מכבי מביסה את י-ם בקלאסיקו וסיכום גמר גביע ווינר וליגת ווינר/ עמיחי קטן ושחר צ'קוטאי

(מנהלת הליגה)

בנוסף לסיכום השבועי הקבוע, הפעם הוספנו גם פריוויו מיוחד למשחק העונה, הקלאסיקו הישראלי, בין מכבי תל-אביב להפועל ירושלים. חוץ מזה, גם גמר גביע ווינר יוזכר וכמובן משחקי הליגה שנערכו עד יום שני האחרון. משחקי שלשום ואתמול כבר ייכנסו לסיכום הבא…

סיקור-

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים: 80-101.

בקצרה: לאחר התחלה צמודה מכבי מצליחה לפתוח פער ומכאן בורחת קדימה. ברבע הרביעי בריימו מצמצם אך ריצת 10-0 סוגרת סיפור.

המשחק נפתח מגומגם בדקות הראשונות וסל רודף סל. שלשה של י-ם נענית בשלשה של מכבי. 4 רצופות של ירושלים פותחות פער זעיר אך סקוטי צולף שלשה. בריימו עם סל ועבירה נותן יתרון וזיזיץ עם רב' התקפה משווה ובמתפרצת היתרון עובר. זיזיץ עם 4 כ"ח בהתקפה. בנדר בפוסט מגדיל זלמנסון מדייק מחצי מרחק. כספי עולה לראשונה על הלוח ופותח פער של 6. קרמר מחטיא על הבאזר את האפשרות לצמצם.

הרבע השני נפתח טוב מצד הצהובים עם שתי נקודות ואז שלשה שפותחת פער דו ספרתי. ירושלים מצמצמת קמעה עם שלשה שנענית בשלשה צהובה. פסק זמן אדום. סל של אריאל ולאחר מכן קטיפה וסל של היל מצמצמים ל-6 בלבד. פסק זמן של יאניס שולח את מכבי לריצה בה היא עולה ליתרון 12. בראון ווילסון מהקו מצמצמים. סקוטי מנצל את האזורית הנגדית ותופר שלשה. 12 נק' עד כה. בריימו חצי מרחק נענית בשלשה נוספת של וולבקין. חדירה שלו במהלך האחרון מעלה ל-12.

הרבע נפתח עם הטבעה מרשימה של בנדר אחרי מסירה מצויינת של זיזיץ. שלשה אדומה מצמצמת אך וולבקים מוצא את בראיינט חופשי לגמרי בפינה והאחרון מדייק. כספי נכנס ומוצא את ברייאנט ששוב מדייק מחוץ לקשת. שלשה של האדומים נענית בשלשה צהובה שנענית בשלשה שנענית בשלשה. ומכבי פותחת פער 17 באמצע הרבע. שלשה של בלאט מצמצמת אך זאת נענית בשלשה של סקוטי. שש התקפות רצופות עם שלשה. זוסמן רץ להתקפה ועבירה של אריאל ששולח רגל ויורד לחדר ההלבשה מדדה. בלתי ספורטיבית שיובל מדייק. בלייזר עם 2 מהקו מעלה את ההפרש שנותן הפרש 19. זלמנסון וקרמר בנקודות בכורה מצמצמים, וההפרש עומד על 15 לקראת הרבע האחרון.

שלשה אדומה אחרי דקה ללא סל הדדי מורידה את ההפרש ומשאירה פתח לתקווה אך שלשה של גון-די מזעיקה פסק זמן של קטש. חצי מרחק של זלמנסון נענית בשלשה של בלייזר. לאחר החלפת סלים שתיים מהקו של בריימו מצמצמות ל-12 בלבד אבל שלשה של וולבקין חותמת את המשחק ומכאן ירושלים כבר לא חוזרת. ההפרש עולה ל-21 בסיום. בלאט מחליק ונאנק מכאבים, חבריו לקבוצה מורידים אותו לחדר ההלבשה על ידיהם. יש דברים יותר חשובים מאשר ניצחון או הפסד וזה שחקן שנפצע. נאחל לו בריאות איתנה ושיחזור במהרה.

וולבקין עם שמונה שלשות בדרך ל-29 נק'. זיזיץ 21 עם עשרה כדורים חוזרים. בראיינט עם 17, בנדר וזוסמן עם 9 כ"א
בירושלים – בלאט עם 21 בריימו עם 15. ווילסון עם 11 תומאס 9 אריאל 8.

נק' מרכזית – כ"ח. מכבי ובראשם מכבי חגגו מתחת לסלים וזכו בהרבה הזדמנויות שניות ואפילו שלשיות. הבוקס-אאוט של ירושלים לא עבד וזה עשה את השבירה שממנה לא הצליחו לחזור. סקוטי היה אדיר עם שלשות בכל סיטואציה אפשרית. קשה להפסיד עם יכולת כזאת.

פריוויו למשחק הערב – מכבי תל-אביב נגד הפועל ירושלים:

משחק העונה הגדול, הקרב בין 2 הקבוצות הגדולות של הכדורסל הישראלי, אשר רק פעם אחת אי פעם לא מצאנו אף אחת משתיהן בין 2 המקומות הראשונים בתום העונה (הנה חידה – באיזה עונה זה קרה?), אבל נפגשו בגמר הליגה לאחרונה ב-2007. בשבע העונות האחרונות, המאזן ביניהן בליגה הסדירה עומד על 11:12 לטובת ירושלים, בעוד לפני כן מכבי ת"א ניצחה ב-90 מתוך 103 המפגשים בעונה הרגילה.

בשנים האחרונות הפועל ירושלים נראים שווי ערך למכבי לאורך העונה, אבל אז מפסידים בחצי הגמר כבר 3 שנים רצופות, ומכבי הצליחה להשיג את האליפות בכל אחד מהמקרים. מצד שני, הפועל זכו בשני גביעי המדינה האחרונים, כולל ניצחון על מכבי ברבע הגמר של העונה שעברה.

בעונה שעברה מכבי ניצחו ב-3 מתוך 4 משחקי הליגה, אבל הפועל ניצחו בגביע ובגמר גביע ווינר. שתי הקבוצות מגיעות אחרי הפסד ביתי, מכבי עשו זאת ביורוליג נגד זניט ואילו הפועל הפסידו לנס ציונה, במה שהיה הפסד הבכורה שלהם העונה בליגה. שתי הקבוצות סובלות מפציעות של שחקני מפתח – אות'לו האנטר בצהוב וג'ייקובן בראון באדום.

מאצ'-אפ מרכזי:

  1. אנטה זיזיץ' נגד עידן זלמנסון. שניים שהיו בנוער של מכבי בעונת הזכייה ביורוליג ב-2014. ללא האנטר, מכבי תשחק הרבה עם זיזיץ' ותנסה לנצל את היתרונות ההתקפיים שלו, בעוד זלמנסון ישחק הרבה פיק-אנד-רול וינסה לנצל את החסרונות ההגנתיים של הקרואטי.
  2. סקוטי ווילבקין נגד כריס קרמר. ווילבקין נגד מי שלרוב לוקח על עצמו את רוב הזריקות בירושלים, בעיקר לאור היעדרותו של בראון. במקרה של שניהם ייתכן שעדיף למנוע מהם לשתף את האחרים גם במחיר של משחק טוב שלהם.

הימור: מכבי שיחקו שלשום ובלי האנטר. הפועל ירושלים ב-8.

גמר גביע ווינר:

מכבי תל אביב – הפועל חוולון 86- 84:

חולון פתחה טוב את הגמר עם קליעות חשובות מחוץ לקשת ואף הגיעה במהלך המשחק ליתרון 13. כספי הוביל מהפך ברבע השלישי עם ריצת 6-17 שנחתם עם לייאפ על הבאזר. ברבע הרביעי הנדנדה מתחילה ואחרי נקודות של מגי, זיזיץ עונה, האריס משווה ופסק זמן. בורדיון ובראיינט מחליפים סלים, ווילבקין שובר את השיוויון אך מגי מחזיר לתיקו. בנדר בלייאפ וסקוטי עם אחת מהקו פותחים פער 3. קלויארו מגדיל עם שתים מהקו. מיילס מדייק משלוש. ווילבקין עונה בשתיים. מגי מצמצם ובנדר עונה, מגי עם סל ועבירה נצמד מרחק נקודה ממכבי. בראיינט מדייק 2 מהקו, פניני מחזיר ובראיינט שוב מדייק מהקו. האריס מדייק בראשון ומחטיא את השני אך מיילס לא מצליח למסור את הכדור והגביע הוא צהוב!!!

אצל האלופה המאושרת – קלויארו עם 15 נק' ווילבקין וכספי עם 28 משותפות. בנדר ובראיינט עם 12 כ"א.
אצל סגניתה ששיחקה רק עם שבעה שחקנים – מגי עם 28, דה-זאו ובורדיון עם 11 לראש, וורקמן והאריס עם 10, מיילס 8 ופניני עם 6.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏6‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עושים ספורט‏, ‏אנשים רוקדים‏‏ ו‏אנשים עומדים‏‏‏‏
הקפטנים המאושרים

משחקי ליגת ווינר סל:

23/12:

הפועל חולון – הפועל חיפה 96- 88:

טיילור רוצ'סטי "הישראלי" שותף בהופעת בכורה אצל הפועל חיפה וקלע 3 נקודות ב-11 דקות, אבל כרם משעור היה זה שבלט אצלם והוביל בריחה ברבע השלישי אחרי מחצית ראשונה מאוד צמודה. בשלב הזה של המשחק הורחק דדאס, מאמן חולון, אבל דווקא זה העיר את השחקנים שלו שרצו 8- 1 וסגרו טוב את הרבע. הרבע האחרון כבר היה בסימן ההגנה של חולון שספגה 13 בלבד אחרי 75 ב-30 הדקות הראשונות. מגי ומיילס הובילו בריחה של חולון שעלו ליתרון 10 וחיפה רק צמצמו קצת בסיום.

את חולון הובילו האריס עם 22, וורקמן עם 21 ומגי שקלע גם כן 21. חוץ מהם, פניני קלע 13.
אצל המפסידים בלט משעור עם 22 ו-9 ריבאונדים, סיגרס קלע 20, אוונס עם 14 עם 7 אסיסטים ובאקלס קלע 11.

24/12:

הפועל אילת – הפועל באר שבע 85- 72:

התחלה צמודה מסתיימת בריצת 10-3 אילתית שפותחת פער 6 בסיום הרבע הראשון. ב"ש מצמצת את הפער ושלשה של וויס סגרה את המחצית בפיגור נקודה. המחצית השניה נפתחת צמוד כאשר סל רודף סל אך ריצת 0-10 פותחת יתרון דו ספרתי שמגיע ל-14. ב"ש עוד מתקרבת אך אילת ממשיכה לרוץ הפעם 0-11 שממנו הקבוצה מבירת הנגב לא מתאוששת.

לאילת שעולה למקום השלישי – פארת'ר עם 25 נק', ניבו 19 עם שיא קריירה של 17 רב'. רגלנד 14 נק' 7 אס' 4 חטיפות. קרטר 13, 10 רב'.
אצל ב"ש – בל 19 וויס (8 רב') וגריפין (14 רב') 18 לראש. ווטרס 10 ווריק 5.

מאתר מנהלת הליגה – צילום: רז גליל

בני הרצליה – מכבי חיפה 104- 77:

הקבוצה מהמרכז פתחה את המשחק בריצת 3-12 שהתפתח ל-17:30. סמית עוד צמצמם בסוף הרבע. הרצליה המשיכה ללחוץ ועלתה כבר ל-18 הפרש. את המחצית השניה חיפה פתחה יותר אגרסיבית ולאט לאט חתכה בהפרש עד כדי הגעה ל-4 בלבד. אך סל רודף סל והרבע נגמר ב-5 הפרש. ריצת 0-15 של הרצליה סגר את הסיפור.

למנצחת – גיינס קלע 27 (6/7 משלוש) היידגר עם 24, קלארק 18, גאדי 9 וחילק 16 אס' (אחד פחות משיא כל הזמנים בליגה. זליקוביץ ופארקס עם 8 כ"א.
סורקין היה נק' האור במכבי, איתו סמית שקלע 18 בתוספת 6 בטורי הרב' והאס'. בריסקר 12, שרון ומנדוזה 8 כ"א.

גאדי פארקס וגיינס. מאתר מנהלת הליגה צילום:עודד קרני.

עירוני נס ציונה -גלבוע גליל 88- 74:

רבע ראשון שמתחיל צמוד ונמשך לכל אורכו מסתיים ביתרון אדום. ריצת 8-0 במהלך הרבע השני הפכה את התוצאה. במחצית נ"צ ביתרון 3. את הרבע השלישי אנגולה פתח לוהט עם שתי שלשות כחלק מריצת 0-13. האדומים החזירו בריצת 13-2 משלהם והם במרחק 5 בלבד, אנגולה המשיך לבלוט והוריד את הכתומים ליתרון 9, לקראת הרבע הרביעי. ריצת בריחה של מילר את מיינסי הוביל ליתרון שיא שממנו האדומים לא הצליחו לחזור.

אצל נ"צ – מילר 23, מתוכם 12 ברבע האחרון. מיינסי עם 21 נק' 8 רב' וארבע חסימות. אנגולה עפ 18 סלדן 10 לוי עם 9 נק' 7 רב'
אצל גלבוע – תומאסון 20, פלויד 14, קאזינס וגרשון 9 כ"א.

צילום – לירון מולדובן. מאתר המנהלה.

27/12:

עירוני נהריה – הפועל אילת 90- 107:

אחרי רבע ראשון צמוד הגיעה הבריחה של אילת ברבע השני וסידרה להם יתרון 10 בהפסקה, אבל אחרי שההפרש הגיע לשיא של 13 הגיע קאמבק של נהריה שצמצמו ל-4 בלבד. מי שלקח על עצמו את האחריות אצל הדרומיים היה מרקל בראון שקלע 15 ברבע השלישי והחזיר לאילת את היתרון הדו-ספרתי. אילת המשיכו לצלוף גם ברבע האחרון וכבר בשלב מוקדם שלו ההפרש הגיע לסביבות ה-15, עד לתוצאה הסופית.

אצל אילת הצטיינו פראת'ר עם 28 ו-6 אסיסטים, בראון שקלע 25, ניבו עם 17 ו-14 ריבאונדים, קרטר (10 ברבע הראשון) ושולדבראנד עם 12 כ"א ורגלנד קלע 11 עם 9 אסיסטים.
בנהריה בלטו לוקאס שקלע 26 עם 14/15 מקו העונשין, ג'ו אלכסנדר ויאנג תרמו 16 נקודות כל אחד ובלוסומגיים קלע 14 ואסף 7 קרשים.

מכבי חיפה – הפועל חיפה 91- 100 (הארכה):

הדרבי החיפאי הראשון בליגה הבכירה מזה 20 שנה הבטיח רבות וקיים עוד יותר, כאשר קרב צמוד לכל אורכו הגיע אל הרבע האחרון, אז מכבי הצליחו לפתוח פער של 7. ריצת 11- 0 של הפועל הפכה את התוצאה ושלשה משוגעת של בריסקר צמצמה את יתרון הפועל לנקודה. פרימן קלע מצד אחד, סורקין בצד השני, ושוב הפועל, הפעם סיגרס, שקבע 86- 83 להפועל עם כדור אחרון למכבי. מנדוזה כמעט איבד, סורקין הצליח להציל ומצא את בריסקר שתפר שלשה נוספת וכפה הארכה.
בהארכה הפועל כבר השתלטו על העסק והדבר המעניין היה פסק זמן שלקח אלעד חסין, מאמן הפועל, בשניות הסיום עם יתרון 8. מהצד של מכבי התעצבנו ונשרקה לחובתם עבירה טכנית שקבעה את תוצאת הסיום.

אצל הפועל סיגרס קלע 26, אוונס תרם 22, פרימן סיפק 18 עם 14 קרשים ומשעור קלע 11.
אצל מכבי סורקין הצטיין עם שיא קריירה של 26 נקודות, יחד עם 12 ריבאונדים, סמית ובריסקר קלעו 18 כל אחד, כאשר דונטה הוסיף גם 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, מנדוזה קלע 13 עם 7 אסיסטים וצ'וברביץ' קלע 10.

אחרי 40 דקות.. (אתר המנהלת – צילום: עודד קרני)
אחרי 45 דקות… (אתר המנהלת – צילום: עודד קרני)

28/12:

הפועל ירושלים – עירוני נס ציונה 83- 99:

הקבוצה האחרונה שהחזיקה ממאזן נקי מהפסדים איבדה את ההישג הזה, דווקא במשחק בית נגד נס-ציונה שהתקשתה עד כה העונה. על הדרך, מדובר גם בניצחון החוץ הראשון אי פעם של נס ציונה על הפועל ירושלים. בריחה ראשונה ברבע השני העלתה את האורחים ליתרון 44- 32, אבל ירושלים צמצמו ל-46- 40 במחצית ושמרו על המשחק צמוד. הריצה הבאה העלתה שוב את נס ציונה ליתרון דו-ספרתי, והפעם ירושלים צמצמו ל-9 בסיום הרבע השלישי, אך כנגד הריצה הנוספת של הרבע האחרון לא הצליחו הירושלמים לעמוד.

אנגולה ומילר הובילו את המנצחת עם 25 כל אחד, כאשר הראשון גם לקח 11 ריבאונדים, וצ'יטהאם קלע 16.
אצל ירושלים אריאל קלע 17, קרמר תרם 16, תומאס הוסיף 13 ובריימו קלע 11.

טבלת הליגה:

קבוצהניצחונותהפסדיםאחוזי הצלחה
הפועל ירושלים7187.5%
מכבי תל-אביב5183.3%
הפועל אילת8280%
הפועל גלבוע/גליל6275%
הפועל חיפה5362.5%
הפועל חולון4357.1%
מכבי ראשון-לציון4357.1%
הפועל באר שבע4450%
עירוני נס ציונה3537.5%
הפועל תל-אביב2528.6%
בני הרצליה1712.5%
עירוני נהריה1712.5%
מכבי חיפה1811.1%

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה חיים ושחר על סיכום מצוין לשבוע כדורסל. הפתעת העונה בעיניי עד כה אילת. פגעו בול בזרים + קרטר (הבן של..) שהולך וממצב מקומו כתגלית העונה… בית הלחמי שוב מוכיח שבקבוצות בלי לחץ וציפיות הוא פורח על הקווים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט