יום חמישי הגדול / דור בלוך

יום חמישי הגדול חוזר, ואחרי שבשבוע שעבר קיבלנו אינטנסיביות של פלייאוף, איפשהו באמצע נובמבר, אפשר לצפות ללא פחות מכך במפגש בין שתיים מהטוענות בכתר, לפחות בעיני עצמן, הלוס אנג'לס קליפרס ואוקלהומה. מועמדת נוספת לתואר, השיקאגו בולס, תעשה את הדרך לקולוראדו ותפגוש את דנבר שמנסה להתאושש מפתיחת עונה חלשה.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (3-7) – לוס אנג'לס קליפרס (4-8):

צמד הדאבל דאבל כריס פול (12 רצופים מתחילת העונה, שיא NBA) ובלייק גריפין (חמישה רצופים), פוגש את אוקלהומה אותה ניצחו הקליפרס 111-103, במפגש הקודם בין הקבוצות לפני שבוע.

אותו ניצחון הושג הודות לריצת 14-2 של הקליפרס ברבע השלישי, ממנה הת'אנדר לא הצליחו לחזור.

שתי הקבוצות פתחו את העונה עם גמגום מסוים, כדי להתאושש למאזנים נאים, הקליפרס ההולכים ומתחברים הרבה הודות ליכולת הטובה של דיאנדרה ג'ורדן, והת'אנדר הרבה הודות לחזרה של ווסטברוק מהפציעה.

אוקלהומה פיתחה מגמה של כניסה לפיגור מוקדם, וביצוע קאמבק ברבע האחרון. מול דנבר החלשה זה הספיק, אבל מול גולדן סטייט, הם התעוררו מאוחר מדי ומצאו את עצמם בצד המפסיד של עוד קרב צמרת במערב. גם המאמן של אוקלהומה סקוט ברוקס וגם ראסל ווסטברוק התבטאו בעניין הזה ואמרו שהם מבינים שאי אפשר להמשך לפתוח משחקים באופן הזה.

הם צודקים, במערב העמוס בקבוצות טובות, 2-3 הפסדים כאלה יכולים להוביל למקומות 5-8 במערב, ודרך קשה עד כדי בלתי אפשרית בפלייאוף.

הסטטיסטיקה הבולטת של הת'אנדר עד כה היא העובדה שהם מובילים את הליגה בריבאונדים למשחק, הודות לאתלטיות של איבקה ודוראנט, היכולת הגבוהה של הת'אנדר בקטגוריה הזאת יכולה לאתגר את קו הגבוהים שעדיין נתפס רך יחסית בקליפרס.

הקליפרס מתאפיינים במשחק התקפה קבוצתי ומתואם היטב, כמצופה מקבוצה של דוק ריברס, כמו גם מכך שצמד השחקנים המובילים של הקליפרס רץ ביחד כבר תקופה, ואולי יותר מכל כפי המצופה מקבוצה שהמנהיג שלה הוא כריס פול. הסטטיסטיקה הזאת מובילה את הקליפרס למקום השני הן בנקודות והן באסיסטים בליגה כולה.

שתי הקבוצות מגיעות אחרי נצחונות צמודים, הקליפרס נגד מיניסוטה החזקים ואוקלהומה מול דנבר, והמשחק הזה לא צפוי להיות שונה, אפשר להניח שנראה מאבק צמוד עד לשניות האחרונות ממש.

הימור:

אוקלהומה ב-5.

דנבר נאגטס (6-4) – שיקאגו בולס (3-6):

הצד השני של אותו משחק צמוד, הוא דנבר שהפסידה לקמבאק של אוקלהומה בדקות האחרונות, ונשארה במאזן שלילי אחרי 10 משחקים. פתיחה מאכזבת למדי לחבורה של המאמן הצעיר בריאן שואו.

שתי הקבוצות מגיעות במצב רוח הפוך בתכלית, כאשר דנבר מגיעה לא רק עם מאזן שלילי אלא גם עם שני הפסדים רצופים, בעוד הבולס מגיעים למשחק הזה לאחר 5 ניצחונות רצופים, כולל ההצהרה המרשימה מול אינדיאנה, שקטע את רצף הניצחונות של הפייסרס.

שחקן אחד שמגיע במצב רוח מרומם פחות הוא דריק רוז שעדיין לא חזר לכושרו הנפלא מלפני הפציעה שהשביתה אותו לשנה וחצי. עם ממוצעים חלשים עבורו של 15 נקודות, ופחות מ-35 אחוז מהשדה, רוז יודע שהוא חייב להשתפר כדי שהבולס יוכלו לחשוב ברצינות על תחרות מול אינדיאנה ומיאמי במזרח.

למרות זאת, והודות ליכולת טובה של הצוות המסייע שיקאגו מוצאת את עצמה במאזן איכותי של 3-6 בפתיחת העונה. לואל דנג מוביל את השוורים עם 17 נקודות למשחק ולא פחות חשוב כמעט 6.5 ריבאונדים, שיחד עם 9 ריבאונדים למשחק של קרלוס בוזר ויואקים נואה הופכים את שיקאגו לקבוצה חזקה במובן הזה.

ג'ימי באטלר אחד העוגנים ההגנתיים של הבולס, ועוד שחקן שקולע במספרים דו ספרתיים בממוצע העונה, נפצע וייעדר מהמשחק, מה שלא אמור לפגוע בעליונות של הבולס במשחק הזה.

דנבר מפגינה עד כה שני מאפיינים חיוביים בולטים. הראשון הוא קו קידמי קשוח שמוביל אותה למקום השני בטבלת הריבאונדים בליגה, ובמקום הרביעי בטבלת החסימות. קנת' פאריד וג'יי ג'יי היקסון תורמים במובנים האלה לקבוצה ויחד עם תרומה דו ספרתית של נקודות הם בסיס טוב לבנות עליו.

המאפיין החיובי השני עונה לשם טיי לוסון, שעם 22 נקודות וכמעט 9 אסיסטים למשחק מראה יכולת שמכניסה אותו חזק לרשימת הפוינט גארדים המובילים בליגה, ועם ספסל עמוק למדי, הנאגטס שפתחו את העונה רע מאוד בהחלט עשויים לתת פייט לקבוצות כמו פורטלנד ואולי פיניקס שפתחה את העונה היטב על המקומות האחרונים בפלייאוף כבר השנה.

הפיקנטריה של הערב מגיעה מהכיוון של נייט רובינסון שיפגוש את קבוצתו לשעבר.

הימור:

הבולס ב-8.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. בהחלט משחקים מעניינים, קודם כל באוקלהומה. OKC חייבים לנצח, זה בסופו של דבר מלחמה על מיקום בסוף העונה.
    תודה על הפריוויו המעולה.

  2. מחצית בנוקיה מכבי 35 לבוראל 34 רבע ראשון:פתיחה חזקה של הספרדים ואז מכבי חזרה לקראת סוף הרבע עם ריצת 11 2 אבל ירדה בפיגור רבע שני:נפתח עם הרבה איבודי כדור מצד 2 הקבוצות ובכלל משחק מבולבל בסופו של דבר לאחר שפיגרה כל המחצית ירדה ביתרון נקודה והרבה בזכות בלו ולדנסברג שקלעו משום מקום נקודה שהולכת ומדחדדת טירייס רייס אינו רכז גדול הוא הרבה יותר קלעי הרבה יותר 2 ופחות 1

  3. סיןם רבע 3 לבוראל ביתרון 2 51 מכבי 49 משחק רע של רייס סמית ובעצם כל מכבי נראית בינונית היום היחיד שעבד ברבע השלישי זה בלו

  4. סיום מכבי 65 לבוראל 70 משחק מביע ורע למכבי הפציעה של אוחיון לא תירוץ ליכולת החלשה של סמית היקמן (2 איבודים איומים בדקה האחרונה ) בקיצור מגיע לה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט