מעורב הופס: (1) האם ראז'ון רונדו הוא BB SAVANT? ו-(2) האם הוא הדבר הטוב ביותר שקרה להאוקס? כן, וכן! / מנחם לס

1)לאטלנטה האוקס הגיע המושיע, הגואל, והמציל שהם מחכים לו עוד מימי קני וילקינס!

אטלנטה האוקטס היא מין חבורת שחקנים מפוזרת, מכל המינים והסוגים, ומכל הגילאים וסגנוני משחק. זאת הקבוצה שהייתה חייבת "LEADER" יותר מכל אחת אחרת. לראז'ון רונדו לא היה אף-פעם תפקיד כזה אחראי ומוגדר: עליו לקחת קבוצה חדשה לחלוטין, מפוצלת, ומופרדת, ולאחדה ליחידה עם סגנון משחק דומה, שכולם לוחמים בה לאותה מטרה על אף הטשטוש, הפרש הגילים, וה-RANGE המוגזם ממש של נסיון, יכולות, ומטרות, של השחקנים האינדיבידואליים.

אם רונדו יצליח לעשות זאת זה יהיה הישגו הגדול והמפואר ביותר בכדורסל.

2) לזה עוד אחזור, אבל בינתיים אני רק רוצה להודיע כאן, ברבים, שמהעונה הזאת (וכנראה עד סוף ימי!) אהיה אוהד אטלנטה האוקס.

יש לי כאן חבר – שמעון – או כמו שאשתו מכנה אותו – 'הקוריוז', שהוא אוהד ההאוקס כמוני. שנינו נדבר כל כך הרבה על ההאוקס עד שהם יהפכו לקבוצה המדוברת ומוזכרת ביותר בארץ הקודש.

אדבר כל כך הרבה על ההאוקס עד ששמה בלבד ייצא לכם מהתחת. אני מתחיל ברשימת הצהרות על ראז'ון רונדו, שהרבה מהן תגלינה לכם אדם שונה מזה שאתם חושבים שאתם מכירים.

3)ראז'ון רונדו הוא גאון לכדורסל. SAVANT לכדורסל.

הבה ונתחיל במילה SAVANT. מה זה SAVANT בעברית? חיפשתי במילון ולהפתעתי לא מצאתי. במילון אחד היה כתוב 'מלומד'. במילון שני 'חכם'. באינטרנט תחת 'איך אומרים בעברית…' התוצאה הייתה 'מדען'. אף תרגום אינו מדויק כי SAVANT' היא מומחיות, או גאוניות בדבר מיוחד.

האם אתם זוכרים את התרגום המצוין של לירון "הגולש הגאון על הגלים הוא אוטיסט"? ובכן, הגולש היה 'SAVANT', לא 'גאון'. הוא היה גאון רק בגלישה.

'גאון לכדורסל' אף הוא יכול להיות תיאור כללי מדי. סטפן קרי יכול להיחשב מין גאון בקליעה מרחוק. "LONG-SHOT SAVANT". פיט מרביץ' היה SAVANT בשליטה בכדור. דניס רודמן בריבאונד. אתמול כתבתי על מין SAVANT מסוג אחר – ראסל ווסטברוק – שגאוניותו היא במלחמה, העזה, וכל האוונטורה שלו ללא הפסק בכל שנייה שהוא משחק, ובדברים האחרים שהוא עושה שהסברתי אותם אתמול.

ראז'ון רונדו הוא SAVANT מסוג אחר. אני לא מסוגל להגדיר בדיוק את סוג גאוניותו: מין יכולת שהייתה לבודדים במשחק (ואולי לארי בירד עומד בראש כולם, ואחריו מג'יק) לראות דברים על הפרקט שאחרים לא רואים. מין 'קליק' במוח שמחליט עבורו מה לעשות לא רק בגלל מה שהוא רואה באותה מאית שנייה, אלא גם מה כנראה יקרה בעוד שנייה או שתיים, או אפילו שלוש, אם יעשה כך או כך.

טוב, יש לי פוסט שלם לכתוב על כך. אתמול כל כך נהניתי מלהשתמש ב-א', ב', במקום ESSAY ארוך, שהחלטתי לעשות זאת שוב הערב, אבל עם 1) ו-2). מחר? מי חושב על מחר? בגילי תנו לי לנשום את הנשימה הבאה.

שוב, אני משתמש במה שאני יודע על רונדו, ומה שקראתי עליו באיזה עשרה מאמרים להכין פוסט זה, והערב – סתם כדי להרגיז את עידו גילרי שאתמול האשים אותי ש"אני לא מתרגם נכון" (כמובן ללא כל הוכחה; סתם לזרוק האשמה באוויר)- לא אכניס אף REFERENCE למאמר או שניים שקראתי על רונדו והשתמשתי בהם. אם מישהו מפקפק באמיתות דברי כמו עידו גילרי, עורך האתר (דבר שהוא עושה כל יום שני וחמישי), שילך ויחפש בעצמו. אני לא עבד של אף אחד כאן.

(אגב, אחד מהמאמרים הטובים ביותר עליו, על אישיותו, ועל חוזקיו וחולשותיו, הופיע במגזין של ESPN לפני כמה שנים אבל לא בא לי לחפש אותו).

4) ראז'ון רונדו הוא בעל זיכרון שמיעה וזיכרון פוטוגני מיוחד.

הוא זוכר כל PLAY טוב יותר מכל שחקן אחר. לא רק זאת – אלא שהוא מכיר PLAYS של קבוצות אחרות. הוא שומע מספר שהמאמן היריב קורא, ואז עיניו רואות מה קורה, והכל נירשם ונחרט במוחו. מרק ג'קסון, כשאימן את הווריוס, רצה פעם לבלבל את ראז'ון וקרא, נניח, "B-38". ראז'ון, תוך כדי שהוא יורד להגנה, צורח לעבר ג'קסון: "YOU DON'T HAVE SUCH A PLAY!!!".

הוא שומע תרגיל מסויים ומסוגל להרתיע את שחקני קבוצתו מה עומד לקרות.

5) יכולת זו היא יכולת מוזרה. כנראה שהיא מאד SPECIFIC.

ראז'ון היה תלמיד בינוני לחלוטין בתיכון. אני מכיר את התופעה: היה לי שחקן, רוני אטנזיו, שבכדורגל זכר כל תרגיל, כל דבר שקרה. לי לא היו תרגילים רבים, אבל היו לי כמה בעיקר בבעיטות קרן, בעיטות חופשיות ממרחקים מסויימים, ובהוצאות החוץ של נימרוד דרייפוס. אולי בגלל שנימי היה שחקן הכדורמים מס' 1 של ישראל, הייתה לו תנועת כתפיים מהירה ביותר, והוצאת החוץ שלו יכולה היתה להגיע לנקודת ה-11 מאמצע המגרש. אז היו לי כמה פלייז בהוצאות החוץ של נימי. רוני זכר אותן טוב יותר מכל אחד אחד, והיה מזכיר לשחקנים האחרים מה הולך לקרות.

אבל עם כל הזיכרון הפוטוגני (והשמיעתי) שלו בכדורגל, רוני היה מין 'אנטי אקדמאי'. הוא לא היה מסוגל לנצל את הזיכרון הפוטוגני לבעיות אקדמאיות.

הוא חייב היה לקחת קורס חובה בקניזיולוגיה שחלק ממנו היה ביומכניקה בסיסית ביותר. עם הסטודנטים לשנה ראשונה ושנייה למדנו על PROJECTILES של הגוף או חפצים (כגון כדור). למשל, נניח לחשב את מרחק בעיטת שוער מקסימלית אם הוא בועט במהירות מסויימת "V" בזווית מסויימת @. מרחק הבעיטה הוא המהירות בריבוע כפול הסינוס של זווית הבעיטה @, והכל חלקי "g" שהיא תאוצת משיכת האדמה. ישבתי עם רוני שעות. הסינוסים והקוסינוסים טרפו לו את המחשבה. אפילו עם ספר פתוח הוא לא היה מסוגל לפתור בעייה, אם שיניתי אותה בצורה הפשוטה ביותר. לדוגמה, אילו נתתי לו את מרחק הבעיטה ואת זווית הבעיטה ושאלתי אותו מה הייתה, למשל, מהירות הבעיטה, הוא לעולם לא היה פותר את הבעיה.

תום טיבודו, שהיה עוזר המאמן בסלטיקס, מספר שרונדו היה מסביר בטיים-אאוטים תרגילים שדוק ריברס היה קובע. יותר מזה: "הוא היה SUPER SCOUT שלנו. הוא ידע וזכר כל דבר חשוב על היריבה, ודוק היה נותן לו זמן להסביר נקודות חשובות".

6) אגב, זיכרון פוטוגני כזה יכול להוות בעיה כשמסתמכים עליו בלבד!

בתי סיגל היא SAVANT ממש בזיכרון פוטוגני. היא זוכרת עד היום פרטים שאני לא מסוגל להבין. בשנתיים-שלוש הראשונות של מחלת אשתי רינה ז"ל, האמא של סיגל, שהינו כל יום ה' עד יום ג' מוקדם בבוקר במלון 'הולידיי-אין בבולטימור. סיגל זוכרת את הטבח השחור השמן שהיה מכין עבורה מעדנים מיוחדים שאהבה, או את התוכי שהיה בכניסה למלון. מגיל 3.5 עד מותה של רינה שכרתי דירה בבולטימור. סיגל זוכרת פרטים מדהימים מהמלון, מהבריכה, וכו', והכל כמה חודשים לפני יום הולדתה הרביעי. אז מה הבעיה? במקום 'ללמוד' לאיית היא צילמה את המילים במוחה. אילו המילה שונתה במקצת – נניח מ'יחיד' ל'רבים' או מהווה לעבר – היא מיד נכנסה לבעיה. ישנה לה בעיית איות, לכן, עד עצם היום הזה.

7) רונדו גדל ללא אב מגיל 7

אביו עזב אותו, את אמו, ושני אחיו כשרונדו היה בן 7. נידמה לי ששמעתי שכשרונדו שיחק העונה בלייקרס, אביו לפתע הופיע בחייו, והיחסים התחדשו. את השפעת עזיבת האב את הילד אני לא יודע.

8) לרונדו ישנו ריטואל – (פולחן? הרגל?) – שונה לכל TIP-OFF שקבוצתו לוקחת

הוא נשאל רבות בקשר לריטואל ואם הוא 'מכין' אותו למפרע, והוא ענה שלא, ושהוא אפילו לא היה מודע לריטואל הזה עד שהפנו את תשומת ליבו לכך. זה נשמע קצת מוגזם, אבל נניח.

לי די קשה להאמין שהריטואל הוא משהו שקורה, והוא 'לא שם לב אליו'. הריטואל נראה לי יותר מדי SUPERFLUOUS (מוגזם? 'שופע'?) מסתם לקרות. אבל לך תדע.

8) לראז'ון רונדו ישנה גם רוטינה שלמה עד ה-"TIP-OFF"

אני לא יודע אם זה 'ראסל ווסטברוק' אבל לי זה נראה מין OCD, ואמרתי כבר ש-OCD היא מין 'אטריביוט' לגאונות.

הרוטינה שלו בסלטיקס היתה כזאת:

His routine is long-winded and it lasts all the way through tip-off. It starts in the back hallway. He runs down a corridor and he throws the ball to our team chaplain, who throws it back. Then [Rondo] runs out into a circle, high-fives the whole team and then he does the layup lines for five minutes.

"Then he will stand under the goal and Paul Pierce will shoot every ball on the rack from half court. Rondo will catch four balls at one time and then after that, it's just amazing — one pass off the backboard to KG, one bounce pass to Paul Pierce and then he throws it all the way up to the scoreboard and Jeff Green finishes with an alley-oop.

9. ראז'ון רונדו הוא נוצרי אדוק. ב'אזרחי' הוא עונד צלב זהב גדול. כל יום ראשון בבוקר הוא קודש לכנסייה.

10. ראז'ון רונדו ורודי גיי גדלו כילדים בלואיוויל, שניהם למדו בקנטקי, והם החברים הטובים ביותר!

שיחקו יחד כילדים, ואז ב-AAA. רודי שיכנע אותו לעבור לשחק בסקרמנטו קינגס.

11. יחסים עם קאזינס? מעט יותר מסובך.

כמו עם אישה אהובה – זה LOVE-HATE RELATIONSHIP, אבל כנראה שהחיכוכים ביניהם היו בעיקר בכדורסל.

קאזינס אומר שוב ושוב (לאחרונה לפני 8 חודשים) שרונדו הוא הפוינט גארד הטוב ביותר ב-NBA, וראז'ון רונדו מחזיר ש"קאזינס הוא הסנטר הטוב ביותר ב-NBA". אז אני מניח שהם יותר חברים משונאים.

12. ראז'ון רונדו הוא בעל נפש רגישה ביותר!

ראז'ון שיחק בסלטיקס 8 עונות. עזיבתו היתה כה סוערת ושלילית מכל כך הרבה בחינות שאנשים שוכחים איזה עונות מצוינות היו לו בסלטיקס, כולל אליפות, 4 פעמים ALL-STAR. כמה חבל שבסופו של דבר המדיה הבוסטונית כינתה אותו 'QUITTER'.

ישנן כנראה סיבות רבות להפיכת המצב בסלטיקס לבלתי ניסבל, אבל בוב ריאן מהבוסטון גלוב, וידיד וותיק עוד משנות ה-60 (ושתמיד עזר לי בהכרת שחקנים, מאמנים, ו-VIP אחרים כי משום מה הוא שהה בניו יורק הרבה, בנוסף להיות איש הכדורסל הבכיר של 'הגלוב') גילה שכל הירידה התלולה החלה יום אחד כשדוק ריברס וראז'ון ריברס שוב נכנסו לוויכוח ביניהם (נידמה היה שהשניים לא יכולים היו מבלי לריב ולהתווכח) ו'דוק' אמר לו: "רק שתדע שאני לא היחיד בקבוצה ששונא אותך. כ-ל שחקני הקבוצה לא סובלים אותך". ראז'ון הגיב: "מאין לך?". דוק: "מה שאני יודע, אני יודע!".

זה היה הסוף. מאותו רגע ואילך רונדו רצה OUT. (לא שלפני כן לא היו לו בעיות, בעיקר עם קווין גארנט). בוב ריאן כתב בספר הזיכרונות שלו שזה היה הסוף של רונדו בסלטיקס. מאותו רגע הוא לא בטח יותר באף שחקן.

13. בוב ריאן מציין עוד רגע כואב שנישאר עם רונדו, אולי עד היום:

הסלטיקס הגיעו למשחק נגד הוושינגטון ויזרדס, ובבוקר דני איינג' החליט להשתיל קצת אומנות בשחקניו והחליט שכל הקבוצה מגיעה ב-10:30 לביקור במוזיאון המפורסם, 'הסמסוניאן'. הנשיא ברק אובמה, חולה כדורסל, הוזמן, ושמח להגיע לעשות כתפיים עם השחקנים. היה רגע שהנשיא דיבר עם ריי אלן כשראז'ון עומד לא רחוק. הנשיא אומר לריי אלן בקול רם שרונדו ישמע: "היי, ריי, למה שלא תלמד את ראז'ון קצת לקלוע?"

כולם פרצו במחוק. אבל בוב ריאן טוען שהדבר פגע בעמקי נפשו של רונדו, והדבר המשיך להטריד אותו שנים רבות.

14) הטענה הראשית של המדיה בבוסטון אחרי האליפות היתה שרונדו 'לא מנסה מספיק'!

הבוסטון גלוב, ותחנות הטיווי של בוסטון, טענו בשנים שאחרי האליפות ש-"רונדו לא בא לשחק כל ערב" (הוא לא מנסה 'NIGHT IN AND NIGHT OUT'). ההרגשה של רונדו – והוא טען זאת כמה פעמים ש"היה מין חרם נגדי".

15. השאלה שנשאלה לגבי רונדו אחרי הסלטיקס תמיד היתה, "למה רונדו לא הפך והופך לסופר-סטאר?"

התשובה תמיד הייתה שהוא 'שרף את עצמו מוקדם מדי'. אחרי זה בדאלאס טענו ש"הוא ויתר כשהרגיש שלא צריכים אותו", ושהוא "איבד את זה".

בעונה שעברה, בלייקרס, רונדו הוכיח שלא נישרף אצלו דבר. הוא רק היה צריך את התנאים הנכונים להוכיח שנשאר אצלו הרבה כדורסל. הוא רק צריך היה להרגיש 'נחוץ'!

16. מסתבר שראז'ון רונדו הוא אחד התורמים הגדולים בליגה לצדקה

זאת הייתה אחת ההפתעות הגדולות ביותר שיצאה לאור מהראיון של בקסטר הולמס עם רונדו (https://www.bostonglobe.com/sports/2014/04/18/with-rajon-rondo/Rm8O7G9W8R8Ho9ildFHApK/story.html).

רונדו היה אחד משני המנצחים ב-NBA's Community Assist Award that year – שהוא הפרס שניתן לשחקנים העוזרים לקהילה, והשאלה שהוא נשאל היתה כיצד זה ייתכן שהוא אחד התורמים הגדולים לקהילה למטרות צדקה ורווחה.

הוא ענה: "אתה לא תורם לצדקה ועזרה לנצרכים כדי לעשות לעצמך פרסומת. אני עשיתי זאת מהרגע שהרגשתי שאני יכול. אני עושה מה שאני עושה מהלב. אני לא עושה דבר עבור EXPOSURE.

הוא סיכם:

The people that you’re doing it for are very grateful. It’s not to get media attention. It’s not to get the NBA behind me. I do it for myself. I do it for the people that need it and I do it Tbecause I want to do it.

17. רונדו מסביר מה קרה עם הלייקרס ולמה זה היה כל כך חשוב לו לרקוד עוד ריקוד אחד אחרון, "אבל היום הכל אחרת"

"דבר ראשון, אני לא חושב שזה היה 'הריקוד האחרון'. אני מלא מוטיבציה לנסות לרקוד עוד ריקוד אחד באטלנטה למרות שאני יודע שזה אולי כבר לא יקרה לי יותר" (הוא היה צריך להוסיף, "ולתת לדוק לס הזדמנות לרקוד עוד ריקוד אחד בעצמו לפני שהוא נכנע לדימנציה, או משהו כזה").

"אחרי האליפות בסלטיקס אני ידעתי, והרגשתי, שנשאר לי הרבה כדורסל. אבל בגלל סיבות רבות – אני בטוח שיהיו כאלה שיוסיפו שאני עצמי לא עזרתי לעצמי – זה לא קרה. אני לא מתחרט על דבר, אבל אני גאה שהייתה לי הזדמנות נוספת להוכיח שאני עדיין שחקן כדורסל לא רע בכלל…"

והוא סיים:

It’s been a long time for me,” Rondo said. “To be able to come back and redeem myself and play a big part in this championship is definitely a hell of a feeling, and something I’ll remember for the rest of my life.”

18. כולנו מכירים את ה-MONIKER שהוא "PLAYOFF RONDO". מה שחובה עליו להוכיח הוא שהוא יכול גם להיות REDEEMER RONDO!!!

כשהוא קלע במשחק האחרון נגד מיאמי 19 נק' ב-8 מ-11 כולל 3 מ-4 מהטריי, וכן 4 אסיסטים וגניבה, זאת היתה הוכחה אחרונה – אם מישהו היה צריך הוכחה – שהמוניקר 'פלייאוף רונדו' חי וקיים, ובועט טוב כמו תריסר שנים לפני, כשהוא היה בן 22 ולא 34.

באטלנטה לא צריכים אותו ככוכב פלייאוף. צריכים אותו כמנהיג – לא משנה אם על הפרקט או מהקו (ובחדר ההלבשה). כולנו מכירים את רונדו: הוא מין מחליף צבעים בין רוגז, טענות, ומענות, לבין קרינה, זוהר, ומין גאונות של כדורסל. אני מאמין שבאטלנטה הוא יהיה במיטבו כל הזמן. אם לא כשחקן, אז כמין 'מדריך' ומנהל בקבוצה.

למה אני מאמין שרונדו יהיה רק 'חיוב' בהאוקס מהרגע הראשון עד האחרון?

כי הוא אמר זאת. כשהוא אמר אתמול לסטיב האמר מה-AJC ש"ממש לא אכפת לי אם אעלה בחמישייה יחד עם טריי יאנג, או אעלה עם החמישייה השנייה, או אפילו לא אשחק, ואעזור רק מהספסל. לקבוצה יש מאמן צעיר שאני מוכן לתת לו כל עזרה שיבקש – אם יבקש – וכמה שחקנים צעירים, ביניהם כוכב צעיר, טריי יאנג, שאני אשמח ויהיה לי הכבוד לעזור לו מניסיוני, או להיות בן-זוגו למשחק. עברתי כבר הכול בכדורסל ולי אישית לא נחוץ דבר. אשמח מאד לתרום בכל מה שאתבקש. אני אוהב לשחק ואשמח לשחק אם אתבקש, ומצד שני שיחקתי מספיק כדורסל ואשמח לעזור בכל צורה אחרת".

ייתכן ואמסגר את המילים האלה בתוך מסגרת מרשימה, ואתלה אותה מעל מיטתי. המילים הללו מוסיפות לי שנתיים לחיים, מינימום.

19. "הסיטואציה בדאלאס ובסקרמנטו היתה שונה לגמרי מזאת שבאטלנטה!"

"אין לי טענות לאף אחד. אבל אני חייב להסביר: כשהגעתי לשתי הקבוצות האלה היה ברור לי, ולכל אחד שהיה מעורב, שתפקידי היה להיות עמוד טווח בקבוצה ולעזור לה להגיע כמה שיותר רחוק בליגה ובפלייאוף. גם בלייקרס ועכשיו באטלנטה, אני מגיע גם כיועץ, גם כמדריך, וגם כשחקן. אני לא מרגיש כל לחץ. בלייקרס – I’ve been trying to get back for so long – ועשיתי זאת. הפעם אני לא מנסה כל COME BACK. אני יודע בדיוק מה מצפים ממני, ואני מרגיש מין נינוחות גדולה מאד בתפקידי!"

את זה אולי אמסגר ואתלה מעל הטואלט!

20. אני מאמין גם שיחד עם טריי יאנג על הפרקט, או כמחליף של טריי יאנג, אחת הסיבות שהביאו אותו היא לשחרר את טריי מעט מהצורך להוביל את הכדור.

טריי יאנג הוא בדרך להיות כוכב-על ב-NBA, אבל לא אם בהאוקס הוא יצטרך לעשות הכול. אני רוצה שגם שמעון יקרא ויבין זאת. הוא לא יכול לרכז, לקבוע תרגילים, לכדרר, לפרוץ, להגן, למסור, ולקלוע 35 נק' למשחק. אין לו את הגוף האתלטי עבור כך. אפילו ג'יימס הארדן בנוי הרבה יותר חזק ממנו, והוא גם גבוה יותר מטריי.

"אני רוצה להקל על טריי יאנג כמה שאוכל, ולעזור לו כמה שאני יכול בלהפוך לסופר-כוכב כי אני מרגיש שהוא שחקן מאד מיוחד. אחד הדברים שאני רוצה לעשות במיוחד זה לעזור לו לא רק לחשוב, אלא 'TO OUTTHINK את יריבו'. אני רוצה לעזור לו להיות טוב יותר מיריבו לא רק פיזית, אלא גם מנטלית.

21. "לראשונה בקריירה שלי אני השחקן המבוגר בקבוצה, ואני מקבל אחריות זו במלוא ההבנה, ומלוא האחריות"

אגיד זאת במלוא הביטחון: אני מאמין בהחלט בבגרות שראז'ון הגיעה אליה, בעונה האחרונה עם הלייקרס בה הוא הוכיח את כל מה שנשאר לו להוכיח – שנשאר בו עוד כדורסל ברמה הגבוהה ביותר בתנאים הנכונים – ובנכונותו לשמש 'זקן החבורה'.

אני מאמין שרונדו, כפי שהיה בלייקרס העונה, הוא אחד השחקנים הפקחים ביותר ב-NBA, אם לא הפיקח ביותר. קובי בריאנט נשאל פעם כמה פיקח הוא רונדו. תשטבתו? "FREAKISHLY SMART". אני באותה דיעה. תמיד שנאתי אותו כי הוא תמיד שיחק בקבוצה שרציתי שתפסיד: בבוסטון? רציתי שמיאמי תגבר עליה. בסקרמנטו ובדאלאס שכחתי על קיומו. העונה בלייקרס? שוב רציתי שמיאמי תנצח. והוא פעמיים גבר עלינו בחוכמתו, בממזריותו, ובעארסיות שלו.

22. אחת התכונות הטובות (והמפחידות את יריביו) של רונדו היא שהוא עארס, אבל יכול להיות עארס שעושה רק טוב לקבוצה!

היו עשרות עארסים ב-NBA. ברוב המקרים אני משוכנע שהרבה היה תלוי ביד השלטת בו. למשל דניס רודמן היה עארס רציני שצ'אק דיילי שלט עליו בפיסטונס, ומייקל בשיקגו. ג'ון סטארקס היה עארס רציני שעשה רק טוב לניקס כי הוא ידע את הגבול. סטפן ג'קסון היה עארס רע. רק בספארס פופ שלט עליו איכשהו. ג'יי אר סמית היה עארס שבד"כ היה תחת שליטה. בעיקר של לברון בקאבס. קרמיט וושינגטון היה עארס רע ללא שליטה, כמו לטרל ספריוול או ג'בריס קרייטון. הם היו פשוט HEAD CASES. רון ארטסט, ג'רמיין אוניל, כרמלו אנטוני – היו עארסים שיכלו להיות חיוביים או שליליים.

רונדו יכול להיות עארס מגעיל, אבל הימים עברו. עתה הוא עארס שיודע לעשות רק טוב לקבוצה, והוא ילמד את טריי יאנג 'עארסיות חיובית'.

23. דבר אחד שהייתי מציע לכל שחקני ההאוקס זה להימנע מלשחק קלפים נגד רונדו!

למה? הוא ירושש אותם. הוא אחד הטובים ב-'SPADES' לא רק בהאוקס. לא רק באטלנטה. לא רק בג'ורג'יה. ב-כ-ל ארה"ב. הוא ברמת מקצוען (אתם יכולים להיכנס לאתרים ולראות בעצמכם). זה לא רק הזיכרון שלו. זאת גם האינטליגנציה.

24. "אחת הבעיות בלאמן את רונדו היא להשאיר אותו 'מעוניין'" – ריק קרלייל, מאמן המבריקס

למאמן ראז'ון רונדו במבריקס, ריק קרלייל, היו כמה התנגשויות – בואו נכנה אותם ככה – עם רונדו שהתפרסמו מאד. "הבעייה הייתה", אומר היום ריק קרלייל, "שקשה היה להשאיר אותו INTERESTED. אני לא מאמין שתפקיד המאמן הוא להשאיר את שחקניו 'דרוכים' ו'סקרנים', ו'מעוניינים'. הם משתכרים מספיק כסף להיות קשובים".

עם רננדו זה לא עבד. הוא השתעמם, ולא ניסה להסתיר זאת. אני זוכר את ההרגשה: לפני 25 ו-30 שנה או משהו כזה לימדתי קורס למחשבים. אני לא איש מחשבים בשום מקרה, אבל אני כבר אז ידעתי OFFICE – כולל WORD, EXCEL, DATABASSE, ו-POWER POINT – של-99% מהסטודנטים היה עולם חדש, ואלה היו הכלים שהאמנתי שכל בוגר עם M.A במנהל ושיווק ספורט – המקצוע השני שלימדתי ב'אדלפי' (כשביומכניקה פסקה לעניין סטודנטים כי M.S בביומכניקה כבר לא הוביל לשום מקום כמו פעם כש-MS הספיק לג'ובים רבים. זה הפך ל-PH.D בביומכניקה או כלום) – ייתן לבוגר יתרון גדול על אחרים. אבל התחלתי ב-3-5 הרצאות על תורת המחשב, DIGITAL COMPUTER ORGANIZATION, ואופרציות בסיסיות של COMPUTER SCIENCE. היה לי בכיתה איזה גאון למחשבים שעשה לי כל הזמן פרצופים ופיהוקים של משתעמם. אחרי ההרצאה הראשונה נתתי לו ברירה לא להגיע להרצאות, אבל לבחינת הגמר הוא חייב להגיע כי היא תתבסס על OFFICE (שאז היה דבר חדש לחלוטין). הוא לא החמיץ כיתה אחת, ואזהרה טובה אחת ממני הפסיקה לבן הזונה את כל הפיהוקים.

ללויד פירס זה לא יקרה כי רונדו יהיה מין עוזר מאמן נוסף לארבעה האחרים, והוא יעזור לפירס להסביר כל קונספט שטריי יאנג (שאני לא מאמין שהוא חכם כזה גדול) לא יבין.

25. ראז'ון רונדו שייך לקבוצה עילית של שחקנים המבינים ויודעים כדורסל כמו המאמנים הטובים ביותר

הייתי משייך את כריס פול, לברון ג'יימס, סטפן קרי, ג'יימס הארדן, וראז'ון רונדו, לקבוצה הזאת. ייתכן שהייתי שם את רונדו אפילו ראשון.

אבל להיות בעל ה-IQ הכדורסלני הגבוה ביותר לא עוזר הרבה אם אין לך את הכישרון להעביר חלק מהידע הזה – כמה שיותר – לבני קבוצתך. כל השחקנים ששיחקו עם רונדו – כאלה שאוהבים אותו, שונאים אותו, או נמצאים באמצע, תמיד אמרו – ועדיין אומרים – שלשבת עם רונדו ולדבר כדורסל הוא השיעור המעניין ביותר. יש לו את היכולת – כמו ללארי בירד – לעשות כל שחקן המשחק איתו לטוב יותר.

והדבר שהוא שיפר ביותר עם הלייקרס, וזו יכולת שרק תשתפר – היא הסבלנות שלו. ההבנה שלא כולם מסוגלים לחשוב ולראות דברים כמוהו, והמהירות שהוא קולט אותם!

(אגב, לאלה שלא יודעים, זאת הייתה הבעיה הגדולה ביותר של מג'יק ג'ונסון כמאמן. הוא לא הצליח ללמוד שישנם שחקנים שלא מבינים כה מהר את מה שהוא מנסה להסביר, וישנם סיפורים על צעקות וצרחות באימונים כששחקנים לא מילאו את ההוראות כפי שביקש).

26. "אין דבר שאני מחכה לו יותר מלהיכנס אל תוך ראשו של טריי יאנג. אני לא יכול לחכות להיכנס איתו לחדר ההסרטה, להסתכל עמו על סרטונים, ולעזור לו להבין מה היא הדרך הטובה ביותר לפצח את ההגנות, ומה ההגנה מנסה לעשות 'TO CONTAIN HIM'.

26. ומה אתה מתכונן לעשות כשחקן?

הוא ענה: "אני לא עומד להיות סטרטר, אלא אם כן המאמן יבקש ממני. אני לא מתכוון לשחק 30 דקות למשחק. אבל אני מבטיח לקוץ' פירס שאני אהיה בכושר לשחק 30 דקות, רק למקרה שהוא יצטרך אותי ל-30 דקות"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה רבה מנחמנו, באמת אחד הגדולים שלך.
    ברונדו ובאינטליגנציה הספורטיבית שלו התאהבתי מהיום הראשון שלו בסלטיקס.
    אומרים שאף אחד לא הסתדר אתו? כולם שנאו אותו? מעניין שאיינג התריד את פירס, גארנט וכמובן את השונא הגדול דוק ריברס לפני שהתריד את רג'ון. אני חושב שדני האמין בו יותר מאשר באחרים אבל סטיבנס לא…..
    רק להזכיר שרונדו נתן עונות של טריפלים רבים וסחב את הסלטיקס על הגב אחרי פירוק החבורה. בלעדיו הסלטיקס היו כנראה עם הרבה יותר הפסדים בעונות הראשונות של הבוט עם עיני העגל. הייתי שמח אם הוא היה חוזר לסלטיקס אבל זה לא יקרה כשסטיבנס מאמן.

    1. איינג בסדר גמור, הבעיה היא עם המאמן, רונדו לא התאים לבוט ולשיטה שלו.
      שיטה שלדעתי אולי בשיא תוביל לגמר אן בי איי אבל לא לאליפות…..

        1. רונדו נשלח לדאלאס ביחד עם דווייט פאוול תמורת בראנדן רייט, ג'אמיר נלסון, ג'יי קראודר ובחירות דראפט לקראת סוף אותה עונה. קיובן חשב שרונדו זה מה שחסר לנוביצקי ושאר הצוות בשביל אליפות. בפועל רונדו חירב כל מה שזז, לא השאיר בדאלאס אבן על אבן, ובסוף העונה הוא כבר היה בקבוצה אחרת. איינג' יצא גאון.

  2. תודה רבה מנחם.
    אני חושב שזה מראה שיש לפעמים תפיסה מוטעית ולא הוגנת כלפי שחקני NBA.
    קודם כל הגיל, צריך לזגור שהמון מהכוכבים שם *ילדים*, נכון הם יכולים להיות 7 פוט, אתלטיים ברמות אבל עדיין ילדים. קצת פחות שיפוטיות. (קחו למשל את KAT, תדמיינו מה זה אדם כזה צעיר שמאבד את אימו, ועוד כמה סביבו בגלל הקורונה).
    עוד משהו זה שהם יכולים להיות ממש גאונים. אולי זה נובע מגזענות סמוינ, או מהתפיסה שספורט שייך "לטיפשים", אבל זה ממש לא נכון. רונדו הוא רק דוגמא לכך ששחקני כדורסל יכולים להיות מיוחדים גם ברמה האישית.

  3. מנחם אני עם ההוקס אבל אתה בונה יותר מידי על רונדו. אם רוצים אותו כעוזר מאמן או מאמן מעניין סבבה בשביל זה הוא לא צריך לתפוס מקום בתקרת השכר. השאלה מה הוא יכול לתרום מבחינת משחק וזה לדעתי לא הרבה.
    הצלחת ההוקס לחלוטין לא תלויה בו והוא שולי ביותר שם. הוא בעצם בא להחליף את וינס קרטר כמנטור רק בשכר הרבה יותר יקר.

  4. אגב ההוקס תלויים הרבה בשדרוג של דיאנדרה האנטר. הוא הראה שהוא מגן עילית כבר עונה שעברה השאלה האם בשנה וחצי פגרה הוא שיפר את נגרותו ההתקפית. אם כן ההוקס ינגבו חזק

  5. למה רונדו לא הפך לסופרסטאר?
    1. אין קליעה
    2. נפצע יותר. מידי
    עכשיו עם הקליעה המשופרת יהיה מעניין לראות אותו באטלנטה, אולי יהפוך לסוג של סטף קרי (או יותר נכון ג'ייסון קיד), שמנהל משחק ומפציץ מרחוק.
    רק שיהיה בריא

      1. אתה לא חייב להיות קלע בשביל להיות מנהל משחק טוב, יש סטיגמה שכל גארד חייב להיות קלע גדול בשביל להצליח או בשביל להיחשב טוב. התפקיד של רונדו ושל פוינט גארד בכללי היא לאו דווקא צבירת נקודות אלא יותר ניהול משחק, רק אומר שזה לא התפקיד המרכזי שלהם לא שהם לא צריכים להיות מסוגלים לכך, וקבוצה בלי פוינט גארד טוב (או בכלל כמו הקליפרס) לא תצליח הרבה אלא אם כן היא עמוסה בכישרון..

  6. רונדו שחקן נהדר. אין בכלל שאלה שהוא הציג במשך כל הקריירה שלו "מוח כדורסלי" מהמעלה הראשונה.
    כרכז מחליף, הוא בהחלט מסוגל לתרום תרומה מכריעה בדרכה של אטלנטה להשתפר.
    .
    התהיה שאני מעלה היא מידת התאמתו להרכב אטלנטה לצדו של יאנג.
    מי שצפה בלייקרס בפלייאוף האחרון יודע שהשינוי שהוא הביא זה להיכנס לעמדת הרכז כאשר לברון משחק כפורוורד ובכך הלייקרס משחקים עם 2 מנהלי משחק שמסוגלים לפצח בקלות ניסיונות של הגנוץת יצירתיות דוגמת מאצ' אפ זון.
    .
    השאלה היא האם אפשר להסיט את יאנג לעמדה אחרת?
    הרכב בו רונדו רכז ויאנג משחק אוף דה בול זה הרכב בעייתי בצד ההגנתי,
    ובצד ההתקפי נשאלת השאלה האם יאנג מסוגל להיות אפקטיבי באותה המידה גם כאשר הכדור לא בידיו.
    .
    אם הרכב כזה עובד כאשר רונדו מוצב על השוטינג גארד של היריבה בצד ההגנתי, ויאנג מנצל את קלילותו ויכולת הקליעה שלו על מנת למרר את חיי שומריו דרך תנועה ללא כדור שמסתיימת בנק' קלות (עבורו או עבור חבריו לקבוצה) אחרי עוד אסיסט של רונדו –
    אז אטלנטה יכולה להבריק.
    לא צריך יותר מדי דקות משותפות כאלו בשביל להצליח. מספיק שזה יהיה חלק מהארסנל ההתקפי בשביל להפוך את אטלנטה לקובצה טובה בהרבה.
    .
    אין לי מושג איך תראה העונה של אטלנטה (אני מנחש שהאמת תהיה היכן שהוא בין דעתם של החולמים דוגמת שמעון לבין הפסימיים דוגמת טמיר),
    אבל בדבר אחד אני משוכנע –
    משעמם לא יהיה בעיר הגדולה ביותר במדינת ג'ורג'יה.

  7. שמע מנחם הפעם אני לא מסכים איתך. רונדו שחקן מוכשר מאוד בעיקר בשליטה במשחק ובקצב אבל כמו הרבה שחקנים הליגה הוא מחזיק מעצמו יותר מדי. זה מתבטא בחוסר רצון/יכולת לקבל מרות ובעיקר בקושי להבין את מעמדו בקבוצה. כשהוא שיחק בבוסטון של KG ופירס או בלייקרס של לברון ו AD הוא היה הרכז המוביל. היה צריך אותו ולא היה עליו לחץ ליצור אלא לנהל את ההתקפה כשמסביבו שחקנים מנוסים ומוכשרים. זו סיטואציה שתפורה עליו בעיקר מכיוון שהוא רואה את עצמו כאלפא פליימייקר ובקבוצות האלה לא היתה לו תחרות בעמדה (לברון זרם איתו בשמחה כי זה הוריד ממנו עומס). לדעתי רונדו הוא לא מנטור. הוא צריך לשחק בקונטנדרית עם שחקנים וותיקים שיפנו לו את הבמה בטיימינג הנכון כמו ג״ס, הלייקרס, הקליפרס וכאלה. בקבוצות אחרות כשיש רכז דומיננטי כמו יאנג בהוקס, יהיה לו קשה לפרוח ולקבל דקות במאניטיים כמו שהוא אוהב, אלא אם כן הוא ישחק 1 ויאנג יעבור ל 2. בגלל הגודל של יאנג וההגנה החלשה של שניהם אני לא רואה את זה קורה הרבה ובמאניטיים ברור דיאנג׳לו יהיה על המגרש ורונדו יעשה רונדו ולא יסיים את העונה בג׳ורג׳יה.

  8. מסכים איתך שרונדו בן-אדם מעניין, יוצא דופן ומלא סתירות, אבל דווקא בגלל זה הוא לא יכול להיות הבאנקר שהיית רוצה באטלנטה. אם ילך טוב = אחלה מנטור ליאנג ובכלל תוספת לקבוצה (במיוחד אם וכאשר יעשו פלייאוף), אבל תמיד יש סיכוי לקבל את ד"ר ראז'ון שישבש לך את ההיררכיה

    נ"ב – הוא לא סופר סטאר כי אין אף סופר סטאר עם סט יכולות כמו שלו, בוא לא ניסחף שחקן 4 בקבוצה שלקחה אליפות אחת וזה עדיין שיא הקריירה שלו

  9. תודה מנחם.
    גם אני מאוד אוהב את חוכמת המשחק של רונדו. יש לו ראיית משחק יוצאת מן הכלל והברקות של הרגע, מסירות שאתה לא מבין מאיפה הן באו.
    עם זאת, הוא לא מנהיג. הוא כן יכול לתרום מהידע העצום שלו כווטרן אבל זה לא כמו מנהיג של קבוצה שיכול לכוון אותה לכיוונים חיוביים. לפחות בעיני הוא די מוגבל בזה.
    .
    הם את הנוסחה שציינת של מרחק שגוף שנע בתנועה קשתית עושה לימדת את רוני אטנזיו? אין פלא שהוא לא למד כי הנוסחה לא נכונה . . .
    מספיק להסתכל על מקרי קיצון @=0 או @=90 מעלות
    🙂

  10. תשמע דוק, בקצב הזה נכרוך את כל הפרופילים שאתה מייצר פה ונעשה ספר עונת 2021: מדריך לפסיכולוגיית השחקן. אני תוהה אם יש אתר בישראל שמתקרב לרמת הניתוחים שעולה פה בהופס.

  11. הקטע בsavant הוא מעבר למומחיות בתחום אחד, זה גם משהו שהוא לא ״למדני/ידעני״, אלא כאילו נולדת עם הידע או יותר גרוע, משהו אצלך ״שונה״ והתוצאה היא הsavantיות. נגיד כמו איש הגשם למי שמכיר. הבעיה העיקרית בסאוונט היא א. שהידע הוא natural, דהיינו אין לבנאדם מושג מאיפה זה בא לו ואיך הוא יודע את מה שהוא יודע, והתוצאה היא שהם מאמנים או מדריכים או מורים או מנהלים א-י-ו-מ-י-ם כי מבחינתם להסביר זה כמו שיבוא אלי מישהו ויגיד לי ״ארז, איך נושמים?״ אני מן הסתם אתהה איך הוא חי עד עכשיו. וב. כמובן שזה שמישהו savant בתחומו צריך לזכור שבא על חשבון דברים אחרים, נגיד מישהו שמקים חברה בזכות זה שהוא סאוונט טכנולוגי, או סאוונט שיווקי, אבל ניהול? מה לו ולזה? מה הוא מבין בלשכור אנשי HR ומנהלי כספים?
    אז לשחקן כדורסל זה כמעט ולא בא לידי ביטוי, מקסימום הוא מאלה שאם מישהו לקבוצה מבקש הסבר על מהלך והוא לא ממש יודע איך להסביר לו את זה או יותר גרוע מנסה להסביר ויוצא מתנשא. אבל אם הוא באמת כזה savant כמו שהדוק אומר, זה ממש לא מי שאני ארצה בתפקיד של מנהיג ווטרן ולידר ושידריך ויסביר ויתן מנסיונו לאחרים כי הוא לא מסוגל ועוד עלול לצאת מתנשא.

  12. אני לא חושב שרונדו מסוגל לשמש כמנהיג של קבוצה לאורך עונה שלמה. הוא לא החזיק מעמד באף אחת מהתחנות לפני LA וגם שם הוא פרח רק בבועה.

  13. לא חושב שהוא יצליח באטלנטה, וגם לא חושב שהוא יגמור את העונה באטלנטה.
    לא יצליח, כי ישעמם לו בקבוצה סתמית.
    לא יסיים שם את העונה, כי קבוצות פלייאוף יגלו בו עניין.

  14. פוסט מעולה על שחקן מעולה.
    בבוסטון היו פשוט כמות מטורפת של אגואים (אלן עזב את בוסטון בין השאר בגלל זה. גארנט לא דבר עם אלן … ) אז הוא השתלב,
    בגדול שחקן ענק, משפר את השחקנים סביבו,
    אם תהיה לו סבלנות כמו שהוא אומר הוא תפור על תפקיד המנטור של יאנג.
    בהצלחה

  15. רונדו מקבל כסף עבור מנטורינג.
    זה הכל.
    בעיקרון הוא אמור לקבל את 13 הדקות שבהן יאנג לא יהיה על הפרקט, אבל אני גם לא אתפלא אם בהתחלת העונה יתנו הרבה מהן לדאן כדי לתת לרונדו לנוח מהעונה שהסתיימה בשבילו לפני שנייה וחצי.
    .
    וזה צעד נהדר עבור אטלנטה שהם החליטו להשקיע בזה כל כך הרבה כסף – אומר עליהם הרבה דברים טובים ועל המקום שהם מכוונים אליו, גם העונה אבל בעיקר בטווח הארוך יותר.
    .
    מה שיאנג ילמד מרונדו באימונים ובמיוחד בניתוחי הוידאו שווה את משקלו בזהב.
    בפלייאוף זה גם יכול להיות שווה נצחונות.

  16. עזבו אתכם מרונדו איזה ניגובים הלכו בשכונה. הקוריוז היה ביום חופש היום אז ב4 הוא לקח את et33 לאימון. לא עשה כבר כמעט חודש אימון רציני אחרי שהיה לו שבר בשורש כף יד שמאל עם שבועיים גבס ומאז ערך רק 2 אימוני קליעות בשביל הכיף והטאצ לא נעלם למרבה ההפתעה.
    אז היום הוא הוכרח להתאמן למרות שלא רצה אמר לי אבא שיחקתי כדורגל בגן מלא והיה גם שיעור ספורט אני עייף. אמרתי לו עם עייפות לא מגיעים לnba. והסעתי אותו למגרש ישר מהגן בלי לשאול יותר מידי. את הקטנה העסקתי עם אופניים.
    איך שהאימון התחיל העייפות נעלמה ואחרי איזה 20 זריקות חלודה הוא נכנס לזון וחזר לעצמו. הוא ניגב באימון חבלז לקראת סוף אימון בא איזה אחד מהבהיס שלו כיתה ב(הגן שלו זה בתוך בהיס) שאקיל, שמן וגבוה אבל לא משהו בכדורסל. הצעתי משחק אחד על אחד. השמן התחיל לטחון אותו פוסט שאקיל והוא עמד בגבורה העיף לו את הידיים. אחכ et 33 הרקיד את שאק סטפס עם קרוסאוברים מעולם אחר שלצערי לא נגמרו בסלים אבל הכל צולם ויעלה בקרוב. כמובן הוא גם קלע סלים יפים וניגב 7 עד 1. המשחק היה עד 7. שאק כבר היה בלי אוויר צעקתי עליו שישמור והוא אמר לי אני לא יכול הוא יותר מהיר ממני 😂😂. 6 זזנו לבית.
    השאק הזה בכלל מצחיק פעם ראשונה שהוא פגש אותי בבהיס הוא בא אליי עם חבר שלו ואמר לי יש לך שרירים בבטן והתחיל לתת לי אגרופים בבטן לבדוק אם כואב לי😂😂😂 ילד בכיתה ב לא צוחק אתכם. מנחם היה מושך לו באוזן אני אמרתי לו להמשיך להתאמן על המכות שלו.
    ב7 וחצי התחיל המיין איבנט 3 על 3 גדולים בשכונה. לארי בירד קבע שהוא עם הרקדן ועם רנדל. קוריוז לאורי וגמייקל קבוצה 2.
    ישר התחיל טראש טוק בין לארי בירד ללאורי שהלכו בושידו כל מהלך ואנחנו רק מתסיסים. מה לא הלך שם מרפקים ברכיים דחיפות באוויר רכיבת סוסים. ניגבנו 12 4. אני עם 5 נק לאורי עם 5 גמייקל עם 2.
    הם ביקשו עוד משחק. הובלנו 9 4 ואיכשהו הפסדנו 12 10 שהרקדן הוריד לי 3 שלשות על הראש. 1 1 בסידרה. אני עם 4 נק.
    משחק 3 הם התחילו עם 6 0 קליל ובסוף ניצחו 12 9 שרנדל מנגב עם 10 נק את גמייקל בפוסט. אני עם 6 נק. 2 1 להם בסידרה. פה כבר היה טראש טוק בין כולם ומשחק בדיא אינטנסיביות ומרפקים ודחיפות ובכיות הרקדן ניסה לעשות לי פלופ ולהוציא תוקף נפל על הריצפה 😂😂😂😂😂 אמר זה תוקף אמרתי לו סע הביתה אתה רק יד דוחף בחדירה ואני לא מבקש תוקף. אמרתי לו אתה לא מתבייש ליפול לריצפה ולעשות פלופ בשכונה. 2 מהלכים אחרי זה הוא דחף עם היד וגם אני עשיתי לו פלופ נפלתי לריצפה. קיצר 2 1 להם.
    משחק הבא עלינו כמו אריות דפקתי 8 נק כולל שלשת נצחון 12 9 לנו 2 2 בסידרה הולכים למשחק מכריע עד 15.
    המשחק נפתח עם 2 שלשות שלי ועוד 2 של גמייקל 8 0. אחכ עלינו ל11 3 ואז הם התחילו קאמבק שרנדל טוחן בפנים כל המומנטום הלך לנו על ויכוחים וכלום לא נכנס כולל שלשות שלי לבד לגמרי 3 רצוף יצאו מהסל הם צמצמו ל11 10. ואז לאורי השחיל שלשה גדולה 13 10. הרקדן שם עליי 2 סלים יפים בגאמפ בסיבוב מחצי מרחק 13 12. כאן שעה אף קבוצה לא קלעה כבר מלא זמן רק קלינגים.
    לא יכלתי לזוז אפילו הרקדן היה עייף ראיתי אותו מחזיק ברכיים (הוא גם בא ישר אחרי אימון). רק צעקנו שמרנו עליו על החצי שלא ירים שלשה למזלנו הוא ניגר איזה 4 שלשות רצוף בפרצוף. גמייקל הרס לי 2 אס בלייאפ שהחטיא מהפיק אנד רול קטלני שהרצנו ש2 קפצו עליי לא לזרוק מה3.
    היה איזה 200 עבירות משני הצדדים. נלחמנו כמו אריות כולם פלגרנט כל התקרבות לסל נגמרה בתלישת ידיים מכות עפו לראש קיבלתי אצבעות לעיניים הורדתי לרקדן את הראש והידיים בכל חדירה. קיבלתי דחיםות באוויר מרנדל שהיה בחור עדין שהגיע אלינו לראשונה וזו הפעם השנייה שלו והוא למד. וכל עבירה השחקן שעושה אותה מקבל מחיאות כפיים מחברי קבוצה שצועקים עבירה מעולה פנטסטי זה כדורסל.
    בסוף לאורי השחיל מחצי מרחק 14 12 לנו סל אחרון הוא וגמייקל פספסו 2 שלשות לבד לגמרי הרקדן דפק לי שלשה על הראש 14 14. ממשיכים עד 16. הוא מחטיא ווינר שוט עלי בפרצוף ואני אומר לו היום אין דיים טיים. אחכ ניסיתי לשים לו 3 על הראש שוב יצא מהסל איזה קללה נתתי הוא אמר לי אין לך את הקלאץ. מהלך הבא רנדל חפר על 2 והכדור נכנס ויצא לו מהסל ממש לא יאמן הוא גם פלט קללות עסיסיות. מהלך הבא לאורי חודר לבייס ליין מוציא לי כדור ל3 אני מרים את לארי בירד באוויר 10 מטר שרץ אליי כמו מתאבד חודר רנדל והרקדן יוצאים אליי וקופצים ואני מוציא לגמייקל שלבד בפינה והוא בדכ עם אחוזים של גרמי גראנט וצועק לו לפני שהכדור הגיע אליו סוויש גמור גמור אל תחשוב והוא זורק וגיים מאדה פאקה!!! סוויש!! והוא נתן כזה צרחה ושאגה בן של עז!!!! זה מה שהוא צעק ואני צעקתי לו קובייייי הוא היה ככ עייף במאבקים עם רנדל הסוס. 3 2 נצחון בסידרה בייבי.
    סיימתי עם חוסר יכולת להזיז את יד שמאל חטפתי מרפק בכל הכוח בצד של המרפק שלי כאבים חבלז עכשיו שהאדרלין ירד. אמת יד שמאל גם כואבת בטירוף. גם השריר ביד ימין כואב מעל שורש כף היד ממכת בושידו של רנדל. בנוסף קיבלתי אצבע חדה לעין מלארי בירד שהיום בא רק עם חולצה של בוסטון שנות ה80 ועוד 2 מכות לראש לא יודע אפילו ממי.
    אבל גם אני עשיתי נזקים ואני בטוח שלאחרים גם כואב עכשיו

  17. איזה כיף. מאמר משובח על אחד השחקנים שאני יותר אוהב מהדור האחרון.
    ציינתי לא פעם שבעיניי הוא היה וימשיך להיות אחד הפוינטים הטובים במשחק.
    ככה זה שבעונתך השנייה בליגה, פיל ג'קסון מכנה אותך "הכוכב" של הגמר שבו לקחת אליפות.

    הוא סוף סוף הגיע לשלב בקריירה שאנשים יימשכו אליו בלי פחד וישאבו ממנו את הכדורסל.
    זה רק יהפוך אותו לטוב יותר. הוא בן 34 ויכול לשחק עוד שנים רבות בליגה.
    בהצלחה עם אטלנטה! אחלה קבוצה שלדעתי במינימום תגיע לפלייאוף!

    Savant = מחונן
    אטריביוט = תכונה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט