"הצודק הנסתר" – סיפורו של בראיין רייט, מנג'ר הספרס / אוהד ס"א

פוסט הומוריסטי, נא הגיבו בהתאם

מי שעוד לא יודע, אני ה- GM של הספרס. מסתבר שגם אני לא ידעתי עד לפני שבועיים.  אז, המזכירה נכנסה ושאלה למה לא הגעתי למסיבת העיתונאים,  הסברתי לה שזה RC והוא בחופשה כרגיל, אז היא הראתה לי באתר שאני ה-GM מאז יולי 19.

זה מסביר כמה דברים, באמת התפלאתי למה אף אחד לא סגר בשנה שעברה את הדיל של מרכוס מוריס, שהתחרט על החתימה אצלנו ורצה לחתום בניקס? זה בסדר, אני לא אדם שיפוטי. יש גם אנשים שעברו לגור בבאר שבע. חוץ מזה, הניהול בניקס הוא דוגמא למה שאני חולם להגיע אליו, חוץ מהקטע שהם הביאו את הכלומניק הזה, בלאט (איפה הם לוקחים את כל האירופאים האלה שאין להם מושג בכדורסל?).

צריך לזכור שארגון הספורט המקצועני הטוב בעולם בדור האחרון לא בחר אותי סתם. התחלתי בתור הסקאוט ואחר כך העוזר GM של המג'יק ואחר כך של הפיסטונס. במהלך עבודתי שם, הבאתי אותם להישגים משמעותיים בתהליכי הבנייה, השגתי להם בחירות דראפט מצוינות וחידושי החוזה שהצלחתי לסגור הפכו לשיחת היום.

הרי לא יכול להיות שהם בחרו חתיכת כלומניק, קלולס, לא מכיר את ג'ק ופושע נגד האנושות, על מנת להרוס את הפרנצ'ייז הכי מוצלח ויפה בספורט מאז בוסטון של ביל ראסל. איך שנבחרתי להיות עוזר המנג'ר ידעתי שיש כמה משימות חשובות שצריך לבצע:

1.להעביר את הכוכב של הקבוצה. קוואי היה פצוע, עצבני ומתוסכל.  מכאן ועד מסרים סותרים של ההנהלה, לחמם את דוד שלו עם משיכת זמן על החוזה מקסימום ולקינוח הדלפת חוות דעת רפואיות שטוענות שהוא סובל מדלקת חמורה בבלוטת החשק הדרך לטרייד היתה סלולה. ואיזה טרייד בישלנו, תאווה לאוזניים.

2. טרייד מהחלומות – במקום קוואי הפציע + דני גרין שהיה סוס מת (הוא חשב שהוא עוד יצליח להביא טבעת, פחחח), הבאנו את דמאר דרוזן. השחקן הכי טוב בקנדה ביי פאר, גארד אקספלוסיבי (אחד שלא זורק שלשות) ואת יענקלה פולטי, שליט הרחבות, 2.16 מ', בחירה מס' 9 בדראפט. אוסטרי חזק כמו שוורצנגר ואגרסיבי כמו זה עם השפם.

3.בחירות דראפט – ב-2018, לקחנו את לוני ווקר, בבחירה 18. קצת טעינו בגובה שלו, בגלל הקוקו, אבל בקטנה. ב-2019 לקחנו בבחירה מס' 19 את לוקה משהו. עילוי סלובני שכבר לקח אליפות אירופה למדינות ואת היורוליג עם ריאל מדריד. אפילו בדאלאס קינאו בנו והביאו איזה חיקוי קרואטי דהוי. אנחנו ידענו טוב מאד מה יש לנו ביד והיינו מוכנים לוותר על ברנדון קלארק עבור הגניבה הזאת.

את כל בחירות הדראפט האלה הכנסנו להקפאה בג'י ליג כדי שלא יצברו ניסיון וכי אנחנו חייבים לקחת את כל התארים בכל המסגרות. אני בטוח שהם יהיו שחקני רוטציה מצוינים ב-2026.

חידושי חוזה – החוזה הראשון שהשגתי עבור הספרס היה החוזה של פאו גאסול: 47 מליון ל- 3 שנים. אני תמיד בעד לקחת את מנוסים עם הטבעות על הידיים, בדיוק מה שהלייקרס למדו לעשות רק עכשיו.

דאגתי גם לחוזה של רודי גיי, אומנם בלי טבעות, אבל וטרן עם נשמה. שחקן שתמיד נותן לקבוצה עוד ועוד על חשבון הסטטיסטיקות האישיות. הבאנו אותו אחרי פציעה קשה במחיר מבצע של 18.5 מיליון לשנתיים, אבל אחר כך הפנקנו אותו בחוזה לשנתיים של 32 מליון מתוכם 28 מובטחים (שכל, חבר'ה, שכל).

אצל הצעירים, דאגנו היטב לשחקן הכי מוכשר אצלנו ברוסטר ג'מאל מארי* עם חוזה מציאה של 64 מליון ל-4 שנים. כלום כסף, למי שקולע כמעט 20 נקודות לערב. (דיונטה מארי חתם בספרס כמובן – ר.ו). שווה להזכיר את הגניבה המצוינת שעשינו עם החתמה של פול (פאטי) מילסאפ (מילס בקיצור) 48 מיליון ל-4 שנים.

אבל החוזה שאני הכי גאה ברמה האישית. מעשה מלאכה של אומן ניהול שכמוני: 21 מיליון ל-3 שנים על פאקינג דמאר קרול. שחקן פנים ורסטילי שיודע לשחק ב-3 עמדות. עם אותו שם פרטי כמו דרוזן ואותו קוקו כמו לוני. אין דברים כאלה, ואני יודע את זה.

צוות האימון

פופוביץ' וצוות האימון: בואו נדבר רגע על המאמן. כל GM שמכבד את עצמו צריך לדאוג להשיג את המאמן הכי טוב ולדאוג לו לתנאים הטובים ביותר. לדוגמא, רק עכשיו, ראיתי שמסתובב ליד הספסל איזה הומלס חשוד, גבוה, לא מגולח בחולצת פלנל דהויה ודאגתי להעיף אותו. מאמן צריך שתהיה סביבו סביבה סטרילית ושקטה. 

יש אמנם את הבחורה, איך קוראים לה, העוזרת שלו. פחדתי שהיא תהיה היסטרית, אבל היא שקטה כמו סלע עם מבט מפחיד בעיניים. הסבירו לי שהיא סוכנת רוסית ולא כדאי להתעסק איתה. קצת מטעה המבטא הטקסאני, אבל הרוסקי האלה כנראה יודעים ת'עבודה שלהם. אבל חוץ מזה, אז אני דואג שפופ יהיה HAPPY. לפני כל משחק חוץ או בית, אני דואג לסגור איתו מראש על המסעדה ותפריט אלכוהול משובח.
הבן אדם כל כך מרוצה ממני, שלפעמים הוא חותך מהמגרש אחרי כמה דקות של משחק עם כמה עבירות טכניות ומתחיל את הערב מוקדם עם החברים שלו ג'ק דניאלס וג'ים בים. 

אני אישית, לא מכיר את פופ, שמעתי שהוא היה מאמן די טוב פעם. אני לא רוצה באמת להתווכח על זה. היו לי כמה הסתייגויות מצורת האימון שלו, אז התקשרתי לנשיא לענייני כדורסל של המועדון גרג משהו, והוא ענה לי לעזוב את זה כרגע. אז עזבתי.

שביעות רצון: כל GM נבחן לפי ההישגים שלו (אנחנו מועמדים לבחירת הדראפט מס' 1 ב- 2021) ולפי שביעות הרצון של המנהלים שלו. אני זוכר שביופורד אמר לי אחרי החוזה של דמאר קרול שהוא חייב לקחת הפסקה גדולה. האם יכולה להיות הבעת אמון גדולה מזו?

אחרי שהבנתי שהוא השאיר לי להיות המנג'ר, ביררתי עליו. הוא עכשיו הנשיא לענייני בידור וספורט של המועדון. זאת כנראה הסיבה שהוא משחק הרבה גולף ומבדר את עצמו בדברים אחרים.

הבעלות על הספרס קצת התחלפה בשנים האחרונות. קצת לפני שהגעתי, הבעלים המיתולוגי פיטר הולט שבתקופתו הם זכו בכמה אליפויות פרש והעביר את הבעלות לאשתו, שהתגרשה ממנו כמה חודשים אחר כך.
אני זוכר שבאיזה קוקטייל לכבוד השנה החדשה ב-2019 היא ניגשה אליי והודתה לי על העבודה הטובה שאני עושה: "תמשיך כך, אני בטוחה שתוך זמן קצר אף אחד לא יזכור את התקופה של בעלי", היא אמרה. ומאז אני מקפיד לעמוד בסטנדרטים שלה.

ב-2019 היא העבירה את המועדון לבן שלה פיטר ג'ון הולט ושמה בבורד את אחותו  קורינה הולט ריטצ'ר.
הם ראיינו אותי (מסתבר שלתפקיד ה- GM, אך זאת הבנתי מאוחר יותר) והתעניינו מאד בעבודה שלי.  הם סיפרו עד כמה הם מחויבים למועדון ולאוהדים, ועד כמה הם שואפים להביא את המועדון חזרה למקום הראשון ולזכייה בסופרבול. אני רק לא הבנתי למה פיטר ג'ון חזר על המשפט שהם מחוץ ללולאה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. העיקר שהאוהדים מרוצים. הם תמיד קוראים בשם שלך ומעודדים את אמא שלך. ראיתי גם שלטים שהניפו עם הפרצוף שלך, עיגול אדום גדול מסביבו כדי להדגיש שהם בעדך וקו אדום אלכסוני לאורך הפנים שמסמל שהם לא רוצים מישהו אחר.

  2. הערה קטנונית: זה שניו יורק הביאו מאמן שמתמודד עם מחלה קשה, ופרש בגלל זה מאימון, מוגדר אצלך כצעד החיובי היחיד שלהם?

    1. אני מצטער שלא הובנתי.
      רייט (הדמיוני בפוסט שלי) רואה בניהול המקצועי הידוע לשמצה של הניקס מודל לחיקוי, אבל כמו רבים ורעים בקרב הנהלות ה- NBA, הוא מזלזל ביכולות במקצועיות של הצוותים האירופאים.
      אם יש הבנה ששחקנים מצויינים מגיעים מאירופה: לוקה, דירק או פארקר, אין שום סיבה שמאמנים או GMים מצויינים לא יבואו מאירופה.
      בטח בלאט, שהוא אחד אנשי המקצוע הכי טובים בעולם בנושא בניית קבוצה או הכנה של קבוצה לסדרות גמר (פחות ניהול משחק).
      לטעמי בלאט יכול להיות אחד ה- GMים הכי טובים בליגה, גם בגלל שהמחלה שלו מונעת ממנו לעמוד על הקווים וגם בגלל שהוא פחות טוב בזה (דרוש גם חיכוך בלתי פוסק עם המדיה).
      מעניין אם בליגה היו עוד 10 בלאטים ופחות 10 רייטים, איך היא היתה נראית?
      בינתיים יש בליגה GM אפריקאי אחד ותראו לאן הוא הביא את הקבוצה הכי טובה בקנדה.
      הידע המקצועי של רייט (לפי הפוסט הדמיוני), הוא כל כך מעמיק שהוא אפילו לא יודע שבלאט אמריקאי במקורו.

    1. קארול היה השיא בתוך סדרת צעדים תמוהים למדי בשנים האחרונות.
      .
      דווקא חלק לא מבוטל מהבחירות שלכם היה ממש טוב, בטח בהתחשב במיקום של הבחירות
      .
      פוסט מעולה

  3. המון תודות על התגובות. איך כתב לי פעם פה מישהו:" קשים ייסורי האוהב", בטח כשהוא רואה איך לוקחים את המועדון הנפלא עם הלגאסי המפואר שלו ושופכים אותו בשירותים.
    פתאם אני מבין את אוהדי סקרמנטו, פיניקס או הניקס. כן, אני גם מפונק וגם פריבילגי (עוד מחמאה שנתנו לי).
    יש לי אי הסכמה קלה עם רועי, שיסלח לי שאני מפבלש אותו, והוא אופן העריכה לטקסט:
    אני סומך עליכם הקוראים שיבינו שזה פוסט סאטירי (לא בדיוק הומוריסטי), גם בלי לכתוב זאת.
    אני סומך עליכם שאתם מבינים שאני לא באמת מתכוון שהספרס הביאו את לוקה דונציץ' או האריכו חוזה לג'מאל מוריי
    ואני יודע שאתם מבינים מייד שאני מתכוון לטימי כשאני כותב על ההומלס הגבוה שיושב על הספסל (כמה חבל שלא הצלחנו לצרף את התמונה שלו עם חולצות הוולמארט יד שנייה שלו בשקל תשעים).
    אתם מסכימים?

    1. תגובה רצינית. נא להתנהג בהתאם (האם זה הקאצ'פרייז הגרוע בכל הזמנים בטלוויזיה? כן)
      .
      כתבתי לאתר פוסט אחד בו אני מספר שחטפתי את אח של וויל ברטון ועוד אחד על איך נעלתי קבוצת אנשים, ביניהם ילדים, במשך כמה ימים בשביל "טורניר כדורסל" אלים במיוחד. בישלתי עם שחקנים והלכתי עם אחרים מכות. הורדתי את תיבודו לשאול. הייתי ראסל ווסטברוק.
      עדיין לא היה מישהו שקרא למשטרה בגללי. אולי חבל, מי רואה כאלה סימני אזהרה ולא מדווח לגורם סמכותי (גם אם ממזרי בכולו)? הבנאדם הזה בוודאות לא שפוי.
      יש מקרים שאפשר להתבלבל, שזה מעורפל משהו (ובדרך כלל, זה חלק מהמטרה שלהם. שההבנה תיפול באמצע) אבל כבר בשורה הראשונה שלך, במשפט הראשון גג בשני, ברור שזו הולכת להיות סאטירה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט