פורטלנד והלייקרס נפגשות בשחזור סדרת הפלייאוף הבועתית, שאון הרעמים יתמזג עם מנגינת הג'אז, הדובים ינסו לא להילכד ברשתות. כל זאת ועוד ביום שני הראשון לעונה זו, והאחרון לשנת 2020 / עמית טבול

ברוכים הבאים לפריוויו יום שני הראשון לעונת תשמ"ק (תהא שנת מיגור קורונה), היא עונת 2020-21.

אחרי הפסקה בת שנה מסיקורים, החלטתי לחזור לעניינים. שחר צ'קוטאי ואנוכי נחלוק את הקדימונים של ימי שני במתכונת שבוע-שבוע. הלילה יהיו לנו 5 משחקים, חלקם עם פוטנציאל לא רע בכלל. אז ללא שיהוי מיותר (מבטיח בפעמים הבאות לחפור יותר על דברים לא קשורים) – Let's Rock!

אטלנטה הוקס (0-2) – דטרויט פיסטונס (2-0) – שעה 2:00

אטלנטה, הקבוצה הפעילה ביותר במהלך הקיץ האחרון, פתחה את העונה בצורה טובה בהתחשב ברשימת הפצועים/חסרים/נעדרי קורונה/מבודדים. גלינרי, דאן וקאפלה עדיין לא שיחקו העונה. למרות זאת הקבוצה כבר עם 0-2 (שני נצחונות חוץ), כולל ניצחון ב-20 הפרש על שיקגו ו-10 הפרש על ממפיס, במשחק צמוד יחסית שהציג לראווה שניים מרכזי העתיד של הליגה – טריי יאנג וג'ה מוראנט.

אטלנטה יכולה לשאוב עידוד מכך שגם ללא תרומה גדולה מהקו הקדמי (קאפלה פצוע, קולינס במצב פרווה עד כה), הם עשו את המוטל עליהם. מלבד יאנג, הסיבה לכך היא ספסל עמוק יחסית וג'ינג'י נחמד בשם קווין הוארטר שנכנס לזון בלי להחטיא אף זריקה מהשבע הראשונות שלקח (סיים עם 8 מ-12 מהשדה נגד ממפיס, כולל 4 שלשות).

בוגדן עדיין חווה התאקלמות ולא ממש פוגע מהשדה. נראה איך יתקדם בהמשך.

דטרויט מגיעה אחרי שני הפסדים, הראשון למינסוטה בחוץ והשני לקליבלנד בבית. הבוכנות איבדו את דראמונד לקראת סיום העונה שעברה ואת כריסטיאן ווד שהיה אדיר אחרי שדראומנד עזב ושיגר עצמו ליוסטון. בלייק גריפין חוזר לאחר עוד פציעה ארוכה וכרגע נראה טוב בעיקר בכל הקשור לקליעה מהדאון טאון. להערכתי פלאמלי וג'רמי גראנט צפויים לפרוח בפיסטונס.

האם אטלנטה תשפר ל- 0-3 או שדטרויט תשפר ל- 2-1?

אטלנטה משחקת פעם ראשונה באולם הביתי שלה והיא במומנטום חיובי. יאנג מפלצת התקפית – שלשות, פלואוטרים, כניסות לסל, אסיסטים, עונשין…רק תבחרו. הוא הוכיח שעם הניסיון והימצאות שחקנים טובים לידו הוא יכול לקחת צעד קדימה בכל הקשור ליעילות. אני מאמין שזה מה שיקרה ככל שתתקדם העונה, ובכל אופן דטרויט לא תהיה זו שתעצור אותם. אטלנטה ב- 15 ומעלה.

כדאי לשים לב ל: קווין הוארטר מאטלנטה. אם הוא ממשיך ככה יש לנו כאן אולי עונת פריצה.


מייסון פלאמלי – לא במיאמי אבל כן גבוה שמוסר אסיסטים. בדיוק כמו שרועי ויינברג אוהב

וזה מוקדש לג'רמי גראנט

ברוקלין נטס (1-2) – ממפיס גריזליס (2-0) – שעה 2:30

מוראנט VS דוראנט.

 ברוקלין התחילה את העונה כאילו יצאה מלוע של תותח, הביסה את הווריורס בבית ואת בוסטון בחוץ ואז מעדה נגד שארלוט בבית במשחק צמוד.

דוראנט וקיירי הם סקוררים מהמשובחים בפלנטה. הצוות המסייע מצוין, הם נמצאים בניו יורק ומבחינתם הכל מוכן להשתלטות על הקונפרנס המזרחי. זה כמובן בהנחה שהדואו שלהם בריא בגוף ובנפש.

ממפיס היא אחת מקבוצות העתיד. מוראנט מוכיח שרוקי העונה זה רק הסיפתח מבחינתו ושהוא רץ כל הדרך להופעה ראשונה באולסטאר. הוא המטיר 44 נגד הספרס והצטיין גם נגד אטלנטה ויאנג (ע"ע). קלארק וטריפל J (פצוע) הם קו קדמי מבטיח, יונאס ולנצ'יונאס הוא סנטר קלאסי מצוין. דילון ברוקס וצעירים נוספים רעבים לדקות על הפרקט ויעשו הכל כדי להוכיח למאמן שהם ראויים לזמן מגרש. קייל אנדרסון וג'סטיס ווינסלו שחקנים שתורמים במגוון קטגוריות. למרות השירות והתשבחות לעיל, ממפיס עדיין לא ניצחו העונה. הם קבוצה צעירה שעוד צריכה להתבשל.

ברוקלין לא יכולה להרשות לעצמה הפסד בית נוסף לקבוצה חלשה מהם ולכן זה ייגמר עם W מבחינתה. הנטס ב-10 ומעלה.

כדאי לשים לב ל: קאריס לאברט. הצעיר המוכשר של הנטס התחיל את הקריירה עם פציעות קשות וגם מאז כשפרץ לפני שנתיים, נפצע לא מעט. כשהוא כשיר הוא שחקן אדיר שיכול להוות את הצלע השלישית בטריו.

אוקלהומה ת'אנדר (0-1) – יוטה ג'אז (1-1) – שעה 3:00 

אוקלהומה מגיעה הביתה אחרי סל ניצחון של שי גילגיוס-אלכסנדר (להלן: שג"א), שעקץ את הצרעות בכוורת שלהן והחזיר אותם הביתה חפויי ראש.

הרעמים שיחקו רק משחק אחד עד כה בגלל ענייני קורונה של יוסטון במשחק הפתיחה.

אוקלהומה לגמרי בתוך תהליך בנייה. שג"א הוא השרגא העיקרי העונה והאיש שעליו ייבנה הכל. הורפורד והיל הם הוותיקים שיתרמו מניסיונם וייתרמו במרשרשין. כל השאר צעירים אתלטיים חסרי מנוח.

יוטה פתחו את העונה עם ניצחון גדול על פורטלנד תוך כדי שההגנה החזקה שלהם מעלימה את לילארד. בהמשך הם הפסידו למינסוטה המתחדשת בבית במשחק צמוד. דונובן מיטשל הוא אחד הגארדים הטובים בליגה. גובר סנטר הגנתי מעולה שחתם על חוזה מקסימום לא מוצדק לדעתי, גם אם יוטה זה מקום קטן בלי פאבים ובתי מלון שווים. הם יעשו העונה את הפלייאוף אבל שום פעם מרגיש לי שהם לא יעברו יותר מסיבוב אחד בפלייאוף. אינגלס, בוגדנוביץ' הקרואטי, קונלי, פייבורס וקלארקסון הם שחקנים נהדרים אבל זה פשוט לא מספיק.

נגד אוקלהומה זה כן יספיק אבל לא בקלות. יוטה ב-7.

כדאי לשים לב ל: דאריוס בייזלי. אתלט רציני וארוך, קולע שלשות וחזק מאוד בהגנה. יאניס לקבצנים רק בלי הקטע של להחטיא שלשות.

דנבר נאגטס (2-0) – יוסטון רוקטס (1-0) – שעה 4:00

הנאגטס קבוצה איכותית, צעירה, עמוקה ומעניינת. בניגוד לשנים קודמות, יוקיץ פתח את העונה כמו שצריך, ללא יציאה איטית מתרדמת קיץ. ג'מאל מוריי לעיתים מזכיר לי את קיירי אירווינג מבחינת וירטואוזיות ואיכויות קליעה. ג'רמי גראנט החליט לעזוב לדטרויט (עם פלאמלי), אבל מייקל פורטר ג'וניור ממלא את החסר ביג טיים. יהיה מעניין לעקוב אחרי הכישרון הצעיר אם יישאר בריא ואם ימשיך להשתפר. בארטון, גארי האריס, מילסאפ, ג'מייקל גרין, מונטה מוריס והשחקנים הצעירים יעשו את העבודה ויביאו את הנאגטס לסיבוב שני בפלייאוף. השאלה איך הם מבצעים את עליית המדרגה הבאה.

יוסטון נמצאת בברדק שלם. מורי ודאנטוני הלכו, ווסטברוק הלך, הארדן רוצה ללכת..בקיצור לא משעמם שם..

דנבר הפסידה במשחק הפתיחה לסקרמנטו מסל ניצחון של באדי הילד ולאחר מכן הפסידה לקליפרס שבהמשך נחבטו קשות ע"י דאלאס. שלושה הפסדים בבית זה כבר יותר מדי ועם כל הכבוד ליוסטון – אין לה מספיק כלים להתמודד עם דנבר בחוץ, גם אם כמעט ניצחו את פורטלנד. דנבר ב-17.

הילכו שניהם יחדיו?

כדאי לשים לב ל: כריסטיאן ווד. הגבוה המוכשר עזב את דטרויט לאחר סיום עונה חזק שקרה לאחר פציעה של גריפין והטרייד על דראמונד. הוא קיבל חוזה מכובד ביוסטון ולדעתי הולך להיות מועמד רציני לתואר השחקן המשתפר. במשחק האחרון הוא קלע 31 וקטף 13 ריבאונדים.

לוס אנג'לס לייקרס (1-2) – פורטלנד טריילבלייזרס (1-1) – שעה 5:00

הקבוצות עושות רי-מאץ' לסדרת הסיבוב הראשון בבועה, סדרה שנסתיימה בתוצאה 1-4 לאלופה שבדרך. הלייקרס יופיעו ללא אנתוני דייויס הפצוע, וזה לדעתי יגרום למשחק הזה להיות צמוד.

לילארד חזר לעצמו אחרי משחק ראשון חלש במיוחד, ומקולום בכושר מצוין. יחד עם נורקיץ', קובינגטון, דריק ג'ונס ג'וניור והמחליפים מדובר על אחת הקבוצות הטובות במערב. ללא דייויס לפורטלנד יש יתרון בצבע (נורקיץ' וקאנטר מול גאסול והראל), ולכן למרות שהדיפולט שלהם הוא לצבור נקודות מהקו האחורי, הפעם כדאי להם לנצל את ההיעדרות של הגבה ולטחון את הלייקרס בצבע.

אני מאמין שהם יצליחו במשימה וישיגו ניצחון יוקרתי בסטייפלס סנטר. פורטלנד ב-7.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. תודה עמית!
    בניגוד לעונה שעברה אין חיבורים מפתיעים או קבוצות שממש מסקרן לראות איך יתחברו, אז נשאר לחכות להמשך העונה שתיצור סיפורים. בנתיים נשאר לצפות בעיקר בגזרת השחקנים הצעיריפ הרוקים ולוקה- מוראנט-טריי-טייטום-הירו לאיזה גבהים הם מסוגלים להגיע.מבחינתי מוראנט זו המנה המרכזית.

  2. ערב לא משהו, התחיל עם דינוודי והמשיך עם ג'ה מוראנט. שמישהו יבקש מקיירי לפזר עוד קצת מרווה לניקוי וטיהור

  3. מקווה שמיעוט התגובות פה זו לא מגמה.
    נחמד לראות את רונדו מנווט כרגע באטלנטה ונותן קצת מנוחה לטרה.

    1. רונדו עושה עבודה טובה מאד.
      קצת חורה לי שבסלטיקס לא ניסו להחתים לא אותו ולא את IT.
      האם זה קשור לרובוט?
      בכלל באתרים של הסלטיקס מדברים (ואני לא מתבטא שם כמעט) על הימים שאחרי סטיבנס, חלק גם רוצים שאיינג' ילך.

      1. גאון, זה לא הנקודות שהוא עושה אלא חכמת המשחק שלו.
        אתה רואה שכשהוא על המגרש וטוב לו, הקבוצה מתפקדת פיקס!
        תרה ענק אבל הניסיון….

  4. פורטלנד קבוצה טובה אבל הם צריכים להוסיף משהו שונה יותר מאשר בידודים של ליליארד ומקולום ועכשיו גם טרנט שלמד מהם.

      1. מאמן מחריד. לפורטלנד לא חסר כלום לדעתי למעט אולי איזה שחקן ספסל טוב. אגב עדיף היה להשאיר את וויטסייד הוא שחקן הרבה יותר טוב מקאנטר.
        קאנטר הזה זה אחד הבורות הכי גדולים כבר שנים בהגנה ולא משתנה בזה הוא קליר פאת מהלך. וויטסייד לפחות היה חוסם עושה עבירות. היה יותר מתאים לפורטלנד. יודע מי הכי יתאים לכם מהספסל? ריישון הולמס בריב ובלחימה הייתי מנסה לגשש בסקרמנטו

  5. למרות הנצחון פורטלנד פשוט מאומנת נורא. מאמן כמו נרס היה יכול לקחת איתם אליפות כן כן מה שאתם שומעים. החמישייה שם זה חמישייה של קונטנדרית לגמרי שלא יזיינו לי בשכל דמיאן סי גי טרנט קובינגטון נורק!! מפגר סטוטס הזה חייב לפטר אותו המשחק שלו ככה צפוי שזה מדהים יודעים מה יהיה ברגעי ההכרעה וגם היריבה יודעת. וההגנה כל השנים האלה ההגנה נראית קליר פאת.

  6. ראיתם איך לברון ירד? בלי החלקות, לפני שהשעון נגמר הוא כבר בדרך למנהר…
    ממק קאנטרי-בנק…
    צריך להצדיק את השם הרע?

  7. מאמן מחריד שמוציא פחות מסך חלקיו ומי שחושב שפורטלנד לא קונטנדרית לפי הסגל שלה על הנייר שילך ילמד כדורסל. לפורטלנד לא חסר כלום לדעתי למעט אולי איזה שחקן ספסל טוב. אגב עדיף היה להשאיר את וויטסייד הוא שחקן הרבה יותר טוב מקאנטר.
    קאנטר הזה זה אחד הבורות הכי גדולים כבר שנים בהגנה ולא משתנה בזה הוא קליר פאת מהלך. וויטסייד לפחות היה חוסם עושה עבירות. היה יותר מתאים לפורטלנד. יודע מי הכי יתאים לכם מהספסל? ריישון הולמס בריב ובלחימה הייתי מנסה לגשש בסקרמנטו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט