מעורב הופס ליום ד': בישראל חוסנו – יחסית – עשרות מונים יותר אנשים מאשר בארה"ב הגדולה. כל חולשות הלייקרס / מנחם לס

1.טראמפ שוב ניכשל בהבטחתו לאומה: במקום "20 מיליון מחוסנים עד ה-1 לינואר", בינתיים חוסנו רק 2.05 מיליון (גם זה לא בטוח)

בארה"ב אין תכנית בריאותית ממלכתית. כשהנשיא טראמפ התלהב מהחיסונים וטען שהוכל נעשה 'בעזרתי על משמרתי' (אין לממשל האמריקאי כל חלק או מניה בפיתוחי החיסונים. הוכל נעשה באחריות וההשקעה של חברות 'פייזר' ו'מודרנה') לי לא היה אכפת במיוחד מבלבולי המוח של טראמפ. כל מה שאני רוצה זה להתחסן.

הבעייה היא שהכל כל כך מבורדק כאן שאיש לא יודע מי, מתי, או היכן.

טראמפ משחק גולף. הוא שלח היום טוויטר בו הוא כותב, 'שלחנו את החיסונים למקומות מיועדים במדינות השונות. מעתה זוהי הבעיה של המדינות, לא שלי'.

בכך הוא מעביר את ה-BUCK למושלי המדינות.

אבל איש לא הודיע למושלי המדינות לאן המשאיות עם החיסונים מגיעות.

ז"א, מודיעים שכבר נשלחו 20 מיליון מנות חיסונים. לאן, זאת השאלה. היכן הם? שיהיה ברור לכל אחד שארה"ב היא מדינה מבורדקת ביותר בעולם המערבי, וזאת, אגב, היא לא אשמתו של טראמפ. ככה חיה מדינה שאזרחיה רוצים 'FREEDOM'.

ה-FREEDOM גורם לברדק לאן שאתה פונה. משלוחים מגיעים למרכזים שונים במדינות שונות. אבל לאן? טראמפ משחק גולף במקום ליצור תכנית הפצה אחת שתהיה שווה לכולם. למדינת אילינוי הגיעו 1,500 מנות חיסון של פייזר אבל נהג המשאית הגיע למרכז רפואי ללא יכולת לשמור על החיסונים בטמפרטורה הנמוכה הדרושה (70 מעלות מתחת ל-0 בפרנהייט) וכל המשלוח הלך לאיבוד.

גייל ואני שייכים לקבוצה "B". לפחות כך הודיעו ב-טיווי מ-FDA (The U.S. Food and Drug Administration). אלה שוטרים, מורים, וזקנים מעל גיל 75. (קבוצת "A" הם הרופאים והאחיות בבתי החולים המטפלים בחולי הקורונה, ובתי זקנים סיעודיים).

נכנסתי באינטרנט ל-"מושל ג'ורג'יה". משם ל-מחלקת הבריאות". שם יש לינק ל-CORONA -EMERGENCY. משם יש לינקים לסימני אזהרה לאזרחים בקשר לקורונה. כאבי ראש. איבוד חוש טעם. ואז מה ההמלצה לעשות כשיש…זה…וזה… ואז לינקים למרכזי רפואה ובתי חולים.

ואז יש לינק ל-CORONA VACCINATIONS!!!

אתה לוחץ על הלינק ומקבלים הודעה שהחיסונים עומדים להגיע, והם יינתנו דרך קבוצות לפי הצעת FDA – קבוצת A ראשונה. קבוצת B שנייה, וכו'. בסוף ההודעה אומרים שפרטים יפורסמו בקרוב.

אני מצלצל כל בוקר לשני בתי חולים מקומיים ושני בתי מרקחת. לפעמים מחכה שעה עד שבנאדם חי עונה. התשובה: "אין לנו עדיין כל פרטים". אני מצלצל ל-3 רופאים פרטיים שלנו – המזכירות כמובן כבר ידידות שלי – והתשובה היא שווה: "מל, אין לנו מושג. איש לא הודיע לנו אם אנחנו מקבלים את החיסונים. רק למקרה שכן ורק למקרה שזה יהיה מ'פייזר', קנינו שני FREEZERS גדולים. אנחנו רק מחכים להוראות".

הוראות ממי? זוהי מדינה שהיא לא מוכנה כלל למקרה מסוג זה. זוהי מדינה של 50 מדינות, וגם בתוך כל אחת מ-50 המדינות אין 'חוקים'. אין 'ממשלה' שקובעת מה מותר ומה אסור. עד שארה"ב מזיזה את התחת אפשר למות. LITERALLY!

הדרך היחידה להשתלט על מבצע אדיר כל כך של חיסון אוכלוסייה של 330 מיליון היא רק ע"י הכרזת מצב חרום. כמו במלחמה.

מה טראמפ צריך לעשות? אני יודע מה אני הייתי עושה לו אני נשיא:

1.הנשיא ממנה מיד מומחה בעל שם עולמי ב'ארגון, איגוד, הפצה, וביצוע' שיהיה יושב ראש של "הוועדה להצעת חוק מבצע חיסון קורונה ל-USA" ומורה לו להכין תכנית הפצת החיסון ל-50 המדינות, ותכנית ההפצה של החיסון במדינות ארה"ב, כולל שרטוט שיסביר את דרך החיסון מ-'פייזר' ו-'מודרנה' עד לזרוע של כל אזרח בארה"ב. יש לו 24 שעות לביצוע המדובר.

2. הנשיא קורא לישיבת חרום תוך 48 שעות בבית הלבן שישתתפו בה יושב הראש שהוא בחר (שיגיע עם תכנית ההפצה של החיסון מפייזר ומודרנה ועד זרוע האזרח), הנשיא, סגן הנשיא, כמה משריו, נציגי הרוב והמיעוט בסינט ובית הנבחרים, 2-3 גנרלים, מומחי FDA, מומחי תעופה, איכסון, והפצה. במקרה של חילוקי דעות. ישנה הצבעה מהירה. במקרי שוויון הנשיא קובע לכאן או לכאן.

3. תוך 72 שעות הנשיא חותם על "חוק מבצע חיסון קורונה USA", העתקים נשלחים לפייזר ומודרנה, לכל מושלי המדינות, עם הוראה למושלי המדינות "לבצע את חוק החיסון לפי ההוראות לביצוע המתלוות לחוק מיד וללא דיחוי"

במקום זה טראמפ משחק גולף בפאלם ביץ', פלורידה.

(וכאן באטלנטה החלו למכור חיסונים בשוק השחור! כבר ישנם ספורים על הצעות שוחד של $100,000 על חיסון מידי למציעי השוחד. כתוגובה על הידיעות הללו, איגודי רפואה במדינות שונות כבר הודיעו שרופאים או אחיות שניתפסים בנתינת חיסונים מוקדמים בשוחד, יאבדו את רישיונם!)

2. אדם סילבר אוסר על כל שחקן NBA להתחסן עד שיגיע תורו, כשיגיע!

NBA forbidding teams from getting early COVID-19 vaccinations

"שחקני ה-NBA הם צעירים בריאים. ה-NBA אוסרת בשום פנים ואופן על קבוצה להשיג באמצעים שונים חיסונים לשחקני הקבוצה, לפני שיגיע תורם לפי סדר החיסונים שנקבע. העונש על עבירה כזאת יהיה חמור ביותר!"

ראיתי על פניו שהוא מתכוון לכל מילה. מוטב שאף קבוצה לא תנסה לקפוץ לראש התור.

https://nypost.com/2020/12/25/nba-forbidding-teams-from-getting-early-covid-19-vaccinations/

3. (סיקסרס על טורונטו) במשפט אחד: כל קבוצה נטולת סנטר מעולה תפסיד העונה לסיקסרס

ג'ואל אמביד: 29 נק', 16 ריב'. נהדר. מצויין. כל הקהל עצר נשמתו כשנפל והחזיק בידו את רגלו שלרגע חשבו שנפצעה. הכל בסדר ברוך השם.

4. (שיקגו בחוץ על וושינגטון) במשפט אחד: מה שמעניין אותנו הוא דני אבדיה: אז הוא היה די טוב, ביום קליעה טוב, אבל איש לא מצפה בינתיים מהרוקי לנצח משחקים!

דני היה 3 מ-6 כשה-3 שניכנסו היו מחמש נסיונות מה-3. 4 ריב', 4 אס', 2 גניבות, הכל ב-26 דקות. זה טוב.

אבל הוא עם 5 פאולים אישיים ב-26 דקות. וזה לא טוב.

ברטנס קלע 20 ב-3 מ-9 מה-3. אני מקווה שברוקס לא יחליף אותו עם אבדיה בחמישייה. אני לא מתלהב כלל מהטריפל דאבל השלישי של ווסטברוק.

5. במשפט אחד: הבאקס השפילו בחוץ את מיאמי ב-47 נקודות הפרש (144-97) עם שיא 29 שלשות במשחק בו יאניס קולע רק 9!

6. שמעו סיפור בשש מערכות:

מערכה ראשונה:

כריסטיאן ווד (עתה ברוקטס אבל המערכה הראשונה מתחילה לפני 5 שנים!) מזמין את חברתו גלוריה (יושבת מאחוריו) לערב הדראפט. הוא אמור להיבחר בין 25 ל-35; הווה אומר בסוף הסיבוב הראשון או השני.

מערכה שנייה:

בחירה 35…בחירה 40…גלוריה צועקת מאחור, "WHAT THE FUCK?". כריסיטן ווד רק מסתכל לעברה ולא אומר מילה. בחירה 60…כריסטיאן לא ניבחר בדראפט!!!

מערכה שלישית:

גלוריה פונה לכריסטיאן: "קח אותי מיד לשדה התעופה!" (היא לא תמשיך להיות חברה של איזה שחקן שחור אלמוני. נו סיר. היא רוצה להיות פרטנרית של מיליונר מה-NBA. שחור, לבן, או צהוב!). כריסטיאן מסיעה לשדה התעופה שם היא תופסת מטוס לאל.איי, ביתה. הוא לא שומע ממנה יותר, והיא לא משיבה לצלצולי הטלפון שלו.

מערכה רביעית:

זה מה שקורה עם כריסטין: הוא הוכיח את עצמו בליגת D. הפך ל-JURNEY-MAN עד 2018כשפיתאום עלה כיתה וקלע עבור ניו אורלינס 16.9 נק' לעונה, ובעונה שעברה 13.1 נק' עבור דטרויט, והעונה יככב ברוקטס. עם הנקודות בא הכסף הגדול.

מערכה חמישית:

גלוריה מתחילה לצלצל לכריסטיאן ב-2018…ממשיכה ב-2019…ומתחילה עתה שוב. שולחת תמונות, פרחים, ומזכירה לו פוזות שונות. כריסטיאן מתעלם ולא עונה.

מערכה ששית:

גלוריה מתחילה להטריד את כריסיאן שוב.

כשנמאס לו הוא שולח לסלולרי שלה את תמונת הפרטנרית החדשה שלו – ארוסתו:

7. לניצחון פורטלנד על הלייקרס היו כמה סיבות (הסיבה העשירית, החשובה ביותר, היא שהלייקרס אוברייטד ברמות)

1)גארי טרנט הראה בגרות ואופי שאחרי שבמשחק יומיים קודם לכן מאמנו טרי סטוטס נתן לו 5 דקות משחק מחורבנות, והוא – במקום להתכנס בתוך עצמו ולהרגיש SORRY על עצמו – החליט, 'אני עומד להראות לסטוטס הזה מי אני, למקרה שהוא לא יודע'. והוא הראה משחק נפלא של 10 מ-14 ל-28 נק', והכל ב-24 דקות, בנצחון מצויין על הלייקרס, בסטייפל סנטר, 115-107.

2) לי לא היתה כל הפתעה במשחק הזה של גארי טרנט. גארי טרנט הוא שחקן כדורסל ולא מישהו שפתאום הופיע מאיזה אורווה. אביו היה שחקן NBA משך עושר שלם, וגארי ההיה 5-STAR בתיכון, ובחמישיית מקדונלד. דוק בוחרת רק שחקנים מהשטאנץ הזה. הוא ניבחר רק 37 בדראפט בהפתעה גדולה. גארי קלע בשנת הסניור שלו בתיכון 34.5 נק' ממוצע, 6.4 ריב', ו-3.8 אסיסטים, ו-ESPN שם אותו מס' 7 בבחירת הדראפט. להיות מס' 7 ולהיבחר 37 יכול להוריד לילד בן 19 את כל הבטחון, במיוחד כשהוא יודע שיש לו שיער מקריח הוא ניבחר ע"י הקינגס, ואין לי מושג למה ומדוע הוא הועבר לפורטלנד. גם בבלייזרז הוא לא התבלט עד הבועה. מי שזוכר אותו מהבועה בסדרה נגד הלייקרס הוא היה כבר טוב מאד אז. אבל כשאתה 1.95 מ', ובגארד ישנם סיג'יי מקולום ודמיאן לילארד, ובפורוורד רוברט קובינגטון, דריק ג'ונס, רודני הוד, ואנפרני סולומון – התחרות על דקות היא לא קלה. לטרנט היו שתי ברירות אחרי המשחק נגד יוסטון: לומר לעצמו שכולם יילכו לעזעזע, רק שישלמו את המשכורת, או לחכות לרגע. מה שעליו לעשות עתה הוא לדאוג שטרי סטוטס יידע שיש לו שחקן מצויין בסמול עם יד זהב מכל המרחקים, שלטובתו ולטובת הבלייזרס ייתן לו דקות.

3) בבועה גארי טרנט לא יכול היה להחמיץ מה-3 אפילו אם ביקשו ממנו אבל הגנתו היתה גרועה עד גרועה מאד. נגד הלייקרס? הוא שמר טוב עד טוב מאד נגד KCP, שרודר, או קוזמה. אם גארי טרנט יגלה שישנה לו הגנה הוא מוסיף המון פוטנציאל לבלייזרס.

4) כל מה שהוא צריך עתה זה לזכות בהכרה והערכה של סטוטס. כשסטוטס נשאל למה במשחק הראשון הוא נתן לטרנט רק 5 דקות הוא ענה: "אני מאמן. יש לי את רודני הוד. יש לי את כרמלו אנטוני. יש לי את אנפרני סימונס. עוד שבוע יהיה לי את זאק קולינס. עלי להחליט החלטות. אני המאמן וישנן רק מספר סופי של דקות לשחקנים. אני מחלק אותם עד ששחקן מראה לי שמגיע לו להישאר על הפארקט. זהו תפקיד מאד TRICKY…". אוקיי. עבור זה משלמים לו 3.5 מיליון לעונה.

5) קובינגטון ודריק ג'ונס לא מצאו את הטבעת אבל שלוש גניבות לראשון, ושלוש חסימות לשני שוות הרבה יותר מ-12 נקודות – נניח אפילו שקולעים את כל 6 הכדורים. חסימה שווה, פסיכולוגית, לפחות שני סלים – אוי לבושה הזאת! וגניבה שווה סל וחצי.וגניבה. אבל הגדולה של קובינגטון היא ההגנה שלו של AD שממש עשתה ממנו הולך-רגל רגיל.

6) עתה הסיבה העיקרית: דמיאן לילארד וסיג'יי מקולום הם הבק-קורט שלא חושש מהלייקרס, ולמעשה השניים מרגישים שהם טובים מהלייקרס.

7) אמש דמיאן לילארד הראה שוב שיש לו את המספר של לברון. הוא לא חושש מלברון. לברון קולע 29? אז הוא קולע 31. הבק-קורט הזה ייתן לצ'ארלס בארקלי את ה-$100,000 שהוא התערב עליהם.

8) הזכרתי כבר שמות של איזה 4-5 שחקנים בנוסף ללילארד ומקולום שללייקרס אין שחקנים ברמתם. הספסל שלהם חזק יותר מהספסל של הלייקרס.

9) לבלייזרס ישנו סנטר פיקח – יוסוף נורקיץ'. הוא וזאק קולינס, כשיחזור, יהווה בעייה רצינית ל-AD, ולקבוצת הבייגלה שהיא הלייקרס: קבוצה נטולת סנטר כי מרק גאסול מופיע רק בגלל שם משפחתו.

10. הלייקרס היא קבוצה אוברייטד ברמות. חכו, זה רק מתחיל.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. הלייקרס האלופה התחזקה והתעמקה השנה. זה הבאק טו בק המזוין הזה. ו ad עדיין לא נכנס לעניינים. ולבלייזרס ולכל הקבוצות במערב עדיין אין אילו תשובה. אני מאוד נרגש מהשנה נראה לי יהיה כיף לראות את הלייקרס עם החדשים גאסול, שרודר, מתיוס, והראל. אגב גם הנטס שיחקו בק טו בק ודוראנט וקיירי לא שותפו בשני.

    1. צפריר, אני באמת חושב שהלייקרס עשו טעות בהבאת שחקני ההתקפה במקומם של שחקני ההגנה. הם לא התחזקו. שרודר אולי כן שידרוג התקפתי על גרין ברדלי ורונדו אבל הגנתית הוא לא ברמה שלהם בכלל. הלייקרס נחלשו כמעט בכל עמדה. במקום הווארד ומגי שנותנים הגנה סבירה פלוס והתקפה בינונית הביאו את הראל עם הגנה רעה והתקפה יחסית טובה. גאסול מזמן כבר לא ברמה. הוא איטי וכבד מידי.
      מתיוז גם כבר בשלהי הקריירה..
      אם הלייקרס רוצים להגיע למשהו העונה הם חייבים לחזק את העמדות

      1. גם לי כאבה העזיבה של ברדלי. אבל הוא לא היה בפלייאוף. גרין ומגי לא היו באמת משמעותיים בפלייאוף. האוורד יחסר אבל הראל עדיף עליו. וצעיר וחזק וחיובי

      2. הם ינגבו איפה אתה חי לברון ודיוויס בלואד בפלליאוף גם הפרשים באפור איתם
        התקווה היחידה מולם זה המדדה והיותר ריאלי הארדן ואמביד יחד שיכולים לנגב אותם

    2. שנייה צפריר אני רץ להקיא….
      אתה נהנה בעיקר מתארים כי בלייקרס אין שום דבר אחר להנות ממנו, כדורסל לברוני טיפוסי ועלוב שעד לפני שנתיים סלדת ממנו כמו מאש, אבל הלייקרס ואוהדיהם ימכרו כלייה בשביל תואר וזה מה שלברון הביא, אז לא צריך עקרונות או ערכים אחידים, העיקר התואר….

          1. לא יודע, תשאל מכביסטים
            .
            אני עוד מחכה להסבר איזה עקרונות וערכים יש לקבוצות אחרות ואין ללייקרס (נשאיר רגע את עניין השופטים בצד) לפני שאוכל להתייחס ברצינות

            1. 🤷
              מבחינתי, בגלל שקבוצות ספורט הן קודם כל עניין קהילתי עבורי, ערכים ועקרונות זה כל מה שהאוהדים מחליטים שחשוב להם באותו רגע נתון, עד כמה שאפשר לשקלל החוצה את מסרי ההנהלה.
              חשוב לאוהדי הלייקרס אליפות? זה ערך. חשוב לאוהדי פילדלפיה להתנשא מעל כולם? גם.

            2. סבבה, אז שיהיה לו לבריאות להקיא מלברון והתארים של הלייקרס, רק שעוד לא הבנתי את הסיבה

            3. כאמור, והכי מפורט שיש לי – 🤷

  2. https://youtu.be/nQuhclNPIyg.

    GT חי בסרט שדפקו אותו עם הבחירה המאוחרת וגם שהעדיפו את אנפרני סימונס לפניו במשך תקופה. הוא שיחק בדיוק עם בנגלי וקרטר ג'וניור והם הלכו לוטרי וזה מציק לו, אבל הוא תמיד רציני וקשוח ובא לעבודה וגם מכיר את היכולת של סטוטס לפתח שחקנים כמוהו. יש לו גם פרצוף שמשדר את זה. צריך להמשיך להוכיח יציבות, להתחרע בהגנה ולא סתם להפציץ ולקוות שכל יום יכנס. הבלייזרס נראו אתמול כמו שהם חולמים להראות וזה בלי כרמלו…

  3. תודה רבה מנחם תענוג לפתוח ככה את הבוקר.
    הסיפור על החברה של ווד זה גולדיגרית ברמת גוד לבל.
    בנוגע לחיסונים אצלכם הזייה. אולי יעריכו קצת את ביבי, גם התחסן לתת דוגמא אישית, וגם הקצב פה מהטובים בעולם. (גם פה לא הכי מסודר, אבל זה טבעי)

  4. אם הלייקרס או כל קבוצה אחרת, אוברייטד או לא, נדע בהמשך, אחת ההנאות זה לעקוב אחר הקבוצות בהרכביהן החדשים לראות מה יקרה. בשנה שעברה היו יותר דיבורים על הלייקרס כהולכים לפלופ, והם היו טובים מהנבואות וזכו באליפות… קו המחשבה שלהם לדעתי, היה שג'אוול ודוויט היו למעשה מיותרים בפלייאוף, וכמעט ולא שותפו, ושלפלייאוף הקבוצה תגיע בכל מקרה, אז עדיף להחליפם בשחקנים שיוכלו לתרום בפלייאוף. בכל מקרה, ב-2.6 מליון היה עדיף להם להשאיר את דוויט שרצה להשאר, השחרור שלו היה מוזר, היה שם משהו מסריח… אני לא אתפלא אם הראל או גאסול התנו את חתימתם בקבוצה בשחרורם של ג'אוול ודוויט, שלא יתחרו בהם בדקות ובתפקיד.

  5. תודה רבה מנחם.
    החלק על כריסטיאן ווד היה נפלא – אני שמח לראות שהכל הסתדר לבחור הזה, גם מבחינת הקריירה וגם בבחינה האישית. האקסית – גולד דיגרית.
    ואני שמחתי לקרוא על ההחלטה של הקומישינר על החיסונים, כל הכבוד לו.

  6. תענוג על הבוקר דוק. מקווה שנבכי הבירוקרטיה יפתרו והכל יסתדר, אין מה לעשות, היותה של אמריקה איחוד פדרלי של סטייטס הוא הכוח הגדול שלה, והמקור לרוב בעיותיה. You got to take the good with the bad. האבות המייסדים רצו (או לא יכלו שלא) לשמור על המבנה הזה ולכן הרימו חוקה למופת שמדינות עם פחות ביזור לא הקימו, ודאגו ליצור מערכת של איזונים ובלמים שממשיכה להציל את האיחוד מעצמו, וזה נותן המון חופש כלכלי ליזמים להרים אימפריות ואפשר לבנות צבאות ומוסדות וליגות ספורט ומה שאתה לא רוצה. מצד שני לפעמים הבלגן חוגג ויש כל מני באגים בשיטה ע"ע האלקטורים והקונגרס כבר הרבה זמן לא ממש מתפקד וחברות כלכליות גדולות משיגות המון כוח בגלל שהשליטה שלהן חוצה גבולות באיחוד וכן הלאה וכן הלאה. אז יש פה מזה ומזה.
    ועם כבר חלום אמריקני, אז ריספקט לכריסטיאן ווד, וריספקט לדוק שמשלב בנשימה אחת חיסוני קורונה, דיון על כדורסל וsoap. תענוג.

  7. אחלה טור מנחם.
    לגבי מילווקי – לנצח למרות תצוגה לא טובה של יאניס – זה קרה גם בפלייאוף, לא? מילווקי השיגו ניצחון על מיאמי דווקא במשחק שיאניס לא שיחק בכלל. נראה שעם כל היכולת שלו למתוח יד מעל כולם ולהניח את הכדור בסל הוא גם מהווה איזשהו נטל על ההתקפה בשל חוסר הגיוון שלו. כשהכל דופק והשלשות נופלות פנימה – פתאום אפשר גם בלעדיו.
    *
    שני דברים לגבי הסלטיקס שקפצו לי בפיד בפייסבוק:
    1. דניאל ת'ייס קיבל עבירה על מהלך חסימה שמסתבר שהוא עושה כל הזמן. מסתבר שיש לזה גם שם: Seal. שזה בעצם להיכנס בין המגנים למי שזורק (בניגוד ללאפשר תחילת מהלך לעבר הסל). מצריך כנראה די הרבה תזמון ותיאום בכדורסל ברמות האלו – ועם סיכון של לעשות חסימה נעה. מסתבר שזו המומחיות של ת'ייס ואחד מתפקידיו העיקריים בהתקפה.
    מישהו שמבין באימון ותכנון מהלכים כמו חיים או מנחם יכול לכתוב קצת על זה? בבקשה? גם על המבחנים להאם זו עבירה או לא… (אני לא רואה עבירה במה שת'ייס עשה, השופטים ראו):
    https://heavy.com/sports/boston-celtics/tatum-on-theis-seal-controversy/
    *
    2. לארי בירד. שכל מיני אנשים מתגעגעים לכדורסל הקשוח של ימיו… אוהב את הכדורסל של ימינו. גם את זה שהוא הרבה יותר נקי ממכות וגם את הזריקות משלוש והפתיחה של האזור ליד הסל:
    https://www.basketballnetwork.net/larry-bird-explains-why-the-league-and-the-players-are-better-now-than-they-were-when-he-was-playing/

    1. זה ממש לא עבירה וחוקי. יש לנו על זה מלא ויכוחים בשכונה. מי שחוטף את זה מלאורי מבקש חסימה נעה ואז מתווכחים ומתחייבים.
      לאורי אצלנו מומחה בזה ותמיד מנסה לפנות את הדרך לתוקף לסל מקבוצתו בכך שהוא מוסר לו וחוסם את הסנטר. גם אדמס עושה את זה הרבה.
      זה לא חסימה נעה אבל צריך לוודא שאתה לא מזיז אף אחד ככה או דוחף מישהו אלא רק חוסם במעבר. כמובן שאם אתה קודם בא למגן ואז זז איתו זה חסימה נעה.
      תחשוב דבר כזה שזה מה שאני אומר להם בשכונה שהשחקן מטייל במגרש מותר לו לטייל ובמקרה ליד המגן שנתקע בו בדרך.
      במקרים בסרטונים ששם אלו ממש לא חסימות נעות וכמובן שריקות זרג נגד סנטר לבן וזר שנמצא בתחתית

      1. מסכים ששם לא הייתה עבירה, כאמור – למרות שנראה לי שבמהלך כזה הסיכון לעשות עבירה הוא כנראה יותר גבוה מאשר בלעמוד כדי להתחיל פיק אנד רול.

    2. זו תופעה ידועה, יש כמובן שחקני עבר שמדברים על זה שפעם שיחקו כמו גברים אבל שחקנים, ואפילו כאלה שלא בחלו במגע כמו בירד, זוכרים גם את כל הפעמים שהורידו להם את הראש או היד או נכנסו בהם כשהם היו עם הכדור, ולמישהו כמו בירד שהיה הרבה דקות על המגרש והכדור היה אצלו הרבה דקות זה אומר המון כסאח. אחד כזה מסתכל על המשחק היום ואומר לעצמו מה יכולתי לעשות אם ככה היו שומרים עלי ואיך הייתי נהנה בלי כל שניה איזה מרפק בגב ואיזה יד שיורדת לי על הצוואר. מזכיר לי את אלה שמתגעגעים לימים שבכדורגל נתנו לכסח, ושוכחים שאם אחד כמו מסי היה משחק בשנות השבעים או השמונים הוא היה גומר כבר את הקריירה עם פציעות ולא מגיע לחצי מהיכולת שלו. יש קטעים של מראדונה באיטליה ואיך פשוט ההגנה חותכת אותו בפאול גס אחרי פאול גס. זה לא "משחק גברי". זה סתם גועל נפש. אני רוצה את המכות לראות באגרוף ואת הבעיטות בMMA, לא בכדורסל וכדורגל, ונראה לי שבירד חושב כמוני.

      1. אנחנו גדלנו על הסרט המיתולוגי "החולצה מס' 10" על יוהאן קרויף.
        חלק גדול מהסרט הוא סרטונים ממשחקים בהם כיסחו לו את הצורה ואיך שהיריבות התכוננו לכך במיוחד.

        1. מספר 14, וכן עוד שחקן שהיה פורח היום. בכלל הרבה ממה ששיחקו "פעם" היה בנוי על לא איך לשחק, אלא איך לדאוג שכוכבי היריבה יסיימו את תפקידם על המגרש מה שיותר מהר ויפונו באמבולנס. יש ענפי ספורט שלדעתי החוקים המודרניים פגעו בהם, ויש כאלה שהיו בלתי ניתנים לצפייה בימי הכסאח.

      1. משוחרר לחלוטין. אם ייתחשק לך מתישהו בטווח הארך לדבר על זה – כמובן שאשמח לקרוא ולהשכיל.
        תרגישו טוב ותישארו בריאים. זה העיקר.

      1. כשכל האזרחים חברים באותו ביטוח בריאות ויש בכל שכונה מרכז רפואי זה עוזר.

        נקודה בקשר לביבי ולכולכם שם בישראל, החיסון עדיין בתקופת הניסויים, עד לחודש מרץ. בישראל הוא אושר בגלל שהאמריקאים אשרו,
        עכשיו גם האירופאים אשרו וזה סימן טוב. אבל אתם לוקחים סיכון. ויכול להיות שבלי מחקר מעמיק , ופה זה מאה אחוז ממשלת ביבי.
        . ..

  8. תודה על המעורב.
    כמו שטראמפ מתנהג ומנהל דברים, עדיף לך שישחק גולף.
    לא צריך נשיא בשביל זה, פקידה עם טלפון שתתקשר לודא שבביה"ח המיועד יש מקפיא מתאים מספיקה. ואז תודיע למנהל מערכת הבריאות המקומית שהחיסון בדרך…
    כל המערכות קיימת, רק צריך להפעיל אותן לפי כמות החיסונים (בתי חולים / מעבדות / מערכת שיודעת מה התפקיד שלך – שוטר / צוות רפואי וכו')

  9. אין לי ספק שביבי נתניהו ייקח קרדיט על הצלחת החיסונים בארץ. אבל הקרדיט מגיע לקופות החולים בארץ שהתגלו כיעילות להפליא. קבעתי תור באפליקציה של מכבי שירותי בריאות. הגעתי למגרשי החניה של אצטדיון סמי עופר ביום רביעי שעבר והתגלה לנגד עיניי מרכז חיסונים יעיל להפליא. 8 עמדות חיסון בדרייב אין. לא היה צורך לצאת מהאוטו. האפליקציה קובעת לך תור אוטומטית גם לזריקה השניה. אפילו קבלתי קרמבו כי התחסנתי….אז נכון שאני בקבוצת סיכון (מעל גיל 60) אבל אם יש למעלה מ 100,000מתחסנים ביום, זאת הצלחה גדולה.

      1. זו הצגה קצת מעוותת של הדברים. מסכים איתך שיש אלמנט של הימור בלהיות חלוצי חיסון בהיקף רחב של האוכלוסיה, אבל זה לא שאנחנו "שפני ניסיון" מסכנים בידי ענקית תרופות, יש כאן מספיק מומחים שנתנו את דעתם בנושא וכמובן שהמון מדינות אחרות היו שמחות להיכנס איתנו ל-"כלוב"
        .
        הסיטואציה בישראל בעיקר נוחה לוגיסטית לכל הצדדים. מדינה קטנה ולא מוכת קורונה שלא חברה באף איחוד מדיני ויש לה מערכת בריאות מעולה ותשתית ציבורית די יעילה (לדעתי גם התדמית שיש לישראלים כ-Early adopter לא הזיקה).

        1. מי המומחים שבדקו את החיסון ואישרו אותו? תראה לי מומחה אחד שבדק את החיסון?
          משרד הבריאות של ישראל אמר שמה שטוב לאמריקה טוב לישראל.

  10. מאוד מעניין!
    מעולם לא הבנתי למה כולם מסכימים שבאיזשהו רמה צריך להיות צבא שהוא מעל המדינות בארה"ב אבל מערכת בריאות לא. בדיוק כמו ביטחון אישי של אזרח ישנם אירועים שיכולים להיות מטופלים על ידי כוח מקומי (משטרה, כוח צבאי של המדינה) ויש כזה שמטופל על ידי ה-FBI הפדרלי או צבא ארה"ב. התפרצות של מחלה שהיא חוצה גבולות מדינה ותלויה בפעולות חוצות מדינה הוא עניין פדרלי ב-100%. בדיוק כמו שכשכוח FBI נכנס למדינה לביצוע חקירה, המושל יושב בחיבוק ידיים ונותן להם לעבוד, כך גם בארה"ב. operation warp speed שטראמפ כה התגאה בו הוא כישלון חרוץ מכיוון שהחלק הכי חשוב שלו בדבר הפצה הוא ביצע בצורה שלומיאלית. הוא מינה גנרל שהפיץ את התרופות למדינות אך לא וידא שכל מדינה יש לה יכולות חיסון מספקות או יכולת הגעה לכל חלקיה. הוא אפשר למושלים להחליט מהו סדר החיסונים באותה המדינה למרות השלבים שנקבעו. והכי חשוב מכיוון שאין חוק בריאות ממלכתי כמו אצלנו (תודה לחיים רמון שספג חרא מכל הכיוונים כשהעביר את החוק), אז אין בארה"ב רישום מדוייק ותיקים רפואים של כל אזרחייה. הרעיון שהמדינה מחייבת את כל אזרחיה במינימום ביטוח שמכסה את המינימום הנדרש עבור בריאותו וכל אזרח מגדיל לפי צרכו ויכולתו הוא עניין שכבר מקובל בכל העולם המערבי למעט ארה"ב. בנוסף ברגע שהחיסון פוליטי, ישנם לא מעט אזרחים שמסרבים להתחסן ובכך לא רק מסכנים את חייהם, אלא משאירים יותר סיכוי לנגיף להישאר בסביבה ולעבור מוטציות.
    .
    אדם סילבר תותח! זו דוגמא אישית וערכיות. אני עדיין חושב שהיו יכולים לתת עדיפות לספורטאים מתוקף היותם פוטנציאל גדול להיות "super spreaders" אבל לפעמים עמדה עקרונית חשובה יותר לתמונה הגדולה
    .
    הסיקסרס עוד לא התחברו. אבל דבר אחד ברור הקבוצה היא אחרת עם אמביד. כשהוא בריא ובכושר הוא אחד השחקנים הכי לא עצירים בליגה. הוא גם יוצר עוגן הגנתי שלא פשוט להתמודד איתו. אני עדיין לא משוכנע שזה אומר משהו על היכולת של הסיקסרס ללכת רחוק בפלייאוף אבל הרעיון שאמביד יכול להוות יעד לטרייד כדי "לפנות מקום" לסימונס נראה מאוד מטופש השנה אחרי שהורפורד עזב
    .
    וושינגטון לא מאומנת. ראיתי אותם גם בקדם עונה וגם במשחקים האחרונים. ככה לא מאומנת קבוצה שרוצה פלייאוף. אני צריך לראות את הבולס מול כמה קבוצות צמרת. אני דווקא מעודד מהשילוב של וויט ולאבין במשחקים האחרונים. אבל ההגנה שלהם עדיין מדאיגה ואני זקוק לראות את זה מול יריבות יותר רציניות.
    .
    TNT הפסיקו הלילה את השידור של הבאקס – היט באמצע ופספסו את שידור השיא הזה. יש ימים כאלה ב-NBA וכשקבוצה קולעת 29 שלשות ב-56% וכל מטאטא פוגע זה יגמר בתבוסה. ההיט השנה מאוד לא מרשימים. ההיט לעומת זאת חייבת להתעורר. המזרח מורכב יותר השנה. שנה שעברה לא באמת היה יתרון ביתיות בבועה וזה אפשר להם לטפס מהמקום החמישי. אם הם באמת בעלי שאיפות לחזור לשם הם צריכים להתאושש מהר ולהרביץ רצף. הנפילה של הראפטורס גם מדאיגה מעט. החסרון של גאסול ואיבקה מאוד בולטים הגנתית
    .
    קריסטיאן ווד הוא סיפור עצום! בחירת דראפט הוא שילוב בין כישרון, יכולת, פוטנציאל גדילה ומהם צרכי הקבוצות באותה השנה. אף קבוצה לא אשמה בכך שלא נבחר. מדובר על לייט בלומר. על כל קריטיאן ווד יש דיאמונד סטון או רוברט פאטון. העניין של בנות ופרוספקט NBA צעיר הוא כל כך עתיק יומין… אפשר לראות את זה נהדר בסרט של ספייק לי he's got game עם ריי אלן ודנזל וושינגטון (סרט אדיר למי שאף פעם לא ראה!).

    1. הו, חיים רמון. עבריין המין שדאג לפגוע בכמה שיותר אנשים, וגם כשעשה כבר משהו טוב, כמו חוק הבריאות, עשה אותו עם מקסימום נזק אפשרי לכל המעורבים.

      1. חיים רמון עבריין מין. אך החוק הזה גם אם לא היה מושלם שינה לחלוטין את הכיסוי הרפואי בארץ. הוא תוקן ושונה בכל מיני אזורים אבל למדתי שלפעמים עדיף לצלול לפתרון לא מושלם כדי לזנוח מקומות לא בריאים. זה שעבר עבירת מין ושילם מחיר אישי ופוליטי על זה לא מוריד מפועלו לפני העניין.

        1. אני מדבר על ריסוק העבודה המאורגנת (שלא היה בו שום צורך) שבא יחד עם החוק הנחוץ מאוד הזה. ועל פועלו בהמון תחומים אחרים בהם דאג למקסם פגיעה במי שאפשר.
          לקרוא לו עבריין מין זה סתם בונוס בגלל הנסיבות האחרונות שהוא תובע את כל מי שקורא לו ככה, למרות שהוא לגמרי עבריין מין.
          (אוי, שילם מחיר אישי ופוליטי ולכן עדיין מזמינים אותו לכל מקום אפשרי כולל לאחרונה לכחול-לבן. מסכן. תנחומיי עם כל עברייני המין החזקים שממשיכים להחזיק בעמדות כוח)

          1. קראתי את החוק על כל התיקונים הרבים שהוסיפו לו. לא מצאתי כיצד הוא מרסק את העבודה המאורגנת למעט בזה שכל אחד ראשי לבחור באיזה קופת חולים שהוא רוצה ואפשרות לעבור בין הקופות. נכון שבעבר הסתדרויות שונות יכלו לנהל משא ומתן על תנאים אבל בסוף זה בא על חשבון אחרים. התחרות בין הקופות רק עזרה. בנוסף זה גם אילץ ביטוחי בריאות פרטיים להוזיל מחירים ולהיות יצירתיים במה שהם מציאים ללקוח מכיוון שאין כפל כיסויים ברוב המקרים.
            https://www.nevo.co.il/law_html/law01/036_001.htm
            אשמח אם תעיר את תשומת ליבי למה שאני מפספס

            1. התחרות בין הקופות לא באמת שווה כלום (למרות שליברטריאנים מנסים לקחת אחריות על ההצלחה הנוכחית של קופות החולים ולטעון שקופות החולים מצליחות כי מדובר בשיטת הוואוצ'רים, ותראו איך זה עובד, תנו לנו להשמיד לכם את מערכת החינוך גם. אותם ליברטריאנים שרק לפני שנה טענו שקופות החולים כושלות כי הן סוציאליסטיות או משהו). רק 2% מהלקוחות עוברים כל שנה וזה בירידה, וכל מה שזה עשה זה מלחמה כספית על רופאים עם הרבה לקוחות (כי בערך 99.99999% מהאנשים שעוברים זה כי הרופא שלהם עבר) מה שמשאיר פחות כסף לדברים אחרים.
              חוק הבריאות של עבריין המין העתידי הפריד את קופת החולים מההסתדרות ובכך קיצץ במכה אחת 90% מתקציב ההסתדרות ללא תקצוב נאות חלופי: https://www.davar1.co.il/special/23-%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%A8%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%95%D7%A0%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%A1%D7%AA%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%AA/

    1. אל תחשוב שלא חשבתי על כך. אבל אני כבר איזה 30 שנה ללא קופת חולים, ואני לא בטוח אם יקבלו את הביטוח הרפואי שלי, HUMANA. אבקש מהבת בהוד השרון לברר.

      1. אני אבדוק עם אשתי. עובדת במכבי. לדעתי בכל מקרה אתה יכול כבר עכשיו להיכנס לאתר הביטוח הלאומי, ולהירשם לאיזו קופת חולים שאתה רוצה (כך זה היום, אונליין נרשמים, או עוברים קופה, בלי בעיה. נהיה כמו חברת סלולר). כל מה שצריך זה שתתחיל להיות חבר, תבוא להתחסן, אחר כך תבטל. אבל אני אברר לך במכבי בכל מקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט