מעורב הופס ליום ב': מצאתי שחקן בתפקיד ובגובה של אבדיה שניבחר 'תריסר' אחריו והוא יהיה יהלום הרוקיס / מנחם לס

לפני שאני מתחיל, נשאלתי באימייל מדוע אני משתמש כל כך הרבה בפונט גדול. (אגב, הרוב 'בבינוני' ולא גדול). רוצים תשובה? כדי שאראה את מה שאני כותב!

1.הצמד המעניין אותי ביותר עם פתיחת העונה (שהוא גם הקטלני ביותר בליגה)!

1)קווין דוראנט – הסקורר הטוב ביותר בליגה. אלך עוד צעד: הטוב אי-פעם!

כשהליגה איבדה את קווין דוראנט לפציעה החמורה של קריעת גיד האכילס היא לא איבדה סתם איזה סופר-סטאר.

היא איבדה שחקן היסטורי שהיו מעטים מאד מסוגו ורמתו בכל ה-NBA, בכל ההיסטוריה שלה. הוא היה רק בן 30 כשניפצע כשלזכותו כבר 23,000 נקודות. הוא סל אחד מטוני פרקר למקום עשירי בפלייאוף. עם גוף בריא הוא יעבור את מייקל ג'ורדן וקובי בריאנט למקום רביעי בין קלעי הנקודות הגדולים בכל הזמנים.

למרות הפציעה והפסד של שנה שלמה, עם גופו הרזה – פיזיולוגית ואנטומית זוהי מעלה – אני רואה אותו משחק אל תוך שנות ה-40 שלו והופך לקלעי ה-NBA הגדול בכל הזמנים.

(הווה אומר שללברון אין טעם בנסיון להכריח את גופו ונפשו לשבור את שיאו של קרים עבדול ג'אבר כי דוראנט ימוק אותו עוד לפני שהדיו תתייבש, כמו שהיה אומר המורה שלנו קווינט)

לפי משחק האימון האחרון בנטס. הוא חזר לעצמו ב-100%. אוקיי. בואו נסכים על 96. יחד עם אנטוני דייויס הוא השחקן הבלתי עציר מכולם בליגה. בעונותיו בווריורס הוא היה הסקורר הטוב מכולם הווה או עבר, ואני רואה אותו חוזר בכושר של 100%. מה זאת אומרת 'רואה אותו'? כבר ראיתי אותו קובר 25 במשחק האחרון של הנטס עם משחק של 'נקודה לדקה'. היכולת שלו יחד עם קיירי אירוינג תהיה אחד הדברים שיעניינו אותי ביותר העונה, ואני בטוח שגם המהנים והמענגים ביותר לצפייה לבני אדם שלב הופסי דופק בגופם.

2) קיירי אירוינג – הפוינט גארד הטוב ביותר בליגה

קיירי הוא ללא ספק אחד השחקנים השנויים, יעני, במחלוקת ביותר בליגה. יש לו שונאים – לא בדיוק שונאים; בואו נגיד חסרי כבוד, צוננים, ואינדיפרנטים (מהמילה INDIFFERENT) בקשר אליו (ובואו נוסיף לזה גם כאלה שאינם 'עוינים' לו, אך איבדו תקווה שמוחו עובד כהלכה. אבל את מיוחדותו, ואפילו הג'ניוס הכדורסלני שלו, אין ברירה מלבד לקבל בעובדה.

השאלה כמובן היא אם הוא מוכן נפשית לשמש ילד שני לדוראנט כפי שלא הסכים להיות ללברון. למעשה, ההרגשה שלי תמיד הייתה שלא אכפת היה לו שלברון היה הכוכב אבל מה שכן הפריע לו הייתה העובדה שאותו בקושי החשיבו כפקטור, והוא לא נחשב ליותר מנושא הכלים של המלך.

את לברון קל לשנוא. אם אתם לא מאמינים, פנו בבקשה לאשך עם הקושיה הזאת, כמו שאומרים החברים שלי מגבעת חביבה: "מדוע קל, או במילים אחרות 'לא קשה', לשנוא את לברון?" (את התשובה אולי תמצאו בתגובות)

את דוראנט לא שונאים. קשה לשנוא אותו אלא אם כן אתה ראסל ווסטברוק (ולפי משחק האימון האחרון נגד וושינגטון כל העבר מאחוריהם והם נראו כזוג יונים עם חיבוקים וכאלה). את דוראנט לא שונאים כי הוא לא 'פוץ' (ביידיש – פאץ). הוא לא גאוותן, לא שתלטן, לא רברבן, ולא יהיר. הוא פשוט קובר את ה-40 שלו ונעלם אל השחור. הוא לא מנהיג, לא רוצה להנהיג, והוא אפילו ביישן. קל להתחבר אליו וקל לתת לו את אורות הבמה כי הם לא מעניינים אותו במיוחד. הדבר האחרון שיפריע לקיירי בנטס הוא אם דוראנט יהיה האופציה הראשונה והקלע המוביל. לדעתי קיירי אפילו מעדיף שיהיה כך.

קיירי כזה אני מעוניין לראות. אני לא מתחשב אפילו בזמן העצוב שלו בסלטיקס שם מאומה לא היה ברור ומסודר. לא היה סולם ברור של עדיפויות: מי האיש הראשון, מי האיש החשוב, ומי האיש המנהיג. אני לא מאמין שדוראנט וג'ייסון טאטום ישבו אפילו פעם אחת ללגום פיינט של בירה ולקשקש ביחידות.

בעייה נוספת בסלטיקס היה המאמן בראד סטיבנס. היה ברור לי כמעט מההתחלה שהבראד הזה לא יודע כיצד לאכול את הקיירי הזה. סטיבנס הוא מין BLOKE. מילה שמשתמשים בה ב-UK, לא בארה"ב. 'בלוק' זה יורם עם קבלות. 'יורם' עם דוקטורט. לבראד, קיירי היה מין חיה מוזרה מהג'ונגל שמאמינה שהעולם שטוח. בראד הוא בלוק כזה, ישר וקר כמו משטח קרח, עם הומור של אומלט עם שום ובצל.

המאמן החדש סטיב נאש? כל מה שהוא אומר על קיירי הוא:

"KY IS BEING KY, וזה בסדר גמור איתי. יש לו את הרוטינה שלו ואת המחשבה והאושר שלו בכדורסל. אני מקבל זאת כל זמן שזה יעבוד עם שאר השחקנים, ובינתיים הכול כאן נראה מאושר. קיירי הוא טיפוס 'HAAPY-GO-LUCKY' וכאן בנטס הוא ב-GREAT PLACE לתת לאופיו הכובש ואישיותו הקלילה והחביבה לפרוח. בקשר למשחקו, תמיד הערכתי אותו כטופ פוינט גארד בליגה".

כשאני מגדיר את אירוינג כפוינט גארד הטוב ביותר בליגה אני מדבר אל המבינים. הם יודעים כמוני שקיירי משחק אינדיבידואלי רק כשאין לו שחקנים שמבינים אותו ויודעים כיצד לשחק אתו. אבל כשהוא משחק עם שחקנים טובים? הוא אשף.

לדוגמא? נבחרות ארה"ב השונות שהוא היה הפוינט גארד שלהן כבר מגיל 16. בקאבס ראינו פה ושם מה הוא יכול לעשות, אבל לברון היה עצם בגרונו. דוראנט יהיה עצם מעצמותיו. קיירי יכול להיות בקלות כריס פול, אבל כריס פול עם יכולת חדירה מצוינת. רק תן לו את השחקנים שיש מה להיות 'כריס פול' עבורם (ואיתם).

סטיב נאש אומר שוב ושוב שהוא "לא יכול לחכות לראות את השניים במיטבם"" ואז הוא נתן להם את המחמאה הגדולה ביותר כשאמר ש'הם יהיו צמד חמד, ממש כמו…

Like Butch Cassidy and the Sundance Kid'

2. למיאמי ישנה בעייה טובה עם הרוקי PRECIOUS (יקר, זוהר) אצ'יובה, וזה לא בגלל שמו! (על 'הבעיה' האחרת, KZ, או 'קייזי', בפעם אחרת)

תראו. כל מה שאני כותב בקטע זה הוא תוצאה של משחק אחד שראיתי, ושחקן אחד שראיתי לראשונה בחיי, ורק 23 דקות. זה היה שלשום בערב כשמיאמי היט השפילה את טורונטו קליפרס 117-105, וראיתי לראשונה בחיי שחקן ששמו PRECIOUS – יקר, זוהר, מפואר, מלא הוד וחן – אצ'יובה.

פרשס אצ'יובה הוא שחקן בן 21 מניגריה שניבחר ע"י מיאמי היט בבחירה מס' 20 בדראפט האחרון, ולי נראה שפט ריילי עשה שוב בי"ס לכול שאר הנשיאים, המנכ"לים, והמומחים של שאר קבוצות הליגה. אני אגיד זאת כבר עכשיו, ללא כחל ושרק, ובמילים ישירות כחץ:

הוא יהיה הפתעת הדראפט. הוא יהיה הרוקי הטוב מכולם.

ישנה לי עוד חדשה עבורכם, אבל נשאיר זאת לפעם אחרת: פט ריילי עשה עוד בית ספר לכולם – ובמיוחד לפיניקס סאנס חסרת המושג – כשהביא למיאמי עוד צעיר ממוצא ניגרי – KZ OKPALA, שאתו פיניקס סאנס הייתה הופכת כבר העונה לקונטנדרית, 2.03 שניבחר בעונה שעברה ע"י פיניקס בסיבוב השני, בחירה 50 או 56 – משהו כזה – והוא כבר שחקן חמישייה של מיאמי, או בקרוב יהיה כזה.

אז תיזכרו שני שמות, אוקפלה בן להורים ניגרים שנולד בקליפורניה, ו-PRECIOUS – שמו בלבד שווה שתי אליפויות – שהגיע הנה בגיל תיכון, ושניהם שחקנים שתשמעו עליהם ממני עד שתלמדו את שמם:

KZ OKPALA (תזכרו. מעתה 'קייזי!)

PRECIOUS ACHIUWA

צבעתי אותם כדי שיהיה יותר קל לזכור.

את KZ אשאיר להזדמנות אחרת, כי למרות שהוא 2.03 מ' אתלטי וקליל מאד וצלף מגן העדן שפתח בחמישייה, שיחק 34 דקות, קלע 9 מ-15, כולל 6 מ-10 מדאונטאון לס"ה 24 נק' ו-5 קרשים, אני – עם העיניים הבוחנות שלי המסוגלות לתת מבט בשחקן ולראות אותו 5 שנים קדימה (זאת יכולת שעד עתה הייתי צנוע מדי מכדי לגלות לכם) – אז אני מרגיש ש-PRECIOUS (כל פעם שאני מזכיר את שמו בא לי ל… אתם יודעים מה…אבל אני כבר לא יכול לצערי) יסיים ככוכב גדול מקייזי.

אז אני מתרכז היום ב-PRECIOUS (שוב פעם PRECIOUS. מה יהיה הסוף?????) שהספיקו לי 23 דקות כדי לקבוע שזה ה-ROY ושחקן עם עתיד גדול!

האם זאת תהיה בעייה למיאמי היט אם יהיה לה העונה פתאום איזה רוקי בגובה 2.06 מ' שהוא לדעתי – לפי מה שראיתי, אבל אולי לא ראיתי אותו מספיק – האתלט הטוב ביותר מכל הרוקיס, ואתם יודעים את מי הוא מזכיר לי יותר מכל אחד אחר?

לא תאמינו: את קרל מלון כשהיה בגילו (הוא הוסיף 10 ק"ג עם השנים)!

אתם יכולים לצחוק עלי כמה שתרצו. אתם לא תהיו היחידים. היום הזקנה שלי אומרת לי שאני מאבד את זה. עניתי לה 'מה פתאום?', אז היא שואלת אותי, "אוקיי, אז תגיד לי איזה יום היום אם רק עוד יומיים מחר יהיה אתמול?'. דברים כאלה.

אז אני אומר לכם – ואני הראשון האומר זאת בשפה העברית (כמו הרבה דברים אחרים שאני אומר ראשון בשפת הקודש) – שהרוקי הזה שהגיע מניגריה, .2.06 מ' עם גוף אתלטי שלי נראה מושלם, המדבר צרפתית ואנגלית, יהיה לא רק רוקי טוב יותר מדני אבדיה, הוא יהיה הרוקי הטוב ביותר העונה, ROY, וההפתעה הגדולה ביותר של הדראפט.

הבעייה היחידה: כמה זמן אריק ספואלטרה ייתן לו לשחק כמחליף לדנקן רובינסון או לבאם אודביו (או מחליף גם לזה וגם לזה, וכל אחד אחר שיהיה שחקן FRONT)

את שנת הפרשמן שיחק באונ' ממפיס תחת פני הרדאוויי. כבר בממפיס טייגרס הוא נראה כריבאונדר מהטובים בדראפט וקלעי מצויין ממיד ריינג' (סיים את עונת הפרשמן עם 15.8 נק' ו-10.8 ריב' באיזה 28 דקות), ולמה הוא נפל עד בחירה מס' 20 יודעים רק המנכ"לים של הקבוצות. לכו תשאלו אתם.

הבנאדם הוא חייה אתלטית. איזה ניתור!!! איזה צעד ראשון!!! איזו פריצה (EXPLOSIVENESS). איזה מוטות זרועות עצומות (עכשיו הלכתי לבדוק ויש לו זרועות באורך של 2.18 מ'). ללקק את האצבעות.

ב-23 דקות דקות נגד הרפטורס שלשום הוא קלע 5 מ-8 ל-13 נק' אבל…הקשיבו…15 ריבאונדים!!! מיקום? מצויין. טיימינג? מצויין! שליטה בגוף? מצויינת.

תגידו: שוב מנחם הקשיש עם ההתלהבות הילדותית שלו.

אז תגידו.

אני טועה מעט מאד בכדורסל (ואנא, אל תביאו לי כאן את 'האיש שלי' ג'בל מגי, ואת הסנטר ההוא מקונטיקוט שהעליתי כאן כבדיחה וכולם לקחו – ולוקחים זאת עד היום – ברצינות)

3. יש FINAL FOUR בפוטבול מכללות

בפוטבול מכללות הכול נשאר בערך אותו דבר, מלבד LSU (לואיזיאנה סטייט) שאיבדה את הסופר-קוורטרבק שלה ג'ו בארו (מככב עתה בסינסינטי בנגלס ב-NFL) ועוד כמה שחקני מפתח, ונפלה מחוץ ל-25 הראשונות של AP. כל האחרות עשו מהפיינל-פור מסיבה פרטית שלהן

משחק פיינל פור ראשון: SUGAR BOWL ה-1 ל-ינואר: קלמסון (2) נגד אוהיו סטייט (3)

קלמסון, רקורד 1-10, תשחק זו הפעם השלישית ב-5 השנים האחרונות נגד אוהיו סטייט (0-6) במשחק חצי הגמר הראשון. בעונה שעברה הטייגרס של קלמסון מדרום קרולינה גברו על הבקאייז מקולומבוס, אוהיו, וניצחו 23-29. הסיבה שאוהיו סטייט שיחקה רק 6 משחקים היא נגיף הקורונה.

ההפסד היחיד של קלמסון – האוניברסיטה הנחבאת אל הכלים כשכנה של גרינוויל בדרום קרולינה, ובה שימשתי כמה שנים ב-ADJUNCT PROFESSOR, הפסידה את משחקה היחיד לנוטר-דאם. שלשום היא היכתה בטוסיק של נוטר-דאם הקתולית במשחק הגומלין 10-34 כשהקוורטרבק שלה – בחירת NFL מס' 1 בטוחה ממש טרבור לאורנס – מככב. השחקן היחיד המאיים עליו כבחירת דראפט מס' 1 הוא…ג'סטין פילדס, הקוורטרבק של אוהיו סטייט.

משחק פיינל פור שני: ROSE BOWL ב-1 לינואר: אלבמה (1) נגד נגד נוטר-דאם (4)

אלבמה (0-11) היא פייבוריטית ברורה על נוטר-דאם (1-10). ההתקפה של אלבמה היא הטובה במכללות, כשהקוורטרבק שלה מאק ג'ונס או הווייד-רסיבר דבונטה סמית' הם המועמדים לפרס הייזמן המסורתי לשחקן המכללות הטוב ביותר.

4. מה לא בסדר עם הסוכן ריץ' פול?

זה הסוכן ריץ' פול. מתחתיו נרלנס נואל שהיום הודיע שהוא חותך יחסיו עם סוכן הכדורסל הגדול מכולם!

ריצ'רד פול הוא אחד מסוכני הספורט הגדולים והעשירים בעולם. הוא סוכן שחקנים – ביניהם לברון ג'יימס, אנטוני דייויס, בן סימונס, ג'ון וול, ועוד עשרות – שתחתיו שחקנים שטוטאל משכורתם הוא 865 מיליון דולארים. הוא אחד מבעלי 'קלאץ' ספורטס.

נרלנס נואל הודיע שהוא מנתק קשריו עם פול ו-CLUTCH SPORTS. מדוע נרלנס עזב (כמו ארבעה אחרים החודשיים האחרים)? בגלל "UNDEREXPOSION". השחקנים הפחות מפורסמים כנרלנס מתלוננים שפול מזניח אותם ומתעסק 'רק עם הסופר-כוכבים'.

הוא לא הראשון. סוכנים גדולים ממנו עשו אותה שגיאה, ותוך כמה שנים מעטות נעלמו מהשוק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 74 תגובות

  1. מנחם אציווה ואוקפלה זה נגרים טורנטו מלאה בכאלה כל הבושיי למיניהם.
    ריילי אוהב כאלה תשאל את גיימס גונסון וכל החברים ששיחקו אצלו.
    זה סוג של קלינגונים מייד אין אפריקה לוחמים אתלטים שיתנו הגנה טובה לא מעבר. אף אחד שם לא יהיה כוכב בליגה ושניהם גם לא יהיו ברמה של אבדיה.
    הרוקי הכי מרשים כרגע בהכנה זה קול אנתוני שאמרתי כבר לפני הרבה זמן שהוא נבחר נמוך מידי אבל מבחינת יכולות מי שהראה לי את הכשרון הכי גדול זה טייריס מקסי בפילי הבחור הזה יכול להיות קטלני והשחקן הכי טוב בדראפט הזה.
    גם קוויקלי בניקס טוב.
    למאלו נראה אשפה יותר גרוע אפילו ממה שחשבתי. יש מצב טוב שהוא הולך להיות יותר גרוע מלונזו.
    אדוארדס הזה יהיה פלופ וויטרס לגמרי מדהים איך הוא דומה לו בהכל זה כאילו אותו שחקן.
    כל האוקוגו ואוקונגו ואוקוונוואה נגרים בני נגרים.
    טופין מאכזב חשבתי ינגב בניקס נראה פח זבל עם כל הגודל הזה
    הייז גם נראה חלש בדטרויט סטט חלש מידי למישהו שהימרתי עליו כרוקי העונה.
    מלדון גם נבחר מאד נמוך שווה מקום הרבה יותר גבוה עושה סטט לא רע באוק.

    1. מצטער על התגובה הלא עניינית, אבל המציאות מחייבת.
      אחרי שהיתה כאן הסכמה מקיר לקיר בנושאי החיסון לקורונה הבא עלינו לטובה, כמה נקודות חשובות
      שעולות מדבריה של ד"ר מיכל הרן, המטולוגית בכירה בבי"ח קפלן:

      1. החיסון אושר בהליך חירום, לא רק זאת, הוא עוד ממשיך וימשך לאורך שנתיים.
      2. יעילות החיסון אינה מוכחת באופן ודאי, תופעות הלוואי לא נבדקו עד הסוף, ה FDA בעצמו פרסם הסתייגויות.
      כל אלה לא מפורסמים בארץ, אבל כן בארה"ב.
      3. רבים מהרופאים שפרסמו במגזינים רפואיים מאמרים על יעילו החיסון, עובדים בפייזר כיועצים.
      4. במחקר קיימים כשלים, כגון קבוצות חולים עם תופעות לוואי לא מדווחות ש"נעלמו".
      5. להרבה רופאים יש ספקות לגבי החיסון, הם מעדיפים לכתוב למשרד הבריאות, ולא להביע עמדה בפומבי עליה ישלמו מחיר.

      אין המלצה לא להתחסן, אבל שכל אחד יעשה את השיקולים שלו, מדובר על אישה שקראה את כל החומר על החיסון.
      לפני שאתם מגבשים דעה, תשאלו את עצמכם אם אתם מכירים מישהו שקרא את החומר ובאמת מבין.
      קישור לראיון שלה אצל אורלי וגיא:

      https://www.youtube.com/watch?v=WFr_J0Qqwb8

      1. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2034577
        .
        זה המחקר שפורסם בנוגע לחיסון. הוא די מפריך את רוב הטענות של ד"ר מיכל הרן.
        .
        העברתי את מה שהיא כתבה לעיניים מעט מבינות יותר –
        .
        התחושה היא שמדובר במקרה של חץ מסביבו מצוירת מטרה –
        היא מתנגדת נמרצת לחבישת מסכות (ד"ר הרן היא המטולגית. זיהומולגים יסבירו בנקלה את משמעות המסכות)
        היא פרסמה "מחקר" ש-"מלמד" שתרגילי נשימה וצמחי מרפא הם פתרון מצוין לקורנה (מחקר שלפי מה שהיא כותבת, כולל 50 משתתפים),
        היא הראתה הבנה בעייתית בניתוח מחקר אודות בדיקות ה-PCR (מחלה שהמון רופאים לוקים בה. הם פשוט לא למדו במהלך הכשרתם ביולוגיה מולקולרית ברמה מספקת. למעט כמובן מי שזה תחום התמחותם).
        .
        הערה שלי –
        מבט על עמוד הפייסבוק שלה מלמד על דעות ברורות עוד לפני הקורונה. קשה שלא להרגיש שמדובר במקרה של היוצא מן הכלל והכלל.

      2. חביבי, בישראל חטפו קורונה אחד לשלושים.
        מתים אחד למאה חולים. אחד לאלף אם אתה מתחת לגיל 60.
        הסיכוי למות מקורונה בישראל. מעל גיל 60 זה אחד לשלושת אלפים. תוסיף אפס לצעירים.
        החיסון יביא בעיות אחד למאה אלף.
        מוות אחד לשלושת אלפים או תגובה אלרגנטית אחד למאה אלף…… אתה תחליט.

        1. זו בדיוק הנקודה.
          כל אחד רשאי לעשות את השיקולים לעצמו.
          הדיון על יעילות החיסון ותופעות לוואי בטווח הארוך, לעומת נזרי המחלה הוא לגיטימי , ועדיין לא הוכרע.
          אם אתה מתחת לגיל 55, אם 50, או 45, מה הסיכוי לעומת הסיכון?
          לגבי ד"ר מיכל הרן, בוודאי שהיא מקרה יוצא דופן, רוב הרופאים לא מטילים ספק.
          מדובר במרצה בכירה, ורופאה-חוקרת בבי"ח קפלן.
          לגיא: את דעתה על מסיכות אני לא מכיר, אבל מבט על הפייסבוק שלה וכו' הוא כנראה ניסיון לדה-לגיטימציה לא עניינית?
          זו דעה רווחת שכל מי שמתנגד לחיסון הוא "משוגע" או "מטורלל, או לכל הפחות בא עם דעה קדומה.
          מדובר על רוםאה בכירה, ואין שום סיבה שלא להתייחס לטענות שלה ברצינות, דבר שאף אחד כאן לא עשה.

  2. שימון
    מה אתה אומר על היד של ראמוס? היה או לא היה פנדל?
    היה היה. מה עשה שם פלונטרינו ברקע? עוד מעטפה עם סטיפה?

  3. "פני שאני מתחיל, נשאלתי באימייל מדוע אני משתמש כל כך הרבה בפונט גדול. (אגב, הרוב 'בבינוני' ולא גדול). רוצים תשובה? כדי שאראה את מה שאני כותב!"
    אנשים, מה הבעייה שלכם? שמנחם ישתמש באיזה פונטים שהוא רוצה גם אם זה כל כך כואב לכם בעינים ובאצבעות של הידיים…. ובטח שבמוח שלכם.

  4. אם אכן יצא משהו מברוקלין אופתע, וגם אז אתן את הקרדיט לנאש, ולא להנזל וגרטל.
    .
    לא שזה אומר משהו, אבל בקבוצות פייסבוק של הספרס כולם מתרגשים מהסטאטשיט של ואסיל, ואומרים שהוא, הסטאטשיט, הטוב ביותר מבין כל הרוקיז במשחקי קדם העונה.
    .
    תודה מנחם, אחלה מעורב, ונתת לי רעיון עם האומלט שום ובצל הזה.
    😄

  5. אני לא חושב שיש בכלל ספק –
    קווין דוראנט הוא מגדולי הסקוררים שהמשחק ראה. מקום ראשון?
    זה נתון לדיון. אישית, אני חושב שהוא חזק בדיון עם אחד מייקל ג'ורדן.
    .
    עד כמה הוא מרשים?
    11 עונות רצופות עם 50%+ אפקטיבי, 25+ נקודות.
    בשיאו הוא הגיע ל-32 נק' ב-56% אפקטיבי. זה נתון פסיכי.
    .
    עכשיו נשאלת השאלה עם כמה נק' הוא יסיים את הקריירה, והאם יצליח להדביק את לברון.
    ללברון יש 34,241 נק'. בשביל להגיע ללברון דוראנט צריך להשלים פער של 11,301 נקודות.
    .
    דוראנט בן 32. לברון בן (כמעט) 36.
    כאשר דוראנט יחגוג 36, אם ישמור על קצב פסיכי של 2,000 נק' לעונה (רק ב-6 מהעונות של דוראנט הוא חצה את הרף), הוא עדיין יהיה במרחק של 3,300 נק' מלברון.
    המשמעות היא שגם אם לברון לא קולע נק' אחת נוספת בקריירה, דוראנט צריך לשחק עד גיל 38 בשביל לעקוף אותו.
    .
    השאלה האחרונה שצריכה להישאל בשביל להשלים את המשוואה הדמיונית –
    למי תהיה קריירה ארוכה יותר?
    ללברון, או לדוראנט.
    .
    השורה התחתונה?
    נגיד וללברון בקנה רק עוד 2 עונות, והוא יקלע בהן ביחד 2,700 נק' (1,350 נק' לעונה. עד כה ללברון אין עונה עם פחות מ-1,500 נק'),
    זה אומר שכאר דוראנט יגיע לגיל 36, הוא יהיה מרחק 6,000 נק' מלברון.
    בסיטואציה כזו הוא יצטרך לעשות משהו שרק קרל מלון וקארים עשו (מהעמידים שבשחקנים בתולדות הליגה) –
    לקלוע 6,000 נק' אחרי גיל 36.
    .
    הנבואה נתנה לשוטים, אבל בשאלה מי יסיים את הקריירה עם יותר נק' ההימור הבטוח הוא לברון.
    צריך להזכיר –
    ההיסטוריה לא אדיבה עם מי שעברו פציעה בגיד אכילס בגיל מאוחר.

    1. אני גם לא מאמין שיעקוף את לברון לברון התחיל צעיר יותר והגוף שלו עמיד הרבה יותר ,
      לגבי האכילס יש לציין שתחום הרפואה בעשור האחרון עבר שידרוג עצום, קווין דוראנט לא ב100 אחוז ועדיין נראה כסקורר הטוב מכולם (סקורר הרבה יותר טוב ממיקל ביכולת היסטורית נתון לדיון), בסוף גובה אורך וקליעה זה משהו שלא מאבדים אכילס או לא, אני בהחלט רואה אותו גם בגיל 38-40 עושה נוביצקי מעטים השחקנים שיכולים לעצור אל זה.

      1. גם אני חושב שיש מצב שנראה אותו משחק עוד כמה שנים טובות, ממשיך להמטיר נק' באחוזים נהדרים.
        רק שהכמויות של העבר (27 נק' בממוצע בקריירה), זה כנראה לא ימשיך.
        .
        כאמור,
        אין בנ"ל להמעיט ולו במאומה מיכולותיו האדירות של דוראנט (גם בהתבוננות קדימה)

    2. אני חושב שזה אספקט שקצת פחות מוערך אצל לברון, הבחור יודע לשים את הכדור בסל. אולי בגלל שהוא קצת פחות מגוון מאחרים, אבל לקלוע הוא יודע(ובאחוזים נהדרים).

      1. הניסוח שלך לא יצא כל כך טוב –
        דווקא לברון הרבה יותר מגוון מאחרים, לא בקליעה אלא באספקטים אחרים, ולכן זה שהוא גם יודע לשים את הכדור בסל קצת נשכח לפעמים.
        (אתה התכוונת כנראה שספציפית בקליעה לברון פחות מגוון מדוראנט/מייקל)

  6. תודה מנחם
    דוראנט סקורר מדהים. האמת שהוא נראה יותר קליל מבעבר בתנועה.
    לברון יסיים עם יותר נקודות כנראה.

  7. בוקר טוב לכולם ותודה למנחם על עוד מאמר מצוין .
    האמת , אחרי כל כך הרבה שנים שבהן דוראנט ספג כאן אש וגופרית , עושה לי טוב לקרוא קצת ביקורת חיובית עליו באתרנו . לצערי , אני נאלץ להסכים עם גיא שהסיכוי שלו להשיג את קארים ולברון שנראה היה גדול מאד עד 2015 , ירד כמעט לאפס . בחמש השנים האחרונות הוא היה פצוע כמות משחקים של שתי עונות כך שהוא מפגר בשש עונות אחרי לברון , פער בלתי ניתן למחיקה . כרגע אני ר מאחל לו שלא ייפצע ואולי בהמשך הדרך יבואו גם הסטטיסטיקות האישיות ואולי אולי גם איזו טבעת .

    1. זה השלב הכייפי של העונה, כל מיני בחירות מאוחרות פתאום מתגלות כמציאות והעומק האמיתי של הדראפט מתחיל להתברר.

        1. נגרים, חשמלאים, אינסטלטורים, את כולם צריך שמעון! ניסית לחיות בעולם שיש בו רק עורכי דין ומנהלי תיקי השקעות? תוך חודשיים כולם חיים שם עם שירותים סתומים, נורות שרופות ומכוניות שלא מתניעות. גם חלב במקרר כנראה שלא יהיה.

  8. התגעגעתי לדוראנט (על המגרש, בשאר התחומים הוא פחות מעניין), נקווה שהוא יחזור בכושר טוב כמו שההכנה רומזת.
    תודה רבה על המעורב ועל הפונטים הגדולים, גם הקוראים שלך לא הופכים צעירים עם השנים…

  9. אחלה מעורב. אין מה לעשות מוג'ו כמו שמנחם מכניס לאתר אין לו תחליף.
    נהניתי לקרוא. שים קצוץ על כולם ותמשיך ללהטט עם מילים.

    1. אמרת את זה מצויין. מוג'ו, אומפף, צבע, איך שלא נקרא לזה, פשוט הרבה יותר כיף לקרוא את מנחם מכל אחד אחר. יש אנשים שפשוט יש להם את זה. אגב, עוד כתב שהיה לו את זה (או עדיין יש, לא יודע) הוא ערן סלע שפעם כתב במעריב. מישהו צריך להביא אותו לכאן.

  10. את דוראנט אולי לא שונאים אבל קצת קשה לחבב (ואני אומר את זה בתור מישהו שזוכר לו את האליפויות עם הקבוצה שלי). הוא יותר נרגן מביישן ואין לו את הסבלנות או "ארגז הכלים" כדי להתחבר עם אנשים. הבחור בילה בלריב עם אנשים בטוויטר במקום למצוא איך לחבר את עצמו לאנשים.
    *
    "קיירי יכול להיות בקלות כריס פול, אבל כריס פול עם יכולת חדירה מצוינת."
    מאוד לא מסכים קיירי שייך לזן אחר של שחקנים. זה שהוא ופול נמוכים ובאותה עמדה לא הופך אותם אוטומטית לדומים.
    יש היום מודל של גארדים נמוכים וזריזים שיותר מזכירים את המודל של אלן אייברסון – יש שם מסירות, אבל הם איכשהו קצת יותר שוטינג גארדים שיודעים לשחרר את עצמם לקליעות מאשר Floor General.
    גם סטף, דמיאן ודונובן מיטשל כאלה במידה זו או אחרת (זה בהחלט ראוי לויכוח). זו אבולוציה מרתקת לשחקנים בגודל הזה. זה גם כדורסל חכם שבו שחקנים מקבלים לעשות את מה שהם טובים בו במקום לתייג אותם ב"אתה קטן – תעשה סטוקטון!"
    וקיירי הוא בין הטובים במודל הזה וכשהוא מרוכז הוא אדיר. והוא מסוגל להיות מרוכז גם למספיק זמן כדי לתת ריצת פלייאוף ארוכה. זה לא יום אסל יום בסל. זה שבסוף הג'וקים בראש משתלטים עליו זה משהו אחר. זו לא אשמת לברון או סטיבנס ולא תהיה אשמת דוראנט.

      1. אם אני לא טועה היה שיפור אצלו עם השנים בתחום הזה.
        לזכותו ייאמר שנראה שיש לו ידיים מהירות שמייצרות מהלכים יפים בהגנה לפעמים. אבל אולי זה מגיע כי כולם מוכנים לעשות מולו iso…

          1. לא יודע לגבי סטף. ג"ס יודעים לשחק הגנה קבוצתית ולעשות חילופים אז הם מחפים על החסרונות הפיזיים שלו.
            נקווה שימשיכו לדעת העונה…

  11. אחלה מעורב …. תודה
    דוראנט לא יעבור את לברון. הוא פציע מדי (והוא "נזכר" מאוחר מדי)
    אבל הלוואי ותהיה לו קריירה ארוכה וטובה, אחלה שחקן
    אבל כמו שגיא אמר …

    1. מסכים איתך שקיירי הוא לא הפוינט-גארד הכי טוב בליגה אבל מצחיק שהבאת את שני אלו כדוגמאות – השנה היא כבר לא 2017 יקירי. אם לברון נחשב פוינט בימים טרופים אלו – יאללה, לברון, אבל גם בלעדיו אני לוקח קודם את ג'א, לילארד, סימונס (כן, סימונס) ויודעים מה, אפילו את יקירו של הקוריוז. גם לפול יש עדיין קייס (להבדיל מקיירי הוא אשכרה מרים קבוצות לשמיים), ובשביל בוסטון אני לוקח את קמבה לפני קיירי בכל יום. קיירי מוזמן להמשיך לכדרר את עצמו לדעת, ללכלך על החברים שלו, לטעון שהעולם שטוח, להוביל מרד רק בשביל לגלות שאין אף אחד מאחוריו, להכריז חרם על התקשורת רק בשביל לשבור את זה דקותיים אחר כך. בן אדם הזוי. הסיפור עם עלי המרווה שהוא התחיל לפזר במגרשים עכשיו בכלל דבילי, אני שם עשיריה שתוך שנה הוא מתחיל להופיע למשחקים עם שרוולים, קטורת, ועלונים לסיינטולוגיה.

        1. היום כן. אני מת על סטף – לדעתי הוא שחקן היסטורי ששינה את המשחק. אבל בשקט בשקט הוא כבר עוד חודשיים בן 33, ובמעט שהוא שיחק בשנה שעברה (לפני ה'פציעה') כבר היה ברור שהוא כבר לא סטף של פעם.
          לגבי סימונס, אנחנו כבר לא נסכים אחד עם השני. לדעתי הוא שחקן ענק ולראיה פילי פשוט התאיידה ברגע שהוא יצא מהבועה. נכון, הוא לא קולע מבחוץ, אבל שוב, אני ואתה כבר לא נסכים על זה שקליעה מבחוץ זה לא חזות הכל ויש עוד אלמנטים במשחק.

          1. וואלאק אברי מה קרה לך בזמן האחרון פיתחת פטיש לנגרים אוסטראלים אה? חבל שאתה לא הgm של בוסטון באמת.
            הייתי מפנק אותך בסימונס
            רגע עם סימונס היא התאיידה? לא סיימה 6? לא עפה פלייאופים קודמים? אין לזה שום קשר לסימונס

            1. עם סימונס, רק עונה לפני, הם הפסידו בקושי לאלופה שבדרך על חודו של סל נצחון שקפץ על הטבעת ונכנס בפוקס. היו מילימטר מגמר המזרח. תן לי את סימונס במקום קמבה ואנחנו מנגבים את הליגה. אני מקבל הרעלת סוכר (היה לי מונח אחר בראש אבל יש בנות באתר) רק מלחשוב על ההגנה שלהם, עם כל הידיים הארוכות והזריזות שם, וההתקפה שסימונס יריץ עם טייטום וג'יילן בכנפיים.

            2. תתפלא גאון, גם אני לוקח את סימונס על קמבה….

  12. יופי של מעורב. מאוד אהבתי למרות הסלט הבלתי אפשריש אתה עושה ואינספור טעויות שנובעות מהקלדה מהירה בשעות לילה מאוחרות, וכל זה בשבילנו, קוראיו הנאמנים של האתר.
    לגבי פרשס, (אכן שם נפלא), כתבת:
    הבעייה היחידה: כמה זמן אריק ספואלטרה ייתן לו לשחק כמחליף לדנקן רובינסון או לבאם אודביו (או מחליף גם לזה וגם לזה, וכל אחד אחר שיהיה שחקן FRONT)
    – ואני אומר למה מחליף לאדביו *או* לדנקן רובינסון?! פרשס כל כך טוב שהוא יכול להחליף את שניהם בו-זמנית.
    קווין דוראנט לא ישרוד עד גיל 40, כלומר יכול להיותתש הוא אכן ישרוד אבל היכולת שלו תרד באופן תלול כי ההגנה שלו לא תהיה משהו משהו, כל שינויי הכיוון האלה לא בשביל שרוך כמוהו. אבל הלוואי.
    קיירי שחקן גדול, אין ספקבכך, אבל קצת דפוק בראש. זה מה שנאש למעשה אמר, שכל עוד הוא בסדר על המגרש הכל בסדר.
    Bloke אכן מילה נפלאה, למדתי אותה מהמתנדבים בקיבוץ.

  13. הבעיה עם דיירי ודיראני ששניהם ממש לא מנהיגים אבל גם טיפשים/יהירים מידי מכדי לתת למנהיג אמיתי מהקבוצה לתת את הטון. לקיירי הייתה הזדמנות לשושלת בבוסטון והוא חירב אותה. הוא גם לא ממש עושה אחרים יותר טובים. אני מעדיף את פול עליו בהרבה. לדעתי הם לא יעברו סיבוב שני השנה. וכמובן יריבו עם כולם כולל כולם. שני שחקנים מעולים אבל צריך גם אופי בשביל אליפות.

  14. בבוסטון היה לדיירי הכל: וטרנים שהם גם מנהיגים (הורפורד וסמארט) מחליפים טובים בראון וטייטום וגם מאמן לא רע בכלל.

  15. + 101
    וגם הקליעה הכי יפה (ביחד עם מלו). הסטאט שגיא נתן למעלה מעניין מאוד ומחזק את ההרגשה שתמיד הייתה לנו – שיש כאן סקורר ברמה אחרת.
    אולי הוא בכלל יהודי : קווין ננוחם.

  16. חשוב להבין שהדיבורים על הבחירות ה'גאוניות' של המנהלים רובם כלל לא היו כאלה. לשחקן בן 19 בעל פוטנציאל אתלטי ומוסר עבודה מצויין צריך שיהיה מזל כדי לקבל הזדמנויות ולא להיפצע, צריך לקבל הכוונה ופיתוח של צוות האימון והשחקנים שידחפו אותו ללמוד נכון וצריך מוסר עבודה כדי שיקפיד על תזונה, אימונים ועבודה על המשחק. כמו שכתבתי במוק האחרון, זהו דראפט המעבדה. היה לשחקנים האלו זמן מטורף של 9 חודשים רק לעבוד על משחקם בתנאי מעבדה ולשפר מה שיכלו. אין לזה שום תקדים היסטורי. כך שהיחידים שהיה להם ידע על הרמה העכשיוית של השחקן היו הקבוצות שבחנו אותם.
    .
    לגבי פרשס. כדאי לשים ברקסים. הוא שיחק 2 משחקי פרי סיזן מלאים. באחד נראה סביר מינוס מול הפליקינס ואחד מצויין מול הראפטורס.לאין ספק שהוא פוטנציאלים נהדר. הוא אתלטי ארוך ונע על המגרש כמו גארד. כשג'יימס וויסמן נכנס להשעיה הוא לקח את מקומו בחמישייה כסנטר ונתן עונה אדירה. כבר עכשיו הוא הריבאונדר הטוב בדראפט. והסיבה שריילי לקח אותו זו זריזות הרגליים לעשות חילופים. אבל בהתקפה הוא עוד רחוק ממה שאתה מתאר. הוא לא מסיים מאוד טוב תחת הסל. קליעת המיד ריינג' בסדר אבל לא מדהימה והוא אכן הראה מעט פוטנציאל קליעה אבל בטח לא משהו בטוח ומיוצב. הקליעה שלו מעונשין במכללה במדגם מייצג גדול בהרבה מרמז שהוא עדיין רחוק מכך. האם הוא יכול להגיע? בוודאי, אבל זה משחק של סיכויים. קארל מלון ובלייק גריפין הגיעו לליגה ללא קליעה מבחוץ ועונשין. שניהם הפכו לקלעים מצויינים בהמשך הקריירה כשאין לי ספק שמאלון היום היה הופך לקלעי שלשות משובח. אבל אצ'ווה כרגע לא שם. הוא שחקן התקפי עדיין מוגבל שיכול לבוא להבלחות וזהו. באם אדביו ישחק כסנטר וכשיזוז לעמדה 4, ישחק עם קולע מבחוץ (אוליניק למשל). אצ'וואה לא בטוח יקבל דקות רבות מדי. בטח לא מיד. יש סיכוי שנראה אותו בג'י ליג כמו שעשו ל-KZ שנה שעברה.
    .
    .לגבי KZ אוקפלה, מיקמתי אותו בבחירה 23 בדראפט 2019 אך הוא נפל לטעמי רחוק מדי למקום 32. שחקן במידות שלו (8'6 עם מוטת ידיים של 2'7) באתלטיות שלו עם הקליעה שלו היה שווה בחירה טובה יותר. בכל מקרה חשוב להבין שזה לא רק עניין של פספוס כזה או אחר. ההיט הורידו אותו לשחק בג'י ליג עונה שלמה בתור ווינג SF ואפילו SG ולא בתור PF כפי ששיחק בסטנפורד. הוא שיחק רק 5 משחקים במדי ההיט ולא ממש תרם. הפורטה שלו היא יותר הגנתית אך התקווה הייתה שיוכל להוריד כדור לרצפה ולהגיע לטבעת. אני רוצה לקום ולהריע ואז נזכר איך לוני ווקר נראה לפני פריצה קיץ שעבר ואיך נקיל אלכסנדר ווקר נראה היה כאחד הרוקיז המרשימים עד שהעונה החלה ומאמנו קבר אותו עמוק בבויידם עד הבועה. בכל מקרה קייזי נתן משחק פרווה מינוס מול הפליקנס עם 3 נקודות ב-20 דקות ומשחק מדהים של 24 נקודות והרבה שלשות במשחק השני. אם ישתלב ויהפוך לווינג הפותח שלהם בהמשך העונה שלהם לצד באטלר כדי ליצור קו קדמי מפחיד הגנתית, לא אופתע. אבל לפי משחקי הפרי סיזן של מיאמי, השחקן הטוב שלהם היה בכלל מאט סטראס הגארד ששיחק טוב יותר מטיילר הירו…
    .
    בכל מקרה זו הייתה בחירה מצויינת של ריילי שנה שעברה לסיבוב שני ופרוייקט שכשהוא עובד אתה יוצא גדול ושהוא לא אף אחד לא זוכר

  17. קיירי ודוראנט ונאש, באמת תערובת שיכולה להפתיע לטובה, לעומת פוטנציאל הרעל ובעיות המנהיגות הברור. ואני באמת מקווה לראות שוב את דוראנט האדיר והנפלא של כל העונות עד כה, ואת קיירי במוד יציב אמיתי, מה שמעולם לא ראינו, אבל אם נראה, זה יצביע על התבגרות אמיתית. לך תדע. אולי העארס נאש יוכל לייצר לנו את הדבר הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט