חוזרת לעניינים – ישראל מנצחת את ספרד עם מחצית שנייה אדירה במוקדמות אליפות אירופה / עמיחי ושחר

סיקור המשחק:

ספרד (2-1) – ישראל (0-3) 87- 95:

6 Tamir Blatt (ISR)
איש המשחק (מאתר FIBA)

אחרי 9 חודשים ללא כדורסל עולות הנבחרות ללא כוכביהם אשר ביורוליג וב-NBA. ישראל עולה בחמישייה עם מקל, בלאט, מנקו, כהן וגינת. ספרד עולה עם דיאס, בריזואלה, רבאסדה, פרס וארטגה.

הרבע הראשון מאופיין בעיקר בריצות. המשחק החל עם אליהופ ספרדי אך כהן ענה בשתי שלשות רצופות. מיד ספרד הגיבה בריצת 13- 4 ופתחו פער 5. גינת ובלאט החזירו לישראל את הצבע לפנים ועלו ליתרון 19- 17, אך ספרד הגיבה בריצת 0-7. סל משתי הצדדים חתם את תוצאת הרבע. 20-27 ספרדי.

הספרדים עלו למגרש והפציצו משלוש, ישראל עוד ניסתה למזער נזקים אך ללא הצלחה. במהלך הרבע האדומים כבר עלו ליתרון 18. סל רודף סל וקליעה של מקל על הבאזר חותמת את המחצית. 36-52 אדום.

במהלך המחצית עלה לי הפסוק "לא יתהלל חוגר כמפתח" אחרי שחזרו והראו את הספסל האדום צוהל. בכל זאת אנחנו ישראלים ושרדנו את גירוש ספרד אז מה זה בשבילנו ספרד ג'?

המחצית השניה נפתחה עם צליפות של מנקו את כהן שהוריד את ההפרש ל-10. בלאט לאחר פסק הזמן הוסיף עוד שלשה, אך דיאס ענה ב-2. בלאט שוב חופשי לשלשה ותופר גם אותה. ספרד ניסתה לעצור את המתקפה אך ישראל לא עצרה ועם סל ועבירה של מקל ולאחר מכן עוד סל של מקל ועוד שלשה של גינת ועוד סל של מקל משווה את התוצאה. ריצת 22- 5 ישראלית. מקל הוסיף עוד נקודות ומעלה את ישראל ליתרון ראשון מאז הרבע הראשון. ספרד לאט לאט חזרה לעניינים ועלתה ליתרון 5 בסיום הרבע. 72- 67 ספרדי.

שתי דקות ללא סל של אף קבוצה נגמרו כאשר ביירן קלע מהשדה. מקל ובלאט הורידו בחזרה ל-2. ספרד עם סל ועוד דיוק מהקו אך שלשה של מקל החזירה את ההפרש ל-2 בלבד. קולום שוב העלה אך שלשה של בלאט ועוד סל של גינת העלו את ישראל ליתרון 80-79.
גינת חוטף את הכדור ובדאנק מעלה ל-3. וכעת ספרד הם הרודפים במשחק. סל שדה מחזיר את ההפרש לנקודה בודדת ואחרי דאנק אדיר של כהן קולום שוב מחזיר לנקודה בודדת. מכאן ישראל יוצאת לריצת 11- 2, כאשר מנקו וכהן קולעים ומבטיחים את הניצחון היקר הזה. 95- 87 ישראל בסיום. 59-35 לישראל במחצית השנייה.

לספרדים – קולום הלא הוא קרוסו הספרדי (על פי שמעון) קלע 24 נק' בתוספת 5 אס' אחריו לופז-ארודטגי עם 13 נק' 6 רב', בריזולאה עם 10 אלונסו וגארורו עם 8 לראש.

את ישראל הוביל תמיר בלאט עם 21 נק' (4/6 מהשלוש בתוספת 9/9 מהעונשין) בתוספת 9 אס'. מקל עם 18 נק' (7/8 מהשדה) עם 4 רב' 5 אס'. צמד הגבוהים כהן את גינת התחלקו ב-34 נק' משותפות, האחרון הוסיף גם 5 רב'. מדר עם 11, מנקו עם 8.

נקודה מרכזית – הנבחרת התחילה את המשחק בצורה מתונה אך אחרי רבע חוסר השמירה מחוץ לקשת וחוסר ריכוז כללי עלה לנבחרת של קטש ביוקר ובפיגור גדול הוא ידע מה לעשות. החיבור בין הגנה איזורית להגנת חילופים והגנת איש-על-איש עשתה לספרד חיים קשים במחצית השניה ועם הרבה שכל והרבה סבלנות ישראל עשתה את החזרה המיוחלת וניצחה את המשחק שכמעט ומבטיח את עלייתה לאליפות אירופה.
נק' נוספת – תמיר בלאט בתקופה מצויינת וגם היום קטש סמך עליו והרוויח מזה. השילוב של גארדים מצויינים לצד גבוהים קולעים יצר איום מכל מקום.

ובנוגע לחידת המשחק – הפעם האחרון שישראל ניצחה את ספרד הייתה ב-2009 כשצביקה שרף היה המאמן של הנבחרת.

הפריוויו:

(אתר פיב"א)

20:30 ספרד (1-1) – ישראל (2- 0):

כבר ב-2012 קיבלה פיב"א החלטה לשנות את הפורמט של אליפות אירופה בכדורסל, היורובאבסקט בלעז, אשר נהג להתקיים בכל שנתיים. נקבע אז שהאליפות תתקיים פעם ב-4 שנים בשיטה שתונהג לאחר אליפות אירופה של 2017. דחיית המשחקים האולימפיים בשנה גררה גם את דחיית האליפות, ורק ב-2022 תתקיים אליפות אירופה הבאה, 5 שנים לאחר הקודמת, בה ישראל אף אירחה את אחד מהבתים.

לאחר אי אלו שלבים מקדימים נמצא כעת טורניר המוקדמות בשלב אליו העפילו 32 הנבחרות הבכירות ביבשת, כאשר רובן זכו לכרטיס אוטומטי לשלב הזה, וביניהן ישראל, ומתוכן יעלו 24 נבחרות לאליפות שתתקיים בגרמניה, גאורגיה, צ'כיה ואיטליה. הנבחרות חולקו ל-8 בתים עם 4 נבחרות בכל אחד, ומכל בית יעפילו 3 נבחרות לאליפות. גם הנבחרות המארחות משתתפות בטורניר זה, אבל העפלתן לשלב הבא מובטחת כמובן, ולכן בכל בית בו נמצאת אחת המארחות העולות לאליפות יהיו המארחת ו-2 הראשונות מבין 3 האחרות.

בחודש פברואר 2020 התקיימו 2 מחזורי הפתיחה של קמפיין המוקדמות, בימים אלו של סוף נובמבר 2020 מתקיימים מחזורים 3 ו-4, המתקיימים בבועה אחרת בכל בית ובפברואר 2021 יתקיימו 2 המחזורים האחרונים של טורניר המוקדמות, ואז, כאמור, נדע מי הן 24 הנבחרות שישתתפו הפעם באליפות אירופה. ישראל משתתפת בבית א' של המוקדמות, יחד עם ספרד, פולין ורומניה, ובטבלה כאן תוכלו לראות את המצב בבית זה כרגע.

נבחרתניצחונותהפסדיםהפרש סלים
ישראל20+28
פולין11+7
ספרד11+2
רומניה02-37

לאחר הסיכום הכללי, נעבור כעת להתמקדות ספציפית בסגל של ישראל. רק נציין לפני כן שכמו במקרים הקודמים, גם הפעם הנבחרות יגיעו ללא שחקני היורוליג או ה-NBA שלהן, מה שעשוי להיות יתרון לנבחרות מסוימות וחיסרון משמעותי לאחרות.

סגל נבחרת ישראל: גל מקל, תמיר בלאט, ים מדר, יפתח זיו, גולן גוט, רפי מנקו, גיא פניני, נמרוד לוי, תומר גינת, רומן סורקין, עידן זלמנסון, ג'ייק כהן.

המשחקים הקודמים: ניצחון חוץ על פולין 75- 71 וניצחון בית על רומניה 87- 63.
המשחק הראשון נגד פולין היה צמוד ביותר, אבל שלשה של פניני ומהלכים טובים של מקל הביאו לנבחרת ניצחון חוץ יוקרתי נגד נבחרת שהגיעה לרבע גמר אליפות העולם ב-2019. מקל הצטיין באותו משחק עם 11 נקודות ו-10 אסיסטים. למשחק השני נגד רומניה, שהיה משחק בית בארץ, הצטרפו 2 שחקני מכבי דאז, דני אבדיה וג'ייק כהן, וקלעו ביחד 38 מתוך 87 הנקודות של הנבחרת. אבדיה היה המצטיין עם 21 נקודות ורבע אחרון של 22- 7 הפך את הניצחון לגדול.

המשחקים הבאים: בבועה הנוכחית שמתקיימת בולנסיה שבספרד, יהיו לישראל משחק נוסף נגד פולין ביום שני, אבל עוד קודם לכן היא תפגוש הערב את אלופת העולם המכהנת, נבחרת ספרד הגדולה. כאמור, הנבחרות ישחקו ללא שחקני ה-NBA והיורוליג שלהן, מה שמצמצם משמעותית את הסגל הספרדי, אבל עדיין אין ספק שמדובר בנבחרת מאוד איכותית, כמו גם זו הפולנית, כך שמצפים לישראל 2 משחקים לא פשוטים בכלל.

שחקני מפתח:

גל מקל – הרכז המנוסה, והראשון אי פעם לקחת בישראל אליפות עם 2 קבוצות שונות שאינן מכבי ת"א, היה המצטיין נגד פולין ואחד הבולטים גם נגד רומניה. הדור שבו עומרי כספי היה הכוכב הגדול של הנבחרת נתן את ההצגות הקבועות כבר נגמר ודני אבדיה לא הספיק לבלות הרבה בנבחרת הבוגרת לפני שהתעופף לוושינגטון, כך שמקל הוא האיש עם הרזומה הכי מרשים בנבחרת, מה שאומר שיש ממנו גם ציפיות.

גיא פניני – אם דיברנו על ניסיון, אז הנה המומחה הגדול מהצד של ישראל. מאז אליפות אירופה הקודמת וחילופי הדורות שבאו בעקבותיה שותף גיא פניני ב-9 מתוך 14 משחקי הנבחרת שהיו ובהם הוא קלע 8.8 נקודות בממוצע יחד עם 55.3% מדהימים מחוץ לקשת ביותר מ-4 זריקות בממוצע למשחק. פניני יודע לרוב גם לקלוע ברגעים החשובים, ובנבחרת שרוב השחקנים שלה צעירים תמיד צריך שחקנים כאלה.

ג'ייק כהן – בנובמבר 2017 החליטה פיב"א להענות לבקשת איגוד הכדורסל הישראלי להכיר בג'ייק כהן כישראלי לכל דבר ולא כמתאזרח, מכיוון שהזיקה היהודית שלו ברורה. מאז, הפך ג'ייק לאחד מעמודי התווך של הנבחרת, כאשר ב-11 הופעות הוא קלע 15.7 נקודות למשחק (ולא קלע פחות מ-10 באף משחק), יחד עם 4.9 ריבאונדים. גבוה ישראלי אחר עם יכולות התקפיות דומות אין לנבחרת, וברמות האלה מדובר בשחקן מטרה נפלא.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 82 תגובות

  1. סתם שאלה אני לא ככ עוקב למה אף שחקן יורוליג לא משחק בספרד יול רודריגז כל אלו איפה הם?
    ואיזה מן מוקדמות זה? כאילו אני יודע פיבא ויורוליג וכל הבלאגן וכו אז כאילו עולים עם הנוער?

    1. בגלל הבלאגן פיבא שיבצו משחקים במקביל לעונת היורוליג, ככה שמי ששיחק ביורוליג אתמול ושלשום לא יבוא למשחק הזה, במיוחד עכשיו כשהם כבר כמעט שבוע בבועה

      1. זה היה בצחוק 🙂 אין סיכוי שלא נסיים באחד משלושת המקומות הראשונים, בטח שלא אחרי הניצחון על פולין.

  2. מדהים אותי שמקל עדיין בנבחרת הרבה זמן לא ראיתי את הנבחרת ראיתי שהוא קולע 7 נק ב41 אחוז מהשדה איפה שהוא משחק….
    וחוץ מלהעביר כדור חצי הוא רק מזיק פה. תנו למדר לשחק יותר היחיד עם ביצים ומובס

    1. זה ברור שאנחנו לא ברמה של ספרד. בסך הכל ניצחון על פולין בשני יבטיח לנו את המקום ביורובאסקט כמעט בוודאות (נצטרך לחטוף 25 הפרש מרומניה…)

            1. הגנה מצויינת
              כספי גופה שנותנת יופי של ניסיון וחניכה לדור החדש

            2. אם לא שמת לב את צריך התקפה קלעת 36 נק וזוסמן זה נגר בן נגרים

            3. ליף לקח MVP של הקדטים לפני 5 שנים וזוסמן שחקן הגנה בטופ האירופאי

            4. מתי ליף שיחק בנבחרת הבוגרת? 0 פעמים וגם לא ישחק עד שלא יפלט לקבוצה בארץ. 5 שנים הרגת אותי 😂😂😂
              הוא לא נחשב.
              זוסמן נגר סבבה אבל פה צריך התקפה חביבי בינתיים פתחו במטווח 3 ישראל רק 2

  3. אני חשבתי לאזרח את אנתוני דיוויס. לשנות את שמו לאנטון דיוידסון להביא איזה תעודה שסבתא רבא שלו הייתה נחמה דווידסון. איתו הנבחרת שלנו תגיע רחוק

  4. התרחיש היחיד שישראל לא תעלה בו, מצריך רצף תוצאות הזוי לחלוטין:
    1. הפסד לפולין ב-5 הפרש ומעלה.
    2. ניצחון של רומניה על ספרד.
    3. הפסד לרומניה ב-25 הפרש ומעלה.
    4. ניצחון של ספרד על פולין.
    5. הפסד לספרד ב-9 הפרש ומעלה.
    6. ניצחון של רומניה על פולין.

    1. 1, 4 ו-5 אינם הזויים. אך כמובן שלפי מה שאתה כותב שצריך את כל ששת הדברים יחד, אז ישראל תעלה גם אם שלושת הדברים הנ"ל יתקיימו.

  5. ניצחון שמגיע לנו במשחק עם המון הנאה.
    בלאט ומקל היו נהדרים, כשגם ג'ייק כהן וגינת היו מצוינים, מנקו נתן כמה מהלכי קלאץ' וגם ים מדר נתן כמה פעולות יפות

  6. תודה חיים. נכון שספרד עם סגל ב' הגיעו למשחק הזה (מנפלאות הסכסוך בין פיב"א והיורוליג) אך עדיין היו הרבה דק' של הנאה. יש בסיס קדימה מענין עם בלאט- מדר-גינת וכמובן גם אבדיה בהמשך.

  7. כל הכבוד לנבחרת חזרתי במוצא"ש ראיתי מינוס 18 מרדים ( מנסה…) את הילדים ופתאום מקבל הודעה שניצחנו …הלוואי על מכבי
    לא הייתי מזלזל כל כך בקלות גם בהרכב משני של ספרד בוודאי שגם אנו חיסרנו את אבדיה זוסמן כספי שגב וכמדומני שיחקנו ללא מתאזרח בכלל יש עומק טוב לנבחרת שלנו יותר מכל דור אחר
    הנה השמות הבולטים .

    רכזים בלאט מדר מקל זיו
    גארדים מנקו זוסמן
    פוורדים אבדיה כספי גינת בלייזר לוי נמרוד לוי.
    גבוהים סורקין כהן שגב זלמנסון
    ויש עוד כמה שיכולים להתקמבק כמו למשל משעור או שמחון ואחרים יפרצו כמו דברת
    יש עומק
    אני הייתי לוקח דווקא מתאזרח מייצר נקודות ותהיה לנו יופי של נבחרת

  8. לידיעתכם קולום הוא שחקן יורוליג בוולנסיה. החמישיה של הנבחרת הייתה מורכבת מ 4 ליגיונרים: מקל וכהן שמשחקים בליגה הספרדית (הטובה באירופה) ומנקו וגינת שמשחקים בליגה הצרפתית. ג'ייק כהן כבר מזמן לא מתאזרח. היה משחק נפלא של הנבחרת בחצי השני. בגלל העודף בעושי משחק קטש דאג שבכול זמן נתון יהיו 2 מובילי כדור על המגרש. ב 2 הדקות האחרונות שיחקה הנבחרת שיחקה עם 4 גארדים על המגרש.

    1. אלכס, אנחנו יודעים שקולום הוא שחקן יורוליג, שעשה ויעשה למכבי צרות. העניין הוא ששמעון התייחס אליו כקארוסו. ראיתי גם בפייסבוק שאהרלה וייסברג השווה אותו לחנוך דאום (שהגיב "אחלה משחק הבאתי"). חס וחלילה לא לזלזל.
      קטש היה מצויין במשחק. ובעיני כבר כרגע הוא אחד המאמנים הגדולים של ישראל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט