אנטומיה של משחק: לא פול ג'ורג', זה לא היה 'רק משחק אחד'. וכיצד הייתי פרופסור עם נשמה של מאמן / מנחם לס

הקליפרס עשו הלילה היסטוריה. הבעייה היתה שהם היו בצד הלא נכון של ההיסטוריה. מזלם? משחק ללא קהל.

אין לי מושג מה גרם לי להיכנס ל-ESPN ב-4:29 בערב. סתם ככה. התיישבתי על הספה אחרי שסיימתי להכין את הסלט לארוחת הערב (סלט היא המומחיות שלי. כל יום סלט טרי מסוג אחר; חוזר על עצמו כל שבועיים בערך. הכול טרי אקסטרה). פתאום אני רואה דאלאס – קליפרס 69-22, ועוד במשחק 'ביתי! אני בטוח שזאת שגיאת דפוס. אני פותח מיד את הטיווי וכבר 73-25. רגע. מה קורה כאן? האם ישנם גולשים באתר שרואים אותו דבר? אני מקווה שכן כדי שלא יחשבו שאני עובד על כולם.

לשמחתי היו איזה 10-12 בבלוג החי. כולנו יוצאים מדעתנו. מה קורה כאן? כעבור כמה דקות שריקה לחצי. אייזיה תומאס וגרג אנטוני ב-NBA.TV עם השדר ששכחתי את שמו. כשהחצי ניגמר ב-50 הפרש השדר מיד אומר: "שיא הפרש של ה-NBA לחצי". אני מיד שולח תגובה שיידעו שכולנו חוזים ברגע היסטורי כשהחצי ניגמר 77-27. לא מספיק שיא NBA שלילי, אבל בתוספת, זה היה 'משחק בית'.

מיד בסיום המשחק רם הקול באולם מודיע בקול רם, ללא כחל וסרק, את המילים הבאות: "50 הפרש במחצית הוא שיא NBA חדש. הקודם 47". ס"ה שבע מילים. אבל 7 מילים חודרות ומפצחות נשמה.

מיד שלחתי תגובה נוספת לחברים באתר: "אם אני מאמן אני סוגר עתה את דלת חדר ההלבשה. כל השחקנים יושבים, כורעים, תמיד יהיו 2-3 שעומדים. חצי מסתכלים עלי וחצי מתביישים ותומכים בידיהם את ראשם השמוט. עיניים עצומות. כל השחקנים מחכים שאתחיל לדבר. בראש כל השחקנים אותה מחשבה:

"מה קוץ' יגיד?"

קוץ' לא אומר דבר.

עוברת דקה. שקט…דממה…אני לא מוציא מילה רק מסתכל על השחקנים. רובם מסתכלים על כל דבר מלבד אלי. שניים-שלושה מרכזים מבטם אלי. להראות לי שהם מוכנים לכל מה שיש לי לשפוך עליהם…עושים איתי משחק של 'מי מוריד עיניים ראשון?'

כשעוברות 5 דקות כולם מבינים שקוץ' – אני – לא עומד לומר מילה. קוץ' נותן לכל שחקן לחשוב. לכל אחד מחשבות משלו.

האמת? אני מקווה שכל אחד אומר לעצמו: "אני לא סתם שחקן מקצועני. אני משחק עבור הקליפרס, הקבוצה שנכשלה בצורה שניתן לכנותה 'משפילה' לדנבר בפלייאוף אחרי ניצחון במשחק הראשון. אני אחד משחקני הכדורסל הטובים בעולם. אני לא יכול לעשות מאומה בקשר ל-50 הפרש. זאת עכשיו עובדה היסטורית עד שקבוצה אחרת תפסיד בהפרש גדול יותר. עד אז שמי יהיה חצוב בסלע, וכל ילד בעולם שייכנס לגוגל, או ל-NBA REFERENCE, וישאל על ההפרש הגדול ביותר בחצי משחק NBA התשובה תזדקר מול עיניו מיד, וכשהוא יבקש לדעת מי היו שחקני הקבוצה המפסידה, שמי יופיע שם, ועוד כשחקן חמישייה!"

ולכן????

"לכן עלינו לעלות כנמרים ולעשות כל מה שאנחנו יכולים לחתוך בהפרש עד כמה שאפשר. אולי לא נוכל לבטל 50 הפרש, אבל להקטין ל-20 הפרש יראה לכולם שהמחצית הראשונה הייתה רק EBERRATION (סטייה, ליקוי חד פעמי, אברציה). במחצית השנייה הראינו לכולם שלכניעה לדנבר לא הייתה כל השפעה ארוכת-זמן על ה-PSYCHIC שלנו. אנחנו חוזרים העונה עם התלהבות שונה לחלוטין. עם אמוציה, התלהטות, וטמפרמנט חדש לחלוטין. אנחנו יודעים את כל העבר של הקליפרס. העונה ישנה קליפרס חדשה ושונה לחלוטין. העונה מופיעה קליפרס אלופה!"

לפי תחילת המחצית הראשונה חשבתי שזה בדיוק מה שקרה. זה בדיוק מה שהשחקנים החליטו – כל אחד לעצמו – בעשר דקות הדומייה. הם קטעו את הפרש ה-50 ל-40 תוך שלוש דקות. הם החליטו לא רק TO MAKE UP על ה-50 הפרש, אלא להוכיח מי הם באמת. 'ההיסטוריה' הזאת לא תימחק, אבל היא לא תרדוף אחרינו כי נראה לעולם איזה רבנג' נתנו למבריקס האלה!!!!

במקום זה?

המשחק הסתיים 124-73. ההפרש גדל מ-50-ל-51. מסתבר שזה לא מה שהשחקנים חשבו לעצמם בדקות הדומייה. זה בכלל לא מה שהם חשבו, או הרגישו, או חשו. למעשה, הם שיחקו משך המחצית השנייה כאילו מאומה לא קרה במחצית הראשונה.

הם נראו לי LACKADAISICAL משך כל המחצית השנייה!!!

איך אומרים זאת בעברית?

'עמומים'? 'אטומים'? 'חנוקים'? 'כהויים'? 'כבושים'? 'מטושטשים'? 'קהויים'?

כן, משהו כזה. אחרי 3-4 דקות של התלהבות הכול ניגמר.

אני בטוח שטיירון לו דיבר איתם בחצי על 'חייבים לשמור יותר טוב', ו-'חייבים לשפר את הקליעה', ו-לקלוע רק כשאתה פתוח', וכאלה.

אני יודע שאני הייתי עושה זאת אחרת מטיירון לו. הוא לא נראה לי כטיפוס שהיה אומר להם – כמוני – אחרי ה-50 הפרש בחצי:

"תשמעו. אתם ואני תקועים כאן בקבוצה ששמה 'קליפרס'. אנחנו ידועים כלוזרס. אני הגעתי הנה העונה כמאמן חדש לשנות את התדמית שלנו, ואני לא יכול לעשות זאת לבדי. למעשה כולם לועגים לי שבכלל לקחתי את הג'וב. אז אני פונה אליכם: אנחנו ב'שיט' הזה יחד. אין דבר לעשות בקשר לחצי שהיה. איט איז היסטורי. אבל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להתחיל ברגע זה, בשנייה זאת, תקופה חדשה. אנחנו יכולים ליצור A WHOLE NEW AURA. יש לנו את הטלנט לפצח כל אחד בליגה. אני לא רק המאמן שלכם. אני אחד מכם. אשמח לשמוע כל דעה. כל רעיון. לכל אחד מותר להביע דעתו לטוב או לרע, כל זמן שכולנו אמיתים עם עצמנו ועם כל אחד אחר בקבוצה. אני לא המומחה מספר אחד בעולם אבל אני אקרע את התחת עבור כל אחד מכם. כל מה שאני מבקש זה שכל אחד יעשה את הטוב ביותר שהוא יכול עבור הקבוצה ועבור עצמו.

אוקיי. עכשיו LET'S GO AND KICK SOME ASS!

*********

אם זה לא היה עוזר, שום דבר לא היה עוזר.

אבל זה היה עוזר. כך אימנתי עשר שנים, וכך לקחתי אליפות NCAA (ופעמיים מקום שלישי ב-NCAA) עבור אוניברסיטה שכל מה שנתנה לי היו 3 סטפנדיות… של לימודים בלבד…ואני הייתי צריך לשחק נגד אוניברסיטאות שנתנו לכדורגל 6 מילגות מלאות, לימודים ו-ROOM AND BOARD.

על כדורגל וכיצד עשיתי זאת כבר הסברתי. על מה שאף פעם לא כתבתי היא העובדה שהייתי אמנם פרופסור אקדמאי אבל פרופסור לביומכניקה עם נשמה של מאמן כדורגל.

כיצד הצלחתי להיות פרופסור עם נשמה של מאמן? אולי הגיע הזמן לספר סיפור שאף פעם לא סיפרתי לכם:

התחלתי ללמד באוניברסיטת אדלפי בשנת 1967, אבל את עבודת המחקר שלי עדיין לא סיימתי, ועד שסיימתי ופרסמתי את המחקר וקבלתי את הדוקטורט כבר הייתה שנת 1969. זאת הייתה גם השנה שהסכמתי להחליף עד סיום העונה את מאמן הכדורגל של אדלפי, שהיה גם ה-ATHLETIC DIRECTOR, והקבוצה החליטה 5 משחקים לפני סוף העונה TO QUIT ON HIM ולא להופיע למשחק הבא. הוא היה נוכל אמיתי, ויום אחד ניכנס בבהלה לאולם בו נתתי הרצאה בקינזיולוגיה, ביקש – כשהוא ממש רועד ומזיע – שאמהר למשרדו מיד בסיום ההרצאה.

לקצר סיפור ארוך, הסכמתי לקחת את הקבוצה רק ל-5 המשחקים האחרונים, והיום האחרון שלי כמאמן היה חמשת המשחקים האחרונים, ועוד עשר שנות אימון.

כבר בחמשת המשחקים האחרונים, כשבאחד מהם ניצחנו את המכללה מס' 2 ב-NCAA, החלטתי החלטה שנשארתי נאמן לה ב-31 שנות הוראה באוניברסיטה, משנת 1979 כפרופסור 'מלא' (FULL PROFESSOR): החלטתי שלפחות בשני קורסים – קינזיולוגיה ומבוא לביומכניקה ב-UNDERGRADUATE, ושני קורסים ב-GRADUATE LEVEL – ביומכניקה ו-RESEARCH METHODS (סטטיסטיקה בשיטות מחקר):

אני הולך להיות פרופסור-מרצה כפי שאני מאמן. הווה אומר? הווה אומר שבכמה מהקורסים 'הקשים' שלי אני עומד להיות מרצה של הכיתה כאילו הכיתה הייתה 'קבוצה', ולא קובץ של 30-35 סטודנטים יחידים.

כל הקורסים האלה דורשים ידע והבנה במתמטיקה – קלקולוס – טריגונומטריה, ועוד. רוב הסטודנטים לקחו קורסים למתמטיקה ופיזיקה בתיכון, אבל הספיק לי סמסטר אחד לדעת שעם ה-UNDEGRADUATEAS עלי להתחיל הכל מחדש, כאילו לא למדו את הקורסים שהם REQUIRED עבור הקורסים שלי. (כשלימדתי בדרום קרולינה זה היה אפילו הרבה יותר דרמטי, בעיקר עם סטודנטים שבאו מתיכונים מעיירות-שדה מהקאונטרי)

אמרתי לעצמי, "אוקיי. אני מתחיל ללמד כמו מאמן, ואומר לכיתה שלי שהיא 'קבוצה', ואנחנו עומדים לעבור את הקורס כ'קבוצה' ולא כ'יחידים'.

לא שמעתי על טקטיקה – או מתודיקה של הוראה כזאת ברמה אוניברסיטאית – לפני או אחרי.

הסיבה לטקטיקה שלי הייתה שישנם לי סטודנטים מכל מיני BACKGROUNDS מכאלה שלא ידעו או הבינו מה זה SINE או COSINE ועד כאלה שלקחו קורסים למכניקה וקלקולוס בתיכון. הסברתי שבבחינות חצי סמסטר וסיום סמסטר כל אחד לעצמו, אבל עד העבודות והבחינות אנחנו קבוצה כשכל אחד עוזר לשני כמה שאפשר. אמרתי לסטודנטים שלי שאני איתם – לא נגדם – ושכל הצלחה בבחינות היא גם אישית וגם קבוצתית כי אני לא רוצה אף "D" בכיתה. אפילו "C'S" אני מקווה שלא יהיו!!!

למעשה נקראתי בשנותי הראשונות לוועדה האקדמאית של סיאנט האוניברסיטה להסביר את האינפלציה בציונים שלי. נאלצתי להביא איתי את בחינות חצי הסמסטר וגמר הסמסטר, ופרופסורים בוועדה – כולל מדי פעם פרופסורים למתמטיקה ופיזיקה – נשארו פעורי פה כשראו את רמת השאלות ואת התשובות. היו סמסטרים כש-30 סטודנטים בביומכניקה או RESEARCH METHODS (שהוא למעשה קורס שני בסטטיסטיקה) סיימו כולם עם "A'S" ו-"B'S" כש-B- היה הציון הנמוך בכיתה.

הקורסים שלי בד"כ הם הפחות פופולריים, אבל לקורסים שלי נירשמו סטודנטים אפילו מפקולטות אחרות.

נבחרתי כמה פעמים ל'פרופסור הסמסטר' באוניברסיטה, וה-EVALUATIONS של הסטודנטים שלי (שנעשים בעילום שם וניתנים ע"י אחד מאנשי מחלקת הרקטור) היו תמיד גבוהים, כמעט ללא יוצא מין הכלל.

היי. אני לא בעל כריזמה מי-יודע-מה. אמנם הייתי קורץ לסטודנטיות שלי, ותמיד מצאתי הזדמנויות לדבר על סקס ובייסבול – אפילו בקורסים לסטטיסטיקה – ותמיד היו צחוקים בכיתה, אבל אני יודע ללא ספק שהסיבה העיקרית להצלחתי גם כפרופסור באוניברסיטה, וגם כמאמן הכדורגל, הייתה הגישה שלי גם כאן וגם שם: אנחנו עובדים כקבוצה אחת. אני אתכם., לא נגדכם. אני חלק מכם, ואני רוצה להצליח יחד אתכם.

זה עבד עבורי משך כל הקריירה שלי גם כפרופסור וגם כמאמן. אני לא בטוח שלכל מאמני ה-NBA ישנה את הגישה הזאת. הרבה מהם חושבים שהם מאמנים שחקנים מקצוענים שהם מולטי מיליונרים (ואם לא הם יהיו כאלה בקרוב) – שאינם זקוקים למוטיבציה, ליד מלטפת (שהיא גם מפקחת ודורשת!) – ולטלטול מדי פעם. להרבה מאמני NBA אין את האישיות, ואת ההבנה, שעם כל המיליונים שלהם יש להם עסק עם ילדים הזקוקים למשענת וגיבוי, אבל גם לאסמכתה, הוקרה, וכבוד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. מנחם שכחת את כל ה30 הפרש שהלוחמים חטפו ובאת עם פוסטים דומיםמאז והביאו טבעת ואמרו לך שהם נחים.
    גם לנו יש משחקים בשכונה שמתחילים לא טוב עם איזה 6 0 ונגמר 10 0 מה לעשות.
    אז מוותרים סתם משחק חסר מהות משמעות של עונה סדירה שלא מעיד על כלום למעט אולי שבלי המדדה הם חלשים😎.
    תירגע כבר משחק הבא מנצחים אם המדדה חוזר.
    יש לי גם הרגשה שמשחק הבא ביניהם הוויט בוי יקבל נקמה.

  2. מנחם מה אני הייתי נושה בתור מאמן אחרי משחק כזה?
    בא לשחקנים ואומר להם יש לכל אחד מכם 10 חשפניות להעביר את הזמן ולשכוח מזה ומשחק הבא אם אתם לא מנצחים סטירה וקנס לכל אחד מכם יש?

  3. מנחם מה אני הייתי עושה בתור מאמן אחרי משחק כזה?
    בא לשחקנים ואומר להם יש לכל אחד מכם 10 חשפניות להעביר את הזמן ולשכוח מזה ומשחק הבא אם אתם לא מנצחים סטירה וקנס לכל אחד מכם יש?

  4. בוקר טוב מנחם תודה על פוסט מעולה
    אני מעולם לא הייתי ספורטאי או מאמן , אבל עבדתי 37 שנה בהיטק והכרתי מספר מצליחנים גדולים בתחום .
    לאור ההיכרות הזאת אני בטוח שבאלמר ימצא דרך להתנקם ב-PG ברגע שיתאפשר לו . רק אליפות לקליפרס תמנע את זה .

      1. דדי עדכן שיש חסימה על טרייד של PG ל-4 חודשים בגלל שחתם על חוזה חדש . אם אין אליפות , לדעתי PG ואולי גם לנארד לא ימשיכו בקליפרס .

        1. אנחנו יודעים איזה אגו גדול יש לשחקנים . מה שלא ידוע כל כך , זה איזה אגו גדול יש לטייקוני הייטק . כתבתי תוך כדי המשחק ש-PG צריך לדאוג , אחרי שראיתי את התגובה שלו לשאלה , ברור לי שהוא על תנאי .

          1. מה שמנחם כתב . הוא טען שזה משחק חסר חשיבות וכולי . הכי קטע שהוא אמר שהאחריות עליו , ומייד הוסיף שבעצם זה הכל בגלל עייפות חד המולד . אני זוכר קטע דומה שהייתי עד לו לפני הרבה שנים , שבו מנהל בכיר אמר משהו בסגנון כזה , ולמחרת פוטר .

          2. אני חושב שאין לו ברירה אלא למצות את הניסוי הזה עד הסוף . הארדן באפריל כבר יהיה לדעתי בלתי זמין , מה עוד שאין לקליפרס שום נכס נוסף בשביל טרייד כזה .

            1. אולי תתן לנו פוסטים על מקרי אגו של אנשי הייטק שפגשת ללא שמות כמובן. נשמע מעניין מהסוג של סיפורי דה שוט.
              אפילו בתגובות זה סבבה לאו דווקא פוסט

            2. בוא נעשה איזה "הגיגים" משותף .

            3. אני זורם אבל רק מה.1.1

            4. אין בעיה . תתאם דרך עידו .

            5. אני בעד

  5. התחלתי בגישת :" אין מה להתלהב" ממשחק בסאנדיי אחרי הקריסמס באחת בצהריים וסיימתי בתרגול איכותי של קוצאינג ספורטיבי ואקדמאי. לא נראה שאף קבוצה פתחה חזק במיוחד ונדמה לי שאין כבר קבוצות חפות מהפסדים אחרי שלושה משחקים בלבד.
    וסקוט ברוקס הפסיד לוויזארדס את המשחק.

      1. שמעון התערב על זה? אוי ואבוי, אני חושב על הסמרטוט מהמזרח, הביצה של האשך, גם אני קיבלתי לקרדה מראסל…

    1. Crime minister לשלטון או משהו בסגנון נשמע לא רע.
      שמעון אתה יכול להחליף מעכשיו, אינדיאנה הרבה יותר טובים מווש.

  6. מצוין מנחם.
    אני זוכר שבצבא כל המחלקה קיבלה עונש בגללי (גרמתי למפקד לצחוק) וביקשתי שיענישו רק אותי, הוא אמר לי משפט שמלווה אותי עד היום "אתם מחלקה אחת, אין יחידים. אתם בטנק ביחד, במגורים ביחד עוברים את הכל ביחד. ועכשיו קיבלתם עונש ביחד. הם ערבים לך ואתה ערב להם".
    .
    תודה מנחם

      1. לדעתי השחקנים בקליפרס לא מקבלים את המנוחות של קוואי בצורה טובה ורואים בזה חוסר כבוד כלפי שכר השחקנים, ולכן הם לקחו גם יום חופש…
        ההתנהגות של קוואי והיחס של הקליפרס אליו מפרקים את הקבוצה.

  7. רעיון יפה מאד, בנוגע לקורסים שלך, סחטיין מנחם.
    .
    באמת משפיל מה שקרה לקליפרס אתמול. האמת שאם זו הייתה קבוצה אחרת זה היה פחות נורא, אבל לחבר'ה האלה יש להקת קופים על הגב. באלמר יכול להאשים גם את עצמו, אף אחד לא הכריח אותו לתת את התפקיד לטיי לו. אאל"ט רון אטקינסון הוא עוזר מאמן בקליפרס, אם אני באלמר אני לא מחכה חמש שנים כמו במקרה ריברס אלא מחליף ביניהם עכשיו. האיש בנה קבוצה מכלום בברוקלין, הפיטורים שלו "על רקע הגעתם של דוראנט וקיירי", אולי אומרים שהוא לא חביב הכוכבים, אבל פול ג'ורג' חתום לתקופה ארוכה, אז הוא לא הולך לשום מקום, לטוב ולרע… וקוואי בכל מקרה יעזוב אם העסק ימשיך להראות ככה, אז לדעתי זה ממש הדבר הנכון לעשות. אאל"ט לו פוטר מקליבלנד אחרי חמישה משחקים, עכשיו כבר עברו שלושה, נחכה עוד שבוע שבועיים ונראה מה יקרה.

    1. תיקונצ'יק- התכוונת לקני אטקינסון.
      למה זה חשוב? כי המעשה ברון אטקינסון יכול להיות מודל לבאלמר- היה המאמן של מנצ'סטר יונייטד, שהייתה קבוצה מוכשרת אך ללא הישגים משמעותיים באותה עת, עם מסורת של לוזריות ואי מיצוי פוטנציאל. אותו האטקינסון, שהשחקנים אהבו כי היה נותן להם חופש מחוץ למגרש (מעללי נורמן ווייטסייד וחברים), פוטר, ויונייטד החליטה להמר על מאמן חסר ניסיון ברמות הגבוהות, שכולה הוביל את אברדין לשתי אליפויות. איזה סקוטי אחד, עם מבטא מחורבן ועוד לועס מסטיק, אחד אלכס פרגוסון.
      מה הנמשל? לורנס פרנק ובאלמר צריכים לסרוק טוב טוב את מרחבי הליגה (ואולי מחוץ לה?) לשלוף את בעל המקצוע הראוי והנכון לתפקיד המאמן (הדוגמא הטובה ביותר היא טורונטו עם נרס). לכן מאוד אהבתי את הבחירה של אינדיאנה למשל בביורקגרן, ומאוד לא אהבתי את הבחירה של הקליפרס בלו (גם של פילי בריברס).
      ולגבי פול ג'ורג'? מה עוד נאמר שלא נאמר.

  8. תודה רבה מנחם,
    נשמע מרתק להיות סטודנט שלך, אצלנו המרצים מאוד סטנדרטים(ובגדול רמת ההוראה מצויינת)
    אני חושב שהפן של עבודת צוות וקבוצה(למעט בפן המתמטי שלה) , לא קיימים באוניברסטאות, חבל,
    אולי זה כי יותר נח ללמד וללכת, אולי זה כי לשיטה עדיף אנשים בודדים מאנשים ערכיים, לך תדע.
    מה שבטוח זה פחות כיף ללמוד ככה.

    בנוגע לקליפרס, חסרי כבוד, ברור שזה סתם משחק, אבל אתה מקבל מיליונים בחייאת ראבק.
    אם זה היה חוקי, הייתי תופס ומפרק את פול ג'ורג' מכות, ממש ככה מול כל הקבוצה.
    ומנסה לזעזע קצת את האפתיים האלה, כמובן שאחרי זה הייתי מחפש דרך להרים אותם ולחזק אותם,
    אבל כל עוד הם כאלה אדישים אי אפשר להגיע לשום מקום.

    1. לי היה מרצה שמבוזבז כמרצה היה יכול להיות קומיקאי אדיר. איזה צחוקים היה בשיעורים והוא היה חולה ספורט. היה שונא שיקצה גדול ואוהד ריאל.
      היה ממציא לכל אחד בכיתה כינויים ורק ככה היה קורא להם לא ידע שמות של אף אחד.
      היה איזה סטודנט עשיר היה בא עם ב מ וו אז הוא היה קורא לו קופאי ראשי היה כל הזמן אומר לו בשביל מה אתה לומד אבא יביא כסף מה אתה דואג גם ככה אתה הולך לעבוד אצלו 😂😂😂

  9. אני מניח שבאונברסיטאות אין את הגישה הקבוצתית מכיוון שהיסטורית המטרה שלהם היא להפריד וליצור היררכיות על מנת לבדל את המצטיינים מהפחות מצטיינים ואת הטובים מהגרועים. המטרה היא לא באמת ליצור הכי הרבה בעלי תארים אקדמים מצטיינים אלא לייצר מאגר לשוק העבודה שהוא אקסקלוסיבי ומדוד כדי לשמור על הכוח של אותו השוק. ישנם מקצועות שיכולים להרשות לעצמן לעשות זאת בכניסה לפקולטה\חוג על ידי רף גבוה בסכם הקבלה בגלל היצע וביקוש (רפואה, הנדסה, ראיית חשבון) ובסיום התואר דרך הסמכת מקצוע\מבחני הסמכה\לשכה. חוגים אחרים עושים זאת דרך רמת מבחנים מאוד גבוהה שלא מאפשרת מעבר קל משנים א' ל-ב'. המציאות היא שמקצועות רבים לא מאפשרים את אותה רמת התמיכה בסיומם ואותם סטודנטים בעתיד יתחרו אחד בשני. לכן האוניברסיטה דומה יותר לטניס מאשר לספורט קבוצתי. בתחומים שרוצים לגדול או שמטרתם השכלה כללית והרחבת אופקים ניתן יותר ללמוד וללמד בשיטה זו.
    .
    אני לא יודע אם נאומים או שקט "רועם" עושים את שלהם בקבוצות. מה שחשוב בכל משרה של מנהיג אמיתי זה אותנטיות. מאמן ששותק לשם הגימיק מיד עולים על הזיוף. אם המאמן הוא באמת כעוס, בהלם, מאוכזב אנו מזהים זאת לא משנה מה ה"שיטה" שבוחר. בדיוק כמו עם הורינו אנו יודעים בדיוק מתי זה אמיתי ומתי זה מס שפתיים. וזוהי מהות החינוך. כשפיל ג'קסון ישב בחיבוק ידיים או השתמש בשיטות מוזרות זה בגלל שהוא באמת כזה. כשסטן ואן גנדי התחנן לפיסטוסנס לבנות "a fuckin wall" זה היה ישר מהלב. מהרושם הבלתי אמצעי שלי, טיי לו מאמן שיטת הילד 'כאפות' שבכאפה ה-5 פתאום מתפוצץ לו וריד והוא נכנס לכריזה ולא רואה בעיניים. לברון אהב את זה כי כשעברו את הגבול הוא ידע להגיד לו "shut the fuck up". בסוף הקליפרס חתפו כי זו קבוצה שבנויה משחקנים שמשלימים כוכבים. יש לה שלושה יצרנים מרכזיים. הם יודעים לחיות כאשר אחד פחות מתפקד אך כששתיים לא מתפקדים הם גמורים וכשהשלישי גם בחוץ אז הם קבוצה דפוקה. זה מזכיר את הקאבס של לברון. לברון יכול בלייקרס לנוח בכיף שלו ויש מי שיקח את המשחק הבייתה. AD לא שיחק הלילה. לברון שיחק 26 דקות ושרודר, קוזמה ואפילו גאסול דאגו שהכל יעבור חלק. אפילו THT קיבל סוף סוף דקות עונה רגילה ונראה זורם.

    1. רוב הסטודנטים שלי המשיכו לפיזוטרפיה, כירופרקטיקה, וכמה לבתי ספר רפואה. הרבה גם המשיכו באימון או הוראה. באף אחד מהם אתה לא צריך להיות גאון גדול, אבל בעל בסיס טוב, מחשבה הגיונית, ולעתים מהירה, והעיקר להיות סימפטי וחבר בעל אוטוריטה. ככה לימדתי וקיויתי שכמה מהם למדו ממני (לפי מה שאני יודע על כמה מהם די הצלחתי – שני שחקני כדורגל שלי – שלא היו חכמים במיוחד בזמנו – הפכו לרופאים שלי – אחד אורטופד (בילי אייקלברג) ואחד רופא השיניים (ג'יימי בודנר) וג'ורג' גונזלס, שהייתי צריך ללמד חשבון בסיסי כדי שיעבור קורסים בסיסיים מבלי להיכשל הפך לעורך הדין שלי. בובי אלטמן הפך ל-ACCOUNTANT שלי, ובובי מונטגומרי הפך למאמן הכדורגל של אדלפי ואז למנהל האקדמיה לכדורגל של הקוסמוס. צבי שרף הפך לרופא ]פלסטי מפורסף בבופלו, רוני שניידר מנהל קורס המאמנים בוינגייט, נימי דרייפוס מנהל רשתות אימון גופני בחברות היי-טק בישראל, שוקה פלגי פרופסור לפיזיולוגיה של התרגול באונ' רטגרס, רובי יאנג היה מנהל מחלקת החינוךמ הגופני ברשת 'בארקלי' היקרתית', ועוד ועוד.

      1. פאקינג קול. זה כאילו ה"אול סטארס" בעלי המקצוע שלימדת.
        אם היית באמת עושה "ליסט" של כל ההוט-שוטים שיצרת או עזרת להכווין בחיים…נראה לי היית מגיע להלוואה די גדולה.
        🙂 חחחחחחח 🙂
        אם תרצה להקבר בארץ? מכתב אחד ויבנו מבואה סולארית סטרילית שעובדת על חיישני מגע ותנועה…עופר שלח יארגן את האישורים…בהלול ישלם…

        כרווק אני מוצא נחת בעובדה שאפשר להשפיע על החיים של אחרים בדרכים שלא כוללים הפרשות. תודה.

          1. חהא! אז כבר מזמן ידעת וקבעת!!!!
            "רגע רגע, שאני יבין…ולא שיתפת את הופס?!" Dis Nigga Heya
            וואלה. כבר חרכתם צלם, נציג של ידיעות לפחות? די נו, אל תהא קמצן.
            *לב* *חיוך*

            ~עופר שלח ביום פזירת האפר~
            "איפה? מי אמר לי? מה הם אמרו שם? פאק? בוסטון? סאעמק…."

  10. אחלה מעורב, תודה רבה
    בקשר למה ששמעון כתב, זה לא תופס לגבי הקליפרס. כשמנצסטר יונייטד הובסה, פרגי יכל להגיד ש'זה רק עוד יום בהיסטוריה של היונייטד'. הקליפרס? ההיסטוריה שלהם כוללת רק הפסדים והשפלות, ועכשיו יש להם גם את שיא הפער במחצית. קודם שג'ורג יהפוך אותם לקבוצה מנצחת, אחר כך שירשה לעצמו יום כזה

  11. הליגה ארוכה מידי. לאף אחד לא איכפת להפסיד מדי פעם. יש שחקנים שמקבלים מנוחה מחוץ למגרש, יש כאלה שעל המגרש. תעירו אותי בפלייאוף תודה.

  12. תודה מנחם
    השיא השלילי עמד על 47
    שיא שלילי למשחק בית עמד על 42 (גודלן סטייט על שיקגו לפני 3 עונות)
    רק 11 פעמים בעבר היו מחציות ראשונות של 40 ומעלה
    וצריך לזכור שדאלאס לא נתנה מחצית פסיכית, וזה ללא פורזינגס ולוקה בהילוך שני
    בושה לטיירון לו

  13. תודה מנחם, אין על המעורבים שלך.
    האמת? שגם אני הייתי רוצה להיות סטודנט שלך, למה לא? לקבל ציונים גבוהים ללא עבודה קשה מדי.
    שכחת לציין שהגישה שנקטת בה עזרה לך לקבל קביעות באוניברסיטה 🙂
    אצלנו זה לא ילך, אני לא חבר של הסטודנטים שלי וגם לא רוצה להיות. בישראל היום גם ככה הסטודנטים רגילים שמאכילים אותם בכפית, נותנים להם אינסוף מועדים וכ"ו, אז להתלקלק עליהם עוד קצת, "אנחנו כולם ביחד בקורס הזה" וכל זה?
    הקליפרס זו קבוצה בושה. נכון, מחר או מחרתיים הם יחזרו לנצח אבל הכבוד העצמי, זאת קצת בעיה. פתח למדרון חלקלק.
    PG צריך לעוף וקוואי צריך להתעורר.
    באלמר לטיפולך.

    1. אני יודע. לימדתי פעמיים בטכניון קורס ב-ERGOMETRICS ('יחסים בין אדם למכונה) ולא נהניתי. אבל לימדתי גם בוינגייט קורס בשם 'עקרונות ביומכניים בספורט' והשתמשתי באותה שיטה ב-4 שנות SABBATICAL שונות, והצלחתי מאד (ונהניתי מאד) . נדמה לי שהיה לי פעם סטודנט מהקיבוץ שלך

  14. מעולה.
    אני מת על הסיפורים שלך מנחם מהעבר.
    במיוחד אהבתי: "אני לא בעל כריזמה מי-יודע-מה. אמנם הייתי קורץ לסטודנטיות שלי, ותמיד מצאתי הזדמנויות לדבר על סקס ובייסבול – אפילו בקורסים לסטטיסטיקה –"
    ענק

  15. LACKADAISICAL – מגניב. למדתי מילה היום. תודה.
    הייתי מתרגם את זה כ"אוזלת יד" או "זילות" בעברית שכבר קיימת.

    אין כמו מורה טוב שיודע איך לגשת אלייך כבן אדם. לא כ"ילד" או "תלמיד" אלא ממש כבן אדם.
    אלה המורים הכי טובים. אלה שבאים מהלב ולא מהראש…כי את הראש אפשר לסדר בדרך אחת או אחרת עם קצת מאמץ, אבל לב קשה לשנות.

    קוואי עומד היום בנקודה שהוא עוד לא היה בה. הוא נשפט כעת כ"טופ דוג". בלי תירוצים, פופוביץ' או טורונטו…בלבולי מוח של ילד מפונק כל כך…שהוא הפך לכוכב בפלייאוף ובגמר כי מאמן זקן גער בו עד המוות. הוא חושב שהכשרון שיש לו הוא רק תוצאה של העבודה שלו…אך היא תוצאה של הרבה יותר. קוואי העונה יראה אם הוא מנהיג וגבר אמיתי…או עדיין "ילד שמשחק כדורסל". כי בלי הרבה מילים, מעולם לא באמת תהא מנהיג. בטורונטו, בסן אנטוניו וגם בטלפון שלו…הוא מעולם לא היה מנהיג. אלא סוג של "משיח" שמשך אליו את האחרים עם ה"יכולת" וה"פוטנציאל" … אבל מעולם לא באמת נדרש לעמוד לפניי כולם ולקבל את החיצים. זהו זה, אין לו לאן לברוח יותר. קוואי יצטרך לעשות שינויים לאופי שלו וההתנהגות התקשורתית הכוללת שלו…או שהוא לנצח יהיה אותו בחירת דראפט ממוצעת, שרק מאמן גדול ידע איך להוציא ממך ולעשות אותך לגדול ביותר. "אוי הלבן הזה מפריע לי…" חחחחחחח Niggaz. *לב* *חיוך*

  16. אני עדיין רואה בקליפרס את הקבוצה מס 2 במערב והאיום האמיתי היחיד על הלייקרס בקונפרנס.
    .
    בסופו של דבר במאזן הכללי הפסד של נקודה והפסד של 51 הם בסך הכל הפסד.
    מה שכן, אם לקליפרס היה את מה שכל כך חסר להם בעונה שעברה – מנהיגות (עדיף רכז אבל אפילו לא חייב להיות), אז לא היינו רואים כזאת התפרקות.
    .

    זה מה שבאמת מטריד כאן אם אתה הקליפרס – לא הסכנה שדאלאס תשחוט אותם כשהם בהרכב מלא, אלא איך והאם הקבוצה מסוגלת להתמודד עם מצבי קושי ולחץ שכל קבוצה חווה במהלך עונת נבא.
    נחיה ונראה.

  17. אחלה טור מנחם.
    סטטיסטיקה ובייסבול זה מאץ' מייד אין האבן… הייתה לי די הרבה סטטיסטיקה בתואר הראשון ואיכשהו היו שם הרבה מרצים אמריקאים וכולם השתמשו בבייסבול בדוגמאות.
    לגבי לשלב סקס בקורס לסטטיסטיקה, זה כבר יותר מורכב. שאפו.

  18. לפני כמה לילות אחד השדרים זרק בדיחה לאויר, "NBA means never broke again, ja ja "
    אני מעריך שאם באלמר היה קונס אותם על כל הפסד אולי השפלה כזו היתה נמנעת. אבל חוקי הליגה לא מאפשרים זאת.
    טיי לו חייב להיות מפוטר היום כי זה אפשרי מבחינה חוקית והכרחי מבחינת הפרנצאייז.
    איפושהו בפילדלפיה יושב אחד דוק ריברס שמו ומחייך.

  19. טיירון לו הוא אחד המאמנים הגרועים ב NBA. הוא לקח אליפות עם קליבלנד רק בגלל שלברון רצה אותו בתור מאמן אך הוא תרם מעט מאוד לקבוצה.

  20. אולי הגיע הזמן לדבר על הבעיה שנקראת פול ג'ורג'.
    כשחקן הוא מצויין. אבל משהו שם לא עובד (כנראה מנטלית).
    באינדי, היה מולו את לברון שמנע ממנו להשתלט על המזרח.
    ב- OKC היתה לו חצי שנה אלוהית, שלוותה בדעיכה מתמדת עד שהסריח בפליאוף.
    בקליפרס, יש לו מניות בכורה במתחים הרבים בחדר ההלבשה, בטענה שהוא לא מספק את הסחורה שמצפים ממנו.
    בפליאוף האחרון הוא לא היה פקטור, עד לרמה שהוא הביך את עצמו.
    במשוואה בין הלוזריות של פול לווינריות של קאווי, נדמה לי שפול מנצח.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט