הגולש המתנדב רון טחן: יומן אינדיאנה (2)

יומן אינדיאנה (2)

מאת רון טחן

1-11, איזה כיף. מקום ראשון בליגה (ביחד עם סאן אנטוניו).

אז מה היה לנו מאז הפעם שעברה?

1.ניצחנו 91-96 את ברוקלין – חששתי מהמשחק הזה. כן, הנטס נראו רע עד לנקודה זו, אבל עדיין, סגל כל כך מרשים על הנייר, וברוק לופז אחד. במציאות, לופז לא הצליח לבוא יותר מדי לידי ביטוי מול הנוכחות של ביג רוי היברט ודיוויד ווסט, ן KG  (קווין גארנט) המשיך בכושרו המביך.  עוד W  לטור הנצחונות.

2.הבסנו 79-95 את ממפיס – למען הכנות, קיבלנו את ממפיס בכושר זוועתי (מאז הם התאוששו) וניצחנו בקלות. סטיבנסון הנהדר רשם טריפל דאבל ראשון בקריירה, וזו תמיד מצווה לנצח את טיישון פרינס (http://www.youtube.com/watch?v=_GD8feepwrE , לא נשכח לא נסלח)

3.הבסנו 77-104 את מילווקי – חגיגה על הפרקט. היילייטס, חיוכים מאוזן לאוזן, כולם נהנו ואפילו זכינו לראות את כריס קופלנד המוכשר צולף 2 שלשות! מילווקי נכנעה כבר ברבע הראשון, ברנדון נייט לא משחק משום מה (עכשיו הוא פצוע) ומשפיע יותר בטוויטר מאשר ב NBA  (אלעד רבין התייחס לכך ביומן של הניקס). אתמול הם הצליחו לשמוט יתרון גדול בסיום נגד פילדלפיה למרות תצוגת שיא של בטלר, והם חזק במירוץ ללוטרי.

4.קיבלנו בראש 110-94 מהבולס – דוקטור לס חזה זאת מראש, ואני שהתחלתי להאמין שאנחנו באמת פייבוריטים בכל משחק, פינטזתי על 0-10. האמת? הוקל לי. זה לא היה משחק צמוד. הבולס צלפו מרחוק (רוז עם 6 שלשות) וזו לא בושה להפסיד ביונייטד סנטר. בנוסף, קופלנד היה מצוין בדק' ששיחק, ומוכיח שהוא שווה לפחות כמה דק' במשחק, בטח כשגריינג'ר בחוץ.

5.ניצחון קשה 96-103 על הניקס בהארכה – נחנו קצת יותר מדי. התחלנו חלודים, והניקס שנלחמו בכל הכוח כדי להימנע מעוד הפסד ביתי, היו צריכים לנצח. למזלנו, אימאן שאמפרט, אולי אכזבת העונה בניקס (ציפו ממנו להפוך לפקטור בהתקפה), שלפי הדיווחים מוזכר כמועמד בכיר לעבור בטרייד, ביצע עבירה טיפשית על פול ג'ורג' 5 שניות לסיום. ג'ורג' הסופרסטאר עמד בלחץ וקבר את שלושתן, ובהארכה השתלט על המשחק בדרך לשיא עונתי של 35 נק'.

6.ניצחון 82-97 על בוסטון – זה לא התחיל טוב. ג'ורדן קרופורד, מהשחקנים היותר מעצבנים בליגה, תפס יום ענק דווקא נגדנו. בוסטון עם 5 הפסדים רצופים, ואנחנו צריכים לנצח. לרבע השלישי עלתה קבוצה אחת בלבד. ההגנה התחברה מחדש, הכל זרם ומשם שייטנו לניצחון. וכן, סטיבנסון עם טריפל דאבל שני השנה  (ממליץ לכם לקרוא את טורו של יובל עוז על הפייסרס, גם הוא כמובן מתייחס לתופעה מקוני איילנד). אם הוא ישמור על שפיות, הוא עוד ייזכר כאחת מגניבות הדראפט הגדולות ביותר. בתור התחלה, שלא יילך לניקס בשנה הבאה.

 

אחת הסיבות שאני כה מופתע מהמאזן שלנו, היא שלא ציפיתי שהמזרח יאכזב כל כך.

על הנייר, זה היה נראה שהשנה המזרח יכול להיות חזק יותר מהמערב. בפועל, זה רחוק מלהיות המצב. אז כן, פילי מהווה הפתעה נעימה, מיאמי היא לדעתי עדיין הקבוצה החזקה בליגה (שמתם לב שרשארד לואיס ומייקל ביזלי נכנסו שם חזק לרוטציה? מדאיג) וכמובן שיש אותנו, אבל מה חוץ מזה? כרגע יש במזרח רק 4 קבוצות עם מאזן חיובי מול 9 במערב, ובמשחקים בין קבוצות המערב מזרח ,המערב כבר ב 17-41.

אם הייתי "חוזה" בתחילת העונה שאחרי שלושה שבועות ברוקלין וניו יורק יהיו במקומות 2,3 במזרח, זה לא היה נשמע מופרך. התחזית הפכה למציאות, הן מאיישות את מקומות 2-3, אבל מהסוף… בנוסף, החבר'ה שם מתחילים להיפצע כבר עכשיו, וקבוצות עם כל כך הרבה אגו בחדר ההלבשה לא בנויות להפסיד כל כך הרבה.

בקשר לבולס – ליבי נחמץ לנוכח התמונה של רוז עוזב על קביים. הבולס היא קבוצה טובה גם בלעדיו, אבל השנה הספסל שלהם חלש משמעותית מאשתקד.

 

אז מה מצפה לנו השבוע?

 

1.היום נארח את אחת מהפתעות העונה, פילדלפיה המפתיעה, למשחק מסקרן.  יהיה מעניין לראות איך היברט יסתדר עם ספנסר האווז (שהיה יותר ממדהים בקלאץ' לפנות בוקר), שגבוה כמעט כמוהו, קולע טוב מכל הטווחים, ריבאונדר טוב ובאופן כללי משחק את הכדורסל הטוב בקריירה שלו. בנוסף, מעניין מי ייקח את אוון טרנר המצוין, סטיבנסון או ג'ורג', ולמי יש ידיים ארוכות יותר J, ג'ורג' היל או MCW (מייקל קרטר ויליאמס). עם כל הערכתי לפילי, אנחנו פייבוריטים, בטח אצלנו.

אגב היברט, כשזה נשאל על תרומתו ההתקפית השנה, הוא ציין כי הוא לא מרגיש שהוא השתפר שם יותר מדי, וכי כל תרומה שלו שם היא בגדר בונוס לקבוצה. אני פחות מסכים, וחושב שבלי היברט אין לנו סיכוי של ממש בפלייאוף.

 

2.ביום שני נפגוש את הפאוור פאוורד הטוב בליגה, קווין לאב, שעבר בהצלחה יתרה את המבחן אתמול מול גדול שחקני מינסוטה בכל הזמנים, גארנט, ולא נגרר לשטויות שלו. מינסוטה פותחת משחקים מצוין, ויש לה סגל טוב שיכול להתמודד מול כל קבוצה, אבל היא לא מספיק יציבה, ואפשר לנצח.

 

3.יומיים לאחר מכאן נתארח אצל שארלוט עם ג'פרסון המתקמבק. הם קבוצה לא רעה בכלל, אבל אנחנו יותר טובים. אני צופה ניצחון.

 

4.אנחנו נסיים את השבוע עם משחק בית מול הויזארדס המאכזבים, עוד קבוצה עם קו קדמי טוב, אבל כל עוד אריזה מושבת, אין להם מישהו שיכול לעצור את פול ג'ורג'. אנחנו צריכים לקחת גם את זה.

 

האם אני אופטימי מדי? יכול להיות, אבל אף אחת מ4 הקבוצות הנ"ל היא לא מאריות הליגה, ולמעט מינסוטה כולן עם מאזן שלילי.אני מאוד מקווה לשבוע מוצלח.  זה מוזר להיות הקבוצה המדוברת בליגה (למה אף אחד לא מדבר על סאן אנטוניו?) וזו שרבים מסמנים אותה כמועמדת הרצינית ביותר לזכות באליפות 

חוץ מזה שזה מוקדם מדי (עוד לא עברה רבע עונה), "דצמבר האיום" מתקרב בצעדי ענק, ומומלץ לחכות קצת ולראות איך נעבור אותו.

למה  אני מכנה אותו"דצמבר האיום"?

 

א. ב 2.12 יש לי יום הולדת. אני לא אוהב ימי הולדת.

 

ב. הפייסרס ייצאו למסע בין כוכבים במערב, במהלכו יפגשו את הקליפרס ופורטלנד ב back to back, את יוטה החלשה ואז back to back נוסף כאשר הפעם מדובר בלא פחות מסן אנטוניו ואוקלהומה.  לקינוח, לאחר מסע ארוך, החבר'ה יחזרו עייפים הביתה לארח למפגש ראשון השנה את מיאמי, שיומיים לפני תשחק אצל השכנה (הכל יחסי) ממישיגן, דטרויט. 

 

מצד אחד זה לא נראה מעודד,  בכלל. מצד שני, לא צפוי לנו עוד רצף משחקים כזה אכזרי במשך כל העונה, אז עדיף לסיים עם זה מוקדם.

 

שיהיה לנו בהצלחה.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. יופי של כתיבה! יומן מוצלח וכותב משקיע…
    יש מצב לקישור לטור הראשון עבור עצלנים שלא רוצים להתאמץ?

    מנחם כבר הציע לך לכתוב סיקורים?

  2. אני איתכם,אחרי שרוז שוב נפצע אתם הסיכוי היחידי להפיל את שלטון הרוע ממיאמי,זה רק אתם מולם אז נקווה לטוב

כתיבת תגובה

סגירת תפריט