הגיגי יום ב'/הקוריוז

  1. הקונוסים בנטס-קיירי הוא שומר חלש מאד שכל קבוצה עם משהו בקודקוד משחקת ותשחק עליו ובפלייאוף זה רק ילך ויחמיר, בידוד שלו בהגנה יהיה התרגיל הראשון שכל יריבה תבצע. הבעיה שיש גם את ג'ו האריס שהמילה קונוס יהיה מחמאה עבורו ושומר רע מאד שלא יכול להתמודד מול השחקנים המהירים והאתלטים בליגה, את הכשלון שלו ראינו גם באליפות העולם עם נבחרת ארה"ב. הוא מאד דומה לבארטנס למרות שטוב ממנו כמובן, צלף גדול אבל חוץ מזה חלש מאד בכל אספקט במשחק אבל הקליעה שלו והמעבר שלו בחסימות ושחרור הצבע הוא משהו שקיירי ודוראנט זקוקים לו. הבעיה שהם לא 2 הקונוסים היחידים. יש את איש צוות ההווי ובידור של 2 הכוכבים דיאנדרה ג'ורדן שמשום מה מוצב בחמישייה (מראה על המילה שיש שם לנאש ודאנטוני , טייסון צ'נדלר מוסר ד"ש…). עכשיו אני מבין שהוא חבר שלכם אבל גם אם יעלה מהספסל הוא לא באמת יכעס עליכם כן? ואתם לא מבינים שהבן אדם טוב בתור קמע? אפשר להושיב אותו, כבר דאגתם לו לכסף להאכיל את המשפחה. הבעיה שהסנטר השני ג'ארט אלן נראה עם פרצוף שיודע שהוא בחבילת הטרייד שקיירי ודוראנט מארגנים מהעונה שעברה, "חלקכם לא יהיו פה" זוכרים? וגם שהוא לא ככה הוא טוב כמו שאומר דה שוט כמטוש אנושי מול כל שחקן נורמלי. כל זה יוצר בעיה קשה בהגנה שמי שנאלצים לעבוד שם הם דוראנט (שהוא מגן סביר) ו-TLC שהוכנס לחמישייה בשביל לעשות הגנה וגם הוא לא משומרי העילית בליגה. שיש בקבוצה 3 שחקני הגנה גרועים בחמישייה יהיה לה קשה לבצע עצירות למרות שהם לא בונים על עצירות אלא על זה שיקלעו יותר, הבעיה שלפעמים ובמיוחד בפלייאוף יש לא מעט ימים חלשים וחייבים להיות מסוגלים לבצע קצת עצירות. בנוסף לזה קיירי לוקח את רוב הזריקות ברבע האחרון מה שמעיד שהוא ממש לא חושב שהוא מס 2 של דוראנט. הוא זרק עד כה 28 זריקות וקלע 16 מתוכם (כ-57% יפים מאד) כאשר דוראנט זרק 19 זריקות וקלע 9 (כ-47%). הרבה כדורים לא הולכים אליו ורואים פחות ISO שלו, כנראה הוא התרגל לקרי וקליי אבל קיירי וג'ו האריס הם לא בדיוק הם גם בהתקפה.
  2. סליחה ג'רמי גראנט-את זה לא ראיתי מגיע, להיפך הייתי מוכן למופע סטנדאפ לילי בבלוג החי על האיש אשר דרש להיות הכוכב. דטרויט נענו לבקשתו והוא לא מאכזב. הבחור עומד על ממוצע של 22.8 נק (45.3% מהשדה, 52.5% אפקטיבי, 33.3% מחוץ לקשת) עם 5.7 ריב' ב-36.7 דק למשחק. זה סטט' של אולסטאר במזרח ואתם כבר יודעים שהתואר השחקן המשתפר של העונה מונח אצלו בכיס. עכשיו הם רק צריכים להעיף את בלייק גריפין איכשהו (יש קונים?) ולהביא גארד נורמלי. אני מעולם לא האמנתי שהוא מסוגל לתת 20 נק (גם לא ב-30 אחוז) וחשבתי שהוא כמו דריימונד גרין אז אני מבקש סליחה ג'רמי.
  3. איזה רוקים התחילו בצורה המרשימה ביותר? – בד"כ רוקי העונה נבחר עפ"י הסטט' בלבד ופה יש יתרון ברור לבחירה ה-1 אנתוני אדוארדס שמנפק 13.7 נק (42.7% מהשדה, 50% אפקטיבי, 31.4% מחוץ לקשת) ב-25 דק למשחק מהספסל. אני לא התרשמתי ממנו כלל מהמעט שראיתי אבל בסיטואציה בה הוא נמצא עם ריבוי הגארדים ומהספסל הוא בהחלט עומד במשימה ונמצא בראש עד כה במצעד רוקי העונה. את המקום ה-2 לוקח הבחירה ה-2 ג'יימס וויסמן שהראה סימנים מאד חיובים עם יד רכה מטווחים שהם לא מתחת לסל כולל קשת ה-3. הוא נותן 11.7 נק (44.8% מהשדה, 49.1% אפקטיבי, 45.5% מה-3), 6.5 ריב, 1.7 חס ב-22.3 דק משחק. את המקום השלישי לוקח טייריס הליברטון הבחירה ה-12 עם 10.6 נק (52.9% מהשדה, 67.6% אפקטיבי, 50% מחוץ לקשת) ב-26.8 דק. אחריו במקום הרביעי למאלו בול עם 11.5 נק (42.1% מהשדה, 51.8% אפקטיבי, 42.3% מה3) ב-23 דק משחק. את החמישייה נועל פטריק וויליאמס אחרי נצחון צמוד על אבדיה שלנו עם 9.6 נק (44.6% מהשדה, 49.1% אפקטיבי, 38.5% מה-3).
  4. האם פילי באמת טובה או שהיריבות החלשות יוצרות מיראז'?– הסיקסרס עוד לא נתקלו ביריבה רצינית (נגרי טורנטו הם לא יריבה רצינית, אין להם מי יעשה סל עם כל הגריט אנד גריינד בהגנה) חוץ מזה הם ניצחו את הוויזארדז, הניקס ושארלוט, מה שקרוי בשפת הרחוב מנפחי הסטטיסטיקות. יש להם עוד שארלוט ו-וושינגטון בהמשך ואח"כ 4 משחקים קצת יותר רציניים מול הנטס, דנבר, הוקס והיט. מה שבולט ב-3 המשחקים האחרונים שטוביאס האריס הגיע בנוסף לדומיננטיות של אמביד. האם זו מגמה או חולשת היריבות? זאת נדע בהמשך, כרגע קשה לומר, לי יש תחושה שהם יתקשו וכדאי להם להזדרז להביא את הארדן.
  5. קאווי לנארד בפתיחת עונה צולעת- הוא כרגע מעמיד ממוצעים חלשים מאד לכוכב ברמתו עם 22 נק (40.2% מהשדה, 44.3% אפקטיבי, 33.3% מחוץ לקשת) עם 6.4 ריב' ו-5.8 אס ב-33.6 דק משחק כאשר השיא היה הלילה מול הסאנס עם 4-21 מהשדה במשחק בו הוא נראה חלוד מאד ומתקשה לתפוס מיקום בספוטים האהובים עליו. יש הרגשה שקבוצות למדו אותו והיחס אליו כיום הוא כסופרסטאר על וההגנות הן בהתאם, אלו דברים שהוא טרם חווה.
  6. למה לא מוסרים לאייטון ברבעים אחרונים? -מדובר ממש במגמה ולא רק מהעונה הזאת אם כי העונה זה אף הקצין. אייטון עם גודלו וסט הכישורים בלתי עציר ע"י 80% מקבוצות הליגה שסובלות מקו קדמי דליל מאד ולמרות זאת הוא מנפק עד כה את הממוצעים הנמוכים בקריירה למרות האחוז האפקטיבי הכי גבוה בקריירה. האם מדובר בהתאמה לשיטת המשחק של כריס פול? הוראה מהמאמן ושיטת משחק? אם זה השני אז הסאנס מייעדים לאייטון להיות סוג של נורקיץ' או אדביו, סנטר לא כוכב אבל גם לא גם גרוע שיסתום רק את העמדה.
  7. ברנדון אינגראהם נותן בראש ו-ון גנדי יוצר הגנה לשקנאים- גם בהפסדים שלהם ראו כמה פוזשנים שהם עושים הגנה ומשיגים עצירות, זה דבר שלא היה קיים בתקופת ג'נטרי (העצירות היחידות היו אם היריב היה מחטיא לבדו), מגיע לו קרדיט גדול שהטמיע הגנה ולחימה. כמו כן, אנו רואים השתלטות של אינגראהם על עמדת הכוכב בקבוצה והאיש שמקבל את הכדורים במאני טיים וזאת בצדק כי הוא יוצר וקלעי טוב מציון. למי שהיה ספק לגבי הברינקס שלו מקבל תשובה מהדדת עם שיאי קריירה בכל הנתונים עם 24 נק (54.4% אפקטיבי, 42.1% מה-3), 6.8 ריב, 5.3 אס ב-33.2 דק. האיש בא לעבוד ולא נח על זירי הדפנה, מה שמעיד שיש לו רעב להיות כוכב וזה הדבר הכי מעודד מבחינתם. קראו לו חיקוי זול של דוראנט? אז הוא בהחלט כזה וזו מחמאה גדולה, הרבה קבוצות היו רוצות חיקוי זול שלו. עכשיו רק נשאר להשיג גארד נורמלי והם יכולים להיות על דרך המלך.
  8. פתיחת העונה החלשה מאד של מיצ'ל לא עוצרת את יוטה- 20.2 נק (37.1% מהשדה!, 45.3% אפקטיבי, 33.9% מה-3), מדובר בממוצעים הנמוכים בקריירה אך הג'אז מצליחים לנצח, איך? מייק קונלי נותן מה שלא נתן עונה שעברה ופותח נפלא עם 20.3 נק (לעומת 14 של עונה שעברה) ב-60.9% אפקטיבי עם 5 אס ו-4.3 ריב.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. תודה שמעון, הגיגים טובים
    פילי משתפרים כי יש להם כבר משהו שמזכיר שיטה בקבוצה וגם אמביד מתבגר ומשחק יותר אחראי.
    האריס זה שחקן שבכל סיטואציה סבירה יתן 15-20 נקודות בלי בעיה, ולפעמים יותר.
    יש להם עדיין תקרה, אבל אם יעשו בהמשך עוד קצת סדר בסגל, למשל טרייד של סימונס אם לא על הארדן אז על מישהו כמו ביל, או אפילו חבילה מהנטס עם לווארט, האריס וכד' (סתם רעיון), אז הסגל שלהם יהיה טוב מאד, וצריך רק להגיע עם חוסן מנטאלי לפלייאוף, שזה המבחן האמיתי שלהם.

  2. לגבי הארדן, תכל'ס יש לו יופי של קבוצה עם וול שיוליך כדור ויוריד ממנו עומס, ווד, קאזינס כמחליף, גורדון וטאקר.
    אומרים שיש שמועות על טרייד עם ניו אורלינס, שבטח יהיה סביב אנגראם, ואז יוסטון עדיין טובים מאד, כי יקבלו גם עוד כמה שחקני רוטציה, וניו אורלינס ינסו ללכת רחוק עם הארדן וציון

  3. לגבי אייטון הוא טיפש שלא נותן לגמד איזה פצצה ותולה אותו על הסל מהתחתונים , אני רק רוצה לראות את פול מייבש את שאקיל ולא מוסר לו כדורים ונותן לו להתייבש ברביעי, אבל אייטון הזה עגל שאכפת לו רק מעשב.
    .
    אמביד בלתי עציר שהוא בכושר הוא אחד השחקנים המפחידים בליגה, כשיש סביבו קלעים הוא מפחיד, סת קרי שחקן ב10 רמות טוב יותר מריצרדסון שפרח במערכת של מיאמי, בפלייאוף זה עדיין לא יספיק וחייבים יותר כוח אש מאשר האפס סימונס, נגר דור רביעי.

    1. אגב, מה אתה אומר על דה בריינה?
      נראה לי הוא רוצה חצי מליון אירו לשבוע והסיטי לא מוכנים לתת לו.
      אולי פלורנטינו יפתח תכיס?

      1. אוברייטד גדול דה בריינה.
        הם משלמים הפראיירים לפפ סכומים מטורפים פפ זה האוברייטד הכי גדול בהיסטוריה אז מה זה חצי מיליון עבורם כנראה יש משהו מעבר.
        פלורנטינו לא פותח כיס הוא פותח הלוואה בנקאית שלעולם לא מחזירים 😂😂

        1. יעני, כמו שמנחם מתאר את טראמפ….
          לא יודע למה אתה אומר שפפ אוברייטד?
          לקח אליפויות בספרד, גרמניה ואנגליה, לקח גביעים, גביעי אירופה.
          הוא בכלל לא אובררייטד.

  4. אחלה נקודות.
    מי שראה את פסק הזמן שלקח קיירי מהמגרש הלילה, אחרי שקיבלו סל, תוך עקיפת סמכותו של העציץ ה-HOF על הקווים וניצול הזמן להסתודדות עם דוראנט, יודע לאן העונה של ברוקלין הולכת – להתרסקות טוטלית.
    הכוח הפסיכי שנתנו לשני הטמבלים האלה בידיים להחליט על כל מה שקורה בקבוצה זאת החלטה יותר גרועה ממה שעשה שם בילי קינג.

      1. חחחח איזה השפלה איך קיירי עבר לידו 😂😂😂 צחקתי גם בשידור. נאש אגב לא מושפל הוא ידע למה הוא בא אלו תנאים שנקבעו מראש.
        גם אני הייתי מוכן בפחות כסף😎
        ודבר כזה ראינו מאת השיקצה כבר שכחת איך לא התייחס למאמנים דחף את הפיליפיני שינה לבלאט ועוד כל מיני פנינים.
        קיירי למד את תורת השיקצה היטב וחונך היטב הקטע שביכולת הוא לא שיקצה אין לו פרשים כמו שיקצה ועליו משחקים בידודים בהגנה מה דעל השיקצה פוחדים מתוך כבוד למלך😎

      2. לקיירי יש רעש בראש לפעמים. מין זמזום כזה שרק הוא שומע. לדוראנט יש זמזום אחר. אם הזמזומים יסתנכרנו זה יכול לעבוד, אבל אני בספק.
        .
        צריך להרחיב את הליגה – להקים מועדון חדש (בסיאטל?!), ולהביא לשם את כל אלה שנמצאים במקום הלא נכון עבורם: מאמן – סטיב נאש. שחקנים – דני אבדיה, מרקנן, אוקוגי, אולי ג'ונתן אייזיק. תהיה אחלה קבוצה.

      3. לא יעזור כלום, קיירי זה לא שחקן לצאת איתו לקרב. עד שמאמנים לא יתחילו לעשות סדרות חינוך לליצנים האלה העניין רק יחמיר כשגם בעלי הקבוצות צריכים לתת גב למאמנים

        1. אני מאוד מקווה שזה מין תהליך כזה, הכוכבים יותר ויותר עושים שכונה עד שמנהלים יתחילו להבין שזה פשוט לא עובד וישימו לזה סוף. איכשהו נראה לי שזה לא יקרה והשכונה היא כאן להשאר.

    1. אם אתה לא עומד בחום – צא מהמטבח. נאש יודע דבר או שניים על הליגה. בינתיים נראה שהוא בהלם. אצל לארי בירד כשאימן באינדיאנה זה לא היה קורה 🙂 הוא היה מעיף על קיירי איזה כיסא.

  5. "יש הרגשה שקבוצות למדו אותו והיחס אליו כיום הוא כסופרסטאר על וההגנות הן בהתאם, אלו דברים שהוא טרם חווה."
    שמעון כמעט כל מה שכתבת בפוסט זה ממש אחלה – אבל המשפט הזה ממש לא הגיוני. האיש היה בעונה שעברה MVPF שעבר לקבוצה עם עוד סופרסטאר כדי ליצור קבוצה לאליפות – הוא חווה לגמרי שמירות בהתאם. שום דבר לא חדש. גם בעונת האליפות של טורונטו, זה היחס שהוא קיבל. ממש לא חדש.

    1. הוא לא היה עד העונה במצב שהיה עליו לחץ, אף אחד לא החשיב אותו הכי טוב בעולם, הגנות לא נערכו ספציפית בשבילו וכל קבוצה לא עלתה נגדו עם מוטיבצית שיא לתת לו בראש. זה השתנה אחרי האליפות עם הראפס, זו הכוונה שלי והוא נאלץ להתמודד עם זה שערב ערב עולים נגדו במוטיבציה להוכיח

      1. אבל בדיוק זה כבר קרה למעשה כבר לפני כשנתיים. למעשה מהתחלת הקדנציה בטורונטו, ובטח אחרי האליפות בטורונטו. אז שום דבר חדש. כלום.

  6. תודה שמעון, מעניין מה שעושה ואן-גנדי בפליקנס, חשבתי שכבר עבר זמנו.
    .
    ראיתם את הטבלה במערב? נכון שזה רק 6 משחקים אבל איזו מטחנה

  7. תודה שמעון. מעולה כרגיל. מסכים כמעט עם הכל. לדעתי קיידי מגן מצויין ולא רק ״טוב״ ואני חושב שהוא וקיירי ימצאו את ההרכבים המתאימים במהלך העונה. האריס זה כוח אדיר. הבעייה בברוקלין זה המשחק חסר החכמה. ההגנה שלהם מבוססת על ריצה ללא שכל מאחורי החסימות ובהתקפה הם מאבדים מסירות של קט סל. ווש זרקו אתמול 23 זריקות יותר!!! זה ממש טמטום.
    .
    קאוואי יתאים את עצמו. אתה צודק, באים מוכנים אליו אבל הוא ילמד לחיות עם זה. הקריפרים יטחנו עד לגמר המערב.
    .
    פילי מפלצת אבל למודת אכזבות. תמיד יש תחושה שאמביד יתעייף, האריס יגרזן, סימונס יאבד את הביטחון והשאר יישארו כמו עדר ללא רועה. מה שבטוח – עם הדוק הם יהיו קשוחים. יהיה קשה נגדם.
    .
    אינגראם כוכב. השאלה אם יצליח לפתח יציבות.

  8. אחלה נקודות, תודה רבה שמעון.
    .
    פעם היינו טוחנים בפלייאוף קבוצות כמו הנטס – הן היו עושות המון רעש במהלך העונה ואז פתאום שובקות בפלייאוף מול ההגנה שלנו והפתרונות של פופ. זה היה פעם. היום כבר לא. חבל. אני מתגעגע.

  9. מצוין שמעון. לפי איכות התגובות שלך ממש עולה חשד כאילו ישנם שני שמעונים שונים בתכלית זה מזה.
    כל הנקודות מעניינות ונכונות.
    רק פיספסת איזה רוקי אחד, פריצ'ארד או משהו דומה

    1. כנראה פגיעה יפה מבית מדרשו של דני איינג', למרות שמוקדם מידי לקבוע. הרוקי שמועצת חכמי האתר החזיקו ממנו יותר – נייסמית' – הרבה פחות מרשים את סטיבנס שלא נותן לו יותר מידי הזדמנויות. בכלל בוסטון טיפה מקרטעת בינתיים (גם קצת פצועה אם לומר את האמת) וקמבה מראה כמה שהוא חסר. בטיים-לורד (והמשחק המצויין שלו מול טורונטו) ננוחם.

  10. קוריוז, מסכים עם הרבה ממה שכתבת. לגבי הרוקיז, וייסמן זה הריל דיל. הוא עדיין לא אפוי וידוע שגבוהים מתפתחים מאוחר אבל הוא יהיה שחקן בליגה הזאת, יותר מאדוארדס לדעתי (או כל אחד אחר במחזור הזה).

    1. גם אני חושב שהוא יהיה טוב בהרבה מאדוארדס תוך שנתיים.
      וטייריס מקסי קטלני מזכיר מאד את מיצל ו וויד. מקווה שיהיה לו מקום שיתנו לו להוביל ואם זה יהיה בפילי והוא יצליח להשתחל בכלל טוב
      פגעתם יפה בוויט בוי שם בבוסטוניה שיחוק לבחירה ככ מאוחרת

        1. אני מאוד אוהב את ים מדר, אבל פייטון פריצ'ארד הוא ממש לא הסיבה שמדר כנראה לא ישחק בבוסטון. הוא לא פשוט לא ברמה הזו, ובמקרה הממש טוב (ז'א סוכן ממש טוב) הוא יעשה איזה סיבוב גל מקלי בליגה ויחזור לתת בראש באירופה.

  11. באמת אחלה הגיגים,
    1. הנטס זה ניסוי, יצליח ? יופי, יש אליפות. לא יצליח ? לפחות עשינו ים כסף (כי מי באמת התעניין בברוקלין לפני קיירי וקיי די ? )
    היה ברור שהם יקומו וייפלו (בעיקר ייפלו) על ההבראה של דוראנט (עד כה נראה טוב) ועל ההגנה – עד כה לא משהו.
    2. מה שמלמד אותך שלא כל מי שלא קולע 20 נק' למשחק הוא נגר… תחשוב על זה, רובם הגדול של השחקנים האלו היו הכוכבים של התיכונים / מכללות וקלעו הרבה עבור הקבוצות שלהם, לא תמיד זה מה שהמאמן מבקש ממך, או שזה מה שקיירי/ ראס / מנפח סטטיסטיקות אחר מסרו לך…
    4. לדוק ריברס ולהאריס היה חיבור טוב עוד בקליפרס, הוא פורח אצלו. הוא מאמן טוב מבראון (לא מסובך) ותכלס, הכל תלוי באמביד – אם ישחק ברצינות, ישמור על כושר ויבוא לפלייאוף בריא, אז הם ילכו רחוק.
    5. קוואי נראה סובל, כאילו ממש לא בא לו להיות שם.
    6. ציון היה חצי שנה פצוע, חצי שנה בחופשת קורונה, עכשיו מתחיל שנה שניה… תן לו צ'אנס. הוא עוד יהיה הכוכב שלהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט