעתי את מכבי לדרך המלך.
1. הרכב מנצח לא מחליפים :
"הרכב מנצח לא מחליפים " הוא משפט ידוע בקבוצת ספורט והוא מושאל בעיקר מהכדורגל.
הרכב המנצח האחרון של מכבי ת"א היה בשנים 2004-2005 .
ההרכב הזה לקח פעמיים ברצף את אליפות הירוליג והיה לדעת רבים לקבוצה הטובה ביותר ביבשת בכל הזמנים.כמ"כ ההרכב הנ"ל טייל לשני דאבלים חלקים בארץ.
בשנת 2006 הוחלף בפאזל שחקן מרכזי (שאראס בסולומון ). ובכל זאת ההרכב טס עד לגמר היורוליג ולדאבל קליל נוסף בארץ.
בשנת 2007 ההרכב התנפץ לכל עבר מבלי שהגיעו מחליפים ראויים .
אמנם תחלופת השחקנים ועזיבת הכוכבים היו דבר בלתי נמנע .
אך ביחד אם זה נעלם גם "התמהיל" המיוחד .
מה היה אותו תמהיל מיוחד.
התשובה היא שבאותם שנים הייתה רוטציה והיררכיה שברורים לכל.
הייתה חמישייה יציבה ששיחקה בממוצע כ 26-28 דקות למשחק .
ולכן הספסל במצטבר קיבל כ 60-70 דקות.
את הדקות הללו קיבלו בעיקר שלושה שחקנים .ובקצה קצהו של הספסל ישבו שני שחקנים ישראלים שהתנחמו לפחות בדקות בליגה המקומית. וגם הם שיחקו פקטור משמעותי באירופה בשלבים הקריטיים שלה.
כל זה קרה בשנת 2004.
החמישייה : הורכבה כזכור משאראס ,פארקר ,בורשטיין ,באסטון וניקולה וויציץ.
מהספסל עלו שארפ ,בלו (תנטאל ) ותומאס.
ובקצה הספסל עלו הישראלים שלף והלפרין.
בשנת 2005 לא השתנה דבר מהותי .בלו מהספסל עזב ובמקומו הגיע קומטוס .בנוסף יניב גרין הצטרף לקצה הספסל יחד עם החברים הישראלים שלף והלפרין.
גם בשנת 2006 נשמר פחות או יותר "התמהיל" שייצר את אותה היררכיה ורוטציה.
החל משנת 2007 נהרס אותו התמהיל ומכאן ואילך עברו במכבי לשחק עם סגלים ארוכים מאד. של כ 12-13 בממוצע . שלושת השחקנים הנוספים פגעו בקבוצה כמעט בכל פרמטר.
1. הם ניפחו את המשכורות .במכבי המשכורת הנמוכה ביותר מזה שנים היא סביב ה 250,000 אלף דולר שניתנן לכל מיני "רוטים " "וחגג'ים" למינם.
לכן תוספת של כשלושה שחקנים בכירים היא סדר גודל של כ 900,000 אלף דולר נטו.
והכסף הזה גורם לכך שלא נישאר להציע מספיק לשחקנים המובילים ( ע"ע פארגו ,לנגפורד ,הנדריקס וכד').
2. ניחא הכסף אך השלושה הללו לוקחים דקות .וכתוצאה מכך קורה אחד מהדברים הבאים.
א. או שאין חמישייה קבועה וזה פוגע בהיררכיה.
ב. או שאין ספסל קבוע וזה פוגע ברוטציה.
כתוצאה מכך יש בקבוצה חבית חומר נפץ וחוסר תיאום .
חברים לא צריך להיות מאמן כדורסל דגול בשביל להבין את הדברים הבאים.
א.. קבוצת כדורסל אירופאית מחלקת לשחקניה 200 דקות במשחק.
ב.. בשביל שהחמישייה תהיה אפקטיבית ותדע לרוץ אך גם כשלא תישחק מדי היא צריכה לשחק בערך 65-70 אחוז מהזמן.
ג. יוצא מכאן שהספסל אמור לקבל 30-35 אחוז מהזמן.
במספרים זה אומר 60-70 דקות.
ד.. תחלקו את המספר הזה ב 8 (שחקני ספסל בסגל של 13 שחקנים) תקבלו 8-9 דקות ממוצע לשחקן.
לעומת זאת אם תחלקו את המספר הזה ב 5. (ללא הסרחים העודפים) תקבלו 12-14 דקות ממוצע לשחקן .וזה כבר הרבה יותר נורמאלי .
(כמובן שאם יש היררכיה בספסל אזי שלושת המחליפים הבכירים מקבלים כמעט 20 דקות ).
2. הרכב מנצח לא מחליפים טייק 2.
אם נחזור לעונות הללו של 2004-2005 נגלה עוד דבר "מדהים "
והוא שאותה חמישייה שעלתה במשחק היורוליג של יום חמישי עלתה גם במשחק הליגה המקומית. ולכן נשארה יציבות לאורך זמן .כיום העניין הוא בדיוק הפוך
החמישייה שעולה ביום ראשון לא עולה ברובה ביום חמישי והפוך.
אפשר ללמוד הרבה מעיונים בסטטיסטיקה ובהרכבים שבין ימי ראשון-שני לימי חמישי-שישי. אך הצד השווה שיש רק שני שחקנים שמקבלים כרגע יותר מחצי משחק קרי יותר מ 20 דקות גם בליגה וגם ביורוליג .
1 איגאלס שמקבל 31 דקות בליגה בשישה משחקים (שזה יוצא 27 דקות בשבעה משחקים שהרי משחק בודד הוא לא שיחק).ו33 דקות ביורוליג.
2.בלו שמקבל בליגה 27 דקות ובאירופה 23 דקות.
כמה מילים על חלוקת הדקות במכבי :
ערכתי טבלה לחלוקת הדקות במכבי .
אך מכיוון שיש פצועים ומגבלות אחדות חילקתי את הדקות באופן "אמיתי "
זאת אומרת אם מישהו שיחק 140 דקות בשישה משחקים כי בשביעי הוא היה פצוע או כי המאמן רצה שהוא ינוח הרי שאותו שחקן שיחק לכאורה בממוצע 23 דקות (140 לחלק ל 6)
אך אני חילקתי זאת במספר המשחקים קרי 7 וכך יוצא שאותו שחקן שיחק רק 20 דקות בממוצע.
עשיתי זאת מכיוון שכך ניתן לדעתי לראות באופן יותר מדויק את המצב האמיתי של תרומה בשני המסגרות.מכיוון שסמית למשל שיחק בממוצע בליגה 27 דקות.אלא שהוא שיחק שני משחקים בלבד ולכן התרומה האמיתית שלו שווה 8 דקות.
שימו לב לנתונים הבאים.
1. היקמן : ביורוליג הוא מקבל 30 דקות (כולל 7 דקות בלבד השבוע ) ובארץ רק 19 דקות.
2. לנדסברג : בארץ מקבל 23 דקות למשחק ובאירופה מקבל רק 5 דקות למשחק (12 ב שלושה משחקים שווה 5 דקות בשבעה משחקים).
3. סמית: מקבל 29 דקות ביורוליג .בארץ שיחק רק שני משחקי ליגה ב 27 דקות בממוצע כך שבפועל אנו מדברים על 29 דקות יורוליג למול 8 דקות בארץ.
4. סופו : מקבל באירופה 16 דקות לעומת 7 דקות בארץ.(שותף רק ב 4 משחקים).
אלו ארבעת השינויים המשמעותיים ביותר אך יש עוד כמה שעוברים שינוי גדול בהיררכיה .
5. אוחיון :22 דקות בליגה לעומת 17 ביורוליג.
6. פניני : 11 דקות בליגה לעומת 6 ביורוליג.
כל היתר שומרים על יציבות אך חלקם היא מתבטאת בכך שהם לא זוכים לדקות משמעותיות באף מסגרת.
7. טיוס : 8 דקות ליגה לעומת 6 יורוליג .(אולי עכשיו מגיע זמנו).
8. : נעימי : 7 דקות ליגה (23 דקות בממוצע אך רק בשני משחקים). לא שיחק ביורוליג.
9. : כהן : 6 דקות ליגה ושתי דקות עונתיות במצטבר ביורוליג.
היחידים שיודעים את מקומם שלא משתנה מהותית מיום ראשון לחמישי הם.
1. (10 ). בלו : 27 דקות ליגה לעומת 23 דקות יורוליג.
2. (11 ). ג'יימס : 22 דקות ליגה לעומת 17 ביורוליג. (אך כאן אלמלא הפציעה של ג'יימס השבוע הממוצע היה עולה ל 20. כמובן שאם בלאט היה יכול הוא היה מעלה אותו ביום חמישי שלא כמו שהוא עושה למשל עם סמית וסופו בליגה המקומית ).
3. (12 ) איגאלס : 27 דקות בליגה (אלמלא פספוס בודד היה על 31 ) לעומת 33 ביורוליג.
4. (13 ) רייס : 15 דקות ליגה לעומת 19 דקות ביורוליג.
3. מסקנות :
1. לשנים הבאות הייתי מציע כשבונים את הסגל צריך לדעת כי עקרונית כל שחקן המכונה
"בכיר " (כל מי שמרוויח לפחות 250,000 דולר). חייב להיות כזה שיכול לשחק בכל משחק כולל במשחקים מול הטובות ביותר ביבשת. מי שלא מסוגל לכך (למשל פניני או נעימי עד שלא יוכיח אחרת) לא יכול לחתום בקבוצה רק בשביל המסגרת המקומית.
למעשה היחידים שיכולים לקחת אותם בחשבון לליגה המקומית בלבד הם השחקנים מספר 10-11 ומעלה בהיררכיה שאומרים להיות שחקני נוער מוכשרים עם עתיד .ובמידה והם מתפתחים לא צריך להסס לתת להם גם לטעום מאירופה .אך מתחילה הם היחידים שניתן להחתים אותם מבלי לבנות עליהם ליורוליג.
2. הסגל צריך למנות לכל היותר 10 שחקנים "בכירים "
3. החמישייה צריכה להיות קבועה גם בליגה וגם באירופה :
שמעתי לאחרונה שבלאט אמר שהוא לא בודק ת.ז של השחקנים.
לצערו זה לא נכון .היות והוא עושה זאת כל רגע נתון בליגה המקומית.
לכן אם הישראלים מספיק טובים מה שאומר שלפחות שניים מהם יכולים לשחק גם באירופה כשחקני חמישייה אזי אפשר לשחק איתם בחוק של שני ישראלים ואם אין כאלו לשחק רק אם אחד ולשנות שיטה.
4. מסקנות לשנה הנוכחית.
1. לשקול האם מאמינים באוחיון ביורוליג.אם כן זה אומר רכז מוביל לפחות 25 דקות לערב.
אם התשובה חיובית להישאר במסגרת הקיימת ולשחרר את רייס . (ברבע שעה הנותרת ניתן להשתמש בהיקמן ,ואיגאלס).
אם התשובה שלילית לשנות "סטאטוס " ולעבור כמו כמעט כל הקבוצות המקומיות ל 4 זרים בחמישייה בארץ.
2. בין כך ובין כך יש לשחרר את נעימי ,וכהן.
אם משחקים עם ישראלי אחד בלבד בכל רגע נתון אפשר וצריך לוותר על אחד מבין לנדסברג /פניני .
3. בשורה התחתונה הסגל צריך שיהיה 10 שחקנים בכירים.
זה יאפשר כמובן את מילות הקסם "היררכיה" וכן יאפשר רוטציה נכונה .
לסיום אנקדוטה למשחק מול הפועל ירושלים :
עולם הפוך ראינו : בירושלים נמצאים הישראלים הבכירים ובמכבי מסתפקים "בסוג ב"
שימו לב :
1. כל רביעיית הישראלים הבכירה של הפועל ירושלים עברה בעברה במכבי.
הלפרין ,אליהו ,כדיר וגרין.
2. גם שלושה מהישראלים במכבי עברו בירושלים נעימי ,אוחיון ופניני .
פעם לפני חמש שנים זה כמעט היה הפוך (למעט כדיר) כל הצדדים היו מהצד השני .
חג אורים שמח לכולם .
האם יהיה גם חג המכבים ? מחר במלחה נדע כולנו…
מנחם לס
1 דצמ 2013 17:24:20תודה על הפוסט הסרברי (שכלי) הזה.
אבל שאלה: אם אתה רוצה לפחות "10 שחקנים 'בכירים'" – מהיכן יבוא הכסף? מכבי היא לא בבעלות מרק קיובן היהודי, היושב על בערך 24 מיליארד ש"ח.
אהרון שדה
1 דצמ 2013 17:59:43מנחם בדיוק הפוך.היום מכבי משלמת 13 משכורות של לפחות 250,000 אלף דולר (אולי למעט כהן). י"פ הצעתי מכבי תקצץ 3-4 משכורות.
צביקה
1 דצמ 2013 17:29:08העלתה נקודות נכונות, אבל מה שאני לא מבין, זה באמת מה רוצה המאמן/המערכת. הרי בלאט יודע כדורסל לא רע, בטח יותר ממני וממך, בגלל שיש לו לחלק 200 דקות ביורוליג ו200 דקות בליגה – יש לו בסך הכול מה לחלק לכולם כדי שישחקו, ויש לו היכולת לשחק עם ההרכבים ולתת לכולם להתבטא. מה שלא מובן לי למה זה לא מתייצב לו ולא מקבל צורה.
מנחם לס
1 דצמ 2013 19:05:54מאמן טוב הוא מאמן שמנסה לתת דקות לכולם, כל זמן שזה לא פוגע בתיפקוד הקבוצה.
מאמן רע הוא זה המנסה לתת דקות לכולם אפילו שזה פוגע בתיפקוד הקבוצה.
זה ההבדל המשמעותי החשוב ביותר בין מאמני ה-NBA
אפלטון
1 דצמ 2013 17:48:57פוסט מעניין מאוד.
גם הרבה קבוצות בNBA בונות על רוטציה של 9-10 שחקנים ולא יותר, וזה 82 משחקים בעונה.
מסכים שרוטציה קבועה והגדרות משחק ברורות לכל שחקן יתרמו מאוד לשקט וליציבות בקבוצה.
הבעייה במכבי היא שנלחצים מכל הפסד וקשה לשמור על קביעות ככה
etayle
1 דצמ 2013 18:15:15תודה על הפוסט( לדעתי קצת ארוך).
בלאט לדעתי( כמה שהוא מאמן מצויין )גמר את הסוס לא פוגע ברכש הסגל מסורבל ארוך ומוזר( יותר טוב משנה שעברה ועדיין).
עוד נקודות מעניינות ששוות יחס:
1.דווין סמית שחקן נהדר – לא סקורר טבעי בחלק נכבד מהמשחק מסתובבב כמו תייר בלי תרגילים בישבילו( בלי טענות אילו שחקן נפלא ועושה תפקיד4-3 נפלא)
2. רכז- אין לו יכולת לשלוט בקצב המשחק ויש הרבה דקות מביכות( אוחיון מוסר לרוחב רייס – מיותר!! ).
3.סופו לדעתי שימוש קלוקל.
4.הגנה בדיחה – ריבאונד אין, שמירת 3 גרועה.
5.אין סקורר טהור( היקמן הכי קרוב לזה )
וכמובן כל מה שרשמת. בקיצור מזל שהרמה ביורוליג בתחתית…
נתן גולד
1 דצמ 2013 18:22:40רוטציה לא מאוזנת ויחסים בעייתיים עם השחקנים אלה הבעיות העיקריות של בלאט כמאמן.
שמואל קלימי
1 דצמ 2013 18:44:10המחלה הצהובה הולכת לחטוף מחר במלחה!! אין זהות, אין ישראלים, ואין מטרה!!
Lior NYC
1 דצמ 2013 19:40:48אהרון,
בעיה 1. החוקים בליגה המקומית(החוק הרוסי וחוק הצעירים) לא נותנים לך את כל האפשרויות של לשחק עם אותו הרכב בליגה ובאירופה.
בעיה 2. התקופה שבה היו לך שחקנים כמו הנפלד, גודס,דניאל,גמצי,ואחרי זה גם שפר וקטש לא קיימת. הישראלים של מכבי לא יותר טובים מהישראלים של קבוצות אחרות אם בכלל.(בנוסף לכל המתאזרחים ששיחקו והיו בעצם שחקנים זרים)
בעיה 3. השם מכבי כבר לא מפחיד אף קבוצה ואף שחקן, כל קבוצה מאמינה שהיא יכולה לנצח כולל ביד אליהו.(פעם קבוצות היו מתפללות לא לקבל 40 בראש)
אהרון שדה
1 דצמ 2013 19:55:03ליאור :
1.אין מה לעשות אלו החוקים אלו החסרונות ואלו היתרונות.
(יש גם יתרונות בליגה הישראלת שמאפשרת לך בתיאוריה סגל קצר יותר).
לכן ברגע שאתה בוחר לשחק בליגה המקומית אתה חייב לבחור שחקנים שיוכלו להתאים לשחק בהרכב שווה בשני המסגרות.
תמיד כשמכבי ניסו לשחק בשני הרכבים הם נכשלו.ע"פ רוב כשהיה להם הרכב לשני המסגרות הם הצליחו.
2. גם שנה שעברה אמרו זאת.ובינתיים מקל צמח והגיע עד לדאלאס.
מכבי לא הסתכלו בכיוון שלו אשתקד.(וגם הוא לא הסתכל בכיוונם).
הימים של ג'מצי גודס ,הנפלד ודניאל היו ימים שלקבוצות לא היו המון זרים .הם שיחקו עם שני זרים בחמישייה. לענ"ד אוחיון ,נעימי ,אליהו והלפרין לא נופלים מהם .אלא שהם צריכים להתמודד עם כ"כ זרים.
3.הבעיה נוצרה כי היה חוסר איזון.אותה בעיה הייתה קיימת בשנים 2008-2009. בא בלאט ופתר אותה (בעונת 2010 מכבי הפסידה כמדומני משחק אחד בודד במסגרת המקומית.).
Lior NYC
1 דצמ 2013 22:17:451. אין לך ישראלים מספיק טובים לרמה של היורוליג ולכן זה לא ייעזור.מכבי יהייו חייבים לעשות את ההתאמות והשינויים בין הליגה לאירופה.
(הפתרון שלך הוא בעצם לאזרח שחקנים תותחים כי פשוט אין ישראלים כאלה טובים)
2.בדיוק מקל הוא הדוגמא, הישראלים מחוץ למכבי לא פחות טובים וכנראה יותר משפיעים על הקבוצה שלהם מאלו של מכבי, סביר להניח שגם אם מקל היה משחק במכבי הוא לא היה פקטור מרכזי.
אם אתה באמת חושב שנעימי הלפרין אליהו ויוגב לא נופלים מהנפלד, גמצי וכו שתהיה בריא.
הישראלים של מכבי בשנים האלו היו לוקחים אליפויות בלי זרים והיו בכמה רמות מעל הישראלים של שאר הקבוצות.
3. שיש לך תקציב של פי 20 משאר הקבוצות יהיו לך גם עונות שלא תפסיד בליגה.
דורבן32
2 דצמ 2013 11:29:07אני לא מקבל את הטענה הראשונה. אין מספיק ישראלים כי לא נותנים להם צ'אנס וסבלנות ואחת הסיבות המרכזיות היא ריבוי הזרים המטורף.
כשלשחקן נותנים במה והזדמנות לשחק ברמה גבוהה הוא מסוגל להשתפר ולהתפתח.
גיא פניני גדל במכבי אבל בכלל לא חשבו עליו בתור שחקן לבוגרים והוא עבר לרעננה. קיבל את הצ'אנס ותוך כמה שנים נהיה שחקן יורוליג סביר (לא חייבים להיות כוכבים, גם שחקנים משלימים זה טוב)
Lior NYC
2 דצמ 2013 15:36:58הכוונה הייתה שאין מספיק ישראלים ברמה הגבוהה של אירופה כדי שישחקו לפני הזרים ושמכבייישמרו על אותו הרכב בימי ראשון וחמישי.(זה בעצם מה שאהרון כתב)
,
יש מספיק ישראלים טובים אבל הם כולם פלוס מינוס אותה רמה ולכן למכבי אין ייתרון על קבוצות אחרות.
Mbk
1 דצמ 2013 19:52:45הניהול הכושל של מכבי יצר עומס יתר בתקציב
שים לב מי מקבל שכר ממכבי
פלניניץ שהוחתם על חוזה ארוך טווח
שאמארדיני שנזרק וזכה ביורוליג עם אולפיאקוס
קייינר מדלי שמכבי משלימה את שכרו במאלאגה
מילאן מצבאן ( לפי טיב זכרוני הוחתם על חוזה ל 4 וחצי שנים )
החתמה שערורייתית של ג׳ף פוט
כל שנה מבטיחים כוכב והקבוצה לא מתפקדת במאני טיים .
רייס לא מתאים למכבי .
היקמן , סמית , שון גיימס צריכים להיות השלד
אליהם להוסיף את הנדריקס ( מתאים כמו כפפה לבלאט ) , חזרה של לנגפורד כשם הגדול + בורסיוס היווני
אגב פופ מנוסה בונסו החלים והוא נותן כמעט 12 ריבאונד למשחק בגלאיטסריי הטורקית.
חובה להשאיר את אליהו בקבוצה , אוחיון , לנסברג ובלו כשלד הישראלי + נעימי או מורן רוט וזהו
בתוספת של חצי מיליון דולר הייתה אחלה קבוצה
אהרון שדה
1 דצמ 2013 19:55:58בגדול מסכים
עידן
1 דצמ 2013 21:57:24אהרון כרגיל טור מעניין מזווית נחמדה אבל בעיני הסגל הרחב אינו הבעייה במכבי אלא החוק הרוסי שמונע ממכבי לבנות קבוצה אחת לליגה ולאירופה. אני בהחלט מסכים עם הקביעה בנוגע לשינויים בהרכב. אלו נובעים יותר מצורך לבצע התאמות לחוק הרוסי ולא מחוסר רצון של בלאט לשמור על ההרכב (אם זה היה תלוי בו ההרכב האירופי היה נשאר כמו שהוא גם בליגה)
במובן מסויים, מכבי שלקחה על עצמה את החוק הרוסי בתמורה לרישום של שישה זרים ירתה לעצמה ברגל. הקבוצה ניסתה לבצע טריק ע"י שימוש במתאזרחים שאמורים לספק כח אש מספיק חזק לליגה ובמקביל לשמור על רמתם באירופה.
אבל הבעייה היא בבניית ההרכב, מכבי לא חשבה מספיק על השינויים שהיא תאלץ לבצע בין הליגה לאירופה מספיק לעומק. בפועל המתאזרחים שהובאו למכבי אינם איכותיים מספיק בשביל למלא את החסר.
אגב, אני גם שמתי לב לאבחנה הזו בנוגע לישראלים וזה דיי שיעשע אותי, בעיני לא יעלה על הדעת שהלפרין ואליהו לא ישחקו במכבי. אליהו על כל מגרעותיו עולה בכמה דרגות על התפוקה שנותנים טיוס/כהן. על הלפרין בכלל אין מה לדבר, אני אוהב את היקמן, הוא בחור טוב וסה"כ נותן תפוקה סבירה אבל עדיין אני מעדיף את הלפרין במקומו. בעיקר כי הוא גם לא היה יוצר למכבי את הבעייה עם החוק הרוסי כמו שהיקמן נותן. מה גם שהתרומה של היקמן השנה ממש לא משכנעת.
אהרון שדה
1 דצמ 2013 22:01:50הקלידו את התגובה כאן…
אהרון שדה
1 דצמ 2013 22:23:52מה קורה שר' מאיר בעל הנס (טפירו) משחק בנס ציונה בנס חנוכה ?
תשובה : נס בריבוע.
נס ציונה יצאה מפיגור 37-65 (ויש אומרים 36-65 ) לניצחון מדהים 101-103 בהארכה. טפירו קלע שלשה משווה מטורפת 12 שניות לסוף.וכמובן את סל הניצחון בהארכה בבזאר .
מטורףףףףףףףףףףףףף
בכלל כל המחזור היה קשה.ראשון מנצחת באילת וגליל בחיפה.
תענוג הנאה צרופה ליגה מטורפת.
ומכבי או הפועל "אכזבות העונה" מי שתנצח מחר תעלה לראש הטבלה ביחד עם נס ציונה וחיפה במאזן של 3-6 (מקביל לכך שאלות הרגילה בנ.ב.א תהיה עם 27-55 ).
אהרון שדה
1 דצמ 2013 22:35:24גיל 39 קות משחק 44 (דקה מנוחה כולל הארכה)
19 נק' ו8 אס' אין דברים כאלה…
מנחם לס
1 דצמ 2013 23:32:47אסור לתת לנס ציונה לשחק בחג חנוכה.
יוסי כהן
2 דצמ 2013 00:34:34אהרון בהחלט דברים נכונים ומקצועים אני מסכים איתך ברובם אם כי זה לא מחויב המציאות תמיד על כל מצב תודה
יניב
2 דצמ 2013 09:13:46אהרון בגדול אתה צודק רק כמה חידודים לדעתי,הבעיה היא לא בסגל ארוך,כל הקבוצות הטובות באירופה ברצלונה,צסקא,ריאל משחקות עם סגל ארוך,הבעיה היא כפולה,קודם כל אתה צריך את השחקנים המתאימים שלא מתמרמרים מ10-15 דקות משחק ויותר חשוב אתה צריך שהשחקנים יהיו טובים,אינגלס שכולם מתלהבים ממנו היה שחקן 12-13 בברצלונה ובמכבי הוא אחד החשובים,זאת הנקודה העיקרית מכבי מנפחת את הסגל בשחקנים בינוניים וכאן הבעיה,מסכים שמקום סגל כזה ארוך ובינוני צריך לקצר את הסגל עם שחקנים איכותים.
לגבי המשכיות,אז אני מסכים איתך רק ששוב יש פה עוד בעיה שמכבי לא מצליחה לשמור על שחקנים טובים שפורצים אצלה,למעט סמית ושון ג'יימס אף שחקן שנתן עונה טובה במכבי לא נשאר עונה נוספת.
לגבי המסקנות שלך מסכים בהחלט,יש את 2 הצעירים שרושמים אותם בליגה כי אין ברירה,אלטיט ואדר שבקלות יכלו להיות שחקנים 11-12 במכבי ואם תשחרר את טיוס,כהן,נעימי,היקמן תפנה הרבה כסף בתקציב ויכלת להביא לצורך העניין רכז תותח,ובכך גם יש מקום לתת לשחקנים הצעירים מקום בליגה להשתתף,גם אין מרמור וגם יש לך שחקן תותח
אלעד אייל
2 דצמ 2013 12:29:35יניב אני לא מסכים איתך בנוגע לזרים. העובדה ששחקן לא מהווה גורם מרכזי בקבוצה אחת איננה אינדיקציה לגבי יכולתו בקבוצה אחרת. סופו נותן את משחקיו הטובים בקריירה במכבי, ובפאו הוא בקושי ראה מגרש. כנ"ל גם מייסיאו באסטון או טרנס מוריס, צ'אק אידסון ויש גם דוגמאות נוספות. יש שחקנים שמתאימים לפילוסופיה המשחק של מאמן מסוים ולא לזו של אחר. בברצלונה של פסקואוול משחקים כדורסל איטי שטוחן את היריבות. היתרונות של אינגלס הן בראיית המשחק המשובחת ובמגרש פתוח, ואצל מאמן שמכריח משחק מבוקר ואיטי הוא פחות בא לידי ביטוי. יש מעט שחקנים שמאמן משנה עבורם או נכון יותר בונה סביבם קבוצה ומשנה את סגנון המשחק עבורם, ועוד יותר מעט מאמנים שהם מספיק גמישים ללכת עם שחקן מוביל ולתת לו יד חופשית על המגרש. ראה דוגמת פארגו בצסק"א שלא מסתדר עם מסינה הקפדן שדורש דיוק בכל פרט על המגרש. שחקן כמו פארגו זקוק לחופש פעולה ומשחק מהיר שאינו הולך יד ביד עם התפיסה של האיטלקי.
בקיצור אחרי כל הפילוסופיה הזו איכות של שחקן נמדדת גם במידת התאמתו למאמן ולשחקנים סביבו.
אני מסכים עם אהרון שהבעיה היא לא בישראלים, אלא בהיעדר הכרעה וקו ברור בקשר לבנית הסגל והשימוש בו, ובמובן הזה 2011 הייתה היוצאת מן הכלל בשנים האחרונות
יניב
2 דצמ 2013 13:24:58אלעד לא הבנת את כוונתי,אני יסביר לא באתי להגיד שאינגלס לא שחקן מספיק טוב,באתי להראות שברצלונה הסגל כל כך איכותי שכל שחקן ברוטציה שם יכול להיות כוכב בקבוצה אחרת.ואילו במכבי מביאים 4-5 זרים חדשים ב\שלא הוכיחו את עצמם בשאיפה לפגוע בו לפגיעה ולמצוא עוד פארגו/פרקינס וכאילו במקום להביא 2 שחקנים תותחים ולקחת הימור מושכל עם עוד 2 שלדעתם אמורים לעשות קפיצת מדרגהץוסתם עוד נקודה לגבי אינגלס,אני לא יודע האם זה בגלל שהוא לא שיחק הרבה בברצלונה אז בינתיים האיש קורס ברבע האחרון.
אלעד אייל
2 דצמ 2013 17:12:23יניב עכשיו אני מבין אותך ומסכים, אבל תכלס גם בשושלות הגדולות של מכבי הם הימרו על שחקנים רגע לפני הפריצה לדוגמא – מקדונלד שהגיע מלובליאנה הקטנה, ועוד יותר האפמן, וגם פארקר שהיה שחקן לא מוכר ואיש לא יכול היה להעריך שיהפוך לטוב ביבשת תוך שנתיים, וגם וויצ'יץ' היה בגדר פוטנציאל. היחיד למעשה שהיה הימור די בטוח היה שאראס. הנקודה שלי היא שזו הייתה השיטה במכבי גם בתחילת העשור הקודם, וההימורים ההם הצליחו מעל המשוער. אולי הסקאוטינג אז היה טוב יותר, אבל ברור שבשנים האחרונות זה הוביל לכישלונות גדולים. למעשה גם עם ההימורים המוצלחים כדוגמת אידסון, פרקינס, פארגו סופו ואולי גם לנגפורד, הנדריקס, ג'יימס וסמית מכבי לא הצליחה לייצר המשכיות, ואיבדה שחקנים בגלל חוסר רצון לשלם מחירי שוק מופקעים (שזה בהחלט שיקול כבד משקל), אבל שילמה מחיר על פלופים רבים ובסופו של חשבון יצא שכרה בהפסדה ברוב המקרים.
השאלה הגדולה היא על מה שמים את הכסף שחקנים מוכחים תוך צמצום הסגל או להמשיך להמר לרוחב ? אני חושב שאהרון נתן תשובה די ברורה בנושא הזה, וההיסטוריה מוכיחה שסגל קצר עם עוגנים קבועים ומוכחים הוא המתכון הבדוק להצלחה. ואם כבר נופל ברשת תותח רציני צריך לעשות הכל כדי להשאירו גם במחיר מופקע.
יניב
2 דצמ 2013 17:30:17אתה צודק חלקית,כי בשושלת השניה זאת עם שאראס אז הם החזירו את פארקר אחרי שהוא כבר הוכיח את עצמו וגם אחרי שאראס אז הם הביאו את סולומון שגם הוכיח את עצמו,אבל שוב אתה צודק הבעיה של מכבי היא בעיקר שהיא לא מצליחה להשאיר את השחקנים שמבצעים את הפריצה אצלהם,חלק באשמתם הישירה כמו לנגפורד,הנדריקס וחלק לא באשמתם כמו פארגו או אידסון(נורא אהבתי את השחקן הזה אבל הוא לא שווה את החוזה שקיבל בברצלונה).העונה למשל הם יכלו ללכת על בובי בראון שאף אחד לא מבטיח שהוא יצליח אבל אם הוא כן מצליח אז השמיים הם הגבול
עומר
13 דצמ 2013 12:49:48ערוץ 1 עובד גם מחול, שימו לב יש מספר מקורות
http://www.flatplanet.tv/%D7%A9%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%97%D7%99/%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5-1
אהרון שדה
2 דצמ 2013 11:29:19תגובה מסכמת:
עד כה הועלו שני טענות.
1. "אין ישראלים "
2. "בכל אירופה הסגל ארוך "
תגובתי אחת לאחת.
1. "אין ישראלים " אליהו שחקן שלקח איפות בספרד .הלפרין היה בחמישייה השנייה ביורוליג לפני כמה שנים. (מאז שהפרס חולק לא היה עוד ישראלי כזה). מקל היה פנוי אשתקד ומכבי לא התעניינה.
נעימי עשה דברים אדירים ברוסיה ואף אחד לא מסתכל בכיוונו במכבי.
אוחיון זה שחקן קבוצת צמרת ביורוליג לכל דבר לא סתם קובאן הציעה לו חוזה עתק. כמו"כ יש מתאזרחים כמו בלו שגם על תקן ישראלים בזירה המקומית.
בקיצור להגיד "אין ישראלים " זה סוג של תירוץ שלא מתקבל.
בנוסף אם "אין ישראלים " אזי תפנימו זאת ותשחקו רק עם ישראלי אחד בארץ בחמישייה (כמו רוב הקבוצות).
אבל מכבי יצרה כשל לוגי .מצד אחד היא לא מתייחסת לישראלים ומאידך בוחרת לשחק בשיטה שמחייבת אותה לשני ישראלים בכל רגע נתון בליגה המקומית למרות שהיא יכולה לשחק בשיטה אחרת.
בעונת 2004-2005 שיחקה מכבי עם ישראלי בודד בחמישייה (בורשטיין) ועם עוד כמה ישראלים משלימים .אך אז היא עשתה זאת בעקביות גם בליגה וגם ביורוליג.
במילים אחרות לשיטת אלו שאומרים "אין ישראלים" תשחקו עם ישראלי בודד בחמישייה זה יכול להיות אוחיון או לצורך העניין בלו ותשחקו איתו גם ביורוליג. ככה לפחות תשמרו על יציבות ולא כאוס כמו היום.
מקווה שהנקודה הובנה.
2. "בכל אירופה הסגל ארוך " כשמדברים על קבוצות מספרד בליגה אינסטנסיבית כ"כ ועמוסה כ"כ (34 מחזורים) ברמה חזקה מאד וכשהעומס מוביל להרבה פציעות וההעדרויות חייבים להחזיק סגל ארוך.
כשמשחקים גם בליגה הרוסית וגם בליגה הצפון מזרח אירופאית וגם ביורוליג (צסקא ,קובאן ) חייבים סגל ארוך.
אם מכבי הייתה ממשיכה באדריאטית אזי סגל של 13 היה מחייב .(ועובדה שהעונה העמוסה ההיא הסתיימה בהצלחה יפה למכבי שזכתה בדאבל בארץ +אדריאטית והייתה רחוקה שריקת שופט אחת מהעפלה לפינל פור).
אך מכבי משחקת בארץ.הליגה כאן בינונית מאד הקבוצות קצרות .העומס הוא בדיחה ביחס לספרד וקבוצות רוסיות .וזה מהווה את היתרון של מכבי.
החיסרון של מכבי שהיא לא עשירה.
היתרון :שהיא לא צריכה כ"כ הרבה שחקנים.
לכן 10 שחקנים בכירים (גג) בתוספת נוער איכותי מספיק בהחלט.
מתן
2 דצמ 2013 11:30:06יופי של כתבה. אם נשפוט לפי ניסיון השנים האחרונות בלאט מקצר את הרוטציה לקראת סוף העונה. ובאמת אם נזכר מכבי של הטופ 16 היא לא מכבי של תחילת העונה בכל שלושת העונות האחרונות. געגועי לשראס וכמה חבל שהוא לא במכבי העונה 🙁
צביקה
2 דצמ 2013 14:07:48צודק אהרון – יש ישראלים טובים ולא ברור למה לא בונים עליהם ולא משחקים עליהם במכבי.
ניב
2 דצמ 2013 17:11:24אני תקוע בעבודה ואין לי מקלט טלוויזיה נראה לכם שיש אתר עם לינקים לצפייה ישירה למשחק?
אלעד אייל
2 דצמ 2013 17:16:34ניב תנסה באתר מנהלת הליגה או באתר של ערוץ 1 שם המשחק משודר בוודאות ב 18:45
אתר המנהלת http://www.basket.co.il/
ערוץ 1 http://www.flatplanet.tv/%D7%A9%D7%99%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%97%D7%99/%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5-1
ניב
2 דצמ 2013 18:18:37http://sporthd.net.tf/
לינק שאולי יעבוד
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:18:38כן יניב אני אתן לך משהו איכותי לפני המשחק
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:19:00סורי ניב לא יניב
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:24:54http://live.israup.com/2011/08/1_18.html זה ירושלים מכבי לינק תותח
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:26:32http://www.mapsutim.co.il/index.php/1-israel-tv זה למי שיש תוכנת V L C תהנו
ניב
2 דצמ 2013 18:34:50תודה יוסי
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:41:13עובד לך?
ניב
2 דצמ 2013 18:43:04כן עובד מצוין תבורך
אלעד אייל
2 דצמ 2013 18:43:06אם יש בעיה בקישורים האחרים גם באתר של ערוץ 1 יש שידור ישיר בדקתי עכשיו
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:51:51הימור שלי מכבי ב10 הפרש ירושלים בבית היא בעיקר רוח וצילצולים
אלעד אייל
2 דצמ 2013 18:53:44הימורים מישהו ? בינתיים יופי של משחק
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:53:55זה הולך ליהיות ערב שלשות מרהיב
אלעד אייל
2 דצמ 2013 18:55:30יוסי האמת שבשנים האחרונות ירושלים תמיד הפסידה למכבי בבית, הניצחונות עליה הגיעו דווקא בנוקיה. יהיה מעניין לראות איך החיסרון של סופו ישפיע
אלעד אייל
2 דצמ 2013 18:56:13איזה מטווח !
אלעד אייל
2 דצמ 2013 18:57:24הצבע של ירושלים פרוץ לגמרי. אם היא רוצה לנצח היא חייבת להדק מרווחים
ניב
2 דצמ 2013 18:58:34אין הגנות היום , אני מהמר על ירושלים ב8
יוסי כהן
2 דצמ 2013 18:59:44פרחובסקי צריך לנצל את הענין שלמכבי אין סנטר טבעי הים והוא עושה זאת לא רע
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:01:58אין הגנות שכונה!
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:03:19זה לא ימשך ככה בשלב מסוים האחוזים יתאזנו. אני גם מהמר על ירושלים. יש לה יתרון בצבע ולמכבי בעיה ריבאונד קשה
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:04:07שלשה חמישית
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:05:10אני עובר קצת לחיפה הקבוצה שלי
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:05:25פרחובסקי שחקן חכם שלא מנסה בכוח. הוא מוסר מצוין ומושך אליו שמירה כפולה וכך יש תמיד שחקן פנוי.
היה קצב מטורף של 120 נקודות. זה לא ימשך ככה
מנחם לס
2 דצמ 2013 19:09:20הלוואי ויכולתי להשתתף!
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:11:29פאק איזה גול חיפה ספגה
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:12:21בינתיים משחק של גארדים, היתרון של הפועל בצבע לא בא לידי ביטוי
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:13:02מנחם למה לא?
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:16:30מכבי מעדיפה שהגארדים של הפועל ינצחו אותה. סוגרים חזק את דאנקן ופרחוסקי
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:20:13הפועל משחקת לא חכם בלשון המעטה. במקום להניע כדור מהר כמו ברבע הראשון פנימה והחוצה עד למציאת שחקן פנוי היא נגררת למהלכים סוליסטיים וזריקות קשות
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:24:01היקמן בתפקיד דרק שארפ סוחט תוקף מקיצ'ן. ירושלים בבעיה קשה. שלישית לקיצ'ן זו חור גדול לירושלים
אלעד אייל
2 דצמ 2013 19:28:09טוב אני לבד פה אז ביי בינתיים
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:34:40אלעד אני רואה חיפה אבל מזפזפ
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:49:47רובן ראויס חלששששששששששששששששש
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:54:01רבע 3 ומטח ה3 נמשך
יוסי כהן
2 דצמ 2013 19:57:28איזה גיובה של ליאור
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:03:02רבע יפהפה של 2 הקבוצות פרחובסקי חוגג בצבע ומכבי מ3
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:11:08איזה גול לחיםפה
יניב
2 דצמ 2013 20:18:22איזה שעה מעפנה למשחק רק עכשיו אני מתיישב לראות תגידו רק לי יש רטרו לשנות השמונים עם השידור של אורי לוי
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:20:41שיווין 76 איזה מתח
יניב
2 דצמ 2013 20:21:57פרחו סקי הזה הורג את מכבי
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:22:27יופי של משחק עד עכשיו
ניב
2 דצמ 2013 20:23:27וואי וואי במצב כזה ברור שהמשחק של הפועל , אין למכבי ביצים השנה
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:26:54אם ירושלים תלך פנימה המשחק שלה.
יניב
2 דצמ 2013 20:27:58שוב הורג אותם הפרחובסקי
Mbk
2 דצמ 2013 20:29:24מכבי לא רוצה לקחת את המשחק
Mbk
2 דצמ 2013 20:32:28איזה קרש סל של דופרי
בלו העוגן של מכבי
יניב
2 דצמ 2013 20:33:11מה זה זה היה יוצא החוצה
ניב
2 דצמ 2013 20:33:50ראיתם פעם אסיסט של שופט?
Mbk
2 דצמ 2013 20:33:59וואו
הסל האחרון של ירושלים אגדה
פגע בשופט קפץ 3 פעמים על הטבעת ושלשה
איזה ניסים להפועל בחג המכבים ……
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:34:4025 שניות לסיום ירושלים 76 ת"א 75 מ3 שפגעה בגב של השופט
יניב
2 דצמ 2013 20:35:37הפסידו עוד משחק צמוד
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:35:44דבר כזה עוד לא ראיתי השופט הציל את ירושלים
Mbk
2 דצמ 2013 20:36:39מכבי תלך על שלשה של בלו
שיקלע על הבאזר
יניב
2 דצמ 2013 20:36:47תרגיל לבלו השאלה אם הם יצליחו
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:37:15איזה מתח הארכה או הפסד? 2 שניות לסיום עונשין לאוחיון
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:38:01אני אוהד ירושלים אבל צריך לזכור שמכבי בלי שני הסנטרים הבכירים. בכל מקרה אם יגמר בניצחון זה יותר מורלי מאשר בעל חשיבות אמיתית
ניב
2 דצמ 2013 20:38:28יש
Mbk
2 דצמ 2013 20:39:07התרגיל בוצע בשלומיאליות
זעזועים במכבי
יניב
2 דצמ 2013 20:39:08השאלה שתעלה שוב האם מפטרים את בלאט
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:47:36זו תהיה טעות לפטר את בלאט בגלל ההפסד הזה. מכבי שיחקה היום נכון, סגרה את הצבע טוב רוב המשחק, אבל הייתה בנחיתות שאינה באשמת בלאט. אם כבר פיטורין זה היה צריך לבוא אחרי ויטוריה והדרבי. עכשיו כשהקבוצה משחקת לא רע איזה היגיון לפטר ???
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:39:30איזנ ניחון ענק לירושלים אבל השופט בן זונה
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:40:09בכל מקרה אני שמח מאד על הניצחון, אבל גם מסתכל באופן ריאלי. הניצחון הזה הגיע בזכות השופט, וראוי להישאר בפרופורציות. בכל מקרה זו דחיפה מורלית לירושלים, ומכה לא קלה למכבי למרות משחק מצוין שלה. נקווה להיפגש גם בגמר הפלייאוף
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:40:52WOWהפרקט מפוצץ
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:41:27אם פיני גרשון מסכים הליה הוא מאמן מכבי
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:44:34איזה שער ענק של שובל גוזלן ענקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:45:23יוסי השופט לא אשם, הכדור ניתז עליו. ובכל מקרה הוא הרבה פחות אשם מסמי בכר ששרק שתי תוקף שלא היו למאיר טפירו ב2007, ופחות אשם מהשופט ששרק עיברה לטובת עודד קטש בגמר הגביע ב99.
השופט הוא חלק מהמשחק וזה לפעמים קורה,ובכל מקרה לא הייתה כוונת זדון.
ירושלים היא עדיין קבוצה בבניה וזו דחיפה מורלית חשובה עבורה. מכבי בלי שנהי הסנטרים הבכירים הייתה קרובה מאד לנצח בחוץ, וזה אמור לעודד אותה. בכל מקרה יופי של עונה יש לנו ושנים לא הייתה ליגה כל כך פתוחה. כיף אמיתי להינות מכדורסל ישראלי ברמה הזו ומתחרות אמיתית שרק תסייע לליגה
יניב
2 דצמ 2013 20:52:14מסכים איתך הדבר היחידי שמבאס שבעונה כזאת אין סדרת גמר
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:53:23עד כמה שאני מבין בגמר כן תהיה סדרה
ניב
2 דצמ 2013 20:53:57מסכים אם שניכם
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:54:16מנחם ניצחון ענק של מכבי חיפה שנראה שמתחילה לעלות על דרך המלך מוקדשלך מנחם ולכל אוהדי מכבי חיפה בעולם ערב טוב
מנחם לס
3 דצמ 2013 01:14:58את מי מכבי חליפה ניצחה (אני מבין שאנחנו מדברים כדורגל)
ניב
2 דצמ 2013 20:54:31יהיה 1 ו 1 בית וחוץ
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:55:47אתה צודק יניב בדקתי עכשיו בפלייאוף יהיו סדרות ברבע וחצי הגמר של הטוב מ-5 ובגמר שני משחקים של בית וחוץ. היה מתאים מאד סדרה ארוכה יותר לפחות הטוב מ-3 אם לא מ-5
יוסי כהן
2 דצמ 2013 20:56:53זה נכון אלעד שהוא לא אשם אבל ירושלים קיבלה עזרה ברורה זה ברור לכל מי שצפה
אלעד אייל
2 דצמ 2013 21:06:21מעבר לנגיעה של השופט אני לא ראיתי שיפוט ביתי, דווקא היו הרבה שריקות גבוליות שהלכו למכבי כמו העבירה השלישית של קיצ'ן. בכל מקרה הניצחון הזה הוא בעירבון מוגבל מבחינתי. מכבי ללא סנטר ועדיין קרובה מרחק נגיעה של שופט מניצחון. השאלה היא האם בהנהלה כבר החליטו להרתיח את הסיר ולבשל את בלאט ורק חיכו לרגע המתאים. לדעתי לפטר אותו עכשיו תהיה טעות קשה. השחקנים נלחמו והראו מחוייבות ומנגד לא עמדו קונוסים. צריך גם לפעול עם הראש, אולי שמעון ירגיע את שני המנהלים הצעירים שם
אלעד אייל
2 דצמ 2013 20:59:28בכל מקרה היה משחק מותח ברמה גבוהה, עם הרבה שינויי מומנטום. ירושלים עדיין צריכה רכז מחליף ברמה גבוהה שמסוגל גם לקלוע ולהוריד עומס מיותם וקיצ'ן ואז היא באמת תוכל לןתת פייט מצוין למכבי
יוסי כהן
2 דצמ 2013 21:03:33היה משחק מעולה ובהחלט עולה על הציפיות
אהרון שדה
2 דצמ 2013 21:29:32הייתי במסיבה של חנוכה ולכן לא יכולתי להגיב אך את המשחק ראיתי בענק.
בקצרה.
1.היה משחק טוב מאד אך נטול הגנות.
2.מי דיבר על הישראלים.הישראלים (כולל בלו ) קלעו 56 נקודות מתוף ה85 של מכבי.גם בהפועל הם היו מצויינים.
3. ביחס לסיטואציה מכבי שיחקה היטב ואני מקווה שלא יפגעו בבלאט.
4.ליגה מרתקת שלושה מובילות עם 3-6 ומכבי כבר עם 4 הפסדים.
5. הלפרין אמנם "במקרה" השתיק את כל הקולות שאמרו שאין לו "ביצים "
6.להפועל חסר מישהו שיכול לקחת המשחק אליו.למכבי לפחות בארץ יש גם את בלו גם את פניני וכן את היקמן וסמית.
יוסי כהן
2 דצמ 2013 22:34:22אלעד אהרון יניב שמעתם את הסקופ העבירה של קיצין הייתה חמישית ואוחין היה צריך לזרוק 2 מהקו ואני כתבתי את זה תוך כדי המשחק והתפלאתי שהיה כדור מהצד הנה הידיעה http://sports.walla.co.il/?w=/7/2699883
etayle
2 דצמ 2013 23:12:15שיפוט ביזיוני.
לא ראיתי שיפוט כזה עלוב מאז שכדור שאיגי הטביע פגם בכתף חזר דרך הטבעת וחא החשיבו את הסל( וזה היה באולימפיאדה )
אלעד אייל
2 דצמ 2013 23:16:13אני בשידור לא שמעתי שזה היה אמור להיות זריקות, ובכל מקרה אם זו הייתה עבירה 5 קבטצתית זו הייתה טעות של המזכירות.
על כל פנים שתי קליעות עונשין היו משוות משחק ועדיין היו לירושלים כמעט 3 שניות לנסות לנצח, או במקרה הכי גרוע הארכה. בכל מקרה דווקא באופן אירוני הטעוטת הזו נתנה למכב י זריקה טובה של סמית לשלשה שהייתה יכולה לנצח משחק, כך שאם זה היה נכנס אף אחד לא היה מדבר על הטעות הזו. אולי דווקא מהצד של ירושלים. בכל מקרה זו בטח לא הטעות שהכריעה את המשחק.
בשורה התחתונה זה רק משחק ליגה חשוב, יוקרתי, אמוציונאלי אבל עדיין בשלב מוקדם של העונהוהכל עדיין פתוח וזה רק תורם למתח ולענין בליגה ובעיני אם אני מנסה להיות אובייקטיבי זה רק חיובי
יוסי כהן
2 דצמ 2013 23:17:21מכבי שוקלים עירעור אבל הנושא של העבירה החמישית שלא קיבלה עונשים זה ביזיון של המזכירות המקומית
אהרון שדה
3 דצמ 2013 01:18:18לא נראה לי שמכבי אפילו שוקלת לערער נראה לי שזה ספין עיתונאי.
ראשית זו טעות שלעולם חוזרת.
שנית זו לא טעות שהכריעה את המשחק.
מי אמר שבזריקה אחת בודדת סיכויה של מכבי פחותים ?
מי אמר שאם אוחיון היה הולך לקו הוא היה קולע פעמיים ?
בקיצור זו לא החלטה שהכריעה משחק באופן ודאי.\אם היו מאשרים סל שנקלע אחר הבזאר היה ניתן להבין ערעור שכזה.
אך זה לא המקרה.אגב השיפוט היה סביר והטעיות שקראו כמו אותו "אסיסט " של השופט בשלשה של הלפרין הן חלק מהמשחק.
המשחק הזה עושה טעם של עוד .הלוואי ונקבל עוד במשך העונה.
יוסי כהן
3 דצמ 2013 01:26:33זה היה 2 שניות לסיום ואם אוחיון היה קולע את 2 מכבי הייתה בפרש רק לניצחון חד וחלק
אלעד אייל
3 דצמ 2013 11:20:57מכבי לא הייתה בהפרש לניצחון אלא רק להשוות.
בכל מקרה חבל מאד שהסיפור הזה מעיב על משחק כדורסל מצוין עם מתח ואווירה נהדרת. מזל שזה לא היה משחק מכריע שבאמת קובע אחרת זה באמת היה הורס הכל. נקווה שלהבא התוצאה תיקבע באופן ספורטיבי ללא התערבויות וטעויות חיצוניות.
אהרון שדה
3 דצמ 2013 13:11:161. מילת המפתח היא "אם "
כששופט פוסל סל או מאשר אותו אחרי או לפני הבזאר אין "אם" יש עובדה קיימת.אז ניתן לערער.
כאן ראשית יש "אם " שנית גם סמית יכול היה לקלוע את השלשה ואין ראייה חותכת לעובדה שזריקות עדיפות על זריקה.היה לידי אוהד ירושלים שרוף שאמר אני עושה פאוול מכיוון שאם לא אין לי שליטה אפילו זריקה משוגעת יכולה להיכנס .בפאוול מי אמר שאוחיון לא ישתנק בלחץ.וגם ללא השתנקות לא תמיד קולעים 2/2 .אחוז הקליעה העונתי של אוחיון עומד מן הסתם על 70 אחוז. (למיטב זכרוני לא בדקתי). שימו לב שפחות מ 75 אחוז עונשין אומר פחות מ 50 אחוז לקלוע את ה 2/2 בסוף.ואיני מוסיף כמובן את הסיטואציה המלחיצה והקהל שצורם בוווווווווז. (למרות שיש כאלו שזה משפיע עליהם הפוך).
בכל אופן גם "אם " אוחיון היה קולע את ה 2. הרי שהמשחק היה הולך להארכה.
אלעד אייל
3 דצמ 2013 14:47:44לאוחיון 82.4 % מהקו, אבל כפי שציינת כלל לא ברור שזה היה משנה משהו. בכל מקרה מכבי הגיה לזריקה טובה לשלוש שהייתה יכולה לנצח את המשחק.
הטעות הייתה של המזכירות ולא קשורה לירושלים.
בכל מקרה היו כבר טעויות קשות גם לצד השני ובמשחקים מכריעים הרבה יותר כפי שכבר ציינתי למעלה בגמר 2007 כזו שהכריעה גורל אליפות, וב-99 שהכריעה גורל זכיה בגביע. טעויות הן חלק מהמשחק, וכפי שלא הוחלט על משחקים חוזרים בטעויות ההן כך אין מקום לדעתי לשנות גם עכשיו.
יוסי כהן
3 דצמ 2013 01:34:07את עכו אבל הנקודה היא שזה ניצחון 3 רצוף לחיפה שעד עכשיו קירטעה ועכשיו בעצם היא מקום 4 עם 17 נקודות שיהיה בהצלחה
ad23
3 דצמ 2013 10:25:58דווקא עכשיו שניו אורלנס מתחילה להתחבר דיוויס נפצע , מתחילים להראות טוב אנדרסון מוסיף המון היה חסר להם קלעי , הם צריכים טרייד להביא סמול פורווד הייתי שולח את גורדון תמורת דנג או גאי ככה הקבוצה תהיה יותר שלמה גם טייריק יקבל יותר דקות הוא דיי מבוזבז מהספסל
אלעד אייל
3 דצמ 2013 18:24:39אם מישהו מעוניין עומדת להיפתח "ליגת חלומות" באתר מנהלת ליגת ווינר. אפשר להרכיב שם 5 קבוצות, ויש גם אפשרות להרכיב ליגה פרטית שהנרשמים בה מתחרים בינם לבין עצמם במקביל לתחרות הכללית.
אפשר להקים ליגת הופס בין הגולשים של האתר שמתעניינים בליגה המקומית ולרדת אחד על השני בכיף אחרי שנראה את התוצאות אחד של השני.
אם יש מספיק מעוניינים אוכל לארגן ליגה פרטית לגולשי הופס