ברוקלין מפרקת וקליפרס מנצחת – סיקור ערב הפתיחה/שחר צ'קוטאי

Magic Johnson, Rob Pelinka already talked about Lakers repeating - Silver  Screen and Roll

העונה החדשה החלה, ההתרגשות בשיאה השחקנים קצת חלודים וכך גם אנחנו. אך חייבים להתחיל ולאט לאט ניכנס לעניינים. הערב בקצרה: ברוקלין מצהירה כוונות ומציגה לעולם את הרכש החדש-ישן שלה קווין דוראנט במשחק ראשון מאז הפציעה בגמר 2019. קיירי וסטף מזכירים נשכחות. הלייקרס מקבלים את טבעות האליפות ועל הדרך מפסידים ליריבה בדרבי.

ואיך אפשר לפתוח את הבוקר בלי איזה שיר שיעיר אותנו ויתן לנו את ההרגשה שקורה משהו?

ברוקלין נטס (0-1) – גולדן סטייט ווריורס (1-0): 99:125

המשחק מתחיל וישר אנחנו רואים את הרכש החדש משתי הקבוצות נותנים נקודות. וויסמן עם דאנק מצד אחד קיירי וקיידי עם נק' מצד שני. כבר ברבע הראשון ברוקלין מתחילה בריחה ועושה ריצת 24-7 בתחילת הרבע. קליי אוברה מצמצם זמנית אך קיירי מזכיר לנו מה הוא מסוגל ולמה אנחנו מפחדים מהציוות שלו ושל דוראנט – 27 נק' משותפות היו להם ברבע, יותר מכל גולדן סטייט.

בתחילת הרבע השני הפער עומד על 19. חסימה של אלן מובילה לשלשה של לאברט. ברוקלין ממשיכה לרמוס וקיידי חוזר לחצי המרחק שהוא כל כך אוהב ותופר עוד כפתור לחליפה.

במחצית השנייה הפער כבר מגיע ל-30 הפרש. סטף לא מוותר ועושה כמה מהלכים יפים אך הם לא מובילים לשינוי. ברוקלין מתחילים את העונה ברגל ימין עם הרבה תקוות להמשך העונה.
הקבוצה עמוקה, היא נראית טוב, ניהול נכון של נאש על המגרש. אירווינג ודוראנט נראים כמו שציפינו וכעת עלינו לאחל להם הצלחה רבה בהמשך הדרך.

Image
רק משחק ראשון ויש לנו מועמד למם השנה.

אצל הביתיים המעודדים – קיירי עם 26 חיצים 4 לוחות וארבעה מתוקים בסיפתח. דוראנט הוסיף 22 לצד 5 רב' ושלוש חטיפות ושלושה אס'. לאברט שקיבל את מלאכת הובלת הספסל עלה וקלע 20 בתוספת 9 רב' וחמש מסירות לחבריו. ג'ו האריס הוסיף 10.
אצל הלוחמים המאוכזבים – סטף היה טוב עם 20 נק' 10 אס' וארבעה כדורים חוזרים. וויסמן נתן תקווה להמשך עם 19 נק' 6 רב'. וויגנס עשה וויגנס וקלע 13 לצד ארבע עבירות וארבעה איבודי כדור.

ל"א לייקרס (1:0)-ל"א קליפרס (0:1) 116-109

בפתיחת המשחק הלייקרס קיבלו את הטבעת מול היריבה העירונית ובשאיפה שלנו גם יריבתה המרה העונה.
בדברי הפתיחה בירכה ג'ני באס את השחקנים והזכירה את קובי ואת כל אלו שכבר לא בקבוצה.
את הטבעות העניקו המשפחות בסרטוני וידאו (כעיני מרגשים) למאמנים, אנשי הצוות והשחקנים (היה שם את ה-MVP) שהלכו לקחת מהמעמדים המיועדים לכל אחד ואחד.

Image

אחרי הכל היה לנו גם משחק. ואיזה משחק!

הקליפרס עלו טוב לשמחק והלכו ליתרונות שלהם. הם קלעו ב-70% מהשדה עם החטאה בודדת בתוך הצבע. הלייקרס לא הצליחו למצוא את הטבעת וקלעו רק 19 ברבע הראשון עם הרבה איבודים, חלודה אמרנו? איך אפשר בלי איזה שאקטין לבוקר?

הכחולים עולים ליתרון 20 בסיום הרבע. אך ברבע השני הם מצליחים לקלוע שתי נקודות בלבד בחמשת הדקות הראשונות של הרבע. הלייקרס מנצלים את זה ומצמצמים את התוצאה כל הדרך לפער זעום של שתי נקודות במחצית. 56-54.

הרבע השלישי נפתח בריצה קצרה של הקליפרס שפתח פער קטן וברדיפה אל תוך הרבע שרודר משווה אחרי זריקת מנורה. ווילאמס מהקו מחזיר את היתרון למהדקים שרודר מהקו מחטיא אחד והפער עומד על נקודה בודדת. ריצת 10-2 של הקליפרס בראשות ג'ורג' מכריח את ווגל לקחת פסק זמן שאחריו הלייקרס שוב מאבדים וג'ורג' עם עוד אחת מעלה את ההפרש לדו-ספרתי וחותם את הרבע.

הלייקרס מצליחים עוד לצמצם מעט אך שליטה מוחלטת של הקליפרס שעולים במחצית הרבע ליתרון 16, חותם את הסיפור. במהלך הריצה לברון דורך על זובאץ ומסובב את הקרסול, יורד בפסק הזמן יחד עם קכ"פ שנפגע גם הוא ולא חוזרים למגרש.

את האלופה הטרייה הוביל מצטיין הגמר עם 22 נקודות עם 5 בטורי רב' והאס'. דיוויס עם 18 ו-7 רב' הארל עם דאבל דאבל של 17 נק' 10 רב', שרודר התקרב לטריפל דאבל עם 14 נק, 12 כ"ח 8 אס'. קוז הוסיף 15.

אצל הקליפרס גורג היה המצטיין עם 33, קוואי הוסיף 26, איבקה 15, זובאץ ולו ווילאמס 11 כ"א. בברלי עם 10.


לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. הי איז באק! רק שיישאר בריא 🙏 איזה ג׳אמפר, מוזיקה!
    קיירי מראה למי ששכח מה זה ׳סקולס׳. כדורסל זה לא רק תוצאות, יש גם מראה-עיניים. קיירי זה תופעה, איפה יש עוד כזה כישרון?
    ג׳ורג׳י בוי מנגב בטירוף. טמיר קבל את הסלוגן השנתי, באדיבות נשיא שב״ר:
    ״שנת הניגובים הגדולה״

  2. אעתיק תגובתי מהלילה לגבי המשחק ה1
    תמיד פה אמרו לי שלדריימונד יש אייקיו גבוה לכן הוא ברח מהמפגש. הוא ידע מה יהיה שהביץ יגיע.
    קרי עוד לא חושב על "פציעה" שלו בקרוב גם זה יגיע שיבינו לאן הרוח נושבת. טרייד וויגינס יאניס!קרוב מתמיד אולי הבאקס יוציאו גם את וויסמן.
    וויסמן לפחות נתן את הסטט על דיאנדרה/אלן אז הוא לא נגר מוחלט זה כבר בשורות טובות ללוחמים מקווה שהנרגן מרוצה ממנו.
    בדוראנט ננוחם דה שוט.

    במשחק ה2 השיקצה עלה בלי הקוקטייל המיוחד וכאילו הגיע ישר מהמסיבה של הארדן וביג בייבי. עשו לו סימונס והוא ניגר.
    אחכ הוא כנראה קיבל את הקוקטייל בין הרבעים והוא התעורר וההפרש נסגר שהמדדה עוד בלואד מהעונה שעברה.
    דיוויס לא קיבל מספיק כדורים ולמרבה ההפתעה טיי לו הביא עליו כמה פעמים דאבל טימז.
    דיוויס נראה לי שיפר קליעה הבחור ב1 על 1 בלתי עציר או שהוא קובר את החצי מרחק ואם אתה נצמד אליו זה דאנק בפרצוף ויש גם את עניין השלשות.. מפלץ.
    גאסול וקוזמה נראו גופות לחלוטין. גאסול בגילו לא בנוי לעונה סדירה אינטנסיבית אלא יותר לאיזה 2 3 משחקים בפלייאוף.
    מי שניצח לקליפרס את המשחק לבדו היה גורגי בוי שנכנס לזון מטורף וקלע סלים אדירים בפנים של השומרים.
    הלילה דני בוי מגיע לסימונסיאדה

    1. שמע לזכותך ייאמר שהגנת מהתחלה על החוזה של ג׳ורג׳י בוי. אם הוא בריא – עונה רגילה הוא טופ 10 בהליכה. בפלייאוף זה כבר סיפור אחר. עד אז נחכה בסבלנות. הוא שחקן מדהים.

  3. תוצאה צפויה של הווריירס מול הנטס. לצערי.
    היו מלא שאלות לגבי הווריירס.
    על השאלה של כמה זמן ייקח לכל ההרכב הזה להתחבר ביחד המשחק הזה ענה ב"הרבה".
    מעבר לזה המשחק הפך לגארבג' טיים פחות או יותר מההתחלה.
    אם כן אפשר ללמוד ממנו משהו: על השאלה של איך יהיו הביצועים של אוברה, ויגינס ופסקל בקבוצה שמנסה להגיע לאנשהו – אז התשובה היא מאוד פסימית.
    אבל בצד המעודד –
    סטף חזר והרוקי חיים(ס) ויצמן קלע 19 נקודות במשחק הפתיחה. זה משחקן בן 19 שלא שיחק כשנה בשום מסגרת. הרבה מהנקודות הגיעו ברבע הרביעי – הגארבג' טיים של משחק גארבג' טיים, כולל 3 הקליעות שלו מרחוק (שלשה ושתיים לחצי מרחק) ועדיין זו פתיחה מעודדת לקריירה.
    חייב לציין שהעלייה שלו לג'אמפ שוט איטית ברמה של להסתכל על הילוך חוזר. אפשר לספור שניות מהרגע שהוא מתחיל.
    *
    ממש שמח לראות שKD וקיירי חזרו. אם הם וסטף יצליחו לא להיפצע זה רק יעשה טוב לעונה.
    *
    הייתי בעד הלייקרס. אם כבר פציעות, מקווה שלברון בסדר.

      1. אני מאוד מעודד. אבל אני ריאלי. בגארבג' טיים אף אחד לא ייזנק עליו אבל נראה אותו קולע דבר כזה במשחק צמוד. מגנים יכולים ללכת להכין קפה באמצע ולחזור בזמן כדי לחסום אותו.
        לא ידעתי למה לצפות אבל ידעתי שיש הסתברות לא רעה שהוא לא יהיה נגר. כבר דובר על זה שיש לו ג'אמפ שוט טוב ושאיפות להיות "חד קרן". פרשנים אמרו שהוא דווקא צריך להתמקד בלהיות גבוה קלאסי מאשר לנסות להיות איזה פורזינגיס או יאניס. עוד נראה.

        1. טוב. אולי אני סתם דואג יותר מידי. הוא אחלה בשביל לגרום לגבוהים לצאת מהצבע ולרדוף אחריו. שימשיך ככה. נראה רק אם כל עד הפורוורדים שיש בקבוצה עכשיו תחליט להתחיל לשחק. אולי ייצא משהו מהעונה הזו.

        2. לא ראיתי אותו שנה הייתי בטוח שהוא רק ריםמראנר היה לו כדרור לא רע לסנטר והוא לא הראה זריקה כזאת ב3 משחקים במכללות, אף שחקן לא יכול לחסום את הזריקה שלו בטח עם הגובה ואורך שיש לו, עם קליעה כזאת הווריורס מצאו את הכוכב הבא שלהם לשנים הקרובות, הסקילס שהוא הציג המשחק הם של מינימום אולסטאר בטח עם האתלטיות שיש לו כן יקח לו עוד שנתיים להפוך למפלץ, אבל ראיתי מספיק כדי להבין שזה זה

          1. דיברו על הג'אמפ שוט. ב-3 משחקים בקולג' הוא קלע שלשה אחת אם אני לא טועה, אבל הכניסו אותה לכל אחד מההיילייטס שלו). הסתכלתי שוב על המהלכים ויש מצב שהג'אמפ שוט שלו פשוט כולל איזושהי המתנה לתגובת היריב…
            אני לא ממהר להסיק מסקנות אבל אני אופטימי לגביו יש לו גם גישה חיובית של ילד טוב.

            1. תסיק תסיק יש שם כוכב על בפוטנציה, אני מסכל אך ורק על הסקילס שהציג ראית את ההכדרור שלו איך הוא עקף שחקן הוא שיפר את היכולת הזאת עם האתלטיות שלו ואורך הבלתי נגמר וקליעה זה שחקן שהולך לעשות שמות. זה ממש לא משנה פה גארבג או לא נטו הסקילס שהציג

    1. גם אותי וייצמן מאוד הרשים (אגב, ג'יימס = יעקב, אז אם כבר יעקב וייצמן. נשמע קצת פחות נשיאותי…). לא ראיתי אותו בפרה סיזן, ולא היה הרבה מה לראות מהקולג', אז באתי דף חלק ונהניתי מאוד. ג"ס צריכם לנסות לגדל אותו לסנטר IN&OUT יש לו את הפוטנציאל והוא בן 19

      1. ג'ימס שווה יעקב…. אולי שווה לעקוב אחר התפתחות השם שלו בשבועות הקרובים. אם כבר ויצמן אז למה לא מכון?

  4. היה תענוג לראות את דוראנט חוזר למגרש ומצליף עם החציל בקבוצה שגרמה לקרע באכילס שלו, הוא נראה נפלא הערב זריז לא מפחד ממגע אתלטי הקליעה נשארה ללקק את האצבעות

      1. דרך אגב שמעון טעיתי לגבי וויסמן הילד הולך להיות שחקן מצויין והטוב בדראפט קליעה הורדת כדור לרצפה וכדרור (מה שבאגלי היה אמור לעשות אבל ברמה הרבה פחות אתלטית), נראה טוב מאוד הערב

        1. אין קבוצה שגרמה לקרע באכילס שלו. דוראנט אמר שזו לא אשמת הווריירס, לפני יומיים המאמן החדש שלו סטיב נאש אמר בדיוק אותו הדבר… זה אחלה שיש לך עובדות אלטרנטיביות ודונאלד טראמפ אבל אתה לא עושה לעצמך כבוד.

            1. זה שהוא לקח אחריות והרגיש אשמה זה טבעי ולא עובדות. כל השאר אמרו שזו לא אשמתו, כולל האיש הנרגן שזה קרה לגוף שלו ובטח ראה כמה עשרות רופאים כדי לטפל בזה.
              אז זה שזה קרה גם לקליי כמעט שנה וחצי אחרי הפציעה או לקאזינס – ומבלי שהם שיחקו משחק אחד – זה גם באשמת הקבוצות?

            2. אתה צוחק נכון? 2 בלילה כבר אז זה תהיה התגובה האחרונה לפני שאני אשם,
              דוראנט חזר מפציעה בגמר אחרי לחץ עצום שגודלן סטייט הפעילו עליו עם זה דרך הידיעות לתקשורת ועם זה בפן האישי, ובגלל זה קרע את האכילס, יש הבדל עצום בין זה למזל הרע שהיה לקליי תומפסון וקאזינס.

            3. שוב, דוראנט אמר שאי אפשר להאשים אותם. נאש לפני יומיים אמר שאי אפשר להאשים אותם. לא שמעתי ביקורת מרופאים שהיו בעניין. למי יש אינטרס לטייח כאן? אתה חושב שאם דוראנט שידע שיש סיכוי שהוא לא יחזור למה שהוא היה ויש סיכוי שהוא מפסיד מזה מיליונים הוא היה שותק?
              *
              וזה לא מזל רע, אצל אף אחד מהם. אחרי 3 מקרים לפחות כנראה שיש קשר בין פציעה במקום אחד לעומס שמופעל על מקומות אחרים. אני די בטוח שזה משהו שמתחשבים בו אבל לא יודעים בדיוק איך לפתור. בין הסיכון שזה ייקרה לבין לסיים קריירה של מישהו כי אולי זה ייקרה לו נראה שהקבוצות, השחקנים והצוותים הרפואיים בוחרים לקחת איזשהו סיכון.
              אבל יש הבדל בין להתייחס לסיכון שלצער כל הצדדים התממש לבין להגיד שמישהו גרם משהו למישהו אחר.

            4. אילו זה היה רק דוראנט ניחא, איגודלה סיפר על אותו דבר בדיוק וזה מציג תמונה רעה מאוד על הווריורס:
              https://www.google.com.mx/amp/s/in.mobile.reuters.com/article/amp/idUSKCN1TQ2ZC
              בסוף היה לחץ עצום על דוראנט מצד הקבוצה והיה אנליזה לא מדוייקת של הפציעה שלו (כמו שקרה עם איגודלה), ואז אחרי הפציעה של דוראנט היה את אחת מהתצוגות המביכות בספורט של מאיירס. הנסיון להוציא את גולדן סטייט טפלון ושזה רק ״מזל רע״ די מצחיק אותי

  5. מי שאיבד הרבה מהיכולת זה קרי שזה כבר לא זה, הוא עדיין שחקן מצויין אבל הוא איבד המון מהזריזות שהייתה לו, השנה הוא יורד מסופרסטאר לאולסטאר

    1. נו מה יהיה? הבחור אחרי שני משחקי קדם עונה של 29 נקודות. חזר לשחק וקלע 20 נקודות ו-10 אסיסטים ושלשה שהוא השיג עם מהלכי כדרור של לעשות בית ספר לשומר.
      האם הוא קצת יותר איטי לעומת השיא שלו? אולי. יירד ברמה? גם אולי. אבל כמו שאמרתי למעלה, חבל למהר להסיק מסקנות. ואם כבר – אז הן צריכות להיות הפוכות ממה שרשמת.

      1. אתה מסתכל בסטטיסטיקה אני מסתכל על יכולת זה ההבדל הגדול יהיו לו ערבים גדולים עדיין אבל זה לא הקרי שהכרנו הוא נראה בצעד יותר איטי

        1. הסתכלתי ביכולת. שאני לא אסתכל על סטף חוזר? השחקן האהוב עליי….
          בכל מקרה – הוא לא נראה יותר איטי וגם אם כן – זה גם משהו שקורה לשחקנים. גם ג'ורדן היה יותר איטי בטריפל השני (הזה שביסס אותו כעז) וכם לברון יותר איטי כיום ממה שהוא היה פעם. שחקנים בונים יכולות שלא רק מבוססות על אתלטיות וכנראה שגם לסטף זה יעשה רק טוב להירגע קצת.
          ושוב, אני לא אומר שלא נראה אצלו ירידה עוד העונה. אבל סטטיסטית ומבחינת מהלכים – אני עדיין לא רואה אותה.

  6. ערב פתיחה מוצלח לכל דבר ועניין. אצל ברוקלין זו רק ההתחלה – הם יהיו עוד הרבה יותר גרועים…
    .
    נראה לי שהלייקרס אימצו את התכנית של גיא עבורם – לתת לשרודר והראל לסחוב את הקבוצה בעונה הסדירה, ולשמור כוחות לפלייאוף. מול הקליפרס זה לא ממש יכול לעבוד, אבל מול 20 קבוצות אחרות בהחלט כן.
    .
    תודה צ'יקו, על הסיקור הקולע והמהיר.

  7. ברוקלין נראים מצויין, הבנו שזה עובד.
    מציע להם להשבית את דוראנט וקיירי עד לפלייאוף, זה לא שיש קהל או משהו, כשאלה מתחילים עם הפציעות, זה לא נגמר.

  8. סיקור מעולה צ'יקו.
    .
    1.ברוקלין מניעה כדור ממש טוב. זה היה נגד קבוצה שמשחקת בפעם הראשונה ביחד ובלי שחקן ההגנה הטוב ביותר שלה, אבל היכולת של הנטס לחפש אחד את השני בשביל זריקות נוחות או מצבי 1 על 1 של דוראנט וקיירי, ששיחקו טוב מאוד, משיגה נקודות. שניהם יודעים לשחק גם בלי הכדור וליד מוסר כמו ספנסר דינווידי, שפתח לצד אירווינג ו-KD בהרכב שמשלב 3 מוסרים נהדרים, ההתקפה עבדה היום. מול יריבות עם הגנה טובה יותר כמו בוסטון בכריסמס יהיה להם קשה, אבל המשחק הזה הראה את כוח האש של הווריורס.
    .
    2.הקליפרס ניצחו את הלייקרס, בדומה למשחק הפתיחה בעונה שעברה. סרג' איבקה נראה טוב והשילוב של באטום בחמישייה, כנראה באופן זמני במקום מוריס הפצוע, נתן להם עוד מוסר. פול ג'ורג' היה מצויין, סימן טוב אחרי כל הביקורת שחטף בבועה, אבל אני לא חושב שהקליפרס הסיפור הגדול כאן.
    .
    הלייקרס היו בפיגור לאורך רוב הערב, אבל ב-99-92 לקבוצה של קוואי לברון ירד מהמגרש ולא חזר. הוא שיחק 28 דקות, דיוויס 31, הארל 32 ו-4 שחקנים נוספים בין 19 ל-28 דקות. אלה ההשלכות של פגרה בת 71 ימים וסביר שנראה את האלופה נותנת לא מעט מנוחה או דקות מצומצמות גם בהמשך. 19 איבודים זאת הופעה רשלנית, אבל עד שנראה אחרת (בין אם בהמשך העונה או בפלייאוף) זה היה משחק בין קבוצה שיש לה הילוך נוסף שהיא יכולה לעלות במאני טיים לאחת שרק אומרת שיש לה אחד כזה.
    .
    כמובן שזה רק המשחק הראשון של העונה, עדיין לא קרה כלום.

    1. נטס היו כמה רמות מעל הסלטיקס לפני כמה ימים. אמנם קדם עונה וכיוב אבל עדיין. דוראנט נראה עדיין חסר ביטחון וזה מה שמדהים בקלות שהוא משחיל את הזריקות האלה. בלי פציעות הם יכולים להגיע הכי רחוק השנה.

  9. בוקר טוב לכולם
    לגבי המשחק הראשון , לא מסיק כלום לגבי ברוקלין , מחכה למשחק אמיתי מול בוסטון . לעומת זאת , גולדן אכזבו אותי מאד . סטף עדיין ענק , אבל מסביבו חורבן . לדעתי , ניתן להוציא הרבה יותר מאוברה וויגינס , אולי בהמשך הם יתעשתו .
    לגבי המשחק השני , היה נראה ששתי הקבוצות מאד רוצות את ה-w . ממש לא הרגיש כמשחק ראשון וגם לא כמשחק שזורקים אותו . קשה לקבוע מסמרות מקצועיות ממשחק אחד , אבל הרושם הראשוני הוא ששתי הקבוצות התחזקו בשוליים . בסופו של דבר הסטאר פאואר יכריע שוב , השאלה העיקרית ממש כמו בעונה שעברה היא מי יופיע לפלייאוף : פול ג'ורג' ( כמו הלילה ) או ג'ורג' פול . שאר הכוכבים יופיעו .
    קצת בהומור , אבל סקיפ בייליס הולך להסתלבט היום על שאנון אבל בעיקר על השותף הקודם שלו שחזה לפני כמה ימים שהלייקרס לא יפסידו משחק העונה .
    לסיכום , פתיחת עונה מצוינת , למעט גולדן כולם סיפקו את הסחורה , ולא יכול לחכות למשחק בטי.די גארדן .

  10. משחק ראשון בלה בלה בלה, מבחינתי סטיב קר צריך להוכיח משהו העונה. זה נראה לא טוב הלילה, בלי קשר לזון המרשים של הנטס

  11. זה היה משחק מרשים של הנטס שהם קבוצה מדהימה אבל כנראה יפצעו, מול משחק רע של הווריורס שהם קבוצה בינונית אבל כנראה עוד ישתפרו קצת.
    התוצאה משקרת, זה היה צריך להיות 40 הפרש

  12. תודה רבה על הסיקור. מדהים כמה העונה של ברוקלין תלויה בבריאות שני הכוכבים שלה. עדיין – לאברט, דינווידי, אלן, פרינס והאריס הם בסיס צעיר ומצוין להמשך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט