בחלומי המחריד ביותר לא חלמתי על אפשרות שיום פתיחת עונת ה-NBA ייהרס ע"י נשיא ארה"ב/ הנטס הכי טובה מ-4 / מנחם לס

1.הנטס מכניסה ללייקרס 20 הפרש, ולקליפרס 14 הפרש.

עכשיו 75-75.

הקליפרס נתנה ל-22 נק' הפרש להתמוגג וטיירון לו יושב כאילו הדבר לא נוגע לו.

הקליפרס כבר הובילה ב-22.

אז כיצד החצי הסתיים 54-56?

אגיד לכם כיצד: קוואי לינארד משחק גרוע. גרוע מאד. זורק וזורק וזורק, ומחטיא ומחטיא ומחטיא.

הלייקרס עם 10, 10, 0, 9, ו-9 לחמישייה. אבל מרק גאסול בחמישייה רק בגלל שם משפחתו.

הוא 0 בנקודות ו-0 במשחק. HE DOES NOT BELONG.

אבל שיאר החמישייה?

AD עם 10, לברון 10, שרודר 9 ו-KCP עם 9. שוכנעתי. מונטרזל הראל מצויין מהספסל עם 2 מ-2 ו-5 ריב' ב-14 דקות. לקוואי 13 במחצית – הטוב ביותר בקליפרס, אבל ב-4 מ-14, והוא ממשיך לזרוק וממשיך להחטיא. טוב, אולי אשאר למחצית השנייה לכבוד פתיחת העונה.

הקליפרס משחקים משחק שלא ברור לי לחלוטין. הכל נראה מקרי. הכל בלתי מאורגן. נראה לי שלמזרח תהיה עונה קלה העונה הזאת. הלייקרס לא נראית טובה יותר.

שרודר משחק יותר מכולם בלייקרס. הכדור בידו יותר מאשדר בכל יד אחרת. רק הגיע מ-OKC והוא כבר הבוס? הוא לא הבוס במילים – הוא שוויצרי שבקושי מדבר – אבל נראה לי הבוס החדש על הפארקט של הלייקרס.

עכשיו הרגעים של פול ג'ורג'. סל. עוד סל. עוד סל. פתאום יש לו 17 נק'. הערב הוא מחזיר תשלום ראשון על החוזה המטורף שהוא קיבל. הוא מבריח את הקליפרס 87-78 לקראת סוף הרבע השלישי. פול ג'ורג' עם עוד קבירה. 78-89. בארבע הדקות האחרונות זה פול ג'ורג' הקובר את הלייקרס.

כשמתחיל הרבע השלישי אני שואל את עצמי היכן קוואי לינארד. אני לא רואה אותו. הקליפרס עלו ל-11 הפרש בלעדיו. אבל הלייקרס מקטינים בצ'יק ל-6. זה הזמן להכניס אותו.

אגב, אני "מרגיש" שקנרד יהיה אחלה תוספת לקליפרס.

ג'ורג' באחד המשחקים שהוא נראה בהם כמו מייקל ג'ורדן. הוא עושה הכל. אפילו מגן מצויין.

אגב, היכן איבקה? מה הוא עשה לא טוב לשחק רק 17 דק', כשיש עוד 7 לסיום?

אני אומר לעצמי: הקליפרס חייבת לנצח את המשחק הזה. אם לא – אז ההפסד הזה אחרי שהובילה ב-22 הפרש, והובילה בינתיים ב-90% מהמשחק – ההפסד יהפוך לשד מתחת לעורה. (עכשיו פול עוד סל ופאול והקליפרס מובילה 92-104). היא פשוט

הקליפרס חייבת לנצח את המשחק הזה. 94-105 עם-6:07 דק' לסיום.

פטריק בברלי – אופנסיב ריבאונד אחרי אופנסיב ריבאונד. בגללו הקליפרס ברחו ל-94-109. 4:51 דק לסיום. פול ג'ורג' וקוואי לינארד קלעו בינתיים 57 יחד. פול ג'ורג' עם 33 מהן.

איבקה חזר לשחק. פאול אחד משניים ל-96-112.

כשאתה רואה את לברון ו-AD על הספסל במצב כזה זה כמו לנופף דגל לבן.

רגע…פתאום זה 101-112 עם 2:24 דק' לסיום. רק לוזרית כמו הלייקרס ניכנעת למפרע במצב כזה. אבל קנארד מעלה ל-114.

אל הורפורד…איזה אפס נעשה ממנו. איטי, הססן. שגיאה שלו ו-105-114. דקה ו-17 לסיום.

וואללה שייגמר כבר. 12:35 והגיע הזמן להיכנס למיטה. פתאום עוד קומרשיאל.

פול עם 13 מ-18. 5 מ-8 מהטריי. אחד מהערבים המצויינים שלו. אבל צריכים יותר ערבים כאלה.

109-116. הקליפרס ניצחה משחק חובה.

(הנטס מכניסה עשרים זוזים הפרש ללייקרס ו-14 זוזים הפרש לקליפרס)

2. אני מוכן להצהיר כבר עכשיו: קיירי וקווין הפכו את הנטס לפאורהואז!

קווין דוראנט וקיירי אירוינג – מותר למי שמעדיף לשים את שמותם בסדר הפוך – הפכו את הברוקלין נטס לפאורהאוז.

הנטס חיכו שנה וחצי שזה יקרה, והערב זה קרה לראשונה במשחק רציני.

קווין דוראנט הוא הסמול פורוורד הטוב ביקום, וקיירי אירוינג הוא הפוינט גארד הטוב ביקום – בדיוק כפי שכתבתי שלשום. מי שלא מסכים איתי, שיישב לכתוב פוסט משלו, ואם לא תהיינה יותר מדי שגיאות כתיב אולי אפילו אפרסם אותו.

איך כתב הניו-יורק פוסט?

It was dazzling, if not predictable, basketball.

קיירי וקווין שיחקו 25 דקות כל אחד. בקלילות, ללא כל מאמץ, ובגאונות. אני לא מתכוון לגאונות מהסוג של אלברט איינשטיין או הקוריוז. אני מתכוון לגאוניות מהסוג של טל ברודי.

קיירי עשה זאת אחרי רבע ראשון של 17 נק' כחלק מ-10 מ-16 (4 מ-7) – כולל דאנק רצחני ממש – כשהוא אומר במשחקו 'מוטב שתקשיבו למה שדוקטור לס אומר". הוא סיים עם 26 נק'. דוראנט סיים עם 22, אף הוא ב-=% נעלה.

ג'ו האריס, ספנסר דינווידי, קריס לברט, לנדרי שמט, ג'ף גרין, טאורין פרינס, דאננדרה ג'ורדן – ו'האיש הששי' של 2021 – בשפה יותר מובנת ה-SIXTH MAN של העונה ג'רט אלן – עשו את סטיב נאש למאמן גדול שסטיב קאר יכול רק ללמוד ממנו. סליחה, אני לא מתכוון להעליב מאמן עם כל הטבעות שיש לו, אבל ברצינות – הקבוצה שיחקה בקלות ובקואורדינציה כאילו היא נולדה יחד.

הקלות בה שיחקה גרמה לי לחשוב שבגיל 20 אולי גם אני יכולתי לשחק עבורה. משחק חלק כמו משטח קרח במשחק הריינג'רס נגד האיילנדרס. וואללה שראיתי קבוצה שיש לה הכול: גארדים מצוינים, פרונט-ליין מעולה ויעיל, ובין הגארדים לבין הפרונט-ליין תחת הסל נמצא קווין דוראנט המשחק בינתיים כאילו מעולם לא נפצע. אילו התחלתי היום קבוצה רק לעונה אחת (בגלל ענייני גיל) – קווין דוראנט היה הבחירה מס' 1 שלי בכל הליגה, וגיחכתי אתמול כשקראתי את כל ה-1-10 הכי טובים ברנקינג שלכם (בעיקר ברנקינג של הקוריוז, שהיה קוריוז בפני עצמו).

הנטס קלעה 40 נק' ברבע הראשון. היא הגיעה ל-100 מיד בתחילת הרביעי. כמובן שהיא עשתה זאת נגד הקבוצה החסרה מגולדן-סטייט, וסטף קרי שידו עדיין לא התחממה. אגב, ויססמן היה הפתעה הווריורס שלי!

אהבתי את הטוויטר של קווין לאב:

Cavs star Kevin Love, watching on TV, tweeted, “Not even a quarter in and damn…KD and Kyrie gonna be something special to watch this year.”

קיירי? אין אף פוינט גארד בליגה (אני לא מדבר על ילדים ב-NBA בני 19 ו-20) עם עבודת הרגליים שלו, הכדרור שלו, ויכולת הקליעה שלו מכל מרחק ובכל מצב. תאמינו לי שמצידי יאמין שהעולם שטוח. הבנאדם הזה הוא יהלום כדורסל.

3. טראמפ החליט להעניש את האומה על זה שלא בחרה בו. עכשיו הוא מתקיף את מקונל. את סגן הנשיא פנס. את כולם, מלבד את עצמו.

כנראה שבבוקר תדעו יותר ממני. לפי הסרטון שטראמפ הפיק על עצמו לפי כמה דקות, הוא עומד לבטל את ה-COVID RELIEF BILL שבית הנבחרים סוף-סוף הצביע עליו – 900 מיליארד דולארים שיינתנו מיד לתושבי האומה הנזקקים.

זהו RELIEF – הקלה – מצחיק ממש – $600 לאדם. הדמוקרטים בבית הנבחרים רצו $2,000 לאדם כבר כמה חודשים, אבל בסוף התפשרו עם הרפובליקנים על $600. כשאתה רעב ללחם ומחכה שעתיים ושלוש בתור עם מכוניתך 600 זה יותר טוב מכלום. זה מזון מינימלי – אני מדבר על לחם, אורז, וחלב – לשבועיים-שלושה-ארבעה, ואז סוף-סוף ג'ו ביידן יהיה נשיא במקום הנשיא שאיבד כנראה את דעתו לחלוטין.

מה זה אומר? זה אומר שטראמפ החליט ללכת פתאום עם הדמוקרטים. הצרה היא שעד עתה הוא לא הוציא מילה.

למה אני אומר שטראמפ איבד זאת לחלוטין? כי אני לא מאמין לרגע שטראמפ ירצה – או יוכל – להעלות את ההענקה ל-$2,000. אם באמת רצה, למה הוא לא פתח את פיו בקשר לזה עד היום? אף מילה דפוקה אחת.

פתאום הוא רוצה לזעזע את האומה עם $2,000 לנפש. הוא לא יכול לעשות זאת ללא הקונגרס – בית הנבחרים – ואותו קונגרס זה עתה סיים מלחמת חורמה של שבועות על 900 ביליון, ולא טריליון ורבע כפי שביקשו הדמוקרטים.

מה היא הרגשתי? אני מאמין שהוא יודע למפרע שה-$2,000 שהוא 'זרק' בוידיאו זה רק להוסיף טרוף לטרוף. זה רק יעצור את ה-$600, ויתחיל מאבק חדש בשעה שאנשים רעבים ללחם, וזה יהיה העונש שטראמפ יפיל על השכבה התחתונה ואפילו עשרות מיליוני בני השכבה הבינונית על שלא בחרו בו. טראמפ אינו מסוגל לשלוט על טרופו לרבנג' על אומה שהעזה לא לבחור בו לארבע השנים האחרונות. בהצעתו הפתאומית הוא אומר לסנטורים הרפובליקנים: "או שתעשו כל מה שצריך כדי לשנות את תוצאות הבחירות ב-6 לינואר, או שאני הולך עם הדמוקרטים עד הסוף".

איש לא יודע מה יקרה מחר (היום). טראמפ מסוגל להכול.

הוא חייב TO VETO THE BILL מידית ולהכריח באיזו שהיא צורה את ה-$2,000 שלו – הדבר שהדמוקרטים לחמו עליו משך כל החודשים האחרונים – או לגלות שהכול היה לא יותר מבדיחה.

הוא נרקיסיסט פסיכופט שאיבד כל קשר למציאות.

4. טראמם חנן 20 מ'אנשיו', ביניהם רוצחים, בוגדים, שקרנים ויועצי בטחון

George Papadopoulos – האבא והאמא של ה-CROOKS

טראמפ חנן במכה אחת 20 אסירים – כמה מהם שעבדו עם הרוסים להשפיע על בחירות 2016, כמה שרצחו אזרחים עיראקים בדם קר, וכמה CROOKS וקרימינלים מכל המינים והסוגים, ביניהם ג'ורג' פפדופולוס, אלכס ואן-דר זאאן, (הנשוי לבתו של הצאר הרוסי – המולטי-ביליונר גרמן קאאן), לכולם ישנו דבר מקשר אחד: הם כולם פושעים, עבריינים, קרימינלים הקשורים לטראמפ בצורה פוליטית, עסקית, או קשרי משפחה (https://www.lawfareblog.com/trumps-aberrant-pardons-and-commutations)

עתה ברור ללא כל ספק שהבאים לזכות בחנינה יהיו בני משפחתו, והוא עצמו. למעשה כולם כל כך בטוחים שהוא עומד לחון את עצמו, בניו, בתו, ועוד מכרים וקרובים, שהדיון כבר עלה לרמות של האם תיתכן "חנינה למפרע", ז"א לפני שאנשים יועמדו לדין, והאשמה תוכח.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. פאורהואז, נפלא.
    תודה על המעורב מנחמנו.
    טראמפ זרווז (זיין רבתי) צולע.
    לא תסבול אותו עוד הרבה זמן.
    לא שווה להתעצבן, בחייך.

  2. גם הסלטיקס יפסידו מחר לפנות בוקר. בזה אני כמעט 95% בטוח.
    הסלטיקס עם בליקמבה-בוקר לא יהיו יותר טובים ממה שהראו בפתיחת העונה.
    לפי סטיבנס אין תאריך חזרה לווקר. קרמה איז א ביץ' ודני מקבל את העונש על זה שזרק את IT מתחת לגלגלים….
    ילה, להתראות בערב, בלי נדר…

    1. איינג' שינה את קוד הנאמנות של רד אורבך והסיפור של IT חלק מזה.
      והקרמה התחילה לעבוד עוד שבשנה שעברה כשאבא של אנתוני דייויס הסביר שהבן שלו לא הולך למועדן שנפנף ככה את IT.
      ולאוהד סלטיקס ותיק זה שינוי עצוב של רוח המועדון.

      1. ברור לך שזה קשקוש שלא מחזיק מים, כן? רק בשנה שעברה קמבה הגיע בתור אחד החופשיים המבוקשים ביותר, ג'יילן בחר להשאר, וטייטום חתם לטווח הארוך. לסלטיקס אין שום אפשרות להחתים שחקן מהשורה הראשונה כרגע, ככה שכל הדיבור הזה תיאורטי לחלוטין. בנוסף, גם הסברה על פיה היה צריך להשאיר את איזייה על חוזה עצום די מיותרת – ברור שלא היה צריך לעשות את זה, טוב שלא עשו את זה, ורק ככה איזייה היה נשאר.

        1. "ברור לך שזה קשקוש שלא מחזיק מים, כן?"
          אז זהו, שלא.
          כשאתה מכריז על משהו "קשקוש" אתה לא מבטל אותו. אתה רק אומר שאתה ממש, אבל ממש, חושב אחרת.
          זכותך, תהיה בריא.
          לגופו של עניין, הנה קטע מראיון של ביל סימונס עם בירד, בו הוא מספר על ההבדלים בין רד אאורבך לבין איינג' (שהציע לרד לעשות טרייד על בירד ומקהייל):
          https://www.youtube.com/watch?v=8azMvUij95E
          אגב, איינג' גם מכר את פרקינס ובזה פירק סופית את החמישיה הגדולה של 2008.
          כמו שאמרתי, זכותך לחשוב אחרת, אבל מעניין ש'השם הטוב' של איינג' הוא לא רק דמיון מקושקש שלי, וזה במיוחד מעניין כשזה מגיע לפסילת אותה עיסקה מבטיחה על אנתוני דייויס:
          https://bleacherreport.com/articles/2818840-anthony-davis-father-rips-celtics-for-no-loyalty-with-isaiah-thomas

          1. אורבך לא העביר את הכוכבים המזדקנים ואחרי זה היו לנו קבוצות איומות במשך חמש עשרה שנה עד שהביאו את גארנט ואלן ולמרות שהיו לנו הרבה מאוד בחירות דראפט גבוהות בשנים האלו.
            ואם איינג׳ היה נותן לIT מה שהוא רוצה היום הקבוצה הייתה משלמת חוזה גדול על שחקן שאין לו קבוצה כרגע.
            אגב קוד הנאמנות של רד הוא דמיוני, רד העביר את אד מקאולי שהיה אולסטאר בבוסטון והגיע לשלוש חמישיות עונה ראשונות ועוד חמישיית עונה שנייה בשש השנים שלו בבוסטון בלי למצמץ בכלל בשביל לקבל את ביל ראסל

            1. אם אתה לא מבחין בהבדלים שבין אאורבך לאיינג', בכל מה שקשור לשינוי היחסים בין המועדון לבין השחקנים, אז אני מתקשה להבין אותך. כן, תמיד יש יוצאים מן הכלל (מצאת את אד מקאולי – יפה) אבל הם אינם מעידים על הכלל. כמו שבירד אומר לביל סימונס יש הדדיות בין נאמנות של מועדון לבין הנאמנות של השחקנים שמשחקים עם גב הרוס (בירד), עם רגל שבורה (מקהייל) או רגע אחרי מותה של אחות (אייזיה תומאס).
              לא שזה המדד בעיניי, אבל גם בעניין השורה התחתונה של ההצלחה שהיא לדעת איינג' (ולדעתך) מקדשת את האמצעים, קשה להגיד שאיינג' – 17 שנים ואליפות 1, הוא הצלחה גדולה. אאורבך נראה לי מוצלח יותר, לא?
              ולסיום, אי אפשר לדבר על כשלון הבניה של הסלטיקס לתוך שנות התשעים בלי לדבר על מותם הטרגי של לן ביאס ורג'י לואיס – גם באותן שנים אאורבך הכין תשתית טובה אבל אפילו רד לא יכול על מלאך המוות.

            2. הפואנטה היא שמנהל צריך להתעסק בכדורסל, כל דיבורי הנאמנות והקארמה הם שטויות כי בסופו של דבר כל מנהל צריך לעשות מה שהוא חושב שהכי טוב לקבוצה שלו.
              שחקנים לא צריכים להראות נאמנות למועדון בכך כשהם עולים לשחק פצועים, אולי אם בירד ומקהייל לא היו משחקים פצועים לא היה נהרס להם הגוף והם יכלו להמשיך לשחק עוד שנה שנתיים.
              אורבך התחיל לאמן בליגה שהיו בה שמונה קבוצות ובאליפות האחרונה היו 14 קבוצות ומכאן הפער הבולט באליפויות אם מסתכלים לרגע מ1969 רואים שלאורבך היו 4 אליפויות ב25 שנה ובליגה שהיא עדיין פחות תחרותית.

            3. מנהל צריך לעסוק בכדורסל – אמן! ולדעתי איינג' עושה ניהול מועדון רע. קונצפט הניהול שלו רע לא רק ביחס למועדון ספורט אלא ביחס לכל מערכת, עסקית, עירונית או ממשלתית.
              הקרמה שעליה מדובר היא לא עניין מיסטי, היא אלף בית של ניהול – היחס של ההנהלה לעובדים קובע את יחס העובדים למקום עבודתם, וקובע גם האם מקום העבודה מסוגל להביא אליו אנשים טובים. במילים אחרות השאלה היא האם אנשים רוצים להיות במקום עבודה מנוכר או שמעדיפים מקום עבודה עם יחס אנושי ותחושת שייכות. זו גם הקרמה הלגמרי הגיונית של איינג' – אייזיה תומאס – אנתוני דייויס.
              אני מבין שתפיסת הניהול שלך (של איינג') אחרת: עניינית, חוזית ומנוכרת – אני לא הייתי בא לעבוד אצלך ואני חושב שלא רק אני. זה נושא חם במחקר ניהול (Employee relationship management).
              לגבי מספר האליפויות שרשומות על שם אאורבך מאז 1969 – המספר הנכון הוא 5. גם האליפות של 86' רשומה על שמו למרות שז'אן וולק החליף אותו במשרת הג'נרל מנג'ר. רד בנה את הקבוצה של 86' לרבות ההחתמה של ביל וולטון לסלטיקס לעונת 85-86 (כדאי לצפות בדברים של וולטון https://www.youtube.com/watch?v=SJmJypQupP0 מדקה 1:20).
              כדאי גם להקשיב לטון של וולטון כשהוא מדבר על האווירה שאליה הוא נכנס כשהוא בא לבוסטון – מי שחושב שאין לדברים האלה אפקט על העובד ותרומתו (כל עובד לא רק שחקן) מבין מעט מאוד בבבני אדם ומפספס מרכיב חשוב מאוד בספורט קבוצתי.
              הערה לסיום, הכדורסל בעבר היה אחר אבל לא פחות תחרותי (לא בשנות השמונים ולא בשנות הששים). זה דיון ארוך בפני עצמו ואני לא הולך להכנס אליו, רק חשוב להגיד שמה שכתבת אינה קביעה עובדתית אלא הערכה שלך ויש מי שחולק עליה.

  3. נקודת האור היחידה שלי מהמשחק הייתה הופעת הבכורה של הרוקי ג'יימס ויסמן בגולדן סטיט. האחוזים של סטף קרי היו זוועתיים!!!

  4. עידן המנהיגים המטורפים לא רוצה להיגמר (טראמפ, פוטין, ביבי, אנד דה ליסט גו און).
    לפחות אנחנו יכולים להתנחם בליגה שחזרה.
    תודה רבה על המעורב

  5. שלום מנחם בוקר טוב כתבה מעניינת כתמיד
    רציתי להגיד לך שזה עומד להיות עונה מטורפת אבל אני חושב שההייפ סביב ברוקלין הוא מוצדק והכל אבל אתה לימדת אותי שאי אפשר להסתמך על כמה משחקים צריך להסתכל על 20 משחקים לפחות ואז אפשר להגיד שהם יכולים לנצח את הלייקרס ו או הקליפרס.
    רציתי לדעת גם איפה אתה רואה את מיאמי היט מסיימים השנה? מה תקרת היכולת שלהם ואיפה הם לדעתך יכולים ליפול בפלייאוף?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט