הגיגי שבת בבוקר/הקוריוז

  1. פורוורדים אתלטים צעירים ולוחמים-4 שבולטים בתחום העונה הצעירים של ההוקס דיאנרה האנטר וקאם רדיש שהפכו ל"חיות" הגנתיות עם גודל אורך, אתלטיות, הוסיפו מסה ומקשים מאד על כל יריבה והם למעשה ההגנה המרכזית של ההוקס. כמו כן, הם הוסיפו שיפור גדול גם בצד ההתקפי שרק אמור להשתפר ככל שיחלפו העונות. בעוד שטריי יאנג הוא אותו טריי יאנג השיפור שלהם הוא מה שנותן להוקס הילוך וכוח נוסף. אליהם מצטרפים השחקן המשתפר של העונה עד כה מבחינתי מייקל ברידג'ס שנותן חתיכת עונת פריצה עם שיפור עצום בהגנה ובהתקפה ולא סתם משחק ככ הרבה דקות בסאנס. אליו מצטרך המומחה ללוחמה בטרור ג'יי קראודר שנלחם עוד בימי בוסטון עבר לממפיס בהמשך, אח"כ להיט ובעצם שידרג כמעט כל קבוצה בצד ששיחק. נכון הוא "נגר" בחלק ההתקפי ותופס משחק 1 טוב מ10 אבל הוא הבולדוג שצריך בקבוצה שמלאה בשחקנים טובים אחרים, הימים של הרכות של סאריץ וקמינסקי מפעם נעלמו על ידו והם יבלטו בעיקר מול מחליפי הקבוצות. לא סתם 2 הקבוצות הם המאזן שלהם. (עזבו שברגעים אלו הסאנס עושים שטויות מול דנבר).
  2. מחסור חמור של סנטר בנטס– אמרתי את זה עוד בקיץ עם דיאנדרה ג'ורדן וג'ארט אלן אתה לא הולך למכולת. היום קאפלה נראה סנטר טוב לידם. מדובר בסנטרים פשוט נוראים שחלשים בכל אספקט של משחק הכדורסל, מעטות הקבוצות בליגה עם סנטרים חלשים יותר. הם יהיו חייבים להביא סנטר נורמלי אם הם חולמים על אליפות. מי יכול להיות הגיוני? מייסון פלאמלי או גארמי גראנט שישחק בעמדה זו אחרי שיתאייש בדטרויט. עוד שמות אפשריים הם מיילס טרנר, ריישון הולמס, JV.
  3. פורטלנד נראית זוועה- גם בנצחונות הם לא הרשימו אותי, הכל מקרי. המאמן שם הוא נוראי ולצערי לא יפוטר לעולם כי הם עם מאזן טוב. תנו לי לומר לכם משהו, מה שיש לפורטלנד צריך להספיק לאליפות, אולי עוד איזה שחקן ספסל. החמישייה שלהם היא אדירה אבל אין מאמן שיטביע בהם הגנה ומשחק נורמלי בקלאץ מאשר זריקות לוגו של דמיאן. הם האכזבה שלי עד כה.
  4. הקליפרס נראים פגיעים-הם קבוצה טובה אבל אם אתה משחק נגדם נכון הם מתחילים להתפורר. יש שם חרדה מנטלית. גם קאווי נראה בינוני מאד, בהחלט ייתכן שהגישה שלו של אני לא רץ לMVP פוגעת בהם. לכן הוא גם לעולם לא יהיה בגדולים ביותר בלי פרס MVP אין דבר כזה. טיי לו זה לא האיש, המזל שהיה לו ב2016 נגמר.
  5. קשיי הקליעה של טריי ולוקה מה3- באופן מפתיע טריי עד כה עם 11 מ31 מה-3 שזה 35.5% מה3 אבל אם לוקחים את התפלגות המשחקים רק ב2 מתוך 5 הוא קלע סביר. אצל לוקה המצב קטסטרופה עם 5 מ-31 עד כה העונה שהם כ- 16% של גבינה בולגרית. דבר לא אופייני ל-2 הכוכבים שכנראה ישתפר בהמשך.
  6. מיאמי נראית שבעה-ג'ימי באטלר נראה נוראי, עוד לא הגיע לעונה וזו הסיבה העיקרית למרות עונה אישית נהדרת של דראגיץ' שהינו היחיד שמשחק טוב. גם אדביו חלש מאד בהגנה ממה שראיתי למרות שנותן סטט נחמד של 19 נק עם 7 ריב. מיאמי תצטרך באטלר ברמתו הקודמת ולהביא שחקנים בטרייד. מה שיש להם לא יספיק.
  7. הפריחה בפילי- אמביד נראה מעולה ודורסני. פילי משחקת פיק אנד רול ולמרות קשיים קטנים שילכו וישתפרו הם נראים טוב. אני מקווה שבקרוב נראה את הארדן ואת סימונס בחוץ. דוק ריברס רק ממחיש איזה מאמן גרוע היה ברט בראון.
  8. הלייקרס עדיין דורסניים-גם שלא בהילוך 5 לברון ודיוויס כמעט בלתי עצירים ומנצחים את מה שצריך, לא יותר מזה. ששרודר והארל ילחמו בעונה הסדירה. עשו מהלכים חכמים מאד.
  9. בוסטון תקועה- הבנו יש טייטום ובראון. קמבה פצוע, יש האסל של סמארט ומסביב מה שנקרא "גופות". הניסוי של טריסטן כ-PF לצד תייס חייב להיות כשלון, זה ברור לכל בר דעת, מה שניהם אמורים לעשות יחד? מי חשב על זה? זה הדבר הכי מופרך מאז לעלות עם גראנט, בלייק ופלאמלי בחמישייה יחד (היום בלייק לא שיחק והופ הם ניצחו…). אם בוסטון חושבים שכרטיס לגמר המזרח יהיה אוטומטי אוי כמה שהם טועים… בעוד שהם דרכו במקום הבאקס התחזקו, הכסף שלי על הנטס וההוקס בכל יום בסדרת פלייאוף מולם, השמיכה שלהם קצרה בשביל להתמודד עם כוח אש כמו שלהם. בוסטון בסגל הזה סיבוב 2 זה התקרה שלה, המזרח התחזק. הגיע הזמן שאיינג יעשה משהו במקום לקפוא על השמרים, הקטע שאני חושב שבילי קינגס נגמרו בליגה? המממ…כריסטיאן ווד מישהו אמר? איינג ישן בעמידה.
  10. שאיפות הפלייאוף של ממפיס מתרסקות עם פציעת מוראנט- למרות הנצחון היום על למאלו והחברים קשה לראות אותם מנצחים יותר מידי בזמן הזה בלי ג'ה ואח"כ יהיה קשה מאד לסגור את הפער. זה דווקא טוב בשבילם אם יבחרו גבוה בדראפט הקרוב ויוכלו להביא כוכב נוסף ליד ג'ה.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אחלה הגיגים, תודה שמעון.
    .
    איזו נקודה שחוזרת – יש כמה וכמה שחקנים וקבוצות שטרם הגיעו לעונה. דנבר כרגע במקום האחרון במערב: מארי עדיין לא התחיל לשחק, ויוקיץ' כנראה עדיין בתרדמת החורף שלו. גם יוטה מנמנמים קצת, אולי התעוררו היום עם הנצחון על הקליפרס? ודאלאס ולוקה כמובן, וגם טורונטו. מאמין שעם הזמן הם יפשירו, אבל זה יכול להשפיע על השמיניה שתעפיל במערב, ועל המיקומים שם.
    .
    הלייקרס לא ישנים בכלל, ממש יפה לאור החופשה הקצרה שהייתה להם, הגיל של לברון, והשינויים בסגל.

    1. עד שיוקיץ' פותח עונה טוב, מעולה אפילו (סוף סוף למדו להתחיל עונות אחרי ה-15/12 כדי להתאים ללו"ז שלו), כולל שיא האסיסטים לסנטר מאז צ'מברליין (וכל שיא אפשרי לסנטרים תמיד מגיע עם כוכבית *מאז צ'מברליין), גם זה תרדמת חורף?

        1. בגדול לוח משחקים לא מזהיר, בנוסף לשחק מרכזי שעדיין לא נכנס לעונה וקצת שאננות הביאו ל1-4.. אני מסכים שיוקיץ' לא אשם, מבחינתי הוא גובל בMVP איך שהוא משחק עד עכשיו..

        2. ג'מייקל היה פצוע ותמיד חסר לקבוצה פורוורדים שיודעים להגן (פי.ג'יי דוזייר מקבל דקות ארוכות ב-PF למען ה*מצונזר*), ג'מאל מרי שיחק רע במשחק אחד ובכלל לא באחר (או להיפך), הם איכשהו כן הגנו טוב (מקום חמישי בליגה באפקטיב צפוי של היריבות) אבל חטפו יותר (אפקטיב כמעט הכי גבוה של היריבות) מה שאומר שהם לפחות בכיוון, בונים על רוקי (בשנה הרביעית) שעדיין לומד איך משחקים בעיקר בהגנה, בכלל יש המון שחקנים צעירים בתפקידים הולכים וגוברים שצריכים את הזמן שלהם, אבל בעיקר – אנחנו חמישה משחקים בתוך עונה מוזרה אחרי פגרה קצרה לחלק מהקבוצות שלא אחרי בועה משונה ביותר. שום דבר במצב הוא לא נורמלי. הכל עוד ישתנה.

    2. שימון, כשאתה כותב ברצינות, אתה טוב מאד. יש לך את אחת העיניים הבוחנות ביותר כאן. השגיאה היחידה שלך היא פוטרלנד. באמת יש לה מאמן תקוע, אבל השחקנים שלהם לא צריכים מאמן. הם לדעתי הקבוצה החזקה ביותר היום ב-NBA!

  2. יופי גאון
    חייב להסכים שהתקרה של הסלטיקס השנה ירדה ושאין סיכוי מול פילי מילווקי וברוקלין.
    יש דברים שמשתנים ויש שלא. איינג והבוס צריכים לחשוב מה עושים בשביל להיות שוב קונטיינדרים רציניים ולמצוא מישהו קצת יותר דינמי על הקווים. אם לא לשנה הזו אז לפחות לשנה הבאה.

  3. הפורוורד הצעיר והבועט לצדו של מיקל ברידג'ס השנה הוא לא קראודר, אלא קמרון גונסון.
    .
    זה מה שהסאנס מקבלים מצמד הרוקים:
    מיקל ברידג'ס (עונה 3 בליגה) – 15.3 נק' ב-68.5% אפקטיבי פסיכיים (בזכות 50% מטורפים מהשלוש, אחוז שלא ימשיך לאורך זמן) לצד הגנת עילית.
    קמרון ג'ונסון (עונה 2 בליגה) – 13.5 נק' ב-65.7% אפקטיבי אדירים (בזכות 42.9% מהשלוש. במקרה שלו, בהחלט אפשר לבנות על 40%+ לאורך זמן).
    .
    אני מבלבל את המוח על ברידג'ס מהרגע הראשון שלו בליגה (זוכר שאתם בשב"ר צחקתם על ההגנה שלו?),
    אבל מה שהוא מראה כרגע על הפרקט, ואני בכלל לא מדבר על הקליעה מבחוץ, זה מרשים. ממש. כאמור, לא רק השלשות. גם היכולת לטוס את המגרש אחרי ריבאוד הגנה ולסיים היטב בצבע, היכולת לקחת את הכדור לסל אחרי קלוזאאוט של המגן בעקבות איום מהשלוש. תוספות מבורכות אלו למשחקו משדרגים פלאים את משחקה של הסאנס.
    .
    תודה, שמעון.

      1. הוא באמת היה קונוס קליר פאת. יפה לו שהוא השתפר. אתה יודע שחקנים אמורים להשתפר מעונת הרוקי בדכ…אלא אם כן קוראים לך ברונו פרננדו.
        הוא טוב ממה שחשבתי שהוא יהיה לכן מודה בטעותי.

  4. מעולה שמעון. מסכים עם הכל. קאפלה טחן אתמול זה היה מביך. JVC רעיון טוב. רק שכחת שדיאנדרה שם על תקן ׳חבר של׳ ננוחם.
    לגבי פיניקס – זה הכל כריס פול! לידו אתה משחק אחרת. זאת גדולה ויש אותה למעטים. בינתיים בריג׳ס רץ טוב ואייטון הערב נתן, אבל בוקר בטוח ייתן (כבר נותן) וגם האיש שלך קרואודר. העניין הוא שכולם מחוייבים בהגנה ואף אחד לא משחק לעצמו. ככה זה היה תמיד אצל הגנרל הקטן.
    .
    חסר לי הגיג על דנבר – בשקט בשקט חפרו בור קטנטן לעצמם בעונה מקוצרת. בשנה שעברה סימנו אותם כקונטנדרים והיו בינינו (ג׳וני כמוני) שאמרו שמה שיש לא יספיק. מעניין לראות איך זה יתפתח במערב הזחוח…

      1. הביאו את הגנרל הקטן שיקח אחריות ולא יחשוב מי יפגע ומתי הוא כבר הרבה פעמים בקלאץ לא ראה ימינה ולא שמאלה גם לבוקר לא מסר שלא נדבר שאת אייטון הוא מעביר סדנת חינוך הפעם היחידה שאייטון נגע בקלאץ בכדור היה בריב או בכדור ביניים 😂😂😂 פול שרף שעון ואז או זרק או מסר לבוקר אבל ככה דוחפים משחק הוא הובא בשביל זה, זה משהו שלרוביו לא היה ביצים או יכולת לעשות.

        1. אני לא חולק על האיכויות של כריס פול ולכן גם שמחתי שהוא בא אבל להגיד הכל זה כריס פול זה קצת לעצום עיניים. ברידג'ס וג'ונסון כבר הראו לאן הולכים בסוף העונה שעברה.
          השאלה שלי אם כשנתחיל להפסיד וזה יקרה בקרוב כי הקבוצה משחקת הרבה פחות טוב מהמאזן שלה זה גם יהיה הכל כריס פול? או שאז זה יהיה אשמת בוקר/אייטון/וויליאמס.

        2. מה שהוא אמר 👍👍
          הגנרל לא אחראי על האחוזים של החבר׳ה. שיקחו אחריות על עצמם. הוא דואג שאף אחד לא יחפף – בהגנה, בריב׳ ובהתקפה (לא לשחק בשביל עצמם) ועושה את זה בעיקר עם דוגמה אישית. כשבוקר ואייטון ייכנסו לקצב תהיו אפילו יותר טובים.

  5. תודה שמעון.
    .
    אגב אתה עדיין סבור שהתקרה של רדיש זה וויטרס? או שזה היה פעם התקרה שלו ועכשיו התקרה היא אחרת?

  6. באמת הגיגים מעניינים.
    פניקס זה ניסוי מעניין, להביא את פול מעל בוקר. אם הם יישמעו לו זאת תהיה ההצלחה שלהם בשנים הבאות.
    בוסטון אכן נראת אבודה … טייטום מאמין לשמועות שהוא כוכב על ובינתיים מי שמככב זה בראון. צריכים מנהל משחק.

  7. כשאתה כותב ברצינות, אתה טוב מאד. יש לך את אחת העיניים הבוחנות ביותר כאן. השגיאה היחידה שלך היא פוטרלנד. באמת יש לה מאמן תקוע, אבל השחקנים שלהם לא צריכים מאמן. הם לדעתי הקבוצה החזקה ביותר היום ב-NBA!

  8. תודה שמעון, מסכים עם נושא הפורוורדים והפריחה בפניקס, ועם רוב הנקודות.
    פילי יסיימו בטח 2-5 את העונה הרגילה ואז….סיבוב שני מאתגר, ונראה את אמביד בסדרת הפלייאוף, איך הוא משחק

  9. מעולה שמעון!
    1. אטלנטה ופיניקס מאוד מאוזנות ויכולות לעשות התאמות תוך כדי תנועה. תענוג לראות את כריס פול. ברידג'ס נתן מספרים מצוינים פר דקה גם שנה שעברה והיה בסיס סביר להניח שיתקדם מאוד אחרי העזיבה של אוברה. עדיין כל הכבוד לו.
    2. צריך לתת יותר דקות לג'ארט אלן כדי שיתפתח. כל ההגעה של דיאנדרה הייתה מיותרת לדעתי.
    3. חלק מהסיבה שפורטלנד נראית ככה זו הפתיחה הגרועה של קובינגטון. אני מאמין שזה ישתפר די מהר.
    7. פילי פורחת גם בגלל המאמן וגם בגלל סת קרי שנמצר בכושר קליעה אדיר וגם מקבל דקות. זה בדיוק מה שפילי הייתה צריכה. ככה החיים של הגבוהים יותר קלים.
    9. בוסטון תקועה בעיקר בעמדות 4-5. מאמין שהמצב הפיך שם. אם קמבה חוזר טוב אני לא דואג להם.
    10. אני חושב שהסגל של ממפיס שווה פלייאוף. קלארק עוד לא ממש משחזר את עונת הרוקי המצוינת וטריפל J עוד לא חזר מהפציעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט