שוב הפסד מינימלי – סיקור ההפסד הביתי של מכבי למילאנו / עמיחי קטן

מכבי תל-אביב (3- 8) – מילאנו (5- 3) 85- 86 (הארכה):

מכבי פתחו טוב, ובעיקר ברייאנט שקלע 2 שלשות, ומכבי אחזו ביתרון 15- 7 במהלך הרבע הראשון, אבל אז הגיעו המחליפים, ובראשם סרחיו רודריגס האימתני וקייל היינס האיום, וריצת 8- 0 שלהם קבעה שוויון. האנטר וג'ונס החזירו למכבי את היתרון, שילדס קבע 20- 18 וסקוטי ווילבקין סחט עבירה בניסיון שלשה מהחצי, אבל התברר שזה היה אחרי הזמן, ומכבי נאלצו להסתפק ביתרון 2 בסוף הרבע הראשון.

דראגן בנדר פתח מצוין את הרבע השני עם 5 נקודות רצופות ושלשות של ג'ון דיברתולומאו, הקפטן שחזר מהפציעות אחרי כמעט שנה, ועוז בלייזר, הישראלי היחיד הבריא העונה, קבעו 31- 25 צהוב. האנטר שמר על יתרון 34- 27, 4:10 למחצית, וירד לנוח. בשלב הזה מילאנו השתלטו לחלוטין על העסק וריצת 18- 1 אדומה סגרה מחצית ביתרון 46- 35 למילאנו כשאיש מאוהדי מכבי לא מבין איך פתאום זה קרה.

קווין פאנטר קבע יתרון שיא של 13 לאורחים, אבל אז ווילבקין קצת נכנס לעניינים, יחד עם שלשה של ברייאנט ונקודות של צמד הגבוהים הקרואטים, ופתאום זה 3 בלבד למילאנו. רודריגס והיינס חזרו לשחק, מה שהחזיר את ההפרש ל-8, אבל ווילבקין ושלשה רביעית של ברייאנט מתוך 4 ניסיונות השאירו את מכבי בעניינים, וההפרש עמד על 6 למילאנו לקראת הרבע האחרון.

תוך דקה מפתיחת הרבע האחרון ההפרש ירד לנקודה בלבד, ושלשה של כריס ג'ונס קבעה שוויון 61, 7:33 דקות לסיום. האדם היחיד שנהנה מ-2:45 הדקות הבאות של המשחק הוא אטורה מסינה, מאמן מילאנו, כאשר ההגנה של מכבי הייתה נהדרת ועצרה את האיטלקים על 2 נקודות בלבד בחצי הראשון של הרבע האחרון, ואילו בהתקפה החטיאו האנטר ובלייזר סלים קלים פעם אחר פעם. 5 דקות לסיום 2 הקבוצות החזירו למגרש את שחקני ההתקפה המובילים, ושיעור הנגרות נגמר, או לפחות כך נדמה.

שלשה של דילייני החזירה למילאנו את היתרון, אבל בלייזר מיד צימק אותו לנקודה, 4:33 לסיום. עוד 2:38 דקות ריקות מנקודות היו לנו כאן, כאשר שוב מילאנו החטיאו זריקות קשות ומכבי החטיאו זריקות די קלות, עד שהיה זה תור שילדס לשבור את הרצף ולהעלות את מילאנו ליתרון 3, קצת פחות מ-2 דקות לסיום.

בשלב הזה, סקוטי ווילבקין לקח על עצמו את העניינים, והגיב בשלשה שקבע שוויון 66. מילאנו החטיאו שלשה וסקוטי שוב לקח את הכדור, הפעם עם סיומת בצבע שהעבירה את היתרון למכבי. ברייאנט חטף כדור ונתן לווילבקין שהפעם מצא את האנטר, ומכבי ביתרון 4, 28 שניות לסיום. הפעם נדמה לרגע שמכבי יכולה לצאת מהמשבר, אבל האופטימיות הזאת נמשכת שניות בודדות בלבד, לפני שטעות בהגנה מוצאת את פאנטר פנוי לשלוש ושריקה גבולית מעניקה לו את ההזדמנות להשוות מהקו, אותה הוא מנצל.

מכבי לכדור אחרון עם 18 שניות לסיום ולכולם ברור שזה ייגמר לא טוב. ווילבקין מסדר לעצמו שלשה מהסוג שהוא יודע לקלוע, אבל ברור לכולם שזה ייגמר בהחטאה ועוד 5 דקות של סבל לפני ההפסד הצפוי מראש. ווילבקין מחליט לשנות את התסריט ומייצר איירבול, משאיר לאיטלקים 9 עשיריות על השעון ופסק זמן מסינה. כל אוהד מכבי רק שואל את עצמו איך הכדור ימצא את עצמו בסל, אבל הפעם ההגנה עושה עבודה טובה ומונעת את ההזדמנות. הארכה בהיכל.

בהארכה מילאנו הייתה מדויקת הרבה יותר, והראיה לכך היא 6/10 של מילאנו מהשדה לעומת 3/9 של מכבי. מה שהחזיק את אלופת ישראל בדקות ההארכה היה היכולת להגיע לעונשין ולקוע משם ביעילות עם 8/9 ב-5 הדקות של התוספת. דווקא ווילבקין הוא זה שהחטיא עונשין בשלב מוקדם של ההארכה, מה שבדיעבד קריטי, כמו כל דבר אחר במשחק שנגמר בהפרש של נקודה בלבד

עצירה הגנתית אפשרה להאנטר להחזיר למכבי יתרון 2, אבל סרחיו רודריגס ירה שלשה מטווח אסור עם שחקן עליו וקבע 84- 83 למילאנו. ווילבקין סחט עבירה ודייק פעמיים מהקו, וכאשר לכולם היה ברור ששחקן מילאנו יקלע היה זה מלקולם דילייני שלקח זריקה לא פשוטה ודייק אותה. 3.6 שניות לסיום, מכבי עם כדור אחרון ובלי פסק זמן, והשאלה היחידה היא האם זה יהיה איבוד או החטאה ומי יעשה את זה. ווילבקין קיבל שמירה כפולה ומסר לקלויארו שהעיף כדור מהחצי, ולא היה לזה סיכוי. בסיום – מכבי עם הפסד מספר 6 בהפרש של 4 נקודות ומטה ויורדת למאזן 3- 8.

המצטיינים:

אלייז'ה ברייאנט – היה הקלעי המוביל של מכבי לאורך כל המשחק ולא ירד מהפרקט בכלל מאז אמצע הרבע השני. העובדה שהוא גם שמר על השחקנים המובילים של מילאנו וגם הקלעי המוביל רוב המשחק ראויה לציון, אבל בסוף הוא כבר היה שחוק ולא קיבל מנוחה שהוא היה זקוק לה.

דראגן בנדר – היה מצוין ברבע השני ומצוין ברבע השלישי, גם בהתקפה וגם בהגנה. הייתי רוצה לראות אותו גם בהמשך, אבל ספרופולוס הרגיש שהוא מצא הרכב טוב ונשאר איתו. לא בטוח בכלל שהוא צדק.

סקוטי ווילבקין – אפשר לדבר על קבלת החלטות שלא תמיד הצליחה, אבל הוא אחראי לפחות ל-5 סלי קלאץ' של מכבי הערב ומוכיח שוב שהוא מגיע לרגעי ההכרעה, גם אם לפעמים הוא מרגיש שם בודד.

כמעט נכנס – אות'לו האנטר – היה מצוין בהגנה ויריב ראוי לקייל היינס הנפלא, אבל מחטיא כל כך הרבה מתחת לסל שאני לא יכול להכניס אותו למצטיינים. לא פעם ראשונה שזה עולה למכבי ביוקר.

הנתון של המשחק:

מכבי עם 19/48 ל-2 נקודות – 39.6%. עם אחוזים כאלה נמוכים מהצבע והחטאות של כל כך הרבה זריקות קלות זה כמעט בלתי אפשרי לנצח משחק כדורסל.

הפריוויו:

הערב מכבי תנסה להתאושש משבוע קשה וטראומתי של צמד משחקי חוץ בספרד ולהשיג ניצחון בתקווה שהפעם גם יצא מזה מומנטום משמעותי שיחזיר את הצהובים לתמונה. ציון הדרך של 10 משחקים שהושג בעונה שעברה הוא הזדמנות עבורנו להסתכל במבט קצת יותר כללי על העונה של מכבי עד כה, ואפשר יהיה לקרוא לזה גם ציוני רבעון או ציוני שליש לשחקנים השונים.

אלייז'ה ברייאנט – 9.5 נקודות, 3.6 ריבאונדים, 2.2 אסיסטים, חטיפה, 47.6% מהשדה, 38.5% לשלוש, 63.6% מהקו ומדד 8.8. – ברוב המשחקים היה לפחות סביר, והצטיין במיוחד בהפסד לאנאדולו, למרות רבע אחרון רע. האחוזים קצת ירדו מכל הטווחים ביחס לעונה שעברה, אבל לא באופן משמעותי. ציון – 6.5.

סקוטי ווילבקין – 17.6 נקודות, 2.6 ריבאונדים, 3.9 אסיסטים, 1.4 חטיפות, 40.7% מהשדה, 35.5% לשלוש, 85.3% מהקו ומדד 16.7. – בכל משחק שהוא קלע 15 או יותר מכבי הפסידה ובכל משחק שהוא קלע פחות מכבי ניצחה. אולי נכון יותר להסתכל על האיבודים – 1.7 בניצחונות לעומת π בהפסדים. במשחקים שהכדור יותר מדי בידיים של ווילבקין מכבי מסתבכת, אבל זה יותר מפני שכאשר מכבי מסתבכת ווילבקין הוא זה שנזעק להציל את המולדת. ציון – 8.

כריס ג'ונס – 7.7 נקודות, 2 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, 50% מהשדה, 36% לשלוש, 0% מהקו (0/4) ומדד 7.8. – היה זה שהוביל את הקאמבק והניצחון במשחק הפתיחה ומאז לא לגמרי יציב. פתח את העונה עם 5/9 לשלוש ומאז הוא עם 4/16 וגם כמות הדקות שהוא מקבל משתנה בכל משחק, לא תמיד בקשר ישיר ליכולת שלו. ציון – 6.5.

אנג'לו קלויארו – 8.3 נקודות, 4.2 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים, 1.2 חטיפות, 57.8% מהשדה, 47.6% לשלוש, 87.5% מהקו ומדד 11.3. – אפשר לזהות בבירור שקשה לקלויארו קצת יותר נגד הקבוצות הטובות יותר של אירופה, אבל בכל זאת הוא מוכיח שוב עד כמה הוא שחקן משמעותי עבור מכבי בכל מקום על המגרש. ציון – 7.

אות'לו האנטר – 7 נקודות, 5 ריבאונדים, 0.7 אסיסטים, 45% מהשדה, 56.3% מהקו ומדד 8.2. – ככל שמתקדמת העונה מתחיל לאבד האנטר את מעמדו כמניה בטוחה בצהוב-כחול, כנראה גם בגלל הגיל והפציעות. כשהאנטר טוב גם מכבי, ולצערם של האוהדים זה לא קרה מספיק העונה. ציון – 5.5.

סנדי כהן – נקודה, 0.8 ריבאונדים, 0. אסיסטים, 50% מהשדה, 50% לשלוש ו-100% מהקו. – הכהן עוד לא הוכיח שמקומו על הפרקט הוא מעבר לקוריוז הגנתי של מישהו שיכול קצת ללחוץ על מובילי הכדור. בהתחשב בעובדה שמדובר בשחקן צעיר בעונת בכורה כשחקן רוטציה ביורוליג זה לא אמור להדאיג יותר מדי וניתן לצפות לשיפור, אבל עבור מה שמכבי צריכה כרגע זה לא רלוונטי כל כך. ציון – 4.

טיילר דורסי – 10.1 נקודות, 3 ריבאונדים, 1.9 אסיסטים, 37.5% מהשדה, 34% לשלוש, 89.5% מהקו ומדד 8.8. – אם נתעלם מניצחון החוץ על חימקי בו קבע דורסי שיא מועדון של 8 שלשות ניתן לומר שהוא לא נכנס כל כך לעניינים העונה. הוא אמנם קולע בכמות די זהה ביחס לעונה שעברה, אבל מכבי זקוקה ממנו ליותר יעילות והגנה, ובעיקר פחות משחקים עם יותר זריקות מנקודות. ציון – 5.5.

עוז בלייזר – 3.1 נקודות, 1.8 ריבאונדים, 0.7 אסיסטים, 42.3% מהשדה, 40% לשלוש, 50% מהקו ומדד 2.2. למעט משחק החוץ נגד אולימפיאקוס לא ראינו מבלייזר תפוקה התקפית מרשימה במיוחד, אבל הגנתית הוא אחד הגורמים החיוביים יותר, מה שמקנה לו דקות על הפרקט, גם אם לפחות חלק מזה הוא תוצאה של הסגל החסר. אפשר לקוות לשיפור בהמשך. ציון – 5.

דראגן בנדר – 4.4 נקודות, 3.2 ריבאונדים, 0.5 אסיסטים, 37.5% מהשדה, 26.9% לשלוש, 53.8% מהקו ומדד 4. לפני שבועיים היינו מדברים על שחקן שלא נראה קשור לענף, למרות שהוא מאוד מתאמץ. בשבועיים האחרונים בנדר נראה הרבה יותר טוב התקפית והכפיל את ממוצעיו, בזמן שגם הגנתית הוא לא יותר גרוע ממה שחשבו שהוא יהיה. ציון – 5.5.

אנטה זיזיץ' – 10.7 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 0.8 אסיסטים, 60.3% מהשדה, 68.4% מהקו ומדד 13.5. הדבר הכי קרוב למניה בטוחה אחרי ווילבקין. לקח לו משחק וחצי להיכנס לעניינים התקפית, אבל מאז הוא מספק מספרים למרות שלא מוסרים לו הרבה בכלל. ציון – 7.5.

לא נכנסו – דורי סהר, יונתן אטיאס ועידן אלבר שלא שיחקו מספיק ואלו שעדיין לא שיחקו העונה בגלל הפציעות – עומרי כספי, ג'ון דיברתולומאו ויובל זוסמן. עכשיו נחזור בקצרה למשחק של הערב.

נחזור למשחק של הערב:

יובל זוסמן עדיין לא חזר מהפציעה ולא ישחק, עומרי כספי אמנם חזר ביום שני, אבל הוא בניהול עומסים ולא ישחק, סנדי כהן הושעה על ידי מכבי לאחר תקרית שהייתה לו במשחק ביום שני וג'ון דיברתולומאו בסגל, אבל מוגבל לעד 15 דקות.

שימו לב אליהם:

סקוטי ווילבקין נגד סרחיו רודריגס.

ווילבקין נגד מילאנו בקריירהרודריגס נגד מכבי בקריירה
משחקים517
נקודות19.28.7
אסיסטים4.25.2
איבודים1.61.4

ווילבקין הצטיין בעבר נגד מילאנו, בעיקר בעונה שעברה עם משחק של 28 נקודות בחוץ ו-22 מתוך 69 של מכבי בבית. גם לרודריגס היו הרבה משחקים מצוינים נגד מכבי, אבל הוא בוודאי זוכר את יובל זוסמן שעצר אותו על 6 נקודות ב-2 המשחקים בין מכבי לצסק"א בעונת 2019 ביחד. הערב זוסמן לא יהיה לשמור על רודריגס, אבל רודריגס בכושר פחות טוב מאשר בשנים קודמות.

מפתחות לניצחון:

מכבי:

לשחק מהר. כמו תמיד ואין שום שינוי בעניין הזה.

להכניס לזיזיץ' כדורים נכונים. הגבוה הצהוב עושה עבודה טובה מאוד בהתקפה בצבע, אבל ניזון כמעט רק מריבאונדים, מכיוון ששחקני מכבי לא מכניסים לו כדורים במקומות הנכונים.

הגנה על השלשות. אם מכבי לא תתחטוף המון שלשות היא תהיה במשחק ותצטרך למצוא את הדרך לנצח אותו.

מילאנו:

קצב משחק איטי ומבוקר. מנטרל לגמרי את מכבי, כפי שראינו במדריד נגד ריאל או בהיכל נגד פנרבחצ'ה. זה יתרון משמעותי כשיש רכז כמו רודריגס שיודע למצוא את מי שצריך במשחק העומד.

שליטה בריבאונד ההגנה. מכבי מייצרת לא מעט נקודות מריבאונד התקפה, בעיקר זיזיץ' וקלויארו, ומילאנו צריכה לשאוף להימנע מזה.

להצל מיס-מאצ'ים בהגנה של מכבי. ספרופולוס ניסה בעונה שעברה נגד מילאנו לשחק בעיקר הגנת חילופים, ובמשחק באיטליה מילאנו קלעו 92 לעומת 63 בהיכל. ניצול נכון של המיס-מאצ'ים יקשה על ההגנה של מכבי.

הימור: בפעם הקודמת שמילאנו ניצחו בהיכל הם גם לקחו את גביע אירופה ובוב מקאדו קלע 35 נקודות, ובסך הכל המאזן ביד-אליהו עומד על 13- 3 לזכות מכבי. אני נוטה להאמין שמכבי תתאושש ותנצח ב-8.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

    1. תודה על העדכון. בסופו של דבר בולוניה כנראה לא תקבל כרטיס חופשי ליורוליג והיא תצטרך הישגים משמעותיים בשביל זה. בלינלי שחקן מצוין, אבל לא כזה שיוביל אותם להישגים.

  1. בעיני – סקוטי הוא האשם. לא כי הוא האשם אלא כי הוא השליח ותמיד מאשימים את השליח.
    .
    "משיח לא בא.."
    סקוטי בעיני שחקן בתקפה אדיר בעל יכולות קליעה נדירות ויכולת קלאץ מהטובות ביורוליג, הבעיה מתחילה ברגע שהוא מקבל את הכדור ומתחיל לכדרר. הבחור מכדרר את עצמו לדעת, זה לא פעם ראשונה וכנראה גם לא אחרונה שהוא ינצל/יבזבז את כל שעון ה-24 בלי למסור.
    המהלכים שלו מתחלקים לשנים – הראשון זה כדרור, הטעיהו זריקה קשה על שומר שלפעמים נכנסת וכולם מברכים אותו, ואם לא אז מקללים אותו.
    השני זה אלתור מול שומר גדול ממנו ואז חדירה לסל ומסירה החוצה או לגבוה בצבע או סל בפלואטר/לייאפ.
    שוב, הבעיה היא כדרור יתר על המידה.
    הגנתית הוא בינוני מינוס. עשו עליו נקודות לא קשות, כולל איבוד שחקן שהוביל לשלשה מהפינה.
    .
    השאלה שעולה התקפית האם זה מגיע מלמעלה( צוות אימון) או שהוא לוקח אחריות ומקבל את התשבחות והקיטונות.

    1. בוא נלך לדקות האחרונות – 66- 63 למילאנו, 1:56 לסיום.
      1. ווילבקין קולע שלשה בעלייה מכדרור.
      2. ווילבקין חודר וקולע.
      3. ווילבקין מוצא את האנטר שקולע.
      4. ווילבקין עולה לשלשה מכדרור – איירבול.
      הארכה.
      1:15 לסיום ההארכה – שוויון 81.
      1. ווילבקין חודר ומחטיא, אבל האנטר מתקן בריבאונד ושם סל.
      2. ווילבקין חודר וסוחט עבירה 2/2 מהקו באדיבות כניסה מוקדמת של מישהו.
      3. 3.6 שניות לסיום בלי פסק זמן ווילבקין מקבל שמירה כפולה ומוסר לקלויארו שמחטיא מהחצי.

      כל 7 המהלכים של מכבי ברגעי ההכרעה עברו דרך ווילבקין. 5 מתוכם הסתיימו עם נקודות. ועוד 2 הסתיימו בהחטאות.

      1. תוסיף 2 פוזשנים לפני 1:56 לסיום הרבע הרביעי- 2 חדירות לסל והוצאה לשלשות חופשיות לגמרי של בלייזר שהחטיא את שניהן.
        .
        ולמרות זאת ממצב של 66-63, הוא הפך ל70-66 לטובת מכבי. עד שהגיע המהלך של ה4 נק' שהשווה…
        .
        צריך לזכור שמילאנו בסוף הביאו כמה סלים מטורפים, כל פעם מישהו אחר. יש גבול גם למה שווילבקין יכול לעשות.
        .
        מכבי זה ווילבקין ווילבקין זה מכבי.לא מהיום ולא מאתמול.
        אחרי העבירה החמישית של דורסי, ההתקפה של מכבי הייתה חושך ואני לא חושב שהיה סל אחד. עד שווילבקין נכנס…

    2. היתה ביתרון הרבה במרחק פוזישן, וחטפתה שלשה ועבירה. אין שום קשר לווילבקין. הוא לבד שם את מכבי במצב של ניצחון.
      העונה של מכבי נראית ככה, למרות שסקוטי נותן עונה טובה. רק מראה כמה השאר חלשים.

      1. האחוזים של ווילבקין מחוץ לקשת לא טובים בכלל העונה, והוא כנראה לוקח יותר מדי שלשות קשות. קשה לומר מה הביצה ומה התרנגולות – ווילבקין לוקח על עצמי יותר מדי מול השאר מתקשים, אבל משהו במשחק ההתקפה של מכבי תקוע, לא רק מבחינת הסגנון שהיווני מרגיש בסדר איתו, אלא מבחינת רמת ביצוע

  2. לפחות מכבי בכדורגל כן עשו את העבודה ויצאו בתיקו מול ויאריאל החזקה.
    עם לא יעשו טעויות מטומטמות ולא יבעטו בדלי הם עוד יעברו לשלב הבא במפעל….

  3. כל הכבוד לכם שאתם מסוגלים לאכול את כל החצץ הזה מהקבוצה הכי מתסכלת בתולדות מכבי .
    פעם זה היה בדיוק להיפך מכבי הייתה יוצאת מכל בור לניצחונות .
    השנה מכבי תדע למצוא בכל משחק את הדרך להפסיד.
    קבוצה תעלומה מאמן תעלומה שחקנים תעלומה .
    עצוב .

    1. אהרון, למכבי השנה חסר מרכיב מרכזי וזה הקהל. אני מאמין שברגע שקהל יתחיל לחזור (אפילו קצת) הקבוצה תראה טוב יותר.
      בנוסף, כל משחק הוא משחק חדש וכאוהד צריך להאמין שאולי הפעם ננצח. נגד זלגריס הייתי בטוח שאנחנו נחוסל אבל שחטנו אותם.
      .
      אני מנסה להמתיק את הגלולה ועושה ערב עם המשפחה אל מול המסך וצפייה משותפת.
      .
      בכל מקרה מכבי היא לא רעה, היא בינונית וגרועה בסגירת משחקים. יש לנו האוהדים במה להתנחם

    2. מכבי של העונה משחקת מספיק טוב לרוב כדי שיהיה מעניין ומהנה, לפחות באופן חלקי, לצפות בה גם כשמבינים שהיא תפסיד בסוף. זה לא יותר מכמה דקות תסכול מתוך שעתיים של משחק.

      1. אני שרוף של מכבי מאז 87 בסל
        מוצא עצמי העונה נהנה הרבה יותר מקבוצת האחות מהכדורגל (יחד עם ב"ש) ונכון לעכשיו צופה בליגה האירופאית
        אולי בהמשך אחזור (חזרתי אתמול בדיוק בהטבעה של האנטר ואז אכלתי שוב את הלב)
        בקיצור יצאתי לשבתון והלוואי שתהיה לי סיבה טובה לחזור .

  4. תודה חיים. די מסכים עם תעודת הכמעט שליש שנתת לשחקנים. הקבלת החלטות של ספרופולוס והשחקנים שלו בדק' ההכרעה פשוט רעה… אולי שימון יארגן קיצור המשחק ל-35 דק'???

כתיבת תגובה

סגירת תפריט