מה חדש ב-NBA? נאש, קובי, וקרב האגרופים בין אירוינג ווייטרס / מנחם לס

אוי, קרי, מה קרה? ? ממי חטפת מהלומה?

1. סטיב נאש עומד לפרוש?

פיטר ווסי, אחד מכתבי ה-NBA המוערכים והיקרתיים ביותר מהניו יורק פוסט, כותב בטוויטר שלו שישנה לו אינפורמציה מיד ראשונה שסטיב  נאש עומד לפרוש מכדורסל. בעיות הגב שלו הן עצביות ולא אורטופדיות, פציעה הדומה מאד לפציעתו של לארי בירד. הוא לא מסוגל בשום אופן לשחק יותר נגד הראסל ווסטברוקים והדמיון לילארדים של הליגה. מה שמעכב את פרישתו הוא סיום הדיון הכספי עם הלייקרס בגלל שישנו לו חוזה לעןד שנתיים.

 2. קרב אגרופים בין קיירי אירוינג ודיון ווייטרס

המנצח בנוק אאוט טכני: וויטרס.

הקאבס יכולים להכחיש זאת מהיום ועד הודעה חדשה, אבל היום ידוע לכולם שאחרי ההפסד  ב-29 נקודות למינסוטה, נערכה אסיפה סגורה בחדר ההלבשה של הקאבס , ואז החלה המהלומה. קיירי ודיון החלו לזרוק אגרופים. העיתונאים שחיכו במזידרון להיכנס לחדר ההלבשה נתבקשו לפנות את המקום.

במשחק הבא קיירי הופיע עם אף שבור ופנס גדול בעינו השמאלית. דיון שחזר מפציעה והיה מוכן לשחק – לא שותף במשחקים נגד הבובקאטס והויזרדס. הקאבס לא מדברים. כל מה שהיה למייק בראון לומר היה שדיון וייטרס משחק הערב נגד וושינגטון.

3. קובי חזר להתאמן – פקינג ביג  דיל

תסתכלו על דדי, דקסטר, אלי לס, K-700, ושאר הפגועים באתר – כולם יוצאים היום במחולות בטיילת של תל-אביב לקול צלילי האקורדיאון של בתיה זומבי, והחליל של החללן היקרתי עבול חירייה בין איברהים משפרעם. הצלילים זכים ונקיים. המוזיקה "קרקוביאק", "מים-מים", ו-"בואנה הנה ונצא במחול כשעל ראשינו זרים ממיטב השיבולת  והדגן של בית אלפא " (אולי אפלטון הקיבוצניק יכול להסביר את ההבדלים בין חיטה, שיבולת, דגן, מספוא, בר, קמה, תבואה, חציר, ושחת. עבורי כל זמן שאפשר לעשות מהם לחם, הם אותו דבר).

על מה ולמה המהומה?

קובי האלוהי, הגואל והמושיע – וואללה שישו בכבודו ובעצמו – חזר להתאמן. חזיתי בו רץ בסלו מושיון. רחמנות על הבנאדם. בקושי סוחב את רגלו. ניזהר חס וחלילה לא לדרוך חזק מדי שמא יקרע את התפרים של עקב האכילס שלו. חזיתי בו בזהירות מקסימלית והקדשתי את כל הידע הביומכני שלי לבדיקה זהירה של ריצתו.

זה "חזר להתאמן" זה? וואללה שסמדר רצה יותר בקלות. לא גיליתי לכם עדיין תכונה נוספת שלי: מספיק לי להסתכל על הפנים, אז אני יודע בדיוק כיצד האדם רץ. אני מסתכל על תמונתה של סמדר ואני רואה בדמיוני את ריצתה פר אקסלנס. היא רצה בדיוק כפי שאני רואה אותה רצה בדמיוני (אגב, אני גם יודע לפי השפתיים כיצד היא מנשקת!). אז קובי רץ פחות או יותר כמוה.

ומהבן אדם הזה הלייקרס מקווים ל-30 נק' במשחק, חדירות, סיבובי עקב, חטיפות כדור, והשתטחויות? שיהיו לי בריאים. קובי, המשך להתאמן, BUT IF I WERE YOU, לא הייתי מעז לעלות על הפארקט לפני בוא נאמר האול סטאר בפברואר. אבל אז גורל הלייקרס כבר יהיה חתום ורשום. אז תאמין לי עדיף שלא תחזור העונה בכלל, ותגיע כמו ילד צעיר וחדש לעונת 2014-15, עדיף בניו יורק ניקס.

 

4.  מאמנים על מושבים חמים

הליגה היא רק בת שלושה שבועות 12% מהעונה – וכבר ישנם כמה מאמנים שכיסאם בוער מתחתם  ואם קבוצותיהם לא יתחילו לנצח, אז זה רק שאלה של זמן ואיזה פיצוי.

א.  מייק וודסון, ניו יורק ניקס

הקבוצה מתחת לכל ביקורת. טוב, טייסון צ'נדלר פצוע אבל אי אפשר להאשים רקורד של 6-3 בזאת. מה הוא עושה כדי לשפר את המצב?  מ-א-ו-מ-ה. ניתן לאלעד רבין לנסות לבלף אותנו בכל מיני הזיות. עבורי כל  תגובה שלו היא "קומדיה בעשרים מילה", שתהפוך ל-"טרגדיה של עונה מבוזבזת". רק לפני 4 שבועות כתבו עליה כאחת המועמדות לאליפות. היום, שלושה שבועות אחרי, קשה להאמין שפחות מחודש עבר מאז הקבוצה נפלה מראש הרמה  לתחתית הבאר, ואין מושיע. ראש המאמן חייב להיכנס לגליוטינה.

ב. ג'ייסון קיד, נטס

תגידו "צריכים לתת לטירון צ'אנס".תגידו "ברוק לופז ואנדרה קירילנקו פצועים". אך הקבוצה 7-3, ואני לא רואה כל תזוזה מהמאמן. אין לו את הפיזאז הדרוש, אין לו את היד הקשה הנחוצה, ואין לו את האישיות המרשימה של מאמן. הוא מדבר בהיסוס, מסתכל על עוזרי המאמנים שיעזרו לו ויוציאו אותו מהסיבוכים, ונראה כאובד עצות לחלוטין. HE MUST GO, ו-THE SOONER THE BETTER!

ג. דוק ריברס, קליפרס

אני המלצתי על פיטוריו מהסלטיקס כבר לפני שנתיים. אני הזהרתי שוויני דל-נגגרו הרבה יותר טוב ממנו כמאמן הקליפרס. הקבוצה שאמורה היתה לרכב בראש המערב די מדדה עם 4-7, וההפסד אמש לממפיס היה לדעתי הקש שיגבור לשבירת גב הגמל. יש לו קבוצה מלאה; יש לו הכל. הוא פשוט מאמן בינוני, שיכול להצליח במזרח עם צעירים טריים מהקולג', אבל הוא כמו נזיד זהב באף חזיר במקום בו הוא נמצא.

ד. רנדי וויטמן, ויזרדס 

בסיום העונה שעברה הויזרדס היתה אחת הקבוצות הטובות בליגה. תראו איזה סגל יש למאמן שוב:

Wizards Roster

2013-14 Roster

Num Player Pos Ht Wt DOB Prior to NBA/Country Yrs
1 Trevor Ariza F 6-8 220 06/30/1985 UCLA/USA 9
3 Bradley Beal G 6-5 207 06/28/1993 Florida/USA 1
35 Trevor Booker F 6-8 235 11/25/1987 Clemson/USA 3
4 Marcin Gortat C 6-11 240 02/17/1984 RheinEnergie Cologne/Poland 6
7 Al Harrington F 6-9 245 02/17/1980 St. Patrick's HS (Elizabeth, NJ)/USA 15
6 Eric Maynor G 6-3 175 06/11/1987 Virginia Commonwealth/USA 4
42 Nene F-C 6-11 250 09/13/1982 Vasco de Gama/Brazil 11
22 Otto Porter F 6-8 198 06/03/1993 Georgetown/USA R
14 Glen Rice G-F 6-6 206 01/01/1991 Georgia Tech/USA R
13 Kevin Seraphin C 6-10 278 12/07/1989 Cholet Basket/France 3
31 Chris Singleton F 6-9 228 11/21/1989 Florida State/USA 2
17 Garrett Temple G 6-6 195 05/08/1986 Louisiana State/USA 3
24 Jan Vesely F 7-0 242 04/24/1990 Partizan Belgrade/Czech Republic 2
2 John Wall G 6-4 195 09/06/1990 Kentucky/USA 3
9 Martell Webster F-G 6-7 230 12/04/1986 Seattle Prep HS (WA)/USA

 

יש לו  ה-כ-ל: בק-קורט, גארדים קולעים, מספרי 4, ופרונט ליין לחלום עליו – וכן רוקיס מצויינים, והוא  אחרון בדיביזיה עם 7-2? עם סגל כזה? שיילך הביתה, וכמה שיותר מהר.

גם דוויין קייסי מטורונטו הגיע זמנו. החוזה שלו מסתיים בסוף העונה, אבל אני לא הייתי מחכה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. אין שום דיון כספי בין נאש והלייקרס, ואין שום קשר בין כמה כסף נאש יקבל לשאלה האם הוא פורש או לא.

    אם הפרישה שלו תהיה עקב בעיה רפואית, הוא יקבל את כל הכסף שלו במלואו.

  2. קיד צריך ללכת וגם וודסון. קיד לא ברור לי למה מינו אותו מלכתחילה וזה היה ברור שזה לא ייגמר טוב. לגבי וודסון הוא פשוט מאמן התקפה גרוע.
    אני לא מסכים איתך לגבי דוק. הם מקום חמישי במערב ואם אני זוכר נכון היה להם לו"ז קשה יחסית. לי קליפרס נראים קבוצה מאומנת שידברו חזק במערב ואולי אפילו ייקחו אותו אבל לא יותר מזה.

  3. לא מדוייק – ופה הקטע המסובך.

    יש מספר מקסימלי של משחקים שנאש רשאי לשחק כדי שהשכר שלו ירד מתקרת השכר של הלייקרס בעונה הבאה (לא בעונה הזו).

    אני לא זוכר כרגע את המספר המדוייק, אבל מדובר בעוד כ 3 משחקים פחות או יותר.

    אני מניח שלכן נאש והלייקרס נזהרים מאד ובודקים את המצב שלו לעומק.

    נאש לא רוצה לפרוש, אבל אני די בטוח שהוא מספיק אצילי ואחראי כדי לבדוק טוב טוב את הסיכוי שלו להמשיך לשחק העונה לפני שהוא מונע מהלייקרס מהלך דרמטי של פינוי 10 מיליון נוספים בתקרת השכר בקיץ הבא.

    את הכסף שלו, או לפחות את חלקו הוא אכן אמור לקבל מהביטוח לפי הפוליסה שהוציאו לו (ואני מניח שנזהרו איתו בגלל גילו).
    אבל כאמור עכשיו הכל סובב סביב אותו מספר משחקים מקסימלי שהוא רשאי לשחק.

    מעבר למספר הזה – גם אם הוא יפרוש מסיבה מוכחת רפואית – השכר שלו עדיין יחשב כנגד תקרת השכר של הלייקרס בקיץ הבא.

  4. ולא שמעתי שום שמועות ספציפיות, אבל איך אפשר לדבר על מאמנים בכסא החם ולא להזכיר את מייק בראון ?

    אני גם לא אתפלא אם אחרי הטרייד של אסיק מקהייל יכנס לרשימה הזו.

    1. קודם שתיפתר הבעייה בין אירוינג וויטרס, ושביינום יתחיל לשחק, ורק אח"כ נראה מה עם מייק בראון.
      את מקהייל פשוט שכחתי. לדעתי הוא אחד הראשונים שצריכים לעוף.

      1. להפועל י"ם לא צריכים להביא אותו. הם שייכים לו (בחלקם כמובן) והוא יכול להחליט אולי להביאם למנהטן במקום הניקס.

  5. מייק בראון מאמן חרא ורואים את זה בבירור איך כשרון התקפי כמו אירווינג(טופ 4 בליגה בהתקפה) פשוט לא מסוגל לשחק בסגנון של בראון.
    הוא מתפרע על מגרש שלם כשיתר השחקנים לידו מנסים ליישם את ההלף קורט של בראון התוצאה היא קטסטרופה.

    אירווינג צריך לשחק בקצב המהיר שהוא רגיל עם התאמות של שאר השחקנים. במקום זה הם עומדים שם ומפריעים לו יותר מאשר עוזרים, אין שיטה, אין עזרה, אין חסימות בריבאונד, אין תרגילים לרוץ איתם.

    בקיצור מאמן חרא כמו שתמיד טענתי.

  6. מעבר לזה מייק בראון הוא קוקי גדול מדי כדי להתמודד עם בעיות כפי שיש לו בקבוצה(תינוק מגודל ובכיין כמו ביינום שאפשר להוסיף גם תעודת פטירה מקצועית לרזומה שלו ושני כוכבים בקו האחורי שעכשיו שונאים אחד את השני ומרביצים אחד לשני).

    אין לו את האופי וכריזמה להתמודד עם זה הוא פשוט יחייך לכתבים ויבקש בקבוק מים חדש כמו שהיה עושה אצלנו.

    בושה של מאמן.

  7. אני יודע שמייק בראון מאמן גרוע.
    לדעתי הטרנד ב-NBA הוא להפסיק עם המאמנים הללו כמו וודסון ומייק בראון, ולהביא יותר פוגלים ובראד סטיבנסים ובראונים (בראון מאמן הסיקסרס) חזרה לליגה.

  8. מנחם עדיף לקובי לחזור כמו ילד צעיר ובריא ב2014 לניקס??
    אתה רציני? לקבוצה הכי בינונית ותקועה בליגה? לשם אתה רוצה לשלוח אותו?

    לקבוצה שהאיי קיו המצטבר של כל שחקניה הוא קצת יותר גדול מהIQ של אלעד רבין?(86)

    לא נראה לי.

  9. משום מה התמונה לא ניכנסה. לא רציתי שיחשדו שאיזה מתחזה עונה במקומי, אז הנה אני עם תמונתי, והמסר למעלה הוא נטו שלי!

  10. אין סיכוי בעולם שיוסטון מפטרים את מקהייל. שנה שעברה היתה שנת המבחן שלו- והוא עמד בה יפה. מה בדיוק חשבתם? שיוסטון יתחילו ב 9-0 כשאסיק והווארד שיחקו משחק הכנה אחד ביחד בתחילת העונה?
    יקח לפחות חודש-חודשיים עד שהסגל של יוסטון יתייצב אחרי הטרייד.
    אם כבר אף אחד לא מדבר על החוצפה של אסיק שמתנהג כמו פרימדונה לקבוצה שהפכה אותו לכוכב ונתנה לו חוזה שאף קבוצה לא היתה חולמת לתת לו. זה לעומת לין שמקבל הכל בענווה, הורידו אותו לספסל והוא אמר, 'אני אעשה כל מה שצריך וכל מה שהמאמן יבקש ממני'. זה עוד בן אדם שמיליארד סינים יושבים לו על הגב. אסיק בדרך להיות עוד טורקגולו עם חוזה מופרך שאף אחד לא רוצה אם לא ישנה את הגישה שלו.
    לגבי הנטס זה היה ברור שקיד לא בנוי לתפקיד עוד ממשחקי ההכנה ומה שקורה בקליבלנד גם היה צפוי, אתם מוזמנים לחזור לפריוויו שלי עליהם.

  11. מנחם אני כתבתי פה על קוהי לפני יומים והבאתי קישור שמאשר את הידיעה ואופס זה נמחק מז זה רוסיה לא מתאים

    1. אני לא חושב שמקהייל הוא מאמן דגול, ממש לא. אבל אני לא יכול לחשוב על מישהו יותר טוב ממנו ליוסטון. זו קבוצה שצריכה את הרוגע שלו, את הפרופורציות שיש לו, את הרפרטואר של מישהו ששיחק באחת הקבוצות הטובות מאז ומעולם בליגה ומכיר מה זו מנטליות של מנצחים ואיך מתמודדים עם כמה כוכבים בקבוצה אחת.
      סתם דוגמא- יוסטון נמצאת ברצף מזוויע מהשלוש מתחילת העונה, פשוט לא מצליחים להכניס את הכדור לטבעת. אז איך הוא הגיב? הוא סיפר שכשהיה שחקן היתה תקופה ארוכה שהוא קלע באחוזים מזוויעים. הוא הפך מתוסכל אבל אז בא אליו אחד מחברי הקבוצה, קאר, ואמר לו שזה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לקבוצה. הוא שאל, "איך זה שזה שאני קולע כזה גרוע טוב לקבוצה?". קאר ענה לו, "אתה קולע 30 אחוז ב10 המשחקים האחרונים, והקבוצה עדיין מצליחה לנצח, הסטטיסטיקה שלך בקריירה היא של 55%, ולסטטיסטיקה יש נטייה להתיישר אז זה אומר שאתה לפני רצף של משחקים של 70%".
      הפואנטה היא שזה שיוסטון עם 7 נצחונות אחרי רצף משחקים מטורף של תחילת העונה (10 משחקים בשבועיים), סגל חדש וקליעה ממש גרועה מהשלוש זו רק סיבה להיות אופטימי.
      זו בדיוק הגישה שיוסטון צריכה

  12. מנחם אתה ענק, אתה מת להטריף אותי שנכנס אחד בשני, תחכה קצת… העונה רק התחילה 🙂
    וודסון אחלה מאמן , או שאולי הוא פשוט שכח לאמן משנה שעברה?
    התמונה של סמדר לא שלה כבר אמרו לך את זה אלף פעם.
    אה , ודרך אגב – קי 700 יש שני דברים שאני מוכן לשים כסף שלא עשית בחיים- לראות משחק אנ בי אי לייב , ולשכב עם אישה. בשניהם אין לך מושג קלוש, ודש לבנט, אחלה שחקן…..אידיוט

  13. דיון וויטרס עצר את קיירי אירווינג בהגנה,
    אומרים שההגנה הכי טובה היא התקפה והצדק עימם.
    האמת שאירווינג הוא שחקן אנוכי ביותר והגיע הזמן שמישהו יעמידו במקום.
    בכל מקרה דוק ריברס הוא המלך והאחרון שהייתי מפטרת,
    הוא גם חתיך עולמי

  14. מנחם אבל דוגרי למה למחוק גם כתבתי משהו על לדור בלוך כמדומני ואופס נמחק כאילו מענין אותי אם זה תקלה או מכוון?…

    1. גדול!
      בדיוק אוסטריה כבשה שער נגד ארה"ב. 0-1. שער אמריקאי חוקי ניפסל. סוף מחצית ראשונה. מה עם אנגליה-גרמניה?

  15. אני לא מוחק שום תגובה אלא אם היא גסה. לא מחקתי מאומה משלך וגם לא זכעור לי בכלל שמחקתי דבר כבר כמה חודשים!

  16. מומי היה רוצה לראות מכות בין היל לגאסול
    שיעיר את הספרדי הרדום ועל הדרך ידפוק ריקושט לד'נטוני

    קובי יחזור וישלשל על כל הליגה

    ג'ייסון קיד מאמן סולייה של אדידס סטן סמית'
    הסובייטי ישלח אותו לסיביר

  17. לצערי נאש לא נתן ללייקרס יותר מידי ואני אומר לצערי גם כי אני אוהד לייקרס כמובן וגם כי אני מעריץ גדול של נאש אבל גם בלי הפציעה הוא לא היה יתרון התקפי כזה גדול כמו שהוא היה בפיניקס כדי להתעלם מההגנה הלא קיימת שלו
    ומי שרואה את הלייקרס העונה הם רצים ממש יפה גם בלעדיו וסטיב השני משחק בסגנון דיי דומה למקור פלוס קצת יותר הגנה כך שהאבידה לא כל כך גדולה.
    ונסיים בשאלה, על מי נכתב הפסוק המפורסם " אני מאמין באמונה שלמה בביאת ה…. ואף אל פי שיתמהמה אחכה לו בכל יום שיבוא"…

  18. ימנחם נכנסתי קצת באיחור הביתה(ברר איזה קור בחוץ בצפון, לא מומלץ לצאת עם בוקר וגופיה), יש עכשיו דיוק(6 דק' לסוף החצי) וב-3 קנזס אתה תצפה?

  19. מקהייל משפיע על שחקניו. נותן להווארד להפסיד ב האק, והנה הוא מנצח במשחק אחר ב"אימון" מול קהל חי, משפר משמעותית את אחוזיה העונשין
    ליותר מאחוזים של גבינה קשה.
    כספי השתפר מאד בהגנה,נא תקנו אותי אם אני טועה, גם בריבאונדים ובכל הפרמטרים. החום והאמון שהוא משרה בו, יוצר אפקט של שחקן משלים לא רע שלומד ומתפתח. ביירון סקוט נתן לו לפתוח בחמישיה זמן רב וגם וסהטפול בקינגס נתן לו צ'אנס. אך מקהיייל נותן עוד ערך מוסף הניסתר מעיני.
    לין פורח, הארדן מתקדם ליהות סופרטאר, פרסונס הנפלא,היכן הוא היה קודם?מי שמע על אסיק לפני?
    אני מסכים עם אפלטון בקשר למקהייל.
    תמיד מעניין איך מאמנים כמו פיל בשיקגו ובראון בדטרויט השפיעו על שחקניהם להוציא יותר, בגישה בהשראה בהסטת האגו בחינוך בביטחון
    וכל מה שמעבר לרק אימון טכני טוב. הלוואי ויהיו כתבות על הנושא.
    בניו יורק המאכזבת האשמה נופלת על השחקנים כי הקוץ התעלה לפני שנה, היתה לי הרגשה שברוקלין תיפול עם החלטה פזיזה ויהירה ורודפת פירסום קיד מאמן גרוע, או יותר נכון קיד לא מאמן,
    הפירסומת מעלה חיוכון רק בקטע שלרודמן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט