פריוויו ליום שבת תוסס עם שישה מפגשים עילאיים / עידו רבינוביץ

פריוויו ליום שבת תוסס עם שישה מפגשים עילאיים / עידו רבינוביץ

אף על פי שלא הצלחנו לחגוג את תחילת השנה האזרחית החדשה כמו שצריך בעטיו של נגיף הקורונה, יום השבת שפותח את שנת 2021 מציג שישה מפגשים מרתקים הכוללים את חמשת הקבוצות המובילות בחצי המזרחי של המפה (וגם חמשת הקבוצות היחידות בקונפרנס עם מאזן חיובי), חזרה של דמרקוס קאזינס לבירת קליפורניה ומוקש מסוכן שעלול להוריד את הקבוצה הקנדית למקום ה-14 במזרח.

והרי המשחקים:

יוסטון רוקטס (2-1) – סקרמנטו קינגס (2-3), 00:00

מלחמה מעניינת בין התסבוכת התמידית מסקרמנטו, לתסבוכת החדשה מיוסטון. זה המפגגגש השני בין הקבוצות בטווח של שלושה ימים, כאשר הרוקטס השיגו את ניצחונם הראשון העונה בערב האחרון של השנה הקודמת, בתוצאה 122:119. ג'יימס הארדן שם בצד את כל הבעיות שהתפתחו בינו לבין הארגון בזמן האחרון והופיע בגדול עם 33 נקודות, 8 אסיסטים ו-6 כדורים חוזרים.

המזוקן, כרגיל, בולע כל זרקור בעיר החלל האמריקאית, אך ישנו שחקן נוסף, רוקי שאותו הארדן השליך עליו כדור באימון הקבוצה רק לפני שבוע שדווקא מפתיע לטובה בתוך כל המערבולת שהטילים חווים: ג'יי-שון טייט. טייט שיחק בשנה שעברה, באופן אירוני, בקינגס. אמנם, לא המלכים האמריקאים, אלא האוסטרלים, כאשר התלבש במדים הסגולים של הסידני קינגס. הוא שיחק מספיק טוב כדי לקבל זימון מהרוקטס, והרשים במיוחד בשלושת המשחקים הראשונים שלו בליגה הטובה בעולם. בבכורה שלו בהפסד הזעום, 128:126 לטרייל בלייזרס בהארכה, הוא העמיד מדד של 14+ ב-37 הדקות בהן שיחק. הוא קלע 5/9 זריקות מהשדה בדרך ל-13 נקודות, מסר שני אסיסטים וגם סגר את המשחק בחולייה שהציגה אותו, פי.ג'יי טאקר, דנואל האוס, כריסטיאן ווד וכמובן ג'יימס הארדן. הוא משחק כמעט 28 דקות למשחק ומוכיח את שייכותו, במיוחד בעזרת ההגנה הרבגונית שלו, למרות בעיית גובהו (פורוורד בגובה 4"6, אפילו הארדן גבוה ממנו בשלושה ס"מ).

סקרמנטו גם כן מציגים שחקן עונה ראשונה מאוד מרשים, אולי אפילו המרשים ביותר, המגולם על ידי טייריס האליברטון ממכללת איווה סטייט, שנבחר בבחירה השנים עשר בדראפט האחרון.

הקינגס בחרו בלוטורי לפחות פעם אחת ב-14 השנים האחרונות, ובכל זאת התאמצו והצליחו גם להיכשל עם הרוב המוחלט של הבחירות הגבוהות שלהם. בקינגס שיחקו רק חמישה משחקים עד כה, אך בינתיים נראה כי הם פגעו בול עם בחירת הגארד המוכשר הזה. הוא שולט בכדור כמו קוסם ששולט בקלפיו, הוא בוחר וקולע זריקות יעילות במיוחד (70.6% טרו שוטינג), ועושה החלטות נבנות עם הכדור ביד (רק ארבעה איבודים ב-134 דקות ששיחק עד כה, אף אחד מהם לא הגיע מחטיפה בעת כדרור). הוא מסתדר מצוין בהרכב שלושת הגארדים עם די'ארון פוקס ובאדי הילד, וגם לא מפחד לקחת על עצמו ברגעים החשובים. הוא הרוקי היחיד עד כה שקלע ברגעי קלאץ' (לפי ההגדרה הרשמית – חמש דקות אחרונות של משחק כאשר ההפרש הוא 5 או פחות נקודות) כשצלף שלשה בדקות האחרונות להפסד הצמוד מול אותם רוקטס.

הקינגס מציגים ללא פציעות קריטיות, הרוקטס יחסרו את שחקני הכנף – אריק גורדון ובן מקלמור.

הימור: זה יהיה משחק הנקמה של הקינגס והם ישוו את הסדרה העונתית מול הטקסנים. קינגס ב-5.

אינדיאנה פייסרס (1-4) – ניו יורק ניקס (3-2), 02:00

הקבוצה היחידה בליגה עם שלושה ניצחונות ביתיים תקווה להגדיל את המספר הזה באחד נוסף כאשר הניקס יבקרו הלילה ב-"באנקרס לייף פילדהאוס" שבאינדיאנפוליס.

עד כה, חילוף הנייט-ים על הקווים, מנייט מק'מילן לנייט ביורקגרן, התברר כהצלחה מסחררת. הקבוצה שמרה על הזהות ההגנתית שלה ויחד עם זאץ העלתה מדרגה בהתקפה. הם מדורגים במקום ה-7 בנקודות למשחק עם 116.8 בעוד שהם מרשים רק 107 נקודות ליריבותיהן, שתי הנתונים הללו ברבע העליון של הליגה.

הפייסרס פירקו את הקאבס, שלהזכירכם פתחו את העונה עם שלושה ניצחונות מארבעה משחקים, ביום האחרון של השנה שעברה בתוצאה 119:99. לצערם, השמחה הייתה מהולה בעצב, כאשר הכוכב העולה, טי.ג'יי וורן נפצע ברגלו השמאלית ולא ישוב לפרקט בקרוב. דומאנטאס סאבוניס הוביל את קלעי הפייסרס עם 25 נקודות במשחק הזה, שהמשיך פתיחת עונה רותחת של ליטאי שמעמיד ממוצעים של 22.4 נקודות, 11 כדורים חוזרים ו-7.2 אסיסטים ב-64.3% טרו שוטינג. הבעיה היחידה שלו עד כה הן זריקות העונשין (62.5% עד כה מהקו ב-6.6 ניסיונות למשחק), אבל זה מרגיש יותר כמו אנומליה מאשר בעיה שתפריע לו לזמן רב. בנוסף לסנטר הססגוני, ויקטור אולדיפו יסייע במילוי חור הנקודות שישאיר וורן בהיעדרו. הוא פתח בחמשת המשחקים האחרונים עם ידית מכוונת מחוץ לקשת (54.2% מדאון טאון ב-24 ניסיונות, כולל 4/8 במשחקו האחרון נגד האבירים מאוהיו בו וורן נפצע) ונראה כאילו הוא גירד לגמרי את החלודה שראינו בבועה לפני חודשים ספורים.

בצד השני נעמדים הניקס, שלמרות התחלה לא רעה בסטנדרטים שלהם (מאזן חצוי אחרי ארבעה משחקים!), חזרו לסורם עם הפסד מביש לראפטורס, שלא ניצחו העונה עד למשחק זה. הוא הגיעו למשחק במקום הראשון באחוזים מחוץ לקשת, ולאחר 48 דקות בלבד של כדורסל, נפלו למקום ה-13 כאשר החטיאו 33(!) מתוך 36 השלשות שזרקו, רג'י בולוק ואר.ג'יי הארט השתלבו ל-0/17 מעבר לקשת, הפעם הראשונה בהיסטוריה הענפה של הליגה שיותר משחקן אחד בקבוצה מסוימת מסיים משחק ללא קליעה לשלוש עם 8 או יותר ניסיונות, הם הפסידו את המשחק הזה בתוצאה 100:83, במשחק בו פאסקל סיאקם לא שיחק כלל אצל טורונטו בשל השעיה משמעתית שחטף מהקבוצה בעקבות כך שעזב את המשחק הקודם מול פילדלפיה טרם נגמר.

אלק בורקס, קווין נוקס, פרנק ניליקינה ואובי טופין הם השחקנים החשובים שלא יתלבשו עבור טום ת'יבידו והניקרבוקרס. נייט ביורקגרן לא יעלה לפרקט את טי.ג'יי וורן, ג'רמי לאמב וגוגה ביטאדזה.

הימור: הניקס קולעים רק 100.8 נקודות למשחק העונה, מקום אחרון בליגה. נגד ההגנה הקשוחה של אינדי הם יתקשו רבות. פייסרס ב-15 כאשר הניקס לא מגיעים למספר תלת ספרתי של נקודות.

אורלנדו מג'יק (1-4) – אוקלוהומה סיטי ת'אנדר (3-1), 02:00

הקסמים ממרכז פלורידה היו הקבוצה האחרונה בליגה שנותרה ללא הפסד עד ה-31 לדצמבר, בו הובסה על הסיקסרס. הם ישמחו לעלות חזרה על דרך המלך מול הרעמים המפורקים מאוקלוהומה שמבקרים ב-"אמווי סנטר", שיציג כשבעת אלפים אוהדים, בהתאם להנחיות בפלורידה.

המג'יק גברו על ההיט במשחק הפתיחה, כפי שהם נוטים לעשות, ואז גם יצאו מרוצים פעמיים נגד דני אבדיה והקוסמים שלו מבירת המדינה, לפני שניצחו את אותם ת'אנדר שיפגשו היום בתקווה לטאטא את הסדרה הקצרה הזו.

מרקל פולץ נראה כמו מועמד רציני לתואר השחקן המשתפר עם 16.4 נקודות ו-5.4 אסיסטים למשחק, אך הוא מוכרח לשפר את האחוזים שלו (42.1% מהשדה, 27.3% מעבר לקשת ו-44.1% אחוזים אפקטיביים). ניקולה ווצ'ביץ' יעיל כתמיד עם ממוצע הנושק לדאבל דאבל של 20 נקודות/10 ריבאונדים, בדרך לעונת אולסטאר נוספת. טרנס רוס סקורר עצום מהספסל כאשר הוא קולע 21 נקודות ב-28 דקות בלבד ביחידה השנייה של המג'יק.

מה שמדאיג את אוהדי הכחולים, הוא הדלילות של הסגל. ראינו את זה בהפסד 116:92 לפילדלפיה – כאשר החמישייה הפותחת נתקלת בקשיים (אוון פורנייר סיים עם 3 נקודות לפני שנפצע, אארון גורדון עם 1/8 מהשדה, דווין בייקון עם אחוזים רעים ושני איבודים) הם לא יכולים לעמוד בקצב. קול אנטוני (16 נקודות ב-5/18 מהשדה, 7 כדורים חוזרים) ומייקל קרטר וויליאמס (10 נקודות ב-3/11 מהשדה, 6 ריבואנדים) היו פושרים מהספסל, והם נחשבו לנקודות האור של היחידה המשנית. בתחילת עונה עוד אפשר להסתדר, הבולענים האלה יפערו ויתרחבו יותר ככל שהעונה תתקדם.

הת'אנדר, בניגוד למג'יק, עמדו בציפיות העונה ופתחו רע מאוד תחת המאמן החדש, מארק דייגנולט. המשחק האחרון היה השפל הנמוך ביותר של העונה שלהם עד כה – הפסד ב-33 הפרש, 113:80 לניו אורלינס פליקנס. היה ידוע בכניסה לעונה הזו שהת'אנדר לא עומדים להתמודד על גביע לארי אובריאן, אז החבורה של דייגנולט תשמח לקדם שחקנים צעירים, כגון לו דורט, שהראה ניצוצות בארבעת המשחקים הראשונים של העונה (בנוסף להגנה מצוינת, הוא קולע 16 נקודות, 47.8% מעבר לקשת ב-5.5 ניסיונות למשחק, 1.3 חטיפות). הבעיה הכי גדולה שלו היא מאוד ברת תיקון, הימנעות מעבירות מיותרות. יהיה מסקרן לראות כיצד המאמן הצעיר, שעבר דרך ארוכה עם בילי דונובן עוד מימיו בפלורידה, יצליח לטפל בתקלה הזו ולשמור על מספר 5 על הפרקט כמה שיותר זמן.

טרוור אריזה וטיי ג'רום לא ישימו את הג'רזיס הלילה אצל אוקייסי, כך גם אוון פורנייה, ג'ונתן אייזיק, טרנס רוס, צומה אוקיקי, ג'יימס אניס ואל פארוק אמינו אצל היריבה.

הימור: אהמר על הפתעה, הת'אנדר יגיעו זועמים אחרי הפסד מביך במשחקם האחרון ויפתחו את השנה החדשה עם הנחלת הפסד שני ברציפות לאורלנדו והימנעות מסוויפ על ידם. אוקלוהומה ב-7.

פילדלפיה 76' (1-4) – שארלוט הורנטס (3-2), 02:00

המקום הראשון במזרח תקבל את הצרעות בזרועות פתוחות למפגש ב-"וולס פארגו סנטר" שבדרום עיר אחוות האחים, פילדלפיה.

הסיקסרס תחת האיש החדש על הקווים, דוק ריברס, סוף כל סוף מתאימים את רמת הכישרון לרמת המשחק. ג'ואל אמביד במיוחד משחק כמו סופרסטאר, סימן מעודד למרות הסאמפל סייז הקטן.  הוא רמס את וושינגטון בערב הפתיחה, פירק את הניקס לאחר מכן, הוביל קאמבק נגד הראפטורס וקטע את רצף הניצחונות הארוך בליגה עם דריסה מוחלטת של אורלנדו. למעשה, המשחק היחיד בו פילי נפלו, נגד קליבלנד ב-27 לדצמבר, אמביד לא שיחק. בארבעת המפגשים בהם השתתף, הוא צבר 26.5 נקודות, 12.5 ריבואנדים ו-1.5 למשחק ב-32.5 דקות.

בצד השני עומדת לה קבוצתו של מייקל ג'ורדן בצפון קרוליינה, רכבת הרים לא קוהרנטית. לאחר שני הפסדים לתחילת העונה לת'אנדר (ניצחונם היחיד העונה) ולקאבלירס, ההורנטס ניצחו שתי קבוצות טובות מהן משמעותית ברציפות: משחק כוסס ציפורניים נגד הנטס, הקרסה של המאבריקס. אולם, כל דבר טוב חייב להסתיים, במיוחד בשארלוט, והם חטפו 15 הפרש מהגריזליס המקרטעים. כשהקלעי המוביל שלך הוא ביסמאק ביומבו, אי אפשר לנצח משחקים בליגה הזאת.

ברשימת הפצועים אצל הרופא ריברס נמצאים מייק סקוט ופורקן קורקמז, אצל ג'יימס בורגו רק קודי זלר יצפה ויאזין מהצד.

הימור: זה משעמם להמר על פילי במשחק הזה, אבל לרוב משעמם זה נכון. סיקסרס שוטפים את הרצפה עם 27 הפרש מהדהד. נהמר גם על עוד שלשה של בן סימונס, כי למה לא.

אטלנטה הוקס (1-4) – קליבלנד קאבלירס (2-3), 02:30

לא רבים ציפו ששתי הקבוצות האלו, שלא הגיעו לפלייאוף לפחות שלוש שנים, יפתחו את העונה כשתיים מהקבוצות המנצחות ביותר במזרח. העיטים במיוחד, שהפסדם היחיד הגיע נגד הרשתות של ברוקלין, וגם על זה הם חיפו עם ניצחון הצהרתי עליהם במשחק העוקב, שגם היה המשחק האחרון ששיחקו. ההוקס היו טובים יותר מהגלאקטיקוס של ניו יורק לאורך כל שלבי המשחק (קלעו לפחות 25 נקודות בכל רבע, הנטס קלעו כך ברבע השני בלבד). בנוסף לעיל, זה קרה במשחק לא מושלם של מתלמדיו של לויד פירס: טריי יאנג וקמרון רדיש קלעו יחדיו 10/31 מהשדה והספסל סיפק 26 נקודות בלבד ביום חלש של השחקן השישי, בוגדן בוגדנוביץ' (7 נקודות ב-2/6 קליעות, 2 איבודים ב-25 דקות).

הקאבס נהנו יותר מלוח זמנים מקל לתחילת העונה, מאשר הציגו יכולת נהדרת במיוחד. הם ניצחו את שארלוט, דטרויט ופילדלפיה ללא אמביד בשלושת המשחקים הראשונים, ואז הפסידו את שני האחרונים, לניקס ולפייסרס, בהפרשים דו ספרתיים. במשחקם האחרון דראמונד השיג דאבל דאבל חמישי ברצף, קולין סקסטון קלע 20 נקודות פעם נוספת אך כרגיל, זה לא מוביל לניצחונות, ספציפית נגד קבוצות עילית כמו אינדיאנה.

המשחק הזה פותח את מסע החוץ הארוך ביותר של הסגלגלים בחצי הראשון של העונה, אחרי המפגש הנ"ל בג'ורג'יה, הם טסו דרומה לשני מפגשים גב לגב נגד המג'יק באורלנדו.

לרשות הקאבס לא יהיו זמינים מת'יו דלבדובה, קווין לאב, קווין פורטר ג'וניור, אייזיק אוקורו ודילן ווינדלר. גם אטלנטה מציגים מספר רב של מושבתים עם קריס דאן, דנילו גאלינרי, דיאנדרה האנטר, ראז'ון רונדו וטוני סנל.

הימור: למרות שההוקס בלילה השני של בק-טו-בק, הם פשוט קבוצה איכותית. האבירים נופלים למאזן חצוי עם הפסד שלישי ברציפות, אבל משאירים את זה קרוב יחסית, 6 הפרש אטלנטה.

ניו אורלינס פליקנס (2-3) – טורונטו ראפטורס (3-1), 02:30

גם המשחק האחרון של הלילה מגיע בשעה די מוקדמת כאשר הקנדים מגיעים ממקום האירוח הזמני שלהם בטמפה ביי, ללואיזיאנה המערבית, שם שוכנים השקנאים של ניו אורלינס.

הדינוזאורים רוצים לנקום בפליקנס אחרי ההפסד ב-14 הפרש שחוו במשחק הראשון שלהם במגרש "הביתי" בטמפה ביי. יש לתת אשראי רב לשחקן המשתפר של העונה שעברה, ברנדון אינגרם, שלא הפסיק לעבוד על עצמו בעת קבלת התואר הנחשק, כשהוא כבר הספיק להרוויח את תואר שחקן השבוע הראשון של העונה במערב, כאשר צלף 26.7 למשחק בשלושת המערכות הראשונות של הפליקנס.

הראפטורס צריכים הלילה להוכיח לאוהדיהם, לכל הליגה ובעיקר לעצמם שהם יכולים לשמור על יתרון. בשלושה מההפסדים שלהם העונה, הם הובילו בהפרש דו ספרתי, כולל באותו משחק מול ניו אורלינס בו הגיעו ל-12 הפרש ברבע השלישי, אבל ירדו בפיגור לרבע הרביעי והמכריע. השלישייה המובילה של טורונטו, סיאקם/לאורי/אונונובי, שיחקה הכי הרבה מכל שלישייה בליגה, וכולם בטופ 15 בדקות. הראפטורס שמרו על הזהות ההגנתית שלהם עם דירוג דיפנסיבי במקום השני בליגה, אך ההתקפה נפלה קשות עם דירוג במקום האחרון לגמרי.

הפליקנס ישמחו מאוד לנצל את פתיחת העונה החלשה של הראפטורס כדי לטאטא אותם לפני שיצברו מומנטום ככל שהזמן יעבור. אני מאוד סקרן לראות כיצד יגיב ברנדון אינגרם במשחק הזה. מספר 14 בכחול, כאמור, חווה עונה פנטסטית עד כה. במשחק האחרון של הפליקנס ביום חמישי, הוא הורחק לאחר 26 דקות בשל עבירה מסוכנת על אייזיאה רובי בניסיון לחסום את הזריקה שלו. ייתכן שזה ידליק עוד אש תחתיו? נצפה ונצפה.

שתי הקבוצות רושמות חיסרון אחד בלבד: מקאו אצל ניק נרס, וונין גבריאל אצל סטן ואן גנדי.

הימור: המאזנים די משקרים לשתי הקבוצות, וכידוע, סטטיסטיקה תמיד מתיישרת. ניצחון קנדי הלילה בתוצאה צמודה של 2 הפרש בלבד.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. אחלה פריוויו,תודה
    ושוב, הקבוצה הכי מעניינת היא יוסטון… אולי דווקא מהכאוס יתברר שזה הציוות המושלם למזוקן

    1. הם חזקים
      וול המזוקן, כריסטיאן ווד, טאקר , גורדון וקאזנס זה בסיס חזק מאד
      כמו שוול נראה לרוקטס שני שחקני טופ
      והוא משלים את אהרדן
      וכריסטיאן ווד אנדרייטד בטרוף

    2. אני באמת חושב שזה סגל דיי טוב, בטח בהשוואה לסגל הסמול בול שהתפתח בעונה הקודמת. חבל רק שנתנו לקובינגטון ללכת, מקווה שהבחירה סיבוב ראשון העתידית במקומו תפצה על זה 🤷🏻‍♂️ בלעדיו יש באמת חור בעמדות הפורוורד, אלא אם כן רוקיס כגון טייט שציינו כאן בפריוויו, ואולי גם קניוו מרטין ג׳וניור (שטרם שיחק בגלל קורונה) יצליחו להפתיע.
      .
      השאלה רק אם הארדן לפחות יפנים שכרגע לא יהיה טרייד, וישתדל להוציא מעצמו את המקסימום. אם לשפוט עד כה, הוא בהחלט מוציא.

      1. סגל מאוד מעניין ודי אנדרייטד, ללא פציעה של אחד השחקנים הבכירים לא פחות ממקום 4 במערב,גמר מערב כנראה לא יהיה אבל חצי משוריין

  2. בניקס גם דניס סמית ג'וניור וקוויקלי לא ישחקו, כך שהגארדים למשחק יהיו בעיקר פייטון וריברס, עם תמיכה מוראלית של ג'ארד הארפר הקטן.
    זאת מכת פציעות מעצבנת שתוקעת את כל הכניסה של הניקס לעונה

  3. כן
    הוא ודוראנט חזרו כאילו כלום.
    הרפואה מדהימה היום. סביר להניח ששחקנים בני 40 יהיו לגיטימיים בעשור הקרוב.
    אגב דוראנט. מצחיק לראות אותו וראס, זה נראה שראס קרע את האכילס ולא דוראנט.
    מה שברור את שאת הקרב ההיסטורי ביניהם דוראנט ניצח, ובגדול.

    1. לגמרי. הם לא באותה ליגה.
      ראס לא עבד על הכדורסל שלו מהיום שבא לליגה. כולם מתלוננים על הקליעה שאותה הוא לא שיפר במילימטר – אבל לא שמים לב לכדרור הגבוה והלא איכותי שלו. הוא מאבד הרבה כדורים מכדרור – חוטפים לו או שהכדור בורח או פוגע לו ברגל. זה הכי מאכזב אצלו – לא ידע איך להשתפר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט